Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 5916
Aprovació definitiva ordenances 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat pel Ple d'aquest Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 31 de març de 2016, i en compliment del que preveuen els articles 15 i 17 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals, R.D. Legislatiu 2/2004, de 5 març, es realitza la publicació de l'acord definitiu d'aprovació de:

 

ORDENANÇA FISCAL IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES

Article 1r.- Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de l'impost, la realització, dins del terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s'exigeixi l'obtenció de la corresponent llicència d'obra urbanística, s'hagi obtingut o no la dita llicència, sempre que la seva expedició correspongui a aquest municipi.

2. Les construccions, instal·lacions o obres a les quals es refereix l'apartat anterior, podran consistir en:

A) Obres de construcció d'edificacions i instal·lacions de tota mena de nova planta.

B) Obres de demolició.

C) Obres a edificis, tant les que modifiquin la seva disposició interior com el seu aspecte exterior.

D) Alineaments i rasants.

E) Obres de fontaneria i clavegueram.

F) Obres a cementiris.

G) Qualsevol construccions, instal·lacions o obres que requereixin llicència d'obra urbanística.

Article 2n.- Subjectes passius

1. Són subjectes passius d'aquest impost, a títol de contribuent, les persones físiques i jurídiques i les entitats als quals es refereix l'art. 33 de la Llei General Tributària, propietaris dels immobles sobre els quals es realitzin les construccions, instal·lacions o obres, sempre que siguin amos de les obres; en el altres casos es considerarà contribuent qui ostenti la condició d'amo de l'obra.

2. Tenen la consideració de subjectes passius substituts del contribuent els qui sol·licitin les corresponents llicències o realitzin les construccions, instal·lacions o obres, si no fossin els propietaris contribuents.

Article 3r. Base imposable, quota i meritació

1. La base imposable quedarà determinada en funció del pressupost presentat per les persones interessades, sempre que hagi estat visat pel col·legi corresponent.

En altre cas, la base imposable serà determinada pels tècnics municipals, d'acord amb el cost estimat del projecte o obres a realitzar.

En el cas que s'iniciïn obres gravades per l'impost sense que s'hagi sol·licitat i concedit la preceptiva llicència, l'administració municipal practicarà la corresponent liquidació, amb independència de les actuacions que puguin dur-se a terme en matèria d'infraccions urbanístiques.

2. La quota de l'impost serà el resultat d'aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.

3.3.1. El tipus de gravamen serà del 3,80%.

3.3.2. La quota de l'impost per a obres de pintura exterior i agençament de façanes es bonificarà en un 60 % de la quota.

3.3.3. S'estableix com a deducció de la quota íntegra, l'import satisfet o que hagi de satisfer el subjecte passiu en concepte de taxa per l'atorgament de la llicència urbanística corresponent a la construcció, instal·lació o obra de que es tracti, el pressupost d'execució material de la qual sigui inferior a 1.250 euros, es a dir, que la quota a satisfer pels contribuents sigui igual o inferior a 50 euros, resulta, per tant, que no es merita l'impost fins a la quota mínima abans citada, tot això per tal d'agilitzar la tramitació dels expedients.

4. L'impost es merita en el moment d'iniciar-se la construcció, instal·lació o obra, fins i tot quan no s'hagi obtingut la corresponent llicència.

Article 4t.Obligacions formals i materials

1. L’impost serà exigit en règim d’autoliquidació, a l’ efecte els subjectes passius estan obligats a realitzar dita autoliquidació i el pagament del seu import, d’acord amb el que preveu l’article 103.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, en els següents moments:

a) Quan es concedeixi la llicència preceptiva, els subjectes passius estan obligats a realitzar i a abonar l’autoliquidació per l’impost, en el termini d’un mes a partir del moment que la llicència hagi estat concedida.

b) Quan s’iniciï la construcció, instal·lació o obra, sense encara haver-se sol·licitat, concedit o denegat la llicència preceptiva, els subjectes passius estan obligats a realitzar el pagament de l’autoliquidació en el termini d’un mes a partir del moment en que es produeix l’ acreditació, sense que el pagament realitzat produeixi cap tipus de presumpció o acte declaratiu de drets a favor d’aquestos.

