Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE VILAFRANCA DE BONANY

Núm. 4977
Aprovació definitiva ordenança preus públics instal·lacions municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovació definitiva de l’ordenança reguladora de l’ús i dels preus públics de les instal·lacions gestionades per l’empresa municipal “Fita 2020, s.l.u.”.

Atès que no s’ha presentat cap tipus d’al·legació durant el termini d’exposició al públic de l’ordenança reguladora de l´ús i dels preus públics de les instal·lacions gestionades per l’empresa municipal “Fita 2020, s.l.u.”, aprovada inicialment pel Ple en sessió ordinària celebrada en data 8 de març de 2016 (BOIB núm. 33 de 12-03-2016), d’acord amb els articles 49 de la Llei 7/1985 reguladora de les bases del règim local i 102.1 de la Llei 20/2006 municipal i de règim local de les Illes Balears, es dóna per aprovada definitivament, publicant-se a continuació íntegrament el seu text:

“ORDENANÇA REGULADORA DE L’ÚS I DELS PREUS PÚBLICS DE LES INSTAL·LACIONS GESTIONADES PER L’EMPRESA MUNICIPAL “FITA 2020, S.L.U

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Aquesta ordenança municipal pretén definir i regular l’ús del conjunt dels equipaments i instal·lacions culturals, cívics i esportius de titularitat municipal que gestiona l’empresa municipal “Fita 2020, SLU” (d’ara en endavant “F2020”),  ja siguin gestionades de manera directa o indirecta, per tal d’aconseguir un aprofitament òptim de les instal·lacions i marcar un seguit de normes compatibles amb les diferents activitats d’entitats, grups i formacions. Així mateix s’estableixen i regulen els preus públics a abonar per l’ús de dits equipaments i instal·lacions.

El funcionament dels equipaments i instal·lacions que gestiona F2020, es regeix per les normes contingudes en la present ordenança sens perjudici de l’aplicació de la normativa estatal i autonòmica que sigui d’aplicació, normativa en conjunt a la qual queden subjectes les persones i entitats usuàries dels referits equipaments i instal·lacions. Qualsevol qüestió particular que no es contempli en la present ordenança on en la normativa d’aplicació es resoldrà per la Gerència, el Consell d’administració o la Junta General de F2020.

L’incompliment de les normes de funcionament pot implicar la pèrdua del dret d’utilització de l’espai que es sol·licita.

TÍTOL I. NORMES D’ÚS DELS EQUIPAMENTS CULTURALS “TEATRE MUNICIPAL”, “RECTORIA VELLA” I “CARPA”.

CAPÍTOL I. NORMES GENERALS.

Article 1. Prioritats

La preferència d’utilització dels edificis municipals és la següent:

1. Activitats institucionals de l’Ajuntament de Vilafranca de Bonany o altres Institucions Públiques.

2. Activitats organitzades per Fita2020.

3. Activitats organitzades per entitats i associacions locals del propi municipi.

4. Activitats organitzades per particulars i empreses que siguin del municipi.

5. Activitats organitzades per entitats i associacions que no siguin del municipi.

6. Activitats organitzades per particulars i empreses que no siguin del municipi.

Article 2. Formalització de sol·licituds

1. Per tal de poder utilitzar els edificis municipals i la carpa, l’interessat haurà de presentar una sol·licitud a Fita2020 en un termini d’entre tres mesos i trenta dies d’antelació a l'activitat prevista. Es facilitarà un formulari normalitzat que haurà d’anar signat pel particular o per la persona facultada com a representant de l’entitat o grup sol·licitant (Annex I).

A la vista de la sol·licitud, Fita2020 concedirà l’autorització corresponent per desenvolupar l’acte.

Article 3. Preus

1. L'usuari haurà d'abonar als serveis administratius de F2020 l'import del preu públic establert d'acord amb l’Annex IV de la present ordenança, com a mínim una setmana abans de la data de desenvolupament de l'acte.

2. La Batlia, o en el seu cas la Regidoria de Cultura, previ informe tècnic, podrà  autoritzar excepcionalment a emprar el Teatre Municipal a persones, empreses, entitats o associacions que vulguin actuar a canvi de la recaptació de les entrades.

