Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 8330
Aprovació inicial d’un Pla Especial d'inversions financerament sostenibles 2016-2017
Versió PDF
Codi: BDNS 312304. http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index
Aprovació inicial d’un Pla Especial d'inversions financerament sostenibles 2016-2017.
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 14 de juliol de 2016, va adoptar, entre d’altres, el següent:
ACORD
“1.- Aprovar inicialment la creació d’un Pla Especial d'inversions financerament sostenibles per als anys 2016 i 2017 per ajudar les corporacions locals de Mallorca a l’execució d'obres d'inversió.
L'objecte del Pla Especial és fomentar la realització d'inversions de reforma o remodelació d'infraestructures i serveis preexistents, de titularitat municipal, que suposin una millora en l'eficiència dels sistemes d'explotació i/o reducció del consum de recursos limitats, d'acord amb els següents tipus d'obres:
1.- Optimitzar el consum d'aigua.
Actuacions en les xarxes i equipaments de tractament, transport i distribució d’aigua o de sanejament encaminades a procurar la minimització del consum de l’aigua, una millor captació d’aigües pluvials, la reducció de fuites en la canalització i/o evitar-ne la contaminació.
2.- Incentivar l’estalvi energètic i la implantació d’energies renovables.
Actuacions en els sistemes d’il·luminació, senyalística, climatització, aïllament tèrmic i/o automatització encaminades a reduir el consum elèctric, augmentar l’aprofitament de fonts d’energies renovables i/o adequar a la normativa vigent les instal·lacions d’edificis, equipaments i serveis públics municipals, especialment en matèria de seguretat sobre les persones i el medi ambient.
3.- Eliminar barreres a l’accessibilitat universal.
Actuacions en edificis, equipaments i espais públics encaminades a resoldre la plena adequació normativa en matèria d’accessibilitat universal, en condicions de seguretat, comoditat i igualtat per a totes les persones, especialment aquelles amb especials dificultats en la mobilitat i/o en la comunicació.
4.- Millorar l’estat de les xarxes locals de carreteres.
Actuacions de rehabilitació i/o acondicionament de carreteres de titularitat municipal que connectin, directament, nuclis de població del mateix municipi, o facilitin l'accés a llocs d'especial concurrència o connectin amb vials del Consell de Mallorca.
S'ha de destinar, com a mínim, un 50 % de l'ajuda prevista per a cada ajuntament al punt 3 del present acord a projectes de les línies 1: optimitzar el consum d'aigua; i de la línia 2: incentivar l’estalvi energètic i la implantació d’energies renovables, individual o conjuntament. Si no es destina el 50 % a alguna o a totes dues de les línies anteriors, no es podrà obtenir la resta de l'ajuda, i s'entendrà que s'ha renunciat a tota l'ajuda.
2.- Aprovar inicialment el règim de concertació del Pla Especial per als anys 2016 i 2017 que s’adjunta a aquest acord com Annex I i disposar per a aquest règim la normativa específica aplicable pel que fa referència a l’atorgament i execució de les ajudes que es derivin d’aquest Pla Especial.
3.- Aprovar inicialment la proposta de distribució de les ajudes d’aquest Pla Especial. Els ajuntaments i entitats locals menors de Mallorca que es podran acollir a aquest Pla Especial i les ajudes que s’obtindran són les següents:
|
AJUNTAMENT |
CIF |
POBLACIÓ |
AJUDA PER ENS |
NUCLIS DE POBLACIÓ |
QUANTITAT PER NUCLI |
TOTAL AJUDA SEGONS NÚM NUCLIS |
AJUDA PER HABITANT |
TOTAL AJUDA PER HABITANT |
CÀLCUL AJUDA |
AJUDA TOTAL |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
ALARÓ |
P-0700100-A |
5.275 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
102.072,37 |
302.072,37 |
302.072,37 |
|
ALCÚDIA |
P-0700300-G |
19.763 |
200.000,00 |
4 |
5.000,00 |
20.000,00 |
19,3502131 |
382.418,26 |
602.418,26 |
602.418,26 |
|
ALGAIDA |
P-0700400-E |
5.410 |
200.000,00 |
2 |
5.000,00 |
10.000,00 |
19,3502131 |
104.684,65 |
314.684,65 |
314.684,65 |
|
ANDRATX |
P-0700500-B |
11.093 |
200.000,00 |
4 |
5.000,00 |
20.000,00 |
19,3502131 |
214.651,91 |
434.651,91 |
434.651,91 |
|
ARIANY |
P-0706600-D |
871 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
16.854,04 |
216.854,04 |
216.854,04 |
|
ARTÀ |
P-0700600-J |
7.381 |
200.000,00 |
5 |
5.000,00 |
25.000,00 |
19,3502131 |
142.823,92 |
367.823,92 |
367.823,92 |
|
BANYALBUFAR |
P-0700700-H |
548 |
200.000,00 |
2 |
5.000,00 |
10.000,00 |
19,3502131 |
10.603,92 |
220.603,92 |
220.603,92 |
|
BINISSALEM |
P-0700800-F |
7.850 |
200.000,00 |
1 |
5.000,00 |
5.000,00 |
19,3502131 |
151.899,17 |
356.899,17 |
356.899,17 |
|
BÚGER |
P-0700900-D |
1.022 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
19.775,92 |
219.775,92 |
219.775,92 |
|
BUNYOLA |
P-0701000-B |
4.628 |
200.000,00 |
4 |
5.000,00 |
20.000,00 |
19,3502131 |
89.552,79 |
309.552,79 |
309.552,79 |
|
CALVIÀ |
P-0701100-J |
50.328 |
200.000,00 |
16 |
5.000,00 |
80.000,00 |
19,3502131 |
973.857,52 |
1.253.857,52 |
1.000.000,00 |
|
CAMPANET |
P-0701200-H |
2.524 |
200.000,00 |
1 |
5.000,00 |
5.000,00 |
19,3502131 |
48.839,94 |
253.839,94 |
253.839,94 |
|
CAMPOS |
P-0701300-F |
9.892 |
200.000,00 |
5 |
5.000,00 |
25.000,00 |
19,3502131 |
191.412,31 |
416.412,31 |
416.412,31 |
|
CAPDEPERA |
P-0701400-D |
11.420 |
200.000,00 |
10 |
5.000,00 |
50.000,00 |
19,3502131 |
220.979,43 |
470.979,43 |
470.979,43 |
|
CONSELL |
P-0701600-I |
3.862 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
74.730,52 |
274.730,52 |
274.730,52 |
|
COSTITX |
P-0701700-G |
1.205 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
23.317,01 |
223.317,01 |
223.317,01 |
|
DEIÀ |
P-0701800-E |
713 |
200.000,00 |
5 |
5.000,00 |
25.000,00 |
19,3502131 |
13.796,70 |
238.796,70 |
238.796,70 |
|
ESCORCA |
P-0701900-C |
236 |
200.000,00 |
4 |
5.000,00 |
20.000,00 |
19,3502131 |
4.566,65 |
224.566,65 |
224.566,65 |
|
ESPORLES |
P-0702000-A |
4.922 |
200.000,00 |
2 |
5.000,00 |
10.000,00 |
19,3502131 |
95.241,75 |
305.241,75 |
305.241,75 |
|
ESTELLENCS |
P-0702100-I |
336 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
6.501,67 |
206.501,67 |
206.501,67 |
|
FELANITX |
P-0702200-G |
17.412 |
200.000,00 |
5 |
5.000,00 |
25.000,00 |
19,3502131 |
336.925,91 |
561.925,91 |
561.925,91 |
|
FORNALUTX |
P-0702500-J |
703 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
13.603,20 |
213.603,20 |
213.603,20 |
|
INCA |
P-0702700-F |
30.651 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
593.103,38 |
793.103,38 |
793.103,38 |
|
LLORET DE VISTALEGRE |
P-0702800-D |
1.233 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
23.858,81 |
223.858,81 |
223.858,81 |
|
LLOSETA |
P-0702900-B |
5.639 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
109.115,85 |
309.115,85 |
309.115,85 |
|
LLUBÍ |
P-0703000-J |
2.176 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
42.106,06 |
242.106,06 |
242.106,06 |
|
LLUCMAJOR |
P-0703100-H |
34.618 |
200.000,00 |
15 |
5.000,00 |
75.000,00 |
19,3502131 |
669.865,68 |
944.865,68 |
944.865,68 |
|
MANACOR |
P-0703300-D |
40.170 |
200.000,00 |
9 |
5.000,00 |
45.000,00 |
19,3502131 |
777.298,06 |
1.022.298,06 |
1.000.000,00 |
|
MANCOR DE LA VALL |
P-0703400-B |
1.321 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
25.561,63 |
225.561,63 |
225.561,63 |
|
MARIA DE LA SALUT |
P-0703500-I |
2.113 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
40.887,00 |
240.887,00 |
240.887,00 |
|
MARRATXÍ |
P-0703600-G |
35.726 |
200.000,00 |
18 |
5.000,00 |
90.000,00 |
19,3502131 |
691.305,71 |
981.305,71 |
981.305,71 |
|
MONTUÏRI |
P-0703800-C |
2.850 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
55.148,11 |
255.148,11 |
255.148,11 |
|
MURO |
P-0703900-A |
6.723 |
200.000,00 |
1 |
5.000,00 |
5.000,00 |
19,3502131 |
130.091,48 |
335.091,48 |
335.091,48 |
|
ENTITAT LOCAL DE PALMANYOLA |
P-0700002-I |
2.078 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
40.209,74 |
240.209,74 |
240.209,74 |
|
PETRA |
P-0704100-G |
2.816 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
54.490,20 |
254.490,20 |
254.490,20 |
|
SA POBLA |
P-0704400-A |
12.694 |
200.000,00 |
2 |
5.000,00 |
10.000,00 |
19,3502131 |
245.631,61 |
455.631,61 |
455.631,61 |
|
POLLENÇA |
P-0704200-E |
16.115 |
200.000,00 |
6 |
5.000,00 |
30.000,00 |
19,3502131 |
311.828,68 |
541.828,68 |
541.828,68 |
|
PORRERES |
P-0704300-C |
5.267 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
101.917,57 |
301.917,57 |
301.917,57 |
|
PUIGPUNYENT |
P-0704500-H |
2.018 |
200.000,00 |
2 |
5.000,00 |
10.000,00 |
19,3502131 |
39.048,73 |
249.048,73 |
249.048,73 |
|
SES SALINES |
P-0705900-I |
5.018 |
200.000,00 |
1 |
5.000,00 |
5.000,00 |
19,3502131 |
97.099,37 |
302.099,37 |
302.099,37 |
|
SANT JOAN |
P-0704900-J |
2.035 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
39.377,68 |
239.377,68 |
239.377,68 |
|
SANT LLORENÇ |
P-0705100-F |
8.146 |
200.000,00 |
5 |
5.000,00 |
25.000,00 |
19,3502131 |
157.626,84 |
382.626,84 |
382.626,84 |
|
SANTA EUGÈNIA |
P-0705300-B |
1.638 |
200.000,00 |
3 |
5.000,00 |
15.000,00 |
19,3502131 |
31.695,65 |
246.695,65 |
246.695,65 |
|
SANTA MARGALIDA |
P-0705500-G |
11.672 |
200.000,00 |
2 |
5.000,00 |
10.000,00 |
19,3502131 |
225.855,69 |
435.855,69 |
435.855,69 |
|
SANTA MARIA DEL CAMÍ |
P-0705600-E |
6.685 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
129.356,17 |
329.356,17 |
329.356,17 |
|
SANTANYÍ |
P-0705700-C |
11.316 |
200.000,00 |
10 |
5.000,00 |
50.000,00 |
19,3502131 |
218.967,01 |
468.967,01 |
468.967,01 |
|
SELVA |
P-0705800-A |
3.890 |
200.000,00 |
3 |
5.000,00 |
15.000,00 |
19,3502131 |
75.272,33 |
290.272,33 |
290.272,33 |
|
SENCELLES |
P-0704700-D |
3.082 |
200.000,00 |
1 |
5.000,00 |
5.000,00 |
19,3502131 |
59.637,36 |
264.637,36 |
264.637,36 |
|
SINEU |
P-0706000-G |
3.612 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
69.892,97 |
269.892,97 |
269.892,97 |
|
SÓLLER |
P-0706100-E |
13.648 |
200.000,00 |
3 |
5.000,00 |
15.000,00 |
19,3502131 |
264.091,71 |
479.091,71 |
479.091,71 |
|
SON SERVERA |
P-0706200-C |
11.449 |
200.000,00 |
4 |
5.000,00 |
20.000,00 |
19,3502131 |
221.540,59 |
441.540,59 |
441.540,59 |
|
VALLDEMOSSA |
P-0706300-A |
2.005 |
200.000,00 |
5 |
5.000,00 |
25.000,00 |
19,3502131 |
38.797,18 |
263.797,18 |
263.797,18 |
|
VILAFRANCA DE BONANY |
P-0706500-F |
2.913 |
200.000,00 |
0 |
5.000,00 |
0,00 |
19,3502131 |
56.367,17 |
256.367,17 |
256.367,17 |
|
458.711 |
10.600.000,00 |
160 |
800.000,00 |
8.876.155,58 |
20.276.155,58 |
20.000.000,00 |
4.- Autoritzar una despesa per import de vint milions d’euros (20.000.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 65.94390.76200 del pressupost de 2016, per a la concessió d’ajudes d’aquest Pla Especial. Aquesta autorització de la despesa queda condicionada a l'aprovació definitiva de la corresponent modificació de crèdits.
5.- Sotmetre a exposició pública aquest Pla Especial per un termini de deu dies hàbils mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a través de la base de dades nacional de subvencions. Durant aquest termini es podran presentar a aquest Pla les al·legacions i les reclamacions que es considerin oportunes. Si no es presenten al·legacions ni reclamacions en aquest termini, aquest Pla Especial, la distribució d’ajudes i el règim de concertació s’entendrà aprovat definitivament.
6.- Delegar en el President del Consell, a la vista dels projectes presentats, la competència per concedir l'ajuda màxima per als projectes d'obra i els pressuposts d'honoraris, i també delegar-li dictar quantes resolucions es derivin de l'aprovació d'aquest Pla Especial”.
Palma, 15 de juliol de 2016.
Per delegació del President,
el Secretari General del Consell de Mallorca
(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015).
