Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 7768
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 27 de juny de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts públics destinats a fomentar l’economia social per mitjà de la promoció de l’ocupació i la millora de la competitivitat de les cooperatives i les societats laborals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 129.2 de la Constitució espanyola preveu que els poders públics han de promoure eficaçment les diverses formes de participació en l’empresa i fomentar les societats cooperatives, com també establir els mitjans que facilitin l’accés dels treballadors i les treballadores a la propietat dels mitjans de producció.

Les entitats d’economia social, entre les quals destaquen les cooperatives i les societats laborals, constitueixen una forma diferent de fer empresa que, sense descartar una finalitat lucrativa, es caracteritzen per la seva finalitat de servei als socis i sòcies i a la col·lectivitat, a més a més de l‘adaptació a una sèrie de principis cooperatius prevists en la Llei 1/2003, de 20 de març, de cooperatives de les Illes Balears, com són els d’adhesió voluntària i oberta; la gestió democràtica i la igualtat dels socis i sòcies; la participació econòmica d’aquests; l’autonomia i la independència de les entitats cooperatives; l’interès voluntari i limitat de les aportacions al capital social; l’educació, la formació i la informació dels membres integrants de les cooperatives; la cooperació entre cooperatives, i l’interès per la comunitat.

L’economia social i, particularment, les cooperatives i les societats laborals són fórmules idònies de creació d’ocupació que, a més, han mostrat més capacitat per mantenir-la durant els anys de crisi econòmica a causa de l’adopció de mesures de flexibilitat interna.

Igualment, l’economia social contribueix al desenvolupament local per mitjà de la creació d’ocupació de qualitat i no deslocalitzable. Així, les empreses de treball associat, com són les cooperatives i les societats laborals, creen llocs de treball estables i de qualitat en què els treballadors i les treballadores són a la vegada propietaris i empresaris, de manera que participen directament i col·lectiva en la gestió de l’empresa.

Per això, a efectes de dinamitzar i impulsar el creixement de l’economia a les Illes Balears per mitjà de la creació de noves empreses que generin llocs de treball de qualitat, aquesta convocatòria estableix tres programes d’ajuts destinats a fomentar la creació i la millora de la competitivitat de cooperatives i societats laborals:

El Programa I es destina a promocionar la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives i societats laborals.

El Programa II s’adreça a millorar la competitivitat de cooperatives amb implantació consolidada per mitjà del sanejament financer per assolir nivells de productivitat i rendibilitat que en garanteixin la viabilitat i l’estabilitat de l’ocupació de les persones sòcies treballadores o de treball i de la resta de personal que ocupen.

El Programa III s’orienta al finançament parcial de les quotes de la Seguretat Social de les persones desocupades que percebin la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic i s’incorporin com a soci treballador o de treball en cooperatives o societats laborals. Els fons assignats a aquest Programa es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social i els ajuts es regulen d’acord amb  l’Ordre del Ministeri de Treball i Seguretat Social de 13 d’abril de 1994 per la qual s’estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions consistents en l’abonament, als treballadors que facin ús del dret previst en l’article 1 del Reial decret 1044/1985, de 19 de juny, de quotes a la Seguretat Social, segons allò que disposa l’article 4.2 del mateix Reial decret, modificat per la Llei 22/1992, de 30 de juliol (BOE núm. 106 de 4 de maig).

L’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. L’article 1.2, apartat 16, d’aquesta Ordre preveu que pot ser objecte de subvenció el suport a empreses d’economia social per al foment de l’ocupació i la millora de la competitivitat en les cooperatives i societats laborals. D’altra banda, l’article 3 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d’aprovar, per mitjà d’una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D’altra banda, l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix el contingut mínim de la convocatòria d’ajuts, que ha de ser aprovada per l’òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquestes subvencions s’han inclòs en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2016, aprovat per Acord del Consell de Govern de 12 de febrer de 2016 (BOIB núm. 23, de 18 de febrer).

En data 23 de maig de 2016, l’esborrany de la convocatòria es va presentar a la consideració del Consell de l’Economia Social i del Cooperativisme, que hi va fer les aportacions que va considerar adients.

Per tot això, d’acord amb el que disposen els preceptes abans esmentats i una vegada emès l’informe preceptiu de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte

Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d’ajuts per fomentar l’economia social i promocionar l’emprenedoria col·lectiva per mitjà de la creació d’ocupació i de la millora de la competitivitat de cooperatives i societats laborals, d’acord amb els programes següents:

a) Programa I: promoció de la incorporació de persones desocupades inscrites en demanda d’ocupació i de treballadores i treballadors vinculats a l’empresa per contractes de treball de caràcter temporal com a socis treballadors o de treball de cooperatives i societats laborals.

b) Programa II: millora de la competitivitat de cooperatives amb implantació consolidada per mitjà del sanejament financer per assolir nivells de productivitat i rendibilitat que en garanteixin la viabilitat i l’estabilitat en l’ocupació de les persones sòcies treballadores o de treball i de la resta de personal que hi presta serveis.

c) Programa III: finançament parcial de les quotes de la Seguretat Social de les persones desocupades que percebin la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic i s’incorporin com a soci treballador o de treball en cooperatives de treball associat o de societats laborals.

Segon

Bases reguladores

1. Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d’aquesta Resolució es regeixen pel que disposa l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació, modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008.

2. A més, el Programa III es regeix pel que disposa l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 13 d’abril de 1994, en relació amb el Reial decret 1044/1985, de 19 de juny, que regula l’abonament de la prestació de desocupació en la modalitat de pagament únic pel valor actual de l’import, de conformitat amb la disposició transitòria quarta de la Llei 45/2002, de 12 de desembre, de mesures urgents per a la reforma del sistema de protecció per desocupació i millora de l’ocupabilitat, modificada pel  Reial decret 1413/2005, de 25 de novembre; i pel que disposa el Reial decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de determinades subvencions en els àmbits de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 83, de 7 d’abril).

