Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 6125
Anunci de l’Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre el projecte de desdoblament i soterrament línia MT “Sa Punta” i reforma del CT 11519, Felanitx. (20004/13)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’article 37 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluació d’impacte ambiental i avaluació ambiental estratègica, es publica l’Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 5 de maig de 2016,

ATÈS

1.Que el present projecte és un projecte de desdoblament i soterrament d'una línia d'MT. La nova línia d'MT de 2 circuits substituirà l'actual línia aèria. A més, es pretén instal·lar un nou CT 11519. L'objectiu del projecte és alimentar una nova fase d'habitatges en la Urbanització Cala Murada de Manacor.

2.Que es desmuntarà i retirarà la derivació de la línia aèria des del recolzament A114047 fins al recolzament A114117, incloent la derivació i el PT 11519. En total es retiraran 1,9 km de línia existent i 15 suports.

3.Que es farà una conversió aèria subterrània i es col·locaran dos nous suports TM de 11,30 m. El tram subterrani s’inicia en les conversions aèria-subterrànies de la TM1 i de la TM2, obtenint un doble circuit. Del total de la longitud 863,49 m aniran per camí consolidat, 920,35 m per camp a través, 218,37 m per sota vorera i 40 metres seran de simple circuit des dels suports TM fins al camí de ses Cases de Sa Punta. A sobre del tram que circula camp a través es realitzarà una llosa de formigó de 15 cm de gruix per 80 cm d’ample. Per l’execució de la línia serà necessari l’ocupació de 3 metres d’amplada en tota la franja de la línia.

4.Que s'instal·larà un nou centre de transformació de 2,59x 4,46x 2,38 i sobre una llosa de formigó de 20 cm de gruix.

5.Que el Consell de Mallorca va haver de realitzar la Informació pública dues vegades atès que a la primera es va presentar una al·legació d'un dels propietaris que demanava que la línia MT anés soterrada, junt amb l'Ajuntament de Manacor. El promotor va haver de canviar el traçat aeri a soterrat, raó per la qual es va tornar a repetir la IP: BOIB núm. 136 de dia 15 de setembre de 2015 i Ultima Hora de dia 16 de setembre de 2015, sense al·legacions.

6.Que es varen realitzar les consultes (tant en fase prèvia com en la informació pública) als Ajuntaments de Felanitx i Manacor, al Departament de Gestió del Domini Públic Hidràulic de la Direcció General de Recursos Hídrics, al Servei d'Ordenació Energètica de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic i al Servei de Protecció d'Espècies de la Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat, que varen incloure una sèrie de condicionants que s'han incorporat a     l'Estudi d'Impacte Ambiental.

7.Que es presenten analitzats els impactes i s'ha pogut constatar que l'EIA inclou els criteris establerts a l'article 27 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre

8.Que es presenten un bon número de mesures preventives i correctores l'aplicació de les quals, garantida pel compliment del Pla de Vigilància Ambiental, minvarà els impactes

9.Que es redactarà un Pla de Gestió de Residus prèvia a l'inici de les obres on s'establirà el tipus de gestió i les empreses encarregades d'aquesta, atesos la quantitat de residus prevista derivats de la retirada dels suports de l’actual línia aèria.

ACORDA

En base als criteris establerts als articles 27 i següents de la Llei 11/2006, informar FAVORABLEMENT el PROJECTE DE DESDOBLAMENT I SOTERRAMENT DE LA LÍNIA DE MT «SA PUNTA» I REFORMA DEL CT 11519 «PREDIO SA PUNTA» POL. 30 PAR. 1, 75, 106 FELANITX I POL. 21 PAR. 172 i 272 MANACOR, amb les mesures correctores i protectores proposades a l'Estudi d'Impacte Ambiental, sempre i quan es compleixin els següents condicionants:

1.Es posarà una especial atenció en realitzar un correcte desmantellament de les instal·lacions temporals que hi hagin, neteja del terreny i el condicionament de les superfícies afectades, un cop acabades les obres.

2.No es podran fer servir ni desbrossar més dels 3 m d'amplada establerts al projecte. En zones boscoses, o d'alta densitat arbòria, no es podran envair les zones vegetades per a realitzar acopis de material, vehicles o per gestionar els residus. En aquestes zones es revegetarà amb espècies arbustives, si tècnicament es possible, per tal de minimitzar l'impacte visual del desbrossament.

Les restes vegetals generades per la tala d’arbrat s’han de retirar (transport a abocador) o tractar (trituració) en un termini màxim de 10 dies, o de 20 dies per a la resta de restes vegetals.”

 

Palma, 13 de maig de 2016

El president de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias