Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 5178
Bases específiques que han de regir la convocatòria per constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins de la policia local de Capdepera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Capdepera, en sessió celebrada el dia 1 d'abril de 2016, ha aprovat les següents bases i la convocatòria de les proves selectives.

BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA D'ASPIRANTS PER PROVEIR, COM A FUNCIONARIS INTERINS DE LA POLICIA LOCAL DE CAPDEPERA.-

Primera.- Objecte , procediment de selecció i normativa

1.- La present convocatòria té per objecte constituir una borsa de treball de la categoria de Policia, amb caràcter de funcionaris interins per cobrir necessitats urgents de contractació de l'Ajuntament de Capdepera.

2.- La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant un concurs, que consistirà en la valoració dels mèrits detallats a l'Annex 1 d'aquesta convocatòria.

3.- A aquestes proves selectives se'ls aplicaran la següent normativa: les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l'ingrés a les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (a la part vigent i sempre que no contradigui la Llei 4/2013); el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'estableixen la formació, l'ingrés, la promoció i la mobilitat de les policies locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears (en la part vigent i sempre que no contradigui la Llei 4/2013); el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora dels policies locals de les Illes Balears en matèria d'organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s'aprova el Reglament marc de mesures urgents dels policies locals de les Illes Balears en tot allò que no contradigui la Llei 4/2013, de 17 de Juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; i la resta de disposicions legals vigents.

Segona.- Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades hauran de complir, en la data d'expiració del termini senyalat per poder presentar sol·licituds, els requisits següents:

1.- Tenir nacionalitat espanyola.

2.- Tenir 18 anys complerts.

3.- Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de formació de la categoria de policia expedit per l'EBAP amb plena validesa.

4.- Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'haurà d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

5.- No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits a l'annex II (quadre d'exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d'establiment de les normes marc a què s'han d'ajustar els reglaments dels policies locals de les Illes Balears.

6.- No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

7.- Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les.

8.- Estar en possessió del permís de conducció de les classes A2, B i BPT.

9.- No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica conforme a la normativa vigent.

10.- Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal prevista a la vigent ordenança fiscal de l'Ajuntament de Capdepera.

11. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i que no percep pensió de jubilació, retirada o orfenesa.

Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies, comptadors a partir de l'endemà d'haver pres possessió, per a que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Tercera.- Presentació de sol·licituds

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud i presentar-se al Registre General de l'Ajuntament. Aquest model normalitzat de sol·licituds estarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web www.ajcapdepera.net, a partir del moment en què s'obri el termini de presentació.

També es podran presentar per les formes previstes a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals a partir del l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud emplenada adequadament, acompanyada de la següent documentació:

a) Fotocòpia correctament compulsada del document nacional d'identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia correctament compulsada del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l'EBAP, amb plena validesa.

c) Fotocòpia correctament compulsada de la titulació exigida.

d) Declaració responsable de complir amb els requisits exigits a la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d'expiració del termini asenyalat de presentació de sol·licituds.

El fet de constar a la llista d'admesos no implica que els interessats reconeguin complir els requisits per participar en aquesta convocatòria. Aquells que superin el procés selectiu, hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, abans del seu nomenament.

e) Indicar una adreça electrònica i un telèfon, als efectes de comunicació amb l'Ajuntament de Capdepera.

f) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma establerta a la base cinquena d'aquesta convocatòria.

g) Justificant de pagament dels drets d'examen, conforme a la taxa establerta a l'Ordenança vigent en el moment de presentació d'instàncies. L'ingrés d'aquesta taxa s'ha d'efectuar al compte municipal núm: ES47 2100 0093 5602 0001 0120.

Quarta.- Admissió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses al tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web www.ajcapdepera.net, indicant-ne la causa d'exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat l'esmentada llista, per poder esmenar el defecte o adjuntar el document preceptiu, amb l'advertiment que la sol·licitud es considerarà no presentada si no es compleix aquest requeriment.

Una vegada finalitzat el termini referit al paràgraf anterior i, si escau, esmenades les sol·licituds, el Batle dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Es publicarà als mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

Cinquena.- Acreditació dels mèrits

1. Els mèrits al·legats per les persones candidates s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o còpia correctament compulsada de la documentació següent:

a) Curs bàsic de capacitació.

- Certificat dels cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels corresponents ajuntaments.

c) Antiguitat: certificat expedit pels corresponents ajuntaments.

d) Estudis acadèmics oficials: còpia correctament compulsada del títol o resguard acreditatiu (anvers i revers).

e) Coneixements de llengües: certificats acreditatits de disposar dels coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública.

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificat d'assistència i certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives.

g) Reconeixements honorífics: certificat expedit per l'ajuntament corresponent.

