Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

Núm. 7920
Notificació de l’acord adoptat pel Ple del Consell de Mallorca dia 9 de juny de 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell de Mallorca, en la sessió duita a terme dia 9 de juny de 2016, va adoptar, entre d’altres, l’acord següent, que transcric, literalment, a continuació:

«Antecedents

1. En el pressupost del Consell de Mallorca de 2016 i en el Pla estratègic de subvencions corresponent es recull una subvenció nominativa de 18.000,00 euros a favor del Gremi de Llibreters de Mallorca a la partida 20 33400 48911 per a l’organització de la Setmana del Llibre en Català 2016.

2. El Gremi de Llibreters de Mallorca presentà la documentació requerida per la institució insular per tal de començar la tramitació de l’expedient.

Justificació tècnica

1. En els pressuposts d’enguany hi ha crèdit adequat i suficient en la partida assenyalada per atendre la concessió de la subvenció nominativa de 18.000,00 € a favor del Gremi de Llibreters de Mallorca, d’acord amb RC amb el núm. de referència 22016002859.

2. El director insular de Cultura va justificar, mitjançant l’informe pertinent, la concessió d’una subvenció nominativa de 18.000,00 € a favor del Gremi de Llibreters de Mallorca per a l’organització de la XXVII edició de la Setmana del Llibre en Català.

3. El Servei Jurídic i Administratiu de Cultura ha informat favorablement sobre els aspectes jurídics de la concessió d’una subvenció nominativa de 18.000,00 € a favor del Gremi de Llibreters de Mallorca.

4. El secretari tècnic d’aquest departament va proposar la concessió d’una subvenció nominativa de 18.000,00 € a favor de l’entitat esmentada.

5. La Intervenció General va fiscalitzar de conformitat la proposta esmentada.

Per tant, elev al Ple del Consell de Mallorca, després del dictamen de la Comissió Informativa General i de Comptes, la proposta d’acord següent

Proposta d’acord

1. Aprovar i iniciar l’expedient relatiu a la concessió d’una subvenció nominativa de 18.000,00 € a favor del Gremi de Llibreters de Mallorca, titular del NIF G-07112139, per a l’organització de la XXVII edició de la Setmana del Llibre en Català, i consegüentment, autoritzar una despesa de 18.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 20.33400.48911 (núm. de referència 22016002859)

2. Concedir una subvenció nominativa de 18.000,00 € al Gremi de Llibreters de Mallorca, titular del NIF G-07112139, per a l’organització de la XXVII edició de la Setmana del Llibre en Català i, consegüentment, disposar una despesa de 18.000,00 € a favor de l’entitat assenyalada, a càrrec de la partida pressupostària 20.33400.48911 (núm. de referència 22016002859).

3. Aprovar el conveni adjunt amb el Gremi de Llibreters de Mallorca per establir les bases reguladores de la concessió de la subvenció nominativa esmentada.

4. Notificar aquest acord a les persones interessades i publicar la concessió d’aquesta subvenció nominativa en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per conducte de la base de dades nacional de subvencions.»

 Palma,

El secretari general
Jeroni M. Mas Rigo

 

CONVENI ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I EL GREMI DE LLIBRETERS DE MALLORCA

Palma, 14 de juny de 2016

REUNITS

Reunits, d’una part, el Sr. Francesc Miralles Mascaró, vicepresident primer i conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, amb NIF S0711002F, que actua en nom i representació del Consell de Mallorca, i, de l’altra, el Sr. Antoni Sureda Mut, amb DNI núm. 42.999.039-X, president del Gremi de Llibreters de Mallorca, amb NIF núm. G07112139, que actua en nom i representació del Gremi de Llibreters de Mallorca.

Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat jurídica i d’obrar plena i

DIUEN

Que són objectius comuns del Consell de Mallorca i del Gremi de Llibreters, entre d’altres, fomentar i estimular el coneixement i la divulgació de l’edició de la producció literària, teatral, històrica social i científica dins l’àmbit de l’illa de Mallorca.

Que en el Ple del Consell de Mallorca de 9 de juny de 2016 es va acordar establir un conveni entre el Consell de Mallorca, mitjançant el Departament de Cultura, Patrimoni i Esports i el Gremi de Llibreters de Mallorca.

I, per dur-lo a terme,

CONVENEN

1. Objecte de la subvenció

El Consell de Mallorca, mitjançant el Departament de Cultura, Patrimoni i Esports atorga una subvenció nominativa de 18.000,00 € a favor del Gremi de Llibreters de Mallorca per donar suport a la XXVII edició de la Setmana del Llibre en Català.

