Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES D'INFANTS

Núm. 7971
Patronat Municipal d´Escoles d´Infants- Anunci de les bases reguladores i convocatòria pública de subvencions Bo Escolar curs 2016/2017 dirigides a famílies amb infants de 0 a 3 anys, que te com a objectiu incrementar les places sostingudes parcialment amb fons públics a les escoles infantils privades de Palma, per poder cobrir la falta de places públiques en el municipi, afavorir la conciliació familiar i donar suport a les famílies amb menys recursos econòmics

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la sessió del Consell Rector del PMEI de dia 28 de juny de 2016 i de la Junta de Govern de dia 29 de juny de 2016, es va aprovar la convocatòria pública de subvencions Bo Escolar pel curs 2016/2017. Es publiquen les bases per a coneixement general.

D’acord amb la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions i l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària de 26 de febrer de 2015 i publicada en el BOIB número 35 de dia 12 de març de 2015 s’estableix la convocatòria pública de la concessió de subvencions denominada Bo Escolar per al curs 2016/2017, mitjançant un règim de concurrença competitiva, per un import màxim de 242.000,00 € (DOS-CENTS QUARANTA-DOS MIL EUROS).

Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrença i objectivitat, així com pels d’eficàcia en el cumpliment dels objectius fixats i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.

Aquesta convocatòria ha estat remesa a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS 311328).

La despesa d’aquesta convocatòria de subvencions que suposa la quantitat de 242.000 € es consignarà amb càrrec a l’aplicació pressupostària 00.32690.48910 del Pressupost de Despeses per als anys 2016 (88.000 €) i 2017 (154.000€).

A partir de l’endemà de la seva publicació, s’obre el termini de presentació de sol·licituds fins al dia 15 de setembre de 2016.

 

Palma, 7 de juliol de 2016

 

El secretari del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma

Antoni Pol Coll

 

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà d'aquesta publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà d'aquesta publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

 

 CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SUBVENCIONS DEL PATRONAT MUNICIPAL D’ESCOLES D’INFANTS DE PALMA:

BO ESCOLAR CURS 2016-2017

(Aprovat al Consell Rector de dia 28 de juny de 2016 i per la Junta de Govern de dia 29de juny de 2016)

BDNS: 311.328

INDEX

1-  Objecte, finalitat i compatibilitat

2-  Import i consignació pressupostària

3-  Entitats col·laboradores: Registre Municipal d’Escoles d’Infants de Palma (RMEI)

 3.1.-Objecte.

3.2.- Requisits generals de les entitats col·laboradores: Escoles d’infants.

3.3.- Obligacions de l’entitat col:laboradora: Escoles d’infants.

3.4.- Documentació a presentar per ser entitat col·laboradora.

3.5.- Comissió tècnica per valorar les possibles entitats col·laboradores.

3.6.- Actualització del Registre.

3.7.- Termini i lloc de presentació de documentació per ser entitat col·laboradora (noves inscripcions al RMEI).

4-  Beneficiaris: requisits generals que han de complir els possibles sol·licitants del bo escolar i forma d’acreditar-los

4.1.- Objecte.

4.2.- Requisits generals dels beneficiaris.

4.3.- Obligacions dels beneficiaris i efectes derivats del seu incompliment.

4.4.- Documentació que han de presentar els sol·licitants.

4.5.- Termini i lloc de presentació de sol·licituds.

4.6.- Òrgans competents per instruir i resoldre les sol·licituds de subvenció.

4.7.- Composició de la Comissió Avaluadora.

5-  Criteris de valoració de les sol·licituds

6-  Regles generals per determinar l’import de la subvenció

7-  Termini de resolució i notificació

8-  Condicions per al pagament

9-  Normativa complementària

D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària de dia 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35 de dia 12 de març de 2015, s’estableix la convocatòria pública de la concessió de subvencions denominada Bo Escolar pel curs 2016-2017, mitjançant un règim de concurrència competitiva.

Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència i objectivitat, així com pels d’eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.

