Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 5377
Consell Executiu. Aprovació de la convocatòria d'ajuts per a esdeveniments generadors de producte turístic i de les bases que la regulen

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 2 de maig de 2016, va adoptar el següent acord:

Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d'ajuts per a esdeveniments generadors de producte turístic, i els seus annexos, que s'adjunten a aquesta proposta.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2016, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència al punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Els ajuts concedits s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall:

Partida

Quantia màxima

7-43200-7400030

100.000,00 Euros

L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) L'import màxim que es concedirà per cada esdeveniment és de 10.000 €.

c) Les activitats o els esdeveniments subvencionables són els que es duguin a terme durant el període de Setmana Santa (del 19 al 31 de març) i entre els mesos d’abril a novembre de 2016.

d) El termini de presentació de sol·licituds és d’UN MES comptat a partir de l'endemà del dia que la convocatòria surti publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

e) L'òrgan instructor és la tècnica del Departament de Cultura i Educació, Joana Quintana i és preceptiva la constitució de la comissió avaluadora.

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A ESDEVENIMENTS GENERADORS DE PRODUCTE TURÍSTIC

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L’objecte i la finalitat d’aquesta línia d’ajuts és finançar les accions, les activitats i els esdeveniments de les persones físiques; les persones jurídiques, privades o publiques amb excepció dels ajuntaments, i les agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica, amb iniciatives orientades a aconseguir la generació de producte turístic de Menorca i, com a conseqüència, la promoció de Menorca amb una imatge de qualitat, autenticitat i diferenciadora que la defineixi i singularitzi dins el marc de posicionament de destinació de naturalesa, amb tots els seus productes, sota el paraigua de la reserva de biosfera i de les sis submarques sota les quals s’estructura el producte turístic de Menorca.

En el marc de l’estratègia de posicionament turístic de Menorca desenvolupada pel Departament de Promoció Turística, Artesania i Transports del Consell Insular de Menorca, el producte turístic s’estructura en sis submarques que identifiquen clarament el producte que ofereix Menorca:

a) Menorca Mediterrània (turisme de sol i platja)

b) Menorca Cultural (turisme cultural)

c) Menorca Natural (turisme actiu d'esport i natura)

d) Menorca Slow (turisme de salut i benestar)

e) Menorca Convention Bureau (turisme de congressos i convencions)

f) Menorca Filming (turisme de produccions audiovisuals)

Als efectes d’aquestes bases, s’entén per activitat o esdeveniment generador de producte turístic el que, tant per la seva trajectòria com per l’organització de l’esdeveniment, permet incloure’l en els programes i calendaris d’esdeveniments i activitats com a atractiu turístic, és capaç d’atraure públic de fora de l’illa i contribueix a la motivació de viatjar a Menorca.

"Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de la competència de foment que correspon al Consell Insular en matèria de promoció turística, de conformitat amb l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (articles 70.3 i 73). El Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca (PES) del CIM per l'any 2016 preveu la convocatòria d'ajuts per a esdeveniments de producte turístic."

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L'import màxim i les partides a les quals s’aplicaran les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases són les que s’estableixin en la convocatòria.

Quan l'import del total de les sol·licituds sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió que s'estableixen en aquestes bases.

L'import màxim que es pot concedir per sol·licitud és el que es fixi en la convocatòria.

En cap cas la quantitat atorgada pot superar, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el 80 % del cost total de l’activitat subvencionada.

TERCERA. REQUISITS, CARACTERÍSTIQUES I CONDICIONS DE LES ACTIVITATS

Els requisits i les condicions de les activitats subvencionables són les següents:

Poden ser objecte de subvenció les activitats, els esdeveniments o les parts d’aquests que contribueixin a generar producte turístic i, per tant, a promocionar l’illa de Menorca.

Les activitats i els esdeveniments han de fomentar la dinamització turística de l'illa de Menorca i la sensibilització dels ciutadans envers el sector turístic.

Les activitats i els esdeveniments que contribueixin al posicionament de Menorca com a destinació turística en relació amb l’estructuració del producte sota el paraigua de les sis submarques (annex III). Els sol·licitants han d’estar inclosos o sol·licitar la inclusió en una, o més, de les submarques: Menorca Mediterrània, Menorca Natural, Menorca Cultural, Menorca Slow, Menorca Filming i Menorca Convention Bureau, i incloure, en la publicitat que facin de l’activitat o l'esdeveniment, els logotips corresponents. Poden sol·licitar la inclusió de forma simultània a la presentació de la sol·licitud d’ajuts.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb els ajuts que puguin concedir altres administracions, sense perjudici de l’obligació de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases.

