Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 6450
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria pública per a la provisió temporal en comissió de serveis pel sistema de concurs del lloc de treball de cap de Servei de Selecció, Provisió i Gestió
Versió PDF
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 10.046 de 03 de juny de 2016 , va acordar el següent:
Convocar pel sistema de CONCURS en comissió de serveis, el lloc de treball que es relaciona a continuació, la cobertura provisional del qual és urgent i inajornable, d’acord amb les determinacions i entre el personal que reuneixi els requisits que s’indiquen a continuació:
Lloc de treball.
1.- CAP DE SERVEI DE SELECCIÓ, PROVISIÓ I GESTIÓ, de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior.
CODI: F20250067
NÚMERO DE LLOCS A COBRIR: 1
ES/SUB/CLASSE:
- Administració General, Cos Superior d’Administració de la CAIB
- Administració General, Subescala Tècnica Superior (TAG)
- Grup A, Subgrup A1
REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:
- Llicenciatura o Grau en Dret
- 1 any d’experiència en Administracions Públiques en llocs les funcions específiques dels quals tinguin relació amb les funcions específiques/ competències pròpies del lloc de treball o 200 hores de formació en matèries relacionades amb les funcions específiques/competències pròpies del lloc de treball.
- Coneixements de català: C1
FUNCIONS:
Funcions Genèriques:
Els serveis tenen com a funcions genèriques les que estan determinades per l'objectiu que té l'òrgan o la unitat administrativa en el qual s'integren i, en especial les següents:
- Dirigir, organitzar, programar, coordinar i controlar les gestions i tràmits propis de la competència del Servei.
- Assessorar i donar suport al seu superior jeràrquic.
- Controlar, coordinar i supervisar el personal adscrit al Servei, i impulsar, programar, organitzar i implantar mètodes de treball i planificació en l'àmbit del seu Servei.
- Dirigir, organitzar i avaluar de manera continua els recursos del Servei, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç, en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.
- Col·laborar i coordinar-se amb els distints responsables de les altres Àrees de Govern.
- Informar el Cap de Departament, periòdicament i, en tot cas a requeriment seu, del desenvolupament de les actuacions del seu Servei.
- Proposar mesures per a la modernització, simplificació de tràmits i millora de la gestió i mètodes de treball en la matèria pròpia del Servei.
- Elaborar i emetre els informes que li encomana el superior jeràrquic en la matèria pròpia del Servei.
- Responsabilitzar-se de l'execució dels acords adoptats que afectin el seu Servei.
- Responsabilitzar-se de les propostes d'acord o de resolució del seu Servei, i supervisar la resta d'actes administratius que aquest Servei emeti.
- Supervisar i coordinar la tramitació d'expedients objecte de recursos administratius i/o jurídics relacionats amb el servei.
- Vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes previstes en els reglaments.
- Acceptar la delegació de firma com a fedatari públic dels decrets i resolucions -en matèria de procediments reglats i sempre que no s'hagin emès informes contraris durant la tramitació de l'expedient- dictats pels regidors d'àrea, regidors d'àrea delegada, executius de govern, presidents i gerents d'organismes autònoms, així com la resta de funcions que li atribueix el Decret de batlia núm. 3000 de 26 de febrer de 2014, BOIB núm. 30 de 4 de març de 2014.
- Conèixer i aplicar la normativa vigent que afecti als assumptes del Servei així com a les eines informàtiques per dur-la a terme.
- Complir i fer complir al personal sota el seu comandament, les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
- Qualsevol altra que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
- Funcions Específiques:
- Redactar i dur a terme els tràmits adients per l'aprovació de les bases de les convocatòries d'accés a la funció pública i de la provisió de llocs de treball relativa al personal municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana., executant els acords adoptats en relació amb les convocatòries d'accés a la funció pública i de provisió de llocs de treball.
- Donar suport als òrgans de selecció i valoració en els procediments d'accés a la funció pública i de la provisió de llocs de treball relativa del personal municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana.
- Dirigir, gestionar i controlar els procediments de gestió de totes les borses de treball del personal municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana.
- Supervisar la tramitació de les propostes de nomenament i cessament del personal funcionari, laboral i eventual municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana.
- Supervisar el tràmit de les sol·licituds de compatibilitats del personal municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana.
