Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 7989
Acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa, de data 1 de juliol de 2016, d’aprovació definitiva del projecte constructiu de “Millora de la fluïdesa i seguretat de la carretera C-733 i variant al nucli urbà de Jesús”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple ordinari del Consell Insular d’Eivissa, en sessió de dia 1 de juliol de 2016, va adoptar, entre d’altres, el present acord, del qual a continuació es transcriuen els antecedents i la part dispositiva:

“Proposta de la consellera executiva de Territori i Mobilitat al Ple del Consell Insular  de ratificació de l’acord de Ple de dia 27 de maig de 2016 derivat de la publicació en el BOIB del Pla director sectorial de carreteres d’Eivissa (PDSCE)

I. Vist l’expedient núm. AP-14/2014 de la Secció d’Infraestructures Viàries, per a la tramitació del projecte constructiu de “Millora de la fluïdesa i seguretat de la carretera C-733 i variant al nucli urbà de Jesús”.

El projecte de referència desenvolupa, a nivell constructiu, una part de l’avantprojecte de “millora de la fluïdesa i seguretat de la carretera C-733, variant al nucli urbà de Jesús i condicionament de la seua travessera en la PMV-810.1”, el qual es va aprovar definitivament en Ple ordinari del Consell Insular d’Eivissa, en sessió de dia 28/11/2013.

L’actuació sobre aquestes vies es justifica tant per la necessitat d’adaptar les seues característiques tècniques a les exigides per a les xarxes primària i secundària, com per l’elevada intensitat de trànsit que dóna lloc a nivells de servei reduïts; així com també per l’alta accidentalitat existent i per la necessitat de suprimir les travesseres urbanes situades a la xarxa primària i en la secundària amb IMD superior a 2.000, d’acord amb el Pla director sectorial de carreteres.

II. Vist el projecte constructiu, redactat per l’enginyera de Camins, Canals i Ports, Sra. Benicia A. Luis González, amb un pressupost base de licitació de 17.125.938,75 € (disset milions cent vint-i-cinc mil nou-cents trenta-vuit euros amb setanta-cinc cèntims), un pressupost total, IVA inclòs, de 20.722.385,89 € (vint milions set-cents vint-i-dos mil tres-cents vuitanta-cinc euros amb vuitanta-nou cèntims), 2.671.693,88 € (dos milions sis-cents setanta-un mil sis-cents noranta-tres euros amb vuitanta-vuit cèntims) en concepte d’expropiacions i indemnitzacions, 143.915,45 € (cent quaranta-tres mil nou-cents quinze euros amb quaranta-cinc cèntims) per a la conservació, la protecció i l’enriquiment del patrimoni històric i 74.358,00 € (setanta-quatre mil tres-cents cinquanta-vuit euros) per al programa de vigilància ambiental; que fa un total per a coneixement de l’administració de 23.612.353,22 € (vint-i-tres milions sis-cents dotze mil tres-cents cinquanta-tres euros amb vint-i-dos cèntims).

III. Vist l’informe de l’Oficina de Supervisió de projectes, de data 12/09/2014, que consta a l’expedient.

IV. Vist que en sessió ordinària del Ple d’aquesta Corporació, de dia 26/09/2014, es va aprovar inicialment el projecte de referència.

V. Atès que en BOIB núm. 135, de 04/10/2014, es va publicar el corresponent edicte d'informació pública del projecte.

VI. Atès que durant l’esmentat tràmit d’informació pública els particulars afectats així com  l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu varen presentar diverses al·legacions.

VII. Vist l’acord d’autorització de les obres de referència de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), en matèria de servituds aeronàutiques, així com la resolució d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics en el qual es refereix al domini públic hidràulic, zones de servitud, policia i zona inundable o potencialment inundable.

VIII. Vist l’acord de la CIOTUPHA, de data 18/05/2016, que informa favorablement el projecte de referència.

IX. Atès l’informe emès sobre les al·legacions per aquesta Secció d’Infraestructures Viàries, de data 19/05/2016, que s'incorpora com a annex al present acord.

X. Atès que l’execució de les obres corresponents afectarà béns i drets que són titularitat de particulars en règim de propietat privada, tot sent, per tant, necessària l’expropiació d’aquells terrenys que, estrictament i exclusivament, siguin necessaris per executar les esmentades obres i, tot de conformitat amb el que preveuen la Llei, de 16 de desembre de 1954, d’expropiació forçosa i el seu Reglament, aprovat per Decret de 26 d’abril de 1957.