D’acord amb l’Ordenança general municipal, s’ha redactat la següent convocatòria pública:

1- Objecte, finalitat i compatibilitat

a) L’objecte d’aquesta convocatòria és regular les ajudes per subvencionar despeses d’ensenyament d’aquells infants, escolaritzats en alguna entitat col·laboradora (escola d’infants inscrita en el Registre Municipal d’Escoles d’Infants de Palma (RMEI)), que es troben en situació socioeconòmica desfavorable i en les condicions que s’assenyalen en el punt 5 d’aquesta convocatòria.

b) La finalitat d’aquesta subvenció es cobrir les 11 mensualitats (de setembre a juliol) corresponents a les despeses d’ensenyament d’aquells infants escolaritzats en alguna entitat col·laboradora (escola d’infants que pertany al Registre Municipal d’Escoles d’Infants de Palma). Només es subvencionaran mesos sencers.

No inclourà les despeses derivades d’activitats extraescolars, les de menjador, les d’horaris especials, llibres, material escolar, matrícules, etc.

c) En el moment que es sol·licita Bo escolar, la sol·licitud de plaça a qualsevol escola del PMEI quedarà anul·lada.

d) L’àmbit d’aplicació material d’aquesta convocatòria pública és el municipi de Palma, de forma que únicament poden trametre sol·licituds els beneficiaris que estiguin empadronats al municipi de Palma i amb una renda per càpita anual inferior a 18.345,60 €.

e) Aquesta convocatòria es regeix per l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària de dia 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35 de dia 12 de març de 2015, que estableix les bases que han de regir les convocatòries per a la concessió de subvencions, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, general de subvencions, de conformitat amb el que disposa l’article 17.2, que té com a principi general la transparència i vetlla per l’eficàcia de les subvencions per atendre activitats d’interès públic.

f) Aquesta subvenció es troba inclosa en en la linea de subvenció: Educació infantil 0-3 anys, del Pla estratègic de subvencions de l’Area d’Educació i Esports

g) Compatibilitat del Bo Escolar amb altres ajudes que puguin obtenir-se pel mateix fi: Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajudes o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats, però la percepció del Bo Escolar juntament amb la percepció d’altres ajudes econòmiques públiques no podrà en cap cas superar la quota corresponent al servei educatiu.

2- Import i consignació pressupostària

Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions del Bo Escolar objecte d’aquesta convocatòria existeix crèdit adequat i suficient a la partida 00.32690.48910 del Pressupost general de despeses del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma per al 2016.

La quantitat màxima destinada al curs 2016-2017 és de 242.000,00 € (dos-cents quaranta-dos mil euros), amb càrrec a l’esmentada partida pressupostària del vigent Pressupost de 2016 i a la corresponent partida al Pressupost de 2017 (dins els límits fixats a l’article 47 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària), d’acord amb la següent taula pressupostària:

Període de l’1 de setembre al 31 de desembre 2016   88.000,00 €

Període de l’1 de gener al 31 de juliol 2017     154.000,00 €

             TOTAL  242.000,00 €

De l’import total es reservarà un 2% de la partida pressupostària per infants amb NESE i situacions socioeconòmiques greus que compleixin els requisitis que apareix en el punt 6 d’aquesta convocatòria.

El PMEI està obligat a relacionar totes les ajudes atorgades en el marc d’aquesta convocatòria, independentment del seu import, en la declaració anual d’operacions amb tercers (Model 347), d’acord amb la nova redacció de l’article 33 apartat 3 paràgraf segon, del Real Decret 1065/2007, de 27 de juliol, pel qual s’aprovà el Reglament general d’actuacions i procedimients de gestió e inspección tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procedimients d’aplicació dels tributs, nova redacció establerta pel Real Decret 828/2013, de 25 d’octubre.

3- Entitats col·laboradores: Registre Municipal d’Escoles d’Infants de Palma (RMEI) (Escoles infantils a través de les quals es realitza el pagament de les subvencions del Bo Escolar)

3.1.-Objecte

Es crea el Registre Municipal d’Escoles d’Infants (RMEI) de Palma per aquelles escoles infantils privades de Palma que reunint uns determinats requisits vulguin oferir als infants matriculats en el centre la possibilitat de sol·licitar la subvenció denominada Bo Escolar i d’aquesta manera convertirse en entitats col·laboradores en la gestió d’aquesta subvenció.

3.2.- Requisits generals de les entitats col·laboradores: Escoles d’infants

3.2.1.- Estar ubicats al terme municipal de Palma.

3.2.2.-Hauran de tenir les condicions acústiques, d’habitabilitat i seguretat que determini la legislació vigent.

3.2.3.- Centre autoritzat per la Conselleria d’Educació i Universitat.

3.2.4.- Tenir servei de menjador.

