Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 6833
Conveni marc de cooperació educativa entre la Universitat Oberta de Catalunya i el Consell Insular d’Eivissa
Versió PDF
De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa pública la següent Addenda al conveni núm. 52/15:
Conveni marc de cooperació educativa entre la Universitat Oberta de Catalunya i el Consell Insular d’Eivissa.
Eivissa, 1 d’abril de 2016
Parts
D’una part, el Sr. Carles Sigalés Conde, que intervé en nom i representació de la Universitat Oberta de Catalunya (en endavant, «UOC»), amb el CIF G-60667813, domiciliada a Barcelona, avinguda del Tibidabo, 39, que actua com a representant legal d’aquesta institució en qualitat de vicerector de Docència i Aprenentatge, d’acord amb les facultats que té atribuïdes en virtut dels poders atorgats per la notària Sra. Maria Isabel Gabarró Miquel, en data 16 de juliol de 2013, amb número de protocol 1774. La Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya (d’ara endavant «FUOC») és titular de la Universitat Oberta de Catalunya, reconeguda per la Llei del Parlament de Catalunya 3/1995, de 6 d’abril, de reconeixement de la Universitat Oberta de Catalunya.
De l’altra, la. Sra. Marta Díaz Pascual, consellera executiva del Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d'Eivissa, en nom i representació d'aquesta administració (d'ara endavant, també, l'entitat col·laboradora), amb domicili al carrer av. d'Espanya, 49, CP 07800, Eivissa, i amb CIF: S-0733001-B, en virtut del que disposen l'article 72 del Reglament Orgànic de la Corporació i l'apartat primer del Decret de Presidència núm. 2011000287, de data 8/07/2015, de Determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 103, de 10/07/2015).
Ambdues parts, que actuen en exercici dels càrrecs respectius, declaren i manifesten que intervenen en aquest acord amb la capacitat legal necessària i la competència suficient per a subscriure’l.
Exposició
I. La UOC té la voluntat d’acostar els seus estudis teòrics a la realitat laboral per a consolidar la formació dels seus estudiants i proporcionar-los una visió pràctica dels coneixements adquirits al llarg del pla d’estudis. Així mateix, entén el mon laboral com un bon entorn d’aprenentatge en què l’estudiant pot observar bons models professionals i aprendre de la seva expertesa.
II. El Consell Insular d'Eivissa és una administració pública que té interès a col·laborar en la millora formativa dels estudiants de la UOC i que s’ofereix com a entorn laboral en què puguin posar en pràctica els coneixements apresos teòricament.
III. Ambdues entitats consideren important i adequat que els estudiants de la UOC, i futurs professionals, puguin dur a terme les activitats de pràctiques presencials en el marc laboral, amb l’objectiu de donar suport a la millora de la qualitat de la formació dels estudiants que es volen preparar professionalment.
IV. Ambdues parts entenen la conveniència d’aquesta col·laboració i la necessitat de fixar un acord marc que permeti regular les característiques que tindran els acords de col·laboració educativa entre la universitat, el Consell Insular d'Eivissa i l’estudiant, i també les condicions i el procediment de la seva aplicació.
Clàusules
1. Objecte del conveni
L’objecte d’aquest conveni marc és la col·laboració entre la UOC i el Consell Insular d'Eivissa per establir les condicions en què s’han de desenvolupar les activitats de pràctiques dels estudiants de la UOC al Consell Insular d'Eivissa, segons la modalitat presencial.
2. Centre de pràctiques
El Consell Insular d'Eivissa ha de col·laborar amb la UOC com a centre de pràctiques de la universitat.
3. Tutor extern o tutora externa del centre de pràctiques
El Consell Insular d'Eivissa ha d’assignar un tutor o tutora a l’estudiant de pràctiques. El tutor o tutora ha de ser personal del Consell Insular d'Eivissa i s’ha d’encarregar d’orientar i guiar l’estudiant en les activitats que desenvolupi durant la seva estada.