3. L’Ajuntament, excepcionalment podrà aplicar altres descomptes o acords al marge dels preus públics previstos a l’Annex IV per a col·laboradors, patrocinadors habituals, promotors o companyies de teatre per elaborar la programació.

4. Estaran exempts d’aquestes tarifes els centres educatius, les accions solidàries, les associacions o clubs esportius sense ànim de lucre o tot el que pertanyi a l'Ajuntament o a F2020, amb taquillatge o sense, organitzats per organitzacions no governamentals i accions de solidaritat.

5. La utilització de sales o locals municipals per al desenvolupament d'activitats o classes durant l'any amb finalitats lucratives tendrà un cost de 50 euros mensuals per utilització de l'espai sol·licitat.

Article 4. Durada

Les autoritzacions seran vàlides únicament per a realitzar l'activitat per a la qual s’atorguin i expiraran quan es compleixi el termini establert, sense necessitat de previ requeriment. Els organitzadors no podran introduir variacions en l'horari ni en l’activitat autoritzada. En tot cas, aquestes variacions hauran de ser comunicades per escrit a F2020 amb un mínim de 48 hores d'antelació i F2020 decidirà la conveniència o no del canvi. F2020 té en tot moment la facultat d’anul·lar de manera justificada el permís d'utilització.

La utilització de l'espai no té exclusivitat, per tal cosa, en podran fer ús simultàniament o a diferents hores, diferents particulars o associacions.

Article 5. Immobles i mobiliari

L’organitzador es compromet a no malmetre les instal·lacions ni els béns mobles, essent responsable dels danys i perjudicis ocasionats i de les despeses que origini la seva reparació. F2020 no es farà responsable dels materials dipositats per a l’activitat o dels objectes personals dels propis usuaris. De la mateixa manera, cada particular es comprometrà a retirar el material propi de la instal·lació, ja que, de no ser retirat, un altre usuari de l’espai en podrà fer ús sense que es pugui reclamar res a l'Ajuntament o a F2020.

Article 6. Logotips dels espais

En tota la publicitat que es faci de l’activitat programada, caldrà que consti el logotip de l’espai on es realitza (Teatre Municipal, Rectoria Vella) i el de l’Ajuntament de Vilafranca de Bonany.

Article 7. Condicions especials

L’organitzador de l’activitat es compromet a:

• Guardar l’adequat respecte a les persones i a les coses.

• Posar-se a disposició de la persona responsable del centre. Qualsevol incidència s’haurà de resoldre amb ella.

• Respectar les decisions del personal propi de Fita2020 o empresa contractada a l’efecte, el qual podrà determinar en tot moment les mesures puntuals que cregui convenients.

• Complir el que estableixen les lleis que regulen les activitats recreatives, els espectacles públics i les activitats en locals de pública concurrència.

• En cap cas podrà superar l’aforament de l’espai.

• Estarà prohibida l’entrada de begudes o menjar, així com d’altres objectes que puguin malmetre el mobiliari, la decoració o que impedeixin o dificultin la comoditat dels altres usuaris.

• No es podran fer servir les instal·lacions públiques per a fer-hi refrigeris ni activitats relacionades amb celebracions, a no ser que estiguin autoritzades específicament per la batlia

Article 8. Garanties i assegurances

F2020 podrà fixar una garantia en qualsevol de les formes admeses per la normativa vigent (en metàl·lic, aval,  fiança...). Si no ha estat necessària la seva utilització, aquesta es retornarà un cop finalitzada l’ activitat.

F2020 podrà imposar a l’organitzador l’obligació de contractar una assegurança, a fi de garantir la correcta utilització i conservació del local o instal·lació a utilitzar.

CAPÍTOL II. NORMES PARTICULARS.

A més del contingut de les normes generals, s’hauran de complir les normes específiques per a cadascun dels equipaments que s’estableixen a continuació.

SECCIÓ 1a. TEATRE MUNICIPAL

Article 9. Normes d’ús per representacions

L’organitzador es farà responsable de complir i fer complir les normes següents:

1. El material tècnic que el Teatre posa a disposició dels organitzadors (il·luminació general i espectacular, so i maquinària escènica) serà manipulat sempre pels tècnics del Teatre i aquests decidiran la conveniència o no que hi intervinguin altres persones.

