Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 7385
Convocatòria de beques de formació pràctica per a estudiants universitaris
Versió PDF
Per Decret de Batlia número 1509/2016 de dia 22 de juny de 2016 s’ha aprovat el següent acord:
«CONVOCATÒRIA DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS.
1.- OBJECTE
a) L’objecte d’aquesta convocatòria és regular les ajudes que concedirà l’Ajuntament d’Andratx a estudiants universitaris per afavorir la seva formació i pràctica professional.
b) L’objectiu prioritari d’aquestes ajudes és completar la formació acadèmica, adquirir experiència i donar suport professional a l'alumne. Per tant, no hi ha vinculació laboral entre l'Ajuntament i l'alumne.
2.- REQUISITS
Podran sol·licitar aquestes ajudes:
Els alumnes de grau i post-grau que hagin superat el 50% dels crèdits acadèmics en el moment de realitzar la sol·licitud.
Els peticionaris han estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. De no ser així, tendran 10 dies hàbils per a resoldre la deficiència detectada.
El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques de formació pràctica, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat.
3.- DOCUMENTACIÓ
Els peticionaris han de presentar els següents documents:
- Imprès de sol·licitud degudament emplenat (que es troba a la pàgina www.andratx.cat)
- Una fotocòpia del DNI /NIE de l’interessat.
- Un certificat de crèdits/assignatures aprovats, amb les notes.
- Fotocòpia del núm. d'afiliació a la seguretat social
- La documentació que s'estimi convenient per a acreditar el compliment per part dels peticionaris dels criteris establerts.
4.- TERMINI
Les sol·licituds s’hauran de presentar al Casal de Can Riera (antic PAC) o a qualsevol altre dels llocs admesos per l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, a partir de l’endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB i fins 15 dies després.
5.- NATURALESA DE LES BEQUES.
Són de caràcter voluntari i temporal; no seran invocables com a precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.
L'import de les subvencions establertes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres organismes públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari (article 4.7 de la Ordenança General de Subvencions). D’ésser així, l’interessat ho haurà de posar en coneixement de l’Ajuntament d’Andratx als efectes oportuns. En cas de no fer-ho, s’hauria d’iniciar en contra d’ell/ella l’oportú procediment sancionador.
a) La beca es podrà desenvolupar en els mesos compresos entre el 15 juliol i el 30 de setembre de l'any de la convocatòria, amb una durada mínima de dos mesos.
b) Un mateix alumne només podrà realitzar pràctiques a l’Ajuntament com a màxim durant tres cursos acadèmics.
c) La durada de les pràctiques mai pot superar les 650 hores per curs acadèmic, repartides en 5 hores diàries de dilluns a divendres . Amb aquesta finalitat es pretén que l'alumne pugui compaginar els estudis amb les pràctiques. L'Ajuntament d'Andratx es compromet a donar facilitats per a establir l'horari dels estudiants.
d) Quant a l'assegurança escolar, aquest cobrirà les contingències dels estudiants que segueixen els programes beques en les condicions que s'estableixen en les disposicions legals que ho regulen.
e) Els alumnes seleccionats estaran supervisats per un tutor per part de l’Ajuntament qui en serà el responsable directe al seu departament i pel responsable del Centre Universitari d’Andratx i tècnic d’educació que coordinarà tot el programa de beques. En el cas dels becaris de la UIB també tindran un tutor acadèmic
f) L'Ajuntament d'Andratx controlarà rigorosament l'assistència dels estudiants als seus llocs d'activitat, i també el compliment i aprofitament de les seves pràctiques mitjançant la persona responsable de cada departament.
g) Es complirà en tot moment el conveni de cooperació educativa referent a les beques de formació pràctica.
6.- CRITERIS DE SELECCIÓ
Compliment dels requisits.
Criteris d'adjudicació
1r. Mes cursos superats
2n En el cas de trobar-se al mateix curs, es tindrà en compte el major nombre de crèdits superats.