El Consell Insular d'Eivissa es compromet a garantir que el tutor extern o la tutora externa assignat a l’estudiant en pràctiques faci les seves funcions, que, concretament, són les següents:
a) Acollir l’estudiant i organitzar l’activitat que ha de desenvolupar d’acord amb el que estableix el projecte formatiu.
b) Supervisar les activitats de l’estudiant, orientar i controlar el desenvolupament de la pràctica en una relació basada en el respecte mutu i el compromís amb l’aprenentatge.
c) Informar l’estudiant de l’organització i el funcionament de l’entitat i de la normativa d’interès, especialment la relativa a la seguretat i els riscos laborals.
d) Coordinar amb el tutor acadèmic o la tutora acadèmica de la UOC el desenvolupament de les activitats que estableix aquest conveni, incloent-hi les modificacions del projecte formatiu que puguin ser necessàries perquè les pràctiques es portin a terme amb normalitat, així com la comunicació i la resolució de possibles incidències que puguin sorgir en el desenvolupament de les pràctiques i el control de permisos per a la realització d’exàmens.
e) Emetre els informes finals i, si escau, l’informe de seguiment intermedi.
f) Proporcionar la formació complementària que necessiti l’estudiant per portar a terme les pràctiques.
g) Proporcionar a l’estudiant els mitjans materials i digitals indispensables per a portar a terme les pràctiques.
h) Facilitar i estimular l’aportació, per part de l’estudiant, de propostes d’innovació, millora i emprenedoria dels objectius propis de la seva funció.
i) Preservar la confidencialitat en relació amb qualsevol informació que tingui de l’estudiant a conseqüència de l’activitat com a tutor extern o tutora externa.
j) Ajudar i assistir l’estudiant, durant el període de pràctiques a l’entitat, per a les qüestions de caràcter professional que pugui necessitar resoldre per a portar a terme les activitats que desenvolupa en aquesta entitat.
k) Comunicar al tutor acadèmic o la tutora acadèmica de la UOC les incidències que es produeixin.
l) Participar en l’avaluació de l’activitat de pràctiques de l’estudiant.
El tutor extern o tutora externa de pràctiques té accés al Campus Virtual de la UOC i en fa ús d’acord amb les indicacions de la UOC i d’acord amb el que estableix la normativa de drets i deures dels estudiants de la UOC. La UOC ha de reconèixer, mitjançant l’expedició de la certificació acreditativa corresponent, l’activitat que ha dut a terme el tutor extern o la tutora externa del centre de pràctiques.
Durant l’exercici de l’activitat de pràctiques, la UOC es compromet a establir la col·laboració necessària amb el personal del Consell Insular d'Eivissa que actuïn com a tutors externs de pràctiques per tal d’obtenir el màxim d’efectivitat de les pràctiques dels estudiants.
4. Tutor acadèmic o tutora acadèmica de la UOC
La UOC es compromet a nomenar un tutor acadèmic o tutora acadèmica de les pràctiques de l’estudiant, que en garanteixi el correcte desenvolupament, d’acord amb el que estableix aquest conveni i en tots els documents que se’n derivin.
5. Nombre de places
El Consell Insular d'Eivissa es compromet a oferir semestralment places per a fer pràctiques externes, sempre que disposi dels recursos necessaris per a acollir els estudiants.
Abans del començament de cada curs acadèmic, la UOC i el Consell Insular d'Eivissa han d’acordar el nombre de places que oferiran i el tipus de modalitat o modalitats que oferiran durant aquell període acadèmic. No obstant això, el nombre de places acordades s’han d’oferir sempre que hi hagi estudiants matriculats.
6. Formalització de les pràctiques
La realització de les pràctiques externes s’ha de formalitzar mitjançant el protocol que s’adjunta com a annex I i que ha de signar només l’estudiant, i en el qual s’han de concretar la modalitat de les pràctiques, la data de començament i d’acabament, les hores de dedicació, l’horari, el lloc de desenvolupament de les pràctiques i el projecte formatiu.
