Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 7998
Aprovació Bases que regiran el concurs per proveir en interinatge, les places vacants de
Tècnic d’Administració General de l’Ajuntament d’Andratx, i la creació d’una borsa de treball
Versió PDF
El Batle President, en virtut del Decret núm. ______________/2016, ha disposat el següent;
Atès que en la Mesa General de Negociació del passat 6 de juny de 2016, es va donar compta als representants de les organitzacions sindicals, les Bases específiques que regiran les proves selectives per cobrir interinament les places vacants de Tècnic d’Administració General de l’Ajuntament d’Andratx, i la creació d’una borsa de treball, corresponent al grup A, subgrup A1.
Vista la proposta de la Tècnica de Personal de data 4 de juliol de 2016.
En us a les atribucions que em confereix la vigent legislació,
RESOLC:
PRIMER: Aprovar les Bases que regiran el concurs per proveir en interinatge, les places vacants de Tècnic d’Administració General de l’Ajuntament d’Andratx, i la creació d’una borsa de treball.
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LES PROVES SELECTIVES PER COBRIR INTERINAMENT LES PLACES VACANTES DE TÈCNIC D’ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L’AJUNTAMENT D’ANDRATX, I LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL.
1- PROVISIÓ DE LA PLAÇA
La provisió de les places vacants en la plantilla d’aquest Ajuntament se realitzarà pel procediment de Concurs. La puntuació mínima per poder accedir a les places serà de 4 punts. Del contrari, el Sr. Batle podrà dictar Resolució, en el termini màxim d’un mes des de la proposta de nomenament, declarant desert el mateix.
2- REQUISITS DELS ASPIRANTS
S’exigiran als aspirants els requisits d’accés que preveu la normativa bàsica de l’empleat públic que sigui d’aplicació al personal funcionari, els que s’incloguin les bases generals dels processos selectius de l’Ajuntament d’Andratx, i els específics de titulació o altres pròpies del lloc de treball que es convoqui.
Els aspirants d’aquestes proves selectives hauran de reunir, a data de finalització del termini d’admissió de sol·licituds els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, o en el cas de nacionalitats d’altres Estats, complir els requisits establerts en els articles 56 i 57 del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
b) Tenir els setze anys en el moment de presentació d’instàncies i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de Llicenciatura en Dret, en Ciències Polítiques, en Econòmiques o Empresarials, Intendent Mercantil o Actuari, o Grau equivalent (article 169 TRRL) o estar en condicions d’obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
En cas de titulacions obtingudes en l’estranger, se tindrà que estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.
d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l’exercici de les funcions que corresponen a la plaça.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat, en els mateixos termes l’accés a l’ocupació pública, de conformitat amb l’article 56.d) del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, per el qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estat Bàsic de l’Empleat Públic (TRLEBEP).
f) No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
g) Acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana del nivell C1. Aquests coneixements s’han d’acreditar mitjançant l’aportació d’una certificació oficial expedida per l’Escola Balear d’Administracions Públiques o expedit o homologat per l’òrgan competent en matèria de política lingüística.
h) Pels aspirants que tinguin la nacionalitat espanyola i del seu origen no se despren el coneixement de la llegua castellana, han d’acreditar el seu coneixement mitjançant el diploma d’espanyol com a llengua estrangera regulat en el RD 1137/2002, de 31 d’octubre, o del certificat d’aptitud d’espanyol per estrangers, expedit per les escoles oficials d’idiomes o mitjançant l’acreditació de que esta en possessió d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent en el territori espanyol, o be mitjançant la superació d’una prova específica que acrediti el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.
i) Abans del nomenament, l’aspirant haurà d’haver fet constar que no ocupa cap lloc de feina ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre y que no rep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho tindrà que declarar en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la pressa de possessió, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o de incompatibilitat.
j) Abonar 25,00 euros pels drets d’examen, dins el Termini de presentació de sol·licituds, sense que es pugui abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una minusvàlida igual o superior al 33%.
3.- FORMA I TERMINI PER LA PRESENTACIÓ DE INSTÀNCIES.
Les sol·licituds, en els quals s’haurà de fer constar que se reuneixen les condicions exigides per les presents Bases Específiques per la plaça, se dirigiran al Sr. Batle i se presentaran en el Registre General de l’Ajuntament d’Andratx, en el termini de 20 dies naturals a partir del dia següent de la publicació respectiva de l’anunci de la convocatòria en el BOIB, i se tindran que acompanyar els següents documents:
a) Fotocopia del DNI
b) Documentació acreditativa dels mèrits i circumstancies al·legades. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació de instàncies. No se requerirà documentació o subsanació d’errors referida a mèrits. En cap cas l’ocupació d’un lloc de feina reservat a personal eventual constituirà mèrit per l’accés a la funció pública.
