Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 6384
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 23 de maig de 2016 per la qual es convoquen els ajuts a la xarxa d’escoles públiques de les Illes Balears per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació, per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies corresponents al curs 2015-2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació estableix a l’article 12 que l’educació infantil té caràcter voluntari i que, amb l’objectiu de respectar la responsabilitat fonamental dels pares o tutors en aquesta etapa, els centres d’educació infantil han de cooperar estretament amb ells.

L’article 15.1 especifica que les Administracions públiques han de promoure un increment progressiu de l’oferta de places públiques al primer cicle d’educació infantil (0-3 anys). De la mateixa manera, han de coordinar les polítiques de cooperació entre si i amb altres entitats per assegurar l’oferta educativa en aquest cicle. Per tot això, cal determinar les condicions en les quals es poden establir convenis amb les corporacions locals, altres administracions i entitats privades sense ànim de lucre.

El Decret 60/2008, de 2 de maig, que estableix els requisits mínims que han de complir els centres de primer cicle d’educació infantil, preveu a l’article 3 que les administracions públiques han de promoure una oferta suficient de places de primer cicle d’educació infantil d’acord amb les necessitats de cada nucli de població. Per a això, han de determinar les condicions en les quals poden establir-se convenis amb les corporacions locals i amb altres administracions.

El Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 169, de 4 de desembre), a l’article 4.1 estableix que “mitjançant resolució la consellera d’Educació i Cultura convocarà els ajuts corresponents per a la creació, consolidació de places de primer cicle d’educació infantil, sosteniment de centres de primer cicle d’educació infantil, oferta d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys, tenguin o no fills o filles escolaritzats, i per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca”. Poden participar en la convocatòria totes les entitats que s’hagin integrat a la xarxa mitjançant la subscripció del conveni previst a l’article 3 del mateix decret. Aquests ajuts són compatibles amb d’altres que es puguin obtenir de l’Administració mateixa o d’una altra entitat pública o privada, segons el que disposa la normativa de subvencions.

L’article 7 del mateix Decret diu que els ajuts econòmics per al sosteniment dels centres s’han d’atorgar de manera universal i igual a tots els centres públics que pertanyen a la xarxa d’escoles infantils públiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d’acord amb el mòdul que preveu l’article 8.1 del mateix Decret.

Aquests mòduls queden fixats a l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 29 de febrer de 2016 mitjançant la qual s’estableix la quantia dels mòduls per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil, per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies.

Aquests ajuts econòmics tenen per objecte contribuir a les despeses de funcionament, de manteniment, de conservació i de personal dels centres de primer cicle d’educació infantil que pertanyen a la xarxa esmentada. Igualment, els ajuts per al desenvolupament de serveis educatius d’atenció primerenca i els ajuts econòmics per al desenvolupament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats, s’han de distribuir d’acord amb la mateixa Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 29 de febrer de 2016.

D’aquesta manera, la legislació d’àmbit local i la legislació educativa preveuen la regulació de la cooperació entre les corporacions locals i les administracions educatives.

Per tot això, segons el que disposen l’article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm.196, de 31 de desembre) i l’article 4 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol de 2009); segons el Pla Estratègic de Subvencions de la conselleria d’Educació i Universitat per a l’any 2016; a proposta del director general d’Innovació i comunitat Educativa; amb l’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització favorable de la Intervenció General, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de maig, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

1. Objecte

L’objecte d’aquesta Resolució és convocar els ajuts destinats al sosteniment de la xarxa d’escoles públiques de primer cicle d’educació infantil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys, tenguin o no infants escolaritzats, durant el curs 2015-2016.

2. Beneficiaris i requisits

Els beneficiaris dels ajuts són les entitats públiques titulars de centres d’educació infantil de primer cicle que reuneixin tots els requisits següents:

a. Haver-se integrat a la xarxa abans de setembre de 2015, mitjançant la subscripció del conveni en vigor amb la Conselleria d’Educació i Universitat, tal com preveu el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.

b. Haver funcionat regularment un mínim de set mesos durant el curs 2015-2016 i comptar amb l’autorització corresponent de la Conselleria d’Educació i Universitat abans del setembre de 2015.

c. Haver justificat l’aplicació d’ajuts, en el cas que se n’hagin rebut en exercicis anteriors.

d. Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

3. Import i crèdit pressupostari

1. L’import econòmic d’aquesta convocatòria és d’1.500.000 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l’any 2016, d’acord amb la distribució següent:

a. De la quantitat total, es destinen 1.293.000 euros per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil, a càrrec de les partides:

13601 421K04 46000 10

13601 421K04 46000 20

13601 421K04 46000 30

13601 421K04 46100 20

13601 421K04 46100 30

13601 421K04 46100 40

13601 421K04 48000 00

b. De la quantitat total, es destinen 24.300 euros per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, estiguin o no escolaritzats els infants, a càrrec de les partides:

13601 421K04 46000 10

13601 421K04 46000 20

13601 421K04 46000 30

13601 421K04 46100 20

13601 421K04 46100 30

13601 421K04 46100 40

13601 421K04 48000 00

c. De la quantitat total, es destinen 182.700 euros per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca, a càrrec de les partides:

13601 421K04 46000 10

13601 421K04 46000 20

13601 421K04 46000 30

13601 421K04 46100 20

13601 421K04 46100 30

13601 421K04 46100 40

13601 421K04 48000 00

2. Una vegada que la Comissió Avaluadora prevista en aquesta Resolució hagi elaborat l’informe a què fa referència el punt 8, i tenint en compte la natura econòmica i administrativa de les entitats sol·licitants a les quals es proposa concedir l’ajut, s’han d’obrir les partides que siguin necessàries o s’ha de redistribuir el total de la quantitat prevista en aquesta convocatòria entre les partides previstes a l’apartat 3.1 d’aquesta resolució.

3. Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts per al sosteniment de centres públics de primer cicle d’educació infantil, per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de 3 anys, tenguin o no infants escolaritzats, sigui superior a les quantitats màximes que fixa aquesta Resolució, els criteris que s’han de seguir per concedir-los són els establerts al punt 9.

4. Tipus d’ajuts

D’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 29 de febrer de 2016 per la qual s’estableix la quantia dels mòduls per al sosteniment de les escoles infantils públiques de primer cicle d’educació infantil; per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, i per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca, aquests ajuts es distribueixen segons els conceptes següents:

a. Sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil. Tenen per objecte contribuir a les despeses de funcionament, de manteniment, de conservació i de personal de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil integrades a la xarxa esmentada a raó de 3.000 € per unitat escolar en funcionament.

Es considera unitat escolar en funcionament aquella que estigui autoritzada per l’Administració educativa en data anterior al setembre de 2015 i de la qual el secretari o secretària de l’entitat pública sol·licitant en certifiqui el funcionament de forma regular un mínim de set mesos durant el curs 2015-2016.

b. Funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies corresponents al curs 2015-2016. A raó de 100 € per cada quatre sessions justificades d’una mateixa activitat.

Es considera sessió de servei o programa destinat a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies:

  • Massatge infantil i/o ioga per a famílies amb infants menors de tres anys sense escolaritzar.
  • Taller de famílies amb infants menors de tres anys, estiguin aquests escolaritzats o no.
  • Espai familiar adreçat a famílies amb infants no escolaritzats.
  • Xerrades, col·loquis, taules rodones, etc. adreçats a famílies amb infants menors de tres anys, escolaritzats o no.
  • Teatre, concerts, espectacles de dansa, etc., preferentment per a famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats.
  • Activitats destinades a infants menors de tres anys no escolaritzats i a les seves famílies, residents a l’àmbit rural.

c. Funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca. Tenen per objecte contribuir a les despeses de detecció, diagnòstic i, sobretot, integració i suport educatiu dels infants amb necessitats educatives especials, a raó de 900 € per infant amb necessitats educatives especials.

Es considera alumne amb necessitats educatives especials escolaritzat aquell que durant el curs 2015-2016 hagi estat matriculat un mínim de sis mesos i del qual, al seu expedient, consti el dictamen d’escolarització o equivalent expedit per l’òrgan competent abans de l’1 de setembre de 2015.

No són computables els infants amb necessitats educatives especials escolaritzats que són atesos directament per personal de la pròpia Conselleria d’Educació i Universitat durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència a l’escola infantil.