Temporalització del projecte:

Des de l’1/01/2016 fins al 25/04/2016

El pressupost total del projecte cultural de 2016 del Gremi de Llibreters de Mallorca és de 19.000 €.

2. Naturalesa del projecte

La subvenció que s’atorga mitjançant aquest conveni és de caràcter voluntari i eventual, i es pot anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes clàusules; no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. És compatible amb altres ajudes o subvencions o recursos que pugui rebre l’entitat beneficiària per al mateix projecte, sempre que el còmput total no superi el pressupost d’execució del projecte.

La subvenció objecte d’aquest conveni té la consideració d’import cert, sense fer cap referència a un percentatge o fracció del pressupost del projecte cultural subvencionat, per la qual cosa el fet de concedir aquesta subvenció implica l’obligatorietat de fer el projecte cultural subvencionat i, consegüentment, l’entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis per dur-ne a terme l’execució de la totalitat del pressupost.

3. Dotació pressupostària

L’import de la subvenció esmentada s’imputa a la partida 20 33400 48911 “Conveni Gremi de Llibreters de Mallorca/Setmana del Llibre en Català”, d’acord amb el número de referència 22016002859.

4. Despesa subvencionable. Pressupost del projecte i pressupost subvencionable

1. En principi, per definició i d’acord amb el que estableix l’article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable i, consegüentment, forma part del pressupost inicial del projecte cultural, la que respon a la naturalesa d’aquest, és estrictament necessària per planificar, preparar, coordinar, executar i difondre el projecte, està legalment justificada amb factures o altres documents que l’acreditin, la temporalització dels quals ha de coincidir amb la de la durada del projecte que no pot tenir, en cap cas, una temporalització superior a 12 mesos. Per això, la data dels justificants es computa en virtut de la durada del projecte o, com a màxim, en els 12 mesos anteriors a l’acabament de l’execució del projecte i fins a aquesta data com a límit. (Als efectes de l’establert en aquest paràgraf, s’entén que la data d’acabament de l’execució del projecte es correspon amb el darrer dia que es realitza l’activitat subvencionada.)

No obstant això, es poden admetre les factures que s’hagin emès, amb posterioritat, a la temporalització esmentada en el paràgraf anterior, sempre que, d’una banda, s’hagin emès abans de dia 1 de maig de 2016 i, de l’altra, que el lliurament de béns o la prestació de serveis, objecte de la factura, s’hagi efectuat en la temporalització assenyalada en la clàusula primera esmentada.

D’altra part, atès que la subvenció d’aquest conveni té per objecte el projecte que es recull en la primera clàusula primera sense entrar a determinar, en concret, quin tipus de despeses del pressupost s’imputen a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables del pressupost del projecte es puguin compensar entre elles.

A més dels requisits establerts en aquesta clàusula, només es pot considerar, com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, aquella que s’hagi pagat abans de la finalització del termini de presentació de la justificació de la subvenció. La forma d’acreditar aquest pagament així com el termini esmentat es regulen en la clàusula vuitena. En aquest sentit, el lliurament al creditor d’un efecte mercantil garantit per entitat financera o entitat asseguradora, també te la consideració de despesa pagada.

2. En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part ni del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

- Les despeses que no compleixen els requisits esmentats en l’apartat 1.

- Les despeses l’import de les quals s’ha adquirit a un preu superior al valor de mercat.

- Les despeses financeres, les d’assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per realitzar el projecte subvencionat i les d’administració específiques si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

- Els imposts indirectes, quan són susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.

No formen part del pressupost subvencionable, atesa la naturalesa del crèdit pressupostari referit en la clàusula tercera, tot i que formen part del pressupost del projecte, les inversions i les obres, la compra d'equipaments o de qualsevol altre bé inventariable de naturalesa similar.

c) Sobre la despesa subvencionable, s’han de tenir en compte les particularitats següents:

- Quan l’import de la despesa subvencionable supera les quantitats establertes en la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic per al contracte menor, el beneficiari ha de demanar, com a mínim, 3 ofertes a diferents proveïdors abans de contreure el compromís per fer l’obra, prestar el servei o lliurar el bé, llevat que, per les especials característiques, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats o empreses que ho puguin efectuar, o llevat que la despesa ja s’hagi fet amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L’elecció d’una de les ofertes, que s’han de presentar amb la justificació de la subvenció, s’ha de fer en virtut de criteris d’eficiència i economia; en cas contrari, quan l’oferta seleccionada no ha estat la més avantatjosa econòmicament (art. 31.3 de la Llei 38/2003), se n’ha de presentar una memòria justificativa.

