Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SES SALINES

Núm. 8022
Aprovació definitiva de l'ordenança fiscal núm. 14, reguladora de la taxa per la tramitació dels expedients d'activitats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

No havent presentat els interessats, durant el termini d’exposició al públic cap reclamació contra l’Acord d’aprovació inicial de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per la tramitació dels expedients d'activitats, adoptat en sessió plenària ordinària celebrada el dia 14 de març de 2016, aquest acord ha resultat definitivament aprovat.

A continuació es publica el text íntegre de l’Ordenança:

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 14

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A LA TRAMITACIÓ DELS EXPEDIENTS D’ACTIVITATS

ARTICLE 1. FONAMENT LEGAL

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, del 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 20 del Reial decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament percebrà la taxa per la llicència d’activitats, que es regirà per la present ordenança fiscal, segons els previst a l’article 57 de l’esmentat Reial decret.

ARTICLE 2. OBJECTE

Aquesta exacció s’exigeix per la presentació dels serveis tècnics, jurídics i administratius i la realització d’activitats de competència municipal, necessàries per a l’atorgament de les preceptives llicències municipals d’activitat, permís d’instal·lació, llicències d’obertura i funcionament i autoritzacions equivalents, verificant si els establiments, instal·lacions o activitats han reunit les condicions de seguretat i salubritat exigides per les corresponents normes municipals o generals.

ARTICLE 3. FET IMPOSABLE.

El fet imposable és l’activitat municipal de verificar, comprovar, revisar, tramitar, ordenar, resoldre, informar i/o valorar les sol·licituds, projectes i altres documents, en matèria d’activitat, d’acord amb les previsions i determinacions de la vigent Llei 7/2013,de 26 de novembre,de Règim Jurídic d'Instal.lació, Accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, així com les posteriors modificacions d’aquesta i els reglaments de desenvolupament d’aquestes normes, la Normativa Urbanística General i Municipal i altres disposicions generals i particulars que resultin d’aplicació.

ARTICLE 4. SUBJECTE PASSIU I SUBSTITUT DEL CONTRIBUENT.

Estan obligats al pagament les persones naturals o jurídiques (incloent les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària) següents:

a) Sol·licitants de la respectiva llicència d’activitats, permís equivalent, actualització, autorització de la modificació o ampliació i traspàs o canvi de titularitat.

b) Els titulars de l’activitat que es pretén desenvolupar o es desenvolupi en qualsevol establiment, espai o instal·lació i que necessiti autorització

municipal de l’activitat, d’acord amb la vigent Llei Balear d’activitats 7/2013, de 26 de novembre, així com les posteriors modificacions d’aquesta i els reglaments de desenvolupament d’aquestes normes.

c) Responen solidàriament amb els subjectes passius els propietaris o/i posseïdors, i també els arrendataris, si escau, dels terrenys i immobles en que es realitzin els actes subjectes a l’exacció.

d) Responen subsidiàriament els interessats que aportin documentació dintre d’un procediment d’autorització d’activitat, quan no siguin els sol·licitants de la mateixa, ni titulars de l’activitat, ni els propietaris o/i posseïdors, ni els arrendataris, si escau, dels terrenys i immobles en que es realitzin els actes subjectes a l’exacció.

ARTICLE 5. QUOTA TRIBUTÀRIA.

La quota tributària es determinarà en funció de les diferents categories d’activitats de competència municipal previstes en la Llei Balear corresponent, d’acord amb les tarifes següents:

1) Per sol·licitud de permís municipal d’instal·lació o llicència d’obertura i funcionament o autorització municipal equivalent o per inici de l’acció municipal davant una activitat ja iniciada que legalment la requereix:

1. Activitats permanents:

a) Innòcues: 120 euros + 2 euros per cada m2 de superfícies construïda.

b) Menors: 180 euros + 2,5 euros per cada m2 de superfícies construïda.

c) Majors: 200 euros + 0,8 euros per cada m2 de superfície construïda.

d) Infraestructures comuns: 200 euros + 0,8 euros per cada m2 de superfície comú.

