Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 8353
Resolució del director de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears d’11 de juliol de 2016 per la qual es convoca un curs de formació específica per obtenir l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i avaluació de les unitats de competència de distintes qualificacions professionals en el procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral preveu que les tasques d’assessorament i/o d’avaluació les exerceixin persones habilitades a aquest efecte per les administracions competents.

Per obtenir l’habilitació per exercir aquestes funcions d’assessorament i/o avaluació, segons l’article 25.1 del Reial decret esmentat, s’han de reunir una sèrie de requisits d’experiència en determinats col·lectius, així com haver superat un curs de formació específica.

Tal com preveu l’article 22.1 e del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, aquest curs de formació específica el planifiquen i gestionen les administracions responsables del procediment d’avaluació i acreditació, que alhora són les competents per habilitar les persones avaluadores i assessores del procediment esmentat. En aquest sentit, també l’article 25.1 b del mateix Reial decret assenyala que el curs l’han d’organitzar i supervisar les administracions competents.

Aquestes actuacions estan finançades amb fons finalistes procedents del Govern d’Espanya, mitjançant el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), corresponents als pressuposts generals de l’Estat de 2016.

La Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears té previst publicar pròximament convocatòries de procediments d’avaluació i d’acreditació de competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral i/o de vies no formals de formació de diverses qualificacions professionals, per la qual cosa és necessari comptar amb un nombre suficient de personal habilitat com a assessors i/o avaluadors que s’encarreguin de dur-los a terme.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Convocar, en l’àmbit de les Illes Balears, el curs de formació específica per obtenir l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i/o d’avaluació en els procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i/o vies no formals de formació, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

Segon

Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren com a annex 1 d’aquesta Resolució.

Tercer

D’acord amb el Decret 55/2011, de 20 de maig, l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears és l’òrgan encarregat d’habilitar el personal assessor i avaluador i mantenir-ne el registre, així com de planificar i gestionar la formació inicial i continua del personal assessor i avaluador.

Quart

Disposar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Cinquè

Aquesta Resolució entra en vigor l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 11 de juliol de 2016

El director

Joan Antoni Sancho Castañer

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1.  Objecte i àmbit d’aplicació

  1. L’objecte d’aquesta Resolució és convocar, en l’àmbit de les Illes Balears, un curs de formació específica per habilitar assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals, les quals figuren a l’annex 2 de la convocatòria, incloses en el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.
  2. Excepcionalment, poden demanar la participació al curs les persones interessades a ser assessors i avaluadors d’altres qualificacions professionals que no figuren a l’annex 2. Aquestes sol·licituds s’han d’ordenar d’acord el criteri de prioritat que figura a l’annex 3.
  3. Les persones que superin el curs i quedin habilitades poden dur a terme les funcions d’assessorament i avaluació de les competències professionals en els procediments que es convoquin, en el cas que l’òrgan responsable les seleccioni per a aquesta tasca. A més, aquelles persones que resultin habilitades en aquesta convocatòria es comprometen a participar com a personal avaluador i/o assessor en les properes convocatòries de procediments d’avaluació i d’acreditació i poden ser nomenades d’ofici segons les necessitats que determini l’òrgan gestor.

2.  Persones destinatàries i requisits de participació

  1. Poden sol·licitar la participació al curs convocat les persones que tenguin una experiència d’almenys quatre anys relacionada amb les unitats de competència convocades, reconeguts en la data d’inici del termini de presentació de sol·licituds, en algun dels col·lectius següents:
    1. Professorat pertanyent als cossos de catedràtics, professors d’ensenyament secundari o professors tècnics de formació professional amb atribució docent a les famílies professionals corresponents.
    2. Formadors (que no pertanyin al sistema educatiu) especialitzats en les unitats de competència que s’especifiquen.
    3. Professionals experts en les unitats de competència que s’especifiquen.
  2. Per poder participar en el curs s’ha de tenir un títol oficial o un certificat de professionalitat, com a mínim, del mateix nivell de la qualificació professional de referència.
  3. Per poder participar al curs és un requisit indispensable disposar dels coneixements necessaris com a usuari de l’entorn de formació a distància Moodle i d’una adreça de correu electrònic vàlida.

