Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 5177
Convocatòria i proves de selecció del concurs-oposició per proveir una plaça d'oficial 1ª, cap de la brigada d'obres municipal, per promoció interna
Versió PDF
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Capdepera, en sessió celebrada el dia 1 d'abril de 2016, ha aprovat les següents bases i la convocatòria de les proves selectives
CONVOCATÒRIA I PROVES DE SELECCIÓ DEL CONCURS-OPOSICIÓ PER PROVEIR UNA PLAÇA D'OFICIAL 1ª, CAP DE LA BRIGADA D'OBRES MUNICIPAL, PER PROMOCIÓ INTERNA
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria és proveir, mitjançant concurs-oposició, una plaça d’oficial 1ª de la Brigada Municipal, en régim laboral.
La referida plaça està adscrita a la Brigada Municipal d'obres, i les seves responsabilitats generals són dirigir i coordinar la Brigada d'Obres.
SEGONA.- MODALITAT DEL CONTRACTE
La modalitat del contracte és indefinit, conforme disposa el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors, aprovada pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, amb règim de dedicació a temps complet.
TERCERA.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS
Per prendre part al concurs-oposició, en la data d’expiració del termini assenyalat per poder presentar sol·licituds, serà necessari posseir els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'art. 57 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic del treballador públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
b) Tenir complerts els 16 anys i, en el seu cas, no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del Graduat Escolar, Estudis Secundaris o titulació equivalent.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi l’acompliment de les funcions corresponents.
e) No haver estat separat, per expedient disciplinari, del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per poder exercir les funcions públiques.
f) No estar sotmès a cap causa d’incapacitat de les contingudes en la legislació local.
g) Estar en possessió del permís de conduir B.
h) Esser personal laboral de la Brigada d'obres de l'Ajuntament de Capdepera, amb una antiguitat de almanco dos anys en la data de finalització del termini per presentar instàncies de participació en aquest procés selectiu.
QUARTA.- FUNCIONS
Les funcions a desenvolupar seran les pròpies del lloc de feina, recollides a la valoració dels llocs de treball.
CINQUENA.- DEDICACIÓ
La jornada laboral de treball serà de 37'5 hores setmanals, segons l'horari establert al Conveni del personal laboral.
SISENA.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
La sol·licitud per poder participar a les proves selectives s'ha de presentar en el Registre General d’aquest Ajuntament dirigida al President de la Corporació. També mitjançant el procediment que regula l'art. 38.4 de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà d'haver-se publicat l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat.
Els successius anuncis únicament es publicaran al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Les sol·licituds s'han de presentar juntament amb:
- Una fotocòpia del DNI.
- Un justificant d'haver abonat la quantia corresponent als drets d'examen, segons l'Ordenança vigent en el moment de presentació d'instàncies. L'ingrés s'ha d'efectuar al compte municipal núm.:
ES4721000093560200010120
- El Currículum vitae de l'aspirant, per ser valorat a la fase de concurs.
Per poder ser admès i prendre part en aquesta convocatòria bastarà que els aspirants, en presentar les seves instàncies, manifestin que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera. A més, hauran d’acompanyar la sol·licitud dels justificants originals o fotocòpies compulsades dels mèrits a valorar de la fase de concurs. No seran valorats aquells mèrits al·legats i no justificats en la forma anteriorment indicada.
SETENA.- ADMISSIÓ D’ASPIRANTS
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, Batlia dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, en què declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que s’exposarà al tauler d’edictes de l’Ajuntament. En virtut d'aquesta resolució, els aspirants exclosos disposaran d'un termini de cinc dies per poder corregir els defectes que motivaren la seva exclusió. Els qui no els corregeixin dins del termini assenyalat, i justifiquin el seu dret d’estar-hi admesos, seran definitivament exclosos del procés.
En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d’admesos i exclosos, aquesta s’entendrà definitiva a partir de l'endemà d'haver expirat el termini de reclamacions, sense necessitat d'haver de dictar cap nova resolució ni publicació.
