Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 7870
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes de minimis per a estudis relacionats amb aliments tradicionals de les Illes Balears, corresponents a l’any 2016
L’article 116 de la Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears crea el Catàleg d’aliments tradicionals de les Illes Balears, amb l’objectiu de preservar i revalorar els aliments típics i tradicionals de les Illes Balears.
El Decret 40/2015, de 22 de maig, regula el Catàleg d’aliments tradicionals de les Illes Balears i estableix, a l’article 11, que per a la inscripció és necessària l’aportació d’una memòria justificativa amb el nom de l’aliment i la descripció dels caràcters sensorials, físics o químics diferenciadors, la descripció del procés de producció o elaboració i l’acreditació històrica, la delimitació de la zona geogràfica de producció o elaboració, l’acreditació del vincle amb la zona geogràfica de producció o elaboració i la importància socioeconòmica.
Per a l’elaboració de la memòria descriptiva, esmentada al paràgraf anterior, és necessària la realització dels estudis adients, la qual cosa suposa una despesa econòmica. Amb la finalitat de donar suport a la realització dels esmentats estudis resulta necessari, d’acord amb les disponibilitats pressupostàries, convocar ajudes per dur a terme estudis que aportin la informació necessària per elaborar la memòria justificativa per la sol·licitud de la inscripció d’aliments en el Catàleg d’aliments tradicionals de les Illes Balears.
El Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis estableix les condicions que han de complir les ajudes, als efectes de considerar-se exemptes de l’obligació de notificació establerta a l’article 108, apartat 3, del Tractat.
El Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola estableix les condicions que han de complir les ajudes, als efectes de considerar-les exemptes de l’obligació de notificació establerta a l’article 108, apartat 3, del Tractat.
En el sector pesquer, el Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a la aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l’aqüicultura estableix les condicions que han de complir les ajudes als efectes de considerar-les exemptes de l’obligació de notificació establerta a l’article 108, apartat 3, del Tractat.
El 17 de març de 2005 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43 l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer. L’article 1.2 g) d’aquesta Ordre assenyala que ha de ser objecte d’ajuda la investigació agrària i pesquera.
D’altra banda, l’article 2 a) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’Agricultura i Pesca, referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i altres règims d’ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.
Així mateix, l’article 1 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment del sector agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca, referent a l’aplicació de les mesures de foment i de millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.
Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 acorda l’adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.
D’acord amb el que disposa l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.
Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació
1. S’aprova la convocatòria d’ajudes de minimis per al finançament d’estudis relacionats amb els aliments tradicionals de les Illes Balears corresponents a l’any 2016, d’acord amb l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer (BOIB núm. 43, de 17 de març de 2005).
2. Aquestes ajudes es concediran d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis pels estudis relacionats amb els aliments tradicionals del sector primari de les Illes Balears, el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola pels estudis relacionats amb els aliments tradicionals elaborats de les Illes Balears, i d’acord amb el Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l’aqüicultura pels estudis relacionats amb els aliments tradicionals de la pesca i aqüicultura de les Illes Balears.
3. L’àmbit territorial d’aplicació d’aquestes ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Segon
Import màxim de la convocatòria i finançament
Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de vint mil euros (20.000,00 €), amb possibilitat d’ampliar-ne la dotació de la partida pressupostària, amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA).
Tercer
Beneficiaris
1. Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes: agrupacions de productors o elaboradors amb personalitat jurídica pròpia, universitats o centres de recerca directament relacionada amb la investigació científica o amb l’activitat agropecuària o pesquera que tenguin el suport d’una agrupació de productors, que realitzin un estudi relacionat amb algun dels temes prevists a l’apartat quart d’aquesta Resolució, i que obtinguin una puntuació mínima de 7 punts en aplicació dels criteris prevists a l’apartat vuitè.
2. A més del requisit establert en el punt anterior, han de complir els requisits prevists a l’article 2 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, amb anterioritat al termini per presentar sol·licituds, així com els establerts en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
3. D’acord amb el que disposa l’article 10.1 e) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es comprovi el que disposa l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, com també els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social s’ha d’acreditar abans que es dicti la proposta de resolució per la qual es concedeix l’ajuda.