3.2.5.- El temps de permanència màxima dels infants al centre no pot superar les 8 hores diàries, llevat de casos excepcionals, que s’han de justificar, prioritzant les necessitats i drets dels infants.

3.2.6.- Tenir concedida la llicència d’activitats.

3.2.7.- Reunir les condicions higienicosanitàries que determinaran els serveis d’inspecció sanitària municipal.

3.2.8.- Disposar d’una plaça escolar per aula pels infants amb necessitats especifiques de suport educatiu (NESE), proposada per l’Equip d’Atenció Primerenca que serà reservada fins dia 15 de setembre. En cap cas el PMEI es compromet a pagar els serveis de possibles Auxiliars Tècnics Educatius.

3.3.- Obligacions de l’entitat col:laboradora: Escoles d’infants

3.3.1.- Formalitzar anualment un conveni de col·laboració amb l’òrgan atorgant (PMEI), en el qual es regulin les condicions i les obligacions assumides per l’entitat col·laboradores.

3.3.2.-Hauran d’estar al corrent de totes les seves obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Palma i s’hauran de sotmetre a una inspecció tècnica i sanitària per part dels serveis municipals.

3.3.3.- Comprovar l’assistència a l’escola dels l’infants beneficiaris.

3.3.4.- Descomptar dels rebuts mensuals pendents de pagament les quantitats concedides pel PMEI i que s’acrediten mitjançant la presentació del document: “Bo escolar” per part de la familia. L’escola només podrà rebre un Bo Escolar mensual per part del beneficiari. Li és expressament prohibit constituir-se com a dipositària del talonari complet o exigir-ne el dipòsit com a requisit per poder fer la matrícula.

3.3.5.- Abans de dia 10 de cada mes hauran de lliurar als serveis administratius del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants els bons escolars, adjuntant una còpia dels rebuts mensuals pagats pels pares. En aquest rebut ha d’aparèixer: nom, CIF i segell del centre; data del rebut; nom, llinatges i DNI del sol·licitant, nom de l’infant, quota escolaritat, quantitat del bo escolar a descomptar de la quota mensual, firma pares i del centre amb indicació de “pagat” i “he rebut” .

3.3.6.- Al començament del curs escolar hauran de notificar les seves dades bancàries per tal que el PMEI pugui abonar l’import corresponents a la relació mensual dels bons que presentarà.

3.3.7.- L’entitat col·laboradora (escola d’infants) haurà d’aportar al PMEI totes les dades que li siguin requerides, especialment referides al nombre de places escolars, professorat, quota d’ensenyament, activitats extraescolars i qualsevol informació referent a l’activitat educativa, així com qualsevol actuació de comprovació o control financer que puguin realitzar l’òrgan de control competent.

3.3.8.- L’entitat col·laboradora (escola d’infants) haurà de col·laborar amb el PMEI en el procés de sol·licitud del Bo Escolar:

§  informant als possibles sol·licitants.

§  revisant que les sol·licituds que es formalitzen vagin acompanyades de tota la documentació requerida.

§  presentant al PMEI totes les sol·licituds correctament rebudes a l’escola fins a dia 15 de setembre (dijous), inclòs.

3.4.- Documentació a presentar per ser entitat col·laboradora:

3.4.1.- Autorització d’obertura i funcionament com a centre privat d’educació infantil per part de la Conselleria d’Educació i Universitat.

3.4.2.- Fotocòpia de la llicencia d’activitat.

3.4.3.- Plànol de planta a escala del centre, realitzat per un tècnic qualificat.

3.4.4.- Fotocòpies dels contractes del personal.

3.4.5.- Fotocòpia del darrer document de cotització a la Seguretat Social TC2.

3.4.6.- Una certificació, emesa per la seguretat social, d’estar al corrent de pagaments.

3.4.7.- Una certificació, emesa per hisenda, d’estar al corrent de pagaments.

3.4.8.- Una certificació, emesa per l’Ajuntament de Palma, d’estar al corrent de pagaments.

3.4.9.- Fotocòpia de la titulació acadèmica i de català de tot el personal contractat, i certificació negativa del registro Central de Delincuentes Sexuals.

3.4.10.- Quotes que cobraran el curs 2016-2017

3.4.11.- Projecte Educatiu de Centre.

3.4.12.- Document d’Organització de Centre.

3.4.13.- Declaració responsable en relació a l’article 13.2 de la Llei 38/2003 (es facilitarà model al centre).