Les reclamacions que es presentin contra la llista d’aspirants seran acceptades o rebutjades per resolució de batlia, que es publicarà en el tauler d’edictes de l’Ajuntament.
En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva d’admesos i exclosos s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal i se n'indicaran el lloc, dia i hora de constitució. Així mateix, també el lloc, dia i hora per a realitzar la primera prova de selecció de la fase d'oposició.
Contra dita resolució es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat, davant el mateix òrgan que la va dictar.
VUITENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR
Estarà compost de la següent forma:
President: El de la Corporació o persona en qui delegui.
Secretari: El de la Corporació o persona en qui delegui.
2 Vocals:
Així mateix, es nomenarà un/a suplent per a cada un dels membres del Tribunal Qualificador.
El Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes per a aquelles proves en què resulti necessari. Aquests assessors es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu, però no vot.
Els membres del Tribunal s'hauran d’abstenir d’intervenir, i en el seu cas ho hauran de comunicar a l’autoritat convocant; els aspirants els podran recusar, quan concorrin les circumstàncies previstes a l’art. 28 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o si haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.
El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals han de figurar el Secretari i el President, o qui legalment els substitueixi. Tots els membres del Tribunal tindran veu i vot, i les seves decisions s'hauran d’adoptar per majoria.
Tots els membres del Tribunal hauran de tenir una titulació acadèmica igual o superior a l’exigida als aspirants per a l’ingrés.
Els membres del Tribunal són personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per poder realitzar i valorar les proves i publicar-ne els resultats, així com dels dubtes o reclamacions que es poguessin originar en la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, i de resoldre allò que no hi estigui previst, que serà per majoria del Tribunal.
NOVENA.- DESENVOLUPAMENT DELS EXERCICIS
L’ordre d’actuació dels aspirants en els exercicis que no realitzin conjuntament serà la lletra B del llinatge.
Els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única, i hauran d'aportar el seu NIF, passaport o carnet de conduir. Se n'exclouran els qui no hi compareguin, llevat dels casos degudament justificats i lliurement considerats pel tribunal.
Una vegada iniciades les proves selectives, el Tribunal farà públics els anuncis en el tauler d’edictes de la Corporació.
Els exercicis es podran desenvolupar en qualsevol dels dos idiomes oficials d’aquesta Comunitat Autònoma, a elecció de l'aspirant.
El sistema de selecció constarà de les següents fases:
A) FASE D’OPOSICIÓ
PRIMER EXERCICI: Obligatori i eliminatori. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari amb respostes alternatives, que versarà sobre les matèries del temari assenyalat a l'annex I, que es qualificarà fins a un màxim de 12 punts; en seran eliminats els aspirants que no assoleixin un mínim de 6 punts. El temps per realitzar aquest exercici no podrà ésser superior a seixanta minuts.
B) FASE DE CONCURS. BAREM. Els aspirants els hauran d’acreditar en el moment de presentar la instància, a efectes de valoració per part del Tribunal:
a) Valoració de llocs de treball ocupats:
- Pels serveis prestat en aquest Ajuntament o a una altra Administració, en lloc similar a la plaça convocada: 0’12 punts per mes, fins a un màxim de 2 punts.
- Experiència laboral en llocs de treball similars a la plaça convocada en empresa privada: 0’1 punts per mes (màxim 1 punts).
S’acreditarà mitjançant un certificat expedit per l’organisme corresponent o certificat de la vida laboral expedit per l’INSS.
Es valorarà tant si l’aspirant ha prestat els seus serveis com a funcionari de carrera, funcionari interí o contractat laboral.
b)Per títols acadèmics diferents a l’exigit:
- Títol d'especialista d'FP nivell superior o equivalent, relacionat amb la plaça: 0'2 punts
- Batxiller superior o similar: 0’3 punts
- Diplomatura: 0'4 punts
- Llicenciatura o grau: 0,5 punts
c)Carnet de conduir C1: 0'2 punts
C: 0'3 punts
d)Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça sol·licitada:
- De 0 a 20 hores, o cursos en els quals no figurin les hores o crèdits: 0’1 punt.
