Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA TRIBUTÀRIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 5253
Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears de 21 d’abril de 2016, pel qual s’aprova l’adhesió i l’aplicació a l’Agència del Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions adients per a l’Agència Tributària de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears, a proposta de la directora de l’Agència Tributària de les Illes Balears, en la sessió de dia 21 d’abril de 2016, va adoptar, entre altres, l’Acord següent:  

1. Aprovar l’adhesió i l’aplicació a la Mesa de Negociació de l’Agència Tributària de les Illes Balears del Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat mitjançat l’Acord del Consell de Govern de dia 10 de juny de 2005 (BOIB núm. 92, de 18 de juny), el text del qual s’insereix com a Annex a aquest Acord, amb les adaptacions necessàries per a les peculiaritats de l’Agència Tributària de les Illes Balears i mentre la Mesa no aprovi el seu propi reglament.

2. Ordenar que aquest Acord es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 5 de maig de 2016 

La directora de l’Agència Tributària de les Illes Balears

Maria Antonia Truyols Martí

 

  ANNEX

Reglament d’organització i funcionament de la Mesa de Negociació de l’Agència Tributària de les Illes Balears

Títol I

Constitució i composició de la Mesa de Negociació

Article 1.

Mesa de Negociació  

La Mesa de Negociació de l’Agència Tributària de les Illes Balears és l’òrgan constituït en aquesta Administració per exercir les funcions i les competències que se li atribueixen legalment i que es regulen en el capítol III de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d’òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol, i per la Llei 18/1994, de 30 de juny, sens perjudici de les especificitats de procediment i organitzatives que figurin en aquest Reglament.  

Article 2.

Constitució de la Mesa 

1. D’acord amb el resultat de les darreres eleccions a la Junta de personal de l’Agència Tributària de les Illes Balears, es constitueix la Mesa de Negociació amb la composició següent: 

a) Per part de l’Agència Tributària de les Illes Balears, fins a sis representants, designats per la directora de l’ATIB d’acord amb els temes que s’hi hagin de tractar. També hi podrà assistir fins un màxim de tres assessors, designats per la directora de l’Agència. 

b) Per la part social, un representant de cada una de les organitzacions sindicals que varen obtenir el 10% o més dels representants en les eleccions de la Junta de personal de l’ATIB, que responen a la distribució següent i conformen el vot ponderat de cada representant: UGT, amb 6 membres, i CSI-CSIF, amb 3 membres   

Cada organització sindical podrà comptar únicament amb la presència d’un titular i un suplent, amb veu i vot ponderat, i dos assessors, amb veu però sense vot. En cas d’absència del representant titular el podrà substituir el suplent corresponent.  

2. La formació de la voluntat de la part social ha de ser per majoria absoluta del vot ponderat dels representants de cada una de les organitzacions sindicals que constitueixen la Mesa de Negociació, d’acord amb el nombre de membres de la Junta de Personal que hagin obtingut (UGT 6 vots; CSI-CSIF 3 vots). 

3. En cas que, per acord de la Mesa  de Negociació es formin comissions tècniques i d’estudi, aquestes comissions han de tenir el mateix vot ponderat corresponent a la Mesa de Negociació. 

Article 3.

Secretaria de la Mesa 

1. A les reunions de la Mesa de Negociació hi ha d’assistir un secretari o secretària designat per la Mesa, escollit entre el personal funcionari de l’Agència Tributària de les Illes Balears.  

2. Són funcions del secretari o secretària estendre les actes de les sessions i donar suport administratiu a la Mesa. 

Article 4.

Competències de la Mesa 

La Mesa té competència per a la negociació col·lectiva i la determinació de les condicions de treball del personal representat per la Junta de  personal de l’Agència Tributària de les Illes Balears, que afecti a les matèries que es detallen a continuació: 

a) La determinació i aplicació de les retribucions dels funcionaris.

b) La preparació i el disseny dels plans d’oferta pública d’ocupació.

c) La classificació dels llocs de treball.

d) La determinació dels programes i dels fons per a l’acció de promoció interna, la formació i el perfeccionament.

e) La determinació de les prestacions i de les pensions de les classes passives i, en general, totes les matèries que afectin d’alguna manera la millora de les condicions de vida dels funcionaris jubilats.

f) Els sistemes d’ingrés, de proveïment i de promoció professional dels funcionaris públics.

g) Les propostes sobre drets sindicals i de representació.

h) Les mesures sobre salut laboral.

i) Totes les matèries que afectin d’alguna manera l’accés a la funció pública, la carrera administrativa, les retribucions i la Seguretat Social o les condicions de treball dels funcionaris, la regulació de les quals exigeixi una norma amb rang de llei.

j) Les matèries d’índole econòmica, de prestació de serveis, sindical assistencial i, en general, totes les que afectin les condicions de treball i l’àmbit de les relacions dels funcionaris públics i les seves organitzacions sindicals amb l’Administració. 

Títol II

Sessions i convocatòries

Article 5.

Sessions de la Mesa

Les sessions de la Mesa de Negociació són de dos tipus: 

a) Ordinàries

b) Extraordinàries 

Article 6.

Sessions ordinàries 

Són sessions ordinàries les que tenen una periodicitat establerta. La Mesa de Negociació ha de procurar reunir-se un cop al mes, preferentment el divendres de la segona setmana de cada mes, sens perjudici que, si això no és possible, s’ha de reunir obligatòriament un cop cada trimestre. 

Article 7.

Sessions extraordinàries 

Són sessions extraordinàries les que es convoquen amb aquest caràcter, a petició de l’Administració o de la part social.  

Article 8.

Petició de sessions extraordinàries 

Les sol·licituds de sessions extraordinàries per la part social han de tenir el suport de la majoria absoluta i han de contenir la proposta dels punts que ha d’incloure l’ordre del dia. Si no s’obté la majoria absoluta, els punts de l’ordre del dia que se sol·licitin s’han d’incloure en la de la sessió ordinària de la següent Mesa de Negociació.  

Article 9.

Períodes inhàbils 

A l’efecte de convocatòria de la Mesa, són inhàbils els períodes següents: 

a) De l’1 al 31 d’agost.

b) De 23 de desembre al dia 6 de gener, ambdós inclosos.

c) La setmana següent al diumenge de Pasqua. 

Títol III

Ordres del dia

Article 10.

Ordre del dia 

1. Correspon a l’Administració convocar totes les sessions de la Mesa.  

2. S’ha d’adjuntar a les convocatòries l’ordre del dia amb els assumptes que s’hi han de tractar, l’esborrany de l’acta de la sessió anterior i la documentació que serveixi de base a l’estudi o a la discussió dels assumptes per tractar. 

3. La convocatòria, l’ordre del dia i els esborranys d’actes es consideraran notificats de manera fefaent quan s’hagin notificats al membre titular de la Mesa, al suplent o al sindicat, indistintament. 

4. En cada convocatòria s’han d’assenyalar el dia i l’hora en primera convocatòria i l’hora en segona convocatòria, i també el lloc de reunió i la documentació necessària. 

Article 11.

Convocatòria de sessions  

1. Les sessions ordinàries s’han de convocar com a mínim amb tres dies hàbils d’antelació.  

2. Les sessions extraordinàries a petició de la part social s’han de convocar durant els dos dies hàbils següents a l’entrada de la petició corresponent en el Registre general de l’Agència Tributària de les Illes Balears, i s’han de fer dins els tres dies hàbils següents.  

3. Les sessions extraordinàries a instància de l’Administració s’han de convocar amb una antelació mínima de cinc dies hàbils, tret del cas d’urgència reconeguda, en què es poden convocar amb una antelació mínima de tres dies hàbils. 

Article 12.

Prelació de l’ordre del dia 

L’Administració ha de fixar l’ordre del dia de cada sessió, que s’ha de configurar amb la prelació següent: 

a) Lectura i aprovació de l’acta de la sessió anterior.

b)  Assumptes que no s’hagin pogut tractar per manca de temps en les sessions anteriors.

c) Assumptes que s’hagin de debatre per acord entre l’Administració i la majoria absoluta de la part social en acabar la sessió ordinària anterior.

d) Assumptes que s’hagin de debatre a proposta de l’Administració.

e) Assumptes que s’hagin de debatre a proposta de la Junta de personal de l’ATIB.

f) Assumptes que s’hagin de debatre a proposta d’alguna organització sindical. En aquest cas, s’han d’indicar per estricte ordre cronològic de presentació en el Registre general de l’Agència Tributària de les Illes Balears. A aquest efecte, i perquè s’incloguin en l’ordre del dia, les sol·licituds s’han de presentar com a mínim quatre dies hàbils abans de la data de la convocatòria de la sessió. Si es presenten amb posterioritat, s’han d’incloure en l’ordre del dia de la sessió ordinària següent.

g) Torn obert de paraules. 