Jeroni M. Mas Rigo
ANNEX 0
PLA ESPECIAL D'INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017
I. ENTITAT: ........................................
II. ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS PROJECTES
1. ...................................................
2. ...................................................
3. ...................................................
4. ...................................................
5. ...................................................
......................., ....... d.......................... de 2016
BATLE/SSA-PRESIDENT/A
ANNEX I
RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL D'INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017
1.- Objecte.
Definir les condicions específiques de concessió i gestió de les ajudes als ajuntaments de Mallorca que es derivin del Pla Especial.
L'objecte del Pla Especial és fomentar la realització d'inversions de reforma o remodelació d'infraestructures i serveis preexistents, de titularitat municipal, que suposin una millora en l'eficiència dels sistemes d'explotació i/o reducció del consum de recursos limitats, per a l’execució dels següents tipus d'obres:
1.- Optimitzar el consum d'aigua.
Actuacions en les xarxes i equipaments de tractament, transport i distribució d’aigua o de sanejament encaminades a procurar la minimització del consum de l’aigua, una millor captació d’aigües pluvials, la reducció de fuites en la canalització i/o evitar-ne la contaminació.
2.- Incentivar l’estalvi energètic i la implantació d’energies renovables.
Actuacions en els sistemes d’il·luminació, senyalística, climatització, aïllament tèrmic i/o automatització encaminades a reduir el consum elèctric, augmentar l’aprofitament de fonts d’energies renovables i/o adequar a la normativa vigent les instal·lacions d’edificis, equipaments i serveis públics municipals, especialment en matèria de seguretat sobre les persones i el medi ambient.
3.- Eliminar barreres a l’accessibilitat universal.
Actuacions en edificis, equipaments i espais públics encaminades a resoldre la plena adequació normativa en matèria d’accessibilitat universal, en condicions de seguretat, comoditat i igualtat per a totes les persones, especialment aquelles amb especials dificultats en la mobilitat i/o en la comunicació.
4.- Millorar l’estat de les xarxes locals de carreteres.
Actuacions de rehabilitació i/o acondicionament de carreteres de titularitat municipal que connectin, directament, nuclis de població del mateix municipi, o facilitin l'accés a llocs d'especial concurrència o connectin amb vials del Consell de Mallorca.
S'ha de destinar, com a mínim, un 50 % de l'ajuda prevista per a cada ajuntament al punt 3 de l'acord d'aprovació del Pla Especial per a projectes de les línies 1: optimitzar el consum d'aigua; i de la línia 2: incentivar l’estalvi energètic i la implantació d’energies renovables, individual o conjuntament. Si no es destina el 50 % a alguna o a totes dues de les línies anteriors, no es podrà obtenir la resta de l'ajuda, i s'entendrà que s'ha renunciat a tota l'ajuda.
2.- Quantia.
El pressupost total que es destinarà serà de 20.000.000,00 d’euros amb càrrec a la partida pressupostària 65.94390.76200 del pressupost de despeses de 2016. L'autorització de la despesa queda condicionada a l'aprovació definitiva de la corresponent modificació de crèdits.
3.- Beneficiaris.
A aquest Pla Especial poden acollir-se tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i les entitats locals menors.
Cada ajuntament o entitat local menor just pot presentar un màxim de 5 projectes d’obra en aquest Pla Especial d'una quantia igual o superior a 15.000,00 euros, IVA inclòs, per a les finalitats que s'indiquen al punt 1 del present règim de concertació.
Les dades de la població s’han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l’Institut Nacional d’Estadística (INE), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l’INE, s’ha tret de la dades de la web de l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).
El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l’Enquesta d’Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l’EIEL han estat acceptats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2014 pel que fa a les dades alfanumèriques.
A més dels projectes d'obra, l'ajuda també es pot destinar a sufragar les despeses d'honoraris de redacció i direcció dels projectes d'obra que es presentin a aquest Pla Especial, en el ben entès que es tracti de projectes redactats o que han de dirigir tècnics externs a la Corporació Local.
4.- Requisits especials dels beneficiaris.
Atesa la naturalesa del finançament d'aquest Pla Especial, les entitats locals (tots els ajuntaments de Mallorca, excepte Palma, i l'entitat local menor de Palmanyola) beneficiàries del Pla hauran de complir els següents requisits:
-Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
-Compliment de la disposició addicional sexta de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril:
-Complir o no superar els límits que fixi la legislació reguladora de les Hisendes Locals en matèria d'autorització d'operacions d'endeutament.
-Presentar en l'exercici anterior simultàniament superàvit en termes de comptabilitat nacional i romanent de tresoreria positiu per a despeses generals, una vegada descomptat l'efecte de les mesures especials de finançament que s'instrumenten en el marc de la disposició addicional primera d'aquesta Llei.
-En el cas de no complir el que es preveu a la disposició addicional sexta de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, la inversió no pot comportar despeses de manteniment i així ha de quedar acreditat en el Pla econòmic-financer convenientment aprovat. En aquest cas, conformement al criteri de la S. G. d'Estudis i Financiació de les EELL, la norma pot aplicar-se en el sentit que la inversió no ha de generar un increment de les despeses en béns corrents i de serveis del pressupost general de l'entitat local, això és, si la inversió du aparellades despeses de manteniment però aquestes es redueixin respecte de les despeses vigents com a conseqüència de la inversió que es persegueix dur a terme, cabria donar per complit el requisit fixat a la disposició addicional sexta esmentada.
5.- Requisits especials de les actuacions.
Així mateix, tenint en compte els recursos que financen el Pla Especial així com les característiques del mateix, les inversions a realitzar per les entitats locals beneficiàries del Pla hauran de complir les següents condicions:
-Les inversions han d'anar dirigides a atendre alguna de les línies d'actuació prioritàries de manera significativa i indiscutible.
-Just es finançaran actuacions consistents en obres.
-No es podran presentar en aquest Pla Especial obres ja incloses en altres Plans d'obres i serveis o Plans Especials de cooperació d'aquest Consell de Mallorca.
-Cada entitat local només pot presentar un màxim de 5 projectes i cada projecte ha de ser de quantia igual o superior a 15.000,00 euros.
-Han de ser actuacions en cap cas iniciades amb anterioritat a l'adopció del present acord.
-No s'admetran projectes nous de xarxa de clavegueram.
-No s'admetran canvis de destí de les actuacions que es presentin una vegada assignades les ajudes a cada projecte d'obra. La reversió a la partida del crèdit sobrant s'haurà d'aprovar pel Ple del Consell de Mallorca.
-Que la inversió permeti durant la seva execució, manteniment i liquidació donar compliment als objectius d'estabilitat pressupostària i deute públic per part de la Corporació Local. Per a tal finalitat es valorarà la despesa de manteniment, els possibles ingressos o la reducció de despeses que generi la inversió durant la seva vida útil.
-La inversió haurà de tenir reflex pressupostari en els següents grups de programes recollits a l'annex I de l'Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s'aprova l'estructura dels pressuposts de les entitats locals, modificada per l'Ordre HAP/419/2014, de 14 de març:
933. Gestió del patrimoni: aplicades a la rehabilitació i reparació d'infraestructures i immobles propietat de l'entitat local afectes al servei públic.
-La vida útil de la inversió no ha de ser inferior a 5 anys i així s'ha d'acreditar en el projecte.
-Que la despesa s'imputi al capítol VI de l'estat de despeses del pressupost de l'ajuntament.
