Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 5960
Resolució de la regidora delegada de Contractació núm. 741/2016 de desestimació de l'al·legació presentada, i aixecament de la suspensió de la licitació del contracte administratiu especial del servei de transport temporal de persones, denomint Mini-Tren Turístic, al municipi d'Alcúdia CN-8/16
Versió PDF
Al BOIB número 57, de data 7 de maig de 2016, es va publicar l’edicte de licitació del servei de transport temporal de persones, denominat Mini-Tren Turístic, al municipi d’Alcúdia (CN-8-16). De conformitat amb l’article 188.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, els plecs de clàusules reguladors d’aquest procediment es van exposar al públic durant deu dies naturals (comptadors a partir del següent al de la inserció d’aquest anunci en el BOIB) perquè s’hi poguessin presentar al·legacions.
Dins l’esmentat període l’empresa “TRANSPORTES PUJOL Y PUJOL S.L.” (RE 4142/2016) ha presentat una al·legació al contingut dels plecs, considerant-les d’entitat suficient com per merèixer la suspensió de la licitació mentre es resol per l’òrgan de contractació. Resumidament, l’empresa considera que “l’Ajuntament pretén que els licitadors ja disposin, en el moment de licitar, d’un mini-tren” lo qual considera que “vulnera el principi d’igualtat” Per finalitzar, considera que aquesta exigència “és nul·la de conformitat amb l’article 62.1 lletra e) i anul·lable de conformitat amb l’article 63.1, ambdós de la Llei 30/1992”.
En data 18 de maig de 2016 la regidora delegada de contractació ha emès la resolució número 694/2016 per la qual es suspenia la licitació així com el termini de presentació de proposicions del l’expedient de contractació (cn-8-16) del contracte administratiu especial del servei de transport temporal de persones, denominat Mini-Tren Turístic, al Municipi d’Alcúdia, mitjançant procediment obert, via ordinària publicat al BOIB número 57, de data 7 de maig de 2016. Aquesta resolució ha estat publicada al perfil del contractant de l’Ajuntament d’Alcúdia i publicada al BOIB número 64, de data 21 de maig de 2016.
Vist l’informe tècnic signat per l’enginyer industrial municipal Sr. Jaume Grimalt Estelrich en data 18 de maig de 2016, que transcrit diu:
“ASSUMPTE: PRESENTACIÓ D’AL·LEGACIONS AL PPT QUE HA DE REGIR EL CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL DEL SERVEI DE TRANSPORT TEMPORAL DE PERSONES, DENOMINAT MINI-TREN TURÍSTIC AL MUNICIPI D’ALCÚDIA.
Es sol·licita informe d’aquest servei tècnic en relació a la petició cursada per la mercantil “TRANSPORTES PUJOL Y PUJOL S.L.”.
Consta a les dependències municipals escrit signat per D. Jaume Pujol i Sagaró, actuant en nom i representació de l’entitat esmentada a l’expositiu anterior, amb registre d’entrada 4124 de 18 de maig de 2016, on exposa que presenta al·legacions i conseqüentment, donat que manifesta que son d’entitat suficient, mereixen la suspensió de la licitació mentre es resol per l’òrgan competent.
Exposa en el seu escrit que, a l’estudi de viabilitat, on s’avaluen les despeses previstes no s’inclouen les d’adquisició del vehicle i per tant no es preveu la seva amortització.
S’ha de fer especial esment, que l’única maquinària exigible en tot el plec es el tren, i conseqüentment la partida indicada per amortització de la maquinària de 7.650,00 €, es exacta i únicament l’amortització de la despesa per adquisició del mateix tren, amortització estesa en el temps segons els barems que dicta l’agència tributària.
Per altra banda, a contractació, poc importa si el licitador disposa o no de tren , en cap cas es obligatori , ni la adquisició nio la tinença prèvia ,però es clar que la màxima despesa atribuïble anualment a adquisició de maquinària serà la que es manifesta en el plec.
Tanmateix significar que en el plec de clàusules economicoadministratives, es fixa de manera fefaent que el licitador ha de disposar d’experiència, que defineix en el apartat C) SOLVÈNCIA, i desenvolupa acuradament en el seu apartat C.2 tècnica i professional.
Per tant i com a cloenda significar que, la interpretació que es dona en el seu escrit al contingut del PPT es errònia i serveixi aquest escrit com a aclaració.
I perquè així consti als efectes oportuns, es referenda el contingut de aquest informe
Alcúdia, 18 de maig de 2016. L’enginyer industrial: Signat: Jaume Grimalt Estelrich.”
Vist l’informe tècnic signat pel TAG de contractació en data 23 de maig de 2016, que transcrit diu:
“Assumpte: Al·legació als plecs de condicions (RE 4124/2016) del contracte administratiu especial del Server de transport temporal de persones, denominat Mini-Tren Turístic, al municipi d’Alcúdia (CN-8-16).
ANTECEDENTS
Primer.- Al BOIB número 57, de data 7 de maig de 2016, es va publicar l’edicte de licitació del servei de transport temporal de persones, denominat Mini-Tren Turístic, al municipi d’Alcúdia (CN-8-16). De conformitat amb l’article 188.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, els plecs de clàusules reguladors d’aquest procediment es van exposar al públic durant deu dies naturals (comptadors a partir del següent al de la inserció d’aquest anunci en el BOIB) perquè s’hi poguessin presentar al·legacions.