- De 21 a 40 hores: 0’2 punts.
- De 41 a 80 hores: 0’3 punts.
- De més de 81 hores: 0’4 punts
Puntuació màxima: 1 punts.
e) Per cursos d'informàtica a nivell d'usuari:
- De 0 a 20 hores, o cursos en els quals no figurin les hores o crèdits: 0’1 punt.
- De 21 a 40 hores: 0’2 punts.
- De 41 a 80 hores: 0’3 punts.
- De més de 81 hores: 0’5 punts
Puntuació màxima: 1 punt.
Per valorar els cursos de formació o perfeccionament, així com els d'informàtica, s’ha d’aportar el certificat o diploma d’assistència o aprofitament (original o fotocòpia cotejada). En defecte de l'especificació de la durada dels cursos per hores, es computarà que vint hores són equivalents a 4 dies de durada.
f) per cursos d'idiomes estrangers (alemany, anglès). Puntuació màxima: 1 punt.
Per les titulacions expedides per les escoles oficials d’idiomes (EOI), l’Escola Balear d’Administració Pública i les homologades per ambdues institucions. En cas de dubte prevaldrà s'atendrà la titulació determinada pel MECR (Marc Europeu Comú de Referència).
Només es valorarà la de nivell superior, llevat del cas d’idiomes distints.
A. A2 (EBAP) o Bàsic 2 (EOI): 0’2 punts.
B. B1 (EBAP) o Intermedi 2 (EOI): 0'3 punts.
C. B2 (EBAP) o Avançat 2 (EOI): 0'4 punts.
D. C1 (EBAP i EOI): 0'5punt.
E. C2 (EBAP i EOI): 1 punt.
La qualificació definitiva del concurs-oposició serà la suma aritmètica de la qualificació final de l'exercici d'oposició i de la qualificació final del concurs.
DESENA.- RELACIÓ D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT
Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal farà pública la relació d’aprovats, i elevarà dita relació a Batlia.
Els aspirants proposats, dins el termini de tres dies naturals comptadors a partir de la publicació de la relació d’aprovats, han d'aportar davant la Secretaria General d’aquesta Corporació els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la Base tercera. Aquells que dins el termini assenyalat no presentin aquesta documentació no podran ser contractats; en conseqüència, restaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància.
Una vegada presentada la documentació, Batlia contractarrà l’aspirant proposat. La resta d'aspirants que hagin superat el concurs-oposició formaran part d'una borsa, i podran ésser contractats per ordre de puntuació, segons les necessitats del servei.
DOTZENA.- INCIDÈNCIES
El Tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del concurs-oposició, en tot allò no previst en aquestes bases.
Les bases, la convocatòria i tots aquells actes administratius que se'n derivin, a més dels de l’actuació del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en el termini i en la forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Així mateix, la jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.
Contra la convocatòria i les seves bases, que exhaureixen la via administrativa, els interessats podran interposar un recurs de reposició davant la Batlia, en el termini d'un mes, previ al contencios-administratiu, dins el termini de dos mesos, davant el Jutjat Contenciós-Administratiu, a partir de l'endemà d'haver-se publicat l'anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
En tot allò no previst a les bases serà d'aplicació la legislació següent: el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic del treballador públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de llocs de feina i Promoció Profesional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat; el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'Administració Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; i el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
ANNEX I
TEMARI FASE D'OPOSICIÓ:
1.- Ordenança municipal de circulació
2.- Ordenança municipal d'ocupació de via pública
3.- Ordenança municipal de convivència ciutadana
Capdepera, 12 d'abril de 2016.
El Batle,
Rafel Fernández Mallol