Tercer

Partides pressupostàries

1. El crèdit inicial assignat als ajuts que estableix aquesta convocatòria és d’un total de cent noranta mil cent nou euros (190.109 €), distribuïts amb càrrec a les partides dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016 que s’indiquen a continuació:

—  19601 322A01 47000.00 per als programes I i II. El crèdit inicial assignat a la partida per a l’any 2016 és de cent trenta mil euros (130.000 €), distribuïts de la manera següent:

Programa I:  90.000 €           

Programa II: 40.000 €           

— 19601 322A01 47000.00 16021 per a les accions subvencionables del Programa III. El crèdit inicial assignat a la partida per a l’any 2016 és de seixanta mil cent nou euros (60.109 €).

2. Els crèdits assignats a cada un dels programes I i II poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada un, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.

3. La concessió dels ajuts prevists en aquesta convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries que estableix el punt anterior, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària del fons finalista indicat.

4. Els ajuts del Programa III es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social.

Quart

Àmbit temporal i territorial d’aplicació

1. Els terminis per iniciar i dur a terme les activitats que es puguin subvencionar comprenen els períodes següents:

— Programa I: persones sòcies treballadores o de treball incorporades en cooperatives i societats laborals des del dia 21 de maig de 2015 al 31 de juliol de 2016.

— Programa II: pèrdues posades de manifest en els comptes anuals dels dos darrers exercicis consecutius respecte dels quals hagi acabat el termini obligatori de presentació dels comptes davant el Registre de Cooperatives de les Illes Balears en el moment de publicació de la convocatòria.

— Programa III: quotes de la Seguretat Social abonades des del dia 21 de maig de 2015 al 31 de juliol de 2016.

2. Les cooperatives i les societats laborals, per ser beneficiàries de la subvenció, han de tenir el centre de treball on es realitza l’actuació  a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i han de constar inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.

Cinquè

Beneficiaris

1. Respecte dels programes I i II, es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions les cooperatives i les societats laborals en els termes que s’indiquen en els annexos 1 i 2.

2. Amb caràcter general, les entitats beneficiàries han de reunir els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes i inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.

b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.

La sol·licitud dels incentius comporta que s’autoritza la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria perquè pugui comprovar d’ofici que l’entitat sol·licitant està al corrent d’aquestes obligacions, sens perjudici que la dita entitat pugui aportar els certificats acreditatius corresponents juntament amb la sol·licitud.

c) Haver dut a terme l’organització preventiva de riscs laborals.

d) En cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l’obligació de reserva de quota d’un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats, llevat que tengui degudament autoritzada l’aplicació de les mesures alternatives.

e) Les cooperatives han d’estar al corrent de les obligacions que estableix la Llei 1/2003, de cooperatives de les Illes Balears, modificada per la Llei 5/2011: presentació de comptes anuals, llibres societaris, llibres comptables i totes aquelles modificacions que hagi sofert la societat (renovació del consell rector, renovació de l’interventor, modificació d’estatuts, etc.) i sigui obligatori comunicar al Registre de Cooperatives de les Illes Balears.

f) Les societats laborals han d’estar al corrent de les obligacions regulades en la Llei 44/2015, de 14 d’octubre, de societats laborals i participades, i en el Reial decret 2114/1998, de 2 d’octubre, sobre Registre Administratiu de Societats Laborals: modificació del capital social, trasllat de domicili, augment del límit de les hores/any treballades i les transmissions d’accions o participacions socials.

3. Respecte del Programa III, poden ser beneficiàries les persones desocupades que perceben la totalitat de la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic, que s’hagin constituït com a soci treballador o de treball en una cooperativa o en una societat laboral.

Sisè

Exclusions

1. No poden ser beneficiàries de les subvencions:

a) Les entitats que desenvolupin activitats en els sectors que estableix l’article 1.1 del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat als ajuts de minimis (DOUE L 352, de 24 de desembre).

b) Les entitats que desenvolupin activitats d’exportació, és a dir, les vinculades directament a les quantitats exportades, a l’establiment o l’explotació d’una xarxa de distribució o a altres despeses corrents relacionades amb l’activitat exportadora.

c) Les entitats que hagin resultat sancionades per infraccions en matèria de cooperatives o de l’ordre social.

2. En cas d’incorporació de treballadors o treballadores temporals com a socis en les cooperatives i les societats laborals en què prestaven serveis amb caràcter temporal, no es poden subvencionar les contractacions que vulnerin l’article 15 de l’Estatut dels treballadors i, en general, la normativa reguladora del contracte temporal de què eren titulars.

3. També s’exclouen dels ajuts:

a) Els contractes subscrits amb la o el cònjuge, ascendents, descendents i altres familiars per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau inclòs, de les persones que constitueixen el consell rector de la cooperativa sol·licitant  o de qui exerceixi càrrecs de direcció, o sigui membre dels òrgans d’administració de les empreses que revesteixin la forma jurídica de societat laboral.

b) Les incorporacions de persones sòcies treballadores o de treball que hagin tingut aquesta condició en la mateixa empresa en els 24 mesos anteriors a la data de la incorporació com a socis.

Setè

Quantia dels ajuts

En els annexos 1 a 3 d’aquesta convocatòria es fixen les quanties dels ajuts per a cada un dels programes.

Vuitè

Termini de presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds comença el tercer dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 9 de setembre de 2016.

2. Els models oficials de sol·licitud dels ajuts es poden obtenir a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, ubicada a la plaça de Son Castelló, 1, de Palma; a qualsevol de les oficines públiques del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i també en el web de la Conselleria, a l’adreça d’Internet <https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/2322212 >.