3.5.- Comissió tècnica per valorar les possibles entitats col·laboradores

Aquesta comissió estarà formada per:

- El/la president/ta del PMEI o persona que delegui

- El/la director/ra-gerent del PMEI

- Un/una secretari/tària: tècnic/ca en Educació

- Vocals:

 Un/a treballador/ra Social del PMEI

 Un representant del sector empresarial

 Dos representants de les Federacions de Pares d’alumnes

 Un representant de les associacions veïnals

 Un representant del Consell Escolar Municipal

 Un representant de la Xarxa d’Escoletes Públiques de les Illes Balears

3.6.- Actualització del Registre

Per tal que les escoles d’infants es puguin mantenir en aquest registre, serà indispensable que abans de dia 30 de juny presentin els següents documents:

3.6.1.- Memòria , amb el seguent contingut:

1.- Introducció: Fets que durant el curs hagin tingut un significat especial dintre de la vida de l’escola.

2.- Personal: (docent i no docent) Tenir present aquelles incidències que s’han produït al llarg del curs i que han estat rellevants per la dinàmica general de l’escola. Complimentar el quadre de personal que es facilita a l’escola.

3.- Número d’infants atesos amb bo escolar: altes i baixes durant el curs

4.- Avaluacions dels objectius generals de centre:

- Reflexió a nivell d’aula.

- Valoració de la relació amb pares: informes, activitats, entrevistes, reunions.

- Valoracio de la relació amb altres professionals.

- Valoració del treball realizat amb les practicants.

- Relació de visites, inspeccions oficials: Sanitat, Conselleria d’Educació, intercanvis....

- Elaboració de documentació pròpia de l’escola.

5.- Avaluacions dels proveïdors

6.- Avaluació de la situació en quant a instal·lacions i materials educatius.

7.- Conclusions amb projecció al proper curs.

3.6.2.- Quadre de personal que ha treballat a l’escola durant el curs 15-16, tant el personal permanent i recurrent com el personal nou, en el seu cas. En el cas del personal nou, presentar contracte de treball, titulació acadèmica i certificació negativa del registro Central de Delincuentes Sexuales

3.6.3.- Informe de treballadors d’alta (ITA) a la Seguretat Social.

3.6.4.- Una certificació, emesa per la seguretat social, d’estar al corrent de pagaments.

3.6.5.- Una certificació, emesa per hisenda, d’estar al corrent de pagaments.

3.6.6.- Quotes que es cobraran el proper curs 16-17.

3.7.- Termini i lloc de presentació de documentació per ser entitat col·laboradora (noves inscripcions al RMEI)

De l’1 al 7 de juliol de 2016 a les oficines de gerència del PMEI, Plaça nova de la Ferreria, 2 baixos, 07002 de Palma, de 9 a 14 hores.

4- Beneficiaris: requisits generals que han de complir els possibles sol·licitants del bo escolar i forma d’acreditar-los

4.1.- Objecte:

Es consideren beneficiaris de l’ajuda denominada Bo Escolar els pares, mares o tutors legals d’aquells infants matriculats a les escoles infantils que pertanyen al Registre Municipal d’Escoles d’Infants. La matrícula s’acredita mitjançant certificat de l’escola.

4.2.- Requisits generals

4.2.1.-Tant l’infant com els pares, mares o tutors legals han d’estar empadronats al municipi de Palma, en el moment de formalitzar la sol·licitud i durant tot el període que siguin beneficiaris del Bo Escolar. Els serveis administratius del PMEI tenen accés al Padró Municipal.

4.2.2.- Els infants per als quals es sol·licita el Bo Escolar han d’haver nascut entre l’1 de gener de 2014 (dins l’any 2017 compliran els tres anys) i la data de 2016 en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. S’acredita mitjançant el llibre de família.

4.2.3.- En el moment de formalitzar la sol·licitud de Bo escolar, el pare, i la mare han d’estar al corrent de les obligacions tributàries i no tenir deutes amb la Hisenda Municipal i també han d’estar al corrent de pagaments amb el centre educatiu.

4.2.4.- No podran obtenir la condició de beneficiari les persones o entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. En el moment de formalitzar la sol·licitud de Bo escolar, el pare i la mare han de presentar una declaració responsable manifestant que no es troben en cap de les circumstàncies previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003.