7. Vincle amb el centre de pràctiques
La relació entre l’estudiant en pràctiques i el Consell Insular d'Eivissa és de caire estrictament acadèmic. Durant la seva estada en pràctiques, l’estudiant no ha d’assumir les responsabilitats pròpies del personal del Consell Insular d'Eivissa.
La realització de les pràctiques no implica que cap de les parts assumeixi obligacions més enllà de les estrictament establertes en aquest document i, en cap cas, no implica l’existència d’una relació laboral entre l’estudiant i el Consell Insular d'Eivissa.
En aquest sentit, l’estudiant no pot reclamar que es computi el temps d’estada en pràctiques per a calcular la seva antiguitat a la institució ni que es tingui en compte com a període de proves en el supòsit que s’incorpori al Consell Insular d'Eivissa un cop acabades les pràctiques, llevat que en el conveni col·lectiu aplicable s’estipuli expressament una cosa diferent.
Aquest conveni no comporta cap increment de despesa per a la UOC ni per al Consell Insular d'Eivissa. En cap cas, el Consell Insular d'Eivissa no ha d’abonar a l’estudiant en pràctiques cap tipus de compensació econòmica.
8. Assegurança
Els estudiants que desenvolupin les pràctiques externes al Consell Insular d'Eivissa estan coberts per una assegurança d’accidents perquè els rescabali en cas d’accidents o danys personals, i per una assegurança de responsabilitat civil, ambdues contractades per la UOC.
9. Certificació de les pràctiques externes
Un cop acabades les pràctiques, la universitat ha d’expedir a l’estudiant un certificat acreditatiu que contingui els aspectes següents: el titular del document, el centre on s’han fet les pràctiques, la durada, les dates de realització, la descripció de la pràctica i les activitats desenvolupades.
10. Normativa aplicable
En tot cas, les pràctiques externes s’han de regir pel que disposa el Reial decret 592/2014, d’11 de juliol, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris, i pel Reial decret 1791/2010, de 30 de desembre, pel qual s’aprova l’Estatut de l’estudiant universitari.
11. Propietat intel·lectual i industrial
L’estudiant, en qualitat d’autor, té la propietat intel·lectual que derivi dels resultats del seu projecte de pràctiques. El Consell Insular d'Eivissa no pot fer-ne cap ús (reproduir-los, transformar-los, etc.) sense el consentiment exprés de l’estudiant.
Si a conseqüència de les pràctiques externes de l’estudiant neix un producte nou, i per a obtenir-lo han influït els coneixements adquirits dins del Consell Insular d'Eivissa o la utilització de mitjans proporcionats per aquesta entitat, els drets de propietat intel·lectual han de ser propietat o titularitat conjunta de l’estudiant i el Consell Insular d'Eivissa.
En cas que es vulgui comercialitzar aquest producte nou, l’estudiant i el Consell Insular d'Eivissa han de pactar prèviament, en un document independent, les condicions per a fer-ho.
12. Màrqueting i difusió
Cadascuna de les parts declara i garanteix que és titular o té un títol suficient per a l’explotació comercial de tots els drets dels noms, logos i marques respectius i qualsevol altre bé protegit per les lleis en matèria de propietat industrial.
Així mateix, les parts s’autoritzen recíprocament a fer servir els seus logos, noms comercials, marques i altres elements d’identitat corporativa sobre els quals siguin titulars de propietat intel·lectual amb la finalitat única de desenvolupar l’objecte d’aquest acord.
13. Protecció de dades de caràcter personal
Ambdues parts reconeixen que compleixen totes les obligacions que deriven de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal, i la legislació complementària, en especial, les relatives al deure de secret, cessions de dades entre les parts en cas que l’acord ho impliqui, i adopció de les mesures de seguretat tècniques i organitzatives que exigeix el Reial decret 1720/2007.
