Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES MERCADAL
Núm. 6985
Convocatòria i bases dels ajuts per a la realització d'activitats ciutadanes al terme municipal des Mercadal per entitats sense ànim de lucre
Versió PDF
Des de la Batlia de l’Ajuntament des Mercadal, dia 14 de juny de 2016, s’ha dictat la següent Resolució, que s’ha registrat amb el núm. 309159 en la Base de Dades Nacional de Subvencions:
“Vista la proposta de la Regidoria de Comerç per a la convocatòria d'ajuts per la realització d'activitats ciutadanes al terme municipal des Mercadal per entitats sense ànim de lucre, i vist l’informe favorable de fiscalització prèvia de l'esmentada convocatòria, i fent ús de les atribucions que m'han estat conferides,
RESOLC:
1r. Aprovar la convocatòria dels ajuts per col·laborar amb les entitats ciutadanes sense ànim de lucre que realitzin activitats en el seu àmbit d’actuació al terme des Mercadal, segons les bases que es transcriuen en el punt següent.
2n. Aprovar les bases que regulen les condicions que hauran de complir les entitats ciutadanes sense ànim de lucre que realitzin activitats en el seu àmbit d’actuació al terme des Mercadal.
BASES DELS AJUTS PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS CIUTADANES AL TERME MUNICIPAL DES MERCADAL PER ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE
Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació.
És objectiu d’aquests bases col·laborar amb les entitats ciutadanes sense ànim de lucre que realitzin activitats en el seu àmbit d’actuació dins del terme municipal des Mercadal, segons les bases reguladores incloses en la base 14ena de les Bases d’Execució del Pressupost de 2016, aprovat inicialment pel Ple de 16 de desembre de 2015 i publicat definitivament en el BOIB núm. 8, de 16 de gener de 2016.
Article 2. Finançament i import màxim de la convocatòria.
1. Els ajuts concedits seran atesos amb càrrec a l’aplicació pressupostària 95.924.48300 del Pressupost General de 2016, amb un import màxim conjunt de 5.500 euros.
2. Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxim fixada en el punt anterior aquestes es prioritzaran segons els principis i criteris continguts en l’article 7.
Article 3. Règim de compatibilitat dels ajuts.
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat a aquestes bases seran compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho a aquest ajuntament en la forma establerta en aquests bases.
2. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionades.
Article 4. Requisits dels sol·licitants.
1. Les persones o entitats sol·licitants que es vulguin acollir a aquests ajuts hauran de reunir els següents requisits:
a) Ser entitats privades sense ànim lucratiu.
b) Realitzar actuacions en l’àmbit de la participació ciutadana dins del terme des Mercadal
c) No incórrer en cap dels supòsits de l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de Subvencions (LGS).
d) No estar incurses en les causes de prohibició previstes en els apartat 5 i 6 de l’article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d’Associació, així com en l’article 30.4. de la mateixa.
2. Queden expressament excloses:
a) Entitats amb finalitat lucrativa, en particular totes les societats mercantils i civils.
b) Cooperatives
c) Centres docents o d’ensenyament
d) Entitats polítiques o sindicals
Article 5. Forma de concessió dels ajuts.
La concessió d’aquests ajuts es realitzarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d’establir la prelació d’aquestes segons els criteris previstos a l’article 8 d’aquesta convocatòria.
Article 6. Sol·licituds i documentació a presentar.
Les sol·licituds s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, al Registre General de l’Ajuntament des Mercadal, i mitjançant l'imprès normalitzat inclòs a l’annex 1, mitjançant qualssevol de les formes admeses en dret, i juntament amb la següent documentació:
a) Còpia acarada del document d’identitat fiscal (CIF) de l’entitat
b) Fotocòpia del DNI de la persona que representa l’entitat.
c) Document de designació del compte bancari per rebre l’import de l’ajut (IBAN).
d) Certificat del representant legal de l’entitat del nombre de socis i sòcies de l’entitat
e) Descripció de l’objecte de l’entitat i les activitats més rellevants realitzades els darrers anys
f) Projecte o memòria que inclogui una descripció de les activitats a realitzar per les quals es demana la subvenció, amb un calendari, fitxa tècnica i el pressupost detallat d’aquestes
g) Declaració responsable signada per la o pel representant legal de l’entitat de tots els ajuts obtinguts i/o sol·licitats de les administracions públiques per a l’execució de l’acció per a la qual se sol·licita l’ajut.
h) Pressupost de despeses i ingressos de l’entitat per l’exercici 2016
i) Certificat de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i certificat d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat social
j) Declaració responsable signada per la o pel representant legal de l’entitat de no estar sotmès cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la LGS.