4.3.- Obligacions dels beneficiaris i efectes derivats del seu incompliment

a. Els beneficiaris hauran de comunicar al PMEI l’acceptació de la concessió de la subvenció.

b.  Posteriorment hauran de firmar la recepció del “talonari del Bo Escolar” que consisteix en onze bons nominatius, corresponents cada un d’ells a un dels mesos del curs escolar, als quals figuren les següents dades: llinatges, nom i DNI del sol·licitant, llinatges i nom de l’alumne, nom de l’escola, import del bo, mes al qual correspon el bo.

c.  Mensualment les famílies beneficiaries hauran de lliurar a l’escola el bo corresponent al mes en curs.

d.  Perquè l’entitat col·laboradora pugui cobrar el Bo Escolar és imprescindible que l’infant assisteixi al centre i que els pares/mares o tutors hagin abonat prèviament l’import no subvencionat de la mensualitat.

e.  El beneficiari no podrà modificar, transferir, cedir, traspassar, o comerciar amb el Bo Escolar, perquè és nominatiu i intransferible.

f.  La baixa de l’infant a l’escola s’haurà de notificar als serveis administratius del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants dins el termini màxim de 15 dies amb la corresponent devolució de la resta de Bons Escolars no utilitzats.

g.  Seran causa de la pèrdua de la condició de beneficiari del Bo Escolar:

1- Deixar d’estar empadronats al municipi de Palma, tant l’infant com els pares o tutors legals durant el període del curs escolar.

2- Utilitzar el Bo Escolar per a finalitats diferents de les assenyalades en aquesta convocatòria o per una persona distinta del seu beneficiari.

3- La no assistència de l’infant a l’escola per causes no justificades per escrit.

4- L’infant no pot deixar d’assistir a l’escola durant més d’un mes. En cas de que així sigui, el Bo Escolar quedarà automàticament anul·lat.

5- Quan l’infant causi baixa a l’escola.

6- Per falsedat de la documentació aportada.

7- L’incompliment de l’obligació de comunicar l’obtenció de subvencions ajudes publiques, ingressos o recursos per la mateixa finalitat que el bo escolar

4.4.- Documentació que han de presentar els sol·licitants:

4.4.1.-Model de sol·licitud emplenada i signada corresponent al curs pel qual es demana el Bo Escolar. (L’escola facilitarà aquest document al sol·licitant).

4.4.2.-Original i fotocòpia del llibre de família (de totes les pàgines escrites).

En cas de separació o divorci s’aportarà la sentència judicial acompanyada del corresponent Conveni Regulador, ratificat judicialment.

Si la còpia del llibre de família actualitzat ja està en poder del PMEI, la persona sol·licitant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’anterior sol·licitud de Bo Escolar, pot fer ús del seu dret a no presentar-lo, fent constar el curs en què es va presentar.

4.4.3.-Justificant d’haver obtingut plaça a l’entitat col·laboradora (escola d’infants del RMEI) i de la quantia assignada en concepte de quota mensual per al servei educatiu i d’estar al corrent de pagaments amb el centre educatiu. (L’escola facilitarà aquest document al sol·licitant)

4.4.4.-Per acreditar els ingressos:

- Si els progenitors estan d’alta a la seguretat social:

fotocòpia del DNI i/o NIE. El PMEI pot sol·licitar la informació econòmica a l’Agència Tributària;

o be una fotocòpia de la declaració de renda de l’any 2015, conjunta o individuals.

Només en aquells casos en que els progenitors NO estiguin donats d’alta a la Seguretat Social: declaració jurada de ingressos.

4.4.5.-En cas de discapacitat, tant de l’alumne com d’algun familiar que convisqui amb ell, s’haurà d’aportar un certificat oficial acreditatiu.

Si la còpia del certificat oficial ja està en poder del PMEI, la persona sol·licitant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’anterior sol·licitud de Bo Escolar, pot fer ús del seu dret a no presentar-lo, fent constar el curs en què es va presentar.

4.4.6.-En cas de que la família es trobi en una situació socioeconòmica desfavorable, presentar un informe social. L’informe podrà ser elaborat pel servei social que atén a la família, o, si la família no ha estat en contacte amb cap servei social, pot sol·licitar una entrevista amb la treballadora social del PMEI.

4.4.7.- Declaració responsable emplenada i signada manifestant que no es troben en cap de les circumstàncies previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003. (L’escola facilitarà aquest document al sol·licitant).