Així mateix, reconeixen que se les ha informat de la inclusió de les seves dades personals en els fitxers corresponents de les parts amb la finalitat de formalitzar aquest acord i de complir i d’executar les obligacions que se’n deriven, així com de la manera i el lloc on es poden dirigir per exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició que la Llei estableix.
Així mateix, exclusivament en cas que l’acord impliqui l’accés als fitxers de tractament de dades personals responsabilitat de les parts, en compliment de l’article 12 de la LOPD, l’encarregat de tractar les dades quedarà autoritzat a accedir-hi i tractar-les únicament i exclusivament per portar a terme el servei objecte d’aquest acord, amb subjecció a les especificacions següents:
a) Únicament tractarà les dades personals d’acord amb la finalitat i les instruccions del responsable dels fitxers.
b) No aplicarà ni farà servir les dades personals subministrades amb una finalitat diferent de la que figura en aquest acord, ni les comunicarà, ni tan sols per a conservar-les, a altres persones. Tota subcontractació requerirà l‘autorització del responsable dels fitxers, excepte per a la subcontractació general de serveis de hosting i informàtics.
c) Adoptarà les mesures d‘índole tècnica i organitzativa que li corresponguin per a garantir la seguretat de les dades personals subministrades. Per a fer-ho aplicarà totes les mesures de seguretat de nivell bàsic que exigeix el Reial decret 1720/2007 (articles del 88 al 94 i del 105 al 108).
d) Les dades personals seran destruïdes o retornades al responsable dels fitxers una vegada en finalitzada la prestació.
e) Totes les dades personals subministrades són confidencials, i no es podran revelar, tret dels supòsits en què sigui necessari per al desenvolupament d’aquest acord i en els casos legalment establerts. L’encarregat del tractament haurà de comunicar i fer complir als seus empleats les obligacions que estableix aquest acord i, en concret, les relatives al deure de secret i seguretat. El compliment d’aquestes obligacions continuarà vigent fins i tot quan finalitzi la relació entre les parts.
f) Comunicarà al responsable dels fitxers qualsevol sol·licitud d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició que rebi en els terminis i les formes que estableix la Llei. En cas que l’encarregat del tractament incompleixi algun dels requisits i les estipulacions pactades en aquest contracte i destini les dades a una altra finalitat, o les comuniqui, serà considerat responsable del tractament i respondrà de les infraccions en què hagi incorregut personalment. Així mateix, exonerarà de tota responsabilitat el responsable dels fitxers.
14. Confidencialitat
Les parts acorden tractar confidencialment totes les dades, la documentació i la informació que s’hagin subministrat a l’altra part durant la vigència d’aquest document. Ambdues parts també acorden no divulgar aquesta informació a cap persona o entitat, exceptuant-ne els treballadors, amb la condició que també mantinguin la confidencialitat i només en la mesura que sigui necessari per a executar correctament aquest document.
L’acord de confidencialitat continua vigent fins i tot després que s’extingeixi aquest document, sigui quina en sigui la causa.
15. Entrada en vigor i durada
Aquest conveni entra en vigor en el moment de signar-lo i té una durada de tres [3] anys, que es pot prorrogar tàcitament per períodes iguals. No obstant això, les parts poden resoldre l’acord mitjançant una comunicació per escrit i fefaent a l’altra part, amb tres [3] mesos d’antelació.
16. Resolució
Són causes de resolució d’aquest document les següents:
a) L’acord mutu de les parts signants, manifestat per escrit.
b) La manifestació de qualsevol de les parts de la voluntat de resoldre aquest document, amb un preavís de tres [3] mesos respecte al començament del curs acadèmic següent.
c) L‘incompliment d‘alguna de les parts de les obligacions assumides en virtut d’aquest document, que donarà dret a l’altra part per resoldre unilateralment aquest acord, cosa que es farà efectiva en un període de trenta [30] dies a partir de la notificació.
d) Les causes generals d’extinció que estableix la legislació vigent.
En tot cas, les parts es comprometen a garantir la possibilitat d’acabar les pràctiques als estudiants que les estiguin fent en el moment de la resolució, el desistiment o la denúncia d’aquest document.
