Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 5523
Convocatòria de borsa de treball per proveir, amb caràcter temporal, llocs vacants de la categoria personal de neteja a les Escoles d'Educació Infantil Municipals gestionades per l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vistes les necessitats organitzatives de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB), es fa necessari procedir a la convocatòria d'una borsa de treball de la categoria PERSONAL DE NETEJA pel sistema de concurs, per proveir, amb caràcter temporal, llocs vacants de les Escoles d'Educació Infantil Municipals gestionades per l’IMEB.

CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA

Denominació de la plaça: PERSONAL DE NETEJA

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball pròpia de PERSONAL DE NETEJA per cobrir les substitucions del personal que conforma la plantilla de les Escoles d'Educació Infantil Municipals i que té reserva de plaça, o bé cobrir de manera eventual necessitats de l'IMEB a partir de l'1 de setembre de 2016.

El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. A aquest efecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l'avaluació dels mèrits degudament acreditats pels aspirants en el moment de presentació d'instàncies.

2. DRETS D'ACCÉS Al PROCÉS SELECTIU

9 € (Ordenança fiscal publicada en el BOIB 139 de dia 22.09.2012).

3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

a) Tenir la nacionalitat espanyola o una altra en els casos que, d'acord amb l'art. 57 de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, Llei 7/2007, de 12 d'abril (BOE núm. 89 de 13.4.07), es permeti l'accés a l'ocupació pública. En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i que del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement d’aquesta mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el R.D. 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes, o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b) Tenir 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de persones nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, i no haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que els impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) No estar sotmeses a causa d'incompatibilitat específica.

e) Tenir el nivell de formació equivalent a educació primària, certificat d'escolaritat o acreditació dels anys cursats i de les qualificacions obtingudes en educació secundària obligatòria.

f) Haver satisfet la taxa de 9 € (Ordenança fiscal publicada en el BOIB 139 de dia 22.09.2012) per optar a les proves de selecció de personal.

g) Sobre la base del Reglament (CE) núm. 852/2004, es requerirà que el personal hagi rebut formació genèrica en qüestions d'higiene alimentària, d'acord amb la seva activitat laboral. Aquesta formació serà requerida en el moment en què es faci la crida al treballador/a de borsa.

h) Estar en possessió del certificat de nivell B1 (nivell llindar) o equivalent, segons la disposició transitòria primera sobre requisits de coneixement de llengua catalana del personal funcionari i laboral, de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública (taula d'equivalències en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut).

En cas que la persona aspirant no disposi de la titulació de català requerida en les bases, podrà fer una prova alternativa per acreditar els nivells de coneixements de català equivalents al nivell B1 (nivell llindar). La persona aspirant ha d'indicar en la sol·licitud d'admissió que vol realitzar la prova.

Per ser admès/a i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants hauran de manifestar en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes les condicions exigides, i presentaran declaració jurada en relació al compliment dels apartats c) i d), referida sempre a la data límit de presentació d'instàncies.

4. PROCÉS DE SELECCIÓ

El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. La Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l'avaluació dels mèrits, degudament acreditats en el moment de presentació d'instàncies, de les persones aspirants admeses.

CONCURS. La valoració es farà d'acord amb el següent barem de mèrits:

a) Experiència professional.

1. Serveis prestats en escoles d'educació infantil (EEI) de caràcter públic de qualsevol Administració, d'empreses públiques o d'entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o d'organismes autònoms de les administracions públiques, o de consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1,5 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.

2. Serveis prestats en escoles d'educació infantil i primària (CEIP) de caràcter públic exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1,25 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.

3. Serveis prestats en qualsevol Administració, empreses públiques o entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, organismes autònoms de les administracions públiques, consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1 punt per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.

4. Serveis prestats en escoles infantils o empreses d'àmbit escolar, de caràcter privat, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,75 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.

5. Serveis prestats en empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,50 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 20 punts.

Forma d'acreditació: en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb les següents especificacions:

- En Administració o empresa pública: mitjançant certificat en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte o relació i funcions exercides, expedit per l'òrgan competent de l'Administració de què es tracti.

- En empresa privada: mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, així com certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social. De forma excepcional, per al cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'aportaran els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.

- En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta i baixa de l'IAE, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n’és el cas, de llicència fiscal per a períodes anteriors a l’1-1-1992, i/o certificat del col·legi professional, si n’és el cas.

Únicament serà valorat aquest mèrit quan de la documentació aportada es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions del lloc a cobrir.