-No seran despeses subvencionables les adquisicions de mobiliari, utillatge i vehicles.
-Podran finançar-se amb càrrec a les ajudes del present Pla Especial les despeses d'honoraris per redacció de projectes i de direcció d'obres, sempre que qui redacti el projecte o dirigeixi l'obra sigui un tècnic extern a la Corporació Local.
-No s'admetran ampliacions de terminis ni per adjudicar les obres ni per acabar-les.
6.- Determinació de l’ajuda.
L’ajuda es determinarà de la forma següent:
Una quantitat fixa per a tots els ajuntaments de 200.000,00 euros.
A més de la quantitat fixa, en el cas de municipis que comptin amb nuclis de població, aquesta ajuda s’incrementarà amb la quantitat de 5.000,00 euros per cada nucli.
Finalment, s'assignarà una quantitat per habitant de 19,3502131 euros/habitant. En el cas que l'ajuda calculada amb els anteriors ítems arribi al milió d'euros, aquesta quantitat serà la màxima que es podrà obtenir en aquest Pla Especial.
Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de l’ajuda amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.
7.- Resolució de les ajudes.
1.- La resolució de les ajudes es farà en el mateix acte que aprovi aquest Pla Especial i la seva regulació, d’acord amb els criteris establerts al punt anterior.
2.- Els ajuntaments beneficiaris rebran, quan el Pla Especial tengui caràcter definitiu, juntament amb la notificació de l’aprovació d’aquestes ajudes, la corresponent notificació de les ajudes que els corresponen.
3.- L’efectivitat de les concessions d’aquestes ajudes quedarà condicionada a la seva acceptació per part dels ajuntaments beneficiaris, en els termes del punt següent.
8.- Presentació de projectes.
La presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, per part de les Corporacions Locals interessades del projecte o projectes i els corresponents documents de l’apartat 15 d'aquest règim de concertació, s’entendrà com acceptació de l’ajuda.
En cas contrari, la no presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, s’entendrà com a renúncia de l’ajuda concedida o pèrdua del dret a l’ajuda concedida, si es tracta de la no presentació o de la presentació amb deficiències de l’Annex II.
9.- Contingut dels projectes tècnics.
El projecte o projectes tècnics de les obres a executar en el marc d’aquest Pla Especial han de tenir el contingut que s’assenyala a l’article 123 del R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic en relació a l’article 124 i següents del R. Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament general de la llei de contractes de les administracions públiques.
A la memòria del projecte s'haurà de fer constar:
- Justificació del compliment de la normativa urbanística.
- Manifestació del compliment de la normativa estatal i autonòmica vigent (justificant, entre d'altres, el compliment de la Llei autonòmica 3/1993, de 4 de maig, per a la millora de l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques; Pla director sectorial per a la gestió dels residus de l’illa de Mallorca vigent en cada moment i, en general, quants preceptes i instruccions tècniques siguin d'aplicació al cas concret).
-El pressupost general de l'obra haurà d'adequar-se obligatòriament al següent model:
A) Pressupost d'execució material ( PEM ).........................
B) Benefici industrial ( 6% del PEM)..................................
C) Despeses generals ( 13% del PEM).................................
D) Total valor estimat del contracte (A+B+C).....................
Total pressupost per a coneixement de l'Administració (Pressupost objecte de subvenció) (IVA (21% sobre D) + D) .................................................................
Tota la documentació haurà d’estar signada pel tècnic redactor del projecte amb el vistiplau del President/a de l’entitat local promotora del projecte.
En el cas que el tècnic redactor no sigui tècnic municipal, el projecte tècnic haurà d’estar visat pel col·legi professional corresponent.
10.- Període de vigència.
1.- El període de vigència de les actuacions derivades de les ajudes d’aquest Pla comprèn entre el dia de l’aprovació definitiva del Pla Especial fins al dia 31 d'octubre 2017. Les obres es podran realitzar indistintament en el 2016 i en el 2017 fins a dia 31 d'agost de 2017, que serà el darrer dia per presentar les corresponents certificacions d’obra i la resta de documentació al Consell de Mallorca.
2.- El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de l’execució d’aquestes ajudes.
11.- Pagament.
Una vegada adjudicada l’obra o les obres, l’ajuda quedarà reduïda de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi, i els pagaments es faran sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat.
S’admetran els pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d’obra sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat.
12.- Justificació.
1.- Per a la justificació de les despeses els ajuntaments beneficiaris i l’entitat local menor de Palmanyola hauran de presentar els documents prevists al punt 18 del present règim de concertació.
2.- Les corporacions locals beneficiàries de les ajudes disposaran fins a dia 31 d'agost de 2017 per remetre al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions objecte de l’ajuda.
3.- Si una vegada finalitzat el termini de justificació, aquesta no s’hagués presentat, es procedirà a requerir a les corporacions locals beneficiàries perquè la presentin en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, comptadors des del dia següent al de la notificació de l’escrit de requeriment, amb l’advertència que de no presentar la justificació es procedirà a la revocació de l’ajuda amb la consegüent obligació de reintegrament en el cas que s’hagués anticipat el pagament.
4.- En el supòsit que l’ajuntament beneficiari no justifiqui la totalitat de l’import atorgat, havent presentat la justificació final de l’actuació, es procedirà d’ofici a la reducció a la baixa de l’ajuda i a la revocació de la part no justificada.
5.- Una vegada finalitzada l'activitat objecte de l’ajuda, per part del Director de l'obra s'emetrà un informe d'avaluació i de comprovació que l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial. Les factures estaran conformades pel personal de la pròpia entitat local beneficiària de l'ajuda. El servei responsable del Departament de Desenvolupament Local emetrà un informe sobre si l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial.
13.- Tancament i liquidació del Pla Especial.
Una vegada finalitzats els terminis màxims d’execució i justificació de les ajudes es produirà la pèrdua del dret per part del beneficiari a l’obtenció de l’ajuda, donant per finalitzat aquest Pla Especial.
14.- Ordre de prioritat dels projectes.
Amb càrrec a aquesta ajuda es podran presentar un màxim de 5 projectes amb els corresponents pressuposts d'honoraris de redacció i direcció de les obres, però la quantitat màxima subvencionable per a cada municipi serà la que es fa constar a l’apartat 3 de l'acord d'aprovació del Pla Especial.
Els projectes se subvencionaran segons l’ordre de preferència assenyalat pel President de la Corporació Local al document que figura com Annex 0. Si el projecte o la suma de tots els projectes presentats amb els corresponents honoraris és d’import inferior a l’ajuda concedida, aquesta es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades. En cas que l’import dels projectes i dels corresponents honoraris sigui superior a l’ajuda concedida, la diferència anirà a càrrec de l’ajuntament.
15.- Presentació documentació.
Aprovat definitivament aquest Pla Especial, l’ajuntament interessat ha de presentar la següent documentació:
-Declaració de preferència dels projectes a subvencionar (Annex 0).
-Declaració responsable amb relació al règim de concertació de les ajudes del Pla Especial (Annex II).
-Certificat del secretari de l'entitat local sobre el compliment de determinats requisits del Pla Especial d'inversions financerament sostenibles (Annex XVI).
Per a cada projecte que es presenti:
-Dos exemplars en paper del projecte amb el contingut que es fa constar al punt 9 del present règim de concertació.
