Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 5214
Convocatòria i Bases reguladores del procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball de mestres d’educació infantil al municipi des Castell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat per Decret d'Alcaldia de dia 3 de maig de 2016, les bases per la convocatòria per a la constitució d’una borsa per a proveir vacants de mestres d’educació infantil al municipi des Castell, es publica la mateixa a continuació, als efectes oportuns.

 

Es Castell, 3 de maig de 2016

 

El Batlle

Jose L. Camps Pons

  

1.- Convocatòria i Bases reguladores del procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball de mestres d’educació infantil al municipi des Castell.   

Expedient:

Convocatòria i Bases reguladores del procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball de mestres d’educació infantil al municipi des Castell.

Fets:

1. Vist que interessa a aquest Ajuntament obrir una convocatòria per a la creació d’una borsa de treball de MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL.

2. Que les funcions bàsiques del lloc de treball consisteixen en ocupar-se de l’educació i la formació integral dels infants i demés tasques relacionades; formar part de l’equip educatiu participant en l’elaboració, l’execució i l’avaluació dels projectes que s’estableixin en el pla general de funcionament del centre de l'Escoleta infantil municipal.

Es resol:

PRIMER.- Aprovar les bases, que s'annexen, i la convocatòria per a la creació d’una borsa de treball de mestres d’educació infantil municipals.

SEGON.- Donar la publicitat necessària de l'acord.

ANNEX

BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL AL MUNICIPI DES CASTELL

PRIMERA.- L'objecte d'aquesta convocatòria.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la creació d’una borsa de treball de mestres d’educació infantil de l'Ajuntament des Castell, per a cobrir places interines o mitjançant contractes temporals, dotada amb les retribucions corresponents al grup A2.

Les funcions bàsiques del lloc de treball referit abans consisteixen en ocupar-se de l’educació i la formació integral dels infants i demés tasques relacionades; formar part de l’equip educatiu participant en l’elaboració, l’execució i l’avaluació dels projectes que s’estableixin en el pla general de funcionament del centre escoleta infantil municipal.

SEGONA.- Requisits dels aspirants:

Els aspirants hauran de reunir els requisits d'aquesta convocatòria en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir aquestes condicions fins a la presa de possessió del lloc de treball que, si cal, se’ls pugui adjudicar:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, la d’altres estats membres de la Unió Europea o la d’aquells estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

b) Els ciutadans d’Estats que no pertanyin a la Unió Europea, sempre que acreditin residència legal a Espanya.

c) Haver complert 16 anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa.

d) No trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de funcions públiques, ni haver estat separat del servei de cap altra administració pública mitjançant expedient disciplinari.

e) Tenir capacitat funcional necessària per al desenvolupament de les tasques exposades a la clàusula anterior.

f) Estar en possessió de la titulació:

Estar en possessió del títol de mestra diplomada en educació infantil, o titulació equivalent, o autorització per prestar serveis en el primer cicle d’educació infantil a les Illes Balears ocupant places de mestre amb l’especialitat d’educació infantil o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació d’instàncies.

En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger caldrà acompanyar l’ordre ministerial corresponent de reconeixement, de conformitat amb la normativa reguladora de la homologació i consolidació dels títols i estudis estrangers d’educació no universitària.

g) Els aspirants han d’acreditar també estar en possessió del certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al 1r cicle d'educació infantil o equivalent, si és el cas.

TERCERA.- Sol·licituds

3.1.- Les sol·licituds per participar en el procediment selectiu es dirigiran a l'Alcalde de l'Ajuntament des Castell i es podran lliurar en el Registre d'entrada municipal – Plaça Esplanada 5 des Castell - en el termini de 15 dies naturals a comptar del següent al de la publicació de l’acord d'aquesta convocatòria al BOIB.

Igualment, les sol·licituds podran presentar-se per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu Comú.

Les sol·licituds que es trametin per correu hauran de lliurar-se en les dependències d’aquest servei abans que finalitzi el termini de presentació d’instàncies i en sobre obert per ser datades, i segellades, pel personal de correus abans de la seva remissió.

3.2.- Els aspirants amb discapacitat que tinguin reconeguda la condició legal de disminuït, han d’indicar expressament en la sol·licitud aquesta circumstància, així com l’adaptació o adequació que precisin de temps i mitjans per a la realització de les proves i els exercicis previstos en la convocatòria.

3.3.- En la mateixa sol·licitud els aspirants han de fer constar que accepten les presents bases i que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides a la data de finalització del termini de presentació.

3.4.- Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han de presentar:

a) Document nacional d’identitat o, en cas d’estrangers, document oficial acreditatiu de la personalitat i nacionalitat.

b) Títol acadèmic exigit o resguard d’haver abonat els drets per a la seva expedició.

c)  Certificat, expedit per l'organisme competent de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al primer cicle de l'educació infantil (CCI).

d) Curriculum-vitae i documentació acreditativa dels mèrits que s’al·leguin per a ser valorats en la fase de concurs.

e) Certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al 1r cicle d'educació infantil o equivalent.

QUARTA.- Admissió dels aspirants. Llistat:

4.1.- Acabat el termini de presentació de sol·licituds, l’Alcalde, mitjançant Resolució, aprovarà provisionalment el llistat de candidats admesos i exclosos i, en la mateixa Resolució, establirà la designació nominal de Tribunal — titulars i suplents—, així com el lloc, dia i hora per a la realització dels exercicis.

L’ordre d’actuació serà, en tots els casos, el que es determina a la base SISENA.

Aquesta Resolució es publicarà en el Tauler d’anuncis de l'Ajuntament, amb indicació dels llistats complerts d’aspirants amb detall de les causes d’exclusió, si és el cas.

4.2.- Els aspirants que hagin resultat exclosos, o que no figurin inclosos en el llistat provisional, podran esmenar els defectes produïts o formular al·legacions, durant deu dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la Resolució esmentada al Tauler d'anuncis, resultant, en altre cas, definitivament exclosos de participar en el procediment selectiu.

4.3.- Les esmenes o reclamacions contra l’exclusió o omissió seran resoltes per l’Alcaldia en el termini màxim de deu dies, mitjançant nova Resolució, que aprovarà el llistat definitiu de candidats i candidates.

Aquesta Resolució serà notificada personalment als aspirants que hagin presentat esmenes o al·legacions, amb les formalitats detallades per l’art. 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el llistat definitiu es publicarà novament al Taulell d'anuncis de la Corporació i pàgina web municipal.

4.4.- Contra l’exclusió definitiva es podran formular els recursos que es detallen a la base DESENA.

4.5.- Les persones discapacitades seran admeses a la realització de les proves sense necessitat de justificar les seves condicions psíquiques, físiques o sensorials. No obstant, cas de superar el procés selectiu, hauran d’acreditar capacitat per a l’exercici de les funcions i les tasques pròpies del lloc de treball a cobrir, mitjançant certificació mèdica.

CINQUENA.- Tribunal qualificador:

5.1.- El Tribunal qualificador per aquesta convocatòria l’integraran els membres següents:

President:

.- Tècnic de la Conselleria d'Educació del Govern de les Illes Balears

.Vocals:

.- Dos funcionaris designat per la Conselleria d'Educació del Govern de les Illes Balears.

.- Secretari, funcionari municipal des Castell (sense vot):

Igualment, com a membre del Tribunal podrà assistir, amb veu però sense vot, un observador designat a proposta de la representació del personal de l'Ajuntament des Castell.

5.3.- El Tribunal podrà disposar de la incorporació d’assessors per a les proves o exercicis que estimi pertinents, els quals es limitaran a prestar-li la seva col·laboració.

5.4.- La designació, com s'ha dit, dels membres del Tribunal i la dels seus suplents respectius, s’efectuarà mitjançant la Resolució que s’al·ludeix al paràgraf 4.1, de la base QUARTA.

5.5.- Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, mitjançant notificació formal al President de la Corporació, quan considerin que incorren en alguna de les causes que estableix l’art. 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i també en el cas que hagin intervingut en la preparació d’algun dels aspirants declarats admesos, en els cinc anys immediatament anteriors a la present convocatòria.

5.6.- Els aspirants podran recusar els membres del Tribunal per les causes detallades a l’art. 29 de la mateixa Llei 30/1.992, mitjançant escrit.

5.7.- El Tribunal de selecció actuarà amb plena autonomia funcional, garantint la legalitat del procediment i l’objectivitat de la decisió selectiva, corresponent-li la de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l’aplicació de les presents bases i prendre els acords necessaris pel manteniment del bon ordre en el desenvolupament del procés selectiu.

5.8.- El Tribunal de selecció s’ha de constituir amb convocatòria prèvia del seu President i amb l’assistència d’aquest i el secretari i almenys la meitat dels seus membres.