2. Activitats no permanents.

a) Menors: 25 euros

b) Majors: 200 euros

3. Activitats itinerants:

a) Menors: 25 euros

b) Majors: 45 euros

2) Per aportació de nova documentació a càrrec de l’interessat: 12 euros amb independència del tipus d’activitat subjecta a la taxa.

3) Per concessió de la llicència d’obertura i funcionament o autorització administrativa municipal assimilable a aquella:

1. Activitats permanents:

a) Innòcues: 35 euros

b) Menors: 65 euros.

c) Majors: 205 euros.

2. Activitats no permanents:

a) Temporals convalidables: 0 euros

b) Temporals no convalidables: 0 euros.

c) Unes altres no permanents que afectin únicament al terme municipal: 0 euros.

4) Per actualització de les llicències d’obertura i funcionament de les activitats permanents majors i menors:

a) Innòcues: 90 euros + 2 euros per cada m2 de superfície construïda.

b) Menors: 180 euros + 2,5 euros per cada m2 de superfície construïda.

c) Majors: 200 euros + 0,8 euros per cada m2 de superfície construïda.

d) Infraestructures comuns: 200 euros + 0,8 euros per cada m2 de superfície comú.

5) Per traspassos o canvis de titular:

a) Innòcues: 50 euros + 2 euros per cada m2 de superfície construïda.

b) Menors: 80 euros + 2,5 euros per cada m2 de superfície construïda.

c) Majors: 90 euros + 0,8 euros per cada m2 de superfície construïda.

6) Per modificacions i ampliacions substancials d’activitat que legalment requereixin nova llicència: la mateixa tarifa dels apartats 1), 2) i 3) anteriors, en funció de la tipologia de l’activitat.

7) Per modificacions i ampliacions no substancials d’activitat que legalment no requereixin nova llicència:

a)Innòcues: 25 euros.

b)Menors: 50 euros

c)Majors: 100 euros

8) per cada visita de comprovació que el personal municipal farà als establiments per tal de constatar que es disposa de la documentació i/o autoritzacions necessàries:

a) Activitats innòcues: 30 euros.

b) Activitats menors: 50 euros.

c) Activitats majors: 100 euros.

ARTICLE 6. EXEMPCIONS I BONIFICACIONS.

No es concedirà cap exempció ni bonificació en l’exacció de la taxa, excepte les determinades legalment.

ARTICLE 7. MERITACIÓ

1. Conformement a l'article 26 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, la taxa es meritarà quan s'iniciï la prestació del servei o la realització de l'activitat. a aquest efecte, es considerarà iniciada aquesta activitat en la data de presentació de l'oportuna sol·licitud de llicència o de presentació de la comunicació prèvia o de la declaració responsable, si el subjecte passiu la formula expressament.

2. Quan l'activitat hagi tingut lloc sense que s'hagi obtingut l'oportuna llicència, o no s'hagi presentat la preceptiva comunicació prèvia o declaració responsable, la taxa es meritarà quan s'iniciï efectivament l'activitat municipal conduent a determinar si l'activitat, l'establiment i les instal·lacions compleixen les condicions exigibles, amb independència de la iniciació de l'expedient administratiu que es pugui instruir per autoritzar-ne l'activitat o decretar-ne el tancament, si no és autoritzable aquesta activitat. Tot això sense perjudici de l'actuació de la Inspecció Tributària.

3. L'obligació de contribuir, un cop nascuda, no es veurà afectada, de cap manera, per la denegació de la llicència sol·licitada o per la concessió d'aquesta condicionada a la modificació de les condicions de l'establiment, ni per la renúncia o desistiment del sol·licitant un cop concedida la llicència.

4. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.