-Pressupost d'honoraris de redacció del projecte (Annex XIV).
-Pressupost d'honoraris de direcció de l'obra (Annex XV).
-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex IV).
-Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic vigent (Annex V).
-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VI).
-Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex VII).
16.- Termini presentació documentació.
El termini per presentar cada projecte amb el contingut que es fa constar al punt 9 del present règim de concertació (Annex I) i els documents que figuren a l’apartat anterior (Annex 0; Annex II; Annex IV; Annex V; Annex VI; Annex VII; Annex XIV; Annex XV; Annex XVI) d’aquest règim serà de dos (2) mesos des de la recepció per part de l’ajuntament de la comunicació de l’aprovació definitiva del Pla Especial.
Si la presentació del projecte o projectes i de tota la documentació annexa no reuneix els requisits establerts en aquest Pla Especial, o en el cas que es consideri necessari sol·licitar a l’ajuntament interessat aclariment o ampliació d’informació sobre qualsevol extrem relacionat amb el Pla Especial, el Departament de Desenvolupament Local requerirà a l’interessat perquè ho esmeni en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
La presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, per part de les Corporacions Locals interessades del projecte o projectes i els corresponents documents de l’apartat 15 del present règim de concertació, s’entendrà com acceptació de l’ajuda.
En cas contrari, la no presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, s’entendrà com a renúncia de l’ajuda concedida o pèrdua del dret a l’ajuda concedida, si es tracta de la no presentació o de la presentació amb deficiències de l’Annex II.
17.- Models normalitzats.
Aprovar els models normalitzats següents:
-Declaració de preferència dels projectes a subvencionar (Annex 0).
-Declaració responsable amb relació al règim de concertació de les ajudes del Pla Especial (Annex II)
-Declaració responsable amb relació a les normes del Pla Especial en fase de justificació de despeses (Annex III).
-Certificat de possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex IV).
-Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic vigent (Annex V).
-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VI).
-Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex VII).
-Certificat d’adjudicació de l’obra (Annex VIII).
-Acta de comprovació del replanteig (Annex IX).
-Certificació d’obra (Annex X).
-Certificat final d’obra (Annex XI).
-Acta de recepció (Annex XII).
-Liquidació d’obra contractada (Annex XIII).
-Pressupost d'honoraris de redacció del projecte (Annex XIV).
-Pressupost d'honoraris de direcció d'obres (Annex XV).
-Certificat del secretari de l'entitat local en relació al programa d'inversions financerament sostenibles (Annex XVI).
-Certificat del secretari de l'entitat local en relació al destí dels fons emprats (Annex XVII).
18.- Adjudicació i justificació.
Els ajuntaments i entitats locals menors beneficiaris de les ajudes estaran obligats a:
18.1.1.- Adjudicar les obres i la resta d’actuacions subvencionades i comunicar-ho al Consell de Mallorca en un termini de tres (3) mesos des de la recepció de la comunicació de l’assignació de les ajudes del Pla especial a les obres sol·licitades, havent de presentar el corresponent certificat d’adjudicació de cada una de les obres (Annex VIII). I a acabar-les i justificar les despeses al Consell fins dia 31 d'agost de 2017.
Després de l’adjudicació de cada obra s’ha de presentar la corresponent acta de comprovació del replanteig (Annex IX).
Per a l’abonament parcial o total de les quantitats previstes al punt 3 de l'acord d'aprovació del Pla Especial els ajuntaments han de presentar al Consell de Mallorca la següent documentació:
A) Pel que fa als honoraris de redacció del projecte i de direcció de l’obra:
Factura original del professional o empresa que hagi fet les actuacions. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri el professional o l’empresa; el logotip i la resta de dades han de figurar amb la tipologia original.
En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar acarada pel secretari de la Corporació i s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura fotocopiada per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra aportació.
La factura haurà d’estar aprovada per part de l’òrgan competent de l’ajuntament i conformada per personal de la pròpia entitat local beneficiària de l'ajuda. Aquesta aprovació podrà acreditar-se bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.
Els honoraris de redacció del projecte i de direcció de l’obra no podran figurar al projecte tècnic. Just s’abonaran els honoraris de redacció i de direcció contra factures presentades per tercers a l’ajuntament, tal com es fa constar en aquest apartat. No s’admetran com a justificants, i, per tant, no s’abonarà l'ajuda econòmica per honoraris, si es presenten nòmines, contractes laborals, etc.
B) Pel que fa a les despeses de l’obra de justificació de cada execució parcial o única s’ha de presentar la següent documentació:
-Model oficial de certificació d’obra (Annex X) degudament emplenat, i signat pel contractista i pel director (o directors) de l’obra, amb les firmes degudament identificades.
-Relació valorada dels treballs duts a terme signada pel director (o directors) de l’obra amb les firmes degudament identificades.
-Factura original de l’empresa que hagi fet les actuacions objecte de subvenció. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri l’empresa; el logotip i la resta de dades de l’empresa han de figurar amb la tipologia original.
En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar acarada pel secretari de la Corporació i s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura fotocopiada per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra ajuda.
La factura haurà d’estar aprovada per part de l’òrgan competent de l’ajuntament i conformada per personal de la pròpia entitat local beneficiària de l'ajuda. Aquesta aprovació es podrà acreditar bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.
S’acceptaran com a justificants les factures independentment del seu pagament, però les factures, tant d'honoraris com d'obres, s’han d’abonar al contractista per part de l’ajuntament beneficiari de l’ajuda en el termini de 30 dies hàbils comptadors des del dia que s’hagin rebut els pagaments parcials (o total) de l’ajuda per part del Consell de Mallorca. En cas contrari, si no es paga en aquest termini, aquest incompliment serà causa de reintegrament de l’ajuda. L’ajuntament està obligat a remetre al Consell de Mallorca en el termini de 15 dies hàbils comptadors a partir del dia següent del pagament al contractista el document comptable justificatiu d’aquest abonament o còpia acarada del mateix.
En el cas que es tracti de la darrera execució parcial de l’obra, o de la primera i única, a més de la documentació abans esmentada s’ha de presentar:
a) Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que ha de contenir una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i, si s’escau, la data de pagament.
c) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que, si s’escau, hagin finançat l’activitat amb indicació de l’import i la seva procedència.
d) Declaració responsable del fet que els treballs realitzats i facturats objecte de l’ajuda han estat realitzats de conformitat als preus de mercat. (Annex III)
e) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. (Annex III)
f) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). (Annex III)
g) Certificat final d'obra signat pel director de la mateixa (Annex XI). En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s’ha de presentar el certificat igualment visat.
h) Acta de recepció de l'obra (Annex XII) signada conjuntament pel director, el contractista i un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local. La Corporació Local, amb una antelació mínima de tres dies hàbils, comunicarà al Consell de Mallorca el dia i l'hora prevista per a la seva inauguració oficial.
i) Certificat del secretari de l'entitat local en relació al destí dels fons emprats (Annex XVII).
j) Liquidació definitiva de l'obra on es faran constar les subvencions concedides d'altres institucions per a la seva execució. (Annex XIII).
k) Plànols que recullin l’estat final de l’obra en format .dwg, .shp, .dgn, .dxf, en suport digital.
