Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 5167
Convocatòria de subvencions per a l’organització de les festes d’estiu del municipi de Calvià de l’any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en la sessió de data 27 d'abril de 2016, va adoptar, entre altres, l'acord relatiu a l'aprovació de la convocatòria i les bases reguladores de la concessió de subvencions per a l'organització de les festes d'estiu, i que transcric literalment a continuació:

“L’Ajuntament de Calvià, mitjançant l’Àrea de Participació Ciutadana i Joventut, en compliment dels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, en la concessió de subvencions, convoca les entitats i associacions sense afany de lucre perquè sol·licitin les ajudes econòmiques, d’acord amb les següents:

BASES

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.-

L’objecte d’aquesta convocatòria és l’organització i execució de les festes d’estiu dels diferents nuclis de població del municipi de Calvià.

Aquesta convocatòria es regeix pel que estableixen en aquestes Bases, en les Bases d'Execució vigent Pressupost General d’aquesta Corporació, i, en allò no previst en aquestes, s’ha d’aplicar supletòriament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament de desenvolupament (Real Decret 887/2006, de 21 de juliol).

SEGONA. DESTINATARIS DE LA CONVOCATÒRIA.-

Aquesta convocatòria està adreçada a:

Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimonial amb o sense personalitat jurídica que dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es trobin en la situació que motiva la concessió de la subvenció, i a entitats o col·lectius, domiciliats en el terme municipal, relacionats amb l’objecte de la convocatòria.

Els membres associats que actuïn per compte propi i en nom d'una persona jurídica, i es comprometin a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió d'una subvenció.

No poden obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s’indiquen en l’article 13 Llei 38/2003. En particular, cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l’Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.

En el cas de no presentar-se projectes en alguns dels nuclis en els quals tradicionalment s'organitzen festes l'Ajuntament assumirà l'organització.

TERCERA. PROCEDIMENT PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS.-

1. CRITERIS OBJECTIUS DE VALORACIÓ:

Per valorar els projectes presentats es tindran en compte els següents criteris:

1.1.- Població

1. D’acord amb el Padró d’habitants:

-Nombre de residents (fins a 10 punts)

-Previsió de visitants externs en base a les convocatòries d’anys anteriors (fins a 10 punts)

1.2.- Valoració del projecte. Es valorarà especialment:

- Entitats o associacions o particulars participants en l’organització.

- Entitats o associacions o particulars que constitueixin la Comissió de festes.

- Experiència o antecedents dels sol·licitants en la realització de festes o activitats similars.

- Activitats (programa o projecte a realitzar):

- Duració

- Número d’activitats

-Tipus d’activitats:

  • originalitat en les activitats proposades
  • foment de les tradicions de Mallorca i del municipi de Calvià (jocs, activitats musicals, etc.)
  • presència d’activitats de tipus infantil (jocs, tallers, etc.)
  • activitats dirigides específicament a totes les generacions (nins, joves, grans, etc.)
  • activitats que fomentin el respecte a la multiculturalitat, i que fomentin la cooperació i el voluntariat.

- Pressupost de les activitats.

(fins a 60 punts).

1.3.- Activitat comercial a la zona

L’existència de més activitat comercial a la zona comporta un major potencial d’esponsorització, per la qual cosa prevaldran aquelles zones que no disposin d’un teixit comercial important. Les dades s’obtindran del Departament de Comerç de l’Ajuntament. (fins a 10 punts).

1.4.- Tipologia de festes:

Festes patronals/històriques: organitzades amb motiu de la celebració de la festivitat patronal d’una zona. (fins a 10 punts).

2.- Totes aquelles sol·licituds que no arribin a la puntuació mínima de 35 punts seran excloses de la subvenció.

3.- Només pot ser objecte de subvenció un projecte per sol·licitant.

4.- La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable. En el supòsit que la proposta de subvenció corresponent a algun dels projectes presentats superi la quantia expressada en la seva sol·licitud, s’ha de concedir la subvenció amb el límit de l’esmentada sol·licitud i la quantia romanent s’ha de repartir entre la resta de projectes, presentats per les entitats o, si n'és el cas, els organitzats per l'Ajuntament en proporció a la seva puntuació.

2.- PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ I TRAMITACIÓ:

2.1. Sol·licituds (Annex I) A les sol·licituds de les actuacions a subvencionar s’han d’acompanyar de la documentació següent:

a) NIF de l’entitat o associació.*

b)  DNI del representat, si n’és el cas.*

c) Declaració responsable expedida pels òrgans representatius de l’entitat, en la qual es farà constar el nombre de socis.*

d) Declaració del representant legal de l’entitat de no estar inhabilitat per contractar amb les administracions públiques o per obtenir-ne una subvenció i d’estar facultat per actuar en nom de l’entitat (Annex II).

d)  Certificació expedida per la Secretaria General d’aquesta corporació en la qual se n’acrediti la inscripció en el Registre Municipal d’Associacions. *

f) Comissió de festes (incloure la relació de persones que l’integren i fer referència a si estan en qualitat de representant d’alguna entitat o associació).

g) Activitats a realitzar:

  • Detall de totes les activitats a realitzar en les festes (programa complet).
  • Calendari i lloc de celebració.
  • Col·laboració que se sol·licita a l’Ajuntament a part de la subvenció, com ara: infraestructures, seguretat i/o trànsit, tramitacions administratives, etc.

h) Memòria de les activitats exercides per l’entitat l’any anterior.

i) Declaració responsable de les subvencions rebudes d’institucions públiques o privades per a l’esmentat programa (Annex III).

j) Projecte concret pel qual es pretén la subvenció i pressupost detallat de la despesa i ingressos a realitzar durant la seva execució, respecte dels ingressos, se n’ha de fer constar la procedència (quotes de l’associació, aportacions particulars o empresarials, etc.). S’ha de presentar un pressupost per a cada una de les activitats que es proposin (Annex IV).

k) Declaració Responsable o Certificació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

l) Acreditació d’estar al corrent de pagament de totes les obligacions fiscals amb l’Ajuntament (Annex V).

m) Certificat bancari de llibreta o compte corrent de l’entitat, en el qual s’ha de fer, si pertoca, el pagament de la subvenció (Annex VI).*

(S’inclou model orientatiu del projecte a presentar. Annex VIII).

* No serà necessària la presentació d'aquella documentació que ja hagi estat presentada a l'Ajuntament si es fa constar en l’Annex VII aquesta circumstància i s’identifica el motiu i moment en què es va presentar, sempre que estigui actualitzada i no hagi patit cap modificació.

En el supòsit que la documentació no estigui actualitzada el/la beneficiari/a ha de ser requerit/da per tal d'aportar-la, i aquesta és una condició prèvia per efectuar el pagament de la subvenció.

2.2. Presentació

El termini de presentació de sol·licituds és de quinze (15) dies hàbils, a comptar des del dia següent a la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Igualment es publicarà amb en el taulell d’anuncis de la Corporació i en la pàgina web de l’Ajuntament. Si l'últim dia d'aquest termini fos diumenge o festiu s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

Les sol·licituds, juntament amb la documentació que les acompanyi, s’han de presentar en el Registre General de la Corporació o mitjançant qualsevol de les formes previstes en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS:

Els perceptors de les subvencions són obligats a:

a) Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de deu dies comptats a partir del dia següent a la notificació de la concessió de la subvenció.

b) Realitzar l’activitat o projecte pel qual es concedeixi la subvenció, ajustant-se als termes prevists.

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i a facilitar la informació que se’ls requereixi.

d) Retre compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització del projecte, justificar-les adequadament.

e) Comunicar l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.

f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, i també tots els estats comptables i registres específics que s’exigeixin en les bases reguladores de la subvenció, amb la finalitat de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

h) Tota subvenció ha de fer constar en la documentació i publicitat impresa el logo de “col·laboració” de l'Ajuntament de Calvià, previ vistiplau del departament de Comunicació de l'Ajuntament.

i) Els/les beneficiaris/es han de formalitzar una assegurança de responsabilitat civil, remetent a l’Àrea de Participació Ciutadana una còpia acarada de la pòlissa amb dues setmanes d’anticipació a la celebració de les festes.

j) L’organizació i execució de tots els actes hauran de disposar la preceptiva AUTORITZACIÓ de conformitat amb la legislació vigent.

k) Els/les beneficiaris/es de les subvencions percebudes, hauran d'abonar a la Societat General d'Autors i Editors (SGAE) a càrrec d'aquestes ajudes, els drets de reproducció, distribució i, en general, els que corresponguin a la propietat intel·lectual prevists en la legislació vigent.