3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria o per qualsevol de les formes previstes en dret d’acord amb l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha d’efectuar la petició de l’ajut per mitjà de qui la representi legalment, amb l’acreditació adequada.

4. Les sol·licituds s’han de presentar tenint en compte els requisits generals i específics establerts per a cada acció subvencionable, d’acord amb l’annex que correspongui d’aquesta Resolució.

5. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals ni els que exigeixen l’Ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria, s’haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies, esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 42 de la Llei 30/1992 abans esmentada.

Novè

Documentació general

A més de la documentació específica indicada en l’annex per a cada programa, les persones interessades han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació general que s’indica a continuació (original o fotocòpia compulsada), la qual serà completada per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria amb els corresponents informes telemàtics de demanda d’ocupació i vides laborals de les persones incorporades com a soci:

a) Targeta d’identificació fiscal.

b) Escriptura pública o acta de constitució de l’entitat o institució, i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent.

c) Document nacional d’identitat de la persona física que actuï en representació de la persona jurídica i escriptura de poder suficient i subsistent que l’acrediti per actuar davant l’Administració autonòmica en el procediment de concessió de subvencions, llevat que la capacitat de representació s’inclogui en els estatuts.

d) En el cas que l’entitat sol·licitant sigui una cooperativa o una societat laboral, documentació acreditativa d’haver duit a terme l’organització preventiva de riscs laborals.

e)  En el cas d’empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, declaració responsable de complir l’obligació de reserva de quota d’un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats o de tenir degudament autoritzada l’aplicació de les mesures alternatives.

f) Acreditació de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que s’ha de fer segons el que preveu l’apartat 6 del mateix article.

g) Declaració responsable en què es facin constar les subvencions o els ajuts que, per a la mateixa finalitat, s’hagin obtingut de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, com també les que s’hagin sol·licitat o, si s’escau, una declaració expressa de no haver-ne demanat cap.

S’hi ha de fer constar, a més, una declaració sobre tots els ajuts de minimis rebuts durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud, com també els sol·licitats pendents de resoldre.

L’import màxim total d’ajuts públics atorgat en concepte d’ajuts de minimis que una empresa pot rebre durant un període de tres anys, a partir de la concessió del primer ajut d’aquesta mena, no pot superar la quantitat de dos-cents mil euros (200.000 €), excepte en el cas d’empreses del sector del transport per carretera, en què el màxim és de cent mil euros (100.000 €) en el mateix període, d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat CE als ajuts de minimis (DOUE núm. L352, de 24 de desembre).

L’entitat sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit que ha de presentar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li concedeixi la subvenció o presenti noves sol·licituds d’ajuts

h) Declaració responsable de l’empresa de no estar incursa en les exclusions indicades en l’apartat sisè d’aquesta convocatòria.

i) Imprès de declaració de dades bancàries.

El model corresponent el podeu trobar a l’adreça electrònica:

<https://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?idsite=4786&cont=56791>

j) La sol·licitud dels ajuts implica autoritzar la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria perquè pugui obtenir la informació acreditativa del compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma, com també amb la Seguretat Social, si bé l’entitat també pot presentar aquestes acreditacions juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

k) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, instructora de l’expedient, podrà comprovar la situació de demanda d’ocupació de les persones contractades com també les seves vides laborals per mitjà d’una consulta a les bases de dades corresponents. No obstant això, les persones sol·licitants podran aportar la documentació pertinent juntament amb la sol·licitud.

Desè

Règim de concessió de les subvencions

1. La concessió dels ajuts sol·licitats a l’empara dels programes I i II s’ha de fer en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d’establir-ne una prelació d’acord amb els criteris de valoració que fixa l’apartat onzè d’aquesta convocatòria, i que haurà d’aplicar la comissió avaluadora regulada en l’apartat dotzè.

2. Els ajuts sol·licitats a l’empara del Programa III seguiran el procediment de concessió següent:

a) En aplicació de l’article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions i de l’article 5.5 de l’Ordre de bases reguladores, com també de l’article 2.1.e en relació amb l’article 5 ambdós del Reial decret 357/2006, de 24 de març, la concessió dels ajuts sol·licitats a l’empara del Programa III s’ha de fer aplicant un criteri de resolució per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria o en els registres i les oficines que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, modificada per la Llei 4/1999, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, atès que, d’acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.

b) Així mateix, les sol·licituds d’ajuts es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini d’admissió, tan bon punt es presentin en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria. Si s’exhaureixen els crèdits destinats a aquesta convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s’haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

c) No obstant això, en cas que en l’expedient no consti la documentació que aquesta Resolució preveu i una vegada que s’hagi requerit d’acord amb l’apartat vuitè.4, la data de la presentació de l’esmena és la que estableix l’ordre per resoldre l’expedient.

Onzè

Criteris de concessió de les subvencions dels programes I i II

1. Per determinar la concessió de les subvencions per incorporació de socis o sòcies, establertes en el Programa I d’aquesta convocatòria, s’han de tenir en compte els criteris de concessió següents:

a) Qualitat del projecte i repercussió en la viabilitat tècnica i econòmica de l’empresa.

b) Ocupació estable generada, s’ha de valorar el nombre de persones incorporades susceptibles de ser subvencionades (tant d’incorporacions inicials com de treballadors o treballadores amb contracte temporal que s’incorporin com a soci).

c) Percentatge de dones en l’ocupació estable generada, s’ha de valorar el nombre de dones incorporades com a sòcies sobre el total de persones incorporades. 

d) Contribució a la integració de col·lectius en situació d’exclusió social, s’ha de valorar el nombre de persones en situació d’exclusió social incorporades com a soci sobre el total de persones incorporades.

e) Incidència en la creació i el manteniment de l’ocupació en l’entorn geogràfic en què es desenvolupi l’actuació, s’ha de valorar l’índex d’atur de la localitat on s’ubica el centre de treball en què s’incorporen els socis o les sòcies en relació amb l’índex d’atur a les Illes Balears.

f) Activitats desenvolupades en el marc dels nous jaciments d’ocupació definits per la Unió Europea.

g) Incorporació de noves tecnologies de la informació i les comunicacions.

h) Desenvolupament de projectes d’R+D+I.

i) Contribució a la millora del medi ambient.

2. Quant a les subvencions presentades a l’empara del Programa II d’aquesta convocatòria, s’han de tenir en compte els criteris de concessió següents:

a) Qualitat del projecte de sanejament i repercussió en la viabilitat tècnica i econòmica de l’empresa.

b) Repercussió en el manteniment de l’ocupació, en funció de la plantilla total de la cooperativa (persones sòcies treballadores i de treball i personal contractat per compte d’altri amb caràcter indefinit i temporal).

c) Data de constitució de l’entitat i temps de manteniment de la seva qualificació com a entitat d’economia social.

d) Percentatge de personal fix (nombre de persones sòcies treballadores i de treball i de contractades amb caràcter indefinit) en relació amb la plantilla total de la cooperativa.

e) Percentatge de dones amb relació al total de la plantilla de l’empresa (persones sòcies treballadores i de treball i personal contractat per compte d’altri).

f) Percentatge de persones de 45 o més anys en relació amb el total de la plantilla (persones sòcies treballadores i de treball i personal contractat per compte d’altri).

g) Incidència del manteniment de l’ocupació en l’entorn geogràfic en què es desenvolupa l’activitat empresarial.

3. Aquests criteris tenen la mateixa importància, amb independència de l’ordre en què s’han expressat; per la seva banda, la comissió avaluadora que estableix l’apartat dotzè d’aquesta convocatòria pot atribuir una valoració de 0 a 3 punts a cada un.

5. Si en confeccionar la prelació de projectes aprovats en cada programa es produeix una igualtat en la puntuació total entre dos o més projectes, tindran preferència els que hagin obtingut una puntuació millor en aplicació del que disposa la lletra a de cada un dels punts 1 i 2  d’aquest apartat onzè; si encara persisteix la igualtat, s’ha de tenir en compte la puntuació obtinguda en aplicació del que estableixen les lletres següents dels punts 1 i 2 successivament i per l’ordre indicat en cada un. Si, a pesar de tot, persisteix la coincidència, s’ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds a cada programa, de manera que tindran preferència les que s’han presentat abans respecte de les posteriors.

Dotzè

Comissió Avaluadora

Amb la finalitat d’examinar les sol·licituds presentades en el marc dels programes I i II d’aquesta convocatòria i d’emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució, es constitueix una comissió avaluadora integrada pels membres que s’indiquen a continuació, de conformitat amb el que disposa l’article 6.3 de l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, en relació amb l’article 19.3 del Text refós de la Llei de subvencions:

— La cap del Departament de Relacions Laborals de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a presidenta.

— El cap de la Secció IX de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.

— El cap de la Secció XI de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.

— La cap de la Secció XIV de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a vocal.

— La cap del Negociat III de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, com a secretària.

Tretzè

Instrucció i resolució del procediment

1. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.

2. De conformitat amb l’article 7 de les bases reguladores, les sol·licituds d’ajuts les ha de resoldre motivadament el conseller de Treball, Comerç i Indústria, amb la proposta prèvia de la directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral, i amb l’informe de la tècnica o del tècnic competent. En les resolucions de concessió s’ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s’haurà d’entendre desestimada.

4. La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

Catorzè

Règim de minimis

1. Els ajuts concedits a l’empara d’aquesta convocatòria estan sotmesos al règim de minimis, en els termes que estableix el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat CE als ajuts de minimis (DOUE núm. L352, de 24 de desembre). Aquesta circumstància s’ha de fer constar expressament en la resolució de concessió de les subvencions.

2. A aquest efecte, les empreses sol·licitants han d’aportar també una declaració sobre tots els ajuts de minimis rebuts durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud, com també sobre els que hagi sol·licitat i estiguin pendents de resoldre o, si és el cas, una declaració de no haver-ne sol·licitat cap.

3. L’import màxim total d’ajuts públics atorgat en concepte d’ajuts de minimis que una empresa pot rebre durant un període de tres anys, a partir de la concessió del primer ajut d’aquesta mena, no pot superar la quantitat de dos-cents mil euros (200.000 €), a excepció dels supòsits d’empreses que operin en el sector de transport per carretera, en què l’ajut total de minimis concedit no pot ser superior a cent mil euros (100.000 €) en un període de tres anys, d’acord amb el que disposa el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, abans esmentat.

Quinzè

Règim de compatibilitats

1. L’import de les subvencions concedides no pot ser en cap cas d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.

En el supòsit d’acumulació d’ajuts, l’import total d’aquests ha de respectar els límits de quantia fixats en la convocatòria.

2. Les subvencions que estableix aquesta Resolució en els diferents programes són incompatibles amb altres ajuts o subvencions que, pels mateixos conceptes, puguin atorgar les administracions públiques com a mesura de foment de l’ocupació i, en concret, amb les d’integració de persones amb discapacitat en empreses de mercat ordinari de treball, amb les de promoció de l’ocupació autònoma i amb les d’incentius a la contractació.

3. No obstant això, els ajuts per la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball del Programa I són compatibles amb els beneficis fiscals i les bonificacions a la Seguretat Social prevists en els programes estatals de foment de l’ocupació, si bé en aquests supòsits la suma total de tots els ajuts i les subvencions no pot superar el 60 % del cost salarial anual de la persona sòcia treballadora o de treball incorporada, d’acord amb l’article 7.3 de la Llei 43/2006, de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l’ocupació (BOE núm. 312, de 30 de desembre).