Una vegada adjudicada l’obra o les obres, l’ajuda quedarà reduïda de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi, i els pagaments es faran sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat. El Ple del Consell de Mallorca aprovarà la reversió a la partida del crèdit sobrant de les ajudes concedides en aquest Pla Especial derivades de l'adjudicació de les obres.
S’admetran els pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d’obra.
Els beneficiaris poden sol·licitar, abans que conclogui el termini per a dur a terme l’activitat subvencionada, modificacions de l’acord de concessió (no canvis d'obra), reducció de l’import concedit, modificació del projecte objecte de l’ajuda, que s’autoritzen pel President del Consell de Mallorca quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final de l’actuació, sempre que no s’alteri l’objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció és de 20 anys. L’incompliment d’aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s’ha de fer constar en l’escriptura, així com l’import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d’inscripció en el registre públic corresponent.
Una vegada finalitzada l'activitat objecte de l’ajuda, per part del Director de l'obra s'emetrà un informe d'avaluació i de comprovació que l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial. Les factures estaran conformades pel personal de la pròpia entitat local beneficiària de l'ajuda. El servei responsable del Departament de Desenvolupament Local emetrà un informe sobre si l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial.
18.1.2.- En tot cas, amb la finalitat de comprovar que es mantenen les circumstàncies legalment fixades per al cobrament de la subvenció, abans de fer-se efectiu el pagament per part del Consell s’haurà de presentar, a requeriment del mateix Consell, la següent documentació respecte de tots els beneficiaris d’actuacions objecte de subvenció:
a) Certificat del secretari municipal que l’ajuntament es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
b) D’ofici, a petició del Departament de Desenvolupament Local, el Consell de Mallorca emetrà informe acreditatiu d’estar al corrent d’obligacions tributàries amb el propi Consell de Mallorca de cadascun dels beneficiaris de les subvencions.
18.1.3.- La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat. En cas que l’import dels projectes sigui superior a l’ajuda concedida, la diferència anirà a càrrec de l’ajuntament.
18.2.- Fer constar el patrocini del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions. En especial, a col·locar en un lloc visible de l’obra a l’acte d’inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l’execució de les obres, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tendran l'obligació
d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l’execució del projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment.
18.3.- Fer constar en els plecs de clàusules administratives particulars per a la contractació de cada obra els següents punts:
A.- Que les empreses que es presentin a la licitació amb més de 50 persones treballadores han de comptar amb un 2 % dels llocs de treball per a persones amb discapacitat.
B.- S’inclourà un criteri d’adjudicació per valorar els aspectes mediambientals de l’obra licitada. Aquest criteri ha de referir-se a algun dels aspectes següents:
a) Minimització del consum de recursos naturals com matèries primeres, combustibles i aigua. Per aquest criteri caldria aportar estudi que comparàs la solució de referència del projecte a licitar amb la proposada (comparar l’energia grisa embeguda per manufacturar un material segons el projecte de referència i la de la proposta).
b) Minimització de la generació de residus, així com la seva reutilització o reciclabilitat. Estimar la utilització d’elements o materials de rebuig donant una revalorització dels residus a aprofitament com a material de construcció.
c) L’eficiència energètica. Caldrà demostrar l’estalvi de les millores proposades en referència a l’edifici objecte.
d)Presentació del pla ambiental de l’obra objecte del contracte.
e) Acreditació de disposar del certificat EMAS o equivalent, o de sistemes de gestió ambiental basats en normes europees o mediambientals.
f) Presentació de mesures demostrables d’accions relacionades amb l’obra per engolir CO2.
g) Aplicació de mesures encaminades a les obres de reduir les escorrenties produïdes per les pluges torrencials, tant l’aplicació de cobertes enjardinades, com la construcció de vies, i espais públics amb trespols vegetals i permeables a l’aigua, com dipòsits per alleujar les escorrenties.
C.- Que entre les condicions d’execució del contracte ha de figurar que l’empresa adjudicatària, si ha de contractar personal per dur a terme l’obra, almenys una persona ha de trobar-se en situació o risc d’exclusió social. Aquesta persona serà derivada pels serveis socials municipals.
Per acreditar el compliment d’aquesta obligació (A, B i C), el secretari de l’ajuntament ha de fer un certificat en el qual es faci constar que els plecs aprovats inclouen tots aquests punts. Aquest certificat s’ha de presentar al Consell de Mallorca (Departament de Desenvolupament Local) en el termini de 15 dies naturals comptadors a partir del dia següent al de l’aprovació dels plecs de clàusules administratives particulars. En el certificat també s’ha de fer constar la data de l’aprovació dels plecs.
18.4.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
18.5.- Les previstes a l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normes concordants.
18.6.- La resta d’obligacions que es preveuen en l’article 10 del vigent Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca (BOIB núm. 132, de dia 3 de novembre de 2001).
19.- Control financer.
Per part de la Intervenció General del Consell de Mallorca es durà a terme el control financer de les inversions que es duguin a terme mitjançant aquest Pla Especial.
20.- Notificació.
Comunicar individualment el contingut d’aquest acord definitiu juntament amb la proposta d’ajuda que li correspongui a cada ajuntament.
21.- Pèrdua del dret.
Una vegada finalitzats els terminis màxims d’execució i justificació de les ajudes es produirà la pèrdua del dret per part del beneficiari a l’obtenció de l’ajuda, donant per finalitzat aquest Pla Especial.
22.- Règim jurídic.
En tot el que no s’hagi previst en aquestes normes seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; el R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el R. Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple de dia 26 de juliol de 2001 i publicat al BOIB núm. 132, de 3 de novembre de 2001, a més de la normativa de dret públic que hi sigui d’aplicació.
23.- Publicitat.
El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l’aprovació inicial i definitiva d’aquest Pla Especial i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.
ANNEX II
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ AL RÈGIM DE CONCERTACIÓ DE LES AJUDES DEL PLA D'INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017.
Sr./Sra._______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a ________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra ajuda d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de l’ajuda (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).
2. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.
4. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les ajudes del pla d'inversions financerament sostenibles 2016-2017 realitz la present declaració.
.................................., ........ d ....................... de 2016
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX III
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A LES AJUDES DEL PLA D'INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017.
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que les actuacions realitzades i facturades objecte de l’ajuda han estat executades de conformitat als preus de mercat.
2. Que les despeses que figuren a la relació prevista a l’apartat 18 del Règim de concertació del Pla Especial corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.
3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de justificar el cost de les activitats realitzades amb relació a les ajudes per a inversions financerament sostenibles 2016-2017 realitz la present declaració.
................................, ........ d ....................... de 2016
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX IV
CERTIFICAT DE LA POSSESSIÓ I DISPOSICIÓ REAL I PLENA DELS TERRENYS NECESSARIS PER A L'EXECUCIÓ DE L'OBRA O SERVEI
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d...................................... té la plena possessió i la disposició real dels terrenys necessaris per a la normal execució del contracte de l'obra anomenada ..........................................................................................................................................
I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix el present certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.
......................, ... d................ de ......
Vist i Plau,
EL BATLE/LA BATLESSA
ANNEX V
INFORME ACREDITATIU DE L'ADAPTACIÓ DE L'OBRA SOL·LICITADA AL CORRESPONENT PLANEJAMENT URBANÍSTIC VIGENT
Sr./ Sra. ..................................................................................................., secretari/ ària de l’Ajuntament d.............................................................................................................