Les instàncies podran també presentar-se en la forma que determina l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
En el supòsit de instàncies defectuoses, se requerirà a la persona interessada per que subsani en el termini de 10 dies naturals, sense perjudici de allò establert en la lletra b). Si no se fes així, quedaria exclòs de la llista d’admesos, arxivant la petició, amb els efectes previst en l’article 71.1 de l’esmentada llei.
Els aspirants que tinguin la condició legal de discapacitats, tindran que adjuntar a la instància el certificat de l’Equip Oficial de Valoració, que acrediti l’esmentada condició, la compatibilitat amb l’exercici de les tasques i funcions corresponents a la plaça a cobrir i, en cas de necessitat, les adaptacions que necessiti en el lloc de treball.
4.- ADMISSIÓ D’ASPIRANTS.
Finalitzat el termini per presentar sol·licituds, el batle president aprovarà per resolució la relació provisional d’admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament d’Andratx i a la pàgina web de la Corporació (www.andratx.cat), i es concedirà un termini de 5 dies hàbils per presentar correccions o reclamacions, d’acord amb el que preveu l’article 71 de la LRJAP. Un cop finalitzat aquest termini, es publicarà la relació definitiva d’admesos i exclosos a través dels mitjans anteriorment indicats. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.
Aquesta resolució determinarà l’inici dels terminis i efectes de possibles impugnacions i recursos.
Aquesta resolució inclourà, a més de les dades anteriorment indicades, la designació nominativa dels membres del tribunal qualificador, el lloc, la data i l’hora de la constitució.
5.- TRIBUNAL QUALIFICADOR.
Per la valoració dels mèrits se constituirà una Comissió de Valoració, integrada per 5 membres, un President (la Secretaria Municipal) y quatre Vocals, que seran designats i nomenats en el Decret de Batlia que aprovi la llista d’admesos i exclosos, i entre ells s’haurà de designar un Secretari. El tribunal qualificador serà predominantment tècnic i els seus membres hauran de estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l’exigida per l’accés a la plaça convocada.
Podran assistir amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per efectuar funcions de vigilància i velar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuarà sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions tindran que ser adoptades per majoria simple, en cas d’empat, decidirà el vot de qualitat del President.
L’abstenció i/o recusació dels membres del Tribunal s’ajustarà als articles 28 i 29 de la Llei 30/1982, de 26 de novembre.
6.- QUALIFICACIÓ
La qualificació final serà la puntuació otorgada als aspirants admesos.
7.- RELACIÓ D’APROVATS I NOMENAMENT.
Una vegada finalitzat el procés selectiu, el Tribunal comprovarà si hi algun empat. En cas de donar-se, l’ordre de prioritat el determinarà la millor puntuació obtinguda en l’experiència laboral dins de l’administració pública, si persisteix, la millor puntuació referent a experiència laboral dins empresa pública o privada, de persistir, se procedirà al sorteig.
Els resultats se publicaran en el Tauler d’edictes d’aquest Ajuntament i a efectes informàtics, en la seva pàgina web, disposant els candidats de tres dies hàbils, a partir del dia següent de la publicació, per presentar reclamacions, al·legacions o sol·licitar revisió de la puntuació del concurso davant el Tribunal. En cas de que aquest fet suposés un canvi en la relació anterior se publicaria una nova llista, ja definitiva, amb la rectificació d’errors i/o publicació de noves puntuacions.
L’aspirant que hagi obtingut el primer lloc en el procés selectiu serà nomenat funcionari interí, d’acord amb el que se preveu en al normativa vigent.
L’aspirant nomenat haurà de prendre possessió en el termini màxim de 30 dies hàbils a comptar des del dia següent en que se notifiqui el nomenament.
Els candidats no proposats pel nomenament, passaran a formar part d’una relació única, per odre de puntuació total, a efectes de poder ser nomenats funcionaris interins. La llista d’espera resultant (borsin d’interins) serà publicada en el tauler d’edictes i a efectes informatius en la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx, i tindrà una vigència de tres anys, prorrogables per un any més amb l’obligació de que en aquesta anualitat quedi constituïda la nova borsa.
8.- INCOMPTATIBILITATS I RÈGIM DEL SERVEI.