3.  Documentació que s’ha de presentar

La documentació que s’ha de presentar per inscriure’s al curs és la següent:

  1. DNI
  2. Documents per justificar els requisits
  3. Experiència laboral:
    1. Empleats públics:
      • Full de serveis.
    2. Resta de participants:         
      • Vida laboral, expedida per l’Administració competent.
      • Certificats d’empresa que acrediti la categoria professional, els anys de treball i les funcions o treballs duits a terme (quan no se’n disposi, còpia compulsada dels contractes laborals). Aquest requisit no és aplicable al professorat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
      • En el cas de treballadors autònoms, una declaració jurada amb indicació de l’activitat laboral desenvolupada, anys de treball i un breu resum de les activitats fetes.
      • Còpia compulsada del certificat o certificats dels cursos impartits, amb indicació expressa de les hores o crèdits i dels continguts (en el cas de formadors).
      • Altres documents acreditatius.
  4. Títol oficial o certificat de professionalitat, com a mínim, del mateix nivell de la qualificació professional de referència.

4.  Places convocades

  1. El nombre de places convocades en el curs de formació específica per habilitar personal assessor i avaluador és de 150, distribuïdes de la manera següent:
    1. 7 places per a experts relacionats amb la qualificació de Socorrisme en espais aquàtics naturals.
    2. 8 places per a experts relacionats amb la qualificació de Direcció en restauració.
    3. 8 places per a experts relacionats amb la qualificació de Transport sanitari i d’Atenció sanitària a múltiples víctimes i catàstrofes.
    4. 8 places per a experts relacionats amb la qualificació de Serveis per al control de plagues i de Gestió de serveis i per al control d’organismes nocius.
    5. 41 places per a experts relacionats amb la qualificació d’Extinció d’incendis i salvament, de Prevenció d’incendis i manteniment i d’Operacions de vigilància i extinció d’incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural.
    6. 12 places per a experts relacionats amb la qualificació d’Atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials (ANEE) en centres educatius.
    7. 8 places per a experts relacionats amb la qualificació de Docència de la formació per a l’ocupació.
    8. 32 places per a experts relacionats amb la qualificació de Dinamització d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil, de Direcció i coordinació d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil i d’Informació juvenil.
    9. 5 places per a professors del sistema educatiu de la família professional de Transport i manteniment de vehicles.
    10. 7 places per a experts relacionats amb la qualificació d’Operacions auxiliars de manteniment de sistemes i equips d’embarcacions esportives i d’esbarjo i de Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo.
    11. 7 places per a experts relacionats amb les qualificacions d’Operacions auxiliars de manteniment d’elements estructurals i de recobriment de superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo i de Manteniment i instal·lació de sistemes elèctrics i electrònics d’embarcacions esportives i d’esbarjo.
    12. 7 places per a experts relacionats amb la qualificació de Pintura, reparació i construcció d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.
  2. En el cas que no es cobreixin les places convocades per a un dels col·lectius anteriors es poden assignar a un dels altres col·lectius que figuren a la llista anterior fins cobrir les places vacants.
  3. En el cas que quedin places vacants, les poden ocupar les persones interessades amb experiència relacionada amb les unitats de competència d’altres qualificacions professionals diferents de les assenyalades a l’annex 2, segons s’estableix a l’apartat 1.2.
  4. El director de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) pot resoldre que s’admeti, excepcionalment, un nombre de persones superior al de places convocades per tal d’esmenar omissions de les llistes provisionals o atendre altres circumstàncies que ho justifiquin.

5.  Sol·licituds d’inscripció

  1. Les persones interessades a participar en el curs han d’emplenar la sol·licitud que figura a l’annex 4 A o 4 B d’aquesta Resolució, fent servir el model que correspongui al col·lectiu pel qual participen.
  2. La sol·licitud s’ha de presentar, juntament amb la documentació acreditativa, als llocs assenyalats al punt 8 d’aquesta Resolució.
  3. El procés d’inscripció es desenvolupa en dues parts:
    • 1a fase. Inscripció en línia (disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>) mitjançant el formulari establert a l’efecte.
    • 2a fase. Lliurament a l’IQPIB, dins el termini establert, de la còpia signada de la inscripció en línea, juntament amb la documentació que figura al punt 3 d’aquesta convocatòria.
  4. Perquè la inscripció sigui vàlida s’han de dur a terme les dues fases exposades al punt anterior.
  5. En el supòsit de presentar-se per més d’un col·lectiu o d’una qualificació professional, s’ha de formalitzar una sol·licitud per cada col·lectiu o qualificació professional, i cal aportar tota la documentació acreditativa corresponent a cadascun d’aquests.

6.  Criteris de selecció

  1. Quan el nombre d’inscripcions rebudes sigui superior al de places convocades, per cada col·lectiu convocat s’han de seleccionar els candidats amb més experiència laboral acreditada.
  2. Per cada any d’experiència laboral relacionada amb les competències professionals que es volen acreditar (com a treballador per compte d’altri i com a treballador de caràcter autònom): 6 punts (les fraccions inferiors a l’any es compten de forma proporcional, a raó de 0,5 punts per mes i 0.0166 punts per dia. Si l’experiència no ha estat a jornada completa, la puntuació anterior s’ha de comptar de forma proporcional a la jornada feta).
  3. En el cas dels formadors que no pertanyin al sistema educatiu, si la seva experiència es fa constar en hores o crèdits impartits, es considera que cada 600 hores impartides equivalen a 1 any, que 50 hores equivalen a 1 mes, i que 2,5 hores impartides equivalen a 1 dia. Un crèdit equival a 10 hores.
  4. Cada participant només pot cobrir una plaça. L’IQPIB es reserva el dret de decidir quina plaça ha d’ocupar d’acord amb les necessitats del procés.
  5. En el cas que es produeixi algun empat, tenen prioritat els candidats de més edat.
  6. El director de l’IQPIB pot resoldre que s’admetin, excepcionalment, un nombre de persones superior al de places convocades.

7.  Llistes provisionals i definitives

  1. El dia 5 d’octubre s’ha de publicar a la pàgina web <http://iqpib.caib.es> la llista provisional de persones admeses i excloses al curs (amb la indicació de la causa d’exclusió). Les persones no admeses poden esmenar les deficiències de la seva sol·licitud del dia 6 al dia 8 d’octubre, ambdós inclosos.
  2. La llista definitiva de sol·licituds de persones admeses i excloses al curs es publicarà a la pàgina web <http://iqpib.caib.es> el dia 13 d’octubre.

8.  Lloc i termini de presentació de sol·licituds

  1. Tota la documentació s’ha de presentar personalment o adreçar-la a l’IQPIB (passatge de Guillem de Torrella, 1, 3a planta, 07002 Palma).
  2. En el cas de Menorca, Eivissa i Formentera, tota la documentació s’ha de presentar a les seus següents:
  3. Delegació Territorial d’Educació a Menorca: c. de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó
  4. Delegació Territorial d’Educació a Eivissa i Formentera: Via Púnica, 23, 07800 Eivissa.
  5. El termini de presentació de sol·licituds és del 12 de setembre al 27 de setembre.

9.  Característiques del curs

  1. El contingut del curs té com a referent el que s’estableix als annexos 4 i 5 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. El curs té com a finalitat dotar les persones participants dels coneixements i les eines necessàries per tal de poder actuar com a assessors, avaluadors o membres d’una comissió d’avaluació amb autonomia en els procediments d’acreditació de competències per l’experiència professional o vies no formals de formació que es convoquin.
  3. El curs té una durada total de 50 hores de formació semipresencial mitjançant la plataforma educativa Moodle. En aquestes hores hi ha incloses, com a mínim, dues sessions de formació presencials obligatòries.
  4. El curs tindrà lloc del 17 d’octubre de 2016 al 16 de desembre de 2016.
  5. Totes les comunicacions relacionades amb el curs (dades d’inscripció, llistes de persones admeses, horaris de les sessions presencials i qualsevol modificació) es publicaran amb antelació suficient a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