4. COMISSIÓ DE VALORACIÓ

Es constitueix una Comissió de Valoració que deliberarà i proposarà la resolució d’aquesta convocatòria pública d’acord amb la puntuació obtinguda, de conformitat als criteris de la base 3, la qual és integrada pels següents membres:

1.President: El Tinent de Batle de Participació Ciutadana i Joventut o persona en qui delegui.

2.El Director de Participació Ciutadana i Joventut o persona en qui delegui.

3. El Tècnic de Participació Ciutadana i Joventut o persona en qui es delegui.

La Comissió ha d’elaborar un informe o proposta de resolució en el qual han de constar les valoracions efectuades, de conformitat a les presents bases i posteriorment ha d'elevar a la Junta de Govern Local la proposta d’atorgament de les subvencions perquè s’aprovi definitivament, previ dictamen de la comissió informativa corresponent.

QUARTA. RESOLUCIÓ.-

La Junta de Govern Local, a la vista de la proposta de la Comissió de Valoració, ha d’assignar objectivament i de forma individual les ajudes, ponderar en tot cas:

-Interès general de l’activitat.

-La població resident en el nucli de població.

-La valoració del projecte.

-Justificació de les activitats que sense la subvenció serien de difícil execució.

Les quantitats assignades ho han de ser en funció de la ponderació del criteris que s’especifiquen en la base tercera.

CINQUENA. CONDICIONS DE FINANÇAMENT, PAGAMENT DE LES SUBVENCIONS I JUSTIFICACIÓ.-

El pressupost total de la present convocatòria és de 124.200 euros, amb càrrec a la partida 701 92400 4800010 Subvenció Dinamització Zones, del pressupost per a 2016.

L’Ajuntament de Calvià pot realitzar, mitjançant els procediments legals pertinents, les comprovacions necessàries pel que fa al destí i a l'aplicació de les subvencions concedides.

Les subvencions concedides d’acord amb les prescripcions d’aquestes Bases, han de justificar-se adequadament un cop finalitzada l’activitat, servei o projecte, origen de la subvenció atorgada. La instància d’aquesta justificació s’ha de presentar en el registre general d’aquest Ajuntament, instància acompanyada de la documentació exigida en la convocatòria de la subvenció de què es tracti i que, com a mínim, ha de ser:

a) .Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, adjuntant fotografies. (A més de la memòria emplenar l'annex IX).

b) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitat realitzades que inclourà les factures expedides en conformitat amb la legislació fiscal vigent i ajustades al pressupost presentat en formular la sol·licitud, juntament amb el seu justificant de pagament. Amb les factures, originals o estampillades, s'ha de presentar obligatòriament relació signada pel president de l'associació o entitat beneficiària o persona en qui delegui.(Annex X)

c) Totes les despeses derivades de les degustacions en agraïment per la col·laboració dels veïns dins l'organització dels actes subvencionats han de ser degudament autoritzades pel Regidor de Zona.

d) No seran subvencionables:

  • l'assegurança de vehicles a nom de l'entitat ni despeses derivades del seu manteniment;
  • les despeses per donatius, regals i obsequis a particulars o entitats;
  • les despeses ocasionades per motius d'entrades a esdevenimets, activitats o espectacles.

La no justificació de l’activitat inicia expedient de devolució de la subvenció.

És requisit indispensable, per a l’abonament de la quantitat subvencionada, que l’entitat o associació hagi justificat, si n’és el cas, les subvencions rebudes amb anterioritat.

La justificació de les actuacions realitzades no pot excedir de dia 30 de Novembre de 2016.

