Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 7766
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Aprovació Bases de borsins 2016
Versió PDF
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 11357 de 28 de juny, va acordar el següent:
PRIMER.- Aprovar les bases i programa marc que han de regir les convocatòries de proves selectives per a la constitució de borsins per cobrir temporalment places vacants de la plantilla de personal funcionari d’aquest Ajuntament, que s’adjunten.
SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
BASES I PROGRAMA MARC PER A CONVOCATÒRIES DE PROVES SELECTIVES PER A LA CONSTITUCIÓ DE BORSINS PER A LA COBERTURA TEMPORAL DE PLACES VACANTS.
DESCRIPCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
En cada cas s’indicarà:
1. Escala, subescala i classe, si s’escau, a les que s’integrin les places vacants o susceptibles de trobar-se vacants.
2. Grup i/o subgrup de titulació en què s’integrin.
3. Procediment de selecció.
4. Titulació o titulacions requerides en cada cas, d’acord amb el punt anterior.
5. Nivell de català exigit d’acord amb la normativa que sigui d’aplicació.
6. Altres requisits específics d’acord amb les especificitats de la plaça (per exemple, permís de conduir).
7. Composició del tribunal qualificador.
8. Indicació de l’òrgan davant el qual s’han de presentar les sol·licituds i el termini de presentació.
REQUISITS DELS ASPIRANTS
S’exigiran en cada cas als aspirants els requisits generals d’accés que preveu la normativa bàsica de l’empleat públic, els que despleguin les bases generals dels processos selectius d’aquest Ajuntament vigents per a cada any i els específics de titulació o altres propis de l’escala, subescala, classe i especialitat que es convoqui.
Quan la cobertura definitiva de les places sigui 100% per promoció interna (d’acord amb el que preveu l’art. 34 de l’Acord regulador de les condicions de treball), la convocatòria del borsí respectiu inclourà entre els requisits a reunir pels aspirants el relatiu a la pertinença com a personal funcionari de carrera a l’Ajuntament de Palma a les escales, subescales i classes del subgrup de titulació immediatament anterior que en cada cas s’indiquin. A més s’exigirà una antiguitat mínima de dos anys de servei actiu en l’inferior Subgrup o Grup de classificació personal professional, en el supòsit que aquest no tingui Subgrup.
Per al personal de les diferents categories de la Policia Local serà d’aplicació l’article 41 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, desenvolupat pels articles 166 a 173 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d’abril.
A més dels que es preveuen a les bases generals, els aspirants hauran de declarar a les sol·licituds que:
a) Compleixen amb qualsevol dels requisits de titulació que en cada cas s’indiqui així com aquells altres que siguin específics.
b) Acrediten, si s’escau, el coneixement de la llengua catalana que correspongui mitjançant un certificat expedit per l’EBAP a partir de 1994, Escola Oficial d’Idiomes, o certificat expedit o homologat per la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura, segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21-09-2004), que garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
Per al personal de les diferents categories de la Policia Local, d’acord amb l’article 166 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d’abril, els requisits per formar part de la borsa de treball són els establerts amb caràcter general per a l’accés a l’article 32 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
Concurs oposició, tant pel torn lliure com per promoció interna.
Per a la policia local, el procediment és el concurs segons el barem de mèrits establert a l’annex 4 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015 (art. 170 Reglament marc).
COMPOSICIÓ DELS TRIBUNALS QUALIFICADORS
Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Per a la constitució de borsins de la Policia Local, el tribunal qualificador ha d’estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a) President/a: designat/ada per l’Ajuntament entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.
b) Vocals: un vocal proposat per la direcció General d’Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per la EBAP i un designat per l’Ajuntament.
c) Secretari/ària: designat/ada per l’Ajuntament, amb veu i vot.
El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialista, que pot actuar amb veu, però sense vot (art. 150.4 Reglament marc).
En tot cas, podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
En el cas de la Policia Local, els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i supervisió, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment (art. 150.2 Reglament marc).
DRETS D’EXAMEN
Cada convocatòria establirà l’exigència d’uns drets d’examen expressats en euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies, d’acord amb l’ordenança fiscal reguladora.
Les bases generals que regiran cada convocatòria seran les darreres aprovades, coincidint habitualment a les de l’any en curs.
PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ
EXERCICI ÚNIC. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en resoldre per escrit un supòsit pràctic, un tema a desenvolupar relacionat amb el programa que acompanya la convocatòria, encara que no s’atengui a l’epígraf concret d’aquest, elegit a l’atzar d’entre els proposats pel tribunal (el nombre proposat no serà inferior al nombre prevists als criteris d’actuació dels tribunals aprovats); alternativament i en cas que s’opti per realitzar un cas pràctic, les bases podran expressar els possibles continguts exactes en què versarà el pràctic. Aquest pràctic també podrà incloure preguntes d’aplicació pràctica sobre el contingut del temari que consta a l’annex de les bases.