5.9.- A l’efecte de comunicacions i altres incidències, el Tribunal té la seva seu a l'Ajuntament des Castell.

5.10.- L’òrgan de selecció ha d’adoptar les decisions per majoria de vots. En cas d’empat el vot de la Presidenta serà de qualitat.

5.11.- Correspondrà al Tribunal d’adoptar les mesures necessàries perquè els aspirants discapacitats gaudeixin d’igualtat d’oportunitats, respecte de la resta de candidats, per a la realització dels exercicis i sobre les peticions d’adaptacions que s’efectuïn.

5.12.- Els membres del Tribunal meritaran indemnitzacions i assistències legalment previstes i han de posseir com a mínim la mateixa titulació que l'exigida als participants a la convocatòria.

SISENA.- Desenvolupament del procés selectiu:

6.1.1.- El procés selectiu s’iniciarà després de la publicació del llistat d’admesos i exclosos.

6.1.2.- En qualsevol moment del procés selectiu els aspirants podran ser requerits pels membres del Tribunal per a tal que acreditin la seva personalitat.

6.1.3.- El Tribunal proposarà a l’autoritat convocant l’exclusió d’aquells aspirants que alterin el bon ordre del procés selectiu o adoptin conductes que pretenguin falsejar el resultat de les proves o valoracions.

6.1.4.- Per a cada exercici els aspirants seran citats mitjançant crida única i sempre se seguirà l’ordre correlatiu que resulti de la presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu, segons el número atribuït de registre d’entrada d'aquestes.

Perdran el dret a participar en el procés selectiu els aspirants que no compareguin el dia i hora assenyalats, llevat dels casos de força major que, dins el termini de les vint-i- quatre hores següents, es justifiquin degudament, qüestió aquesta que serà valorada pel Tribunal.

6.1.5.- Un cop iniciat el procés selectiu, els anuncis que correspongui s’exposaran al Tauler d'anuncis municipal i a la pàgina web municipal, on també s’indicarà la data lloc i hora de la realització dels successius exercicis i, després de cada prova, la relació de puntuacions atorgades als aspirants.

En tot cas, si resulta pertinent, i així ho decideix el Tribunal, les diferents proves i fases del procediment podran desenvolupar-se dins del mateix dia, fent-ho saber als aspirants que concorrin a la primera prova i respectant períodes de descans adients entre els diferents exercicis.

6.2.- Procés selectiu per concurs-oposició:

El procediment selectiu serà el de concurs - oposició i constarà de dues fases diferenciades: en primer lloc la fase d’oposició i, un cop finalitzades les proves i la seva qualificació, es desenvoluparà la fase de concurs que, en els casos que ho acordi el Tribunal i prèvia notificació als interessats, inclourà una entrevista per a contrastar tant els mèrits dels aspirants, així la seva experiència i aptitud.

La puntuació total dels aspirants serà la suma de la obtinguda, en les proves que es desenvoluparan, valoració de mèrits i entrevista personal, si s’efectua.

6.3.- Fase d’oposició

Els exercicis primer i segon es puntuaran de 0 a 15 punts, precisant-ne obtenir un mínim de 7'5 punts en cada un per a superar-los. És prèvia a la de concurs, i està constituïda per les proves i exercicis que s’indiquen a continuació:

La puntuació màxima d’aquesta fase serà de 30 punts.

Primer exercici: Consistirà en desenvolupar per escrit les preguntes tipus text que formuli el Tribunal en relació al partir al programa específic que es relaciona com annex a les presents bases de la convocatòria. El temps per a realitzar l’anterior exercici serà d'1 hora.

Segon exercici: Resoldre per escrit, en el termini màxim d’1 hora, un o més supòsits pràctics plantejats pel Tribunal, sobre tasques pròpies de la plaça convocada, també a partir al programa específic que s'annexa.

En la valoració d'aquest exercici es tindrà en compte tant els coneixements acreditats per l’aspirant, com la qualitat d’expressió escrita, la seva sistematització i la forma d’exposició.

6.4.- Fase de concurs

6.4.1.- Consistirà en l’examen i valoració dels mèrits al·legats i acreditats pels aspirants i s’efectuarà assignant a cadascun d’ells els punts que li puguin correspondre de conformitat amb els barems que es diran desprès, així com en la realització de l’entrevista, si és el cas.

En cap cas es podran valorar mèrits que no hagin estat degudament al·legats i acreditats en el termini establert per a la seva presentació.