2. El pagament de l’autoliquidació presentada a què es refereixin els paràgrafs anteriors tindrà caràcter de liquidació provisional i serà a compte de la definitiva que se realitzarà una vegada finalitzades les construccions, instal·lacions i obres.

3. Tractant-se d’obres menors, al realitzar-se el tràmit en presència de l’interessat o que puguin ser objecte de comunicació prèvia per escrit, se realitzarà autoliquidació de l’impost en funció del pressupost d’execució aportat pels interessats, que haurà de contenir, en tot cas, materials i mà d’obra i es realitzarà el seu ingrés, que haurà d’acreditar en el moment de recollir la llicència o de presentar dita comunicació prèvia, respectivament.

4. Quan es modifiqui el projecte de construcció, instal·lació o obra i se hagi incrementat el seu pressupost, una vegada acceptada la modificació per l’Administració municipal, els subjectes passius hauran realitzar i fer efectiva l’autoliquidació complementària per la diferència entre el pressupost inicial i el modificat amb subjecció als terminis, requisits i efectes indicats en els apartats anteriors.

5.Quan els subjectes passius no hagin realitzat la corresponent autoliquidació per l’impost, en els terminis anteriorment assenyalats o s’hagi realitzat i pagat aquesta per la quantitat menor al pressupost aportat, l’Administració Municipal podrà realitzar i notificar una liquidació provisional per la quantitat que procedeixi, en la forma reglamentària.

6. Llevat que s’hagi produït la meritació, els subjectes passius tindran dret a la devolució de les quotes satisfetes en els casos de renúncia a la llicència d’obres o urbanística, sigui aquesta denegada, o es produeixi la seva caducitat per causa imputable a l’interessat.

7. En els supòsits d’autoliquidació els subjectes passius podran sol·licitar a l’Administració municipal la seva conformitat amb l’autoliquidació realitzada o la seva rectificació i substitució, en el seu cas, del que s’ha ingressat indegudament abans d’haver prescrit tant el dret de l’Administració per a determinar el deute tributari mitjançant l’oportuna liquidació com el dret a la devolució del ingrés indegut.

8. Passats sis mesos sense que l’Administració notifiqui la seva decisió, l’ obligat tributari podrà esperar la resolució expressa de la seva petició, o sense necessitat de denunciar la mora , considerar desestimada la seva sol·licitud a l ‘efecte de deduir front a la resolució presumpta el corresponent recurs.

9. En els supòsits de les llicències urbanístiques compreses a l’apartat 3.3.3., la llicència serà atorgada pels Serveis Tècnics de l’Ajuntament directament.

Article 5è.- Inspecció i recaptació

La inspecció i recaptació de l'impost es realitzaran d'acord amb el que preveu la Llei General Tributària i en les altres lleis de l'Estat reguladores de la matèria, així com en les disposicions dictades per al seu desenvolupament.

Article 6è. Infraccions i sancions

En tot el relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries així com a la determinació de les sancions que per aquestes corresponguin en cada cas, s'aplicarà el règim regulat en la Llei General Tributària i en les disposicions que la complementen i desenvolupen.

Article 7è.-

1. S'estableix una bonificació de fins a com a màxim el 50 %, segons els supòsits, de la quota de l'impost a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d'especial interès o titularitat municipal per concórrer circumstàncies socials, culturals, històric-artístiques o de foment d'ocupació que justifiquin tal declaració. Aquesta correspondrà al Ple de la Corporació i s'acordarà, després de la sol·licitud del subjecte passiu, per vot favorable de la majoria simple dels seus membres.

Article 7.1.1 Bonificacions

7.1.1 Bonificació per afavorir estalvi energètic

S'estableix la bonificació del 95 per 100 a favor dels subjectes passius de les construccions que incorporin sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar per a autoconsum, per a la part de l'obra objecte del fet imposable bonificar, i la resta de l'obra procedirà a tributació plena.

