Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 5139
Aprovació definitiva modificació Ordenança publicitat dinàmica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès l'edicte publicat en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB) núm. 40, de data de 29 de març de 2016, en relació a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de dia 17 de març de 2016, el qual va aprovar inicialment l' Ordenanza reguladora de la publicitat dinàmica del T.M. de Son Servera (Illes Balears).

Atès l’informe d’impacte de gènere de l’Institut Balear de la Dona de data de 5 d’abril de 2016 (RME 2219, d’ 11 d’abril de 2016)

Atès que el passat dia 3 de maig de 2016, s' exhaurí el termini per a la presentació de reclamacions, sense que s'hagi presentat cap, de reclamació, s'eleva a definitiu l'acord ressenyat objecte del present, el que queda íntegrament de la següent manera :

ORDENANÇA REGULADORA DE LA PUBLICITAT DINÀMICA DEL T.M. DE SON SERVERA (ILLES BALEARS)

TÍTOL PRELIMINAR
GENERALITATS

Article 1

Es considera publicitat, a l’efecte d’aquesta Ordenança, qualsevol forma de comunicació  realitzada per persona física o jurídica, pública o  privada, en l’exercici d’activitat industrial, comercial, artesanal, professional, de serveis o no lucrativa, amb la finalitat de promoure de forma directa o indirecta la contractació de béns i serveis de qualsevol naturalesa utilitzant per al seu exercici el domini públic municipal o zones privades de concurrència o servitud pública.

Constitueixen mitjans de publicitat dinàmica, a l’efecte d’aquesta ordenança:

a. Propaganda manual

b. Repartiment domiciliari de publicitat

c. Publicitat mitjançant l’ús de vehicles

d. Publicitat oral. S’entén com a publicitat oral aquella que transmet els seus missatges de viva veu, amb ajuda de megafonia o sense, o d’altres mitjans auditius auxiliars, mitjançant el contacte directe entre els agents publicitaris i les possibles persones usuàries, i amb la utilització, per al seu exercici, de les zones de domini públic, vies i espai lliures i zones privades de concurrència pública.

Article 2

No es podran difondre missatges o utilitzar qualsevol material destinat a propaganda o promoció publicitària, que atemptin contra la dignitat de la persona o vulneri els valors i drets reconeguts a la Constitució, especialment els relatius a la infància, lajoventut i la dona; tampoc publicitat que resulti enganyosa, deslleial o subliminar o que infringeixi la normativa sectorial reguladora de la publicitat de determinats productes, béns, activitats i serveis.

Queden excloses de l’aplicació d’aquesta ordenança, les següents activitats:

a. La publicitat electoral, en els aspectes regulats per la legislació electoral.

b. Missatges i comunicats de les administracions públiques en matèries d’interès general, encara que la seva distribució o comunicació es realitzi per agents publicitaris independents.

c. Aquells missatges i comunicacions relatius a matèria de seguretat o emergències.

d. Aquelles comunicacions que vagin adreçades, únicament i exclusivament, a la materialització de l’exercici d’alguns drets fonamentals i llibertats públiques inclosos a la secció 1a, del capítol II, del títol I de la Constitució Espanyola que, en el seu cas, es regiran per la normativa d’aplicació a aquests drets i llibertats.

Serà pública l’acció per exigir a l’Ajuntament l’observança de les normes en aquesta matèria, adopció de mesures de defensa dela legalitat, restauració de larealitat física alterada i sanció d’infraccions.

Si aquesta acció està motivada per l’execució d’activitats que es consideren il·legal, podrà exercitar-se durant la seva execució i fins al termini de prescripció de les infraccions.

Tot el material imprès utilitzat en la publicitat serà preferentment reciclat.

Els suports publicitaris en paper hauran de dur obligatòriament una llegenda que aconselli el dipòsit de paper en contenidors de recollida selectiva,

degudament normalitzats. La competència per a l’atorgament de les autoritzacions relatives a l’exercici de la publicitat dinàmica que hagin de realitzar-se en el terme municipal correspon al Batle, així com exercir

les activitats de control, adoptar les mesures correctores o complementàries que siguin necessàries i exercir la potestat sancionadora d’acord amb el Reglament de règim jurídic del procediment general sancionador municipal (o Reglament del Procediment a seguir per la CAIB per a l’exercici de la potestat sancionadora, aprovat pel Decret 14/1994, de 10 de febrer) .

Article 3

Seran d’aplicació les prescripcions d’aquesta ordenança en tot el territori del terme de Son Servera sense perjudici del disposat en la Llei 8/1997 de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears i de la Llei 34/1988, d’11 de novembre, general de publicitat.

Article 4

Les activitats de publicitat dinàmica estan subjectes a la presentació d’una declaració responsable per la instal·lació inicial, subscrita per la persona interessada en la que manifesti, sota la seva responsabilitat, que compleix amb els requisits establerts a la normativa vigent, que disposa de la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantenir durant el període de temps inherent a l’activitat.

En cas de publicitat mitjançant l’ús de vehicles serà d’aplicació el que disposa el paràgraf anterior, sempre i quan no s’alterin les condicions normals del trànsit de vehicles, en cas contrari, serà necessària l’obtenció de la corresponent llicència municipal.

Article 5

Les llicències tindran un termini màxim de validesa d'un any. Finalitzaran, en qualsevol cas, dia 31 de desembre i es podran renovar.

Les renovacions s'hauran d'instar abans del 31 d'octubre de cada any. Si la Batlia no resol sobre aquestes sol·licituds abans del 31 de desembre següent, les renovacions es consideraran denegades per aplicació del silenci administratiu negatiu.

Article 6

Les llicències podran revestir en les següents modalitats:

a. Individualitzades: a favor de persona o empresa determinada.

b. Sectorials: a favor d'agrupacions o altres formes associatives amb personalitat jurídica pròpia, que tinguin representativitat en el sector econòmic del qual es tracti, que agrupin o representin legalment persones professionals o empresàries d'un sector d'activitat econòmica o representin una zona, districte o barri del terme municipal.

Les persones o entitats titulars o promotores de la contractació o difusió de missatges en els termes previstos en aquesta ordenança podran sol·licitar aquestes llicències

Les agrupacions, les associacions sense ànim de lucre amb interès general o els col·lectius també podran sol·licitar llicències.

Article 7

En el supòsit de llicència sectorial, l'entitat associativa interessada podrà sol·licitar en forma justificada a la Batlia que es regeixi, sense perjudici de les norma d'aquesta ordenança, per altres complementàries de caràcter específic, adaptades a les especials característiques del sector econòmic o d'activitat afectats. Aquesta regulació s'establirà per via de conveni bilateral.

En aquest conveni es podrà considerar la individualització o la millora especialment, de les especificacions dels articles 13, 14, 15 , 16 i 17 d'aquesta ordenança. En aquest supòsit, l'entitat interessada haurà d'assumir l'obligació de coadjuvar amb l'ajuntament pel que fa la consecució dels objectius d'aquesta ordenança, mitjançant la col·laboració en la gestió administrativa i el control de l'activitat de les persones o entitats associades i l'assumpció de les responsabilitats específiques que es derivin d'aquests compromisos.

L'acceptació de la proposta de conveni correspondrà, discrecionalment, a la Batlia.

Article 8

La Batlia podrà, discrecionalment, per raons d'interès públic municipal: alterar les zones d'actuació autoritzades; suspendre temporalment l'exercici d'aquesta activitat de publicitat dinàmica emparada per llicència, en general o respecte d'algunes persones professionals o empresàries integrats en les sectorials; i retirar definitivament la llicència o algunes d'aquestes per imperatius legals. En qualsevol cas dels supòsits no escaurà reclamació, rescabalament o compensació de cap tipus.

Article 9

Per a les sol·licituds de llicències i renovacions si escau, s'instarà la utilització d'impresos normalitzats per l'Ajuntament i s'hi adjuntarà:

1.- NIF del sol·licitant.

2.- Alta de l'impost d'activitats econòmiques amb àmbit d'actuació del terme municipal de Son Servera si escau.

3.- Acreditació de la llicència d'obertura i funcionament d'activitat classificada, d'activitat exclosa de classificació o d'altres.

4.- Escriptura de constitució, quan es tracti de persones jurídiques.

5.- Relació de persones que proposen com a agents de publicitat dinàmica, amb indicació del seu DNI o passaport i domicili.

6.- Liquidació dels drets que per llicència pertoquin.

7.- Còpia de l'imprès TC2 de la Seguretat Social, actualitzat, si escau, mitjançant els A2.2 corresponents a la darrera mensualitat liquidada o, si escau, declaració substitutòria respecte del Règim Autònom de la Seguretat Social.

8.- Mostra de la publicitat que es difondrà.

En els supòsits de renovació, serà suficient l'acreditació de la documentació a què es refereixen els apartats 6 i 7, llevat que s'hagin produït alteracions pel que fa als restants.

Article 10

Les persones sol·licitants de llicències sectorials hauran, a més d'acreditar de cadascun de les persones o entitats agrupades associades o representants, tot el que es requereix a l'article anterior, de justificar la representació que detenen.

 

TÍTOL I
DE LA PROPAGANDA MANUAL

Article 11

Es denomina propaganda manual, a l'efecte d'aquesta ordenança, la difusió de missatges publicitaris mitjançant la distribució o el repartiment de material imprès en ma, exclusivament a través de contacte directe amb els possibles usuaris, amb caràcter gratuït, utilitzant per fer-ho zones de domini públic, les vies, espais lliures públics, solars i les zones privades de concurrència o servitud pública.

Article 12

A l'efecte d'aquesta ordenança, es denominen agents de propaganda manual aquelles persones que, vinculades laboralment a cada empresa titular d'una llicència de propaganda manual, realitzen per compte d'aquesta, exclusivament, l'activitat a què es refereix l'article 2 d'aquesta ordenança.

Article 13

Es permet exclusivament la disposició d’1 agent de propaganda manual per cadascuna de les empreses autoritzades per a l’exercici de l’activitat.

Article 14

L'Ajuntament expedirà o homologarà carnets acreditatius de la condició d'agents de propaganda manual a les persones que figurin en la relació per cada empresa, d'acord amb els límits establerts. La vigència dels carnets mai serà superior al període contractual dels agents.

Els/les agents hauran de dur, durant l'exercici de la seva activitat de publicitat dinàmica aquesta acreditació, en un lloc visible de la vestimenta.

 

Article 15

Durant la vigència de llicència, o de qualsevol de les serves pròrrogues, l'empresa afectada podrà sol·licitar a l'Ajuntament modificacions en la plantilla dels/les seus agents, amb estricta subjecció al que es preveu en aquesta ordenança quant al límit assignat i a les condicions que han de complir aquests agents. Correspondrà a la Batlia autoritzar-ho, amb caràcter previ a l'expedició d'acreditació i a l'inici d'activitats de propaganda manual dels possibles nous agents.

Les propostes de baixes hauran d'anar acompanyades de les acreditacions corresponents dels agents cessants, per tal d'inutilitzar-les, o de la declaració del llicenciatari o de la llicenciatària que justifiqui el fet de no aportar-les.

Article 16

Atesa la naturalesa de l'activitat i la ubicació de l'empresa o empreses afectades per les llicències, la Batlia podrà delimitar una zona d'actuació en la qual, exclusivament, puguin exercir la seva activitat els/les agents de propaganda manual, així com el nombre màxim d'agents per cada zona.

Quan una mateixa zona constitueix l'àmbit d'actuació determinat per més d'una llicència, la Batlia, d'acord amb la naturalesa de l'activitat i, si escau, amb la ubicació dels establiments afectats, podrà modificar les llicències atorgades a fi de fixar els espais en els quals els agents podran desenvolupar, amb caràcter exclusiu, l'activitat publicitària.

Article 17

L'horari per a l'exercici de l'activitat publicitària serà el següent:

a. En general, de 10 h a 18 h.

b. Establiments i activitats que realitzin els seus serveis de nit, de 19 h a 23 h.

Article 18

Es prohibeix:

a. L'exercici d'activitat de propaganda manual en platges, altres béns de domini públic marítim terrestre i en ports i aeroports.

b. L'ús d'animals com a mitjà de reclam o complementari de l'activitat, llevat dels casos determinats per la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen en l'entorn humà.

c. L'ús de mitjans audiovisuals o vehicles dotats d'elements publicitaris, els quals requeriran llicència específica.

d. Situar elements de qualsevol tipus, configuració o estructura a les vies i espais lliures / públics, com a complement de l'activitat de propaganda manual, tot i que siguin desmuntables i es retirin quan acabi la jornada.

e. Produir la formació de rotlles o grups de persones que obstaculitzin la circulació de persones vianants o de vehicles.

f. Obstaculitzar la circulació de persones vianants o escometre’ls.

g. Realitzar l'activitat de propaganda manual en passos de persones vianants i en els seus accessos.

h. Quan estigui vinculada, en la mateixa actuació, la venda i revenda d'entrades i similars.

i. Vociferar l'activitat que es promou.

j. Envair la cargada de circulació de vehicles per distribuir propaganda entre persones conductores o viatgeres.

k. Situar el material de propaganda en els parabrises o en altres elements dels vehicles o altres elements que pugin ser visibles des de la via pública.

l. El llançament del material publicitari en qualsevol de les seves formes.

m. L’exercici de publicitat dinàmica d’entre la costa i el carrer de na Llambies i el carrer Fetget, ambdós inclosos (podent-se dur a terme l’activitat en aquests carrers), és a dir, no es permet tal activitat a primera línia de la mar.

Article 19

L'empresa titular d'una llicència de publicitat dinàmica i els/les seus agents adoptaran les mesures correctores que tinguin al seu abast per tal d'evitar embrutar les vies i els espais públics i solars a la seva zona o radi d'actuació.

Article 20

No podrà fer-se publicitat dinàmica en terrasses, zones de reculada o altres dependències d'establiments públics de propietat privada i zones de domini públic subjectes a autorització administrativa o concessió, sense l'expressa autorització dels propietaris o titulars de la seva explotació, autoritzats o concessionaris.

 

TÍTOL II 
DEL REPARTIMENT DOMICILIARI

Article 21

A l'efecte d'aquesta ordenança, es considera repartiment domiciliari de propaganda la distribució de suports de promoció i publicitat, exclusivament mitjançant el seu lliurament directe a les persones propietàries o usuàries d'habitatges, oficines i despatxos o el seu dipòsit en bústies individuals o porteries d'immobles.

Article 22

Aquesta activitat requereix l'autorització administrativa que regeix la matèria i llicència administrativa municipal prèvia i s'ha de subjectar, com a mínim, a les següents normes:

a. Es prohibeix el dipòsit dels suports de promoció o publicitat de forma indiscriminada en entrades, vestíbuls o zones comunes d'immobles.

b. Entenent que la bústia és un bé privat, les empreses distribuïdores de material publicitari hauran d'abstenir-se de dipositar publicitat en aquelles bústies on s'indiqui clarament la voluntat dels propietaris de no rebre'n.

c. L'exercici de l'activitat queda subjecte a les condicions establertes als articles 18, 19 i 20.

d. Les infraccions del que disposa aquest Títol i les seves sancions es regularan pel que estableix el Títol IV.

 

TÍTOL III 
DE LA PUBLICITAT MITJANÇANT L'ÚS DE VEHICLES

Article 23

Aquesta activitat comprèn la realització de missatges publicitaris mitjançant la situació d'elements de promoció, propaganda i/o publicitat de vehicles, estacionats o en circulació, i llur difusió a través de mitjans audiovisuals en ells instal·lats.

S'inclouen en aquest Títol les denominades caravanes publicitàries, tant si són activitats principals o complementàries d'altres. No es consideraran publicitat, a l'efecte d'aquesta ordenança, els rètols, els emblemes, les grafies o altres elements similars que facin referència al nom i als llinatges de la persona o a la raó social de l'empresa i/o l'activitat que exerceixi i que estiguin situats en vehicles de qualsevol classe el titular del qual sigui, per qualsevol concepte, la persona física o jurídica de què es tracti, sempre que els esmentats rètols, emblemes, grafies o qualsevol altre element similar no es trobin col·locats o suports que no formin part de l'estructura dels vehicles.

Article 24

Només es podrà autoritzar aquest tipus d'activitat en els supòsits següents:

a. Quan tingui per objecte la promoció o la propaganda d'activitats d'espectacles, esportives recreatives, socioculturals o humanitàries de naturalesa temporal o circumstancial.

b. Les activitats que no puguin regular-se segons l'article 4.3.d) de la Llei 5/1997, de 8 de juliol, de publicitat dinàmica, i siguin realitzades per grups polítics o forces socials representatives de diferents sectors, de forma temporal o circumstancial, en qualsevol cas s'hauran de subjectar al que disposa la legislació electoral i la resta de la normativa aplicable.

c. Quan així es determina en reglamentacions específiques i en la forma que s'hi estableixi.

Article 25

Correspondrà a la Batlia l'atorgament de l'autorització administrativa per a l'exercici d'aquest tipus de publicitat dinàmica. Aquesta facultat tindrà caràcter discrecional, atenent al impacte ambiental i la repercussió sobre el trànsit i la seguretat vial. La sol·licitud d’autorització i la subsegüent autorització administrativa, si escau, hauran de concretar: l'activitat a què apliquen aquesta

modalitat de publicitat, el període i l'horari d'exercici, la zona d'actuació, els vehicles que s'han d'utilitzar i els elements de suport publicitari als quals s'incorporinaquestes efectes i nivell d'ús.

En cap cas es podrà realitzar des de les 14 h., fins a les 17 h., i des de les 23 h., fins a les 09 h.

Article 26

L'exercici d'aquest tipus de publicitat dinàmica queda subjecte a les condicions establertes als articles 18, 19 i 20 del Títol II d'aquesta Ordenança, en allò que li sigui aplicable. Les infraccions del que disposa aquest Títol i les seves sancions es regularan per l'establert al del Títol IV d'aquesta ordenança.

 

TÍTOL IV 
D'INTERVENCIÓ ADMINISTRATIVA

Secció I
de mesures cautelars

Article 27

Constitueixen mesures cautelars que, si escau, podrà adoptar la Batlia:

a. El comís del material de promoció o propaganda, quan es tracti d'activitat no emparada per llicència o es considera que aquesta mesura resulta necessària per impedir la continuació de la infracció detectada i, en concret, en els supòsits d'infracció del que disposen els apartats h i l de l'article 18. Aquesta mesura podrà esser adoptada de forma immediata per efectius de la Policia Local o personal municipal degudament autoritzat.

b. La immobilització i/o la retirada dels vehicles o elements que serveixin de suport a l'activitat de promoció o publicitat, contravenint el que disposa aquesta ordenança, en el supòsit d'absència o resistència de la persona titular o usuària a cessar la seva actuació il·lícita.

Aquesta mesura podrà esser adoptada de forma immediata per efectius de la Policia Local o personal municipal degudament autoritzat, despeses a compte del titular del vehicle.

c. Reclamar a la persona infractora el import de les despeses que es dedueixin de la correcció contrària a les prescripcions d'aquesta ordenança, desprès de la valoració justificada.

d. Retirada del carnet d'agent de propaganda manual, quan estigui caducat, no s'hagi legalitzat, o l'utilitzi una persona que no es sigui la titular, retirada per la Policia Local o personal municipal degudament autoritzat, assabentant a la Batlia.

e. Quan es comprovi la realització d'una activitat publicitària de la què, raonablement, es pugui presumir el seu caràcter d'infracció greu o molt greu i que pugui ocasionar danys i/o perjudicis a l'interès públic, podran adoptar-se les mesures necessàries i imprescindibles per a impedir-la.

 

Secció II
de les infraccions i les seves sancions

Article 28

Corresponen a la Batlia exercir les activitats de control, adoptar les mesures correctores o cautelars que siguin necessàries per a la correcció de les infraccions a aquesta ordenança i la incoació i resolució dels expedients sancionadors que en demanen.

Article 29

Els expedients sancionadors es tramitaran conforme al Reglament del Règim jurídic del procediment general sancionador de l'Ajuntament, o Reglament del procediment seguit per l'Administració de la Caib per a l'exercici dela potestat sancionadora, aprovat per Decret 14/1994, de 10 de febrer.

Article 30

Les infraccions es classifiquen segons la seva entitat, en lleus, greus i molt greus.

Article 31

Constitueixen infraccions lleus:

a. L’ incompliment de les condicions formals fixades en la corresponent llicència.

b. L’incompliment de les normes sobre exhibició del carnet d'agent publicitari.

c. La contravenció dels deures establerts a laLlei 5/1997, de 8 de juliol, de publicitat dinàmica o en aquesta ordenança quan, per la seva escassa transcendència, no constitueixen infracció greu o molt greu.

d. La col·locació de material publicitari als parabrises o en altres llocs dels vehicles.

e.La transgressió de la regla establerta respecte al repartiment domiciliari, a la lletra a) de l'apartat 2 de l'article 17 de la Llei 5/1997, de 8 de juliol, els suports en què es materialitzin aquest tipus de publicitat no es podran dipositar de forma indiscriminada o desordenada en entrades, vestíbuls o zones comunes dels immobles.

Article 32

Són infraccions greus:

a. Vulnerar el que es disposa a les següents normes:

-

article 13

-

article 16

-

article 17 (horari activitat propaganda manual)

-

article 18, excepte la lletra k

-

article 20

-

article 27

- l’exercici de les activitats publicitàries regulares en aquesta ordenança sense ajustar-se a les condicions materials determinades en la corresponent llicència.

- la intervenció en les activitats publicitàries d’un nombre d’agents superior a l’autoritzat.

- l’exercici sense llicència de les activitats reglades en aquesta ordenança

b. Les infraccions lleus quan hi concorri l’agreujant de reincidència per haver comès, en el termini d’un any, més d’una infracció lleu, i així s’hagi declarat per resolució ferma.

Article 33

Són infraccions molt greus:

a. La distribució de material publicitari o la difusió de missatges publicitaris que atemptin contra la dignitat de la persona o en vulnerin els valors reconeguts a la Constitució, especialment els que fan referència a la infància, la joventut i la dona.

b.Qualsevol tipus d’infracció, que tingui com a base la falsificació, falsedat o ocultació en la presentació de la documentació a què es refereixen els articles 6b, 9, 10 i 14 d’aquesta ordenança.

c. Les infraccions greus quan hi concorri l’agreujant de reincidència per haver comès, en el termini d’un any, més d’una infracció greu, i així s’hagi declarat per resolució ferma.

Article 34

1.Constitueixen sancions aplicables:

a. Multa de 300 euros a 600 euros per a les infraccions lleus.

b. Multa de 601 euros a 6.000 euros per a les infraccions greus.

c. Multa de 6.001 euros pta a 30.000 euros per a les infraccions molt greus.

2. Es podran imposar, com a sanció accessòria a les anteriors, una de les següents mesures:

a. Retirada del carnet d’agent de propaganda per un període no superior a un any.

b. Suspensió de la llicència individualitzada o, en el supòsit de llicència sectorial, dels drets de l’empresa associada per període no superior a un any.

c.Rescissió del conveni elaborat a l’empara d’una llicència sectorial, a la qual es refereix l’article 7 d’aquestes normes.

d. La revocació de llicència i la inhabilitació per un període màxim de tres anys.

3. Les sancions anteriors s’imposaran amb independència de les mesures complementàries que estiguin d’acord amb el que preveu l’article 27 d’aquesta ordenança. Els dos tipus d’actuacions són compatibles.

Article 35

a. Es tindran en consideració, com a circumstàncies modificatives de la responsabilitat, a l’efecte de la graduació de les sancions:

- La incomoditat, els perjudicis o danys causats a tercers, a la conservació, la neteja i a l’ornament de les zones de domini públic o privat de concurrència pública, a equipament i al mobiliari urbà.

- La importància o categoriade l’activitat promoguda.

- La reincidència o reiteració.

- La reparació espontània dels danys o perjudicis causats.

- La incidència en els drets de les persones consumidores i usuàries.

- El benefici il·lícit obtingut.

b. Els/les que resultin esser responsables de la infracció consistent en l’exercici d’activitats de publicitat dinàmica sense la preceptiva llicència municipal, se’ls podrà aplicar la quantia màxima de la sanció que correspongui, sense tenir en consideració les circumstàncies modificatives abans esmentades.

Article 36

Seran responsables de les infraccions els que per acció o omissió hi hagin participat. Així mateix, també es consideren responsables de les infraccions a què es refereixi el paràgraf anterior aquelles persones que, ja sigui en qualitat de titular d’establiments comercials, administradors i administradores d’empreses o entitats mercantils o en qualsevol altre concepte, es beneficiïn directament o indirectament de les esmentades conductes, fets o omissions o a favor de qui es realitzin.

Article 37

Quan les infraccions, per la seva naturalesa, repercussió o els seus efectes, puguin catalogar-se com a vulneració de la Llei general per a la defensa de les persones consumidores i usuàries, de l’ordenament urbanístic, penal, laboral, fiscal, la normativa d’estrangeria i altres de similar naturalesa, els expedients sancionadors es tramitaran pel procediment, la jurisdicció i l’òrgan o autoritat administratiu que pertoqui.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

En tot el que no es prevegi en aquesta ordenança, hom s’ajustarà al que disposen la Llei de bases del règim local i la seva normativa complementària; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; la Llei 34/1998, general de publicitat; el Decret 917/1967, sobre publicitat exterior; el Decret 3449/1977, sobre publicitat exterior d’espectacles; la Llei 26/1984, general per a la defensa de consumidors i usuaris; el Reial Decret 2816/1982, de policia d’espectacles i activitats recreatives; la Llei 5/1997, de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears i la resta de preceptes concordants d’aplicació.

Segona

Es deroguen totes les normes municipals d’igual o inferior rang que s’oposin a aquesta ordenança o que continguin disposicions reglades en aquesta.

Tercera

D’acord amb el que disposa l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, aquesta ordenança entrarà en vigor, un cop aprovada definitivament per la Corporació, a partir de la data en què es publiqui el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i sempre que hagi transcorregut el termini previst a l’article 65.2 de l’esmentada Llei.

 

Son Servera, 5 de maig de 2016

La batlessa presidenta
Natalia Troya Isern