En el cas que dues entitats públiques integrades a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears col·laborin en el funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i/o en el funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, aquests ajuts només els pot sol·licitar una d’aquestes. En qualsevol cas s’han d’atendre, preferentment, les sol·licituds dels consells insulars.

5. Sol·licituds

1. La sol·licitud d’ajuts s’ha de presentar al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (adreçat a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa) o a qualsevol dels llocs que determinen l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents annexos, necessaris per poder sol·licitar i justificar la subvenció, es troben a disposició de les persones interessades a la seu de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, c. d’Alfons el Magnànim, 29, 4a, 07004, Palma) i a la pàgina web de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://dgice.caib.es).

3. Cada entitat sol·licitant a afectes de formalització de la sol·licitud ha de presentar els documents següents:

a. La sol·licitud s’ha de formalitzar per escrit mitjançant la sol·licitud que figura a l’annex 1 d’aquesta Resolució. L’ha de signar la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l’entitat i s’hi ha d’adjuntar l’escrit de tramesa corresponent.

b. Còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del representant legal.

c. Còpia del DNI del representant legal.

d. Còpia del CIF de l’entitat sol·licitant.

e. En el cas de ser la primera vegada que l’entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número de compte bancari, declaració responsable de la titularitat del compte bancari.

f. Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat d’acord amb l’annex 2. Aquesta declaració ha d’incloure:

  • La declaració de conèixer la legislació reguladora de la concessió d’ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris, en especial l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d’11 de juliol) per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
  • Declaració de no estar sotmès a cap causa de les prohibicions establertes a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) i a l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB núm. 135, de 26 de setembre), per ser beneficiari de subvencions.
  • Declaració de tenir coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l’ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
  • Declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable que s’adjunta comporta l’obligació de reintegrar l’ajut obtingut.

g. Certificat expedit pel secretari o secretària de l’entitat de l’acord de l’òrgan competent de l’entitat en el qual s’aprova la sol·licitud de l’ajut.

h. Acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social (mitjançant el corresponent certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social).

i. La Conselleria d’Educació i Universitat obtindrà d’ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària i amb la hisenda autonòmica, atès que la presentació de la sol·licitud suposa l’autorització a l’òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtingui directament l’acreditació de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària. En el cas que l’entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, s’ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal d’Administració Tributària juntament amb la sol·licitud.

4. L’Administració pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar de manera correcta la sol·licitud.

6. Termini de presentació de sol·licituds i d’esmena d’errors

1. Les sol·licituds s’han de presentar en el termini de 10 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Si la sol·licitud o la documentació presentada té algun defecte o hi manca algun document, d’acord amb article 13.1 b de l’Ordre de la Consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura i amb article 71 de la Llei 30/1992, la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa ha de requerir la documentació que falti a l’entitat interessada perquè, en el termini màxim de 10 dies naturals, presenti els documents preceptius que manquen, amb l’advertiment exprés que, si no ho fa així, la seva petició es tindrà per desistida amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 42 de la Llei 30/1992.

7. Instrucció i resolució del procediment

1. L’inici i la resolució del procediment per concedir subvencions regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d’Educació i Universitat.

2. La Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa és l’òrgan competent per instruir el procediment.

3. La instrucció del procediment i la resolució i notificació de sol·licituds s’han de tramitar d’acord amb els articles 8 i 10 de l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’Educació i Cultura.

 

8. Avaluació de les sol·licituds

1. L’examen i la valoració de les peticions correspon a la Comissió Avaluadora, la qual exerceix les funcions següents:

a. Avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.

b. Emetre l’informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

2. Es crea una Comissió Avaluadora, els membres de la qual són:

a. Presidència: la directora de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància o persona en qui delegui.

b. Secretaria: una persona en representació de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.

c. Vocalies:

  • Una persona en representació de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.
  • Una persona en representació de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.
  • Una persona en representació del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació i Universitat.

3. La Comissió Avaluadora podrà demanar l’assessorament d’una persona en representació de cada consell insular i de la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears per elaborar l’informe.

9. Criteris de concessió

1. La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. La concessió dels ajuts s’ha de fer d’acord amb els mòduls establerts a l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 29 de febrer de 2016 per la qual s’estableix la quantia dels mòduls per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil, per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies.

3. La quantia de cada mòdul es podrà augmentar o disminuir d’acord amb el que estableix el punt 16.4 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

10. Concessió dels ajuts

1. El director general d’Innovació i Comunitat Eductiva, amb fonament en l’informe de la Comissió Avaluadora, ha d’emetre la proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts, que ha d’incloure la llista de beneficiaris proposats per a l’atorgament de la subvenció, així com la relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

2. La proposta s’ha de publicar a la pàgina web de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://dgice.caib.es).

11. Límit de les subvencions i concurrència amb altres ajuts

L’import de les subvencions regulades en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts superi el cost de l’activitat subvencionada.

12. Resolució del procediment

1. El conseller d’Educació i Universitat, a proposta del director general d’Innovació i Comunitat Educativa, ha de resoldre el procediment derivat de l’aplicació d’aquesta Resolució i ha de concedir o denegar l’ajut sol·licitat.

2. El termini màxim per resoldre els expedients és de sis mesos comptadors des de la data d’entrada de la sol·licitud a registre (article 13.1 d Llei 1/2009).

3. La resolució del conseller d’Educació i Universitat, que s’ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears, posa fi a la via administrativa.

4. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

 

13. Obligacions de les entitats beneficiàries i terminis d’execució

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableixen l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005 i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en especial les següents:

a. Comunicar a l’òrgan que ha emès la proposta de resolució l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.

b. Acreditar davant l’òrgan que li ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió dels ajuts i, si escau, el manteniment de l’activitat subvencionada.

c. Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat.

d. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern que siguin procedents.

e. Facilitar tota la informació referent als centres i programes que l’Administració educativa requereixi en relació amb els ajuts concedits.

f. Fer constar de manera expressa el suport del Govern de les Illes Balears en la difusió del centre, així com la pertinença del centre a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears, tal com s’estableix al conveni d’integració a la xarxa subscrit.

14. Justificació i pagament de la subvenció

1. El pagament de les subvencions s’ha de tramitar una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l’activitat subvencionada d’acord al model de l’annex 3 d’aquesta convocatòria.

2. La documentació acreditativa del compliment de la finalitat que consta a l’annex 3 s’ha de presentar en el termini de 10 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver finalitzat el curs 2015-2016 (BOIB núm. 56, de 18 d’abril de 2015).

3. Els pagaments s’efectuen mitjançant transferència bancària al compte que el beneficiari hagi indicat.

15. Revocació i reintegraments dels ajuts concedits

D’acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

Per valorar i quantificar els possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, són d’aplicació els criteris de gradació establerts a l’article 20 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments prevists a aquest efecte a la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.

16. Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el Decret legislatiu 2/2005.

17. Inspecció

D’acord amb el que disposa aquesta Resolució, les subvencions que concedeix la Conselleria d’Educació i Universitat s’han de sotmetre a la inspecció corresponent, segons la normativa vigent que hi sigui d’aplicació.

18. Publicació i interposició de recursos

Aquesta Resolució s’ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 57.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat; o recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució.

Palma, 23 de maig de 2016

El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March i Cerdà

ANNEX 1
Sol·licitud d’ajut per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil, per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies corresponent al curs 2015-2016

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

Nom o raó social: ..............................................................................................................

Adreça (1): ...........................................................................................................................

Telèfon/s de contacte: .........................................................................................................

Municipi: ..................................................................... CP: ...............................................

Província: ...........................................................................................................................

Dades bancàries per fer l’ingrés: ...........................................................................................

DADES DEL /DE LA REPRESENTANT LEGAL O L’APODERAT/DA

Nom i llinatges: ..................................................................................................................

DNI/NIF: ............................................................................................................................

Càrrec: ..............................................................................................................................

Adreça (1): ..........................................................................................................................

Telèfon de contacte: .......................................... Telèfon mòbil: ..........................................

Adreça electrònica de contacte: ...........................................................................................

Municipi:............................................................. CP: .......................................................

Província: ..........................................................................................................................

(1) En cap cas no es pot consignar com adreça un apartat de correus.

En nom de l’entitat que represent, declar que són certes les dades que apareixen en aquesta sol·licitud i a la documentació que s’hi adjunta.