- Coordinar i controlar tot el procés de negociació sindical del personal municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana.
- Vigilar la instrucció dels expedients disciplinaris per faltes lleus i la coordinació dels expedients per faltes greus o molt greus del personal municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana.
- Supervisar la confecció i transmissió de les propostes de modificació de la relació de llocs de treball del personal funcionari i laboral municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana, mantenint actualitzada la relació de llocs de treball d'acord amb les modificacions aprovades per la Junta de Govern.
- Mantenir actualitzada la relació de llocs de treball del personal eventual i dels òrgans directius, així com l'estructura orgànica de l'Ajuntament referida al personal municipal que no pertany a l'Àrea delegada de Seguretat Ciutadana.
- Dur un seguiment de les incidències generades pels usuaris de les DMS i DMI de Qualitat, així com de les incidències generades pels usuaris del Portal que afectin al seu Servei.
- Col·laborar amb l'atenció al públic presencial i per mitjans telemàtics.
Durada.
La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitzarà en qualsevol dels següents supòsits:
a) Quan el lloc de treball es proveeixi en forma definitiva.
b) En el termini màxim d’un any. No obstant això, i en el cas de no haver tingut lloc la provisió definitiva en aquest termini i si no consta informe de l’òrgan competent en contra, es podrà prorrogar per un altre any.
c) Quan cessin les raons d’urgència i necessitat inajornable que la motivaren.
d) En cas de supressió o amortització del lloc de treball.
La limitació temporal prevista a l’apartat b) no serà aplicable a les comissions de serveis en llocs de treball reservats a personal en situació de serveis especials o en qualsevol altra situació administrativa que comporti la reserva del lloc de treball.
FASE DE CONCURS.
Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de la l’ajuntament de Palma, s’han d’acreditar en la forma següent:
a. Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.
b. L’Administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.
c. A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal del Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que considerin adient per a la seva constància en el procediment del concurs.
d. Això no obstant, les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud. En tot cas, els certificats relatius als serveis prestats a altres administracions, s’hauran d’aportar per part dels interessats, encara que els mateixos hagin estat reconeguts per l’Ajuntament de Palma.
e. Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Experiència professional.
Per cada any o fracció superior a 6 mesos de serveis prestats a l’Administració Pública, 0,50 punts.
La puntuació màxima es de 4 punts.
Cursos de formació.
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.
Es valoren en tots els casos els següents:
- cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua a les administracions públiques (IV AFCAP i anteriors).
- cursos realitzats pel mateix Ajuntament, tant del seu propi Pla de formació com del de formació contínua.
- cursos d’informàtica
- cursos en matèria de normativa o aplicació pràctica del contingut propi de les competències municipals
- cursos de prevenció de riscs laborals, així com les seves diverses especialitzacions
- cursos en matèria d’igualtat
- cursos en matèria de qualitat
- cursos homologats en matèria sindical
- Especialistes, i altra formació pròpia diferent de les titulacions oficials, impartits per les universitats.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.
Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb ....0,02 punts
L’hora d’assistència es valora amb........................... 0,01 punts
La puntuació màxima és de 2,5 punts.
Titulacions acadèmiques oficials.
Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit. Per cada titulació que s’hagi de valorar s’aplicarà el següent criteri:
- Màster, doctorat, postgrau o equivalent. 0,50 punts
- Titulació de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent. 2 punts
- Diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o equivalent. 1 punt
- Tècnic superior de formació professional o equivalent. 0,75 punts
La puntuació màxima és de 2,5 punts
Coneixement de la llengua catalana.
- Les expedides per l’EBAP, a partir de 1994.
- Les recollides en el Decret 80/2004, de 10 de setembre, de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura, (BOIB número 132, de 21-09-2004), sobre avaluació i certificació de coneixements de català.
- Les de l’Estudi G. Lul·lià expedits fins el curs 1983/1984, no tenint reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data.
La puntuació d’aquest apartat serà la següent:
- Nivell de domini (certificat C2): 0,75 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,25 punts
La puntuació màxima és d’1 punt.
Total puntuació fase de concurs: 10 punts.
Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 03 de juny de 2016
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 1629, de 04/02/2016 (BOIB núm. 18 de 06/02/2016)
Joan Miquel Escales Vidal