La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori. La puntuació atribuïda en la mateixa incrementarà la del conjunt de la fase d’oposició, però no podrà tenir-se en compte per a superar les proves d’aquesta, ni suposar més de la tercera part de la puntuació màxima assolible en el conjunt de la fase d'oposició.

6.4.2.- El resultat de la valoració dels mèrits obtinguts pels aspirants en la fase de concurs es farà pública al mateix temps i en mateix lloc que el resultat de la valoració de l’última prova, junt amb el llistat detallat al punt 7.2 següent.

En la fase concurs es procedirà a la valoració dels mèrits dels aspirants degudament acreditats i avaluats conforme a la següent escala:

- Experiència professional: (fins a un màxim de 4 punts)

-A centres d'educació infantils 0 – 3 anys públics: 0,15 punts/mes.

-A centres d'educació infantils 3 – 6 anys: 0'05 punts/mes.

Els serveis prestats hauran de ser similars als propis de la plaça convocada en aquesta convocatòria amb la titulació que aquí s'exigeix.

.- Cursos:

Per assistència a seminaris, cursos, etc. relacionats amb la plaça a cobrir i valorats en funció del grau de dificultat, la durada i l’existència o no de proves qualificadores finals, i d’acord amb el següent barem

(puntuació màxima 2 punts):

-  Cursos amb certificat d’assistència (fins a 20 h.):................................... 0,10 punts

-  Cursos amb certificat d’assistència (a partir de 21 h.):............................ 0,20 punts

-  Cursos amb certificat d’assistència i aprofitament (menys de 30h):....... 0,30 punts

-  Cursos amb certificat d’assistència i aprofitament (30h. o més): ............0,50 punts

-  Cursos amb certificat d’assistència i aprofitament (més de 100h): ..........0,75 punts

-  Cursos amb certificat d’assistència i aprofitament (més de 250h.):........ 0,80 punts

.- Entrevista:

Si el tribunal acorda de dur-la a terme, consistirà en mantenir una conversa amb el/la aspirant, en la qual el tribunal formularà preguntes en relació al curriculum-vitae, a efectes de contrastar l’experiència i aptitud acreditats, podent atribuir una puntuació complementària de fins a 3 punts.

SETENA.- Qualificació i llistat d’aprovats:

7.1.- La qualificació total de cada aspirant restarà determinada per la suma de la puntuació total de la fase d’oposició, més la atorgada en la fase de concurs, que inclou l’entrevista.

7.2.- El tribunal confeccionarà un llistat ordenat atenent la qualificació total indicada i de major a menor nombre de punts aconseguits, que es publicarà al Tauler d'anuncis municipal un cop finalitzades ambdues fases –concurs i oposició--, tal com preveu el paràgraf 6.4.2 anterior.

7.3.- Així, el Tribunal formularà proposta de llistat dels aspirants en funció de la puntuació més elevada. En supòsit d’empat l’ordre s’establirà atenent, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en la fase d’oposició. Si malgrat l’aplicació del criteri determinat encara persisteix l’empat, es faculta a l’òrgan de selecció per a pràctica d’una prova d’aptitud relacionada amb les funcions pròpies de les places convocades que determinarà l’aspirant amb millor capacitat.

7.4.- Que, d'acord amb la realització i conclusió d'aquest procés selectiu referit en aquesta convocatòria, i durant el període de 3 anys, si s'han de produir noves vacants o necessitats de personal en llocs de treball idèntics als que es pretenen cobrir, els/les aspirants que hagin superat aquest procés selectiu, restaran incorporats a la Borsa de treball, amb el mateix ordre establert en quan a puntuació obtinguda, per a cobrir els esmentats llocs mitjançant nomenament interí o contracte temporal, si resulta oportú. En aquests sentit, igualment, l'aspirant que quedi el primer d'aquest procés selectiu podrà ser contractat mitjançant nomenament temporal o interí.

VUITENA.- Presentació de documentació, formalització de contractes i incorporació:

8.1.- El candidat/a seleccionat presentarà a la secretaria de la Corporació, en el termini de vint dies naturals a comptar des de l’endemà del de la publicació de la relació expressada al punt 7.2, i sense requeriment previ, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i dels requisits exigits que es detallen a continuació:

a) Originals de tots els documents detallats al paràgraf quart de la base TERCERA, inclosos els relatius als mèrits al·legats, en el cas que els aportats al moment de la sol·licitud no restessin degudament compulsats o certificats.

b) Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia o limitació física o psíquica que l’impossibiliti per a l’exercici normal de les tasques i funcions pròpies del lloc de treball a ocupar.

c)  Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari al servei de l’Administració Pública i no trobar-se inhabilitat per sentència ferma, per a exercir càrrecs o funcions públiques.

d) Declaració de no estar inclòs en cap dels supòsits d’incompatibilitat previstos a la legislació vigent.