……………...................……, …….. d ………………………….. de 2016

[rúbrica]

(   ) A) Sol·licitud d’ajuts per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil (emplenau un quadre per cada centre)

CENTRE 1

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

e-mail de contacte:

Telèfon de contacte:

Unitats escolars en funcionament durant el curs 2015-2016

Total unitats

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

  

   

   

      

CENTRE 2

Nom:

Codi de centre:

Adreça:

Localitat:

e-mail de contacte:

Telèfon de contacte:

Unitats escolars en funcionament durant el curs 2015-2016

Total unitats

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

  

   

CENTRE 3

Nom:

Codi de centre:

Adreça:

Localitat:

email de contacte:

Telèfon de contacte:

Unitats escolars en funcionament durant el curs 2015-2016

Total unitats

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

  

................................., ......... d ................... de 2016

El secretari/La secretària / L’interventor/a

[rúbrica]                                                                                                                     [segell de l’entitat beneficiària]

(   ) B) Sol·licitud d’ajuts per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies (mínim 4 sessions per activitat).

Nombre de sessions

Lloc de realització

Dates de realització

Nombre aproximat d’assistents

Massatge infantil i/o ioga per a famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats.

Taller de famílies.

Espai familiar adreçat a famílies amb infants no escolaritzats.

Xerrades, col·loquis, etc. adreçats a famílies amb infants menors de tres anys.

Teatre, concerts, espectacles de dansa, etc. adreçats preferentment a famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats.

Activitats destinades a infants menors de tres anys no escolaritzats i a les seves famílies residents en l’àmbit rural.

................................., ......... d ................... de 2016

El secretari/La secretària / L’interventor/a

[rúbrica]                                                                                                                     [segell de l’entitat beneficiària]

 

(   ) C) Sol·licitud d’ajuts per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca per a aquells infants amb necessitats educatives especials escolaritzats que no són atesos per personal de la pròpia Conselleria d’Educació i Universitat durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència a l’escoleta (emplenau un quadre per cada centre).

CENTRE 1

Nom:

Codi de centre:

Adreça:

Localitat:

Telèfon de contacte:

Adreça electrònica de contacte:

Alumnes amb NEE escolaritzats el curs 2015-2016

 Inicials de nom i llinatges

Data de naixement

Període d’escolarització (mesos)

    

    

CENTRE 2

Nom:

Codi de centre:

Adreça:

Localitat:

Telèfon de contacte:

Adreça electrònica de contacte:

Alumnes de NEE escolaritzats el curs 2015-2016

 Inicials de nom i llinatges

Data de naixement

Període d’escolarització (mesos)

    

    

................................., ......... d ................... de 2016

El secretari/La secretària / L’interventor/a

[rúbrica]                                                                                                                         [segell de l’entitat beneficiària]

ANNEX 2
Declaració responsable

El senyor / La senyora ..…………………………………………………………....……….............................,

amb el DNI ………………….., en nom de l’entitat sol·licitant ......………………………………….……..,

amb el NIF ……………………….....

Sota la meva responsabilitat, en relació amb el procediment per a l’obtenció de subvencions, convocat per la Resolució del Conseller d’Educació i Universitat de ….…. de ……………….….. de 2016,

DECLAR QUE:

Totes les dades exposades són certes, complesc els requisits de l’article 2 de la convocatòria i conec i accept les bases d’aquesta convocatòria.

Conec la legislació reguladora de la concessió d’ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que n’assumeixen els beneficiaris, en especial, l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d’11 de juliol), la qual estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

L’entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions establertes a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) i a l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB núm. 135, de 26 de setembre), per ser beneficiari de subvencions.

Tenc coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l’ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

Tenc coneixement que el falsejament de la declaració responsable que adjunt comporta l’obligació de reintegrar l’ajuda obtinguda.

........................, ………de……………………… de 2016

[rúbrica]

ANNEX 3
Model de certificat i memòria econòmica de les unitats escolars en funcionament, del funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies

.................................................................................., secretari/ària / interventor/a de l’entitat pública ...................................................................