XI. Atès que la quantia del pressupost base de licitació és de 17.125.938,75 €, és per tant el Ple d’aquesta Corporació l’òrgan competent per a la seua aprovació; tot de conformitat amb el  Decret de Presidència núm. 287/2015, de data 08/07/2015, punt segon, lletra c (BOIB núm. 103, de 10/07/2015).

XII. Vist que el Pla territorial insular d’Eivissa, aprovat definitivament pel Ple d’aquesta Corporació, en data 21/03/2005, (BOIB núm. 50, de 31/03/2005) contempla en el seu “Plànol 2: Àrees de desenvolupament urbà, infraestructures i equipaments”, la variant de Jesús com nova xarxa viària proposada. D’altra banda, el Pla director sectorial de Carreteres, aprovat definitivament pel Consell de Govern, el 16 d’octubre de 1998 (BOCAIB núm. 151, de 26/11/1998), contempla en el programa de construcció en la fase 2 (període 2006-2013) el condicionament de la carretera C-733 d’Eivissa a Santa Eulària.

XIII. Atès que, d’altra banda, l’article 19 de la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.77, de 26/06/1990) diu literalment:

«1. Solament podran construir-se noves carreteres, les duplicacions de calçada o variants de travesseres, de les xarxes primària o secundària, quan aquestes hagin estat previstes en el Pla Director Sectorial de Carreteres. No tindran consideració de noves carreteres els condicionaments de traçats, els eixamplaments de plataforma, les millores de ferm i, en general, les actuacions que no suposin variació substancial de la funcionalitat, ni de la geometria de la carretera preexistent (...)»

De manera que, a la vista de l’article 19 de l’esmentada Llei 5/1990, tot just transcrit, per tal de poder procedir a l’execució de les obres de duplicació de calçada de la carretera C-733, -previstes en el projecte l’aprovació del qual ara es proposa- és necessari que amb caràcter previ entri en vigor el nou Pla director sectorial de carreteres d'Eivissa.

XIV. Vist que el Pla director sectorial de carreteres d’Eivissa (PDSCE), aprovat definitivament pel Ple del Consell Insular d'Eivissa en sessió de dia 29/04/2016, contempla la duplicació de calçada de la C-733, entre Jesús i Can Clavos, així com la variant de Jesús, en la fase 1 del Programa d’actuacions.

XV. Vist que per acord del Ple del Consell Insular d'Eivissa, adoptat en sessió ordinària de data 27/05/2016, es va aprovar definitivament el projecte constructiu de “Millora de la fluïdesa i seguretat de la carretera C-733 i variant al nucli urbà de Jesús”.

XVI. Atès que no ha estat fins al BOIB número 69, de dia 02/06/2016 que ha estat publicat l'edicte núm. 6221 corresponent a l'acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa de data 29/04/2016, d’aprovació definitiva del PDSCE i que de conformitat amb les previsions de l’article 3.2 de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d’ordenació territorial i article 2 (vigència i revisió del Pla) de les normes del propi PDSCE, el Pla director sectorial entrarà en vigor al dia següent de la seua publicació al BOIB; el dia 3 de juny de 2016.

Per la qual cosa, als efectes de garantir la seguretat jurídica, resulta adient en aquests moments que l'òrgan competent per aprovar definitivament el projecte constructiu de “Millora de la fluïdesa i seguretat de la carretera C-733 i variant al nucli urbà de Jesús”, el Ple del Consell Insular, ratifiqui el seu anterior acord de dia 27/05/2016, una vegada ha entrat en vigor el PDSCE que preveu la duplicació de calçada de la C-733, entre Jesús i Can Clavos, així com la variant de Jesús; tot l'anterior per al compliment de l’article 19.1 de la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

XVII. Vist l’informe proposta del cap de Secció d’Infraestructures Viàries, de data 16/06/2016 i que no hi ha objeccions jurídiques a l'adopció del present acord.

XVIII. Vist l’article 72.e del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 136, de 18/09/2010, correcció d'errades en BOIB número 148, de 14/10/2010).

XIX. Atès el Decret de Presidència núm. 285/2015, de 6/07/2015, d’estructura del Govern del Consell Insular d’Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 100, de 7/07/2015, publicació corregida en BOIB núm. 103, de 10/07/2015, modificat pel Decret de Presidència núm. 172/2016 de data 17/02/2016, BOIB núm. 27, de 27/02/2016).

