Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 6224
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres, de 25 de maig de 2016, per la qual es regulen i es convoquen les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de nivell 1 de grau mitjà d’Esports de Muntanya i Escalada i de nivell 2 de Barrancs, Escalada i Mitja Muntanya a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial, regula en l’article 30 els requisits d’accés de caràcter específic.

El Reial decret 318/2000, de 3 de març (BOE núm. 73 de 25 de març) que estableix el títols de Tècnic esportiu i Tècnic esportiu superior de les diferents especialitats dels esports de Muntanya i Escalada, i fixa els ensenyaments mínims i els requisits d’accés, regula a l’annex II la prova de caràcter específic per a l’accés al nivell 1 de grau mitjà i les diferents proves específiques per a l’accés al nivell 2 corresponents als títols que desenvolupem a la nostra Comunitat de Tècnic esportiu en Barrancs, Escalada i Mitja Muntanya.

Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent:

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l’organització de les proves d’accés de caràcter específic, requisit per sol·licitar plaça als ensenyaments esportius de règim especial de grau mitjà de nivell 1 d’Esports de Muntanya i Escalada i de nivell 2 de Barrancs, Escalada i Mitja Muntanya.

1. Aquesta Resolució es concreta en els següents annexes:

a) L’annex 1 inclou les instruccions generals de les proves.

b) L’annex 2 inclou el model d’inscripció a les proves específiques.

c) L’annex 3 inclou el model de declaració jurada que han de lliurar els inscrits.

d) L’annex 4 detalla els calendaris de les actuacions corresponents a aquestes proves d’accés de caràcter específic.

Segon

Convocar les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de grau mitjà de la modalitat esportives de Esports de Muntanya i Escalada, en els termes que figuren en les instruccions que s’inclouen com a annex 1 d’aquesta Resolució.

Tercer

El Reial decret que estableix el títol de Tècnic de la modalitat, especifica les característiques de la prova: el contingut, els criteris d’avaluació, els efectes i vigència, les exempcions, les adaptacions per als discapacitats, els components i funcions del tribunal.

Quart

Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Cinquè

Aquesta Resolució entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, de conformitat amb el que es preveu a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 25 de maig de 2016.

El director general de Planificació, Ordenació i Centres
Antonio Morante Milla

 

ANNEX 1
Instruccions

Article 1

Persones que s’han d’inscriure per fer la prova d’accés de caràcter específic de grau mitjà de nivell 1 d’Esports de Muntanya i Escalada i de nivell 2 de Barrancs, Escalada i Mitja Muntanya, i persones exemptes

1. S’hi poden inscriure les persones que tenen els requisits d’accés als ensenyaments esportius de règim especial de caràcter general (graduat en ESO o equivalent acadèmic) i les persones que han superat les proves generals d’accés per a persones sense requisits acadèmics.

2. No han de fer la inscripció, al estar exempts de superar la prova (veure disposició transitòria segona del RD 1363/2007 de 24 d’octubre):

a) Els esportistes d’alt nivell (certificat pel Consell Superior d’Esports) de la modalitat esportiva a la que s’inscriuen.

b) Els esportistes d’alt rendiment (certificat expedit per l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma en matèria d’esports) de la modalitat esportiva a la que s’inscriuen.

c) Els qui acreditin haver estat seleccionats, en la mateixa modalitat o especialitat a la que s’inscriuen, per la respectiva federació esportiva espanyola, per representar a Espanya en competicions internacionals en categoria absoluta, almenys una vegada en els últims dos anys. Aquesta acreditació es fa mitjançant un certificat expedit pel Consell Superior d’Esports.

d) En les modalitats d’Esports de Muntanya i Escalada, per a l’especialitat d’escalada haver estat classificat entre els 10 primers, almenys una vegada en els dos últims anys, en l’especialitat d’escalada de les categories sènior del Campionat d’Espanya Absolut. Aquestes condicions s’han d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la Federació d’Esports de Muntanya i Escalada.

Article 2

Termini d’inscripció a les proves

La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments de règim especial de grau mitjà especificats a l’article 1, s’ha de fer des de dia 1 fins a dia 10 de juny de 2016, ambdós inclosos.

Article 3

Lloc per inscriure’s a la prova d’accés de caràcter específic

1. La inscripció de la prova d’accés de caràcter específic s’ha de fer a:

a) IES Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears (IES CTEIB).

