Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 6378
Resolució del Director General de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears pel qual es convoca, pel procediment de lliure designació, la provisió del lloc de feina de director/a de Gestió, de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, amb contracte d’alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La plantilla autoritzada de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears preveu diversos llocs directius entre els quals el de director/a de Gestió.

2. Atesa la necessitat de cobrir el lloc de feina esmentat, cal tramitar la convocatòria corresponent per proveir-lo.

Consideracions jurídiques

1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l’accés a l’ocupació publica recollits a l’article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic es convoca la selecció d’un/a DIRECTOR/A DE GESTIÓ que consta a la relació de llocs de feina de l’EPRTVIB.

2. L’article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que en la selecció de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental, s’ha d’atendre als principis de mèrit i capacitat, com també als criteris d’idoneïtat, competència professional i experiència, i s’ha de dur a terme mitjançant els procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència.

3. L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, té atribuïda en virtut de la Llei 15/2010, de 22 de desembre de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, (en endavant EPRTVIB), la regulació i gestió dels serveis de radiodifusió i televisió competència d’aquesta Comunitat Autònoma. Atès l’article 23 de la Llei 15/2010, el Director General de l’EPRTVIB té atribuïdes funcions executives entre las que es troba la d’anomenar amb criteris de professionalitat el personal directiu de l’EPRTVIB.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir el lloc de feina de DIRECTOR/A DE GESTIÓ a l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, regida per les bases reguladores que figuren en l’annex d’aquesta resolució.

2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l’EPRTVIB (ib3tv.com).

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució- que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003 de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També si pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

  

Calvià, 13 de maig de 2016

El director general
Andreu Manresa i Monserrat

  

ANNEX
Bases de la convocatòria

1. S’acorda la convocatòria pública- pel procediment de lliure designació- del lloc de feina de director/a de Gestió de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, amb contracte d’alta direcció i amb les funcions següents:

  1. Responsabilitzar-se de la contractació administrativa
  2. Responsabilitzar-se’n de la gestió econòmica i pressupostària
  3. Responsabilitzar-se’n del departament de recursos humans
  4. Controlar-ne i coordinar el departament jurídic
  5. Totes les funcions que li atribueixin el director general o el gerent de l’EPRTVIB, o l’òrgan superior competent i les que li deleguin expressament.

2. Tota persona aspirant a aquest lloc de feina ha d’omplir els requisits següents abans que venci el termini per presentar-hi sol·licituds:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat on sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar – qualsevol que en sigui la nacionalitat – els conjugues d’espanyols i de ciutadans d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i siguin menors de vint-i-un anys o dependents i majors d’aquesta edat.
  2. Tenir la capacitat funcional per acomplir les tasques assignades.
  3. Tenir complits divuit anys  i no superar l’edat màxima de jubilació forçosa.
  4. Tenir la titulació oficial de llicenciatura en dret, llicenciatura en economia, llicenciatura en ciències empresarials o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo abans que venci el termini per presentar sol·licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.
  5. No haver estat separat del servei, per mitjà d’un expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en situació d’inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per mitjà d’una resolució judicial per accedir al cos o escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha d’estar inhabilitat ni en una situació equivalent ni ha d’haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que l’impedeixi accedir a l’ocupació pública al seu estat en els mateixos termes.

3. Tota persona interessada a participar en aquest procés selectiu ha de presentar una sol·licitud adjuntant-hi una còpia del document d’identitat i el currículum en el qual han de constar les dades següents:

a. Número del document d’identitat (DNI, NIE o passaport).

b. Llocs de feina que hagi ocupat.

c. Experiència professional i de gestió

d. Títols acadèmics.

e. Estudis, cursos, ponències, publicacions, informes, coneixements d’idiomes i qualsevol altre mèrit que consideri oportú fer-hi constar.

Les persones aspirants també han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació que justifiqui els mèrits al·legats i la que acrediti que compleixen els requisits de la convocatòria, mitjançant l’aportació de la documentació compulsada o original i fotocòpia per compulsar.

4. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el termini de 7 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears,  en el Registre de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears, o bé per mitjà de qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

5. Es constitueix una comissió d’avaluació encarregada d’analitzar les sol·licitud presentades i de valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants. Està formada per les persones següents:

a. President: Miquel Àngel Lladó Ribas Suplent: Lluís Abardía Pazos

b. Vocal: Rafael Bonnin Castell        Suplent: Catalina Riutord Sbert

c. Secretari: Maria Nieves Vizcaino Mayol  Suplent: Paloma Mónica Martin Soledad

6. La titulació al·legada i també els mèrits i l’experiència professional que s’hagin de valorar han d’estar en consonància amb la competència i les funcions que s’hagin d’acomplir.

Els mèrits per valorar hauran d’estar en consonància amb les funcions i les competències pròpies del lloc de personal directiu professional convocat.

La valoració dels mèrits en concret es faran en relació als estudis universitaris o de postgrau dels candidats i  l’experiència professional en les funcions del lloc.

Entre els mèrits a valorar es pot fer especial esment en la realització de programes o cursos de desenvolupament directiu o de formació de directius organitzats per escoles d’Administració pública o impartits per altres institucions públiques o privades acreditades o homologades.

7. Entrevista personal. Es pot preveure una entrevista personal obligatòria que es realitzarà als aspirants que hagin complert amb els requisits de la convocatòria. Aquesta entrevista ha d’estar dirigida únicament a valorar si el candidat respon al perfil del lloc, als requisits objectius i competències específiques que determinen l’adaptació al lloc i seu desenvolupament. 

8. La Comissió de selecció aplicarà en la valoració dels candidats els principis d’igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l’experiència d’acord amb l’activitat a desenvolupar i informarà a l’òrgan competent sobre l’avaluació de tots els candidats admesos, donant compliment a l’anteriorment esmentat, i aquest resoldrà de forma motivada.

Aquesta resolució per la qual es designa la persona seleccionada es publicarà a la pàgina web d’IB3 i al BOIB

9. L’article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin amb relació a aquest personal professional directiu han de preveure expressament que el cessament de l’òrgan que subscrigui el contracte en nom de l’entitat impliqui l’extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d’aquell òrgan.

La persona designada per ocupar el lloc de feina ha de formalitzar el contracte d’alta direcció corresponent amb l’entitat convocant, la durada del qual ha d’anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació, en conseqüència no es poden formalitzar contractes que la seva durada es prevegi que es perllongui més de tres mesos des de l’acabament de la legislatura corresponent, i serà necessària l’autorització prèvia del Consell de Govern en el cas que la formalització sigui per un període superior. (Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2001, BOIB núm. 44 de 12 d’abril de 2001).