4. En tot cas, les noves situacions que es puguin produir en relació amb altres sol·licituds o concessions de subvencions i ajuts s’han de notificar a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria en un termini de quinze dies comptadors des que es concedeixi la subvenció o s’efectuïn aquestes altres sol·licituds d’ajuts.

Setzè

Justificació i pagament

1. L’import de la subvenció s’ha d’abonar una vegada que l’entitat beneficiària hagi justificat que ha duit a terme l’actuació que fonamenta la concessió de l’ajut.

2. L’entitat beneficiària de la subvenció està obligada a justificar l’aplicació dels fons a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, en els termes que disposa l’article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

L’activitat subvencionada s’ha d’entendre justificada quan se n’hagi acreditat la realització efectiva i que s’ha complert la finalitat per a la qual s’ha concedit.

Es consideren despeses subvencionables les que responguin, sens dubte, a la naturalesa de l’activitat objecte de la subvenció i s’efectuïn en el termini d’execució fixat en l’apartat quart, punt 1, d’aquesta convocatòria. A aquest efecte, s’ha de considerar com a despesa satisfeta la que s’hagi pagat efectivament abans del 31 de juliol de 2016.

3. Respecte del Programa I, de conformitat amb l’article 12, paràgraf sisè, de l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores en matèria de treball i formació, la justificació de les actuacions corresponents a la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives i societats laborals s’entén acreditada amb la presentació de la documentació general i específica necessària per a la concessió de la subvenció, que s’estableix en l’apartat novè i en l’annex 1, punt 3, respectivament, d’aquesta convocatòria, atès que la finalitat dels ajuts, dirigits a fomentar la incorporació amb caràcter indefinit de treballadores i treballadors desocupats o que tenguin un contracte temporal en cooperatives i societats laborals, s’aconsegueix amb la incorporació mateixa de les persones que reuneixen els requisits necessaris.

4. Quant al Programa II, d’acord amb el mateix article 12, paràgraf sisè, per al pagament de la subvenció per al sanejament financer s’entén acreditada amb la presentació de la documentació general i específica necessària per a la concessió de la subvenció, que s’estableix en l’apartat novè i en l’annex 2, punt 4, respectivament, d’aquesta convocatòria, atès que la finalitat dels ajuts, adreçats al sanejament financer de l’entitat, s’entén justificada amb l’acreditació de la producció de pèrdues durant dos exercicis consecutius.

5. Pel que fa al Programa III, d’acord amb el mateix article 12, paràgraf sisè,  per al pagament de la subvenció de quotes, la justificació s’entén acreditada amb la presentació de la documentació general i específica necessària per a la concessió de la subvenció, que s’estableix en l’apartat novè i en l’annex 3, punt 4, respectivament, d’aquesta convocatòria, atès que la finalitat dels ajuts, adreçats a facilitar que les persones perceptores de la prestació de desocupació en la modalitat de pagament únic s’incorporin com a soci en cooperatives o societats laborals mitjançant el finançament de les quotes al règim de la Seguretat Social que correspongui, s’aconsegueix per mitjà del compliment dels requisits esmentats.

A aquests efectes, s’han de presentar els butlletins de cotització a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, juntament amb la sol·licitud, a mesura que la persona beneficiària faci l’ingrés de les quotes mensuals del règim de la Seguretat Social corresponent; es considera com a despesa efectuada la que s’hagi pagat efectivament en el període corresponent a l’àmbit temporal d’aquesta convocatòria, establert en l’apartat quart.

Dissetè

Obligacions dels beneficiaris

1. En general, són obligacions de qui sigui beneficiari o beneficiària dels ajuts les que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. A més, les entitats beneficiàries del Programa I tenen les obligacions següents:

a) Les cooperatives i les societats laborals beneficiàries han d’assumir l’obligació de mantenir la persona o les persones per la incorporació de les quals es concedeix l’ajut, almenys durant tres anys com a soci treballador o de treball.

En cas que siguin baixa, els hauran de substituir per una altra persona pel període que falti fins a completar els tres anys. Si l’ajut s’ha concedit per la incorporació d’una persona que pertanyi a un col·lectiu determinat, la substitució s’ha de fer per una altra persona que pertanyi a algun dels col·lectius que puguin ser beneficiaris d’aquestes subvencions per un import igual o superior al de qui ha estat baixa. La nova incorporació no donarà dret a una nova subvenció.

L’entitat ha de comunicar la baixa produïda a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral en el termini d’un mes comptador des del moment en què ha tingut lloc, i disposa d’un termini màxim de sis mesos des de la baixa per substituir el soci o la sòcia. Efectuada la substitució, l’entitat disposa d’un mes per comunicar-la a la Direcció General esmentada.

Si la baixa de la persona sòcia treballadora o de treball es produeix abans que transcorrin dotze mesos des de la seva incorporació i no se la substitueix en els termes indicats abans, s’ha de reintegrar la totalitat de la subvenció concedida. Si la baixa es produeix una vegada transcorreguts dotze mesos, però abans que transcorrin els tres anys d’obligació de manteniment, s’hauran de reintegrar les quantitats percebudes en proporció al temps que falti per complir l’obligació de manteniment.