17. Comissió de seguiment
Ambdues parts, de comú acord, han de constituir una comissió de seguiment que ha de tenir com a funció seguir tots els aspectes relacionats amb aquest document. La comissió de seguiment ha d’estar formada per un representant de cada institució dels departaments i/o estudis que s’indiquen a continuació:
En representació de la UOC, Personal tècnic del Servei de pràctiques i mobilitat de la UOC.
En representació del Consell Insular d'Eivissa, la Secretaria General
Aquesta comissió ha d’establir de comú acord les dates en què es reuniran, presencialment o virtualment, a partir de la signatura d’aquest document. La comissió s’ha de reunir un cop a l’any, com a mínim. A cada reunió s’ha de fer el seguiment de les activitats objecte d’aquest acord i aclarir tots els dubtes que es puguin plantejar en la interpretació i l’execució d’aquest. S’ha d’aixecar acta dels punts que són objecte de cada reunió.
18. Jurisdicció
Les parts expressen el compromís de complir les seves obligacions respectives de bona fe i de portar a bon terme totes i cadascuna de les negociacions que calguin per a complir aquest acord a satisfacció d’ambdues institucions.
Les parts acorden que qualsevol controvèrsia que derivi de la interpretació, el compliment o l’execució dels acords d’aquest document s’ha de resoldre, de mutu acord, per mitjà de la comissió de seguiment que preveu la clàusula anterior. Aquesta comissió disposa d’un termini de [30] trenta dies per a arribar a un acord.
Si no arriben a un acord en el termini establert, les parts convenen que les qüestions litigioses que derivin de la interpretació, l’aplicació o l’execució dels acords que s’estableixen en aquest document són de coneixement i competència dels jutjats i tribunals de les Illes Balears de la jurisdicció contenciosa administrativa.
19. Llei aplicable
Aquest document es regeix pel que estableixen les seves clàusules. Els aspectes que no s’hi preveuen es regeixen per la legislació espanyola vigent.
En tot cas, les parts acorden que, a l’efecte de notificacions, s’estableixen els domicilis socials d’ambdues institucions.
I, com a prova de conformitat i perquè quedi constància de tot el que s’ha convingut, ambdues parts signen aquest conveni en dos exemplars, al lloc i en la data que s’indiquen en l’encapçalament.
vicerector de Docència i Aprenentatge de la Universitat Oberta de Catalunya, Sr. Carles Sigalés Conde
consellera executiva del Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d’Eivissa, Sra. Marta Díaz Pascual
Eivissa, 30 de maig de 2016
El secretari tècnic de Turisme, Interior, Territori i Mobilitat,
Ramón Roca Mérida
ANNEX I
Protocol d’adhesió al Conveni marc de col·laboració entre la UOC i el Consell Insular d’Eivissa
Eivissa, [dia] de/d’ [mes] de [any]
L’estudiant [noms i cognoms], amb document nacional d’identitat (NIF) [núm. NIF], estudiant del pla d’estudis que condueix a l’obtenció del títol de [nom de la titulació] de la UOC.
Exposició
I. En data [dd/mm/aaaa], la UOC i el Consell Insular d'Eivissa van signar un conveni marc de col·laboració pel qual es desenvolupen les condicions segons les quals s’han de dur a terme les activitats de pràctiques dels estudiants de la UOC al Consell Insular d'Eivissa, segons la modalitat prevista.
II. Segons el que disposa la clàusula sisena del conveni marc de col·laboració esmentat, la realització de les pràctiques al Consell Insular d'Eivissa per part de l’estudiant es formalitzarà mitjançant la sol·licitud d’adhesió al conveni.
Clàusules
1. Objecte
L’estudiant [noms i cognoms] s’adhereix al conveni marc de col·laboració que la UOC i el Consell Insular d'Eivissa van signar en data [dd/mm/aaaa], pel qual s’estableixen les condicions segons les quals s’han de desenvolupar les activitats de pràctiques dels estudiants de la UOC al Consell Insular d'Eivissa, segons la modalitat prevista.
