Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 5723
Bases convocatòria per constituir borsa de feina d'aspirants a bibliotecari/a-arxiver/a
Versió PDF
(Exp. núm. 2383-2016).
La Junta de govern local, en exercici de l’atribució delegada per resolució de batlia núm. 592-2015, de 2 de juliol de 2015 (BOIB núm. 120, de 08.08.2015), en sessió de 17 de maig de 2016, ha aprovat les següents
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE FEINA D’ASPIRANTS A BIBLIOTECARI/A-ARXIVER/A, (PERSONAL LABORAL, CONTRACTES TEMPORALS)
1a. NATURALESA I CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA
|
Tipus de personal: |
personal laboral temporal |
|
Denominació: |
bibliotecari/a – arxiver/a |
|
Tipus de contracte: |
interinitat (art. 4, RD 2720/1998, de 18 de desembre) |
|
|
substitució vacances, situacions d'incapacitat temporal, permisos i altres necessitats que puguin sorgir. |
|
Durada estimada del contracte (en la primera contractació prevista): |
17 d’agost a 2 de setembre |
|
Característiques: |
- les pròpies de la carrera o professió de biblioteconomia, |
|
|
- manteniment, cura i ordenació de l’arxiu municipal, històric i administratiu |
|
|
- dinamització cultural (informació i propostes al regido- ria delegada de l'àrea, i organització d'activitats). |
|
Jornada laboral: |
37,5 h/setmana, de dilluns a divendres, horari de matí i horabaixa, fixat per la batlia segons les necessitats del servei |
|
Jornada laboral (en la primera contractació prevista): |
30 h/setmana, amb el següent horari: de dilluns a divendres, de 8 a 13 h., i dilluns i dimecres, de 17 a 19’30 h. |
|
Nivell de coneixement de la llengua catalana: |
C1 |
|
Període de prova: |
15 dies |
|
Retribució: |
1.586,89 €/mensuals (14 pagues anuals) |
|
Retribució: (en la primera contractació prevista, a temps parcial, 30 h./setmana): |
1.269,51 €/mensuals (14 pagues anuals |
|
Antiguitat: |
26,62 €/trienni/mensual (si pertoca) |
2a. NORMES GENERALS
Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; RDL 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de l’estatut bàsic de l’empleat públic; Llei autonòmica 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB; Decret 27/1994, d'11 de març, Reial decret 364/1995, de 10 de març, Ordre del Ministerio de Administraciones Públicas APU/1461/2002, de 6 de juny (BOE núm. 143, de 15.06.2002), i Circular 1/87, de 26 de març, de la Secretaría de Estado para la Administración Pública, sobre convocatòries i selecció per accés a places de personal laboral, en allò que sigui d'aplicació analògica.
3a. REQUISITS DELS ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea, amb les condicions establertes a la Llei 17/1993, de 23 de desembre.
b) Tenir 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) Tenir la següent titulació: batxillerat
d) Conèixer la llengua catalana, nivell C1 (o superior).
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que pugui impedir el desenvolupament de les funcions corresponents.
f) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de les administracions públiques.
Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic delimitat a l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada, ha de declarar‑la en el termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat.
4a. SISTEMA SELECTIU
Concurs.
5ena. BAREM DE MÈRITS DEL CONCURS
A) Experiència professional
1) Serveis prestats a l'administració pública desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la plaça oferta: 0'10 punts per mes complet, fins un màxim de 6 punts.
Si la jornada no fos completa, es prorratejarà la puntuació.
2) Serveis prestats a persones o empreses privades desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la plaça oferta: 0'05 punts per mes complet, fins un màxim de 2 punts.
Si la jornada no fos completa, es prorratejarà la puntuació.
La forma d’acreditar els serveis prestats a una administració pública serà mitjançant un certificat expedit per l’administració corresponent i un certificat de vida laboral emès per l’Instituto Nacional de la Seguridad Social (INSS). Haurà de constar el tipus de serveis prestats, les funcions desenvolupades i la naturalesa de la vinculació. No es computaran els serveis prestats si només es presenta un dels dos documents.
La forma d’acreditar els serveis prestats al sector privat serà mitjançant un certificat d’empresa, amb indicació de la data d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades i un certificat de vida laboral emès per l’INSS. No es computaran els serveis prestats si només es presenta un dels dos documents.
Excepcionalment, pel cas d’extinció de l’empresa on es prestaren els serveis, s’aportarà la documentació original o fotocòpia degudament acarada amb l’original que justifiqui de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
D’acord amb allò que preveu l’article 176.4 del RDL 781/1986, de 18 d’abril, no constituirà mèrit per a l’accés a la funció pública el desenvolupament d’un lloc de treball reservat a un funcionari eventual.
B) Coneixements de llengua catalana
Nivell C2 o equivalent: 1 punt
Nivell LA o equivalent: 0,50 punts
Ambdós nivells seran acumulables.
C) Titulacions acadèmiques oficials
− Estar en possessió de la llicenciatura o grau en biblioteconomia: 2 punts
− Estar en possessió d'una llicenciatura o grau en ciències humanes o socials: 1 punt.
− Estar en possessió d'una diplomatura en ciències humanes o socials: 0,75 punts.
− Estar en possessió de qualsevol altra llicenciatura o grau: 0,5 punt
− Estar en possessió de qualsevol altra diplomatura: 0,25 punts
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 3 punts.
D) Accions formatives
D.1. Directament relacionats.
Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació continua entre l’administració i els agents socials, així com els homologats per l’Escola Balear d’Administració Pública, quan el contingut n’estigui directament relacionat amb les funcions del lloc de treball o de l’especialitat corresponent a la borsa a la qual opta.
Forma de puntuació: 0’10 punts per cada 20 hores, fins un màxim de 4 punts.
En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0’005 punts per curs.
En cas que s’hagi repetit la participació en un curs o sigui d’idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.
No es valoraran les titulacions acadèmiques exigides per l’art. 25 de la Llei 30/84, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, per l’accés als distints grups de titulació, ni els cursos encaminats a l’obtenció d’aquelles.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia acarada amb el títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la durada del mateix i de les matèries tractades.
D.2. Altres.
Cursos de formació i perfeccionament de l’àrea jurídica administrativa, d’informàtica a nivell d’usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l’àrea de qualitat: 0’005 punts per cada 20 h., fins un màxim d’1 punt.
En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0’001 punts per curs.
En cas que s’hagi repetit la participació en un curs o sigui d’idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia acarada amb el títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la durada del mateix i de les matèries tractades.
Resolució d’empats.
En cas d’empat en la puntuació final acumulada, serà preferent l’aspirant que tingui més puntuació en l’apartat a), seguit del d) i del c). Si persisteix l’empat, es resoldrà per sorteig.
6ena. LLOC, TERMINI I DOCUMENTACIÓ QUE S'HA D'ACOMPANYAR A LES SOL·LICITUDS
Lloc: Ajuntament d'Alaró, registre general, C/ Petit, núm. 1.
Termini de presentació: 15 dies hàbils des de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
No s'estableix un model d'instància.
Les sol·licituds per participar en aquest concurs inclouran les següents dades:
Nom i llinatges del sol·licitant .......................................................................
NIF ............................................................................................................
Direcció .....................................................................................................
Telèfon .......................................................................................................
Adreça de correu electrònic .........................................................................
Índex de la documentació que s'hi adjunta .....................................................
A les sol·licituds s'adjuntarà obligatòriament:
1. Declaració jurada de complir els apartats e) i f) de la Base 3a.
2. Titulació acadèmica (original o fotocòpia)
3. Certificat o títol oficial que acrediti el coneixement de la llengua catalana, nivell C1 o superior; els títols, certificats o diplomes hauran de ser aquells lliurats per la Junta Avaluadora de Català, o els homologats.
4. Fotocòpia DNI
5. Justificació documental (originals o fotocòpies autenticades) dels mèrits que s'al·leguin.
7ena. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini de deu dies hàbils aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos. Hi constaran les inicials del nom i llinatges dels aspirants, el seu número de document nacional d’identitat i la causa de no admissió. Aquesta llista es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ajuntament, i s'atorgarà un termini de tres dies hàbils per poder esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió. A la mateixa resolució s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador.
Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la batlia a la qual s’aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.
Els errors de fet podran ser esmenats en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.
8ena. PUBLICITAT.
Aquesta convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis de l'ajuntament, a la pàgina web municipal, a un diari de l’illa i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9ena. TRIBUNAL QUALIFICADOR.
President: persona designada pel Consell de Mallorca o, en el seu defecte, designada per la batlia.
Suplent: (id. anterior)
Vocals: 1r (dades personals ocultes)s (bibliotecària-encarregada d'arxiu)
2n.(dades personals ocultes) (interventora)
3a. (dades personals ocultes)administrativa)
Suplents: (seran designats pels titulars)
Secretari: Jaume Nadal Bestard, secretari de l'ajuntament.
Suplents: (seran designats pels titulars)
Categoria del tribunal: B
L'abstenció i recusació dels membres del tribunal es resoldrà d'acord amb allò que disposen els arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
10ena. BORSA DE TREBALL.
Els aspirants que hagin participat en aquest procés selectiu constituiran la borsa de treball per cobrir les possibles vacants o substitucions, i altres incidències que puguin sorgir en el servei, i seran cridats per ordre de la puntuació obtinguda; els empats es resoldran d’acord amb la major puntuació obtinguda en els apartats a), c) i d), per aquest ordre, de la base 5ena.; de persistir la igualtat en la puntuació, es resoldrà per sorteig.
Si es refusa l’oferta de treball, es perdrà la posició en la llista, passant a l’últim lloc.
El tribunal avaluarà els mèrits al·legats pels aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler d’anuncis d’aquesta corporació. A partir del dia següent i durant un termini de tres dies hàbils els aspirants podran presentar per escrit en el registre general observacions o reclamacions. La resolució de les observacions o reclamacions s’hauran de resoldre dins el termini dels tres dies següents.
La borsa tindrà una vigència de tres anys, des que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Seran d’aplicació les disposicions previstes a l’art. 5 del D. 30/2009, de 22 de maig.
11ena. INCIDÈNCIES.
El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu. Amb aquests efectes, s'estableix expressament que el tribunal podrà convocar els aspirants a una entrevista personal per tal de concretar determinats aspectes dels mèrits al·legats.
12ena. IMPUGNACIÓ.
Aquestes bases, la convocatòria i quants actes administratius es derivin de la mateixa i de l'actuació del tribunal, podran ésser impugnats pels interessats en la forma i terminis que determina la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
Recursos.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació de la present resolució.
b. El recurs de reposició potestatiu davant la Junta de govern local, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Alaró, 18 de maig de 2016.
La batlessa,
Aina Maria Munar Isern