7.1.2 Bonificacions per infraestructures municipals

S'estableix la bonificació del 50 per cent a favor dels subjectes passius que realitzin obres vinculades als plans de foment d'inversions privades en infraestructures municipals.

7.1.3 Bonificacions per construccions V.P.O.

S'estableix la bonificació del 50 per cent a favor dels subjectes passius que realitzin construccions de vivendes de protecció oficial.

7.1.4 Bonificació accessos i habitabilitat de discapacitats

S'estableix la bonificació del 90 per 100 a favor dels subjectes passius que realitzin construccions que afavoreixin les condicions d'accés i habitabilitat dels discapacitats, per a la part de l'obra objecte del fet imposable bonificat, i la resta procedirà a tributació plena.

A efectes de l'obtenció dels beneficis fiscals anteriors, en ser pregades, els subjectes passius hauran de sol·licitar-se per escrit, acompanyant la documentació on es provi que es troben en les condicions establertes a l'ordenança, en la data de la meritació de l'impost.

No podran atorgar-se dites bonificacions una vegada la liquidació tributària hagi estat modificada i hagi adquirit fermesa, si no se sol·licita prèviament.

7.2.1. S’estableix una bonificació del 95 %, de la quota de l’impost a les construccions, instal·lacions o obres a les Àrees de Rehabilitació Integrada per a la rehabilitació d'habitatges

7.2.2. S’estableix una bonificació del 50 %, de la quota de l’impost a les construccions, instal·lacions o obres en les Àrees de Rehabilitació Integrada per a la rehabilitació de locals comercials i amb menys de 100 m2 de superfície del local.

En els supòsits d'obres de nova planta, tant si existia o no anteriorment alguna construcció, NO tendran cap tipus de bonificació

Disposicions finals

Primera.- Pel que no s’ha previst específicament en aquesta Ordenança, regiran les normes de l’Ordenança Fiscal General i disposicions que, en el seu cas, se dicten per a la seva aplicació.

Segona.- Les presents modificacions de l’Ordenança entraran en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

VIGÈNCIA

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el dia 31 de març de 2016, publicada l’aprovació definitiva en el BOIB de dia , núm. , entraran en vigor a partir del dia i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.

Article 1r.- FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la Taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que preveu l'article 57 del citat R.D. Leg. 2/2004.

Article 2n.- FET IMPOSABLE

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients dels quals entengui l'administració o les autoritats municipals.

2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o repercuteixi en el seu benefici encara que hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No estarà subjecta a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució de ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol tipus i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per altra Taxa Municipal o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest ajuntament.

4. No estarà subjecte a aquesta taxa els documents o certificacions que s’expedeixen a sol·licitud del Defensor del Poble, Jutges, Tribunals de Justícia, Administració de la Seguretat Social o altres Administracions Publiques.

Així mateix no estarà subjecta a aquesta taxa la compulsa de documentació dirigida a cobrir places en ofertes de treball.

No estaran sujectes a aqueta taxa, els supòsits de duplicats de pagament per domiciliacions bancàries.

Article 3r.- SUBJECTE PASSIU

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient del qual es tracti.

Article 4t.- RESPONSABLES

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- QUOTA TRIBUTÀRIA

1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedient a tramitar, d'acord amb la Tarifa que conté l'article següent.

2. La quota de Tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient dels qual es tracti, des de seu inici fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a la persona interessada de l'acord recaigut.

3. Les quotes que resultin per aplicació de les anteriors tarifes s'incrementaran en un 50 per 100 quan les persones interessades sol·licitessin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivessin la meritació.

Article 6è.- TARIFA

La Tarifa a la qual es refereix l'article anterior s'estructura en els següents epígrafs:

CONCEPTE

TARIFA

Epígraf primer: censos de poblacións

Certificats d'empadronament actuals i històrics.

5,00 €

Certificats de viatge.

1,00 €

Volant d'empadronament.