2. Acceptació de l’adhesió
L’estudiant [noms i cognoms] manifesta que coneix els pactes del conveni abans esmentat, i s’obliga a complir-los en tots els termes.
3. Condicions de les pràctiques
Les pràctiques objecte d’aquest protocol s’han de desenvolupar al Consell Insular d'Eivissa d’acord amb les condicions següents:
a) Modalitat de les pràctiques: presencial
b) Data d’inici: […]
c) Data de finalització: […]
d) Total d’hores de dedicació: […]
e) Horari: […]
f) Lloc: - Seu del Consell Insular d'Eivissa: Av. d'Espanya, 49, 07800-Eivissa.
g) Objectius educatius i activitats que es desenvolupen: els que s’estableixen en el projecte formatiu següent:
- Àrea de treball / Nom de l’ocupació
- Objectius de l’aprenentatge
- Competències que s’han de desenvolupar i tasques que s’han de fer
- Planificació temporal de l’activitat
4. Tutor acadèmic o tutora acadèmica de la UOC
[Si són pràctiques acadèmiques externes curriculars]
La UOC nomena [nom i cognoms], [professor o professora] responsable de l’assignatura [nom de l’assignatura], tutor acadèmic o tutora acadèmica de la universitat de les pràctiques acadèmiques externes curriculars de l’estudiant.
[Si són pràctiques acadèmiques externes extracurriculars]
La UOC nomena [nom i cognoms], [professor o professora] dels estudis de la mateixa branca de coneixement de la titulació cursada per l’estudiant, tutor acadèmic o tutora acadèmica de la universitat de les pràctiques acadèmiques externes extracurriculars.
5. Tutor extern o tutora externa del centre de pràctiques
El Consell Insular d'Eivissa nomena [nom i cognoms], personal del Consell Insular d'Eivissa, [tutor extern o tutora externa] de les pràctiques acadèmiques externes de l’estudiant.
6. Obligacions de l’estudiant
En tot cas, l’estudiant es compromet a assumir les obligacions següents:
a) Conèixer i complir el projecte formatiu de les pràctiques seguint les indicacions del tutor extern o tutora externa de les pràctiques i amb la supervisió del tutor coordinador o coordinadora de pràctiques.
b) Complir l’horari, el temps de dedicació i les normes fixades pel Consell Insular d'Eivissa.
c) Desenvolupar el projecte formatiu i complir amb diligència les activitats acordades.
d) Elaborar la memòria final de les pràctiques i, si escau, l’informe de seguiment intermedi.
e) Mantenir el contacte amb el tutor acadèmic o tutora acadèmica de la UOC durant el desenvolupament de les pràctiques i comunicar-li qualsevol incidència que pugui sorgir, i també lliurar-li els documents i els informes de seguiment intermedi i la memòria final que li demanin.
f) Preservar la confidencialitat de la informació a què té accés per raó de la seva tasca, i guardar secret professional sobre les seves activitats durant el període de pràctiques i també després que hagin finalitzat.
g) Fer servir amb cura els recursos, respectar les normes de funcionament, seguretat i prevenció de riscos laborals i, si escau, les infraestructures tecnològiques del Consell Insular d'Eivissa.
h) Tenir una actitud respectuosa amb la política del centre de pràctiques i salvaguardar el bon nom de la UOC.
7. Durada
Aquest protocol d’adhesió entra en vigor en el moment de signar-lo i s’acaba en el moment en què s’acaben les pràctiques, d’acord amb la data que preveu la lletra c de la clàusula 3. El protocol i les pràctiques no poden ser objecte de pròrroga.
I, com a prova de conformitat, signo aquesta sol·licitud d’adhesió en tres exemplars i a un únic efecte, al lloc i en la data que s’indiquen en l’encapçalament.
Signatura,
[Nom i cognoms de l’estudiant]
Estudiant de la Universitat Oberta de Catalunya