2. L’organitzador es farà càrrec dels drets d'autor que generi la seva activitat.

3. En el cas de festivals o actes de nombrosa participació a l'escenari, l'usuari es fa responsable que els actuants, s'esperin dins l’escenari o annexos, o bé que tinguin un seient reservat per a ells. En tot cas s’haurà de tenir en compte l’aforament màxim del Teatre (195 persones). En aquest sentit, F2020 facilitarà a l’organitzador un taquillatge numerat per ser distribuït al públic amb antelació, per tal d’evitar excessos d’aforament o situacions de risc o conflicte en el moment d’obrir la sala. F2020 posarà a disposició de l’organitzador el corresponent personal de sala.

4. En els actes de pagament, l’organitzador haurà de pactar la confecció del taquillatge amb F2020, qui posarà el personal de sala per a la bona organització de l’acte.

5. El cap tècnic del Teatre valorarà, en funció de la complexitat del muntatge o activitat, el personal i material que es destinarà per cobrir l’activitat i farà un pressupost que haurà de ser aprovat i assumit per l’organitzador. Aquest personal i el material extra sempre el posarà F2020.

6. El Teatre s'obrirà al públic mitja hora abans de començar l'activitat. L'usuari no retardarà sense motiu el començament de l'acte. Si hi ha causes imprevistes, es prendrà sempre la decisió que es consideri més adient conjuntament amb els responsables del Teatre.

7. En finalitzar l’acte, l'usuari es compromet a no quedar-se dins el Teatre més enllà del temps prudencial i necessari per recollir el seu material i així poder tancar l'espai. L’ús del Teatre implica l'horari definit en el llistat de tarifes.

8. Mòduls d’horaris:

Un cop confirmada la data d’actuació, i sempre en funció de les activitats pròpies del Teatre, es marcarà l’horari de muntatges, assajos (quan en calguin) i actuacions.

Article 10. Normes d’ús per assajos

L'organitzador es farà responsable de complir i fer complir les normes següents:

1- En els assajos només tindran accés a les dependències les persones que formen part del grup relacionat amb l’activitat.

2- Els assajos hauran de ser sol·licitats específicament, i estaran sempre condicionats a la programació del Teatre i a les demandes d’altres usuaris. Per assajar cal autorització expressa i la presència del personal responsable del Teatre.

3.- Els assajos seran sempre d’espai i no es disposarà de personal ni material tècnic. Una vegada finalitzats els assajos a l'escenari, caldrà que aquest quedi buit de tot tipus de material, de manera que estigui a punt per a la propera activitat.

SECCIÓ 2a. ESPAIS ANNEXOS AL TEATRE (PATI  DE LA RECTORIA VELLA)

Article 11. Normes d’ús dels espais annexos al Teatre (Pati de la Rectoria Vella)

1. La capacitat màxima de l’espai- pati annex al Teatre és de 50 persones. No es podrà superar aquesta capacitat.

2. Les activitats que pot acollir aquest espai són les següents: reunions, assemblees, conferències, cursets o qualsevol altra activitat que hi estigui relacionada, sense que en cap cas s’hi pugui acollir cap altre tipus d’activitat.

3. Aquest espai està destinat bàsicament a l’activitat de Biblioteca, Escola de Música i Teatre, i per tant, si hi ha alguna activitat prevista relacionada amb aquests dos espais tindrà prioritat davant qualsevol altre.

SECCIÓ 3a. RECTORIA VELLA

Article 12. Normes d’ús de la Rectoria Vella

1. La capacitat màxima de la Rectoria Vella és de 36 persones. No es podrà superar aquesta capacitat.

2. Les activitats que pot acollir la sala d’actes són: conferències, taules rodones, xerrades, reunions,assemblees o qualsevol altra activitat que hi estigui relacionada.

Si s’hi vol realitzar algun altre tipus d’activitat, s’haurà de sol·licitar a F2020, que valorarà en cada cas la conveniència de l'activitat proposada.

3. L’horari de funcionament d’aquest espai anirà en funció de les necessitats dels actes que s’hi programin.

SECCIÓ 4a. CARPA

Article 13. Normes d’ús de la Carpa

1. La capacitat màxima de la carpa és de 200 persones. No es podrà superar aquesta capacitat.

2. Les activitats que pot acollir aquest espai no estan limitades.

3. L’horari de funcionament d’aquest espai anirà en funció de les necessitats dels actes que s’hi programin.

4. Únicament es podrà sol·licitar l'ús de la carpa quant aquesta estigui muntada.

TÍTOL II. NORMES D'ÚS DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES “ES MOLÍ NOU”.

Article 14. Instal·lacions esportives municipals

1. Són instal·lacions esportives municipals (d’ara en endavant “IEM”) tots els edificis, terrenys, recintes i dependències de titularitat pública municipal, destinats a la pràctica d'activitats físiques i/o esportives. S'hi inclouen els serveis complementaris, espais reservats per als espectadors i els béns mobles destinats a aquest objecte i adscrits a qualsevol de les IEM.

2. Les IEM, sigui quina sigui la seva forma de gestió, són d'accés lliure per als ciutadans sense cap altra limitació que l’autorització prèvia de l’empresa municipal F2020 i el pagament del preu públic que correspongui d’acord amb la naturalesa de la instal·lació i d'aquesta ordenança (Annex V).

Article 15. Usos

1 L’ús prioritari de les IEM és el d’activitats físiques i esportives i es podran practicar totes aquelles modalitats que tècnicament siguin possibles. Serà l’empresa municipal qui decidirà la idoneïtat de la pràctica concreta d’una modalitat esportiva, fent prevaler la seguretat de les persones i les instal·lacions per damunt qualsevol altre criteri.

2.Seran usos secundaris qualsevol altra utilització no estrictament esportiva que tècnicament sigui viable sense que ocasioni perjudicis en l’ús prioritari de les IEM. Els usos esportius i d’activitats físiques tindran sempre prioritat sobre qualsevol altra tipus d’ús secundari. Els usos de tipus secundari necessitaran l'autorització expressa de la Batlia o de la Regidoria d’Esports, previ informe tècnic, inclús els usos de tipus secundari promoguts per associacions o grups inscrits en el Registre Municipal d’Entitats i que utilitzen les IEM de forma continuada per les seves activitats.

3. Dintre dels usos de tipus prioritari tenen caràcter preferent els següents en l’ordre que s’estableix:

1) Activitats físiques o esportives, organitzades per l’Ajuntament de Vilafranca.

2) Activitats físiques de caire educatiu, en horari escolar.

3) Activitats esportives competitives oficials i institucionalitzades.

4) Activitats físiques i esportives de qualsevol altre tipus.

Es podrà variar aquest ordre de preferència d’ús quan el col·lectiu de persones usuàries o la modalitat practicada requereixi una consideració especial, reconeguda per resolució de Batlia, previ informe tècnic. Dintre de cada tipus d'ús es prioritzaran aquells en els quals els usuaris siguin persones amb deficiències físiques, psíquiques o sensorials, així com en situacions socials discriminatòries.

4. Les persones, associacions o col·lectius usuaris de les IEM no podran realitzar activitats lucratives a les IEM sense permís explícit de la Batlia o la Regidoria d’Esports. En cas afirmatiu, l’empresa municipal podrà aplicar un cànon sobre els ingressos, sens perjudici de l’aplicació dels preus públics vigents.

5. En tota la publicitat que es faci de l’activitat programada, caldrà que consti el logotip de l’espai on es realitza (Poliesportiu “Es Molí Nou”) i el de l’Ajuntament de Vilafranca de Bonany.

6. La gestió de les IEM és responsabilitat de F2020, qui disposarà, dirigirà i coordinarà els recursos tècnics, materials i humans per aquesta gestió i per l’aplicació d’aquesta ordenança. Les persones, empreses o altres organitzacions en qui delegui o adscrigui aquestes funcions tindran l’obligació d’aplicar aquesta ordenança i les seves decisions, de caire urgent o sota criteris de seguretat en relació a dita ordenança, seran d’obligat compliment.

Article 16. Formalització de sol·licituds

1. Es consideren usuaris de les IEM les entitats, associacions, col·lectius, grups o persones individuals que utilitzin les IEM per a la pràctica d'activitats físiques i/o esportives, que hagin sol·licitat prèviament el seu ús a l’empresa municipal pel conducte administratiu que estigui establert i que hagin obtingut la seva conformitat.

2. L’empresa municipal es reserva el dret d’admissió a les IEM en funció del compliment per part de les persones usuàries d’aquesta ordenança i dels principis bàsics de convivència.

