Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 6848
Bases reguladores de les ajudes per animals de companyia del municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Versió PDF
En sessió ordinària celebrada dia 2 de juny de 2016, la Junta de Govern de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ha aprovat las bases reguladores d’ajudes per a animals de companyia.
D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.
BASES REGULADORES DE LES AJUDES PER ANIMALS DE COMPANYIA DEL MUNICIPI DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
1. Objecte
L’objecte d’aquestes bases és la regulació d’unes ajudes que consisteixen en les següents actuacions:
- administrar la vacuna antirràbica i la col·locació del microxip als cans,
- sotmetre al procés d’esterilització als felins,
dels propietaris empadronats en el municipi de Sant Llorenç des Cardassar.
Per a aquesta finalitat existeix crèdit adequat i suficient per a atorgar ajudes als primers 100 animals que ho sol·licitin.
2. Normativa reguladora
La normativa municipal reguladora és l’Ordenança municipal que regula la tinença d'animals a l'entorn humà (BOIB núm. 127 14 de setembre de 2013)
3. Beneficiaris
Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes les persones físiques que compleixin els
requisits següents:
Cardassar.
4. Sol·licitud i documentació
Les persones interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes
bases han de presentar la sol·licitud, d’acord amb el model adjunt com a annex 1.
5. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds d’ajuda es dirigiran al departament de Medi Ambient de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i s’han de presentar al Registre General Municipal de l’Ajuntament o a les delegacions de Son Carrió i de Sa Coma o a qualsevol dels llocs prevists a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
El termini de presentació de sol·licituds és a partir de la data de publicació d'aquest anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins que s’exhaureixin les ajudes.
6. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment
La iniciació del procediment de concessió d’ajudes es produeix d’ofici, mitjançant
Resolució del Batle d’aprovació d’aquestes bases, que després seran publicades al tauló d’anuncis de l’Ajuntament.
Es crearà una comissió de seguiment de les ajudes integrada per l’interventor, Antoni Crespí Serra, el policia local, Guillem Galmés Riera i la tècnica de Medi Ambient, Joana Cardell Vich. A la comissió li correspon examinar les sol·licituds presentades i les comunicacions emeses pels veterinaris i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució per part del regidor de Medi Ambient, Mateu Frau Barceló, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes Bases.
L’import de les ajudes serà:
- 23 € per cada ca que s’hagi de posar vacuna i microxip.
- 10 € per cada moix mascle que s’hagi de sotmetre a esterilització.
- 20 € per cada moix femella que s’hagi de sotmetre a esterilització.
Cada persona física podrà demanar un màxim de 3 ajudes per a tres individus canins diferents.
En qualsevol cas, la Comissió de seguiment pot realitzar totes les actuacions que
consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s’hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.
Una vegada avaluades les sol·licituds, a la vista de l’informe corresponent, el regidor de Medi Ambient formularà la corresponent proposta de resolució al Batle o a la Junta de Govern.
El termini màxim per resoldre és de quinze dies des de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
7. Procediment
Els beneficiaris de les ajudes rebran una comunicació amb la Resolució de Batlia que determinarà l’atorgament o no de l’ajuda. Amb aquesta documentació, el beneficiari podrà adreçar-se als següents veterinaris perquè posin la vacuna antirràbica i el microxip al seu ca i tendrà de termini fins dia 1 d'octubre de 2016. Els veterinaris col·laboradors són:
Atès l’acord de data 15 de juliol de 2015 dels tres veterinaris abans esmentats en el qual es fixa una quantia màxima de
Atesa l’ajuda atorgada per part de l’Ajuntament de 23 €/unitat canina, el beneficiari haurà de pagar en cada cas els següents imports:
Una vegada finalitzat el període establert per a la vacuna i microxip, els veterinaris disposaran de 15 dies naturals per comunicar a l’Ajuntament el número de cans i moixos intervinguts.
Una vegada comunicat i revisat per la comissió de seguiment, l’Ajuntament ingressarà a cada veterinari els següents imports:
Segon.- Procedir a la convocatòria del procediment per a la presentació de sol·licituds relatives a les presents subvencions, i a dit efecte exposar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pagina web i tauló d’anuncis de l’Ajuntament.
Sant Llorenç des Cardassar, 9 de juny de 2016
El batle,
Mateu Puigròs Sureda