En el cas de places del subgrup C1 i inferiors, l’exercici també podrà consistir en un examen tipus test.
L’Àrea de Govern que sol·licita la convocatòria, en funció de les característiques de la plaça a cobrir, establirà si la prova serà pràctica, a desenvolupar o en el seu cas tipus test.
En el cas de que sigui un cas pràctic o a desenvolupar, el temps màxim per realitzar aquest exercici serà determinat pel tribunal. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 40 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 20 punts per superar-lo. En cas que consti de preguntes, aquestes no podran superar el número de 10, i la puntuació màxima de 40 punts s’haurà de repartir proporcionalment al nombre de preguntes.
El tribunal ha d’indicar amb caràcter previ al dia de la realització de la prova si es permet utilitzar textos legals.
En el cas de que sigui tipus test, consistirà a contestar un qüestionari de 40 preguntes, amb quatre respostes alternatives, referents al contingut del temari que consta en l’annex d’aquestes bases. El temps màxim per realitzar aquest exercici serà determinat pel tribunal. La puntuació màxima serà de 40 punts, quedant eliminats els aspirants que no arribin a un mínim de 20 punts.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/3)} x 40
Q = -------------------
P
Q: Resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l’exercici
La resposta correcta ha de ser única. No hi pot haver respostes del tipus: ‘totes les respostes són correctes’ o ‘cap resposta és correcta’
En tot cas, el tribunal qualificador tindrà un termini de 3 mesos per resoldre des de la realització de l’exercici.
ANNEX I: TEMARI
Inclourà una part general, segons els temes que s’indiquen a continuació i una altra d’específica, a determinar a les corresponents bases específiques de cada convocatòria.
|
Subgrup de titulació de la plaça convocada |
Mínim de temes |
Màxim de temes |
|
A1 |
30 |
45 |
|
A2 |
20 |
30 |
|
C1 |
15 |
25 |
|
C2 |
10 |
12 |
|
AP |
05 |
08 |
Temari de la part general
|
Tema |
A1 |
A2 |
C1 |
C2 |
AP |
|
La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic i els seus àmbits: subjectiu, objectiu i formal d’aplicació. Vies de protecció de la confidencialitat. |
X |
X |
|
|
|
|
L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment. |
X |
X |
X |
X |
|
|
Els recursos administratius: concepte i classes. El recurs d’alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. La teoria de la invalidesa del acte administratiu. Actes nuls i anul·lables. La convalidació del acte administratiu. La revisió d’ofici. |
X |
X |
X |
X |
|
|
La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes. La formalització dels contractes. |
X |
X |
|
|
|
|
La Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Àmbit d’aplicació i principis generals. Drets dels ciutadans. La seu electrònica. Registres, comunicacions i notificacions electròniques |
X |
X |
X |
X |
|
|
L’administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències. Les formes d’activitat de les entitats locals. |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d’elaboració i aprovació |
X |
X |
X |
X |
|
|
El servei públic en l’esfera local. Les formes de gestió dels serveis públics. Consideració especial de la concessió. |
X |
X |
|
|
|
|
Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació. |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscs. Consulta als treballadors i treballadores. Comitè de Seguretat i salut. |
X |
X |
X |
X |
X |
|
TOTALS |
10 |
10 |
7 |
7 |
3 |
MÈRITS FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació
Experiència professional
· Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
· Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
· Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.
La puntuació màxima es de 7 punts.
Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.
L’hora d’impartició es valora amb: 0,007 punts
L’hora d’aprofitament es valora amb: 0,005 punts
L’hora d’assistència es valora amb: 0,002 punts
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
La puntuació màxima és de 5 punts.
Titulacions acadèmiques oficials
1.Estudis que es valoren.
1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2 La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
2. Puntuació.
2.1 Estudis de Postgrau.
2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.
2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.
No es tendrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
2.2 Estudis universitaris.
2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.
2.2.2 Per cada títol propi de grau: 3,5 punts.
2.2.3 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3 punts.
2.3 Estudis no universitaris.
2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.
2.3.2 Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.
2.3.3 Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.
La puntuació màxima és de 6 punts
Coneixement de llengua catalana
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
- Coneixements orals (certificat A1): 0,30 punts
- Coneixements elementals (certificat B2): 0,50 punts
- Coneixements mitjans (certificat C1): 1,0 punts.
- Coneixements superiors (certificat C2): 1,50 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.
La puntuació màxima és de 2 punts.
Total puntuació fase de concurs: 20 punts.
POLICIA LOCAL. BAREM DE MÈRITS
Annex 4. Puntuació del concurs de les borses extraordinàries d’interins, Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d’abril.
Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 30 de juny de 2016
La cap de secció del Registre de Personal
Francisca Matas Escobar