Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSPARÈNCIA, CULTURA I ESPORTS

Núm. 5337
Resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports de 10 de maig de 2016 per la qual es convoquen ajuts públics, mitjançant subvencions, destinats a la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears per a l’any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Els mitjans de comunicació són un element bàsic en la configuració de les societats modernes, ja que l’existència de pluralitat informativa és essencial per mantenir la salut democràtica d’un país. Entre els mitjans de comunicació, la premsa escrita impresa és el que té més tradició dins la nostra societat, si bé darrerament han aparegut noves plataformes de difusió de continguts basades en les tecnologies digitals, les quals han obligat a redefinir el mateix concepte de premsa escrita.

D’altra banda, qualsevol societat normal es dota de mitjans de comunicació en la seva llengua pròpia. En el cas de les Illes Balears, els anys de proscripció de la llengua catalana del sistema educatiu i la manca d’hàbit de lectura en aquesta llengua han condicionat la creació o la reconversió d’empreses periodístiques que s’expressassin en català. Avui, quan fa anys que el català s’ha incorporat al sistema educatiu i les manifestacions escrites en aquest idioma són presents en molts d’àmbits, el nombre potencial de lectors de mitjans escrits en català ha augmentat exponencialment. Tot i això, la inèrcia fa que encara siguin pocs els projectes empresarials que apostin decididament per l’edició de premsa diària generalista en llengua catalana.

Davant aquesta situació, els poders públics disposen de l’activitat subvencionadora com un instrument eficaç per fomentar aquest tipus d’oferta. La Llei 3/1986, de 29 d’abril, de normalització lingüística a les Illes Balears, té, entre d’altres, l’objectiu de fomentar l’ús de la llengua catalana en tots els mitjans de comunicació social (article 1.2 c). Així mateix, d’acord amb l’article 2 de la mateixa norma, el dret de saber i usar la llengua catalana implica poder rebre informació en català a tots els mitjans de comunicació social. D’altra banda, aquesta Llei, en l’article 27, estableix que el Govern autonòmic ha de promoure el coneixement i el desenvolupament de la llengua i la cultura catalanes, especialment des de la perspectiva de les Illes Balears, en tots els mitjans de comunicació social, mentre que en l’article 32 determina que els poders públics de la Comunitat Autònoma han de donar suport econòmic als mitjans de comunicació que emprin la llengua catalana de forma habitual, i que les mesures de suport econòmic i material que adopti el Govern per fomentar els mitjans de comunicació que emprin la llengua pròpia de les Balears s’han d’aplicar amb criteris objectius i sense discriminacions, dins les previsions pressupostàries.

Cal tenir en compte, a més, que el 2 d’abril de 2009 el Consell Social de la Llengua Catalana va aprovar el Pla General de Normalització Lingüística de les Illes Balears, un dels objectius del qual és incrementar la presència del català en la premsa, diària i no diària, d’abast general i de temàtiques específiques (infantil, esportiva, de societat, etc.).

L’article 1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol) preveu, entre les matèries que poden ser objecte de subvenció, la normalització de la llengua pròpia de les Illes Balears. Així mateix, d’acord amb l’article 3 d’aquesta Ordre es poden beneficiar dels ajuts en matèria de política lingüística qualsevol persona física, les persones jurídiques privades, les entitats sense finalitat lucrativa i les persones jurídiques públiques (ens públics i empreses públiques que desenvolupin qualsevol de les activitats que preveu l’Ordre).

La Conselleria de Transparència, Cultura i Esports exerceix la competència en normalització de la llengua catalana a través de la Direcció General de Política Lingüística, d’acord amb el Decret 1/2016, de 16 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016, aprovat mitjançant un acord del Consell de Govern de 12 de febrer de 2016, preveu els ajuts destinats a la publicació de premsa diària escrita en llengua catalana editada a les Illes Balears que es convoquen mitjançant aquesta Resolució, a la qual són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

S’ha de tenir en compte, així mateix, que en l’exercici de 2016 hi ha disponibilitat pressupostària per atendre les despeses que derivin d’aquesta convocatòria d’ajuts, la qual ha rebut els informes previs favorables del Servei Jurídic de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, i ha estat objecte de la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria d’ajuts públics, mitjançant subvencions, destinats a la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears per a l’any 2016.

Segon

Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que consten en l’annex 1.

Tercer

Fixar els models de documents que s’han de presentar per participar en la convocatòria (annexos 2 a 7).

Quart

Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Transparència, Cultura i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució, també s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 10 de maig de 2016

La consellera de Transparència, Cultura i Esports

Ruth Mateu Vinent

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Objecte

1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria de subvencions és donar suport als projectes de premsa diària escrita en català a les Illes Balears existents l’any 2015, amb la finalitat de contribuir a consolidar l’espai de comunicació que s’expressa en aquesta llengua.

1.2. L’activitat subvencionada consisteix en l’edició, dins l’any 2015, d’una publicació en llengua catalana amb periodicitat diària i en suport digital i/o imprès.

2. Import i partida pressupostària

2.1. L’import total destinat a aquesta convocatòria de subvencions és de 180.000,00 euros. Atès que la convocatòria s’adreça tant a empreses privades com a entitats sense finalitat de lucre, aquest import s’imputa a les partides pressupostàries 26401 455B01 47000 00 i 26401 455B01 48000 00, corresponents als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016. Es preveu desglossar l’import de la manera següent:

  • 90.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 47000 00
  • 90.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 48000 00

2.2. Aquesta distribució és orientativa i es pot modificar una vegada avaluades les sol·licituds de subvenció presentades.

3. Beneficiaris

Els beneficiaris d’aquesta convocatòria de subvencions poden ser:

  • Empreses periodístiques amb domicili social a les Illes Balears. S’entén per empresa periodística una societat mercantil que té com a activitat, única o entre d’altres, l’edició de publicacions de caràcter periodístic.
  • Entitats sense finalitat de lucre amb domicili social a les Illes Balears que tenen com a activitat, única o entre d’altres, l’edició de publicacions de caràcter periodístic.

4. Requisits de les publicacions subvencionables

4.1. Les subvencions que es convoquen mitjançant aquesta Resolució es destinen a publicacions periodístiques de caràcter generalista editades a les Illes Balears en suport de paper i/o digital.

4.2. S’entén per publicació periodística la que es basa en els gèneres informatius i interpretatius de l’actualitat noticiable redactats d’acord amb els criteris deontològics de la professió periodística.

4.3. Per poder beneficiar-se d’una subvenció, les publicacions han de complir els requisits següents:

a) Estar editades en llengua catalana, és a dir, que com a mínim el 90 % dels continguts estiguin redactats en aquest idioma.

b) Publicar-se amb una periodicitat diària, independentment del suport.

c) Tractar de continguts que abastin l’àmbit insular o suprainsular.

d) Publicar-se en el moment en què es publiqui aquesta convocatòria i tenir una trajectòria mínima de sis mesos.

e) Ajustar-se a la normativa sobre la propietat intel·lectual.

5. Publicacions no subvencionables

Queden excloses d’aquesta convocatòria les publicacions següents:

a) Les publicacions que no tenen una periodicitat diària (setmanaris, publicacions quinzenals, mensuals, etc.).

b) Les publicacions periodístiques que tracten majoritàriament de continguts d’àmbit local o comarcal.

c) Els treballs de recerca o comunicació científica, i els de caràcter literari o artístic.

d) Les publicacions institucionals i les editades o coeditades per entitats públiques, per entitats privades amb participació majoritària d’institucions públiques en el finançament o el govern de l’entitat, o per entitats privades per encàrrec d’institucions públiques.

e) Els butlletins o les publicacions internes d’empreses o entitats (associacions, fundacions o similars). Es consideren butlletins o publicacions internes d’una empresa o entitat els que en el contingut reflecteixen d’una manera destacada informacions i opinions sobre les activitats de l’entitat, encara que tractin també d’altres temes, i que tenen com a destinataris exclusius o principals els socis o membres d’aquesta.

f) Les editades per partits polítics, coalicions electorals, sindicats, organitzacions empresarials i col·legis professionals.

g) Les revistes escolars.

h) Els reclams publicitaris i, en general, totes les publicacions el contingut de les quals sobrepassi el 50 % de publicitat pròpia o aliena.

i) Les cartelleres de ràdio i televisió i les agendes d’activitats.

j) Les editades per empreses o entitats que, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, tenguin pendent de complir qualsevol obligació assumida en la seva condició de beneficiàries d’altres ajuts concedits per al mateix objecte previst en aquesta Resolució.