CERTIFIC

1. Que aquesta entitat és titular dels centres que es relacionen als quadres que figuren a continuació i que el nombre d’unitats escolars en funcionament durant el curs 2015-2016 a cada centre és el consignat al quadre corresponent:

CENTRE 1

Nom:

Codi de centre:

Adreça:

Localitat:

e-mail de contacte:

Telèfon de contacte:

Unitats escolars en funcionament durant el curs 2015-2016

Total unitats

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

     

    

  

CENTRE 2

Nom:

Codi de centre:

Adreça:

Localitat:

e-mail de contacte:

Telèfon de contacte:

Unitats escolars en funcionament durant el curs 2015-2016

Total unitats

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

     

    

   

CENTRE 3

Nom:

Codi de centre:

Adreça:

Localitat:

e-mail de contacte:

Telèfon de contacte:

Unitats escolars en funcionament durant el curs 2015-2016

Total unitats

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

     

      

Total d’unitats escolars autoritzades i en funcionament, almenys 7 mesos, durant el curs 2015-2016

Quantia de la subvenció sol·licitada:

Quantia del mòdul de sosteniment d’unitats escolars:

3.000 €

Quantia total de la subvenció sol·licitada per al sosteniment del centre:

2. Que aquesta entitat pública ha organitzat durant el curs 2015-2016 les activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies següents:

Nombre sessions

Lloc de realització

Dates de realització

Nombre aproximat d’assistents

Massatge infantil i/o ioga per a famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats.

Taller de famílies.

Espai familiar adreçat a famílies amb infants no escolaritzats.

Xerrades, col·loquis, etc. adreçats a famílies amb infants menors de tres anys.

Teatre, concerts, espectacles de dansa, etc. adreçats preferentment a famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats.

Activitats destinades a infants menors de tres anys no escolaritzats i a les seves famílies residents en l’àmbit rural.

Quantia de la subvenció sol·licitada:

Quantia per cada 4 sessions fetes d’una mateixa activitat

100 €

Nombre de grups de 4 sessions fetes durant el curs 2015-2016

Quantia total de la subvenció sol·licitada per a activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies:

3. Que els alumnes amb necessitats educatives especials que es relacionen a continuació han estat matriculats durant el curs 2015-2016 un mínim de sis mesos als centres consignats i que al seu expedient consta el dictamen d’escolarització corresponent o un altre equivalent expedit per l’òrgan competent (no són computables els infants amb necessitats educatives especials escolaritzats que són atesos directament per personal de la pròpia Conselleria d’Educació i Universitat durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència a l’escoleta).

Inicials del nom

 i els llinatges

Data de naixement

Centre on ha estat matriculat

Període d’escolarització

(en mesos)

Servei que ha expedit el dictamen d’escolarització o altre equivalent

     

     

     

Quantia de subvenció sol·licitada:

Quantia per infant amb NEE

900 €

Nombre d’infants amb NEE que reuneixen els requisits establerts a la convocatòria en el curs 2015-2016

Quantia total de la subvenció sol·licitada per als alumnes amb necessitats educatives especials que reuneixen els requisits establerts a la convocatòria:

Em compromet a comunicar a l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància les sol·licituds d’altres subvencions que presenti o hagi presentat per a la mateixa finalitat, a efectes de determinar la concurrència de subvencions (marcau l’opció en la qual us trobau):

(    ) No percep cap altre ajut pel mateix concepte.

(    ) Percep ajuts pel mateix concepte per la quantitat de …………...... euros  mensuals/anuals.

(En cas de ser afirmatiu, cal annexar el llistat d’ajuts, quanties i activitats a què s’han destinat).

(    ) Certific que el cost del sosteniment del centre/s de titularitat de l’Ajuntament o Consell Insular és igual o superior a la suma de tots els ajuts percebuts pel mateix concepte.

S’adjunta a aquest certificat:

(    ) Un exemplar o còpia del document informatiu amb què s’ha fet pública l’oferta de places del curs 2015-2016.

(    ) Un exemplar o còpia del document informatiu de cadascuna de les activitats.

(    ) Un certificat que el cost del sosteniment del centre/s de titularitat de l’Ajuntament o Consell Insular és igual o superior a la suma de tots els ajuts percebuts pel mateix  concepte.

I perquè així consti, i s’incorpori a la documentació esmentada en aquesta Resolució, expedesc aquest certificat amb el vistiplau del batle o el president.

______________________, _____ d ____________________ de 2016

[rúbrica del secretari/secretària]                                                   Vist i plau

                                                                                                 El batle /La batlessa

                                                                                                 El president /La presidenta

                                                                                                [rúbrica]