Perquè siguin valorats els mèrits anteriors serà necessari que els candidats en presentin la documentació original acreditativa o fotocòpia acarada, i fotocòpia simple, dins del termini de presentació d'instàncies.

b) Coneixements orals i escrits de català:

1. Certificats de coneixements generals de llengua catalana:

  • Certificat B2: 0,75 punts
  • Certificat C1: 1 punt
  • Certificat C2: 1,50 punts

2. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

En el cas que la persona aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'ha d'atorgar puntuació al que acrediti majors coneixements, tret del certificat LA, pel qual s'han de sumar 0,50 punts a la puntuació de l’altre certificat acreditat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

Forma d'acreditació: perquè sigui valorat el mèrit anterior serà necessari que la persona candidata presenti la documentació original acreditativa del corresponent certificat o fotocòpia acarada, i fotocòpia simple, dins el termini de presentació d'instàncies.

c) Titulacions acadèmiques.

Es valoraran titulacions acadèmiques, així com certificats de professionalitat, relacionades amb les funcions del lloc de treball, titulacions de cicles formatius en sanejament i neteja o equivalents, i titulacions reglades de caràcter generalista amb les següents puntuacions:

1. Titulació acadèmica de graduat escolar, graduat en educació secundària, certificat de professionalitat nivell 1 o equivalent: 0,50 punts.

2. Titulació acadèmica de batxiller, de cicle formatiu de grau mitjà, certificat de professionalitat nivell 2 o equivalent: 0,75 punts.

3. Titulació acadèmica de cicle formatiu de grau superior, certificat de professionalitat nivell 3 o equivalent: 1 punt.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.

Forma d'acreditació: perquè sigui valorat el mèrit anterior serà necessari que la persona candidata presenti la documentació original acreditativa del corresponent títol o fotocòpia acarada, i fotocòpia simple, dins del termini de presentació d'instàncies.

d) Accions formatives.

Es valoraran les accions formatives, l'assistència a seminaris, congressos i jornades, així com les pràctiques de caràcter professional relacionades amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.

La valoració dels cursos serà la següent:

- Accions formatives relacionades amb l'àmbit/sector de la neteja de superfícies o equipaments: 0,02 punts per hora.

- Cursos generals de l'àrea de qualitat, els de igualtat de gènere, els de aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet), els cursos de prevenció de riscos laborals, els de protecció de dades de caràcter personal, i els d’idiomes: 0,005 punts per hora, amb un límit màxim de 2 punts.

La valoració màxima d'aquest apartat serà de 10 punts.

Forma d'acreditació:

- Perquè siguin valorats els mèrits anteriors serà necessari que les persones candidates en presentin la documentació original acreditativa o fotocòpia acarada, i fotocòpia simple, dins del termini de presentació d'instàncies.

- Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP, els cursos impartits per centres docents homologats, els impartits per universitats públiques i/o privades, així com els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

- Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament promoguts per l'Ajuntament de Calvià, per la Fundació Municipal d'Escoles Infantils, o per l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques relacionats amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.

- Es valoraran en aquest apartat de formació les pràctiques de caràcter professional no laborals fetes en empreses o administracions sempre que no formin part de la formació acadèmica.

- En tots els casos es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s’hi hagi repetit la participació.

- Cada acció formativa tindrà la valoració màxima que s'especifica en cada apartat.

- Només es valoraran aquells certificats que contemplin la durada de l'acció formativa en hores o en crèdits. En aquest últim cas la correspondència serà de 10 hores d'acció formativa per cada crèdit, excepte en els casos dels crèdits ECTS, que s'han de valorar segons el que indiqui el certificat.

5. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

La Comissió Tècnica de Valoració estarà composta pels següents membres:

Presidenta: Gabriela Maffrand Ajo o, en substitució, Mª. Isabel Vázquez García.

Vocals:

  • Mª. Antonia Gordo Pérez o, en substitució, Damiana Bañasco Bazán
  • Elisa Recio Evans o, en substitució, Montserrat Granados Jiménez
  • Laura Fuster Morales o, en substitució, Laura Cano Tallón
  • Carolina Vicens Serra o, en substitució, Carolina García Aporta

El secretari del Consell Rector de l'IMEB.

Un representant del personal amb funcions de vigilància del bon desenvolupament del procés.

6. VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL

1. La borsa de treball estarà integrada pels aspirants que hagin participat en el procés selectiu i hagin obtingut un mínim d’un punt. La puntuació final serà el resultat de la puntuació obtinguda en la fase de concurs i serà la que determini l'ordre en la borsa de treball.

2. Els empats que es produeixin es dirimiran, en primer lloc, en favor dels qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat a), «Experiència professional», del punt 4, «Concurs». Si persisteix l'empat, en segon lloc, en favor dels qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat a.1), «Serveis prestats en escoles d'educació infantil (EEI) de caràcter públic de qualsevol administració, d'empreses públiques o d'entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o d'organismes autònoms de les administracions públiques, o de consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada». Finalment, si persisteix l'empat, es determinarà per sorteig.

3. La vigència de la llista que conforma la borsa de treball serà des de l'1 de setembre de 2016 fins que l’Institut Municipal d'Educació i Biblioteques en constitueixi una altra de la mateixa categoria professional. En tot cas, tindrà una vigència màxima de tres anys.