La comprovació del compliment del requisit esmentat la realitzarà el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l’autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa contrària. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions previstes en el paràgraf anterior, s’acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.
4. No poden ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones sobre les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l’article 10.1 i 10.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no estar sotmesos a les prohibicions esmentades s’ha de fer així com estableix l’article 10.6 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
5. De conformitat amb el que disposa l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no poden ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l’àmbit de les relacions laborals.
6. Els requisits generals establerts en el punt 1 anterior s’han de mantenir durant un termini no inferior a un any comptador des de la data de la resolució de concessió de l’ajuda.
Quart
1. Será subvencionat el desenvolupament d’estudis relacionats amb els següents aliments tradicionals de les Illes Balears:
I) Estudis agraris:
a) Fruites de varietats autòctones de les Illes Balears
b) Productes obtinguts de races autòctones
c) Taronges de Sóller
d) Orellanes de Porreres
e) Figues seques
II) Estudis no agraris:
f) Pa pagès
g) Pa de figa
h) Galletes d’oli
i) Botifarró
j) Camaiot
k) Carn-i-xulla
l) Carquinyols
m) Flaó d’Eivissa
n) Orelletes
o) Oli de Menorca
p) Oli d'Eivissa
III) Estudis pesquers:
q)Peix sec de Formentera
2. Aquests estudis han de permetre aconseguir la següent informació de l'aliment:
- Acreditació documental de l’ús del nom de l’aliment
- Característiques organolèptiques, físiques o químiques diferencials de l’aliment
- Descripció del procés de producció o elaboració
- Delimitació justificada de la zona de producció o elaboració
- Història i reputació de l’aliment
- Vincle de l’aliment amb la zona de producció o elaboració
- Importància socioeconòmica de l’aliment
- Fotografia de l’aliment
- Fotografies del sistema de producció o elaboració.
3. Els estudis s’han de realitzar dins el període comprès entre la sol·licitud de l'ajuda i un any després de la data de la resolució de concessió.
4. Independentment del nombre de estudis presentats per beneficiari, només pot ser beneficiari de subvenció per a realitzar-ne tres.
En el supòsit que s’hagin presentat més de tres estudis, l’ajuda s’atorgarà, si n’és el cas, als estudis que hagin obtingut una major puntuació, en aplicació dels criteris prevists a l’apartat vuitè de la convocatòria.
5. Seran subvencionables les despeses següents:
-salari i despeses de prestació de serveis de les persones investigadores i quotes de la Seguretat Social de les persones assalariades.
-altres despeses directament relacionades amb l'estudi.
Cinquè
Quantia i límits de les ajudes
1. L’import de l’ajuda serà del 100% de les despeses subvencionables, amb els límits prevists als punts següents.
2. La quantia màxima d’ajuda per a cada projecte de les línies descrites a l’apartat quart d’aquesta convocatòria és de dos mil euros (2.000,00€).
3. En cap cas l’import de l’ajuda pot superar el cost del projecte per dur a terme.
4. En relació als projectes de recerca en matèria de transformació dels productes agrícoles, la quantia total d’ajudes de minimis no podrà excedir de 200.000,00€ per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals, de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l’article 3 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.
Així mateix, i en relació als projectes de recerca en matèria d’agricultura i ramaderia, la quantia total d’ajudes de minimis no podrà excedir de 15.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals, de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l’article tercer del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola.
D’altra banda, i en relació als projectes d’investigació en matèria de pesca, la quantia total d’ajudes de minimis no podrà excedir de 30.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals, de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l’article tercer del Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny de 2014, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l’aqüicultura.
Sisè
Sol·licituds
1. El termini per a presentar sol·licituds serà d’un mes i començarà a comptar des del dia següent de la publicació de l’extracte de la present Resolució en el BOIB.
2. Les persones interessades que compleixin els requisits prevists en aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d’ajuda, d’acord amb el model de l’annex I que figura a la pàgina web http://www.caib.es, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears i s’han de presentar, correctament emplenades, en el registre d’entrada del FOGAIBA, en el registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o a qualsevol dels registres prevists a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que s’indiquen a l’annex citat, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex I.
Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:
-Fotocòpia compulsada del NIF del sol·licitant
-Document acreditatiu de la representació
-Títol universitari o resguard de la sol·licitud del títol universitari
- Currículum vitae del responsable de l’estudi
- Proposta d’estudi amb el mateix ordre, estructura i contingut assenyalats a l’apartat setè d’aquesta Resolució
- En el cas d’universitats o centres de recerca, s’haurà de presentar el document que acrediti el suport de l'agrupació de productors. Aquesta institució ha d’estar directament relacionada amb la recerca científica (departament universitari, centre d’investigació i similars) o amb l’activitat agropecuària o pesquera.
3. S'ha de presentar una sol·licitud per estudi.
4. Si s’han tramitat o s’estan tramitant altres expedients en el FOGAIBA o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, i ja s’ha presentat algun dels documents assenyalats, no serà necessari aportar-lo de nou i n’hi haurà prou que s’esmenti l’expedient en què consta o que aquesta informació es trobi a la base de dades documental prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data que es presenta la sol·licitud.
5. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, per a l’obtenció del DNI del representant o dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, haurà d’aportar els certificats corresponents.
6. A més, abans de la concessió de l’ajuda, el FOGAIBA haurà d’obtenir del beneficiari una declaració relativa a la resta d’ajudes de minimis rebudes durant l’exercici fiscal en curs i els exercicis precedents i haurà de comprovar que la nova ajuda no excedeixi dels límits aplicables.
7. Si la sol·licitud té algun defecte o no es presenta tota la documentació preceptiva, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que si no ho fa es considerarà que desisteix de la sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s’arxivarà l’expedient sense cap altre tràmit.
8. En cas que algun dels documents que s’hagi de presentar en qualsevol moment de la tramitació de l’expedient contingui informació ratllada o esmenada, es considerarà com a no presentat, i s’actuarà com indica l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
9. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de la persona interessada, del que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores establertes a l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, esmentada i la resta de normativa d’aplicació.
Setè
Projectes d’investigació
Els projectes d'estudis han de tenir el contingut següent:
- Títol del projecte
- Nom i DNI del responsable de l’estudi
- Tema de l’estudi (dels prevists al punt 1 de l’apartat quart)
- Objectius de l’estudi
- Durada de l’estudi
- Àmbit de producció o elaboració
- Anys de producció o elaboració
- Importància socioeconòmica de la producció o elaboració de l’aliment
- Resultats obtinguts en projectes anteriors i informació científica generada (articles, llibres, comunicacions, etc.)
- Pla de treball i calendari d’execució
- Recursos materials i humans dels quals es disposa per dur a terme el projecte, lloc físic on es durà a terme l’estudi, ubicació i garantia d’ús en el temps de dedicació previst per al projecte
- Relació bibliogràfica
- Pressupost d’execució en què com a mínim s’ha de detallar el cost dels sous, el material a adquirir i les despeses generals necessàries
Vuitè
Selecció de beneficiaris i criteris objectius i de preferència
1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes s’ha de fer mitjançant el procediment de concurrència competitiva.
2. En el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin les quanties destinades a aquesta convocatòria, s’ha de seguir la pauta de prelació següent:
a) Àmbit de producció o elaboració de l’aliment
- Una illa: 1 punt
- Dues illes: 2 punts
- Més de dues illes: 3 punts
b) Importància econòmica de l’aliment: fins a 3 punts
c) Antiguitat acreditada de la producció o elaboració
- Més de 100 anys: 3 punts
- De 50 a 100 anys: 2 punts
- Més de 30 i menys de 50 anys: 1 punt
d) Elaboració amb una varietat autòctona: 1 punt
e) Elaboració amb una raça autòctona: 1 punt
f) Qualitat científica del disseny de l’estudi: fins a 3 punts
g) Experiència del sol·licitant en estudis d’aliments tradicionals: fins a 3 punts
Aquesta valoració s’efectuarà per a cada projecte presentat.
3. Per poder acreditar alguns dels criteris que cal tenir en compte en la selecció dels beneficiaris, el sol·licitant pot —sense necessitat de requeriment previ— aportar la documentació que consideri oportuna.