- Quan el document justificatiu de la despesa s’ha emès a través de mitjans telemàtics, l’entitat beneficiària hi ha d’adjuntar una declaració responsable sobre el fet que l’import total justificat o, si escau, la part imputada a la subvenció no s’ha fet servir ni es farà servir per justificar altres subvencions.

5. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització, resolució i ordenament del pagament

La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, que du a terme tots els actes de tràmit necessaris per vetlar pel compliment dels requisits de la subvenció, a més d’exercir les facultats previstes en l’article 24 i concordants de la Llei 38/2003, general de subvencions, i les que s’esmenten en aquest conveni. L’òrgan instructor, quan ha comprovat, d’una banda, la documentació presentada per l’entitat beneficiària, sia a l’hora de presentar la sol·licitud inicial sia a l’hora de justificar la subvenció i, d’altra banda, si està al corrent del compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb les obligacions del Consell de Mallorca, ha de dictar la proposta d’acord de concessió corresponent.

La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia de la documentació presentada pel beneficiari, així com de les propostes fetes per la Secretaria Tècnica.

El Ple del Consell de Mallorca és l’òrgan que acorda la concessió de la subvenció i l’aprovació del conveni. El vicepresident primer i conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports dicta la resolució de reconeixement de l’obligació i, finalment, el conseller executiu d’Economia i Hisenda o el conseller/la consellera que el substitueix ordena l’abonament de l’obligació reconeguda, és a dir, el pagament de la subvenció.

El termini màxim de resolució d’aquest procediment és de 3 mesos, comptadors a partir del dia d’entrada en el Registre general de la sol·licitud de subvenció del beneficiari.

6. Beneficiaris

Els beneficiaris han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives aplicables: les de l’article 14 de la Llei 38/2003, de 28 de desembre, per la qual aprova el text refós de la Llei de subvencions; les de l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132, de 3 de novembre de 2001); les recollides en aquestes clàusules, i la resta de normativa aplicable.

En tot cas, els beneficiaris han de:

  • Dur a terme el projecte cultural subvencionat en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si escau, amb les modificacions prèviament comunicades.
  • Acreditar davant el Consell de Mallorca, tal com estableixen les clàusules d’aquest conveni, que s’ha duit a terme el projecte cultural subvencionat i, si escau, s’han complert els requisits o les condicions que la concessió de la subvenció determina.
  • Comunicar a l’òrgan que ha concedit la subvenció, en qualsevol moment o, en tot cas, en justificar-la, l’obtenció d’altres subvencions, ajudes, recursos o ingressos que financin el projecte cultural subvencionat.
  • Sotmetre’s a les actuacions posteriors de comprovació i control financer que duguin a terme el Consell de Mallorca i la resta d’òrgans competents, i aportar la informació que li requereixin en l’exercici d’aquestes actuacions.
  • Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres de registre que ha de dur l’entitat beneficiària d’acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir obligació de dur-la, en la documentació que la substitueixi.
  • Acreditar, com es determina en aquest conveni i abans de redactar la proposta de concessió, que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
  • Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
  • Dur a terme les mesures de difusió adients per fer públic el suport econòmic del Consell de Mallorca al projecte cultural subvencionat. En aquest sentit, la difusió s’ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d’acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altre material imprès, s’hi ha d’incloure la imatge corporativa del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca o del Consell de Mallorca.
  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 37 de la Llei general de subvencions i en el capítol I del Títol III del Reglament de la dita Llei.

7. Subcontractació

D’acord amb l’art. 29 de la LGS s’entén que el beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l’execució total o parcial de l’activitat que és l’objecte de la subvenció. Per tant , no s’entén compresa dins el terme subcontractació, la contractació d’aquelles despeses compromeses amb diferents proveïdors en les quals hagi d’incórrer el beneficiari per realitzar el projecte per si mateix, sempre que no siguin un element principal o essencial de l’activitat que constitueix el seu objecte social.

L’entitat beneficiària pot subcontractar el projecte cultural subvencionat, objecte de la sol·licitud, fins al 100 % del seu import, d'acord amb els requisits establerts en els articles 29 de la Llei 38/2003, 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions, i els que s’indiquen a continuació.

Requisits:

a) L’entitat beneficiària ha de presentar amb la factura justificativa de la subcontractació, la documentació següent:

 1. Una declaració responsable del subcontractista sobre els fets següents:

- Que no incorre en cap de les prohibicions establertes a l’art. 13 LGS.