4.4.8.- Un cop s’hagi rebut la concessió del Bo escolar i se’n hagi firmat la seva acceptació, firmar l’autorització a l’entitat col·laboradora (centre d’educació infantil del RMEI) per gestionar l’ajuda de bo escolar. (L’escola facilitarà, en el seu moment, aquest document al sol·licitant).

4.4.9.-Imprès on es manifesta: tenir coneixement de tota la informació escrita, relació de documents que es presenten i declaració expressa en què es facin constar totes les subvencions sol·licitades i/o concedides, per altres administracions públiques per a la mateixa finalitat, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida. (L’escola facilitarà aquest document al sol·licitant)

4.4.10.- Els beneficiaris tenen l’obligació de comunicar al Patronat Municipal d’Escoles d’Infants l’obtenció o la sol·licitud de qualsevol subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració pública.

4.5.- Termini i lloc de presentació de sol·licituds

El termini de presentació serà des de l’endemà de publicació al BOIB fins al 15 de setembre, inclòs. Les persones que compleixin els requisits anteriors poden presentar la sol·licitud, juntament amb tota la documentació necessària, a l’entitat col·aboradora (escola infantil del Registre Municipal d’Escoles d’Infants del PMEI) on estigui matriculat l’infant.

Durant el curs 16-17 i fora de termini, només s’admetran aquelles sol·licituds que adjuntin algun d’aquests documents:

- un informe de la treballadora social acreditant que la família esta dintre d’un programa de feina,

- un informe acreditant que l’infant presenta necessitats especifiques de suport educatiu.

En cas que hi hagui llista d’espera passaran a ocupan el lloc que els hi correspongui per punts.

4.6.- Òrgans competents per instruir i resoldre les sol·licituds de subvenció

L’òrgan competent per a la concessió de la subvenció del Bo Escolar és la Junta de Govern un cop el Consell Rector li elevi la proposat feta pel gerent.

L’òrgan instructor són els serveis administratius del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma.

Correspon a l’òrgan instructor, entre d’altres, dur a terme d’ofici les següents actuacions:

a) Rebre les sol·licituds de Bo Escolar recollides pels centres escolars del Registre Municipal d’Escoles d’Infants (entitats col·laboradores).

b) Introduir les sol·licituds de Bo Escolar a la base de dades.

c) Informar de manera individual a les sol·licituds admeses, i les no admeses, indicant el motiu, donant 10 dies per esmenar el que el sol·licitant consideri.

d) Un cop finalitzat el termini de 10 dies, fer un Informe de preavaluació adreçat a la Comissió avaluadora indicant els expedients que compleixen tots els requisits necessaris per a la convocatòria i els qui no.

e) En base a l’informe que realitza la Comissió Avaluadora en el qual es concreta el resultat de l’avaluació efectuada i una prelació de les sol·licituds, formular la corresponent proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions, i elevar-la al President del Consell Rector del Patronat, que en donarà compte al Consell Rector a la primera reunió que es celebri, i a la vegada aquest elevarà la proposta a la Junta de Govern.

f)  Recollir els bons escolars dels centres i fer-ne el seguiment, control, procés administratiu i pagament mensual.

g) Control d’altes i baixes que les escoles o les famílies puguin informar.

h) Control d’altres incidències (variacions en quotes, trasllats, etc.).

i)  Preparar informes i documentació per al Consell Rector del PMEI.

j)  Requeriment a les escoles de documentació durant el curs (incorporació nou personal, ...).

k) Valoració de la memòria d’activitats de cada curs escolar.

l)  Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d’altres òrgans que consideri oportuns.

m) Realitzar informes de comprovació. Un cop presentada la documentació justificativa (gener i juliol) de la subvenció, l’òrgan instructor emetrà un informe de comprovació on aparegui l’acceptació expressa de la despesa, indicant:

                i. L’aportació municipal.

                ii. DNI del sol·licitant.

               iii. Import concedit.

               iv. Import d’altres ajudes.

4.7.- Composició de la Comissió Avaluadora

S’estableix una Comissió Avaluadora de les sol·licituds presentades.