A aquests efectes, la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot fer les comprovacions corresponents per mitjà de l’informe de la vida laboral de la persona incorporada com a soci treballador o de treball.

b) En el cas d’entitats de nova creació, mantenir durant un període de cinc anys, almenys, una forma jurídica d’entre les exigibles per ser beneficiària de la subvenció obtinguda. A aquest efecte, l’entitat beneficiària ha de presentar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, abans del 31 de juliol de cada any, un certificat expedit per la persona titular de l’òrgan competent que acrediti que es manté la forma jurídica.

c) En cas d’incorporacions de persones sòcies a temps parcial, s’haurà de mantenir com a mínim el percentatge de jornada pel qual s’ha concedit la subvenció. En cas contrari, s’haurà de reintegrar la subvenció en proporció al percentatge de jornada que falti complir, excepte en el cas que la jornada sigui inferior al 50 % de la jornada completa d’un treballador comparable en els termes de l’article 12.1 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, supòsit en què s’haurà de retornar la totalitat de la subvenció.

d) Comunicar qualsevol modificació de les circumstàncies i de les condicions tingudes en compte en el moment de la concessió, com també dels compromisos i de les obligacions assumits per la persona beneficiària.

3. Per la seva part,  les entitats beneficiàries del Programa II tenen les obligacions següents:

a) Mantenir durant un període de cinc anys, almenys, una forma jurídica d’entre les exigibles per ser beneficiària de la subvenció obtinguda. A aquest efecte, l’entitat beneficiària ha de presentar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, abans del 31 de juliol de cada any, un certificat expedit per la persona titular de l’òrgan competent que acrediti que es manté la forma jurídica.

b) Acreditar davant la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral que ha registrat comptablement la concessió de la subvenció sol·licitada per al sanejament financer de l’entitat.

c) Comunicar qualsevol modificació que es produeixi respecte de les circumstàncies i de les condicions tingudes en compte en el moment de la concessió, com també dels compromisos i de les obligacions assumits per l’entitat beneficiària.

4. L’incompliment d’aquestes obligacions comporta l’inici del procediment de reintegrament total o parcial de la subvenció.

Divuitè

Control i seguiment

1. La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot dur a terme periòdicament controls de seguiment a les beneficiàries o beneficiaris dels ajuts i les subvencions atorgats de conformitat amb aquesta convocatòria, a fi de garantir el compliment de les obligacions imposades. Les beneficiàries o beneficiaris han de facilitar, en qualsevol moment i dins el termini que es disposi, la documentació que els sigui requerida.

2. A aquest efecte, la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot fer les comprovacions oportunes per mitjà dels informes de vida laboral emesos per la Tresoreria General de la Seguretat Social, excepte en el supòsit que la persona afectada hagi denegat expressament el seu consentiment, cas en què la beneficiària o el beneficiari haurà de presentar, abans del dia 30 de juny de cada any, un informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

3. Igualment, la persona beneficiària s’ha de sotmetre a les actuacions de comprovació que ha d’efectuar la Inspecció de Treball i Seguretat Social i a les de control financer que corresponguin.

4. En cas que es detectin irregularitats, s’hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

Dinovè

Aprovació dels annexos

S’aproven els termes de la convocatòria d’ajuts que consten en els annexos 1 a 3 d’aquesta Resolució.

Vintè

Interpretació i execució

El conseller de Treball, Comerç i Indústria pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Vint-i-unè

Efectes

Aquesta Resolució esdevé efectiva el tercer dia hàbil següent d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Vint-i-dosè

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 27 de juny de 2016

  

El conseller de Treball, Comerç i Indústria

Iago Negueruela Vázquez

ANNEX 1

Programa I. Promoció de la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives i societats laborals

1. Requisits específics de les persones que s’incorporin com a soci

1.1. Les persones que s’incorporin com a soci treballador o de treball en una cooperativa o en una societat laboral han d’estar incloses en algun dels col·lectius següents:

a) Persones desocupades inscrites en demanda d’ocupació en el servei públic d’ocupació.

b) Treballadors i treballadores vinculats a l’empresa sol·licitant per mitjà d’un contracte laboral de caràcter temporal.

1.2. La persona que s’incorpora com a soci treballador o de treball s’ha de donar d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social amb caràcter previ a la sol·licitud. La data d’alta és la referència per al compliment dels requisits anteriors i es pot sol·licitar aquesta subvenció per a les incorporacions de socis o sòcies amb dates d’alta a la Seguretat Social incloses en el període establert en l’apartat quart.1 d’aquesta convocatòria d’ajuts.

1.3. En el supòsit d’entitats preexistents, la incorporació ha de suposar un increment de l’ocupació respecte de la mitjana dels dotze mesos anteriors a la data d’incorporació dels nous socis o sòcies pels quals se sol·licita l’ajut, excepte en el cas que la incorporació es produeixi per substituir una altra persona sòcia treballadora o de treball que s’hagi jubilat en el període indicat. A l‘efecte de calcular l’increment de l’ocupació, s’ha de tenir en compte el nombre de persones sòcies treballadores o de treball.

1.4. S’exclouen dels ajuts els supòsits d’incorporació de persones sòcies treballadores o de treball que hagin tingut aquesta condició en la mateixa empresa en els dos anys anteriors a la seva incorporació com a soci.

2. Quantia dels ajuts del Programa I

Les quanties dels ajuts corresponents a la incorporació de persones sòcies treballadores o de treball en cooperatives i societats laborals són les següents:

2.1. 4.000 € per cada home incorporat com a soci que no pertanyi a cap dels col·lectius esmentats en els apartats següents.

2.2.  5.000 € per cada home jove fins a 30 anys incorporat com a soci.

2.3. 6.000 € per cada persona incorporada com a soci que pertanyi a algun dels col·lectius següents:

a) Dones.

b) Homes de 45 o més anys.

c) Persones en situació d’atur de llarga durada. S’entén que s’està en situació d’atur de llarga durada quan s’ha romàs en aquesta situació durant almenys un any.

2.4. 8.000 € per cada persona en situació d’exclusió social que s’incorpori com a soci.

2.5. 10.000 € per cada persona amb discapacitat que s’incorpori com a soci.