10.  Incompatibilitat

  1. La participació en aquest curs és incompatible amb la participació a qualsevol altre curs que concedeixi el dret a obtenir l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i/o avaluació en els procediments de les competències professionals adquirides per experiència laboral, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
    • En aquest cas, la persona interessada ha d’optar per un, i ha de posar en coneixement de l’IQPIB la renúncia a participar-hi, si s’escau.
  2. En cap cas es pot simultaniejar la condició d’assessor o avaluador amb la de persona candidata en la mateixa qualificació professional o en la mateixa comissió d’avaluació del procediment d’avaluació i acreditació de competències professionals.

11.  Habilitació

  1. Les persones participants que superin el curs queden habilitades com a assessors i avaluadors en el procediment d’avaluació per al reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i s’incorporen com a tals al Registre del Personal Assessor i Avaluador Habilitat a les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  2. Es considera que s’ha superat el curs de formació específica quan s’ha assistit a la totalitat de les hores lectives del curs, s’han presentat les activitats dins el termini establert i se n’ha obtingut una qualificació positiva.
  3. Aquestes habilitacions són vàlides a l’efecte de les convocatòries del procediment d’avaluació i acreditació de les competències professionals que facin tant l’Administració general de l’Estat com les diferents comunitats autònomes.
  4. Aquelles persones que resultin habilitades en aquesta convocatòria es comprometen a participar com a personal avaluador i/o assessor en les properes convocatòries de procediments d’avaluació i d’acreditació i se les pot nomenar d’ofici segons les necessitats que determini l’òrgan gestor.

 

Disposició addicional única

Per assegurar la imparcialitat en les properes convocatòries de reconeixement de competències adquirides per experiència laboral i/o vies no formals de formació, les persones que superin el curs i resultin habilitades com a assessors o avaluadors d’acord amb aquesta convocatòria no es poden presentar com a candidats per cap de les qualificacions professionals de la mateixa família professional en la qual han resultat habilitades en la propera convocatòria que es dugui a terme a les Illes Balears.

  

ANNEX 2

Qualificacions professionals i unitats de competència d’aquesta convocatòria

I. Família professional d’Administració i gestió

Qualificació professional: ADG305_1, Operacions auxiliars de serveis administratius i generals (RD 107/2008, d’1 de febrer)

Codi                 Unitats de competència

UC0969_1     Dur a terme i integrar operacions de suport administratiu bàsic.

UC0970_1     Transmetre i rebre informació operativa en gestions rutinàries amb agents externs de l’organització.

UC0971_1     Dur a terme operacions auxiliars de reproducció i arxivament en suport convencional o informàtic.

Qualificació professional: ADG308_2, Activitats de gestió administrativa (RD 107/2008, d’1 de febrer)

Codi                 Unitats de competència

UC0976_2     Dur a terme les gestions administratives del procés comercial.

UC0979_2     Dur a terme les gestions administratives de tresoreria.

UC0980_2     Dur a terme les activitats de suport administratiu de recursos humans.

UC0981_2     Fer registres comptables.

UC0973_1     Introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de seguretat, qualitat i eficiència.

UC0978_2     Gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic.

UC0233_2     Emprar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació de la documentació.

Qualificació professional: ADG084_3, Administració de recursos humans (RD 107/2008, d’1 de febrer i RD 295/2004, de 20 de febrer)

Codi                 Unitats de competència

UC0237_3     Dur a terme la gestió i el control administratiu de recursos humans.

UC0238_3     Dur a terme el suport administratiu a les tasques de selecció, formació i desenvolupament de recursos humans.

UC0233_2     Emprar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació de la documentació.

UC0987_3     Administrar els sistemes d’informació i arxiu en suport convencional i informàtic.

II. Família professional d’Activitats físiques i esportives

Qualificació professional: AFD340_2, Socorrisme en espais aquàtics naturals (RD 1521/2007, de 16 de novembre)

Codi                 Unitats de competència

UC0272_2     Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC0269_2     Executar tècniques específiques de natació amb eficàcia i seguretat.