Aquesta comissió estarà formada per:

-    El/la president/ta del PMEI o persona que delegui

-    El/la director/ra-gerent del PMEI

-    Un/una secretari/tària: tècnic/ca en Educació

-    Vocals: Un/a treballador/ra Social del PMEI

     Un representant del sector empresarial

     Dos representants de les Federacions de Pares d’alumnes

     Un representant de les associacions veïnals

     Un representant del Consell Escolar Municipal

     Un representant de la Xarxa d’Escoletes Públiques de les Illes Balears

La Comissió Avaluadora tindrà les següents funcions:

a) Resoldre els dubtes d’interpretació que poden sorgir en relació a la convocatòria reguladora de la subvenció.

b) Avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris establerts a la convocatòria.

c) Emetre un informe motivat en el qual es concreta el resultat de l’avaluació efectuada i una prelació de les sol·licituds que servirà de base a l’òrgan instructor per formular la corresponent proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions.

d) Resoldre les al·legacions que es puguin presentar.

5- Criteris de valoració de les sol·licituds

La comissió avaluadora, a més de supervisar el compliment dels requisits esmentats a la convocatòria, ha d’examinar i valorar les sol·licituds presentades i emetre una relació de totes elles amb la corresponent puntuació, garantint el compliment dels principis de transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació entre els sol·licitants.

Per valorar s’aplicaran els següents criteris:

A) Situació econòmica familiar:

A partir dels ingressos familiars de l’any 2015 es calculen els ingressos per càpita i a partir del SMI de l’any 2016 (RD 1171/2015: 655,20 €/mes) s’apliquen els intervals següents,

A.1). Igual o inferior a 3.057,60 € anuals per càpita        12 punts

A.2) De 3.057,61 € a 6.115,20 € anuals per càpita        10 punts

A.3). De 6.115,21 € a 9.172,80 € anuals per càpita        8 punts

A.4). De 9.172,81 € a 12.230,40 € anuals per càpita        6 punts

A.5). De 12.230,41 € a 15.288,00 € anuals per càpita        4 punts

A.6). De 15.288,01€ a 18.345,60 € anuals per càpita        2 punts

B) Proximitat del domicili o del lloc de treball

El codi postal del domicili que aparegui en el padró o el del lloc de treball, ha d’ésser el mateix que el de l’escola.

B.1). Viu o treballa a la zona               1 punts

C) Criteris complementaris

C.1). Tenir matriculats 2 fills al 1r. Cicle d’EI del mateix centre       1 punts

C.2). Família nombrosa                 2 punts

C.3). Si en el nucli familiar hi conviu algun membre amb discapacitat física, psíquica o sensorial                   2 punts

C.4). Existència d’un informe social, acreditant la situació de necessitat de la família                       5 punts

C.5). Famílies monoparentals (un sol progenitor; existència de conveni regulador amb una reclamació judicial de pensions; o viduïtat).           2 punts  

6- Regles generals per determinar l’import de la subvenció

El Bo Escolar constarà d’un talonari integrat per 11 unitats, cadascuna de les quals correspondrà a l’import mensual derivat del resultat de la baremació obtinguda, fins un màxim de 120,20 € al mes.

En cap cas l’import del Bo Escolar podrà superar el corresponent a la quota mensual que en concepte d’ensenyament tengui establerta l’escola infantil.

L’import del Bo Escolar estarà en funció de la puntuació obtinguda i de la quota fixada per l’escola infantil que s’haurà triat, segons l’escala següent:

1)  Sol·licituds amb puntuació igual o superior a 17 punts, fins el 80% de la quota del servei educatiu, amb un màxim de 120,20€.

2)  Sol·licituds amb puntuació entre 12 i 16 punts, 60% de la quota del servei educatiu, amb un màxim de 90,15€.

3)  Sol·licituds amb puntuació entre 7 i 11 punts, 40% de la quota del servei educatiu, amb un màxim de 60,10€.

4)  Sol·licituds amb puntuació igual o inferior a 6 punts, 20% de la quota del servei educatiu, amb un màxim de 30,05€.

En el cas que el nombre de peticions amb dret a la subvenció superi la consignació pressupostària corresponent, es prioritzaran aquelles peticions que hagin obtingut una puntuació més alta o que presentin unes circumstàncies sociofamiliars especials que valorarà la Comissió Avaluadora. Aquestes sol·licituts que complint les condicions per a ser beneficiari, no haguin aconseguit una puntuaió mínima per obtenir la subvenció, quedaran en una llista d’espera que s’inclourà a la resolució definitiva.Aquesta llista d’espera podrà ser modificada durant el curs per aquelles sol·licituts que complint els requisits establerts que apareixen en el punt 4.5 es presentin fora de termi.