L'import de les subvencions que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el 80 % del cost total de l’activitat subvencionada.

CINQUÈNA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques; les persones jurídiques, privades o públiques, excepte els ajuntaments, i les agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sens personalitat jurídica.

En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

SISÈNA PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases, que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i al web del Consell Insular.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

a) Si el sol·licitant és persona física, còpia del DNI.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.

c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre.

e) Còpia del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).

f) En el cas d’empreses, han de presentar la documentació justificativa d’estar d’alta de l’impost d’activitats econòmiques corresponent. Si l’empresa no està obligada a estar d’alta de l’impost esmentat, ha d’acreditar aquesta circumstància mitjançant declaració responsable.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant, d'acord amb el model que s’adjunta com a annex d’aquestes bases, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003);

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat.

i) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja figurin en la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.

j) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. L'acreditació d'estar al corrent no serà necessària quan s'autoritzi expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària i la Seguretat Social. L'acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros

S’eximeix de presentar la documentació referent a les lletres a, b, c, d, e i i a què fan referència els apartats anteriors en el cas que aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas l’interessat ha de fer constar a la sol·licitud l’expedient o els expedients on es troba la documentació.

B) Documentació específica requerida per la concessió dels ajuts:

Projecte específic de l'activitat o l'esdeveniment per al qual se sol·licita la subvenció, on s'ha d'especificar:

- Objectius de cada activitat o del conjunt del programa

- Dates concretes i llocs de celebració

- Pressupost d'ingressos i despeses, detallat per conceptes, previst per a l’activitat o esdeveniment. S’han de considerar en l’elaboració els aspectes següents:

1. Activitats: si es presenta una activitat concreta dins del programa general de l’entitat s’ha d'indicar i adjuntar el pressupost d’ingressos i despeses específic de l’activitat.

2. Mitjans de promoció de les activitats.

3. Memòria de l’activitat en la qual s’han d'indicar les col·laboracions amb empreses turístiques d’acord amb la Llei 8/2012.

4. Quantia sol·licitada.

- Previsió del nombre de beneficiaris, diferenciant entre participants i receptors, de cada activitat o del conjunt del programa anual. S’entén per participants els que intervenen de forma directa en l’activitat, com ara espectadors, corredors, etc. S’entén per receptors aquelles persones que poden obtenir alguna mena de repercussió com a conseqüència de l’organització de l’activitat o esdeveniment, per exemple els comerços, els restaurants o altres visitants de la zona en la qual es desenvolupi l’activitat, que té un atractiu diferent de l'habitual.

El sol·licitant ha de distingir entre els participants que preveu que siguin residents habituals a l'illa i els que poden venir de fora.

- Indicació expressa d’estar inclòs en una, o més, de les sis submarques o document justificatiu d’haver sol·licitat de ser-hi inclòs.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu (10) dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ D’AJUTS

Per a la concessió dels ajuts, el Consell Insular de Menorca valorarà la presentació organitzada i detallada de la informació, així com la memòria explicativa de l’activitat. Per tal de determinar la concessió de l’ajut es prioritzaran els aspectes següents:

1. Característiques de l'activitat: fins a 40 punts

Dins aquest apartat es tindran en compte alguns dels aspectes següents:

a) Capacitat de l'activitat o l'esdeveniment per generar producte turístic i, per tant, de promocionar l'illa de Menorca. Es consideraran les característiques de l’esdeveniment, la seva repercussió fora de l’illa i la capacitat d’atraure participants.

b) Capacitat desestacionalitzadora de l'activitat. Es valorarà el moment, en relació amb la temporada turística, durant el qual es realitza l'activitat o bé la capacitat de mantenir l’esdeveniment durant un determinat període de temps de la temporada. La convocatòria pot especificar el període o els períodes que s’estableixen als efectes de desestacionalitzar la temporada.

c) Capacitat d’involucrar empreses turístiques en l’activitat o l'esdeveniment, d’acord amb la classificació de la Llei del turisme. Per tal de valorar aquest criteri el sol·licitant ha d’adjuntar una breu memòria de les empreses que hi participaran i com o de quin tipus serà aquesta col·laboració. En el moment de justificar l’ajut, el Consell Insular podrà demanar documentació que acrediti o justifiqui aquesta participació de les empreses turístiques.

En el cas que no s’obtenguin més de 6 (sis) punts en aquest apartat, la sol·licitud serà objecte d’exclusió i no es valoraran la resta de criteris.

2. Organització de l'activitat o esdeveniment: fins a 20 punts

Dins aquest apartat es tindran en compte els aspectes següents:

Es valorarà el nivell de planificació de l'activitat, amb especial atenció a la capacitat de fixar les dates de realització de l’esdeveniment amb l’antelació suficient per tal que les agències de viatge majoristes puguin fer una comercialització adequada del producte.

3. Anàlisi de les accions complementàries al projecte d'activitats o esdeveniment: fins a 20 punts

Dins aquest apartat es tindran en compte els aspectes següents:

a) L ‘inclusió d'accions complementàries en el projecte, tant en el sentit de la informació que es facilita als participant sobre Menorca, com de col·laboració amb les empreses turístiques per oferir la possibilitat de conèixer els diferents aspectes que conformen el producte turístic de Menorca.

b) Major nombre de participants (segons previsió).

4. Pla de comunicació: fins a 10 punts

Es valorarà la presentació d’un pla de comunicació de l’activitat o l'esdeveniment amb especial atenció a la previsió de la comunicació en xarxes socials, presència de premsa especialitzada o repercussió en mitjans televisius.

5. Projecció de l’activitat cap al futur: fins a 10 punts

Es valorarà la presentació d’un pla d’expansió de les activitats, o el programa amb especial incidència de la capacitat de l'activitat o l'esdeveniment d'autofinançar-se en el futur.

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. El procés per distribuir els ajuts un cop admeses les sol·licituds és el següent:

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds d'acord amb la base setena.

b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.

c) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria entre la suma total dels punts adjudicats, a fi d’obtenir el valor econòmic de cada punt.

d) La quantitat que correspondrà a cada sol·licitud és la multiplicació dels punts que s’hagin adjudicat pel valor del punt, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada ni superi l’import màxim que estableixi la convocatòria. El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d’aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional, d'acord amb els punts obtinguts, entre la resta d’entitats beneficiàries.

2. La suma total de les ajudes concedides no pot superar l'import total de l'ajut establert en la convocatòria.

3. En tot cas, hom s'ajustarà al que disposen les bases segona i quarta en matèria d'import màxim i compatibilitat amb altres ajuts.

NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

a) Els ajuts s'han de concedir, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

b) L’inici de l’expedient s'ha d'efectuar per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

c) La instrucció correspon a un tècnic del Departament d’ordenació territorial i turística, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

d) Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria s'han de sotmetre a l’examen de l’instructor de l’expedient, o de la comissió avaluadora si n’és obligatòria la constitució.

e) Una vegada examinades les sol·licituds per l'instructor o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquest o aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'ha d'elevar la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que ha de dictar resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

f) Quan la quantia de l’ajut proposat per l'instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

g) La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

h) Si la subvenció implica una despesa plurianual, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s’ha d’aplicar a cada exercici.

i) El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es pot reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

j) La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de notificar-ho individualment a les persones interessades.

k) La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. COMISSIÓ AVALUADORA

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent.

2. La Comissió Avaluadora estarà formada pels membres següents:

- Presidenta: consellera executiva de Promoció Turística, Artesania i Transports

- Secretari: auxiliar administratiu o administratiu del Departament d’Ordenació Territorial i Turística

- Vocals: director/a insular d’Ordenació Territorial i Turística i dos tècnics del Consell Insular de Menorca

3. La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s’haurà de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran quan la persona o entitat beneficiària lliuri la justificació d'haver dut a terme l’activitat subvencionada de conformitat amb el que estableixen aquestes bases.

2. Les subvencions que es paguin a persones físiques queden subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.

3. El termini màxim de pagament és de 60 dies, sempre que les disponibilitats de la Tresoreria general d’aquesta corporació ho permetin, des de la presentació de la justificació de l’ajut d'acord amb aquestes bases.

DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE L’APLICACIÓ DE L’AJUT

La justificació de l’aplicació dels ajuts s'ha de fer en el termini de 3 mesos des de la finalització de la activitat d'acord amb el que preveuen aquestes bases i, en el que no prevegin, de conformitat amb l’article 39 i concordants del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

1. Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan que concedeix l'ajut l’aplicació dels fons rebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament per a la concessió de la subvenció.