Si la persona que s’incorpora com a soci és víctima de violència de gènere, les quanties indicades s’han d’incrementar en 500 €.

Totes aquestes quanties s’estableixen per a incorporacions de persones sòcies treballadores o de treball a jornada completa. En el cas que la jornada de la persona incorporada com a soci sigui a temps parcial, la quantia de l’ajut s’ha de calcular de forma proporcional al temps efectiu de la durada de la jornada de treball.

3. Documentació específica per als ajuts del Programa I

Juntament amb la documentació prevista en l’apartat novè d’aquesta convocatòria, s’han de presentar els documents que figuren a continuació per acreditar els requisits establerts en l’apartat anterior:

a) Memòria relativa a l’activitat objecte de la subvenció, que ha d’incloure les circumstàncies que es donen en el projecte en relació amb les indicades en l’apartat onzè d’aquesta Resolució i que permetin aplicar els criteris de valoració que serviran de base per concedir la subvenció.

b) Certificat expedit per la persona titular de l’òrgan estatutari a qui correspongui aquesta funció, en el qual es faci constar la data d’alta i permanència com a soci treballador o de treball de la persona incorporada i còpia del full del llibre de socis i sòcies en què es registra l’alta.

c) En el cas d’incorporació de treballadors o treballadores titulars d’un contracte temporal amb l’entitat sol·licitant, còpia del contracte de treball.

d) En el supòsit d’incorporació de persones en situació d’exclusió social o de persones amb discapacitat, els certificats corresponents emesos per les administracions públiques competents que acreditin aquestes situacions.

e) Si pertoca, acreditació que la persona que s’incorpora com a soci és víctima de violència de gènere.

f) En el cas d’incorporacions a temps parcial:

- si l’entitat sol·licitant és una societat laboral, còpia del contracte de treball.

- si l’entitat sol·licitant és una cooperativa, certificat expedit per la persona titular de l’òrgan estatutari a qui correspongui aquesta funció, en el qual es faci constar la durada de la jornada que té fixada la persona que s’incorpora.

g) En el supòsit d’entitats preexistents, certificat del representant de l’entitat, en què es faci constar que la incorporació de la persona sòcia treballadora o de treball per la qual se sol·licita la subvenció suposa un increment d’ocupació respecte de la mitjana dels dotze mesos anteriors a la data de la incorporació, o que no suposa un increment perquè la incorporació es produeix per substituir una altra persona sòcia treballadora o de treball que s’hagi jubilat en el període indicat.

El certificat ha d’incloure, de forma detallada, la mitjana de persones sòcies treballadores o de treball, amb indicació del règim corresponent a la Seguretat Social, i de treballadores i treballadors amb contracte indefinit en cada un dels dotze mesos anteriors a la incorporació de cada persona sòcia treballadora o de treball per la qual se sol·licita la subvenció; a més, s’hi ha de calcular la mitjana, que s’ha de comparar amb l’ocupació total existent el dia de la incorporació.

En el cas que la cooperativa o societat laboral porti menys d’un any en funcionament, el certificat s’ha de referir al període comprès entre l’inici de l’activitat i la data de la incorporació de la persona sòcia treballadora o de treball.

h) Si pertoca, acreditació de la baixa de la persona sòcia treballadora o de treball que hagi causat baixa per jubilació en els dotze mesos anteriors a la incorporació per la qual se sol·licita la subvenció, i la corresponent resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

i) En el supòsit d’entitats preexistents, certificat del representant de l’entitat sol·licitant en què es faci constar que la persona sòcia treballadora o de treball que s’incorpora no ha tingut aquesta condició en la societat en els dos anys anteriors a la incorporació.

j) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral pot obtenir les dades corresponents als documents que figuren a continuació per mitjà de consulta a les bases de dades pertinents, si bé l’entitat sol·licitant també els pot aportar si ho considera oportú:

- Document nacional d’identitat de la persona que s’incorpora com a soci.

- Alta en la Seguretat Social de la persona que s’incorpora com a soci.

- Informe de vida laboral de la persona que s’incorpora com a soci.

- Informe d’inscripció com a demandant d’ocupació de la persona que s’incorpora com a soci.

En el cas que l’alta de la persona incorporada com a soci treballador o de treball es produeixi en una mutualitat de previsió alternativa al règim de la Seguretat Social, s’ha d’aportar el certificat d’alta emès per la mutualitat corresponent.

k) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral pot sol·licitar en qualsevol moment la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.

 

ANNEX 2

Programa II. Millora de la competitivitat de cooperatives en dificultats per mitjà  del sanejament financer

1. Objecte

L’objecte d’aquesta subvenció és sanejar financerament les cooperatives en dificultats per aconseguir-ne la reestructuració i assolir nivells de productivitat i rendibilitat que garanteixin la viabilitat de la cooperativa i l’estabilitat en l’ocupació de les persones sòcies treballadores o de treball i del personal per compte d’altri que hi treballi.

Aquesta subvenció només es pot concedir una vegada per cooperativa.

2. Beneficiaris i requisits

2.1. Poden ser beneficiàries d’aquesta subvenció les societats cooperatives inscrites en el Registre de Cooperatives de les Illes Balears que estiguin en una situació de falta de sanejament financer.

2.2. S’entén que una cooperativa està en una situació de falta de sanejament financer quan el resultat d’explotació del compte de pèrdues i guanys presenta un saldo negatiu en els dos últims exercicis consecutius respecte dels quals hagi acabat el termini obligatori de presentació dels comptes davant el Registre de Cooperatives de les Illes Balears en el moment de la publicació d’aquesta convocatòria.

2.3. A més, en el moment en què es publiqui la convocatòria, les entitats sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Tenir una antiguitat mínima de 12 anys des que es van constituir.

b) Tenir d’alta en el Règim General de la Seguretat Social una plantilla mínima de 10 treballadors o treballadores per compte d’altri.

c) Presentar unes pèrdues que superin els 100.000 € en cada un dels anys de pèrdues.  