Gremi dels Forners 4, (Poliesportiu “Príncipes de España”) 07009 Palma.

Tel: 971 433714 www.iescteib.org

b) Delegació Territorial d’Educació a Menorca. Avinguda de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó. Tel.: 971 36 90 08.

c) Delegació Territorial d’Educació Eivissa i Formentera. Carrer Via Punica, 23. 07800 Eivissa. Tel: 971 31 01 04.

Article 4

Documentació necessària per inscriure’s per fer la prova d’accés de caràcter específic:

1. Per formalitzar la inscripció, les persones interessades a realitzar la prova d’accés de caràcter específic han de presentar, en tots els casos:

a) Sol·licitud per duplicat segons el model oficial (annex 2), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.

b) Original i còpia del document oficial d’identificació.

c) Declaració jurada que no es té cap requisit d’accés directe que permeti l’accés als ensenyaments esportius de règim especial (annex 3), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.

d) Original i còpia del títol de graduat en educació secundària o equivalent, o del certificat que acrediti que s’ha superat la prova d’accés per a persones sense requisits acadèmics. Aquests documents han d’especificar la nota o mitjana obtinguda.

2. S’ha d’acreditar el pagament al compte de la federació, de l’import que la federació ha establert per aquesta prova, aportant al centre en el moment de formalitzar la inscripció, còpia de l’ingrés bancari que ha d’indicar nom, llinatges i el concepte “inscripció prova específica” i el nivell i modalitat esportiva.

a) Nivell 1 d’Esports de Muntanya : amb un ingrés bancari de 90€, al compte de la federació Balear de Muntanyisme i Escalada, ES49-0487-2011-7020-0000-6032

b) Nivell 2 Barrancs, Escalada o Mitja Muntanya: amb un ingrés bancari de 160€, al compte de la federació Balear de Muntanyisme i Escalada, ES49-0487-2011-7020-0000-6032

Article 5

Actuació amb la documentació necessària per inscriure’s a la prova

1. La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop ha comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada. La secretaria del centre s’ha de quedar fotocòpia del document oficial d’identificació i de la resta de documentació que es presenta, un cop acarada amb l’original.

2. Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar qualsevol circumstància que hagin de valorar prèviament els membres del tribunal avaluador i/o a la Direcció General de Planificació,Ordenació i Centres.

Article 6

Persones que sol·liciten l’adaptació de la prova d’accés de caràcter específic per a discapacitats acreditades.

Aquesta situació es regula en la normativa vigent de cada modalitat esportiva. El centre ha de fer arribar al tribunal avaluador la documentació adjuntada per les persones que demanen fer una prova adaptada per tal que aquest faci i comuniqui, si cal, les adaptacions pertinents.

Article 7

El centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que els sol·licitants reuneixen les condicions que permeten fer-les.

Article 8

La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés s’ha de publicar el dia 14 de juny de 2016, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu on s’ha presentat la sol·licitud.

Article 9

1. Les reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i excloses per fer la prova d’accés de caràcter específic es poden presentar els dies 15 i 16 de juny de 2016. Aquestes s’han d’adreçar al president del tribunal avaluador i han de ser lliurades a la secretaria del centre.

2. Aquestes reclamacions han d’estar resoltes el dia 17 de juny de 2016.

Article 10

Llistes definitives de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic:

1. El dia 17 de juny de 2016, el centre educatiu ha de publicar la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic.

2. Contra la llista definitiva es pot presentar recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres, en el termini d’un mes natural, comptador des de la data de la publicació de la llista definitiva.

Article 11

Publicació de la relació d’estris

1. La relació d’estris, en cas que siguin necessaris per al desenvolupament de la prova, s’ha de publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on es realitzi la prova el dia 10 de juny de 2016.

2. La federació balear de Muntanyisme i Escalada farà una reunió informativa sobre la realització de les proves a l’IES CTEIB de Palma el dimarts 28 de juny de 2016:

a) A les 19 hores per als inscrits a la prova de nivell 1.

b) A les 20 hores per als inscrits a les proves del nivell 2.

Article 12

Comunicació de dades d’inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic

1. El centre que fa la prova d’accés ha de comunicar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, el llistat amb les persones inscrites per fer la prova, com a màxim, el dia 17 de juny de 2016.

2. Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar i adjuntar la documentació presentada per les persones que demanen fer una prova adaptada, o qualsevol altre circumstància que hagi de valorar prèviament el tribunal.