Si hi ha causes excepcionals que impedeixin justificar les despeses en el termini establert, els beneficiaris les han d’al·legar per escrit abans de finalitzar aquest termini, a la vista d’aquestes causes, l’òrgan competent per atorgar els ajuts pot ampliar el termini de justificació.

2. Amb caràcter general, i sense perjudici de l’aplicació de les normes contingudes en els apartats 2 i 3 de l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, no es considerarà del tot justificada l’aplicació dels fons rebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció. D’acord amb això, quan les activitats hagin estat finançades, a més de per la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, s’ha d’acreditar en la justificació l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons.

3. La justificació ha de tenir la forma de compte justificatiu de la despesa efectuada.

La presentació del compte justificatiu és un acte obligatori per al beneficiari i ha d’incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants de despesa o qualsevol altre document amb validesa jurídica que permeti acreditar el compliment de l’objecte de la subvenció pública.

El compte justificatiu ha de contenir la documentació següent:

a) Memòria de l’activitat o l'esdeveniment on es justifiqui el compliment de les condicions que motivaren la concessió de l’ajut, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. Juntament amb la memòria s’ha d'incloure:

Relació numerada de participants, visitants, espectadors, etc., amb indicació del país i la localitat d’origen.

b) Enquestes realitzades als participants d’acord amb el model que s’adjunta a aquestes bases, o bé una valoració dels resultats obtinguts de les enquestes. El Consell podrà sol·licitar còpia de les enquestes.

c) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que inclogui:

Relació classificada de despeses i inversions de l’activitat amb identificació del creditor/proveïdor i del document, l'import, la data emissió i la data pagament.

d) Detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada, amb indicació de l'import i de la procedència.

4. Mitjançant tècniques de mostreig l’òrgan competent comprovarà un percentatge no inferior al 10 per cent de les justificacions presentades.

5. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini de deu dies hàbils.

6. Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec del beneficiari. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior, en més d’un 15 %, a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al Consell Insular de Menorca l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat o esdeveniment objecte de subvenció durant el període establert a la convocatòria.

c) Justificar la realització de l’activitat en el termini de 3 mesos des de la finalització de l’activitat, i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Acreditar, en el moment en què el Consell Insular de Menorca ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions amb l’Administració Tributària i amb la Seguretat Social. L'acreditació d'estar al corrent no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajuts públics per a la mateixa finalitat.

h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar al cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular de Menorca per qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

i) Incloure el logotip del Consell Insular i el de la marca Menorca, seguint la normativa d’ús així com el logotip de la submarca o les submarques que corresponguin. Aquests logotips s’han d'incloure en tota la documentació oficial i en tot el material publicitari o promocional, si se'n fa (fullets, programes, anuncis en premsa, comunicacions en línia, etc.), relatiu a l’objecte de la subvenció. D’altra banda, en relació amb les accions que s’hagin dut a terme abans de la convocatòria, els logotips s'han d'incloure a posteriori en anuaris, circulars, etc.

j) El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular de Menorca, amb una antelació mínima suficient, qualsevol acte públic relacionat amb l’esdeveniment.

k) El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular de Menorca, perquè aquesta institució pugui actualitzar l’agenda d’esdeveniments, les dates de les seves actuacions (dia, hora, lloc i contingut de l’actuació) amb 45 dies d’antelació, sempre que sigui possible, i al mateix temps el beneficiari és qui ha de penjar l’esmentada informació al web www.menorca.es També ha de comunicar al consell insular els possibles canvis que es produeixin en les seves programacions.

l) La promoció o difusió de l’esdeveniment en les xarxes socials, mitjans telemàtics i qualsevol altre mecanismes de informació.

CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d'incompliment s'ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració d'acord amb la naturalesa de l'incompliment, que ha de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment i si aquest s'ha produït a causa d'actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i s'ha de notificar al beneficiari.

Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència s'han de regir pel que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

La gradació del reintegrament serà major quan l'incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe. En canvi, s'anirà minorant segons el grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa de reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

Quan s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l'interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i es poden exigir per via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament que s'estableix en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

a) Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions

b) Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)

ANNEX I: Model normalitzat de sol·licitud (consta en l'expedient)

ANNEX II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

ANNEX III: Relació de submarques (consta en l'expedient)

ANNEX IV: Model d'enquesta (consta en l'expedient)

 

Maó, 5 de maig de 2016

 

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón