Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 7527
Aprovació definitiva de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per l'ús d'espais municipals i per activitats amb ànim lucratiu a aquests espais

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se publicat en el BOIB núm. 62 de dia 17 de maig de 2016, anunci relatiu a l’aprovació de la modificació de la següent:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER L’ÚS D’ESPAIS MUNICIPALS I PER ACTIVITATS AMB ÀNIM LUCRATIU A AQUESTS ESPAIS

Article 1. Concepte

D’acord amb el que estableix la Llei 7/85 sobre competències municipals, les potestats reglamentàries que es reconeixen als ajuntaments al RD 781/86, així com la consideració d'aquests serveis segons preveuen  els articles 20 i següents del R.D.L. 2/2004, de 5 de març pel que s’aprova el text refós de la llei d’Hisendes Locals, s'estableix la present ordenança de taxa per l’ús espais municipals i per activitats amb ànim de lucre a aquests espais, especificada a les tarifes contingudes a l'article 3 de la present ordenança.

Article 2. Obligats a pagar

- Estan obligats a pagar la taxa d’aquesta ordenança els monitors o professors que es beneficiïn de la utilització d’espais propietat de l’Ajuntament, dirigint activitats o impartint ensenyances amb caràcter lucratiu, així com totes aquelles entitats o usuaris que vulguin fer ús de la Casa des Poble per fer-hi activitats autoritzades i que no estiguin recollides a l’apartat d’exempcions (article 4 de la present ordenança).

- L’obligació de contribuir neix per la realització d’activitats a espais municipals i que són amb ànim de lucre o que es cobra per gaudir de l’activitat, així com la utilització dels diferents serveis existents a les mateixes.

- L’obligació de pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança comença des del moment de fer la sol·licitud d’espai o dels serveis per part del monitor, professor o sol·licitant.

- El pagament de la taxa s’efectuarà a la tresoreria municipal, com a pas previ a la tramitació de la documentació administrativa.

Article 3. Quantia

La quantia de la taxa regulada a aquesta ordenança serà fixada en funció de l’espai i les hores d’ús, així com la pertinent fiança. Aquestes taxes es calculen amb les fórmules següents:

ESPAI

TAXA

FIANÇA

Sales d’actes de l’antic centre de dia

N x 3’24

80 €

Primer pis de l’antic centre de dia

N x 2’96

69 €

Sala d’actes de Sa Fàbrica

N x 4’05

71 €

Aules de l’escola

N x 2’56

99 €

Casa des poble

((N-3) x 22’26) + 72’75

0€

N = nombre d’hores

Per l’ús d’aquells espais no regulats a aquesta ordenança o pels casos que no es recullin a l’anterior quadre, serà d’aplicació la següent fórmula per calcular la quantia a pagar:

1€ x N (núm. assistents) x H (núm. setmanal d’hores d’activitat)

0’50€ per cada ½ hora o fracció

Article 4. Excempcions

El sol·licitant d’un espai municipal quedaria exempt de l’obligació d’abonar la present taxa en els següents casos:

· Si són actes o activitats promogudes per l’Ajuntament

· Si el sol·licitant és un grup o entitat d’Esporles

· En el cas de la casa des poble, si el sol·licitant és un grup o entitat d’Esporles i es cobra entrada, s’abonarà un 10% de la recaptació, amb un límit superior o igual a la taxa prevista per a altres grups.

Disposició derogatòria

Queden derogats tots els textos de les ordenances municipals contraris al nou text.

Disposició Final

La present ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, continuant en vigor fins la seva modificació o derogació expressa.

I havent transcorregut el termini d’exposició al públic de trenta (30) dies de duració a comptar des de l’esmentat anunci sense que s’hagi presenta cap reclamació o suggerència, s’entén de conformitat amb el que disposa l’art. 17 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, definitivament aprovades.

La qual cosa es fa pública per a general coneixement i als efectes pertinents d’acord amb l’art. 17 de l’esmentat text legal

           

Esporles, 20 de juny de 2016

           

La batlessa,

Maria Ramon Salas