UC1083_2     Rescatar persones en cas d’accident o situacions d’emergència en espais aquàtics naturals.

UC1082_2     Prevenir accidents o situacions d’emergència en espais aquàtics naturals.

III. Família professional d’Hoteleria i turisme

Qualificació professional: HOT331_3, Direcció en restauració (RD 1700/2007, de 14 de desembre)

Codi                 Unitats de competència

UC1098_3     Definir i planificar processos de servei en restauració.

UC1064_3     Gestionar processos de proveïment en restauració.

UC1100_3     Dur a terme la gestió de qualitat, ambiental i de seguretat en restauració.

UC1101_3     Dissenyar i comercialitzar ofertes de restauració.

UC1102_3     Gestionar la logística del servei d’àpats.

UC1097_3     Dirigir i gestionar una unitat de producció en restauració.

UC1051_2     Comunicar-se en anglès, amb un nivell d’usuari independent, en els serveis de restauració.

UC1099_3     Dur a terme la gestió economicofinancera d’un establiment de restauració.

IV. Família professional de Sanitat

Qualificació professional: SAN025_2, Transport sanitari (Ordre PRE/2720/2015, de 7 de desembre; RD 1087/2005, de 16 de setembre, i RD 295/2004, de 20 de febrer)

Codi                 Unitats de competència

UC0072_2     Aplicar tècniques de suport psicològic i social en situacions de crisi.

UC0071_2     Traslladar el pacient al centre sanitari útil.

UC0070_2     Prestar al pacient suport vital bàsic i ajudar al suport vital avançat.

UC0069_1     Mantenir preventivament el vehicle sanitari i controlar-ne la dotació material.

Qualificació professional: SAN122_2, Atenció sanitària a múltiples víctimes i catàstrofes (Ordre RE/2720/2015, de 7 de desembre i RD 1087/2005, de 16 de setembre)

Codi                 Unitats de competència

UC0362_2     Col·laborar en la preparació i en l’execució de plans d’emergències i de dispositius de risc previsible.

UC0360_2     Col·laborar en l’organització i el desenvolupament de la logística sanitària en escenaris amb múltiples víctimes i catàstrofes, garantir el proveïment i la gestió de recursos i donar suport a les tasques de coordinació en situacions de crisi.

UC0361_2     Prestar atenció sanitària inicial a múltiples víctimes.

UC0072_2     Aplicar tècniques de suport psicològic i social en situacions de crisi.

V. Família professional de Seguretat i medi ambient

Qualificació professional: SEA028_2, Serveis per al control de plagues (Ordre PRE/1614/2015, de 23 de juliol i RD 295/2004, de 20 de febrer)

Codi                 Unitats de competència

UC0078_2     Preparar i transportar mitjans i productes per al control de plagues.

UC0079_2     Aplicar mitjans i productes per al control de plagues.

UC0075_2     Adoptar les mesures de prevenció de riscos laborals en el lloc de treball.

Qualificació professional: SEA251_3, Gestió de serveis per al control d’organismes nocius (RD 814/2007, de 22 de juny)

Codi                 Unitats de competència

UC0800_3     Establir el pla de control d’organismes nocius adequat a la situació de partida i supervisar-ne l’execució.

UC0799_3     Fer la gestió documental dels processos de control d’organismes nocius.

UC0801_3     Organitzar l’emmagatzematge i transport de biocides, productes fitosanitaris i mitjans necessaris per aplicar-los.

UC0802_3     Adoptar les mesures de prevenció de riscos laborals i ambientals en la prestació de serveis de control d’organismes nocius.

Qualificació professional: SEA129_2, Extinció d’’incendis i salvament (RD 1087/2005, de 16 de setembre)

Codi                 Unitats de competència

UC0401_2     Executar les operacions necessàries per salvar vides en perill.

UC0403_2     Actuar en successos descontrolats amb amenaça per a les persones o el medi ambient.