3. Cap persona, associació o col·lectiu podrà utilitzar les IEM sense l’autorització expressa de l’empresa municipal, a excepció d’aquelles IEM que la Batlia o la Regidoria d’Esports designi com d’ús públic lliure.

4. Les persones, associacions o col·lectius podran sol·licitar l’autorització d’ús de les IEM i realitzar reserves d’usos a les oficines administratives de l’empresa municipal en els horaris establerts per l’atenció al públic, a les línies telefòniques que es puguin habilitar per aquesta funció i a les mateixes IEM durant tot el seu horari d’obertura. En aquest últim cas, només es podrà sol·licitar l’ús per la mateixa IEM on es realitza la sol·licitud i únicament pel mateix dia.

5. Les IEM d’ús públic lliure podran utilitzar-se sense autorització ni reserva prèvia, sempre i quan no estiguin programats altres usos. L’ús sense autorització de les IEM d’ús públic lliure es farà sempre sota la responsabilitat exclusiva de les persones usuàries.

6. Es podran sol·licitar autoritzacions d’ús puntuals (per un o varis usos sense repeticions periòdiques) o permanents (per usos amb continuïtat periòdica), d’acord amb els models previstos a tals efectes en els Annexes II i III de la present ordenança.

7. Les autoritzacions per usos continuats es podran sol·licitar en tres períodes:

- de setembre a juny (curs escolar).

- de juliol a agost (estiu).

- de setembre a setembre (un any).

Les sol·licituds pels usos dintre del període de curs escolar caldrà realitzar-les en els formularis corresponents dintre del període comprès entre el dia 1 i l’últim dia hàbil anterior al 21 de juny.

Les sol·licituds pels usos dintre del període d’estiu caldrà realitzar-les en els formularis corresponents dintre del període comprès entre el dia 15 i l’últim dia hàbil del mes de maig.

A partir d’aquestes dates l’empresa municipal elaborarà els calendaris d’usos continuats de cada període en funció de les prioritats establertes per la present ordenança.

Les sol·licituds que arribin fora d’aquests terminis seran ateses en funció de les disponibilitats d’horaris, dates i de les instal·lacions esportives.

8. Les autoritzacions d’ús continuat tindran com a durada màxima un dels dos períodes establerts, llevat d’autoritzacions expresses de la Batlia o la Regidoria d’Esports.

9. Les autoritzacions d'ús continuat no generen cap dret, precedent, avantatge o reserva per anys o usos posteriors a la seva finalització.

10. Les autoritzacions per usos puntuals podran ser sol·licitades en qualsevol moment. Quan la sol·licitud es fa dins del mateix període que es vol utilitzar la IEM, es resoldrà en el mateix moment de la sol·licitud, si l’empresa municipal disposa de tota la informació necessària. Si la sol·licitud es fa per un període posterior, es confirmarà l’autorització en el moment que estiguin definits els usos continuats d’aquell període.

11. Les autoritzacions d'ús de les IEM podran ser anul·lades temporal o definitivament, per decisió unilateral de la Batlia o la Regidoria d’Esports i pels següents motius:

- Causa d'interès públic.

- Tancament de la IEM.

- Variació de l'horari o calendari de funcionament de la IEM.

- Desaparició de l'entitat, col·lectiu i/o grup d'usuaris.

- Necessitats discrecionals de l’empresa municipal.

- Manca de pagament de les tarifes d'utilització o existència de deutes amb l’empresa municipal i/o l’Ajuntament.

- Incompliment o desatenció reiterada d'aquesta ordenança.

12. Les entitats que participin en competicions esportives hauran de presentar a l’empresa municipal i en el formulari corresponent, una sol·licitud prèvia dels equips, horaris, dates de competició i instal·lació proposada per realitzar les competicions, dintre dels mateixos terminis per sol·licitar les autoritzacions d’usos continuats. A partir del conjunt de sol·licituds l’empresa municipal dissenyarà els horaris, dates i instal·lacions de competició, que serviran perquè les entitats sol·licitin els calendaris de competició a les respectives federacions i/o associacions. Les sol·licituds que arribin fora del termini previst, que ometessin aquest tràmit previ o no respectin la programació de l’empresa municipal, només seran ateses en funció de les disponibilitats d'horaris i espais existents.