Article 7. Criteris en la concessió dels ajuts
En la selecció de les sol·licituds i la graduació dels ajuts, les sol·licituds seran valorades d’acord amb el següent ordre de prioritats i tot tenint en compte la dotació pressupostària recollida en l’article 2:
a) L’import màxim per sol·licitant serà de 2.000 euros i en cap cas superarà el 50% del pressupost presentat.
b) Import del pressupost presentat
c) Contingut de la memòria d’activitats
d) El nombre de beneficiaris de l’ajut
Article 8.- Tramitació i resolució dels ajuts.
1. La Regidoria de Comerç serà l’òrgan instructor del procediment de concessió d’aquests ajuts.
2. La Regidoria de Comerç analitzarà el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria i avaluarà les sol·licituds presentades, segons els criteris establerts en l’article 7.
3. La Comissió informativa d’Hisenda examinarà l’informe anterior i emetrà un informe on es concretarà el resultat de l’avaluació efectuada
4. La Regidoria de Comerç, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Informativa, formularà una proposta de resolució al batle, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
5. La resolució de l’expedient ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, l’import específic de cadascun dels ajuts i la despesa subvencionable.
6. Els ajuts s’atorgaran per Decret de batlia en base a la proposta de la Regidoria de Comerç. El termini màxim per resoldre serà de dos mesos, comptadors des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si no recau resolució en el termini indicat, les sol·licituds presentades s’entendran com desestimades.
7. La resolució del procediment se notificarà a les persones o entitats interessades d’acord amb allò previst en l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.
8. La resolució de concessió dels ajuts es publicarà en el tauler d’anuncis de l’ajuntament, amb expressió de tots els elements indicats a l’article 18 de la LGS.
Article 9. Obligacions dels beneficiaris.
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Acomplir amb l’objectiu, executar el projecte o realitzar l’activitat que fonamenta la concessió de les subvencions
b) Justificar davant l’ajuntament el compliment dels requisits i condicions recollits a l’article 4 d’aquestes bases
c) Justificar la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió de la subvenció
d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que pertoquin per part de l’aquest Ajuntament, la Sindicatura de Comptes o d’altres òrgans de control extern, així mateix es comprometen a facilitar quanta informació els sigui requerida per aquestes en relació amb els ajuts concedits.
e) Comunicar a l’ajuntament l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financiïn les activitats subvencionades
f) Acreditar que es troben al corrent amb el compliment de les seves obligacions tributàries i davant de la Seguretat social
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents en els termes de la legislació sectorial aplicable.
h) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguin ser objecte de les activitats de comprovació i control
i) Donar l’adequada publicitat del caràcter públic del finançament dels programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguin objecte de subvenció, en els termes reglamentàriament establerts.
Article 10.- Abonament dels ajuts
1. L’import de la subvenció s’abonarà, per defecte, un cop justificada la despesa.
2. Es podran realitzar pagaments parcials contra la justificació parcial de l’activitat o activitats subvencionades i a sol·licitud prèvia de l’entitat beneficiària.
3. Excepcionalment, es podran fer bestretes en els ajuts si es sol·liciten prèviament, ja sigui en la sol·licitud de la subvenció, ja sigui amb posterioritat, sempre que la Regidoria de Comerç ho informi favorablement.
Article 11. Justificació de les subvencions. Forma i règim de pagament.
1. La justificació de la inversió proposada en la resolució s’haurà de realitzar abans del 30 de desembre de 2016.
2. La documentació que cal entregar per justificar la subvenció serà la següent:
a) Declaració d’haver realitzat la inversió projectada i d’haver acomplert la finalitat per a la qual es sol·licitava la subvenció.
b) Memòria relativa al projecte executat, amb la descripció de les activitats realitzades i relació definitiva dels ingressos i les despeses subvencionables i de les subvencions rebudes o pendents de rebre per aquests conceptes
c) Factures o altres comprovants de la despesa subvencionable efectuada, les quals hauran d’anar acompanyades d’un llistat resum on consti, per cadascuna de les factures presentades, núm. de factura, descripció, proveïdor i import amb IVA.
3. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, es procedirà a la revisió de la quantia, tot minorant-se proporcionalment a la part no justificada.
Article 12. Normativa aplicable
1. En tot allò no previst expressament en aquestes bases serà d’aplicació l’ordenança general reguladora de la concessió de subvencions, aprovada inicialment pel Ple de l’ajuntament d’11 d’octubre de 2005 i publicada definitivament en el BOIB núm. 189, de 17/12/2005.
2. En qualsevol dels casos seran aplicables les disposicions contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 18/11/2003)
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB 31/12/2005).
3r. Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears”.
Es Mercadal, 14 de juny de 2016
El batle
Francesc Ametller Pons