UC0402_2     Executar les operacions necessàries per al control i l’extinció d’incendis.

UC0404_2     Executar les operacions necessàries per al control d’emergències amb les ajudes tècniques adequades.

Qualificació professional: SEA534_2, Prevenció d’incendis i manteniment (RD 1037/2011, de 15 de juliol)

Codi                 Unitats de competència

UC1747_2     Avaluar les instal·lacions i el compliment de les normes per a la prevenció de riscos d’incendis i emergències.

UC0272_2     Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC1749_2     Aplicar les normes de seguretat i mantenir les capacitats físiques per a l’acompliment professional d’activitats vinculades a la prevenció d’incendis i emergències.

UC1748_2     Comprovar i mantenir el funcionament dels mitjans materials emprats en la prevenció de riscos d’incendis i emergències.

Qualificació professional: SEA595_2, Operacions de vigilància i extinció d’incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural (RD 1031/2011, de 15 de juliol )

Codi                 Unitats de competència

UC1964_2     Executar tasques de vigilància i detecció d’incendis forestals, manteniment d’infraestructures de prevenció i extinció i informació a la població.

UC0272_2     Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC1966_2     Dur a terme tasques de suport en contingències en el medi natural i rural.

UC1965_2     Executar operacions d’extinció d’incendis forestals.

VI. Família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat

Qualificació professional: SSC444_3, Atenció a alumnes amb necessitats educatives especials (ANEE) en centres educatius (RD 1096/2011, de 22 de juliol)

Codi                 Unitats de competència

UC1426_3     Acompanyar els alumnes amb necessitats educatives especials (ANEE) en els desplaçaments interns en el centre educatiu.

UC1427_3     Executar, en col·laboració amb el tutor o tutora i/o amb l’equip interdisciplinari del centre educatiu, els programes educatius d’alumnes amb necessitats educatives especials (ANEE)

UC1428_3     Implementar els programes d’autonomia i higiene personal en la neteja dels alumnes amb necessitats educatives especials (ANEE), participant amb l’equip interdisciplinari del centre educatiu.

UC1429_3     Atendre i vigilar en l’activitat d’esbarjo els alumnes amb necessitats educatives especials (ANEE) i participar al costat del tutor o tutora en el desenvolupament tant dels programes d’autonomia social com en els programes d’activitats lúdiques.

UC1430_3     Atendre l’alumnat amb necessitats educatives especials (ANEE) al menjador escolar i participar amb l’equip interdisciplinari del centre educatiu en la implementació dels programes d’hàbits d’alimentació.

Qualificació professional: SSC448_3, Docència de la formació per a l’ocupació (RD1096/2011, de 22 de juliol)

Codi                 Unitats de competència

UC1442_3     Programar accions formatives per a l’ocupació i adequar-les a les característiques i condicions de la formació, al perfil dels destinataris i a la realitat laboral.

UC 1443_3    Seleccionar, elaborar, adaptar i utilitzar materials, mitjans i recursos didàctics per al desenvolupament de continguts formatius.

UC 1446_3    Facilitar informació i orientació laboral i promoure la qualitat de la formació professional per a l’ocupació.

UC 1445_3    Avaluar el procés d’ensenyament i aprenentatge en les accions formatives per a l’ocupació.

UC1444_3     Impartir i tutoritzar accions formatives per a l’ocupació emprant tècniques, estratègies i recursos didàctics.

Qualificació professional: SSC564_2, Dinamització d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil (RD 567/2011, de 20 de abril)

Codi                 Unitats de competència

UC1866_2     Organitzar, dinamitzar i avaluar activitats en el temps lliure educatiu infantil i juvenil.

UC1868_2     Emprar tècniques i recursos educatius d’animació en el temps lliure.

UC1867_2     Actuar en processos grupals considerant el comportament i les característiques evolutives dels infants i el jovent.Final del formulario

Qualificació professional: SSC565_3, Direcció i coordinació d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil (RD 567/2011, de 20 d’abril)

Codi                 Unitats de competència

UC1869_3     Planificar, organitzar, gestionar i avaluar projectes de temps lliure educatiu.