Sobre la base de tot l’anterior, la consellera executiva de Territori i Mobilitat, en virtut del Decret de Presidència de 08/07/2015 punt primer (BOIB núm. 103, de 10/07/2015) i en exercici de les competències conferides per la legislació vigent, formula al Ple la següent

PROPOSTA D’ACORD:

Primer. Ratificar -en tots els seus punts i annex- l'acord plenari del Consell Insular d'Eivissa de data 27 de maig de 2016 mitjançant el qual es va aprovar definitivament el projecte constructiu de “Millora de la fluïdesa i seguretat de la carretera C-733 i variant al nucli urbà de Jesús”, una vegada ha estat publicat en el BOIB número 69, de dia 2 de juny de 2016 l'acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa  de data 29 d’abril de 2016, d’aprovació definitiva del Pla director sectorial de carreteres d’Eivissa (PDSCE), i una vegada aquest Pla director sectorial ha entrat en vigor i, en conseqüència,

Segon. Aprovar definitivament el projecte constructiu de “Millora de la fluïdesa i seguretat de la carretera C-733 i variant al nucli urbà de Jesús” redactat per l’enginyera de camins, canals i ports, Sra. Benicia A. Luis González, amb un pressupost base de licitació de 17.125.938,75 € (disset milions cent vint-i-cinc mil nou-cents trenta-vuit euros amb setanta-cinc cèntims), un pressupost total, IVA inclòs, de 20.722.385,89 € (vint milions set-cents vint-i-dos mil tres-cents vuitanta-cinc euros amb vuitanta-nou cèntims), 2.671.693,88 € (dos milions sis-cents setanta-un mil sis-cents noranta-tres euros amb vuitanta-vuit cèntims) en concepte d’expropiacions i indemnitzacions, 143.915,45 € (cent quaranta-tres mil nou-cents quinze euros amb quaranta-cinc cèntims) per a la conservació, la protecció i l’enriquiment del patrimoni històric i 74.358,00 € (setanta-quatre mil tres-cents cinquanta-vuit euros) per al programa de vigilància ambiental; que fa un total per a coneixement de l’administració de 23.612.353,22 € (vint-i-tres milions sis-cents dotze mil tres-cents cinquanta-tres euros amb vint-i-dos cèntims).

Tercer. Estimar/Desestimar les al·legacions presentades a l’esmentat projecte en el sentit expressat a l’informe tècnic de data 19 de maig de 2016, i que el Ple d’aquest Consell Insular haurà de fer seu, que s'incorpora com a annex al present acord.

Quart. Notificar l’acord que, sobre això, adopti el Ple d’aquesta Corporació, en la part que els afecti, als particulars que han formulat al·legacions al projecte de referència així com a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

Cinquè. Publicar, per a general coneixement, al BOIB i als diaris de major difusió de l’illa d’Eivissa el corresponent edicte sobre l’aprovació definitiva del projecte de referència.

Sisè. Fer avinent que l’aprovació definitiva del projecte constructiu de “Millora de la fluïdesa i seguretat de la carretera C-733 i variant al nucli urbà de Jesús” porta implícita la declaració d’utilitat pública de les obres, atès que aquestes estan previstes en el Pla director sectorial de Carreteres d’Eivissa; tot això a l’empara del que disposa l’article 18 de la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, l’article 16 de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d’ordenació territorial.

Setè. Sol·licitar al Consell de Govern de les Illes Balears, tot seguint el procediment previst a l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa, de 16 de desembre de 1954 i, a l’article 56 del seu Reglament, aprovat per Decret de 26 d’abril de 1957, la declaració d’urgent ocupació dels béns afectats per l’expropiació.”

Així mateix, es fa públic que l’esmentat acord exhaureix la via administrativa, i contra aquest es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma (Mallorca) que resulti competent per repartiment, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació present, tot de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

b) El recurs de reposició potestatiu davant l’òrgan que ha dictat aquest acord en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació present, tot de conformitat amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu davant l’òrgan jurisdiccional a dalt esmentat, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Una vegada transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que se n’hagi notificat la seua resolució, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.

Tot això, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

 

Eivissa, 6 de juliol de 2016

El secretari tècnic de Turisme, Interior, Territori i Mobilitat,

Ramón Roca Mérida