7. CRIDA

1 Quan sigui necessari cobrir un lloc de treball, s'oferirà a la persona aspirant que es trobi en el primer lloc de la borsa de treball.

2 Les contractacions que suposin una millora d'ocupació relacionada amb l'augment de jornada laboral (de mitja jornada a jornada superior), s'oferiran en primer lloc a les persones de la borsa que en aquest moment estiguin contractades, respectant l'ordre de la borsa.

3 Les persones aspirants que renunciïn de forma injustificada a l'oferta de contractació passaran a l'últim lloc de la llista. Les persones que desitgin ser excloses de la borsa ho hauran de sol·licitar per escrit.

Es consideren causes justificades de renúncia del contracte les circumstàncies següents, que s'han de justificar per escrit i amb documents dins dels tres dies hàbils següents:

- Patir malaltia acreditada o prova mèdica, mitjançant el corresponent justificant mèdic.

- Malaltia greu o defunció d'un familiar fins al segon grau d’afinitat o consanguinitat, acreditant certificat mèdic.

- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu fins que el menor compleixi els 3 anys d'edat.

- Prestar serveis en un lloc de la relació de llocs de treball de qualsevol Administració pública o empresa pública com a personal funcionari interí, com a personal laboral temporal o indefinit no fix o com a personal funcionari de carrera.

- Qualsevol altra que de forma excepcional l’IMEB estimi oportuna, d'ofici o a petició de la persona interessada, amb acord del comitè d'empresa de l'IMEB.

En aquests supòsits, les persones aspirants conservaran el seu lloc en la llista i podran ser citades novament quan deixin de concórrer les causes de renúncia, sempre que hagin comunicat per escrit a l’IMEB la seva disponibilitat en un termini no superior a 10 dies hàbils a partir de la finalització de la causa de la renúncia. La falta de comunicació en el termini establert determinarà l'exclusió de la borsa.

En el cas que un treballador/a cessi en el seu lloc de treball amb motiu d'incorporació del titular de la plaça, dit treballador/a ocuparà l'ordre en la llista conforme a la puntuació inicialment obtinguda.

Les crides a les persones interessades es faran sempre telefònicament. S'utilitzaran altres mitjans com el correu electrònic, en el cas que així s'especifiqui en la sol·licitud. En el cas d'haver intentat la comunicació infructuosament, la persona aspirant a qui s'hagués intentat l'oferiment conservarà el seu lloc en la llista en les dues primeres ofertes. A partir de llavors passarà a l'últim lloc de la llista. La persona interessada haurà de comunicar a l'IMEB els possibles canvis en els números de telèfon o forma de contacte.

8. DATA LÍMIT DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

El termini per presentar la sol·licitud per formar part d’aquest procés selectiu serà de 15 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de l'IMEB i en el web de l'Ajuntament www.calvia.com (IMEB). Les sol·licituds s'hauran de presentar en el Registre de l'IMEB situat al C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià. Les instàncies podran presentar-se també en la forma que indica l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

De conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa a les persones interessades que:

1. Les dades facilitades en aquest imprès s’incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, denominat Recursos Humans, del qual és responsable l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià. La seva finalitat és la gestió integral de les relacions de la institució amb el personal laboral i funcionari. Processos de selecció de personal; borses de treball; gestió de personal en sentit ampli; nòmines i salut laboral i prevenció de riscos laborals; relació de llocs de treball; contractes i nomenaments del personal; altes i baixes a la Seguretat Social; accidents i baixes laborals; obligacions fiscals i amb la Seguretat Social en relació amb el personal laboral i funcionari, organització i gestió de cursos de formació; formació, ajudes escolars, dietes, excedències, vacances, expedients disciplinaris; control d’incompatibilitats; control horari.

2. Cessions de les dades previstes: representants sindicals i representants de personal; jutjats i tribunals; òrgans administratius per al compliment d’obligacions fiscals i socials derivades de la relació laboral o funcionarial; òrgans administratius per complir obligacions i retencions; les publicacions pròpies dels processos de selecció; oposicions i concursos; entitats bancàries i caixes d'estalvi.

3. Òrgan administratiu davant el qual es pot exercir, si n’és el cas, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, és el secretari del Consell Rector de I’IMEB, amb domicili a Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batlle, 1, Calvià.

9. INCIDÈNCIES

En tot el no que no estigui previst en aquestes Bases s'estarà al que disposa la normativa d'aplicació. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que se’n derivin, així com l'actuació del Tribunal Qualificador, podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Així mateix, l'Administració podrà procedir, si escau, a la revisió de les resolucions de la Comissió Tècnica de Valoració, conforme al previst en la citada Llei 30/92, de 26 de novembre.

 

La Presidenta de l'IMEB

Natividad Francés Gárate