4. Si com a resultat d’aplicar aquests criteris resulta un empat, s’ha de donar prioritat a aquell que hagi aconseguit una major puntuació en la lletra a), i si persisteix l’empat, en la lletra d) i e).
Novè
Comissió avaluadora
1. La Comissió avaluadora estarà integrada per:
- President: secretària general de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o persona en qui delegui.
- Vicepresident: director general d’Agricultura i Ramaderia o persona en qui delegui.
-Vocals:
.Director gerent del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) o persona en qui delegui.
. Director general de Pesca i Medi Marí o persona en qui delegui.
. Adjunt a la gerència del FOGAIBA o persona en qui delegui.
. Cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o persona en qui delegui.
. Cap de Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o persona en qui delegui.
. Cap de Servei d’Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca del FOGAIBA o persona en qui delegui.
. Un representant del Consell Insular de Mallorca.
. Un representant del Consell Insular de Menorca.
. Un representant del Consell Insular d’Eivissa.
. Un representant del Consell Insular de Formentera.
-Secretari/ària: actuarà com a secretari/ària un dels vocals de la Comissió avaluadora.
2. La Comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists a l’apartat anterior i emetre’n un informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució. Aquesta Comissió únicament es constituirà en el cas que les sol·licituds amb dret d’ajuda superin les quanties destinades a la present convocatòria i s’hagi d’establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció prevists a l’apartat anterior. No obstant, en cas de renúncia o desistiment de la persona sol·licitant, com també de desestimació de la subvenció per no reunir els requisits exigits, no serà preceptiva la intervenció de la Comissió avaluadora i l’òrgan competent declararà conclusos aquests expedients sense cap altre tràmit.
3. Per a que la Comissió avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari o, en el seu cas, de qui els substitueixin i de la meitat, almenys, dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA.
Desè
Instrucció del procediment
1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de Gestió d’Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.
2. L’òrgan instructor sol·licitarà un informe del Servei de Qualitat Agroalimentària de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia en què s’hi expressi la valoració de les sol·licituds presentades, d’acord amb els criteris prevists a l’apartat setè d’aquesta Resolució i proposarà el/la coordinador/a de cada estudi i en donarà trasllat a la Comissió avaluadora.
3. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap de servei d’Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca i, si n’és el cas, previ informe de la Comissió avaluadora. Amb anterioritat a l’emissió de l’informe de la Comissió avaluadora, la unitat gestora d’aquest Servei emetrà un informe en el qual s’acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import.
4. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos comptadors a partir de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds. La resolució s’ha de notificar individualment a les persones interessades. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, s’ha d’entendre desestimada la sol·licitud. A la resolució de concessió de l’ajuda es farà constar expressament el caràcter de minimis de l’ajuda.
5. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la notificació de la resolució, d’acord amb el que estableix l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
6. A la resolució del procediment es podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, tot i complir les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de beneficiari, no hagin estat estimades perquè excedeixen la quantia màxima del crèdit fixat a la convocatòria, amb la indicació, en el seu cas, de la puntuació atorgada a cadascuna d’elles, en funció dels criteris de valoració prevists.
En aquest cas, si algun dels beneficiaris renuncia a la subvenció en els sis mesos següents de la notificació de la seva concessió, l’òrgan que concedeix la subvenció esmentada haurà d’acordar, sense necessitat de nova convocatòria, la concessió de la subvenció al sol·licitant següents per ordre de puntuació, sempre que amb la renúncia per part d’algun dels beneficiaris s’hagi alliberat prou crèdit per poder atendre com a mínim una de les sol·licituds denegades. L’òrgan que concedeix la subvenció comunicarà aquesta opció als interessats, amb la finalitat que accedeixin a la proposta de subvenció en el termini de deu dies. Una vegada acceptada la proposta per part del sol·licitant o sol·licitants, es dictarà l’acte de concessió i es procedirà a la seva notificació.
Onzè
Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris, a més de les que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, les següents:
- Facilitar el seguiment per part del personal tècnic de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o del FOGAIBA.
- Esmentar la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca com a entitat finançadora en les publicacions i en altres activitats de repercussió pública a les quals pugui donar lloc el projecte subvencionat.
Dotzè
Justificació i pagament de les ajudes
1. El termini per a justificar l’execució del projecte acaba un any després de la data de la resolució de concessió.
2. Les actuacions objecte de subvenció s’han d’haver realitzat i pagat per part del beneficiari des de la data de la resolució de concessió de l’ajuda i fins al termini d’execució previst al punt 1 anterior.
3. Dins el termini de justificació establert, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament que ha d’incloure el corresponent compte justificatiu, el qual s’ha d’ajustar al model de l’annex II que figura a la pàgina web http://www.caib.es, dirigida al FOGAIBA. Serà necessari el subministrament de totes i cadascuna de les dades que en el citat annex s’indiquen, així com l’assumpció de compromisos, atorgaments d’autoritzacions i declaracions contingudes en el mateix annex.
Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:
a) Memòria amb la següent informació:
a.1. Acreditació documental de l’ús del nom de l’aliment
a.2. Característiques organolèptiques, físiques o químiques diferencials de l’aliment
a.3. Descripció del procés de producció o elaboració
a.4. Delimitació justificada de la zona de producció o elaboració
a.5. Història i reputació de l’aliment
a.6. Vincle de l’aliment amb la zona de producció o elaboració
a.7. Importància socioeconòmica de l’aliment
a.8. Fotografia de l’aliment
a.9. Fotografies del sistema de producció o elaboració
a.10. Bibliografia
b) Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de:
b.1 Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012) i justificants de pagament.
b.2 Nòmines dels treballadors, amb contractació laboral com a personal tècnic, pagades.
b.3 Justificants del pagament de la Seguretat Social corresponent al tècnic contractat.
b.4 Document IRPF i justificant de pagament.
b.5 Justificants de pagament. Podran ser considerats com a justificants de pagament els següents documents:
1r Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.
2n Factura que incorpori l’acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l’empresa, amb capacitat de cobrament. A tals efectes hauran de quedar consignades a la factura les següents dades: la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, NIF i signatura del declarant del cobrament de la factura i segell de l’empresa, i aquest darrer en serà facultatiu en cas que l’emissor sigui persona física.
3r Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.
4t Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s’acrediti la realització efectiva del pagament.
No s’admetran pagaments en efectiu superiors a 2.500,00 euros en els termes prevists a l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació a la normativa financera per la intensificació de les actuacions i lluita contra el frau.
Aquesta documentació romandrà a disposició de l’Agència Tributària i de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts, per a la realització de qualsevol control que hom consideri oportú efectuar.
c) En el seu cas, indicació dels criteris de repartiment dels costs generals i/o indirectes, incorporats a la relació de justificants de despeses.
4. L’import de l’ajuda concedida s’abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada que hagi justificat el compliment de la finalitat i l’aplicació de la subvenció i amb l’informe favorable del coordinador del projecte, amb l’autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual és aplicable el que estableix el punt 3 de l’apartat tretzè d’aquesta Resolució.
Tretzè
Incompliment i renúncies
1. No s’admeten interrupcions en el desenvolupament dels treballs, llevat de casos excepcionals que s’han de justificar expressament.
2. La renúncia no impedeix el dret a percebre la part proporcional de l’ajuda equivalent al treball realitzat, sempre que el coordinador del projecte certifiqui que s’ha assolit, almenys, un 75% dels objectius prevists.
3. El règim jurídic aplicable en cas d’incompliment d’aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.
Catorzè
Drets a la divulgació i la publicació
La Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca es reserva el dret a la divulgació i a la publicació dels treballs subvencionats, així com fer i promoure l’ús de les seves aplicacions.
Quinzè
Compatibilitat de les ajudes
Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d’una altra entitat pública o privada, però en cap cas l’import rebut, aïlladament o conjuntament, no pot superar el valor de les despeses originades per la realització de les activitats.
Setzè
Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; així com també els preceptes que resultin aplicables prevists a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa aplicable.
Dissetè
Publicació
Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 6 de juliol de 2016
El president del FOGAIBA
Vicenç Vidal Matas