Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
Núm. 5581
Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 7 d’abril de 2016 per la qual s’autoritza i es declara, en concret, d’utilitat pública, una instal·lació elèctrica a Red Eléctrica de España, SAU
Versió PDF
Fets
1.El 14 d’octubre de 2011, Red Eléctrica de España, SAU va presentar a la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació una sol·licitud, amb número de registre d’entrada 24322/2011, d’autorització administrativa i declaració, en concret, d’utilitat pública per a una instal·lació elèctrica les característiques principals de la qual s’assenyalen a continuació:
Denominació de la instal·lació: línia subterrània a 132 kV Ibiza 5–Torrent 3
Termes municipals: Eivissa i Santa Eulària des Riu
Descripció: l’actuació consisteix en la construcció d’una nova línia subterrània a 132 kV, que constituirà el tercer circuit entre la subestació Ibiza 5 i la nova subestació Torrent, amb una longitud total de 3.094 m.
Es tracta d’un circuït simple format per una terna de cables en canalització tubular formigonada. Els conductors a instal·lar son del tipus RHZ1-RA+2OL(AS) amb aïllament XLPE, de 1600 mm2 Al i pantalla metàl·lica de filferro de 200 mm2 Cu.
2.El cap de secció IV de la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic va examinar la sol·licitud i va emetre un informe favorable dels aspectes següents:
-L’empresa sol·licitant va adjuntar la documentació que estableix la normativa aplicable.
-L’actuació disposa del permís de l’Ajuntament d’Eivissa, que autoritza, amb les condicions assenyalades, les obres d’instal·lació de la línia esmentada.
-L’actuació disposa del permís d'Endesa Distribución Eléctrica, SLU, que autoritza, amb les condicions assenyalades, les obres d’instal·lació de la línia esmentada.
-L’actuació disposa del permís de la Compañía Logística de Hidrocarburos (CLH), que autoritza, amb les condicions assenyalades, les obres d’instal·lació de la línia esmentada.
-L’actuació disposa del permís de Departament de Mobilitat del Consell d’Eivissa, que autoritza, amb les condicions assenyalades, les obres d’instal·lació de la línia esmentada.
-El 19 de juliol de 2013, es va sol·licitar el permís d'encreuament i paral·lelisme, reiterat el 18 de setembre de 2013, a la Compañía Telefónica de España, a la Direcció General de Recursos Hídrics i a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, sense que, a dia d’avui, hagin donat compliment al requeriment, per la qual cosa, d'acord amb l'article 131.2.b) del Reial decret 1955/2000, d’1 de desembre, es consideren aprovades, per part d’aquests organismes, les especificacions tècniques proposades pel peticionari en el projecte d’execució.
-Aquesta actuació està inclosa en l’annex D, sobre actuacions en transport d’energia elèctrica, del Decret 96/2005, de 23 de setembre, d’aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.
3.El 8 de novembre de 2011, la Direcció General de Política Energètica i Mines del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, va informar favorablement sobre aquesta actuació a l'efecte del que estableixen l’article 35.2 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric i l’article 114 del Reial decret 1955/2000, de d’1 de desembre, que regula les activitats de transport i distribució d’energia elèctrica.
4.En el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 25, de 16 de febrer de 2012, se'n va fer informació pública del projecte i de l’estudi d’impacte ambiental, sense que s’hi hagin presentat al·legacions.
5.El 20 de desembre de 2012, la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) va acordar informar favorablement sobre aquesta actuació.
6.El 2 de març de 2016 Red Eléctrica de España ha comunicat que ha arribat a un acord amb Gas y Electricidad Generación, SA., anterior propietari de la subestació Ibiza 5, per a la transmissió de la propietat d’aquesta instal·lació a favor de Red Eléctrica de España.
7.El 30 de març de 2016, Red Eléctrica de España va comunicar que ha arribat a un acord amb la totalitat dels titulars per a la adquisició per mutu acord dels béns i drets afectats pel projecte, per la qual cosa no serà necessari iniciar un expedient d’expropiació.
Fonaments de dret
1.La Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric.
2.El Reial Decret 1955/2000, d’1 de desembre, que regula les activitats de transport i distribució d’energia elèctrica.
3.El Decret 99/1997, de 11 de juliol, que regula el procediment administratiu aplicable a la tramitació de les instal·lacions elèctriques de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 36/2003, d’11 d’abril.
4.La Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental a les Illes Balears.
5.El Decret 96/2005, de 23 de setembre, d’aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.
6.El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel que se estableixen les competències i la estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’ Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7.La Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 16 de juliol de 2015 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1.Autoritzar la instal·lació elèctrica que es detalla a continuació:
Titular: Red Eléctrica de España, SA
Instal·lació: línia subterrània a 132 kV Ibiza 5-Torrent 3
2.Declarar, en concret, la utilitat pública de la instal·lació elèctrica que s’autoritza, d’acord amb l’article 54 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric.
3.Atorgar l’autorització administrativa de construcció, d’acord amb el projecte d’execució redactat pel senyor David Gavín Asso, enginyer industrial, visat pel Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Balears amb el número 127115-1 i data 4 de maig de 2010.
4.Obligar el titular a complir les condicions imposades per la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) en l’Acord de 20 de desembre de 2012.
5.La disposició addicional i els apartats 5 i 6 de l’article 26 de la normativa del Decret 96/2005, per tal com l’obra autoritzada s’ha de realitzar d’acord amb les determinacions del Pla Director Sectorial, i atès que està recollida amb el grau de detall suficient per a avaluar-ne les característiques fonamentals, hi són d’aplicació plena, directa i immediata i, a més a més, l’obra autoritzada no se sotmetrà als actes de control preventiu municipal a què es refereix l’article 84.1.b) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, per tractar-se d’activitats d’interès supramunicipal, i queda exempta de la subjecció al règim de llicències, autoritzacions i informes que estableix la Llei 8/1995, de 30 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’activitats classificades i parcs aquàtics, reguladora del procediment i de les infraccions i sancions. D’altra banda, les obres autoritzades queden subjectes al règim impositiu que estableix l’article 29 del Decret 96/2005.
6.Notificar aquesta Resolució al titular de la instal·lació i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Territori, Energia i Mobilitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 7 d’abril de 2016
El director general d'Energia i Canvi Climàtic
Joan Groizard Payeras
Per delegació de competències del conseller de
Territori, Energia i Mobilitat (BOIB 111/2015)