Article 13

Data i horari de realització de la prova d’accés de caràcter específic

1. Les proves d’accés de les modalitats esportives del nivell 1 i 2 de grau mitjà s’han de fer el dies i als llocs següents:

a) Nivell 1 de Muntanya i Escalada el dissabte 2 de juliol de 2016.

b) Nivell 2 de Barrancs, Escalada i Mitja Muntanya el dissabte 2 i diumenge 3 de juliol de 2016.

2. El tribunal avaluador de les proves es reunirà mitja hora abans de l’inici de la prova.

3. Per poder prendre part a les proves d’accés, els inscrits han d’estar presents a l’hora i lloc establert a l’apartat 1 d’aquest article.

4. Si cal, l’ordre d’actuació i/o qualsevol modificació d’aquest horari s’ha de fer públic al tauler d’anuncis del centre i a la seva pàgina web, amb una antelació mínima de 48 hores abans de l’horari determinat inicialment per l’inici i desenvolupament de la prova.

Article 14

Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres del tribunal avaluador han de verificar la identitat dels aspirants a l’inici de la prova i ho poden tornar fer en qualsevol moment del seu desenvolupament.

Article 15

Tribunals avaluadors

1. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de designar un tribunal per avaluar la prova d’accés de cada una de les especialitats.

2. El tribunal avaluador té la funció d’organitzar la prova i desenvolupar-la, i ha d’estar format per:

a) President: el director o un membre de l’equip directiu del centre educatiu on estan adscrits els ensenyaments. La seva funció és garantir que el desenvolupament de la prova d’accés es realitzi conforme al que estableixen els decrets i reials decrets dels títols.

b) Un vocal en representació de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Juntament amb el president, la seva funció és garantir que el desenvolupament de la prova d’accés es realitzi conforme al que estableixen els decrets i reials decrets dels títols.

c) Un mínim de tres persones avaluadores, preferentment representants de la corresponent federació i a proposta d’aquesta, que compleixin els requisits de titulació o certificació establerts en la normativa vigent per a cada especialitat esportiva. La seva funció és la de valorar les actuacions de les persones aspirants.

d) Secretari: preferentment el cap del Departament o un professor dels Ensenyaments Esportius de Règim Especial del centre educatiu on estan adscrits els ensenyaments. La seva funció és estendre acta del desenvolupament de la prova i certificar que aquesta es fa de conformitat amb la normativa vigent.

3. La direcció del centre i la federació faran la proposta dels membres del tribunal avaluador de la seva competència a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres abans del 17 de juliol de 2016.

Article 16

Expedients de les persones inscrites

El centre educatiu ha de posar a disposició de cada tribunal avaluador la documentació presentada per les persones inscrites per a la realització de la prova d’accés, els llistats, les actes de les proves i altres documents que siguin necessaris.

Article 17

Contingut i qualificació de la prova

1. Els continguts i els criteris d’avaluació de la prova específica d’accés es detallen en la normativa vigent per a cada esport.

2. En la qualificació final de la prova s’han d’utilitzar els termes Apte i No Apte. Per obtenir la qualificació d’Apte, les persones aspirants han de superar totes les parts de la prova.

Article 18

Llista provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés

El dia 6 de juliol de 2016 el centre educatiu on s’ha fet la prova d’accés d’aquestes especialitats esportives de nivell 1 i de nivell 2 de grau mitjà, ha de publicar en el tauler d’anuncis del centre i a la pàgina web, la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes a aquesta prova.

Article 19

Reclamacions contra les llistes provisionals de persones aptes i no aptes

1. Contra la llista provisional és possible presentar una reclamació els dies 7 i 8 de juliol de 2016. Aquesta s’ha d’adreçar al president del tribunal avaluador i ha de ser lliurada a la secretaria del centre.

2. El director convocarà als membres dels tribunals avaluadors que han d’estudiar el contingut de la reclamació i, si n’és el cas, han d’indicar a la persona interessada que assisteixi a una sessió de revisió de proves en la qual se li puguin comentar els criteris de correcció i de qualificació que s’han fet servir.

3. La revisió de la prova si és necessària, s’ha de fer el dia 11 de juliol de 2016.

4. Els tribunals avaluadors han d’estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.

5. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió del tribunal avaluador poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d’un mes natural comptador des de la publicació de les llistes definitives.