ARTICLE 8. SOL·LICITUD

Els interessats en l’obtenció de les llicencies, presentaran la pertinent sol·licitud acompanyant la documentació expressada per la normativa d’aplicació. Així mateix, en les corresponents sol·licituds, s’haurà d’acreditar el pagament de l’últim rebut liquidat pel concepte d’impost sobre béns immobles que afecti al lloc que on s’ha de dur a terme l’activitat. Aquesta acreditació s’haurà d’efectuar mitjançant l’aportació de còpia del rebut abonat, o si no n’hi ha, mitjançant un informe emès pels Serveis de Recaptació, que justifiqui la no subjecció o exempció al tribut esmentat.

En els casos en que la liquidació o liquidacions esmentades haguessin estat objecte de recurs en el termini hàbil, encara no resolt, i sempre que al costat del citat recurs s’hagi sol·licitat la suspensió de l’acte impugnat, acompanyant a tal fi garantia suficient que cobreix el total del deute tributari, l’acreditació exigida podrà substituir-se per algun dels següents documents:

a) Fotocòpia de l’escrit d’interposició del recurs (degudament registrat d’entrada).

b) Fotocòpia de l’acord de suspensió de l’acte dictat per l’organisme competent.

c) Certificació o diligència en la que es faci constar que encara no ha estat dictada resolució sobre el recurs presentat, expedida per l’organisme competent.

ARTICLE 9. MODIFICACIONS DEL PROJECTE.

Si després de formulada la sol·licitud corresponent i abans del seu atorgament, es modifiqués o ampliés el projecte, s’haurà de posar en coneixement de l’administració Municipal, acompanyant la documentació pertinent i quedant obligat el sol·licitant a l’ampliació del dipòsit provisional de les taxes en la quantitat corresponent, de conformitat amb l’article 7 d’aquesta ordenança.

Si com a conseqüència d’aquesta modificació s’hagués reduït la base de gravamen, una vegada que s’hagués atorgat la llicència corresponent i practicada la liquidació, serà tornat a l’interessat el saldo que al seu favor resultés.

En el cas de transmissió d’activitat que requereix llicència o autorització municipal assimilable, s’haurà de posar igualment en coneixement de l’Administració Municipal, acompanyant la documentació pertinent i quedant el nou titular obligat al pagament de la taxa que correspongui per aplicació de les disposicions d’aquesta Ordenança.

ARTICLE 10. LIQUIDACIONS

1.Les liquidacions inicials tindran caràcter provisional fins que, un cop acabades les obres corresponents, l’administració municipal comprovi allò que s’ha realitzat i el seu import, això sense perjudici de la legalització, si escau de l’obra definitiva efectuada i de la imposició, si pertoca, de les sancions que procedeixin.

2.A la vista del resultat de la comprovació, s’aplicarà la liquidació definitiva, sobre la base del pressupost de les obres realment executades.

3.Les quotes no liquidables i no satisfetes dintre del període voluntari i la seva pròrroga, es faran efectives per mitjà de constrenyiment d’acord amb el vigent Reglament de Recaptació.

4.Les liquidacions es notificaran als subjectes passius amb l’expressió dels requisits previstos en la vigent Llei General Tributària.

ARTICLE 11. CRÈDITS INCOBRABLES

Es consideraran crèdits incobrables i partides fallides, aquelles quotes que no s’hagin pogut fer efectives pel procediment de constrenyiment, per a la declaració de les quals es formalitzarà l’expedient oportú, d’acord amb el que preveu el vigent Reglament General de Recaptació.

ARTICLE 12. INFRACCIONS I SANCIONS.

En tot el relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries, així com a la determinació de les sancions que per les mateixes corresponguin en cada cas, s’estarà al regulat en la Llei General Tribut`ria i en les disposicions que la complementin i desenvolupin, i al previngut en l’Ordenança Fiscal General.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA.

Es deroga expressament l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’atorgament de les llicències d’obertura d’establiments vigent.

DISPOSICIÓ FINAL.

La present ordenança entrarà en vigor quan s’hagi publicat íntegrament l’acord definitiu i el text en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació."

Ses Salines, 8 de juliol de 2016.

El Batle

Bernat Roig