Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 5092
Resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública, de 3 de maig de 2016, d’aprovació de l’acord relatiu a la regulació dels reforços de caporals i bombers del Servei de Bombers per a l’any 2016
Versió PDF
La consellera executiva de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca, en data 3 de maig de 2016, ha dictat la següent Resolució:
“Atès que la Mesa General de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca, en sessió de dia 21 de març de 2016, ha ratificat el text de l’acord per regular els reforços de caporals –les i bombers –res conductors –res del Servei de Bombers del Consell de Mallorca per a l’any 2016, aprovat i signat per la Mesa Sectorial de l’àmbit del personal de l’Àrea operativa del Servei de Bombers de Mallorca, en les sessions de 3 i de 14 de març de 2016, respectivament.
Atès que, d’acord amb l’article 10.c).18 del Decret de 10 de juliol de 2015, d’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 109, de 18 de juliol de 2015), redactat conforme el Decret de 9 de març de 2016 (BOIB núm. 35, de 17 de març de 2016), correspon al Departament de Modernització i Funció Pública la competència per atorgar els complements de productivitat, a proposta dels diferents consellers executius i conselleres executives, i, en conseqüència, correspon a la consellera executiva de l’esmentat Departament la concreció de la compensació de les guàrdies de reforç dels caporals i bombers del Servei de Bombers de Mallorca.
Atesa la fiscalització prèvia limitada de conformitat de la interventora general.
Per tot això, en ús de les atribucions conferides, dict la següent resolució:
Primer.- Aprovar el text de l’acord per regular els reforços de caporals –les i bombers –res conductors –res del Servei de Bombers del Consell de Mallorca per a l’any 2016, que es transcriu a continuació:
«La jornada dels bombers i caporals es de torns de 24 hores i la fórmula 24 hores de treball 72 hores de descans. Donades les característiques del lloc es concreten per a l’any 2016 en 68 torns anuals de 24 hores.
Atès que la dotació de plantilla del Servei de Bombers és insuficient per a la cobertura de les dotacions mínimes a cada un dels parcs de bombers.
Tota vegada que per completar adequadament la dotació dels parcs per l’any 2016 hi ha una mancança de 1600 torns aproximadament per a cobrir la programació inicial, la qual cosa representa la falta de 24 bombers i/o caporals
Es reconeix, pel Consell de Mallorca i els representants dels treballadors al Servei de Bombers, la necessitat de cobertura de les mancances de personal que excepcionalment durant l’any 2016 i en espera de la ràpida incorporació de nous funcionaris procedents de l’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca, es cobriran mitjançant torns de reforç voluntaris a realitzar pel personal de plantilla.
Es donarà suport de manera puntual i excepcional que es realitzaran reforços programats en 2016, per aquesta reiterada manca de personal, i amb el compromís de l’Administració en incorporar totes les vacants, més les jubilacions, més totes les produïdes per promocions internes (caporals, sergents, sotsoficials), aproximadament unes 47 places, i només fins a l’entrada en operativitat de la nova promoció de bombers, el gener de 2017. Perquè quedi patent i l’Administració admeti la necessitat d’incorporar personal al servei de bombers, la realització d’aquests reforços de cap manera significarà una ampliació de jornada a reflectir a la RLT, ni a pagar per aquest concepte en nòmina, sinó que es farà com a reforç que es pagaran a la major brevetat possible. L’objectiu és que no desapareguin de la RLT les places vacants al diluir-se en jornades excessives i es cobreixin a la major brevetat. L’Administració admet que la finalitat d’aquests reforços és el manteniment del servei i es compromet a anar incorporant anualment el personal necessari per a cobrir les dotacions mínimes sense necessitat de guàrdies de reforç. Les guàrdies de reforç futures han de tenir un sentit únicament de cobertura d’incidències (llicències, baixes, permisos,...).
Amb aquest objectiu s’estableixen els següents models de torns de reforç:
1.- Reforços programats:
a) Al propi parc.
Reforços a realitzar al propi parc i al propi torn, als torns marcats com “E” (Excés de Jornada).
S’estableix un màxim d’1 reforç programat per mes per treballador per a l’any 2016. Aquests torns s’incorporaran al quadrant anual i es tindran en consideració per a la programació de vacances i lliurances al parc.
El número de torns de reforç programats que cada treballador sol·liciti realitzar es manifestarà amb un termini màxim de 15 dies, per permetre la concreció del quadrant anual.
b) Al propi parc a torn diferent o a un altre parc, respectant un torn lliure entre dues guàrdies.
Després de completar les dotacions dels distints parcs amb els reforços programats establerts a l’apartat anterior, si existeixen manques de cobertures a algun parc, es cobriran per personal d’altres parcs.
Aquestes necessitats es posaran en coneixement de la totalitat de personal del Servei, perquè aquest pugui sol·licitar realitzar la seva cobertura. El repartiment es realitzarà pel Servei entre els interessats per categories i per antiguitat.
El repartiment d’aquests reforços és realitzarà a la major brevetat i per a tot l’any.
El funcionari es traslladarà amb els seus mitjans al parc al qual tingui assignat el reforç. Es protocolitzarà el trasllat dels equips de protecció individual d’ús personal,
Aquests reforços es remuneraran amb quantitat resultant d’incrementar amb un 10% el preu dels de l’anterior apartat.
2.- Reforços no programats. Es realitzaran per a cobrir les possibles incidències que es produeixin respecte a la programació inicial. El repartiment es realitzarà per categories i antiguitat.
Per al repartiment dels Reforços s’establiran uns protocols entre la Direcció Insular d’Emergències i els representants dels treballadors.
Aquestes cobertures, per qualsevol del tipus de reforços anteriorment assenyalats es faran fins a desembre de 2016, amb les condicions econòmiques pactades que són:
|
|
Reforç Programat |
R. Programat a distint Parc |
|
Bomber –a conductor –a |
479,03 |
526,93 |
|
Bomber –a Muntanya |
519,38 |
571,32 |
|
Caporal –a |
536,86 |
590,55 |
|
Caporal –a Muntanya |
577,21 |
634,93 |
Reforços no programats, així com estableix l’acord de 3 de febrer de 2005.
Després d’aquesta data les condicions retributives per reforços seran les que marquen el conveni i acords entre Consell de Mallorca i els seus treballadors. »
Segon.- La present resolució es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Tercer.- Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú).
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs. Un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució, podreu interposar recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs d’alçada, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Palma, 4 de maig de 2016
Per delegació de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública,
la secretària tècnica del departament
(Resolució de 20 de juliol de 2015, BOIB núm. 117, de 4 d’agost de 2015)
Elena Carrillo Hernández