Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 6877
Notificació de la Resolució de revocació, exp. 131/2014, per a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles, corresponents a l’any 2014 (segona convocatòria)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Notificació  de  la Resolució de revocació,  exp. 131/2014,  sol·licitada  a l’empara de la  Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 17 de novembre de 2014 per la qual es convoquen subvencions per a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles,  corresponents a l’any 2014 (segona convocatòria).

L’apartat 9.3 de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 17 de novembre de 2014 per la qual es convoquen subvencions per a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles, corresponents a l’any 2014 (segona convocatòria), especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 60.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

L’expedient ha estat tramitat pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), en compliment del que disposa l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El vicepresident del FOGAIBA, en data de 20 de ,maig de 2016, signa la següent Resolució:

“RESOLUCIÓ DE REVOCACIÓ DE L’AJUDA CONCEDIDA

Línia d’ajuda: AUGMENT DEL VALOR AFEGIT DELS PRODUCTES AGRÍCOLES

Beneficiari: (dades personals ocultes)

Expedient: AV 131/2014

FETS

1. Amb data 04/12/2014 va tenir entrada en el Registre del FOGAIBA, número registre 911, la sol·licitud d’ajuda presentada per (dades personals ocultes), en el marc de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 17 de novembre de 2014 per la qual es convoquen subvencions destinades a l’augment del valor afegit dels productes agrícoles, corresponents a l’any 2014 (segona convocatòria).

2. Analitzada tota la documentació presentada, en data 10/08/2015, el vicepresident del FOGAIBA va dictar Resolució de concessió de l’ajuda a càrrec de l’anualitat 2014, a favor de l’interessat, per un import de 26.072,82 €, cofinançats pel FEADER en un 35,00 %, 40,00 % MAGRAMA, i 25,00 % CAIB, distribuïts de la següent manera:

· 9.125,49 Euros amb càrrec a la línia FEADER núm. 050405011231004

· 16.947,33 Euros amb càrrec al FOGAIBA, dels quals corresponen 10.429,13 euros al MAGRAMA i 6.518,20 euros a la CAIB.

3. Atesa l’esmentada Resolució de concessió de l’ajuda, publicada en el BOIB núm. 127 de 25 d’agost de 2015, el beneficiari s’obliga, entre altres coses, a realitzar les actuacions auxiliades abans de dia 01/12/2015, i a justificar les despeses relacionades amb la inversió d’acord amb el que estableixen els apartats 4, 10 i 11 de la convocatòria.

4. En data 30/11/2015 l’interessat va presentar la sol·licitud de pagament, juntament amb documents justificatius, en el registre de Ciutadella.

5. El dia 22/12/2015 es va notificar a l’interessat (a través de la publicació en la pàgina web del Fogaiba) les següents deficiències de la sol·licitud de pagament presentada:

· Als extractes bancaris no s’ha especificat el destinatari dels xecs i pagarés.

· La factura A-0030 de Ferreria Sarris, l’import és de 2.358,56, i s’han presentat dos pagaments , un de 2.205,00 i un altre de 4.102,83. A cap dels dos s’especifica a quina factura correspon, i a l’extracte no s’especifica el destinatari del pagaré de 4.102,83.

· El compte justificatiu està incomplet i no coincideixen els imports amb les factures presentades.

· Ens ha arribat una justificació de factures d’obres de nau que no té res a veure amb l’expedient.

6. En data 07/01/2016 amb núm. Registre 3/2016 del Fogaiba de Ciutadella, l’interessat va presentar documentació per esmenar les deficiències.

7. Una vegada analitzada la documentació presentada, el servei gestor considera que no s’han esmenat les següents deficiències requerides:

· Als extractes bancaris no s’ha especificat el destinatari dels xecs i pagarés: Es presenten els mateixos extractes bancaris que no especifiquen destinataris ni números de pagarés, per tant es considera la deficiència no esmenada.

· La factura A-0030 de Ferreria Sarris, l’import és de 2.358,56, i s’han presentat dos pagaments , un de 2.205,00 i un altre de 4.102,83. A cap dels dos s’especifica a quina factura correspon, i a l’extracte no s’especifica el destinatari del pagaré de 4.102,83: En el compte justificatiu presentat el 07/01/16 ja no relaciona aquesta factura. Ara sol·licita subvenció d’una altra factura: A/0031 del mateix proveïdor, de 14.170,00€, presentant uns justificants incomplets i que no quadren amb l’import de la factura. Adjunta un certificat de ‘Joan Sarris Moll’ que diu que està pagada, el qual està ple d’incoherències (primer pagament de 27/11/2014 és fora de termini, abans de la visita prèvia de 04/12/14, i no adjunta extracte justificatiu). Sumant tots els pagaments tampoc quadra, per tant no queda demostrat que aquesta factura estigui pagada dins termini. Per tant, es considera la deficiència no esmenada.

· El compte justificatiu està incomplet i no coincideixen els imports amb les factures presentades: l’interessat torna a presentar la pàgina 3 complimentada i no presenta la pàgina 4 ‘import d’altres ajudes rebudes’ degudament complimentada i signada. Tampoc es presenta la correspondència pressuposts – factures.

El compte justificatiu presentat el 07/01/16 inclou factures amb pagaments fora de termini(primer pagament de la fact.V141141 ‘MADISA’ de 3.000 € el dia 15/10/14 és abans de la convocatòria , i el pagament de la fact. A/0031 ‘Joan Sarris Moll’ de 1.500 € també està fora de termini i sense extracte). De la factura 208997 de ‘Ferreteria Moll’ la revisió de l’extintor no és subvencionable.