Serà aplicable la normativa vigent sobre règim d’incompatibilitats en el sector públic. En compliment de la qual, ‘aspirant, en el moment de ser nomenat, tindrà que realitzar una declaració de les activitats que realitza, o sol·licitud de compatibilitat, de ser necessària.
En quan a l’adscripció al lloc de feina, règim de treball, règim d’horaris i jornada li seran d’aplicació els fitxats en l’Ajuntament mitjançant els acords vigents o adoptats er la Corporació.
9.- INCIDÈNCIES.
La convocatòria i aquestes bases, i els actes administratius que se deriven d’aquesta i de les actuacions del Tribunal podran ser impugnats pels interessats en els casos i la forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, LRJ-PAC.
El Tribunal està facultat per resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin produir-se durant el desenvolupament de la prova selectiva.
10.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU.
El Tribunal valorarà els mèrits aportats pels aspirants, degudament acreditats, d’acord amb el barem indicat en l’Annex I. Aquesta fase no serà eliminatòria.
ANNEX I TAULA DE MÈRITS.
A/ PER SERVEIS PRESTATS EN FUNCIONS DIRECTAMENT RELACIONATS AMB L’ADMINISTRACIÓ LOCAL AMB UN MÀXIM DE 4 PUNTS.
En l’Administració pública local en una plaça de grup A1: 0,60 p/mes.
En qualsevol altra Administració pública en una plaça de A1: 0,50 p/mes.
En l’Administració pública local en una plaça de A2: 0,40 p/mes.
En qualsevol altra Administració pública en una plaça de grup A2: 0,30 p/ mes.
En empresa pública o privada com a llicenciat o graduat: 0,25 p/mes.
Requisits: S’exigeix vincle jurídic laboral o estatutari. Les funcions s’acreditaran mitjançant certificat emès per l’Administració corresponent. En el sector privat, certificat de l’empresa o copies acarades dels contractes amb indicació de les dates d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contractes i funcions desenvolupades, acompanyat d’informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.
B/ PER FORMACIÓ JURÍDIQUES ADMINISTRATIVA REBUDA DIRECTAMENT RELACIONADA AMB L’ADMINISTRACIÓ LOCA AMB UN MÀXIM DE 3 PUNTS.
S’admetran els cursos i seminaris de formació i perfeccionament impartits per centres oficials, administracions públiques y centres adherits a Plans de Formació continua. Les matèries jurídiques administratives dels cursos hauran de tenir relació directa amb l’Administració Local. L’aspirant haurà acreditar la duració dels cursos i l’aprofitament dels mateixos.
Cursos o seminaris de 15 o més hores: 0,005 punts/hora. Pel que fa referència a cursos o activitats expressades en crèdits LRU, s’entendran que cada crèdit equival a 10 hores, i per cada crèdit ECTS, 25 hores.
C/ PER FORMACIÓ IMPARTIDA DIRECTAMENT RELACIONADA AMB L’ADMINISTRACIÓ LOCAL, AMB UN MÀXIM D’1 PUNT.
Cursos impartits: 0,010 punts/hora.
D/ PER ESTAR EN POSSESSIÓ DE TITULACONS RELACIONADES AMB LES FUNCIONS I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL SUPERIORS A L’EXIGIDA PER LES BASES DE LA CONVOCATÒRIA, AMB UN MÀXIM D’1 PUNT.
Cursos impartits: 0,010 punts/hora.
E/ PER ACREDITAR CONEIXEMENTS DE LA LLENGUA CATALANA DEL NIVELL SUPERIOR A L’EXIGIT EN LA CONVOCATÒRIA.
Només se computaran el nivell més elevat. El certificat LA, que se podrà acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
Certificat nivell C2 0,50 punts.
Certificat de coneixements de llenguatge administratiu 0,25 punts.
11.- TERMINI DE PROVA.
La personal que hagi obtingut la plaça haurà de superar un termini de prova de sis mesos realitzant els treballs propis del lloc de feina, percebent el salari corresponent a la plaça. Passats els sis mesos, la Secretaria Municipal i el Cap de la Unitat on l’interí presti els seus serveis, hauran d’informar motivadament respecte la idoneïtat de la persona per seguir ocupant la plaça i, en el cas de que aquell informe sigui negatiu, i previ Decret a l’efecte, la persona perdrà la condició de funcionari interí.
SEGON: Publicar aquestes bases en el tauler d’edictes de l’Ajuntament d’Andratx, en el BOIB, i la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx.
Andratx, a 4 de juliol de 2016
El Batle President
Jaume Porsell Alemany