Article 20

Llista definitiva de persones aptes

La llista definitiva de persones aptes a la prova d’accés s’ha de publicar el dia 12 de juliol de 2016 en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu que ha fet la prova.

Article 21

Tramesa de la còpia de les actes a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

El dia 12 de juliol de 2016, una vegada acabat el procediment d’avaluació, els centres han d’enviar una còpia acarada de les actes a la Direcció General de Planificació,Ordenació i Centres.

Article 22

Lliurament dels certificats d’aptitud a la prova

Les persones que han superat la prova d’accés específica, poden recollir el certificat que ho acredita en el mateix centre en què s’ha realitzat la prova, a partir del dia 13 de juliol de 2016. El centre adjuntarà d’ofici aquest certificat a l’expedient del alumne que sol·liciti plaça en el procés d’admissió i matrícula d’aquestes formacions per al curs 2016/2017.

Article 23

Sol·licitud de plaça en els ensenyaments esportius de règim especial

Les persones que hagin superat la prova d’accés, i les que tenen una altra documentació que els permet l’exempció d’aquesta prova, poden sol·licitar l’admissió als ensenyaments esportius que vulguin cursar, de conformitat amb la normativa vigent.

 

ANNEX 2
Inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius

Llinatges:                                                                         Nom:                                                      DOI:

Adreça:                                                                                                                                         CP:

Telèfon:                                                 Localitat:

EXPÒS:

Que reunesc els requisits generals d’accés. (      )

Que he superat la prova d’accés de caràcter general per a les persones sense requisits acadèmics (      )

Per això, adjunt la documentació següent:

1. Document oficial d’identificació (obligatori)

2. Declaració jurada que no reunesc cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe als ensenyaments esportius de règim especial

3. Document d’ingrés bancari del pagament del preu de la prova.

SOL·LICIT:

Ser inscrit per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de (marcau amb una creu la modalitat escollida):

-ESPORTS DE MUNTANYA                                               Nivell 1                                      (    )

-BARRANCS                                                                         Nivell 2                                      (    )

-ESCALADA                                                                          Nivell 2                                      (    )

-MITJA MUNTANYA                                                           Nivell 2                                      (    )

SI N’ÉS EL CAS, DEMAN:

L’adaptació de la prova perquè tenc necessitats educatives especials i aport:

( ) Certificat oficial que acredita el tipus i grau de discapacitat

( ) Dictamen d’escolarització amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa

___________________ , ____ d _________ de 2016

(Signatura del sol·licitant)

SR. DIRECTOR DEL CENTRE

 

ANNEX 3
Declaració jurada
Proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de règim especial

Nom i llinatges: ____________________________________________, amb document oficial d’identificació núm. _____________________, inscrit/a en les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de (marcau amb una creu la modalitat escollida):

-ESPORTS DE MUNTANYA                                     Nivell 1                             (    )

-BARRANCS                                                               Nivell 2                             (    )

-ESCALADA                                                               Nivell 2                             (    )

-MITJA MUNTANYA                                                 Nivell 2                            (    )

DECLAR SOTA JURAMENT/PROMESA QUE

No reunesc cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe a aquests ensenyaments esportius de règim especial.

En cas de reunir-los en el moment de realitzar la prova, no hi participaré.

______________, ______ d ____________________ de 2016

(Signatura)

 

ANNEX 4
Calendari de la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de grau mitjà de nivell 1 d’Esports de Muntanya i Escalada i de nivell 2 de Barrancs, Escalada i Mitja Muntanya de les Illes Balears

Dates

Actuació

Article

17/06

El centre i la federació comuniquen a la DGPOC, la proposta dels membres del tribunal avaluador

15

01/06 a 10/06

Inscripció per fer la prova

2

14/06

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses

8

10/06

Publicació de la relació d'estris (si escau) i del tribunal

11

15 i 16/06

Termini de reclamacions contra les llistes provisionals

9

17/06

Publicació de la llista definitiva de persones admeses

10

17/06

Cada centre comunica a la DGPOC, la llista definitiva de les persones admeses

12

Veure article 13

Data i hora de la prova

13

06/07

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

18

07 i 08/07

Termini de reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre

19

11/07

Revisió de les reclamacions

19

12/07

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes

20

12/07

Tramesa de la còpia de les actes de les proves a la DGPOC

21

13/07

Lliurament dels certificats d'aptitud

22

A partir del 05/10 fins 16/10

Inici del procés d’admissió i matrícula al curs 16/17