13. Les entitats hauran de presentar en suport paper o digital els calendaris de competició establerts per les federacions esportives o organismes oficials a l’empresa municipal, com a mínim 10 dies abans del començament de la competició.

14. Quan existeixin coincidències en els calendaris de competició entre diferents entitats, aquestes seran advertides per l’empresa municipal. Serà responsabilitat de les entitats afectades resoldre les coincidències i de comunicar prèviament la solució proposada a l’empresa municipal, que n' haurà de donar la conformitat. En cas de no existir acord entre les entitats afectades, la Batlia o, en el seu cas la Regidoria d’Esports, resoldrà unilateralment les coincidències.

15. L’empresa municipal podrà modificar la programació de competicions atenent a l’article 15.3 d’aquesta ordenança i per incloure altres competicions puntuals que li siguin sol·licitades. Les associacions o col·lectius afectats per aquests canvis no podran sol·licitar cap tipus de compensació.

16. Tota autorització d’ús de les IEM es considerarà amb l'exclusiva finalitat de realitzar l'activitat i en el temps establert en l’autorització.

17. Qualsevol modificació en l'horari d'ús autoritzat s'haurà de sol·licitar a l’empresa municipal. Les necessitats de modificacions s’atendran en funció de les disponibilitats d’IEM existents.

18. Si passats 15 minuts de l’inici de l’horari autoritzat per l’ús d’una IEM, les persones, associació o col·lectiu usuari no s’ha personat a les IEM, aquesta reserva d’ús es perdrà i podrà ser utilitzada per altres persones que ho sol·licitin degudament.

Article 17. Preus

1. Totes les persones usuàries, associacions o col·lectius estan obligats al pagament dels preus públics que s’estableixin per l’ús de les IEM i els seus serveis (Annex V). El pagament s’haurà de fer efectiu prèviament a l’ús. Serà imprescindible presentar el document acreditatiu del pagament en el moment de fer l’ús de la IEM a qualsevol persona responsable de l’empresa municipal que ho sol·liciti.

2. En cas de no utilitzar-se la IEM per causes alienes a l’empresa municipal, no es retornarà la quantia satisfeta ni es canviarà l’ús per altra data o horari.

3. En cas d’usos puntuals, quan les persones, associacions o col·lectius usuaris no facin ús de la reserva feta en una IEM, l’empresa municipal podrà establir sancions i deixar sense efecte altres reserves d’ús de les IEM. L’empresa municipal també podrà actuar en aquest sentit quan l’ús no reuneixi condicions de quantitat (en relació al numero de persones practicants) i/o qualitat, que assegurin una rendibilitat social.

4. En els usos continuats, es podrà anul·lar l'autorització d'ús continuat d'una IEM quan es detecti la no assistència en un horari d'utilització, pel greu deteriorament que ocasiona en la rendibilitat social de les IEM. Es considerarà no assistència, la no presència reiterada de l’equip tècnic o de menys del 25% dels membres del grup o equip de forma injustificada.

5. La Batlia, o en el seu cas, la Regidoria d’Esports, previ informe tècnic, podrà establir reduccions de preus, gratuïtat en l’ús o altres condicions d’accés a les IEM, amb les associacions inscrites en el Registre Municipal d’Entitats de Vilafranca de Bonany i dels Centres Educatius del municipi que vulguin desenvolupar activitats físiques i esportives de caire social i sense afany de lucre en les IEM. Aquestes millores en les condicions d’accés es concretaran en un conveni de contraprestació.

6. Les associacions que estableixin aquest tipus de conveni amb l’Ajuntament hauran de complir els següents requisits:

- Disposar d’una pòlissa d’assegurança que li cobreixi la responsabilitat civil del conjunt d’activitats que generen en les IEM i de les persones associades que en fan ús.

- Que les persones practicants disposin d’assegurança de cobertura d’accidents durant les activitats físiques i esportives que realitzen a les IEM.

- Fer efectiva, prèviament a l’inici de l’ús, una fiança per garantir els possibles desperfectes que ocasioni en les IEM o altres deutes que pugui tenir amb l’Ajuntament de Vilafranca de Bonany. Durant la celebració de competicions esportives serà l’entitat autoritzada per l’ús qui es farà responsable dels desperfectes que puguin ocasionar els equips visitants.

- Disposar d’equips tècnics amb la formació i quantitat adient per assegurar la qualitat de les seves activitats.