De manera excepcional, sempre i quan hi hagui consignació pressupostària, es reservarà per curs escolar un 2% de la partida per infants amb NESE i situacions socioeconòmiques greus, que es destinarà a cobrir les demandes que durant el curs puguin aparèixer i que compleixin els següents requisits:

1. Infants amb necessitats específiques de suport educatiu.

2. Totes les places del PMEI per infants amb NESE cobertes.

3. Informe de la treballadora social en que es sol·licita la utilització d’aquesta reserva.

Si durant el curs escolar la quota a pagar dels pares disminueix, la quantia del Bo Escolar també es reduirà proporcionalment. En canvi no s’incrementarà la quantia del Bo Escolar si al llarg del mateix curs augmenta la quota.

Aquesta mateixa norma s’aplicarà en cas que la família demani un trasllat de matrícula a un altre centre inscrit al Registre Municipal.

7- Termini de resolució i notificació

Després de valorades les sol·licituds per l’òrgan instructor es notificarà individualment si la sol·licitud ha estat admesa o exclosa i es donarà un termini de 10 dies, del 17 al 26 d’octubre per esmenar la falta o afegir els documents preceptius.

Es resoldran les al·legacions i s’efectuarà la proposta de resolució provisional que tendrà caràcter de definitiva atès que en el procediment no figuren altres fets ni altres al·legacions i proves que els adduïts pels interessats.

El Consell Rector elevarà la proposta de resolució definitiva a la Junta de Govern i, a partir de dia 16 de novembre les resolucions definitives de concessió i denegació de les subvencions es notificaran individualment a les persones interesades, de conformitat amb el que preveuen els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, LRJAP-PAC, amb la indicació que exhaureix la via administrativa, com també dels recursos que hi escaiguin, l’òrgan administratiu o judicial davant del qual s’han de presentar i el termini per interposar-los, sense prejudici que els interessats en puguin exercir qualsevol altre que consideri oportú.

Els sol·licitants que haguin obtingut subvenció hauran de firmar l’acceptació de la mateixa i posteriorment podràn rebre el talonari del Bons escolars.

8- Condicions per al pagament

8.1.- La concessió del bo escolar es fará per curs escolar complet o a partir de la data de concessió pel que són fora de termini.

8.2.- Donada la naturalesa d’aquesta subvenció es faran pagaments a compte que responguin al ritme d’execució de les accions subvencionades i s’abonaran per la quantia equivalent a la justificació presentada

8.3.- Per facilitar la gestió i el control dels bons escolars el pagament no es fa directament als beneficiaris de l’ajuda (pares, mares o tutors legals d’aquells infants matriculades a les escoles d’educació infantil reconegudes al Registre Municipal d’Escoles d’Infants) sinó que es fa a les entitats col·laboradores (centres del Registre Municipal d’Escoles d’Infants als quals assisteixen els infants que reben el Bo Escolar). La familia autoritzarà per escrit aquest procediment.

8.4.- Al començament del curs escolar el centre haurà de notificar les seves dades bancàries per tal que el PMEI pugui abonar l’import corresponent a la relació dels bons que presentarà mensualment.

8.5.- Mensualment les famílies beneficiaries entregaran al centre el Bo Escolar corresponent, que els serà descomptat de la mensualitat que hagin de pagar.

8.6.- Calendari de pagaments: Un cop publicada la llista definitiva (a partir de dia 16 de novembre) les entitats col·laboradores hauran de presentar abans de dia 10 de cada mes, als serveis administratius del PMEI, els bons escolars (mes vençut), adjuntant una còpia dels rebuts (mes vençut) pagats pels pares (continguts mínim del rebut: nom, CIF i segell del centre, nom infant, mensualitat, data, quota escolaritat, firma pares).

8.7.- Per motius de l’obligatorietat del tancament del pressupost al mes de gener s’ha de presentar qualsevol bo que quedi pendent de l’any anterior, en cas contrari no es pagarà.

9- Normativa complementària

Per a tot el que no preveuen aquesta convocatòria són d’aplicació l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària de dia 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35 de dia 12 de març de 2015 , i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i la seva normativa de desenvolupament

  

Palma 20 d’abril de 2016

Presidenta del PMEI

Gerent del PMEI

Susanna Moll Kammerich

 José Maria Gonzalez Navarro