Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 6241
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’aprova i s’autoritza la contractació, de forma directa, de l’arrendament del local núm.8 de la planta baixa del carrer Alfred Bonet, 3, de Palma de Mallorca i 11 places d’aparcament de la planta soterrani segona (AMBDE 533/2016) (DGTPFP/SP 77/2016)
Versió PDF
Fets
1. El passat 4 de març de 2016 va tenir entrada a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni un escrit de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació amb data 3 de març de 2016, en què es sol·licita l’inici de l’expedient de contractació directa de l’arrendament del local núm.8 de la planta baixa del carrer Alfred Bonet, 3, de Palma de Mallorca, i 11 places d’aparcament de la planta soterrani segona, per destinar-lo a oficines de la Direcció General de Menors i Famílies.
2. El referit escrit adjuntava la documentació inicial d’aquest expedient, que és, entre d’altres:
3. Es considera, a més, la documentació relativa a l’immoble i a la seva titularitat, la que consta en el arxius de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, la relativa a les condicions contractuals i la comptable de rigor.
4. La resolució del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni,per delegació de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, d’inici de l’expedient d’arrendament del referit local.
5. Es considera, a més, l’informe favorable emès per un tècnic de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni.
Fonaments de dret
1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril de 2001), que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la comunitat autònoma, i l’article 87.i de la mateixa llei, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2. Els articles 131 a 138 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 192, de 24 de desembre de 2005).
3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les Conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 71/2015, de 17 de juliol, pel qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques (BOIB núm. 108, de 17 de juliol).
Proposta de resolució
Propòs a la consellera d'Hisenda Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:
1. Aprovar i autoritzar la contractació —de manera directa— de l’arrendament del local núm.8 de la planta baixa del carrer Alfred Bonet, 3, de Palma de Mallorca, i 11 places d’aparcament de la planta soterrani segona, amb la propietària, l’entitat Juveca S.A amb CIF A07258775, com a part arrendadora, i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per destinar-lo a oficines de la Direcció General de Menors i Famílies.
2. Establir que el contracte tindrà efectes des de la formalització del contracte fins al 31 de març del 2020 i es podrà prorrogar tàcitament per períodes de dos anys, si cap de les dues parts signants del contracte no fa un preavís en sentit contrari amb dos mesos d’antelació a l’acabament d’aquest o de les pròrrogues respectives. El termini del contracte s’estableix de manera obligatòria per a l’arrendadora i potestativa per a l’arrendatària.
3. Disposar que la renda que es pacta serà de 2.795,10€ mensuals, amb l’IVA inclòs. La renda s’ha de revisar anualment, i s’ha de determinar i exigir segons els requisits de l’article 18 de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. Posar el local objecte d’aquest arrendament a disposició de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperacio. Per fer-ho, s’han d’adoptar totes les mesures que calguin per tal d’administrar i de mantenir els immobles en condicions de servir sempre a la finalitat a què es destinen.
5. Establir que la despesa total prevista per a aquest arrendament serà de 134.164,80€ (IVA inclòs), i, per tant, està subjecte a la fiscalització prèvia favorable per part de la Intervenció General; té caràcter plurianual i, pel que fa a l’any 2016, anirà a càrrec de la partida pressupostària 17101 G313K01 Quant a les anualitats següents, anirà a la mateixa partida assenyalada, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma.
6. Anotar les característiques d’aquest arrendament en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7.Notificar aquesta resolució a les parts interessades, sense perjudici de que s’hagi de tramitar el corresponent procediment econòmic financer i dur a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma de Mallorca, 4 d’abril de 2016
El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni
Francesc Colom Coll
Palma de Mallorca, 30 de mayo de 2016
D’acord amb la proposta. En dict resolució.
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí