Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 8015
Departament de Mobilitat. Secció de Circulació. Publicació decret ampliació zona Acire de Sta Eulàlia i altres mesures complementàries
Versió PDF
El Regidor de l’Àrea de Mobilitat, per delegació del Batle, mitjançant Decret núm. 11880/2016 de dia 5 de juliol ha adoptat la següent resolució:
“Ampliar l’ACIRE de Santa Eulàlia als següents carrers:
- Samaritana
- Can Savellà (el núm. 10 i del núm. 23 al núm. 27)
- Forn de la Creu
- Can Poquet
- Pes de la Farina
- Can Gotleu
- Hostals
- Ca la Seu
- Llotgeta
- Pes del Formatge
- Hostal de l’Estel
- Posada de Terra Santa
- P. Quadrado
- Posada de Lluc
- Del Morer
- P. De l’Artesania
- Sant Bonaventura
- Bosc
- Desemparats
- P Pes de la Palla
- Socors (del núm. 1 al núm. 23 i del núm. 2 al núm. 26)
- Sant Agustí
- P Llorenç Bisbal Batle
- Antoni Planas i Franch
- Temple
- Ramon Llull
- P. Sant Francesc
- Can Troncoso
- Gerreria (del núm. 1 al núm. 13 i del núm. 2 al núm. 10)
- Llotgeta (del núm. 5 al núm. 11 i del núm. 6 al núm. 14 )
Tendran dret a obtenir la targeta ACIRE de resident de la zona de Santa Eulàlia els residents en els seguents carrers:
- Forn
- Miracle
- Hostal d’en Bauló
- Can Espanyol
- Volta d’En Reus
- Can Arboç
- Socors del núm. 25 al 27 i del núm. 28 al 34.
- Galera
- Corderia
- P. Quartera
- Esparteria
- P. Mercadal
- Llotgeta (del núm. 1 al núm. 3 i del núm. 2 al núm. 4)
- Fra Cuñado
Instal·lar, per a controlar aquesta ampliació d’ACIRE, càmeres de lectura de matrícula en el carrer dels Hostals, en el carrer del Socors i en el carrer de Ramon Llull. Aquestes instal·lacions seran similars a les col·locades a les altres ACIRE i estaran connectades amb la Sala de Control de Trànsit; duran l’obra civil, les instal·lacions i la senyalització necessària per al seu funcionament i s’hi mantindrà l’esquema de funcionament de la resta de controls automàtics d’accessos a zones Acire ja instal·lats a Palma. Per la seva especificitat tècnica aquests treballs s’executaran dins la contracta de manteniment de la xarxa de regulació i control del trànsit.
Senyalitzar com a zona ZAR l’itinerari: Galera, Corderia, pl. Quartera, Esparteria i pl. Mercadal, que estan inclosos dins l’àrea de l’ampliació d’ACIRE però no se senyalitzaran com ACIRE sinó com a zona ZAR
Per a identificar els vehicles que poden estacionar en aquesta zona ZAR s’ha de disposar del distintiu de resident del sector 1/1 de l’ORA o de la targeta de resident de qualsevol de les ACIRE situades en el sector 1/1 de l’ORA (Calatrava, Catedral, Santa Eulàlia i Sant Bartomeu) . També podran estacionar a aquesta zona ZAR els vehicles elèctrics dotats del distintiu de vehicle elèctric (Distintiu autonòmic MELIB i/o distintiu zero emissions DGT).
Permetre estacionar als residents de qualsevol de les ACIRE situades en el sector 1/1 de l’ORA a la plaça de Sant Francesc i la plaça de Quadrado, malgrat estiguin aquestes dues places dins l’ACIRE de Santa Eulàlia.
Permetre als residents de la zona ACIRE de Sant Bartomeu estacionar a la zona ACIRE de Santa Eulàlia.
Per evitar la circulació pels carrers de dimensions reduïdes i millorar la seguretat dels vianants es proposa fer els següents canvis en els sentits de circulació:
- Senyalitzar sentit únic el carrer de Ramon Llull, de forma que aquest sigui des de la plaça del Pes de la Palla cap a la plaça de Sant Francesc.
- Invertir el sentit de circulació del carrer de Can Troncoso, de forma que el nou sentit serà des de la plaça de Sant Francesc cap a la plaça de Quadrado.
- Invertir el sentit de circulació a la plaça de Quadrado, de forma que el nou sentit sigui en sentit horari.
- Invertir el sentit de circulació del carrer de Fra Cuñado, de forma que el nou sentit sigui des del carrer del Socors cap al carrer de Mateu Enric Lladó.
D’altra banda, i per millorar la seguretat dels alumnes del col·legi Sant Francesc:
- Fer un itinerari per a vianants a la calçada del carrer de Ramon Llull, en el costat dels números senars. Aquest itinerari d’aproximadament 1,50 m d’amplària es delimitarà de la zona on està permesa la circulació dels vehicles mitjançant marques viàries i col·locació de balises.
- Ampliar la zona de voravia de la plaça de Sant Francesc en el tram de la façana de l’escola i de l’església. Aquesta zona es delimitarà amb marques viàries i la col·locació de jardineres.
Permetre als pares o acompanyants dels estudiants del col.legi Sant Francesc fins a sisè de primària accedir amb cotxe al centre escolar per un únic itinerari, amb entrada per la plaça de la Porta del Camp, el carrer del Temple, carrer de Ramon Llull, plaça de Sant Francesc, carrer de Can Troncoso, plaça de Quadrado i el carrer de la Gerreria. Es permetrà únicament la circulació, no l’aparcament.
Reduir la velocitat màxima a 20 Km/h i, a més, a les zones de plataforma única senyalitzar com a carrer residencial l’itinerari format pels carrers: plaça de la Reina, Conquistador, Palau Reial, Colom, Galera, Corderia, plaça de la Quartera, Esparteria, plaça del Mercadal i travessa d’en Ballester.
Com a mesures complementàries:
- Invertir la prioritat de pas a l’intersecció entre la travessa d’en Ballester i el carrer del Forn de la Vila, donant prioritat de pas al carrer del Forn de la Vila i senyalitzar “Cediu el pas” a la travessa d’en Ballester.
- Limitar la velocitat màxima a 20 km/h en el carrer de la Ferreria, i en el tram del carrer del Socors, no inclòs en l’ACIRE.
- Autoritzar la circulació de bicicletes a contrasentit pel carrer de la Ferreria.
Aquestes senyalitzacions entraran en vigor a partir de la data en què es col·loquin.
Publicar aquesta resolució al BOIB.”
Palma, 5 de juliol de 2016
El regidor de l’Àrea de Mobilitat
Per delegació del Batle
Joan Ferrer Ripoll