6. Despeses subvencionables

Són subvencionables les despeses derivades de les tasques de redacció, edició, comercialització, publicitat i promoció, així com les derivades de la impressió i la distribució de l’edició impresa i les derivades de la publicació i la distribució digitals de l’edició digital.

7. Període d’imputació de les despeses

Es poden subvencionar les despeses que s’hagin produït durant el període en què s’hagi duit a terme l’activitat subvencionable, que ha de quedar inclòs entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2015.

8. Presentació de sol·licituds

8.1. Les sol·licituds de subvenció s’han d’adreçar a la Direcció General de Política Lingüística segons el model que es proporciona en l’annex 2 i que es troba disponible a la seu d’aquesta Direcció General i a la pàgina web <http://dgpoling.caib.cat>.

8.2. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds, i tota la documentació adjunta, s’han de presentar al Registre de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports, o bé als llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

9. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud

  • Documentació necessària per identificar el sol·licitant:

a) L’original o una còpia compulsada de l’escriptura de constitució de l’empresa o dels estatuts reguladors de l’entitat.

b) L’acreditació de la inscripció de l’escriptura o els estatuts en els registres corresponents.

c) Una fotocòpia del NIF de l’empresa o entitat.

d) Un document que acrediti la persona física que exerceix la representació de l’empresa o l’entitat.

e) Una fotocòpia del document d’identitat del representant.

  • Documentació relativa a la publicació:

f) La fitxa tècnica de la publicació.

g) Una descripció detallada de les característiques de la publicació d’acord amb el model que es proporciona en l’annex 3, que s’ha d’acompanyar amb els documents que s’indiquen en el mateix annex.

  • Documentació de caràcter econòmic:

h) Una declaració dels ajuts d’altres institucions públiques o privades percebuts o sol·licitats per a la mateixa finalitat durant aquest període (annex 4).

i) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades corresponents al compte en el qual el sol·licitant vol que es faci el pagament en el cas d’obtenir l’ajut (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol·licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a la web <http://dgpoling.caib.cat>. Si els sol·licitants han acreditat la veracitat de les dades bancàries a l’Administració anteriorment, no cal que ho tornin a fer.

  • Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

j) Una declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 5).

k) Una autorització perquè la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports efectuï les consultes telemàtiques necessàries a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i a la Tresoreria General de la Seguretat Social per comprovar que el sol·licitant es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 6). En el cas de no atorgar aquesta autorització, el sol·licitant ha de presentar la documentació acreditativa corresponent. D’altra banda, la mateixa Conselleria comprovarà d’ofici que el sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma, de conformitat amb l’article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  • Documentació relativa al cost de les actuacions subvencionables:

l) Una relació de les despeses subvencionables imputables al període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015. Aquestes despeses, que són l’import màxim que l’empresa o entitat sol·licitant podrà percebre si se li concedeix la subvenció, s’han de desglossar per conceptes, amb una descripció detallada de cadascun dels conceptes.

10. Obligacions dels beneficiaris

10.1. Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Acreditar davant la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports, dins el termini que s’estableix en la base 16, que l’activitat s’ha duit a terme i que s’han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació dels òrgans administratius de control financer i facilitar-los tota la informació que els requereixin.

c) Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres de registre de l’empresa o l’entitat, o, en el cas de no estar obligats a tenir-ne, en la documentació que els substitueixi.

d) Destinar l’import de la subvenció al finançament de la publicació objecte de l’ajut.

e) Mantenir la publicació durant un període mínim de dotze mesos a partir de la concessió de la subvenció i, durant aquest període, reflectir-hi la col·laboració de la Direcció General de Política Lingüística mitjançant la inclusió en la publicació del logotip institucional de la Direcció General, que es pot davallar de la pàgina web <http://mic.caib.cat>.

10.2. La constatació de l’incompliment d’alguna de les obligacions previstes en les lletres a, b, c o d de l’apartat 10.1 comporta el reintegrament de les quantitats percebudes. Si s’incompleix l’obligació prevista en la lletra e, s’ha de reintegrar la part de la subvenció percebuda proporcional a la fracció dels dotze mesos en què el mitjà ha deixat de publicar-se.