SISENA. REFORMULACIÓ.-

La Junta de Govern Local, un cop concedides les subvencions als beneficiaris i, en aplicació del principi de proporcionalitat, pot modificar-ne l’assignació, mitjançant resolució motivada, davant la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents:

a) Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.

b) Prèvia justificació de la causa que origina la impossibilitat d’executar l’activitat o projecte que motivà la subvenció, es pot autoritzar el canvi de la destinació de les ajudes concedides.

c) Es pot reduir la subvenció fins a arribar al 50% de les despeses produïdes, si aquestes són inferiors al doble de la subvenció concedida.

En el cas de donar-se la circumstància a) es podrà procedir fins i tot a la seva revocació.

  

Calvià, 28 d' abril de 2016

El Tinent de Batle de Participació Ciutadana i Joventut,

Israel Molina Sarrió

        

ANNEX I

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L’ORGANITZACIÓ DE LES FESTES D’ESTIU DEL MUNICIPI DE CALVIÀ DE L’ANY 2016.

Entitat/Associació/Empresari individual _______________________________________________

amb NIF/CIF: _______________ representada per: ______________________________________

càrrec: ___________________ i adreça/domicili social ___________________________________

districte postal: _______ telèfon: ____________________ fax: _____________________________

De conformitat amb el que es disposa en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa als interessats que:

1.-Les seves dades s'incorporaran en el fitxer de dades personals, anomenat “ajudes i subvencions” del que és responsable l'Ajuntament de Calvià, la finalitat del qual és l'organització d'activitats pròpies de les associacions, així como la gestió, el control de les activitats i les subvencions a aquestes associacions.

2.-Cessions de les dades previstes: Hisenda pública i administració tributària, bancs, caixes d'estalvi i caixes rurals. Les previstes en la legislació vigent en matèria de ajudes i subvencions.

3.-L'òrgan administratiu davant el qual por exercitar, si escau, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i aquells altres reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és el Servei d'Atenció al Ciutadana de l'Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batle, 1 (Calvià).

EXPOSA

Que assabentat/da de la convocatòria pública de l’Ajuntament de Calvià de subvencions per a l’organització de les Festes d’Estiu de l’any 2016, i d’acord amb el que en preveuen les bases,

SOL·LICITA

Una subvenció econòmica per la quantitat de _______________________________ .-euros

per a l’activitat/projecte següent : ______________________________________________

(Signatura)

__________________________, ________ d _____________________________ de 2016

SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ

ANNEX II

ACREDITACIÓ DE REPRESENTAT DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

El/la Sr./Sra. _______________________ amb NIF ______________________________________

amb el càrrec de ____________________ DECLARA

Que a la reunió de dia _____ d _____________________ de _______________________________

de ___________________ (indicar l’òrgan que va prendre l’acord) es va acordar el nomenament de ______________________________________ amb DNI ______________________ com a ________________________ de l’esmentada entitat i, per tant, està autoritzat/da a realitzar sol·licituds i tramitació de subvencions, i que no està inhabilitat/da per a contractar amb les administracions públiques.

(Signatura)

____________________________________, ______ d _____________________ de 2016

 

ANNEX III

DECLARACIÓ DE COFINANÇAMENT DEL PROJECTE

El/la Sr./a __________________________________ amb NIF _____________________________

actuant en representació de l’entitat __________________________ amb el càrrec de ________________________________________DECLARA:

  1. L’entitat no ha demanat/rebut altres suports econòmics per a aquesta activitat ( )
  2. L’entitat ha demanat els següents suports econòmics per a aquesta activitat ( ):

Entitat subvencionadora__________________________

Quantia ________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )

Entitat subvencionadora__________________________

Quantia ________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )

Entitat subvencionadora__________________________

Quantia________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )

(Signatura)

______________________________, ________ d ________________________ de 2016

   

ANNEX IV

PRESSUPOST ORIENTATIU D’INGRESSOS I DESPESES

INGRESSOS PREVISTS

Concepte: _______________________________________ Quantia: _________________

Concepte: _______________________________________ Quantia: _________________

TOTAL:________________

DESPESES PREVISTES

Concepte: _________________________ Unitats: _________ Subtotal: _______________

Concepte: _________________________ Unitats: _________ Subtotal: _______________

Concepte: _________________________ Unitats: _________ Subtotal: _______________

TOTAL:_________________

(Signatura)

________________________________, ________ d _______________________ de 2016

  

ANNEX V

DECLARACIÓ D’OBLIGACIONS ECONÒMIQUES AMB L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ

El/la Sr./a ____________________________________ amb NIF ____________________,

actuant en representació de l’entitat __________________________ amb el càrrec de ____________________ DECLARA

Que l’esmentada entitat està al corrent de pagament de totes les obligacions fiscals amb aquesta Corporació.

(Signatura)

______________________________, ________ d ________________________ de 2016.

  

 

ANNEX VI

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR:..................................................................................................

CIF/NIF DEL PERCEPTOR...................................................................................................

LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL....................................................................................

ADREÇA.................................................................................................................................

LOCALITAT...........................................................................................................................

CODI POSTAL............................... PROVÍNCIA..................................................................

TELÈFON......................................... FAX..............................................................................

DADES BANCÀRIES:

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL...................................................................................

CODI BANC.........................................CODI OFICINA........................................................

DC......................................................... COMPTE NÚM. ....................................................

Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.

_______________________, ________ d ________________________ de 2016

CERTIFICAT DE CONFORMITAT

DE L’ENTITAT BANCÀRIA:

Aquestes dades coincideixen amb les

que consten en aquesta oficina:

El director / El delegat                                                                                   El perceptor

   

ANNEX VII

DECLARACIÓ DE DOCUMENTACIÓ JA PRESENTADA

El/la Sr./a ____________________________________ amb NIF ____________________,

actuant en representació de l’entitat _______________________________ amb el càrrec de ____________________ DECLARA

Que l’esmentada entitat ja ha presentat la documentació següent als departaments de l’Ajuntament de Calvià indicats i que no s’han produït modificacions en el contingut:

Document

Departament

Objecte

Data

      

       

       

       

       

     

    

(Signatura)

_________________________________, _______ d _______________________ de 2016

    

ANNEX VIII

MODEL ORIENTATIU DE PROJECTE DE L’ACTIVITAT PER A LA QUAL ES DEMANA LA SUBVENCIÓ

PRESENTACIÓ I ANTECEDENTS

1.Memòria de les activitats exercides per l’entitat l’any anterior.

2.Memòria justificativa de la necessitat de la subvenció que se sol·licita.

3.Pressupost orientatiu d’ingressos i despeses.

4.Assegurança de responsabilitat civil.

OBJECTIUS

CONTINGUT DEL PROGRAMA D’ACTUACIONS

Activitats a realitzar:

  • Detall de totes les activitats a realitzar en les festes (programa complet).
  • Previsió de la participació. És important que es diferenciï (si n’és el cas), les persones que es prevegin que participaran i els assistents.
  • Col·laboració que se sol·licita a l’Ajuntament a part de la subvenció, com per exemple: aspectes de seguretat o de trànsit, escenaris o similars, tramitacions administratives, etc.

TEMPORALITZACIÓ

1.Calendari i lloc de celebració.

DOCUMENTACIÓ COMPLEMETÀRIA

2.Declaracions, DNI, CIF, etc.

Qualsevol altre document que es consideri necessari per permetre una millor valoració de les subvencions sol·licitades.

   

ANEXE IX

MEMÒRIA DE L'ACTIVITAT

ASSOCIACIÓ O ENTITAT:

Data

Emplaçament

Duració de l'esdeveniment

(aproximat)

Recorregut

(si n'és el cas)

Aforament

(aproximat)

Edats compreses (aproximades)

Activitat realitzada

   

     
     
        
        
     

I. S'adjunten fotografies de l'activitat

Calvià, a de de 2016

(signatura del/ de la president/a i segell)

    

ANEXE X

RELACIÓ DE FACTURES

Adjunt és remeten les factures justificatives, originals o estampillades, corresponents a la Subvenció 2016 donada, segons la següent relació:

ASOCIACIÓN O ENTIDAD:

Fecha

CIF

Expedidor

Importe

Forma de pagament

(targeta, transferència, efectiu...)

Activitat desenvolupada

     

    

    

    

     

Calvià, a de de 2016

(signatura del/de la president/a i segell)