Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA
Núm. 8025
Acord del Ple de dia 9 de juny de 2016, relatiu a l’aprovació definitiva de l’expedient número BEP03/2016 de modificació de les bases 17 i 21.3 de les d’execució del Pressupost del Consell de Mallorca per a l’exercici 2016
Versió PDF
Aprovat inicialment, en sessió ordinària del Ple d’aquesta corporació que va tenir lloc el 9 de juny de 2016, i transcorregut el termini d’exposició al públic sense que s’hagi formulat cap reclamació, queda definitivament aprovat l’expedient núm. BEP03/2016 de modificació de les bases 17 i 21.3 de les d’execució del Pressupost del Consell de Mallorca, que seguidament es transcriu:
“Vista la provisió del conseller executiu d’Economia i Hisenda, de 27 de maig de 2016, d’incoació d’un expedient de modificació de les bases d’execució del pressupost.
A l’objecte d’adequar les bases d’execució del pressupost corresponent a l’exercici 2016, i atès l’informe favorable de la Intervenció General, aquest conseller executiu d’Economia i Hisenda del Consell de Mallorca, proposa al Ple que adopti el següent
ACORD
PRIMER.- Rectificar la base 17 de les d’execució del pressupost del Consell de Mallorca per a l’exercici 2016, de tal forma que aquesta base queda modificada de la següent manera:
On diu:
“Les disposicions legals i reglamentaries, en la seva fase d’elaboració i aprovació, els actes administratius, els contractes i els convenis de col·laboració, així com qualsevol altre actuació que es realitzi en el Consell de Mallorca o qualsevol dels seus ens dependents, considerats com a Administració Pública, d’acord amb la definició i delimitació del SEC95, que afectin a les despeses i ingressos públics presents o futurs, han de contenir una valoració de les seves repercussions i efectes, i s’han de supeditar de forma estricta al compliment de les exigències dels principis d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
En aquests expedients s’incorporarà una memòria econòmica en la qual se detallaran les possibles repercussions pressupostàries. En el cas de despeses d’inversió de noves instal·lacions o la posada en funcionament de las que ja existeixen per obres de rehabilitació o similars, es detallaran, a més, les despeses de personal i despeses corrents necessàries per al bon funcionament de la instal·lació justificant que aquestes previsions es troben inclosos en els Plans aprovats en vigor”
Ha de dir:
“Les disposicions legals i reglamentaries, en la seva fase d’elaboració i aprovació, els actes administratius, els contractes i els convenis de col·laboració, així com qualsevol altre actuació que es realitzi en el Consell de Mallorca o qualsevol dels seus ens dependents, considerats com a Administració Pública, d’acord amb la definició i delimitació del SEC95, que afectin a les despeses i ingressos públics presents o futurs, han de contenir una valoració de les seves repercussions i efectes, i s’han de supeditar de forma estricta al compliment de les exigències dels principis d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
El compliment d’aquests objectius d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera per part de la Corporació, als quals es fa referència a l’art. 7.3 de la LOEPSF, de 27 d’abril de 2012, es remetrà a l’informe trimestral d’intervenció a què es refereix l’Ordre HAP/2105/2012 i del qual se’n dóna compte al Ple de la Institució, tal com la Subdirecció General d’Estudis i Finançament de les Entitats Locals permet amb els expedients de modificació de crèdit.”
SEGON.- Rectificar la base 21.3 de les d’execució del pressupost del Consell de Mallorca per a l’exercici 2016, de tal forma que aquesta base queda modificada de la següent manera:
On diu:
“D’acord amb el principi d’eficiència en l’assignació dels recursos públics, per aprovar l’acte administratiu d’autorització de la despesa serà preceptiva la comunicació prèvia al Director/a Insular d’Hisenda i Pressuposts, en els supòsits següents:
a. La contractació de subministraments o serveis per import superior als 18.000 euros.
b. La contractació d’obres per import superior als 50.000 euros.
c. La concertació de convenis amb entitats col·laboradores que suposin una despesa econòmica i no estiguin inclosos en el Pla Estratègic de Subvencions.
d. Les propostes de resolució d’expedients de despesa d’import superior als 6.000 euros (impostos exclosos), a càrrec dels capítols 2 (excepte l’art. 23) i 6 del Pressupost de despeses de la Corporació, que s’hagin d’aprovar a partir del dia 15 d’octubre de cada exercici hauran d’anar acompanyades de la documentació administrativa preceptiva, juntament amb un calendari mensual de previsió dels imports de reconeixement d’obligacions.”
Ha de dir:
“D’acord amb el principi d’eficiència en l’assignació dels recursos públics, per aprovar l’acte administratiu d’autorització de la despesa serà preceptiva la comunicació prèvia al director/a insular d’Hisenda i Pressuposts, en els supòsits següents:
a. La contractació de subministraments o serveis per import superior als 18.000 euros.
b. La contractació d’obres per import superior als 50.000 euros.
c. La concertació de convenis amb entitats col·laboradores que suposin una despesa econòmica i no estiguin inclosos en el Pla Estratègic de Subvencions.
d. Les propostes de resolució d’expedients de despesa d’import superior als 6.000 euros (impostos exclosos), a càrrec dels capítols 2 (excepte l’art. 23) i 6 del Pressupost de despeses de la Corporació, que s’hagin d’aprovar a partir del dia 15 d’octubre de cada exercici hauran d’anar acompanyades de la documentació administrativa preceptiva, juntament amb un calendari mensual de previsió dels imports de reconeixement d’obligacions.
A la comunicació a la directora insular de Pressuposts dels expedients relacionats en els apartats a), b) i c) del punt anterior, s’hi adjuntarà la documentació següent:
1) Quadre de característiques.
2) Memòria justificativa de la despesa.
3) Memòria econòmico-financera, excepte pels inclosos a l’apartat d).”
TERCER.- Aquest acord aprovatori serà considerat definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d’exposició pública, i entrarà en vigor, una vegada s’hagi complit el que disposa l’article 112.3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases del règim local, i també l’article 169 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RDLEG 2/2004, de 5 de març.”
Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, els interessats legitimats a què es refereix l’article 170.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació d’aquest acord. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l’anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu pertinent.
Palma, 7 de juliol de 2016
El secretari general
Per delegació del president (Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)
Jeroni M. Mas Rigo