Segon.- Dins l’esmentat període l’empresa “TRANSPORTES PUJOL Y PUJOL S.L.” (RE 4142/2016) ha presentat una al·legació al contingut dels plecs, considerant-les d’entitat suficient com per merèixer la suspensió de la licitació mentre es resol per l’òrgan de contractació. Resumidament, l’empresa considera que “l’Ajuntament pretén que els licitadors ja disposin, en el moment de licitar, d’un mini-tren” lo qual considera que “vulnera el principi d’igualtat” Per finalitzar, considera que aquesta exigència “és nul·la de conformitat amb l’article 62.1 lletra e) i anul·lable de conformitat amb l’article 63.1, ambdós de la Llei 30/1992”.
Tercer.- En data 18 de maig de 2016 la regidora delegada de contractació ha emès la resolució número 694/2016 per la qual es suspenia la licitació d així com el termini de presentació de proposicions del l’expedient de contractació (cn-8-16) del contracte administratiu especial del servei de transport temporal de persones, denominat Mini-Tren Turístic, al Municipi d’Alcúdia, mitjançant procediment obert, via ordinària publicat al BOIB número 57, de data 7 de maig de 2016. Aquesta resolució ha estat publicada al perfil del contractant de l’Ajuntament d’Alcúdia i publicada al BOIB número 64, de data 21 de maig de 2016.
Quart.- En data 18 de maig de 2016 l’enginyer industrial municipal Sr. Jaume Grimalt Estelrich ha emès informe en relació a l’al·legació esmentada presentada per “TRANSPORTES PUJOL Y PUJOL S.L.”, considerant errònia la interpretació que aquesta empresa fa del plec de prescripcions tècniques regulador del procediment.
CONSIDERACIONS JURÍDIQUES
Única.- El sotasignant discrepa de la interpretació que realitza l’empresa “TRANSPORTES PUJOL Y PUJOL S.L.” dels plecs de condicions que regulen la licitació del mini-tren turístic d’Alcúdia, ja que en cap cas en ell s’exigeix (com diu el recurrent) que els licitadors ja disposin d’un mini-tren en el moment de licitar aquest contracte.
En aquest sentit, als plecs de condicions no s’exigeix a cap de les seves clàusules l’acreditació de la disposició d’aquest tipus de vehicle per poder presentar-se a la licitació, com tampoc exigeix per exemple amb caràcter previ la disposició d’un lloc on custodiar els vehicles quan no estiguin de servei (clàusula 5.1.2 del plec tècnic). L’obligació de disposar efectivament de tots els mitjans necessaris per executar l’objecte del contracte només serà exigible a l’adjudicatari una vegada signat el corresponent contracte, i no als licitadors com a condició per poder ser acceptats a aquest procediment, tal i com es regula al plecs de clàusules administratives a la clàusula 18 (drets i obligacions del contractista): “El contractista haurà d’aportar els equips tècnics i materials, així com els mitjans auxiliars, humans i materials en nombre i grau precís per la realització de l’objecte del contracte”, i a la clàusula 5.1 del plec tècnic (mitjans per a la prestació del servei): “5.1.- Mitjans materials. La línea es prestarà mitjançant l’adscripció d’un mini-tren i la possibilitat de la seva substitució per avaria”.
CONCLUSIÓ.- Els plecs de condicions no obliguen als licitadors a disposar de mini-tren amb caràcter previ, aquesta obligació només naixerà pel que resulti adjudicatari una vegada signat el corresponent contracte, moment en el qual haurà de disposar dels mitjans materials i personals necessaris per l’execució del contracte, de conformitat amb la clàusula 18 del plec administratiu i 5.1 del plec tècnic.
El títol en virtut del qual l’adjudicatari disposi d’aquest mitjans materials (adquisició, arrendament, cessió, etc) dependrà de les circumstàncies particulars de l’empresa contractista.
Alcúdia, 23 de maig de 2016
El TAG de contractació
Bartomeu Amengual Barceló.”
RESOLC
Primer.- DESESTIMAR l’al·legació als plecs de condicions reguladors del CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL DEL SERVEI DE TRANSPORT TEMPORAL DE PERSONES, DENOMINAT MINI-TREN TURÍSTIC, AL MUNICIPI D’ALCÚDIA, MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT, VIA ORDINÀRIA presentada per l’empresa “TRANSPORTES PUJOL Y PUJOL S.L.” (RE 4142/2016) en base a les consideracions dels informes abans esmentats.
Segon.- Aixecar la suspensió de la licitació i del termini de presentació de proposicions CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL DEL SERVEI DE TRANSPORT TEMPORAL DE PERSONES, DENOMINAT MINI-TREN TURÍSTIC, AL MUNICIPI D’ALCÚDIA, MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT, VIA ORDINÀRIA. Aquest termini (6 dies naturals), es computarà a partir del següent al de la inserció d’aquesta resolució al BOIB.
Tercer.- Notificar aquesta resolució a l’interessat als efectes oportuns, adjuntant-li els informes tècnics que la fonamenten.
Quart.- Publicar aquesta resolució al perfil del contractant de l’Ajuntament d’Alcúdia als efectes oportuns.
Alcúdia, 23 de maig de 2016
La regidora delegada de contractació
Joana Maria Bennàsar Serra.