1,00 €

Tots aquests documents administratius tributaran amb les tarifes que s'especifiquen, excepte els expedits de forma automatitzada per via telemàtica, els quals seran gratuïts.

Epígraf segon: certificacions y compulses

Informes, certificacions y compulses.

5,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, menys de tres folis.

2,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, de tres a deu folis.

3,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, més de deu folis fins cinquanta.

5,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, més de cinquanta folis.

6,00 €

Epígraf tercer: documents expedits o fets per les Oficines Municipals

1. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia per foli.

0,10 €

2. Per cada document por xerocòpia autoritzada, per certificació.

0,30 €

3. Per cada contracte administratiu que se susbcrigui d'obres, béns o serveis.

12,00 €

4. Per expedició de llicència municipal per a l'entrada en funcionament de tocadiscs, televisors, màquines accionades per monedes i altres aparells que hagin d'obtenir llicència, per cada un.

36,05 €

5. Per cada fotocòpia de full de dades o plànols que constin en carpeta cadastral.

1,20 €

6. Per certificació de dades en carpeta cadastral, per cada parcel·la cadastral.

12,00 €

7. Per expedició de llicències de traspassos d'activitats comercials, industrials i altres.

90,10 €

8. Per expedient de trasmisions de llicències urbanístiques.

150,25 €

9. Per pròrroga del termini d'execució llicència d'obres, per cada termini concedit

60,10 €

10. Per expedició d'informes de pagament de tributs municipals (duplicats de pagament).

3,00 €

11. Per expedició de targetes magnètiques, a partir de la segona expedicció de:

- Accés a La Marina

- Accés a Dalt Vila

125,00 €

60 €

12. Per expedició d'informes de tributació referits a béns d'un determinat contribuent.

5,00 €

13. Per llicència d'instal·lació de bandera o pancarta publicitària.

250,00 €

14. Per llicència de publicidat aèria i de publicidat audiovisual.

500,60 €

15. Per llicència de cercavila publicitari:

- Diaris

- Per promotor i abonament de temporada

150 €

3.800,00 €

16.- Taxa anual per cada agent de publicitat dinàmica oral, 365 dies

1.000,00 €

17.- Taxa temporal d'agent de publicitat dinàmica oral, contractació d'agents per fer promocions de productes específics durant un breu període de temps (màxim 4 dies)

100,00 €

18.- Taxa durant un espai reduït de temps (Festes de Nadal, Reis, festes de barri, de la Terra), màxim 15 dies

200,00 €

19- Per primera expedició o modificacions de la llicència d'ocupació de via

pública o de zona privativa d'ús públic

60,00 €

Per subsegüents expedicions de la llicència d'ocupació de via pública

o de zona privativa d'ús públic sense modificacions d’aquesta

10,00 €

20. Per transmissió de llicència d'ocupació de la via pública o de

zona privativa d'ús públic

60,00 €

21. Per a l'expedició de la concessió del gual

60,00 €

Epígraf quart: documents relatius a serveis d'Urbanisme

1. Per cada expedient de declaració de ruïna d'immoble:

- De menys de 1.000 m2

- De més de 1.000 m2

48,05 €

60,10 €

2. Per cada inspecció dels SSTT Municipals a immobles per a un informe de patologies d'un immoble o la seva valoració.

48,05 €

3. Per cada certificació o cèdula que s'expedeix sobre paràmetres urbanístics d'un terreny per a l'edificació o per a qualsevol servei urbanístic.

48,05 €

4. Per cada expedient de concessió d'instal·lació de rètols, mostres o ocupació de via pública.

18,00 €

5. Per cada fotocòpia d'un expedient municipal:

- DIN-A4

- DIN-A3

0,20 €

0,50 €

6. Por cada còpia DIN-A4 obtinguda de la impressora, d'un informe, ordenances urbanístiques o document municipal.

0,20 €

7. Per cada fotocòpia DIN-A4 d'un plànol enrotllable o obtingut dels plànols informatitzats de la ciutat.

3,00 €

8. Per cada còpia DIN-A3 d'un plànol enrotllable o obtingut dels plànols informatitzats de la ciutat.

4,80 €

9. Per cada m2 de còpia de plànols obrants als expedients municipals o de les llistes de carrers de la ciutat.

12,00 €

10. Còpia en suport informàtic (CD) plànol de tot el terme municipal.

60,10 €

11. Còpia en disquete d'un plànol dels carrers o d'un plànol d'un expedient municipal.

12,00 €

12. Sol·licitut de replanteig per part d'aquests SSTT d'un terreny o alineació d'un carrer (inclou plànol).

54,10 €

13. Per expedició de certificat de final d'obra cada 100 m2 o fracció a comprovar.

150,00 €

Epígraf cinquè: documents de sanitat i consum

1. Per cada informe d'Alcaldia en expedientede demència.

7,20 €

2. Per cada certificació o informe d'ordre sanitari.

6,00 €

3. Per cada papereta que lliurin els Inspectors Municipals Veterinaris, sobre reconeixement sanitari d'aus mortes, peces de caça.

3,00 €

4. Per cada guia de sanitat i contractes de compravenda de ramat en fires i mercats.

7,20 €

5. Per cada certificació d'origen de mercaderies que visi l'Alcaldia.

3,60 €

6. Per cada guia per a la circulació o facturació de substàncies alimentàries de primera necessitat que es presentin al visat de l'Alcaldia.

3,60 €

Epígraf sisè: contractació d'obres i serveis

1. Certificacions d'obra, cada una.

7,20 €

2. Actes de recepció d'obres, cada una.

7,20 €

Epígraf setè: altres expedients o documents

1. Per qualsevol altre expedient o document no expressament tarifats.

0,60 €

2. Per celebració de bodes a la Casa Consistorial:

- residents en el municipi al menys un dels contraents.

60,00 €

- L'acte material de celebració de matrimoni civil en el Saló de Plens de l'Ajuntament d'Eivissa.

120,00 €

2.1. Celebració de la boda, celebració o event:

a) En Baluard de Sant Pere, Baluard de Santa Tecla y Claustre del Convent dels Dominics.

b) En Baluard de Santa Llúcia.

600 €

1.000 €

2.2. Celebración de la boda o ceremonia y catering:

a) En Baluard de Sant Pere, Baluard de Santa Tecla y Claustre del Convent dels Dominics.

b) En Baluard de Santa Llúcia.

1.200 €

2.000 €

Les persones residents en el municipi d'Eivissa per un període mínim de tres anys, tindran una reducció del 50% en les taxes.

Epígraf vuité: expedició de documents relatius a la Policia Local

1. Per confecció d'extractes informatius per accidents de trànsit.

68,15 €

2. Per confecció d'un informe per accident de trànsit.

174,30 €

3.1. Per expedició de targeta d'arms, renovació i duplicats.

80,00 €

3.2. Per baixes o anul·lacions de targeta d'armes.

8,00 €

Article 7è.- BONIFICACIONS DE QUOTA

1. Es merita la Taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2n., la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que provinguin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de la persona interessada però repercuteixi en el seu benefici.

Article 9è.- DECLARACIÓ I INGRÉS

1. La Taxa s'exigirà en règim d'auto-liquidació.

2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'art. 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no podran donar-los curs sense que se solucioni la deficiència, per la qual cosa es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, transcorregut aquest termini sense efectuar-lo, es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.

3. En cas de renúncia, desistiment o denegació de la llicència sol·licitada, el subjecte passiu que hagués realitzat l'ingrés d'auto-liquidació podrà sol·licitar la devolució del 50% de la quota satisfeta.

 

Article 10è.- INFRACCIONS I SANCIONS

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.

VIGÈNCIA

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el dia 31 de març de 2016, publicada l’aprovació definitiva en el BOIB de dia , núm., entraran en vigor a partir del dia i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

Eivissa, a

 

Regidor Delegat d'Economía i Admo Municipal

Ildefonso Molina Jimenez