Article 13.

Exhauriment del punts de l’ordre del dia 

La Mesa de Negociació, un cop iniciades les sessions, ha d’exhaurir tots els punts de l’ordre del dia. 

Article 14.

Assumptes no inclosos en l’ordre del dia 

1. No es poden tractar assumptes no inclosos en l’ordre del dia, llevat que hi siguin presents tots els components de la Mesa i que hi hagi un acord unànime d’incloure’ls-hi.  

2. El proponent ha de justificar i raonar la urgència que aconselli l’estudi o la deliberació immediata de l’assumpte. 

Article 15.

Assumptes inclosos en l’apartat del torn obert de paraules 

En l’apartat Torn obert de paraules no es pot adoptar cap acord, tret que hi siguin presents tots els components de la Mesa i l’adoptin per unanimitat.

 Títol IV

Debats

Article 16.

Quòrums d’assistència 

Es pot reunir vàlidament la Mesa de Negociació si es compta, en primera convocatòria, amb la presència de totes les organitzacions sindicals que integren la representació social en la Mesa de Negociació o, en segona convocatòria, si es compta amb la majoria absoluta de la representació social d’acord amb el vot ponderat de cada organització sindical que la constitueix. En qualsevol cas, també és necessària la presència del representant de l’Agència Tributària de les Illes Balears amb capacitat de decisió.  

Article 17.

Designació de moderador 

Correspon a l’Administració la facultat de designar un moderador, que ha d’exercir les tasques de concedir la paraula a qui hi vulgui intervenir i de fixar el temps de la intervenció. 

Article 18.

Votació 

Quan el moderador consideri suficientment debatut un assumpte, ha de donar per acabada la discussió i s’ha de votar si ho sol·licita l’Administració o qualsevol de les organitzacions sindicals presents. Si no es fa la votació o no hi ha acord sobre aquest punt, queda finalitzada la discussió, sense perjudici que es tracti del mateix assumpte de bell nou en una altra sessió. 

Article 19.

Adopció d’acords 

Si s’arriba a un acord, el moderador n‘ha d’exposar els termes de manera clara i immediatament l’han de signar tots els membres de la Mesa que hagin votat a favor de l’acord. Els discrepants tenen dret a fer constar en l’acta la seva posició pel que fa a l’acord formalitzat.  

Títol V

Actes

Article 20.

Contingut  

De cada sessió de la Mesa de Negociació se n’ha d’estendre una acta en la qual només hi ha de constar:  

a) El lloc de la reunió i el local on s’ha fet.

b) L’hora, el començament i l’acabament de la sessió.

c) El nom i els llinatges dels assistents a la sessió en representació de l’Administració, com també el nom i els llinatges dels representants titulars de les organitzacions sindicals i dels assessors assistents a la sessió. S’ha d’indicar quin dels assistents exerceix les funcions de moderador.

d) El nom i els llinatges del secretari o de qui el substitueixi en absència d’aquest i per acord de la Mesa.

e) Els assumptes compresos en l’ordre del dia i la part dispositiva dels acords que s’adoptin i, si escau, la indicació de no haver arribat a cap acord.

f) Les propostes –que sempre s’han de fer per escrit- i les votacions sobre aquestes propostes, indicant-hi els resultats.

g) A petició expressa d’algun representant titular de les organitzacions sindicals o de l’Administració, s’han de fer constar en l’acta la posició o l’opinió del sindicat o de l’Administració quant a algun punt de l’ordre del dia, sempre que es trameti al secretari abans que s’aixequi la sessió. 

Article 21.

Custòdia de les actes 

El secretari ha d’estendre les actes, ha de tenir cura de custodiar-les i de repartir-les i ha de facilitar que els membres de la Mesa de Negociació n’estiguin assabentats.  

Article 22.

Aprovació de les actes 

Independentment de l’executivitat immediata dels acords, que han de signar els que hi hagin votat a favor, les actes s’han de llegir i aprovar en la sessió següent.