3. Quantia

La subvenció consisteix a finançar el 15 % del saldo negatiu del resultat d’explotació del darrer exercici que presenti pèrdues respecte del qual hagi acabat el termini obligatori de presentació davant el Registre esmentat, amb un màxim de 15.000 €.

4. Documentació específica

Juntament amb la documentació prevista en l’apartat novè d’aquesta convocatòria, s’han de presentar els documents següents per acreditar la situació de falta de sanejament financer:

a) Memòria relativa a l’activitat objecte de la subvenció, que ha d’incloure les circumstàncies que es donen en el projecte en relació amb l’apartat onzè d’aquesta Resolució i que permetin aplicar els criteris de valoració que serviran de base per concedir la subvenció.

b) Comptes anuals de pèrdues i guanys dels dos darrers anys consecutius respecte dels quals hagi acabat el termini obligatori de presentació dels comptes davant el Registre esmentat en el moment de publicació de la convocatòria.  

Els comptes de pèrdues i guanys s’han de formar d’acord amb el que preveu la tercera part del Pla General de Comptabilitat aprovat pel Reial decret 1514/2007, de 16 de novembre, i han de constar inscrits en el Registre de Cooperatives de les Illes Balears.

c) En el supòsit que l’entitat estigui obligada a auditar els comptes, han d’estar auditats per un auditor de comptes inscrit com a persona que exerceix en el Registre Oficial d’Auditors de comptes depenent de l’Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes.

A més, s’ha d’adjuntar als comptes anuals un informe de l’auditor de conformitat amb el que preveu la disposició addicional vuitena del Reial decret 1517/2011, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament que desplega el text refós de la Llei d’auditoria de comptes, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2011, d’1 de juliol.

Aquest informe ha d’incloure informació concreta sobre el saldo del resultat d’explotació del compte de pèrdues i guanys o, si n’és el cas, del compte de resultats dels dos darrers anys consecutius respecte dels quals hagi acabat el termini obligatori de presentació dels comptes davant el Registre de Cooperatives de les Illes Balears en el moment de publicació de la convocatòria i concloure que la situació financera de la cooperativa posa en perill la seva subsistència i, per tant, el manteniment dels llocs de treball de les persones sòcies treballadores o de treball i de la resta de personal.

L’auditoria i l’informe no els poden fer les persones sòcies, associades o personal treballador per compte d’altri de la cooperativa sol·licitant.

ANNEX 3

Programa III. Subvenció de les quotes de la Seguretat Social de les persones perceptores de la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic i que s’incorporin com a soci treballador o de treball en cooperatives o en  societats laborals

1. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris de la subvenció prevista en aquest Programa, les persones desocupades que perceben la totalitat de la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic i que s’hagin constituït com a soci treballador o de treball en una cooperativa o en una societat laboral.

2. Requisits

Les persones sol·licitants dels ajuts han de complir els requisits següents:

a) Haver percebut la totalitat de la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic.

b) Haver-se constituït com a soci treballador o de treball en una cooperativa o societat laboral.

c) Haver iniciat l’activitat el mes següent de la percepció de la prestació de pagament únic o estar en fase d’iniciació.

d) Estar d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social.

e) Justificar l’ingrés de les quotes, la subvenció de les quals se sol·licita, mitjançant la presentació dels butlletins de cotització corresponents.

3. Quantia i duració de l’ajut

3.1. L’import de la subvenció és calcula sobre la base dels percentatges següents de les quotes als règims de la seguretat Social que s’indiquen:

a) Si la persona sòcia treballadora o de treball causa alta en el règim corresponent de la Seguretat Social com a treballador autònom, se subvenciona el 50 % de la quota, calculada sobre la base mínima de cotització.

b) Si la persona sòcia treballadora o de treball causa alta en un altre règim de la Seguretat Social, el 100 % de l’aportació del treballador/a en les cotitzacions al règim corresponent.

3.2. La duració de la subvenció de quotes ha de coincidir amb el temps en què la persona sol·licitant hauria percebut la prestació per desocupació si no ho hagués fet en la modalitat de pagament únic.

En qualsevol cas, la duració no pot excedir de l’àmbit temporal d’aquesta convocatòria establert en el seu apartat quart, que comprèn de dia 21-5-2015 a dia 31-7-2016.

4. Documentació específica per als ajuts del Programa III

Juntament amb la documentació prevista en l’apartat novè d’aquesta convocatòria, s’han de presentar els documents següents per acreditar els requisits establerts en l’apartat 1 d’aquest annex:

a) Fotocòpia compulsada de la resolució per la qual es concedeix la prestació per desocupació en la modalitat de pagament únic.

b) Fotocòpia compulsada de l’escriptura de constitució de l’entitat o document acreditatiu d’haver-s’hi incorporat com a soci treballador o de treball.

c) Fotocòpia compulsada de l’alta d’IAE o de la declaració censal.

d) Butlletins de cotització mensuals al règim especial d’autònoms, quan pertoqui.

e) Butlletins de cotització TC1 i TC2 al Règim General de la Seguretat Social o règims especials corresponents i nòmines, quan pertoqui.

f) La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral pot obtenir les dades corresponents als documents següents per mitjà de consulta a les bases de dades pertinents, si bé la persona sol·licitant també els pot aportar si ho considera oportú:

- Document nacional d’identitat de la persona que s’incorpora com a soci.

- Alta a la Seguretat Social de la persona que s’incorpora com a soci.

- Informe de vida laboral de la persona que s’incorpora com a soci.

- Informe d’inscripció com a demandant d’ocupació de la persona que s’incorpora com a soci.