INFORMA:
Que el projecte anomentat .............................................................................................., per al qual es demana una ajuda al Pla Especial d'inversions financerament sostenibles 2016-2017 s’ajusta al vigent planejament urbanístic municipal així com a la normativa urbanística aplicable a l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
I, perquè consti i tengui els efectes adients, s’emet el present informe.
......................, .. d............. de ......
ANNEX VI
CERTIFICAT DE VIABILITAT DEL PROJECTE PER PART DEL TÈCNIC/TÈCNICA MUNICIPAL
Sr./Sra......................................................................................................., tècnic/tècnica municipal, en relació al projecte ..................................................................................... per a l'Ajuntament de ...............................
CERTIFICA
Que el projecte de l'esmentada obra és viable.
I perquè consti, als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix el present a ............................, dia ....... d.................de ...........
Signat: El tècnic/ La tècnica municipal
ANNEX VII
DECLARACIÓ JURADA PEL TÈCNIC/TÈCNICA REDACTOR DEL PROJECTE DE NO ESTAR SOTMÈS EN CAP CAUSA D'INCOMPATIBILITAT AMB L'ADMINISTRACIÓ ACTUANT
Sr./ Sra. ..................................................................., ......(1)........ i redactor del projecte de l’obra ........................................................................................................., amb núm. col·legiat ............ declara i jura pel seu honor que no està sotmès a cap causa d’incompatibilitat amb l’Ajuntament d............................. o amb el Consell Insular de Mallorca, declarant ser competent per a la redacció del projecte de l’obra esmentada.
..................., .... d............... de .....
(1) Especificau si és o no tècnic municipal.
ANNEX VIII
PLA ESPECIAL PER A INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017.
CERTIFICAT D’ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE D’OBRES
|
Sr./Sra.: |
||
|
Secretari / a de |
||
CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte de l’obra segons les circumstàncies que a continuació s’expressen:
|
ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE |
|
OBRA: |
|
AJUNTAMENT: |
|
PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ: |
|
ÓRGAN DE CONTRACTACIÓ: |
|
CONTRACTISTA: |
|
CIF CONTRACTISTA: |
|
DATA DE L’ADJUDICACIÓ: |
|
DATA D’INICI DE L’OBRA: |
|
DIRECTOR / A DE L’OBRA: |
|
TITULACIÓ DIRECTOR / A OBRA: |
|
FINANÇAMENT |
||||
|
ENTITATS |
PRESSUPOST DE L’OBRA |
AJUDA APROVADA |
ADJUDICACIÓ DE L’OBRA |
BAIXA |
|
CONSELL DE MALLORCA |
||||
|
AJUNTAMENT |
||||
|
TOTALS |
||||
I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix el present certificat, amb el vist i plau del batle/ssa, a , a de de 2016.
Vist-i-plau
EL BATLE / LA BATLESSAEL SECRETARI / LA SECRETÀRIA
Sgt.:
ANNEX IX.-
ACTA DE COMPROVACIÓ DEL REPLANTEIG
OBRA: .......................................................................
CONTRACTISTA: ...................................................
A .............................., ......... d .......................... de .........
A les ......... hores, a (lloc) ......................... compareixen el representant de l’Administració contractant: Sr./Sra................................................................................; el Director de l’obra: Sr./Sra............................................................. i el representant de l’empresa contractista: Sr./Sra................................................................
L'objecte d'aquest acte és procedir a comprovar el replanteig de l'obra de referència que s'ha realitzat amb anterioritat a la licitació, d’acord amb el que disposa l’article 229 del R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic.
Es comprova la possessió i la disponibilitat real dels terrenys necessaris per a la realització de l’obra, la seva idoneïtat i la viabilitat del projecte. Hi presta la seva conformitat el representant de l’Administració contractant i el facultatiu director de l'obra, sense reserves per part del contractista. El director autoritza l'inici de l’obra i comença a discórrer el termini d'execució.
El termini d'execució de l'obra fixat al plec de condicions és de ................ mesos.
Es deixen sobre el terreny totes les fites i els senyals que s'han considerat necessaris.
Igualment, s'ha fet lliurament al contractista dels plànols i documents necessaris per a l'execució de l’obra.
A les ......... hores es dóna per acabat l'acte i perquè consti el que s'ha acordat s'aixeca la present acta en quatre exemplars que subscriuen els assistents.
Sr./Sra. ..............................................Sr./Sra. ..............................................
en reprentació de l’Administració contractant.director/a de l’obra.
Sr./Sra............................................................
en representació de l’empresa contractista.
ANNEX X
CERTIFICACIÓ D'OBRA
PLA ESPECIAL PER A INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017
AJUNTAMENT:
CERTIFICACIÓ NÚM.OBRA:
DATA COMENÇAMENT OBRES: DATA ADJUDICACIÓ:
CONTRACTISTA TERMINI EXECUCIÓ:
PRESSUPOST APROVAT: PRESSUPOST ADJUDICAT:
BAIXA (%):
Sr./Sra. .…………………………………………….......................................................................,
CERTIFICA: Que les obres executades en el present mes per l'empresa adjudicatària són valorades, segons el pressupost, de la següent manera:
|
PRESSUPOST Euros |
IMPORT ADJUDICAT |
IMPORT DE LES OBRES |
||
|
EXECUTADES DURANT EL MES. |
EXEC. MESOS ANTERIORS. |
PENDENT EXECUTAR. |
||
|
|
|
|
|
|
L I Q U I D A C I Ó
Import de la certificació.............……. .-
Baixa obtinguda en la contracta .............……. .-
A deduir certificacions anteriors ...................... .-
Líquid acreditat al contractista ..............…… .-
% I.V.A. 21% ...............…... .-
TOTAL ABONABLE AL CONTRACTISTA ................…….-
I perquè consti, i es faci l'abonament, expedeix la present certificació per import de ............................................................................................................................................-
Palma, .. d ............ de .........
El contractistaEl director de l'obra
Sr/Sra. ........................... Sr./Sra. .................................
ANNEX XI
CERTIFICAT FINAL D'OBRA
Sr./Sra..................................................................................,................(1).......................
i director de l’obra ...........................................................................................................
CERTIFICA
Que l’obra esmentada està acabada d’acord amb el seu projecte, redactat pel Sr./Sra. ......................................... i aprovat per l’Ajuntament d............................... el dia ..........................................
................., ...... d........................ de .......
(1) Enginyer, arquitecte...
ANNEX XII
ACTA DE RECEPCIÓ
A ................................., dia ......................................., reunits:
El Sr./Sra ...................................., facultatiu tècnic en representació de l'Ajuntament d................, el Sr./ Sra. ............................., el Sr./Sra. .................................................., contractista de les obres del projecte ".............................................................", i el Sr./Sra. ................................., facultatiu encarregat de la direcció de les obres de referència, a l'efecte de procedir a la recepció de les obres.
Conformement amb el que disposa l'article 235 del vigent Text refós de la llei de contractes del sector públic, és procedent aquesta recepció una vegada efectuades les prestacions convingudes, en aquest cas, les obres contingudes en el projecte de què s'ha fet menció.