11.   Comissió d’Avaluació

11.1. De conformitat amb l’article 9 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en relació amb l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s’ha de constituir una comissió d’avaluació perquè examini les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria i emeti l’informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

11.2. La Comissió d’Avaluació ha de tenir la composició següent:

  • La presidenta, que és la directora general de Política Lingüística.
  • Dos vocals nomenats per la directora general de Política Lingüística entre els funcionaris d’aquesta Direcció General.
  • Un secretari, nomenat per la directora general de Política Lingüística entre el personal d’aquesta Direcció General.

12. Règim del procediment i òrgan instructor

12.1. El procediment per concedir aquestes subvencions s’ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l’article 6.1 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, amb la finalitat de comparar en un únic procediment totes les sol·licituds presentades i d’establir una prelació entre aquestes sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració fixats en l’apartat 14 d’aquestes bases.

12.2. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds és la Direcció General de Política Lingüística.

13. Esmena d’errors en les sol·licituds

13.1. Una vegada que la Comissió d’Avaluació hagi revisat totes les sol·licituds rebudes, ha d’elaborar una llista provisional d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió provisional. Aquesta llista s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (<http://dgpoling.caib.cat>) i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports.

13.2. Els interessats disposen de deu dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la llista provisional per esmenar les deficiències detectades en la seva sol·licitud. Les esmenes s’han de presentar als mateixos llocs que s’indiquen en l’apartat 8.2 d’aquestes bases.

13.3. D’acord amb el que disposa l’article 5.5 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en el cas que els interessats no esmenin les deficiències de la seva sol·licitud en el termini fixat, es considerarà que desisteixen de la seva petició.

14. Criteris d’assignació de les subvencions

14.1. Una vegada esmenades les deficiències de les sol·licituds i comprovat quines de les presentades dins termini compleixen els requisits prevists tant en aquesta convocatòria com en les lleis i les bases que la regulen, la Comissió d’Avaluació ha d’emetre un informe amb l’import de la subvenció que ha de rebre cada beneficiari. L’import cert que s’ha de destinar a cadascuna de les empreses i entitats amb dret a percebre la subvenció s’ha de calcular d’acord amb la puntuació que cadascuna obtengui a partir del barem especificat en el punt següent, d’acord amb la fórmula següent:

ICBx = [PBx / pBx...n] x 180.000 €

On ICBx és l’import cert que s’ha de destinar al beneficiari X; PBx és la puntuació obtinguda pel beneficiari X aplicant el barem que es detalla en el punt 14.2, i pBx-n és el resultat de sumar les puntuacions obtingudes per totes les empreses o entitats sol·licitants amb dret a subvenció aplicant el mateix barem.

14.2. El barem per calcular la puntuació de cada empresa o entitat sol·licitant és el següent (cada ítem es refereix al període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015):

Punts

  • Nombre d’exemplars editats (resultant de multiplicar els números editats pel tiratge de cada número)

0,00001 per exemplar

  • Nombre mitjà de pàgines dels números impresos , comptant-hi la portada, la contraportada i els suplements

0,025 per pàgina

  • Nombre d’illes en què es distribueix l’edició impresa de la publicació

0,25 per illa

  • Mitjana mensual de visites a les pàgines del web

0,00001 per visita

  • Mitjana mensual d’usuaris únics del web

0,00001 per usuari

  • Nombre mitjà d’ítems periodístics actualitzats per dia en l’edició digital

0,25 per ítem

  • Nombre mitjà de seccions de l’edició impresa

0,25 per secció

  • Nombre mitjà de seccions de l’edició digital

0,25 per secció

14.3. D’acord amb l’article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, l’import concedit no pot ser, en cap cas, una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb ajuts de la mateixa Administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat duita a terme per l’empresa o l’entitat beneficiària.

15.   Proposta de resolució, resolució i notificació

15.1. L’informe emès per la Comissió d’Avaluació després d’examinar i avaluar les sol·licituds ha de servir de base a la proposta de resolució de la directora general de Política Lingüística, la qual ha d’incloure la llista de beneficiaris als quals es proposa atorgar una subvenció i la quantia d’aquesta, així com la relació de sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. La proposta de resolució s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General (<http://dgpoling.caib.cat>) i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports.

15.2. Una vegada publicada la proposta de resolució els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Política Lingüística si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució el beneficiari no fa constar el contrari, s’entendrà que accepta la subvenció que se li ha adjudicat.

15.3. A partir de la proposta de resolució de la directora general de Política Lingüística, la consellera de Transparència, Cultura i Esports ha de dictar la resolució de concessió definitiva, en la qual han de figurar la relació de beneficiaris als quals s’ha concedit la subvenció i les quantitats assignades, amb indicació de la partida pressupostària a la qual s’imputen aquestes quantitats, així com la relació de les persones a les quals s’ha denegat l’ajut, amb indicació del motiu de la denegació.

15.4. La resolució de concessió definitiva s’ha de dictar i publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el termini de tres mesos comptadors des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds fixat en la base 8 d’aquesta convocatòria. Mitjançant la publicació de la resolució en el BOIB s’entén complert el tràmit de notificació a les persones interessades. Contra la resolució de concessió, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació.

16.   Justificació i pagament de la subvenció

16.1. Les empreses i les entitats beneficiàries de les subvencions disposen d’un mes comptador des de la data en què se’ls hagi notificat la resolució de concessió per aportar el compte justificatiu que figura en l’annex 7 degudament emplenat i acompanyat amb la documentació següent, la qual, d’acord amb la base 7 d’aquesta convocatòria, ha de referir-se exclusivament a actuacions i despeses duites a terme dins l’any 2015 i que corresponguin a despeses produïdes durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat subvencionada:

a)   Una memòria descriptiva que permeti comprendre les actuacions efectivament duites a terme, amb tota la informació necessària per interpretar correctament la justificació de despeses presentada i la imputació de les despeses a cada concepte.

b)   La documentació justificativa de les despeses, que han de ser originals o bé còpies compulsades de les factures o altres documents de valor probatori equivalent. Aquesta documentació s’ha d’ajustar a les previsions establertes en el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i es modifica el Reglament de l’impost sobre el valor afegit. Si l’entitat beneficiària està exempta d’aquest impost, d’acord amb els articles 13, 14, 18 i 20 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l’impost sobre el valor afegit, ha de presentar el certificat que ho acrediti de la secció corresponent de l’Agència Tributària.

16.2. Les factures originals i altres documents de valor probatori equivalent han de ser estampillats per la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports i s’hi ha d’indicar l’import de la factura que justifica la subvenció. El pagament de les factures s’ha d’acreditar mitjançant un document, extracte o certificat bancari pel qual quedi provat que el beneficiari ha pagat efectivament les despeses justificades.

16.3. En el cas que es detectin defectes en la documentació justificativa, s’ha de requerir els beneficiaris que els esmenin. Aquests disposen de deu dies hàbils, a partir del moment en què rebin el requeriment, per aportar la documentació que calgui per corregir les deficiències.

16.4. L’import de la subvenció només s’ha d’abonar una vegada que el beneficiari hagi justificat que ha duit a terme les actuacions que fonamenten la concessió de l’ajut i les despeses que aquesta actuació ha suposat.

17.   Control

17.1. Les empreses i les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització i control i al deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, així com als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

17.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits de les publicacions o el compliment de les obligacions de les empreses o entitats beneficiàries dóna lloc a la revocació de la subvenció concedida en els termes prevists en la base 18.

17.3. Per intensificar el control a fi d’evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de les administracions públiques.

18.   Revocació de la subvenció concedida

D’acord amb l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, la subvenció s’ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, l’empresa o l’entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l’acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

19.   Reintegrament de les subvencions concedides

19.1. Si es produeix alguna de les circumstàncies previstes en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris tenen l’obligació de reintegrar, de manera total o parcial, les quantitats percebudes, juntament amb l’interès de demora calculat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual es determina el reintegrament.

19.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

20.   Règim d’infraccions i sancions

Si s’incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, s’han d’aplicar el règim d’infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions i el que contenen la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.

ANNEX 2

Model de sol·licitud d’ajuts destinats a premsa diària escrita en català

Dades del representant de l’empresa o de l’entitat

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades de l’empresa o de l’entitat

Nom:

NIF:

Dades de contacte

Adreça:

Població:                                                                              Codi postal:

A/e:                                                                                       Telèfon:

EXPÒS:

1.   Que l’empresa / l’entitat que represent edita la publicació ___________________, de caràcter diari.

2.   Que aquesta publicació s’edita    (   )    en suport de paper imprès.

                                                           (   )    en suport digital a través d’Internet.

                                                           (   )     en suport de paper imprès i en suport digital.

3.   Que tant l’empresa / l’entitat com la publicació compleixen els requisits prevists en la Resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports de 10 de maig de 2016 per la qual es convoquen ajuts públics, mitjançant subvencions, destinats a la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears per a l’any 2016, la qual cosa acredit amb la documentació adjunta.