- Que no ha rebut cap subvenció per dur a terme l’activitat objecte de la contractació.

- Que no se li ha denegat una sol·licitud de subvenció en la mateixa convocatòria per no reunir els requisits per ser-ne beneficiari o per no haver assolit l’avaluació suficient.

- Que no és un intermediari o assessor en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor del mercat de treball efectuat o dels serveis prestats.

2. Documentació acreditativa o justificativa sobre els aspectes següents:

- els motius pels quals es dur a terme la subcontractació i que respon a criteri d’eficàcia i d’eficiència i,

- si escau, el valor afegit que el fet de la subcontractació aporta a l’activitat subvencionada.

b) Quan l’activitat concertada amb terceres persones excedeixi del 20 % de l’import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 €, la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

1. Que el contracte es faci per escrit, una vegada rebuda la autorització de l’òrgan concedent de la subvenció (art. 29.3 LGS).

2. Que l’entitat presenti una sol·licitud d’autorització per subcontractar amb la documentació següent:

- La documentació mencionada als punts 1 i 2 de l’apartat a).

- La proposta de formalització de la subcontractació.

- La documentació acreditativa de la personalitat del subcontratista

c) L’entitat beneficiària, d’acord amb l’art. 29.7 de la Llei 38/2003, no pot concertar l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

1. Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l’article 13 de la Llei 38/2003.

2. Persones o entitats que han percebut altres subvencions per fer l’activitat objecte de contractació.

3. Intermediaris o assessors els honoraris dels quals es defineixen com un percentatge de cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

4. Persones o entitats vinculades amb l’entitat beneficiària, llevat que la contractació s’efectuï d’acord amb les condicions normals de mercat i l’autoritzi prèviament l’òrgan que concedeix la subvenció en els termes que estableix la clàusula. (S’ha de tenir en compte, en aquest cas, l’article 68.2 del Reial decret 887/2006, que defineix les circumstàncies en què es considera que hi ha vincle amb l’entitat beneficiària.)

No obstant això, es pot subcontractar a favor de les persones o les entitats vinculades a l’entitat beneficiària, d’acord amb l’apartat 4 de la lletra c), amb la prèvia autorització de l’òrgan concedent de la subvenció, sempre que es presenti aquesta documentació:

I) Sol·licitud de l’entitat beneficiària per subcontractar amb persones vinculades, indicant el tipus de vinculació existent. (En el cas que la subcontractació concertada vagi excedir del 20 % de l’import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 €, s’ha de presentar, a més, la proposta de formalització de la subcontractació, ja que aquesta s’ha de materialitzar a través d’un contracte escrit i, la documentació acreditativa de la personalitat del subcontratista).

II) La subcontractació s’ha de dur a terme en condicions normals de mercat i, en aquest sentit, l’entitat beneficiària ha d’haver demanat 3 pressuposts sobre l’activitat que vol subcontractar, i, posteriorment, en la justificació ha de presentar la factura de la subcontractació i els altres 2 pressuposts rebutjats.

III) Una declaració del subcontractista sobre els fets següents:

- Que no incorr en cap de les prohibicions establertes a l’art. 13 LGS.

- Que no ha rebut cap subvenció per dur a terme l’activitat objecte de la contractació.

- Que no se li ha denegat una sol·licitud de subvenció en la mateixa convocatòria per no reunir els requisits per ser-ne beneficiari o per no haver assolit l’avaluació suficient.

- Que no és un intermediari o assessor en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor del mercat de treball efectuat o dels serveis prestats.

IV) Documentació acreditativa o justificativa sobre els aspectes següents:

- els motius pels quals es dur a terme la subcontractació i que respon a criteri d’eficàcia i d’eficiència,

- si escau, el valor afegit que el fet de la subcontractació aporta a l’activitat subvencionada, i

- impossibilitat de dur a terme l’activitat subvencionada.

8. Justificació i pagament de la subvenció

D’acord amb el que recullen els articles 34.3 de la LGS i 88.1 del RLGS, l’abonament de la subvenció, que es fa mitjançant transferència bancària, s’ha de dur a terme una vegada que l’entitat beneficiària ha justificat, tal com s’estableix en aquesta clàusula, la realització del projecte cultural subvencionat.

L’entitat beneficiària, abans de rebre el pagament de la subvenció, ha d’acreditar que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat, i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca, així com que no és deutora per una resolució de procedència de reintegrament.