2. Els mèrits s'hauran d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Sisena.- Òrgan de selecció

1.- L'òrgan encarregat de fer la selecció és el Tribunal Qualificador. Es determinarà per resolució del Batle de l'Ajuntament de Capdepera.

Es publicarà la composició del tribunal, fent referència a la llista provisional d'admesos i exclosos.

2.- L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, tot procurant, així mateix, la paritat entre dona i home.

3.- El personal d'elecció o lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.

4.- La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; i aquesta no es podrà exercir en representació o a compte d'algú.

5.- El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres, per a cadascun dels quals es designarà el mateix nombre de suplents. Ha de comptar amb un/a president/a, un secretari/a (que actuarà amb veu i vot) i tres vocals. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran de posseir una titulació o especialització igual o superior a l'exigida per accedir a les places convocades.

6.- El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

7.- El President podrà ser nomenat d'entre els membres de la Corporació convocant o entre el personal al servei de les Administracions Públiques.

8.- Entre els vocals figurarà un membre designat per la Direcció general competent en matèria de coordinació de policies locals de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el seu suplent i un altre de designat per l'Escola Balear d'Administració Pública i el seu suplent.

9.- Els membres del Tribunal s'abstindran d'intervenir, i quan concorri alguna de les circumstàncies de l'article 28 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú ho han de notificar a l'autoritat convocant.

10.- Seran funcions del Tribunal Qualificador:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma que disposen aquestes bases.

b) Requerir, si escau, les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals, a efectes d'esmenar-los, o quan necessitin un aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins el termini, i en la forma oportuna.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d) Resoldre les reclamacions que les persones aspirants hagin presentat, en el període establert i en la forma oportuna.

e) Elevar a la Batlia la composició definitiva de la borsa.

11.- Els mèrits acreditats per les persones candidates es valoraran conforme al barem adjunt a l'annex 1, que s'estructura en: curs bàsic de capacitació; serveis prestats; antiguitat; estudis acadèmics oficials; coneixements de llengües; cursos de formació; reconeixements honorífics i mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació.

12.- La puntuació màxima a obtenir dels mèrits al·legats serà de 54 punts, conforme disposen els apartats de l'Annex 1, per a cada tipus de mèrit.

Setena. Publicació de les valoracions

1. Una vegada finalitzada la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà al tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web www.ajcapdepera.net una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, basades en el número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs.

Vuitena. Ordre de prelació i desempats

1. L'ordre de prelació a la borsa vendrà determinat per la valoració obtinguda a la valoració dels mèrits.

2. Els empats es dirimiran de forma successiva conforme als següents criteris:

a) Temps previ durant el qual s'han desenvolupat tasques en la mateixa categoria.

b) Més edat.

c) Sorteig.

Novena. Publicació de la borsa definitiva

1. El Tribunal Qualificador elaborarà una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que serà elevada a la Batlia per a que dicti la resolució corresponent.

2. Aquesta llista es publicarà: al tauler d'anuncis de l'ajuntament, Butlletí Oficial de les Illes Balears i pàgina web de l'ajuntament (www.ajcapdepera.net), indicant-ne totes les persones integrants, ordre de prelació i puntuació obtinguda.

3. La borsa de personal funcionari interí tendrà una vigència màxima de dos anys des que es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Una vegada transcorregut aquest període la borsa perdrà la seva vigència i no es podrà reactivar.

Desena. Adjudicació

1. Quan concorri algun supòsit dels previstos a la normativa per nomenar un funcionari interí, aquest lloc s'haurà d'oferir a les persones integrants de la borsa que es trobin en la situació de disponible, conforme a l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits exigits per la relació de llocs de treball per ocupar-lo.

2. S'haurà de comunicar a la persona aspirant que correspongui la data i el lloc on comparèixer. La persona interessada disposarà d'un termini d'un dia hàbil -o segon dia hàbil següent si la citació a compareixença fos en divendres- per manifestar la seva conformitat i que està disponible per incorporar-se en el termni indicat pel servei de personal de l'ajuntament. Aquest termini serà com a mínim de tres dies hàbils i, com a màxim, de quinze dies hàbils.

Onzena. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa

1. Si la persona interessada no manifestàs ni la seva conformitat amb la proposta de nomenament dins el període d'un dia hàbil -o segon dia hàbil següent, si la citació es fes en divendres- ni disponibilitat per incorporar-se, en el termini senyalat pel servei de personal de l'ajuntament, s'entendrà que renuncia a ocupar el lloc de treball.

2. Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, seran excloses de la borsa de treball, tret que durant el període establert per manifestar la seva conformitat hagin al·legat que concorren en alguna de les següents circumstàncies, la qual cosa s'haurà de justificar documentalment dins els tres dies següents:

a) Trobar-se en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acollida permanent o preadopció, inclosos el període procedent de concessió d'excedència per tenir cura de fills i filles per a qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar servei com a funcionari interí en un altre cos de policia local.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

Dotzena. Reincorporació a la borsa

1. Les persones interessades estaran obligades a comunicar per escrit a l'ajuntament que han finalitzat les situacions previstes al punt 2 de la base onzena, en un termini no superior a deu dies hàbils des que va finalitzar el termini, acompanyada de la justificació corresponent. El fet de no presentar aquesta comunicació en el termini establert determinarà l'exclusió de la borsa.

2. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de treball, tret que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorporarà automàticament a la borsa de la qual formi part al lloc que correspongui, conforme a la puntuació obtinguda en el moment en què aquesta es va formar.

Tretzena. Situació de les persones aspirants

1. Estaran en situació de no disponible les persones integrants de la borsa de treball que no hagin acceptat el lloc ofert perquè es troben en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base onzena.

2. Mentre la persona aspirant es trobi en situació de no disponible a la borsa, no se la telefonarà per oferir-li un lloc de feina.

3. La resta de persones aspirants de la borsa estaran en situació de disponible. Seran requerides per oferir-los un lloc de feina conforme a posició que tenguin dins la borsa.

ANNEX 1
Barem de mèrits

1.- Valoració del curs bàsic de capacitació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, amb actualització inferior a tres anys. La valoració per la possessió del curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, conforme als criteris que a continuació s'indiquen:

a) Per ser funcionari interí en la data en què finalitza el termini per presentar la sol·licitud de participació, o per haver prestat serveis com a policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada durant una temporada completa a l'Ajuntament de Capdepera, el coeficient multiplicador serà 1.

b) Per als aspirants que no hagin renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.

2.- Valoració dels serveis prestats.

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 12 punts, conforme als criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Baleares: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l'Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per a la valoració serà la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació.

3.- Antiguitat.

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 4 punts, conforme als criteris següents:

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació.

4.- Estudis acadèmics oficials.

Per posseir titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo. Se n'exceptua el cas en què les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 6 punts, conforme als criteris següents:

a) BUP, Batxillerat o equivalent: 2,5 punts.

b) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional, F.P. II o equivalent: 0,5 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.

e) Per cada títol de doctor: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per poder accedir a la categoria a la qual s'opta.

La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es valori el de nivell inferior, tret que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s'hauran d'acumular, així com també les puntuacions dels apartats d) i e).

5.- Valoració dels coneixements de llengües.

5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.

Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció general de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també els certificats reconeguts per la normativa autonòmica i el Marc Europeu Comú de Referència, fins a una puntuació màxima de 2,25 punts:

a) Certificat A2: 1 punt

b) Certificat B1: 1,25 punts.

c) Certificat B2: 1,50 punts

c) Certificat C1: 1,75 punts.

d) Certificat C2: 2 punts.

e) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, tret del cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a la dels certificats C1 o C2.

5.2. Coneixements d'altres llengües.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes o estrangera, conforme al Marc Europeu Comú de Referència, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública, fins a un màxim de 4 punts, conforme als criteris de puntuació que a continuació s'indiquen:

a) Nivell Bàsic 1 (A1) de l'escola oficial d'idiomes o nivell inicial de l'EBAP: 1 punt.

b) Nivell Bàsic 2 (A2) de l'escola oficial d'idiomes o nivell elemental de l'EBAP: 1,25 punts.

c) Nivell Intermedi 1 (B1) de l'escola oficial d'idiomes o nivell mitjà de l'EBAP: 1,50 punts.

d) Nivell Intermedi 2 (B1+) de l'escola oficial d'idiomes: 1,75 punts.

e) Nivell Avançat 1 de l'escola oficial d'idiomes: 2 punts.

f) Nivell Avançat 2 (B2) de l'escola oficial d'idiomes: 2,25 punts.

g) Nivell C1 de l'escola oficial d'idiomes: 2,50 punts.

h) Nivell C2 de l'escola oficial d'idiomes: 2,75 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6.- Valoració dels cursos de formació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també aquells impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat.

En el supòsit que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a l'Institut d'Estudis Baleàrics.

6.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, conforme als criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

6.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 2 punts, amb la puntuació que s'indica a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

7.- Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 3,5 punts, conforme als criteris següents:

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa:

- 2 punts per cada medalla amb distintiu blau.

- 1 punt si el distintiu és blanc.

- 0,5 punts si el distintiu és verd.

b) Per cada felicitació entregada pel Ple o la Junta de Govern de l'Ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació entregada per Batlia: 0,25 punts.

S'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit per l'ajuntament corresponent.

Capdepera, 12 d'abril de 2016.

El Batle
Rafel Fernández Mallol