UC1870_3     Generar equips de personal monitor, dinamitzar-los i supervisar-los en projectes educatius de temps lliure infantil i juvenil.

UC1868_2     Emprar tècniques i recursos educatius d’animació en el temps lliure.

UC1867_2     Actuar en processos grupals considerant el comportament i les característiques evolutives dels infants i el jovent.

Qualificació professional: SSC567_3, Informació juvenil (Ordre PRE/2053/2015, d’1 d’octubre i RD 567/2011, de 20 d’abril)

Codi                 Unitats de competència

UC1874_3     Organitzar i gestionar serveis d’informació d’interès per al jovent.

UC1876_3     Organitzar accions socioeducatives dirigides a joves en el marc de l’educació no formal.

UC1023_3     Intervenir, donar suport i acompanyar en la creació i desenvolupament del teixit associatiu.

UC1875_3     Organitzar i gestionar accions de dinamització de la informació per a joves.

VII. Família professional de Transport i manteniment de vehicles

Qualificació professional: TMV452_1, Operacions auxiliars de manteniment d’elements estructurals i de recobriment de superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 1225/2010, d’1 d’octubre)

Codi                 Unitats de competència

UC1455_1     Dur a terme operacions auxiliars de protecció i embelliment de superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1456_1     Dur a terme operacions auxiliars de reparació d’elements de fusta d’embarcacions esportives i d’esbarjo

UC1457_1     Dur a terme operacions auxiliars de reparació d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Qualificació professional: TMV453_1, Operacions auxiliars de manteniment de sistemes i equips d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 1225/2010, d’1 d’octubre)

Codi                 Unitats de competència

UC0620_1     Dur a terme operacions de mecanitzat bàsic.

UC1458_1     Dur a terme operacions auxiliars en el manteniment de la planta propulsora, màquines i els seus equips associats d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1459_1     Dur a terme operacions auxiliars en el manteniment dels sistemes elèctrics i electrònics d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1460_1     Dur a terme operacions auxiliars en el manteniment d’aparells d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Qualificació professional: TMV554_2, Manteniment i instal·lació de sistemes elèctrics i electrònics d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 562/2011, de 20 d’abril)

Codi                 Unitats de competència

UC1831_2     Mantenir i instal·lar els sistemes de generació i acumulació d’energia elèctrica i els motors elèctrics d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1832_2     Mantenir i instal·lar els sistemes de distribució i els circuits de corrent elèctric d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1833_2     Instal·lar i reparar els sistemes electrònics de navegació i instrumentació d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1834_2     Instal·lar i reparar els sistemes de comunicacions, socors i seguretat marítima d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Qualificació professional: TMV555_2, Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 562/2011, de 20 d’abril)

Codi                 Unitats de competència

UC0132_2     Mantenir el motor tèrmic.

UC0133_2     Mantenir els sistemes auxiliars del motor tèrmic.

UC1835_2     Muntar i mantenir els sistemes de propulsió i govern i els equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1836_2     Muntar i mantenir els sistemes de proveïment de fluids i serveis d’aigua d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1837_2     Mantenir i instal·lar els sistemes de fred i climatització d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Qualificació professional: TMV557_2, Pintat, reparació i construcció d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 562/2011, de 20 d’abril)

Codi                 Unitats de competència

UC1841_2     Preparar i protegir superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1842_2     Dur a terme operacions d’acabat de superfícies de l’obra morta, coberta, superestructures i arboradura d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1843_2     Reparar elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1844_2     Construir, adaptar i muntar peces i estructures de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

 

ANNEX 3

Qualificacions professionals ordenades per ordre de prioritat

Ordre de prioritat

Família professional

1

SAN

2

AFD

3

IMS

4

MAP

5

HOT

6

IFC

7

TMV

8

AGA

9

SEA

10

ELE

11

IMA

12

ENA

13

COM

14

IMP

15

ADG

16

ARG

17

ART

18

MAM

19

FME

20

INA

21

IEX

22

TCP

23

VIC

24

SSC

25

QUI

Documents adjunts