La majoria dels extractes bancaris no especifiquen les dades del destinatari (que han de coincidir amb l’emissor de la factura, tal i com estableix la convocatòria), ni tampoc detallen els números dels pagarés.

No coincideixen els imports pagats amb els de les factures de MADISA núm.V150077 i de J Sarris Moll núm. A0031 (import facturat no coincideix amb import pagat).

Per tot això, es considera la deficiència no esmenada.

· Ens ha arribat una justificació de factures d’obres de nau que no té res a veure amb l’expedient. Deficiència no contestada. Aquest servei gestor ha de suposar que, al no estar incloses dins la pàgina 3 del compte justificatiu presentada el 07/01/16, no s’han de valorar.

CONSIDERACIONS JURÍDIQUES

1.  El procediment seguit en la tramitació de l’expedient ha complert amb els tràmits establerts a les normes reguladores d’aquesta ajuda, la qual s’ha tramitat a l’empara de la Resolució de 17 de novembre de 2014 per la qual es convoquen les subvencions destinades a l’augment del valor afegit dels productes agrícoles.

2. Els apartats desè i onzè de la Resolució de convocatòria, el beneficiari s’obliga, entre altres, a realitzar les actuacions auxiliades dins del termini establert i a justificar les despeses relacionades amb la inversió en els termes i terminis determinats a la Resolució de concessió.

3. L’apartat quart de la Resolució de convocatòria especifica, en el punt “2.k”, que les inversions no han d’estar iniciades amb anterioritat a la data de la visita de control inicial efectuada pels tècnics del FOGAIBA. El punt “4.i” del mateix apartat especifica que no seran subvencionables ni les reparacions ni les obres de manteniment.

4. D’acord amb l’apartat onzè punt 1 de la Resolució, l’actuació subvencionada haurà d’estar realitzada i pagada pel beneficiari en el període comprès entre la visita prèvia de no inici d’inversions (que en aquest cas es va fer el dia 04/12/2014) i el dia 1 de desembre de 2015.

5. D’acord amb l’apartat onzè punt 3 de la Resolució, la sol·licitud de pagament haurà d’anar acompanyada dels següents documents justificatius:

a) Factura/es original/s que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012) i que contengui el desglossament de les inversions realitzades, per a la seva validació i estampilla amb la finalitat de controlar la possible concurrència de subvencions, per poder fer còpia compulsada i adjuntar-la a la sol·licitud de pagament.

b) Documentació justificativa del pagament de l’import de les factures presentades. El pagament de l’import d’aquestes factures quedarà acreditat d’alguna de les següents maneres, presentant:

1r.  Justificant de l’ordre de transferència bancària o document acreditatiu de la transferència, en el qual hi figuri: la data de la transferència, l’import a transferir, la identificació del concepte de transferència amb l’objecte que quedi identificat el pagament de la factura o el número de factura, així com les dades de l’ordenant i del destinatari que hauran de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura respectivament. Aquest document haurà d’adjuntar l’extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual hi figuri el càrrec d’aquesta transferència.

2n. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre i quan estigui vençut, amb el corresponent extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual hi aparegui el càrrec d’aquest taló o pagaré.

c) Relació detallada de correspondència de les factures presentades amb els pressuposts presentats a la sol·licitud d’ajuda (llista que relaciona proformes amb les factures finals presentades).

d) Si escau, comprovants de la inscripció en el Registre Sanitari o Registre d’establiments del sector de l’alimentació animal.

e)  Si escau, sol·licitud de la devolució de la garantia consignada, d’acord amb el model que figura a l’annex II que figura a la pàgina web http://www.caib.es.

6. D’acord amb l’apartat onzè punt 3 de la Resolució, el pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada justificada suficientment la realització de l’activitat subvencionada o garantia d’aquesta realització, amb la sol·licitud de pagament degudament complimentada.

7. D’acord amb l’article 105.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, les Administracions públiques podran revocar en qualsevol moment els seus actes, expressos o presumptes, no declaratius de drets i els de gravamen, sempre que la revocació no sigui contrària a l’ordenament jurídic.

8. D’acord amb l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció; com a conseqüència, queda sense efecte l’acte de concessió.

Atesa l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del FOGAIBA, estableix a l’article 1 que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.

D’acord amb la Proposta emesa pel cap de Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural, de data 12 de maig de 2016,

RESOLC

PRIMER Revocar l’ajuda atorgada a (dades personals ocultes) SL, amb (dades personals ocultes), mitjançant Resolució de concessió del vicepresident del FOGAIBA de dia 10/08/2015, la qual concedia a l’interessat una ajuda per un import de 26.072,82 €. El motiu de la revocació és per no haver esmenat correctament les deficiències notificades i incomplir la normativa d’aplicació.

L’import de l’ajuda a revocar està cofinançat pel FEADER en un 35,00 %, 40,00 % MARM, i 25,00 % CAIB, import distribuït de la següent manera:

· 9.125,49 euros amb càrrec a la línia FEADER núm. 050405011231004

· 16.947,33 euros amb càrrec al FOGAIBA, dels quals corresponen 10.429,13 euros al MARM i 6.518,20 euros a la CAIB.

SEGON En conseqüència, deixar sense efecte l’esmentada resolució de concessió de l’ajuda i procedir a l’arxiu de les actuacions de l’expedient AV 131/2014.

TERCER Notificar a l’interessat que contra aquesta Resolució es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la data de recepció de la notificació de la present resolució, d’acord amb el que s’estableix en l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en els articles 114, 115 i concordants de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.”

 

Palma, 30 de maig de 2016

 

El director gerent del FOGAIBA

Guillem Rosselló Alcina