Després d'examinar atentament la totalitat de l'obra i vista la seva adequació a les previsions del projecte, i a la resta de documentació tècnica i administrativa, reguladora de les obligacions del contractista, el Sr/Sra. ................................................., facultatiu tècnic municipal la considera com a ben realitzada, correcta i exactament finalitzada, sense que sigui procedent, per tant, fer-hi objeccions o reserves.
En conseqüència, en compliment de l'article 235 del vigent Text refós de la llei de contractes del sector públic, es procedeix a la recepció de les obres de ..........................................................................................................................................
i comença el termini de garantia fixat en el Plec de condicions, que és de ......... mesos.
I perquè consti s'estén la present Acta, en el lloc i en la data indicats més amunt, en quatre exemplars, lliurant-se'n un al Consell Insular de Mallorca, un al director de l'obra, un altre al contractista, i arxivant-se l'altre en el corresponent expedient administratiu.
En prova de conformitat firmen les parts.
El representant de El contractista,
l'Ajuntament,
El director de l'obra,
ANNEX XIII
LIQUIDACIÓ D'OBRA CONTRACTADA
PLA ESPECIAL PER A INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017
DENOMINACIÓ DE L'OBRA: .........................................................................................
Sr./ Sra. ............................................................................ Secretari/ària de l'Ajuntament de ......................................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament ha procedit a l'aprovació de la darrera certificació de l'obra de referència i, en conseqüència, es practica la següent liquidació:
|
IMPORT DE LES OBRES |
Pressupost total de les obres ............................. Euros.
Import adjudicat .......................................... Euros.
Import líquid de les obres executades
en mesos anteriors.......................................... Euros.
Import de les obres executades durant el mes …….......... Euros.
|
FINANÇAMENT DE L'OBRA (1) |
|
APORTACIONS |
% sobre press. d’obra |
IMPORT LÍQUID |
|
CONSELL INSULAR DE MALLORCA |
||
|
ENTITAT LOCAL |
||
|
ALTRES APORT. D’ENTITATS PÚBLIQUES |
||
|
ALTRES APORT. D’ENTITATS PRIVADES |
||
|
TOTAL |
LIQUIDACIÓ
|
1.- Import adjudicat de l'obra ....................................................... Euros. 2.- Aportacions del CIM abonades en mesos anteriors .............................Euros 3.- Import total d'altres ajudes concedides i/o abonades per a l'execució de l'obra ....................................................Euros. 4.- Aportació total municipal .........................................................Euros. TOTAL 1-(2+3+4) ........................ Euros 5.- Aportació del CIM segons darrera certificació d’obra .................................Euros. |
[ ] ................................................... Euros a abonar a l'Ajuntament
[ ] ................................................... Euros a retornar al Consell
V. i P.
EL BATLE/LA BATLESSA
(1) Cal assenyalar la totalitat de les ajudes obtingudes per a l'execució de l'obra.
ANNEX XIV
PRESSUPOST D'HONORARIS DE REDACCIÓ DEL PROJECTE .......................................................................................................................................... DEL PLA D'INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017.
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,
DECLARA
Que el tècnic redactor del projecte abans esmentat és el Sr./Sra............................................................................................................................... i és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de ................................................................................................................
Que, amb càrrec a l'ajuda prevista al punt 3 de l'acord del Ple del Consell de Mallorca d'aprovació definitiva del Pla Especial d'inversions financerament sostenibles,
SOL·LICITA: que l'import d'aquests honoraris sigui sufragat per part del Consell de Mallorca.
................................, ........ d ....................... de 2016
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX XV
PRESSUPOST D'HONORARIS DE DIRECCIÓ DEL PROJECTE ...................................................................................... DEL PLA D'INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES 2016-2017.
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
DECLARA
Que el tècnic director del projecte abans esmentat és el Sr./Sra ............................................................................................................ i és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de ................................................................................................................
Que, amb càrrec a l'ajuda prevista al punt 3 de l'acord del Ple del Consell de Mallorca d'aprovació definitiva del Pla Especial d'inversions financerament sostenibles,
SOL·LICITA: que l'import d'aquests honoraris sigui sufragat per part del Consell de Mallorca.
................................, ........ d ....................... de 2016
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX XVI
CERTIFICAT DEL SECRETARI DE L'ENTITAT LOCAL SOBRE EL COMPLIMENT DE DETERMINATS REQUISITS DEL PLA ESPECIAL D'INVERSIONS FINANCERAMENT SOSTENIBLES
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament/Entitat Local Menor d............................................., en relació al Pla Especial d'inversions financerament sostenibles 2016-2017,
CERTIFICA:
(marcar amb una creu el que procedeixi)
( ) Que aquest ajuntament es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
( ) Que existeix informe de la Intervenció, en relació amb la disposició addicional sexta de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, del contingut del qual s'acredita que aquest ajuntament:
( ) Compleix o no supera els límits que fixa la legislació reguladora de les Hisendes Locals en matèria d'autorització d'operacions d'endeutement.
( ) Presenta a l'exercici anterior simultàniament superàvit en termes de comptabilitat nacional i romanent de tresoreria positiu per a despeses generals, una vegada descomptat l'efecte de les mesures especials de finançament que s'instrumenten en el marc de la disposició addicional primera de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril.
( ) Que no compleix el que disposa la disposició addicional sexta de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, i, en conseqüència, ha aprovat amb data………… de ……….. de ……….. el Pla econòmic-financer en el qual es posa de manifest que la inversió…………………………………………………………………………………presentada al Pla Especial d'inversions financerament sostenibles 2016-2017 no comporta despeses de manteniment.
( ) Que s'ha elaborat la memòria econòmica relativa a la inversió "……………………….", subscrita pel Batle/ssa President/a, en la qual es conté la projecció dels efectes pressupostaris i econòmics que es derivaran de la inversió a l'horitzó de la seva vida útil, on es posa de manifest que la inversió permet durant la seva execució, manteniment i liquidació donar compliment als objectius d'estabilitat pressupostària i deute públic per part de la Corporació Local, i que l'òrgan interventor ha emès informe amb caràcter favorable sobre la consistència i suport de les projeccions pressupostàries contingudes a l'esmentada memòria.
I perquè consti davant el Consell de Mallorca (Departament de Desenvolupament Local), expedeix el present certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa, Sr. president/Sra. presidenta.
......................, ....... d................ de ...........
Vist i Plau,
EL BATLE/LA BATLESSA
El PRESIDENT/LA PRESIDENTA
*Amb aquest certificat s'han d'aportar els informes de la Intervenció.
ANNEX XVII
CERTIFICAT DEL SECRETARI DE L'ENTITAT LOCAL EN RELACIÓ AL DESTÍ DELS FONS EMPRATS
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament/Entitat Local Menor d............................................., en relació al Pla Especial d'inversions financerament sostenibles 2016-2017,
CERTIFICA:
Que la disposició dels fons emprats en cada projecte d'obra en aquest Pla Especial s'adequa al destí de l'ajuda/subvenció i s'ha destinat per a la finalitat per a la qual es va atorgar l'ajuda/subvenció per part del Consell de Mallorca.
I perquè consti davant el Consell de Mallorca (Departament de Desenvolupament Local), expedeix el present certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa, Sr. president/Sra. presidenta.
......................, ....... d................ de ...........
Vist i Plau,
EL BATLE/LA BATLESSA
El PRESIDENT/LA PRESIDENTA