3r En cas d'empat amb els criteris anteriors es tindrà en compte la mitjana de l'expedient acadèmic
7.- QUANTIA
La quantia mensual que percebrà el becari és de 397,95 € bruts i se li aplicarà una retenció per IRPF d'un 2%, i les deduccions per la seguretat social que corresponguin. La durada de cada beca serà per un temps de 2 mesos i un total de 100 hores mensuals, aportats íntegrament per l'Ajuntament, a càrrec de l'aplicació pressupostària 16.326.48101 «Beques formació Pràctica» , Retenció de crèdit núm 201600004685 amb la quantitat de vint mil euros (20.000,00 €).
8.- BEQUES OFERTADES
Departament: Comunicació
Estudis: Periodisme
Tasques: Recolzament al departament de Comunicació, redacció notícies i comunicats a mitjans de comunicació, plana web i xarxes socials...
Durada: 2 mesos
Departament: Medi Ambient
Titulació: Enginyer Agrònom, Biologia , Enginyer Medi Ambiental.
Tasques: Ajuda redacció plec tècnic de jardineria per la propera contractació i recolzament al departament de medi ambient.
Duració: 3 mesos
Departament: Intervenció
Titulació: LADE, Econòmiques , Diplomatura Empresarials
Tasques: Recolzament al departament de comptabilitat en la tramitació de factures i comptabilització.
Duració: 2 mesos
Departament: Urbanisme:
Titulació : Llicenciat dret
Tasques: Recolzament al departament d'urbanisme a les diverses tasques i tramitació d'expedients.
Duració: 2 mesos
Departament:Urbanisme
Titulació: Arquitecte, Enginyer d'obres
Tasques: Recolzament al departament tècnic d'urbanisme a les funcions de tramitació per l'aprovació d'expedients.
Duració: 3 meses
Departament: Vies i obres
Estudis: Arquitecte tècnic o arquitecte.
Tasques: Redacció de projectes, memòries, medicions, pressupost i delineació de plànols
Durada: 2 mesos
Departament: Esports
Estudis: Ciència de l'activitat física i l'esport
Tasques: suport al tècnic Municipal d'esports
Durada: 2 mesos
Departament: Patrimoni
Estudis: Història,història art,geografia
Tasques: Formar part de l'equip que durà a terme la campanya arqueològica al jaciment de Son Mas
Durada: 2 mesos
Departament: Personal
Estudis: Graduat social
Tasques: les pròpies del departament de personal, control horari, nòmines, sindicats...
Durada: 2 mesos
Departament: Serveis Socials
Estudis: Educador Social.
Tasques: les pròpies de un educador social.
Durada: 2 mesos.
9.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva.
a) Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s’arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l’art. 71.1, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
b) Tot seguit s’estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, l'òrgan instructor, el regidor delegat de l’Àrea d’Educació, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s’haurà de notificar als interessats en la forma que estableixi la convocatòria, i es concedirà un termini de 10 dies per a presentar al·legacions. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Examinades les al·legacions adduïdes si escau pels interessats, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució del procediment es durà a terme per decret motivat de l'àrea d'educació.
c) Les sol·licituds resoltes seran objecte de publicació al tauler d’anuncis de l’Ajuntament d’Andratx, a la pàgina web de l'ajuntament i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i seran objecte de notificació individual.
d) Contra la resolució d’aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix organisme que l’ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
e) En el cas que els estudiants no siguin de la UIB s’ha de signar un conveni en cada una de les universitats corresponents, aquesta gestió es realitzarà des del Centre Universitari amb el recolzament de l’alumne.
f) En el cas dels alumnes de la UIB, es seguiran els protocols establerts segons l’acord Marc signat entre aquest Ajuntament i la UIB.
10.- DRET SUPLETORI
En tot allò que no es preveu en aquesta convocatòria, serà d’aplicació l’Ordenança Municipal reguladora de la concessió d’ajuts i subvencions; la Llei 30/1992, de 26 de desembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions https://www.boe.es/boe/dias/2003/11/18/pdfs/A40505-40532.pdf; i el Reglament dels Serveis de les Corporacions Locals, de 17 de juny de 1955.
11.- PUBLICACIÓ
Publicar aquesta Convocatòria en el BOIB, i en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
La qual cosa es fa pública pel seu general coneixement.
Andratx, 24 de juny de 2016
El Batle President
Jaume PORSELL ALEMANY