SOL·LICIT:

La concessió d’un ajut d’acord amb la Resolució esmentada.

___________, ____ de maig de 2016

[rúbrica]

CONSELLERIA DE TRANSPARÈNCIA, CULTURA I ESPORTS. DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA

Documentació adjunta d’acord amb la base 9 (indicau amb una X la documentació presentada):

-    Documentació necessària per identificar el sol·licitant:

a)    L’original o una còpia compulsada de l’escriptura de constitució de l’empresa o dels estatuts reguladors de l’entitat.

b)    L’acreditació de la inscripció de l’escriptura o els estatuts en els registres corresponents.

c)     Una fotocòpia del NIF de l’empresa o entitat.

d)    Un document que acrediti la persona física que exerceix la representació de l’empresa o l’entitat.

e)    Una fotocòpia del document d’identitat del representant.

-    Documentació relativa a la publicació:

f)     La fitxa tècnica de la publicació.

g)    Dades de la publicació (annex 3), acompanyades amb la documentació acreditativa.

-    Documentació de caràcter econòmic:

h)    Una declaració dels ajuts d’altres institucions públiques o privades percebuts o sol·licitats per a la mateixa finalitat durant aquest període (annex 4).

i)      Una declaració responsable, d’acord amb el model D-52, de la veracitat de les dades bancàries del compte en el qual s’ha de fer el pagament en el cas de concessió de l’ajut. (Si s’ha presentat anteriorment, no cal tornar-la a presentar.)

-    Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

j)      Una declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 5).

k)    Una autorització perquè la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports efectuï les consultes telemàtiques necessàries a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i a la Tresoreria General de la Seguretat Social per comprovar que el sol·licitant es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 6), o bé els documents per acreditar aquestes circumstàncies.

-    Documentació relativa al cost de les actuacions subvencionables:

l)      Una relació de les despeses subvencionables imputables al període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 desglossades per conceptes, amb una descripció detallada de cadascun dels conceptes.

ANNEX 3

Dades de la publicació

__________________________________________, amb el document d’identitat núm. ________________, en representació de l’empresa / l’entitat ________________________

________________________, respecte de la publicació _______________________, editada per l’empresa / l’entitat que represent,

DECLAR:

1.        Que almenys el 90 % de la publicació està redactada en llengua catalana.

2.        Que es publica i/o actualitza els continguts diàriament.

3.        Que tracta de temes d’abast insular o suprainsular.

4.        Que s’editava en el moment de publicar-se aquesta convocatòria de subvencions i té una trajectòria mínima de sis mesos.

5.        Que compleix la normativa sobre la propietat intel·lectual.

6.        Que durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 se n’han publicat _________ exemplars impresos.

7.        Que durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 els exemplars impresos han tingut, de mitjana, ________ pàgines, comptant-hi la portada, la contraportada i els suplements.

8.        Que durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 l’edició impresa s’ha distribuït a les illes de ____________.

9.        Que durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 les pàgines del web de la publicació han rebut, de mitjana mensual, _________ visites.

10.   Que durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 l’edició digital ha rebut, de mitjana mensual, la visita de _________ usuaris únics.

11.   Que durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 en l’edició digital de la publicació s’han actualitzat diàriament, de mitjana, _________ ítems periodístics (notícies o articles d’opinió).

12.   Que durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 l’edició impresa ha tingut, de mitjana, _________ seccions.

13.   Que durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 l’edició digital ha tingut, de mitjana, _________ seccions.

14.   Que aquestes informacions s’acrediten mitjançant la documentació que s’indica al dors.

___________, ____ de maig de 2016

[rúbrica]

CONSELLERIA DE TRANSPARÈNCIA, CULTURA I ESPORTS. DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA

Documentació adjunta (indicau amb una X la documentació presentada):

5.

Una declaració en què el director o el representant legal manifesta que el mitjà compleix la normativa sobre propietat intel·lectual.

6.

Un certificat de l’impressor que acredita el nombre de números impresos durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015 i el tiratge de cada número.

7.

Un certificat de l’impressor que acredita el nombre de pàgines de cada número imprès, inclosos la portada, la contraportada i els suplements.

8.

Un certificat de l’impressor que acredita el nombre d’exemplars distribuïts a les diferents illes.

9.

Un certificat de l’OJD que acredita el nombre de visites que les pàgines de la publicació digital han rebut cada mes durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015.

10.

Un certificat de l’OJD que acredita el nombre d’usuaris únics que el web de la publicació ha rebut cada mes durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015.

11.

Un certificat del director de la publicació que acredita el nombre mitjà d’ítems (notícies i articles d’opinió) de l’edició digital que s’han actualitzat diàriament durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015, calculat tenint en compte els dies 1 i 15 de cada mes.

12.

Una mostra integrada pel primer exemplar imprès publicat cada mes durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015.

13.

Una mostra integrada per captures de pantalla de la portada o pàgina d’inici de l’edició digital fetes el primer dia de cada mes durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2015, en què es mostrin clarament les seccions que integren la publicació i els continguts de l’edició d’aquell dia.

Els documents que es presentin han de ser originals o bé còpies compulsades.

 

ANNEX 4

Declaració d’altres subvencions rebudes o sol·licitades

Dades del representant de l’empresa o de l’entitat

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades de l’empresa o de l’entitat i de la publicació

Nom de l’empresa o l’entitat:

NIF:

Nom de la publicació:

Dades de contacte

Adreça:

Població:                                                                              Codi postal:

A/e:                                                                                       Telèfon:

Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports de 10 de maig de 2016 per la qual es convoquen ajuts públics, mitjançant subvencions, destinats a la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears per a l’any 2016,

DECLAR:

1.   Que, a més d’aquesta subvenció,

 (   ) No he sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat procedent d’altres administracions públiques o d’ens públics o privats.

 (   ) He sol·licitat / rebut els ajuts següents per a la mateixa finalitat:

Organisme

Tipus d’ajut

Data

Sol·licitat

Concedit

2.   Que, si se’m concedeix cap subvenció en aquesta convocatòria per a premsa diària escrita en català, em compromet a comunicar per escrit a la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports qualsevol altre ajut sol·licitat o concedit per a la mateixa finalitat en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud i la justificació de la subvenció.

___________, ____ de maig de 2016

[rúbrica]

CONSELLERIA DE TRANSPARÈNCIA, CULTURA I ESPORTS. DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA

 

ANNEX 5

Declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció

Dades del representant de l’empresa o de l’entitat

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades de l’empresa o de l’entitat i de la publicació

Nom de l’empresa o l’entitat:

NIF:

Nom de la publicació:

Dades de contacte

Adreça:

Població:                                                                              Codi postal:

A/e:                                                                                       Telèfon:

Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports de 10 de maig de 2016 per la qual es convoquen ajuts públics, mitjançant subvencions, destinats a la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears per a l’any 2016,

DECLAR:

1.   Que l’empresa / l’entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions que estableixen l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB núm. 135, de 26 de setembre).

2.   Que, si es dóna cap circumstància que impliqui un canvi amb relació al que declar en el punt precedent, em compromet a comunicar-ho per escrit a la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports en un termini inferior a quinze dies comptadors a partir de la data en què es produeixi la variació.

___________, ____ de maig de 2016

[rúbrica]

CONSELLERIA DE TRANSPARÈNCIA, CULTURA I ESPORTS. DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA

ANNEX 6

Autorització per consultar l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social

Dades del representant de l’empresa o de l’entitat

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades de l’empresa o de l’entitat i de la publicació

Nom de l’empresa o l’entitat:

NIF:

Nom de la publicació:

Dades de contacte

Adreça:

Població:                                                                              Codi postal:

A/e:                                                                                       Telèfon:

A l’efecte de sol·licitar un dels ajuts públics destinats a la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears convocats mitjançant la Resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports de 10 de maig de 2016, i d’acord amb l’article 6.2 b de la Llei 1/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics,

(   )  Autoritz expressament la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports perquè efectuï les consultes telemàtiques necessàries a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i a la Tresoreria General de la Seguretat Social per comprovar que l’empresa / l’entitat que represent està al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

(   )  No autoritz la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports perquè efectuï aquestes consultes telemàtiques, per la qual cosa em compromet a presentar la documentació acreditativa d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

___________, ____ de maig de 2016

[rúbrica]

CONSELLERIA DE TRANSPARÈNCIA, CULTURA I ESPORTS. DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA

Documents adjunts