Pel que fa a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, ha de presentar el certificat administratiu corresponent; no obstant això, l’entitat beneficiària pot substituir aquests certificats per una declaració responsable en els casos següents:

a) Quan l’import de la subvenció concedida no supera els 3.000,00 € (art. 24.4 del Reial decret 887/2006, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions;

b) Quan l’entitat beneficiària és una Administració pública, els seus organismes, entitats públiques o una fundació del sector públic (art. 24.6 del Reial decret 887/2006);

c) Quan l’entitat beneficiària no està obligada a presentar les declaracions o els documents relatius a les obligacions tributàries i de la Seguretat Social (art. 22.1 del Reial decret 887/2006).

Pel que fa al compliment de les obligacions amb el Consell de Mallorca, l’acredita, d’ofici, la Tresoreria de la institució i, quant al fet que el beneficiari no és deutor per una resolució de reintegrament s’acredita mitjançant una declaració responsable de l’entitat beneficiària (annex 2).

Documentació justificativa: La justificació de la realització del projecte cultural subvencionat, de la consecució dels objectius de la subvenció, així com del compliment de les condicions que determina, si escau, l’acte de concessió de la subvenció, s’ha de dur a terme d’acord amb els articles 72 i 73 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), a través d’un compte justificatiu, que integren la memòria tècnica i econòmica següent:

A) Memòria tècnica

És la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha fet el projecte cultural subvencionat, tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que, prèviament, ha comunicat al departament.

Així, la memòria està integrada per la documentació següent:

  • Memòria explicativa de l’activitat feta: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots els aspectes rellevants. Si no ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n’ha d’exposar les causes i ha d’explicar la resta del projecte fet.
  • Un exemplar, si escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada, en què hi ha de constar el patrocini del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, o simplement del Consell de Mallorca, mitjançant el logotip de la institució.

Qualsevol altra documentació que li requereixin a l’efecte de comprovar la realització del projecte cultural.

B) Memòria econòmica:

És la documentació que dóna compte de les despeses d’execució del projecte realitzat i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents següents.

  • Annex I: Declaració responsable de la realització del projecte cultural subvencionat i del seu pressupost d’execució, a la qual s’ha d’adjuntar la relació detallada i equilibrada dels ingressos que l’han finançat i de les despeses que corresponen sense cap dubte al projecte cultural subvencionat (art. 30.2 de la LGS i art. 72.2 del RLGS).
  • Relació de les despeses i dels ingressos del projecte cultural subvencionat. La relació de despeses s’ha d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat i ha d’indicar les dades següents de les factures o dels documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d'emissió i la de pagament, el concepte de la factura o del document similar. La relació d’ingressos ha d’assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, amb indicació de l’import i la procedència. En cas que no hi hagi altres ingressos que financin el projecte, s’ha d’adjuntar una declaració responsable sobre aquesta circumstància.
  • Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (art. 31.1 i 33 de la Llei 38/2003) (annex 1).
  • Les factures originals o d’altres documents amb valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, justificatius de les depeses del pressupost subvencionable executat, que han d’estar expedides a nom de l’entitat beneficiària i abonades pel beneficiari i, a més, han de tenir tots els requisits que exigeix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s’aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Així, es poden citar, entre d’altres, com a exemple i sempre que siguin escaients:

· Dades fiscals identificatives de proveïdor i del destinatari

· Data i número de factura

· Concepte de la despesa

· Retenció fiscal i/o IVA (si correspon)

· El preu unitari sense l’impost de les operacions descrites en el concepte de la factura.

Quan l’operació documentada en la factura estigui exempta o no subjecta a l’impost o quan el subjecte passiu de l’impost sigui el destinatari de l’operació facturada, s’hi ha de fer constar. O s’hi ha d’incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei de l’impost.

Notes:

1. Els justificants de les despeses del projecte s’han de presentar de forma ordenada, és a dir, s’han d’agrupar en el mateix ordre establert en la relació de despeses que s’adjunta a l’annex 1.

2. El pagament dels justificats s'ha de dur a terme a través dels mitjans que s'indiquen a continuació i, la documentació que l'acredita ha de presentar les característiques següents:

A) Pagament a través de transferència bancària o d’ingrés en compte bancari.

En aquest cas, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

- Còpia de l’ordre de la transferència bancària o del document d’ingrés bancari. Aquests documents han de recollir les dades següents: el concepte de la transferència o de l’ingrés que ha de permetre identificar el justificant a què s'imputa el pagament, la data del document, l’import i, les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament i,

- Extracte del compte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per a la còpia de l’ordre de la transferència o per al document d’ingrés, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.