8.2.- Si dins del termini indicat, i llevat els casos de força major, l'aspirant proposat no presenta els documents al·ludits o resultés que no reuneix els requisits exigits, no podrà ser nomenat i quedarien suspeses, respecte d'ell, totes les actuacions practicades, sense perjudici de les responsabilitats que s’hagin pogut generar per falsedat de la instància subscrita per a participar en el procediment selectiu.

En aquest cas l’Alcalde podrà nomenar el següent aspirant que figuri al llistat de la Borsa, sempre que n’hagi obtingut o superat la mínima exigible; si això succeís el nou aspirant proposat serà requerit a fi que, igualment en el termini de vint dies naturals, aporti la documentació exposada al paràgraf 8.1.

8.3.- Un cop complimentades les formalitats detallades als paràgrafs precedents, l’Alcaldia formalitzarà els contractes laborals que corresponguin.

8.4.- L'aspirant seleccionat s’incorporarà al lloc de treball en la data que es fixi en la mateixa Resolució de nomenament i restaran sotmès al període de prova de 2 mesos. El sentit negatiu de l’avaluació exposada suposarà la no superació del període de prova, i, per tant, es resoldrà el contracte de treball a l’empara del que determina l’art.14.2 del RDL 1/1995, de 24 de març, de l’Estatut dels Treballadors.

En aquest cas l’Alcalde podrà disposar, igualment, el nomenament del següent aspirant que figuri a la Borsa i això amb l'acompliment dels tràmits i formalitats determinats a la base. 8.1.

NOVENA.- Normes supletòries

En tot allò no previst a les presents bases serà d’aplicació l’establert en la Llei 7/2007 de 12 d’abril, del Estatut Bàsic de l'Empleat Públic: la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, la Llei 3/1986 de normalització lingüística; la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases del règim local i el Reial Decret legislatiu 2/2015, de Text refós de la Llei de l’estatut dels treballadors i per la normativa d'educació estatal i de la comunitat autònoma vigent en aquesta la matèria.

DESENA.- Recursos

De conformitat amb els articles 117.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de procediment administratiu comú, contra l’exclusió de la llista definitiva referida al punt 4.3, d’aquestes bases i la convocatòria del procés selectiu, es podrà interposar potestativament recurs de REPOSICIÓ davant l’Alcalde de l’Ajuntament, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la seva notificació (exclusió) o publicació de l’anunci, o directament recurs CONTENCIÓS-ADMINISTRATIU davant la Sala d’aquesta jurisdicció del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

Si s’interposa recurs de REPOSICIÓ, el termini per a la seva resolució serà de d’un mes, transcorregut el qual es pot entendre desestimat per silenci i, en aquest supòsit, es pot plantejar el recurs CONTENCIÓSADMINISTRATIU, en el termini de sis mesos des de la data de l’acte presumpte de desestimació.

Així mateix, els interessats poden interposar recurs d’Alçada, davant l’Alcaldia, contra els actes del Tribunal, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la seva notificació o publicació, d’acord amb els articles 114 i 115 de l’esmentada Llei 30/1992.

 

ANNEX: PROGRAMA

Programa específic:

Tema 1.- Competències de les diferents administracions en matèria d’educació infantil.

Tema 2.- L’educació infantil com a dret del nen i com a resposta a les seves necessitats, objectius globals del cicle. Funcions.

Tema 3.- Característiques bàsiques del desenvolupament del nen de 0 a 3 anys.

Tema 4.- Organització i funcionament de la llar d’infants. Funcions de les educadores.

Tema 5.- El treball en equip en una llar d’infants.

Tema 6.- El paper del joc en la programació d’activitats de la llar d’infants.

Tema 7.- Algunes dificultats educatives normals en el desenvolupament infantil: negativisme, hiperactivitat, agressivitat, gelosia, enuresi i problemes en l’àrea oroalimentària. Actituds a prendre per part de l’educadora.

Tema 8.- L’adaptació a la llar d’infants.

Tema 9.- El llenguatge de 0 a 3 anys.

Tema 10.- L’avaluació en l’educació infantil.