 B) Pagament mitjançant xec o pagaré nominatiu :

L’entitat beneficiària ha de aportar tots aquests documents:

- Còpia del xec o pagaré nominatiu, emès a nom del proveïdor que emet la factura, sempre que estigui vençut.

- Certificat o document de l’entitat bancària en què es faci constar aquestes dades: el número de xec, el seu import, la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la còpia del xec o pagaré corresponent.

C) Pagament a través de pagarés, lletres de canvi o similars.

En aquest supòsit, l’acreditació del pagament s’ha de fer a través d’aquest document:

Certificat o document de l’entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, el beneficiari, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i del seu abonament per part del lliurat.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten en el paràgraf anterior bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.

D) Pagament mitjançant targeta de crèdit.

Aquest tipus de pagament s’ha d’acreditar amb els documents següents:

- Resguard del pagament amb targeta

- Certificat o document de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i data de l’operació.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i el resguard del pagament amb targeta.

E) Pagament mitjançant domiciliació bancària.

En aquest cas, s’ha d’adjuntar aquests documents:

- Notificació bancària del càrrec

- Certificat o document de l’entitat bancària en què consti el titular i número del compte corrent en què s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i data de l’operació.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la notificació bancària del càrrec.

3. En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l’import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l’entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l’abonament del justificant en qüestió.

4. Si el pagament es fa en divises, l’entitat beneficiària ha d’aportar l’equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.

5. Limitació: S’admet el pagament en efectiu únicament quan l’import dels justificants no superi els 100,00 € (IVA exclòs). Per acreditar aquest pagament en metàl·lic en el justificant hi ha de figurar:

 - l’expressió “Rebut ” o “Pagat” o d’altre similar (si l’expressió esmentada no figura damunt el justificant, s’ha d’indicar la despesa que és objecte de pagament en metàl·lic)

- la signatura i segell del proveïdor

No obstant això, per als pagaments en metàl·lic fets amb anterioritat a la signatura del conveni, s’ha d’acceptar, com acreditació de la seva verificació, qualsevol mitjà admès en Dret.

6. En el cas de què s'hagin de retornar les factures o els justificants originals, a petició de l’entitat beneficiària, s'hi ha de estampillar, la data de concessió de la subvenció així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció).

  • Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet de si recupera o compensa l’IVA (art. 31.8 de la Llei 38/2003) (annex 1)
  • Les 3 ofertes de diferents proveïdors o, en el seu cas, una memòria justificativa sobre l’oferta seleccionada, si es compleixen els requisits de la clàusula quarta.
  • La documentació relativa a la subcontractació que s’ha de presentar d’acord amb allò establert a la clàusula setena del conveni.
  • Qualsevol altra documentació que li requereixen per comprovar la justificació econòmica del projecte cultural.

Termini de presentació: L’entitat beneficiària ha de presentar la documentació justificativa, recollida en aquesta clàusula al més aviat possible i, en tot cas, el darrer dia per presentar-la és el 15 de juny de 2016, en qualsevol terminal del Registre general del Consell (Centre Cultural la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111, i Llar de la Infància: General Riera, 113, de Palma), així com en els llocs establerts en l’apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.

Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre mateix, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini esmentat en el paràgraf anterior. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de la documentació justificativa, no s’ha d’admetre en cap cas.

9. Pagament fraccionat i bestreta

L’entitat beneficiària, sens perjudici d’allò establert en la clàusula anterior, pot sol·licitar una bestreta de la subvenció, així com l’abonament de pagaments fraccionats:

a) Pagaments fraccionats: A mesura que s’executa el projecte cultural subvencionat, si escau, el beneficiari pot demanar l’abonament de pagaments a compte de la subvenció que corresponen al ritme d’execució del projecte i per un import corresponent a la part proporcional de la subvenció justificada (art. 34.4 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i art. 88.1 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions).

Límit: L’entitat beneficiària pot sol·licitar l’abonament de pagaments fraccionats fins al 90 % de l’import de la subvenció. En cas d’haver rebut una bestreta de la subvenció, aquesta també computa a l’efecte del percentatge anterior.

Garantia: No s’exigeix la constitució de cap garantia per a l’abonament de pagaments fraccionats.

Documentació que s’ha de presentar: En aquests casos de pagaments fraccionats, s’ha d’adjuntar, a més de les factures corresponents:

- L’annex I de declaració responsable sobre l’execució parcial del projecte que es justifica

- Una memòria tècnica parcial

- Material gràfic per difondre les activitats realitzades

- Una relació de despeses i ingressos degudament signada pel beneficiari

a) Pagaments anticipats (bestretes): L’entitat beneficiària, si no disposa de recursos propis suficients per finançar la realització del projecte cultural, pot sol·licitar una bestreta de la subvenció abans del termini disposat per justificar-la (art. 34.4 de la Llei 38/2003, general de subvencions; art. 88.2 del Reial decret 887/2006, pel qual s’aprova el Reglament d’aquesta Llei, i base d’execució 25.3 dels pressuposts de 2016 del Consell de Mallorca).

Límit: L’entitat beneficiària pot demanar una bestreta de fins al 50 % de l’import de la subvenció, per la qual cosa ha de constituir les garanties que s’estableixen en el paràgraf següent.

Garantia: L’entitat beneficiària ha de constituir una garantia mínima del 120 % de l’import de la bestreta sol·licitada, mitjançant un aval bancari, davant la Tresoreria del Consell de Mallorca.

No obstant això, d’acord amb les bases d’execució dels pressuposts del Consell de Mallorca, el conseller executiu d’Economia i Hisenda pot atorgar, excepcionalment i sempre que les entitats beneficiàries siguin ajuntaments o entitats sense ànim de lucre, una bestreta de fins al 50 % de l’import de la subvenció sense l’obligació de constituir l’aval bancari, amb l’informe favorable previ del centre gestor de la despesa.

10. Absència o deficiències de la documentació justificativa de la subvenció

Si la persona física o jurídica beneficiària no presenta la documentació establerta en la clàusula vuitena, se li ha de requerir perquè la presenti en el termini improrrogable de 15 dies, comptadors des de l’endemà de rebre la notificació d’aquest requeriment (art. 70.3 del RLGS).

Si la documentació justificativa té deficiències, l’òrgan instructor ha de requerir l’entitat beneficiària perquè les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà de rebre la notificació del requeriment (art. 71.2 del RLGS).

D’altra part, si la persona física o jurídica beneficiària no adopta les mesures de difusió adients per donar publicitat al finançament públic del projecte, d’acord amb l’art. 31.3 b) del RLGS, l’òrgan instructor li’n farà requeriment perquè les adopti en un termini no superior a 15 dies, amb l’advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l’article 37 de la LGS.

11. Inspecció i comprovació

El Consell de Mallorca pot, per una banda, auditar tant econòmicament com tècnicament, el programa cultural objecte de la subvenció, i, per altra banda, inspeccionar i comprovar les activitats culturals que hagi subvencionat, sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organismes o institucions.

12. Revocació i reintegrament de la subvenció

1. Si l’entitat beneficiària incompleix les obligacions contemplades en les clàsules del conveni o en el reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, o incorre en alguna de les causes de l’article 37 de la Llei 38/2003, o altera les condicions o aspectes i característiques rellevants del projecte, que s’hagin pogut tenir en compte per concedir la subvenció, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l’entitat beneficiària perdrà el dret a cobrar-la o, si ja l’ha cobrada, l’ha de reintegrar, d’acord amb el que estableixen l’article 40.1 de la LGS i l’article 13.2 del RLGS.

2. No obstant això, si l’entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s’aproxima de forma significativa a l’assoliment de les finalitats de la subvenció, s’ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de la subvenció i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar-la íntegrament, d’acord amb l’aplicació dels criteris de gradació següents:

a) En el cas d’execució parcial del projecte, que ha de suposar, com a mínim, l’execució del 50 % de les activitats d’aquest o de l’activitat planificada (quan el projecte només estigui integrat per una activitat i aquesta sigui susceptible de dividir-se en unitats d’execució amb una naturalesa i identitat pròpia), la revocació parcial subvenció inicial s’ha de fer en funció de l’import de la subvenció inicial no justificat, sempre que l’entitat hagi especificat l’aplicació de la subvenció inicial entre les diferents activitats del projecte o unitats d’execució, sia en la documentació inicial sia abans de la justificació de la subvenció o en el moment de presentar-la, com a conseqüència del requeriment de l’òrgan instructor.

b) En el cas que s’hagi executat totalment el projecte cultural, la revocació parcial de la subvenció inicial s’ha de fer en funció de l’import de la subvenció inicial no justificat o justificat incorrectament.

3. En el cas que l’import total de la suma de la subvenció més la resta d’altres ajuts, subvencions, ingressos o fons propis, amb què es finança el projecte cultural, superi el pressupost d’execució d’aquest, l’import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeix del pressupost executat.

13è. Sancions

L'incompliment d'aquestes clàusules i de la resta de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

14è. Control financer

El beneficiari s’ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i control financer tant del Consell de Mallorca com de la Sindicatura de Comptes o de la resta d’organismes que estableixi l’ordenament jurídic.

El Consell de Mallorca podrà, en qualsevol moment, auditar tant econòmicament com tècnicament, el programa cultural objecte de la subvenció.

15è. Règim jurídic

La subvenció nominativa, objecte d’aquest conveni, es regeix per aquest conveni; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3 de novembre de 2001); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 8 de març de 2004 i modificat el 13 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 158, de 20 d’octubre de 2011); el Decret d’organització del Consell de Mallorca aprovat el 15 de juliol de 2011 (BOIB núm. 111, de 21 de juliol), modificat el 10 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 159, 22 d’octubre), el 15 de març de 2012 (BOIB núm. 48, de 3 d'abril), el 11 d'abril de 2012 (BOIB núm. 59, de dia 26 d'abril) i el 25 d’abril de 2014 (BOIB núm. 59, d’1 de maig de 2014); l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB de 10 d’agost de 1995) i modificada per la Llei 4/1999 i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

16è. Vigència i acabament del conveni

La vigència d’aquest conveni s’inicia a la seva signatura i finalitza el 15 de juny de 2016.

El vicepresident primer i conseller executiu                                                                         El president del Gremi de

de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca                                                    Llibreters de Mallorca

Francesc Miralles Mascaró                                                                                                    Antoni Sureda Mut

Nota: D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que:

1. Les dades personal obtingudes en la tramitació d’aquesta subvenció s'incorporaran en els fitxers de dades personals, inscrits en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. En aquest sentit, les dades obtingudes del beneficiari s’integren per una banda, en el fitxer “Registre General” que serveix per registrar l’entrada i sortida de documents i, per altra banda, en el fitxer “”Acords i Resolucions” que té com a finalitat, entre d’altres, els procediments administratius.

2. Cessions previstes de les dades: no se'n preveuen.

3. L'òrgan administratiu davant del qual podeu exercitar, si escau, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la Llei orgànica 15/1999, és la Presidència del Consell de Mallorca, carrer del Palau Reial núm. 1, 07001 Palma.

 ANNEX I
DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE CULTURAL SUBVENCIONAT I DEL SEU PRESSUPOST

___________________________________________, com a representant de l’entitat ___________________________________________, amb el NIF __________________, en relació a la subvenció concedida pel Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca per dur a terme el projecte ______________________________________________________________________________.

Declar sota la meva responsabilitat:

1. Que l'esmentat projecte s’ha realitzat.

2. Que la relació de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat ha estat la que s'hi adjunta.

Nota:

1. La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d'emissió i la de pagament dels justificants pertinents, i el concepte de la factura o del document similar; la relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència. (Aquesta relació de despeses i ingressos ha d’anar signada pel beneficiari).

2. Que les despeses relacionades, l’import total de les quals és de .....................€, corresponen sense cap dubte al projecte cultural subvencionat i no tenen un valor superior al de mercat .

3. Que el beneficiari/entitat beneficiària en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte i, d’acord amb l’article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions:

(     ) No recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable

(     ) Sí recupera o compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable

4. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera -amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el cost del projecte subvencionat.

5. Que s’adjunten la totalitat dels justificants del pressupost d’execució del projecte cultural subvencionat i que, si és el cas, la resta de documentació relativa al projecte cultural resten a disposició del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes, a la seu d’aquesta entitat, situada en _________________________________________.

Palma,

Signatura

 

ANNEX 2
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS

__________________________________________________, titular del document d’identitat ______________________________, com a representant legal de l’entitat ______________________________________________________________, declar, d’acord amb l’article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que l’entitat ___________________________________________________, amb el NIF ___________________, no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.

Ho declar davant la Secretaria tècnica del Departament de Cultura i Patrimoni i Esports, als efectes de l’article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm.276, de 18 de novembre, de 2003).

El representant legal                                                                                     N’he pres nota,

de l’entitat beneficiària                                                                                 El secretari tècnic

(signatura)                                                                                                     del Departament de Cultura,  Patrimoni i Esports (signatura)

_____________________________                                                       ___________________________

(Nom i cognoms)                                                                                         Jaume Colom Adrover

................................................, ........ d..............................................de 2016