7. Quan el conveni sigui per l’ús gratuït de les IEM, a més, s’hauran de complir els següents requisits, sens perjudici del que es pugui derivar d’un informe tècnic:

- Integrar dintre de les seves activitats les persones que li siguin proposades des de la Regidoria d’Esports, amb objectius d’integració, solució de situacions d’exclusió o altres situacions de caire social. Només quan el conveni sigui per l’ús gratuït de les IEM.

- Designar una persona responsable que actuarà com interlocutora amb l’empresa municipal per les qüestions relacionades amb l’ús de les IEM.

8. L’ús de les IEM i els seus serveis no inclou cap tipus d’assegurança d’accidents.

Article 18. Accés del públic a les IEM

1. L’accés del públic a les IEM per presenciar les activitats que s’hi celebrin serà gratuït. Qualsevol acte en el qual els organitzadors vulguin exigir el pagament d’un import per l’accés, es requerirà de l’autorització expressa prèvia de la Batlia o, en el seu cas, de la Regidoria d’Esports. En cas afirmatiu, l’Ajuntament podrà aplicar un cànon sobre els ingressos, sens perjudici de l’aplicació dels preus públics vigents.

2. Com a norma general, no es permetrà l’entrada d’animals a les IEM. L’empresa municipal podrà autoritzar l’accés a aquells animals que formin part d’una activitat concreta. En aquests casos serà necessari un informe positiu de l’empresa municipal i del Centre de Salut. En tot cas s’hauran d’observar les mesures de seguretat i higiene tant per les persones com pel propi animal i restringir l’accés al temps estrictament necessari per la realització de l’activitat.

3. Els cans guia per a persones amb capacitats visuals reduïdes tindran accés a totes aquelles àrees on pugui accedir la seva persona responsable.

4. Pels equips, grups i/o col·lectius amb esportistes menors de 16 anys serà imprescindible la presència d'un/una responsable d'edat superior per accedir a la IEM. Quan els/les esportistes siguin majors de 16 anys hauran de designar una persona que actuarà com a responsable del grup. En ambdós casos la persona responsable haurà d'estar present durant tot el temps d'ús de la IEM fins que tots/totes els/les esportistes abandonin la IEM, i es farà responsable del compliment de la present ordenança i de qualsevol incidència ocasionada pel grup.

5. L’accés als espais esportius, vestidors i espais auxiliars per esportistes serà exclusiu per les persones practicants, entrenadors, delegats i àrbitres.

6. Per accedir als espais esportius de les IEM serà imprescindible anar convenientment equipat amb indumentària esportiva que no pugui perjudicar o malmetre els equipaments. En aquest sentit l’empresa municipal podrà dictar instruccions amb el vist-i-plau de la Batlia o Regidoria d’Esports, sense necessitat de modificar dita ordenança.

7. Durant els entrenaments es podrà accedir als vestidors vint minuts abans de l'hora d'utilització de la IEM. En competicions oficials es respectarà els temps que marquin els reglaments federatius, sempre que es disposi de suficients vestidors. En tot cas, l'entitat comunicarà a l’empresa municipal els temps necessaris. La durada màxima de la utilització del vestidor es fixa en vint minuts a partir de l'hora de finalització de l'ús de la IEM.

8. En el cas de vestidors tancats la persona responsable de la consergeria de la IEM entregarà la clau al responsable, de qui n’anotarà les dades de contacte. Una vegada finalitzat l'ús es retornaran les claus a consergeria, qui prèvia inspecció del vestidor anotarà les incidències en el full d'ús de vestidors. El responsable podrà sol·licitar la inspecció prèvia dels vestidors i espais esportiu que utilitzaran. Si no s’efectua aquesta inspecció prèvia no  es podrà realitzar reclamació posterior en cas de detectar-se una incidència. Quan es tracti d’usos per competicions, aquest tràmit s’efectuarà exclusivament amb la persona delegada o responsable de l’entitat esportiva que exerceixi com a local, qui es responsabilitzarà també dels equips visitants.

9. En el cas de vestidors oberts, els usuaris no podran deixar els objectes personals en el vestidor. En aquests casos i sempre que es disposi de recursos materials adequats, la persona responsable de la consergeria de la IEM entregarà al responsable del grup o usuari individual, si ho desitja, la clau d'un armari, prèvia anotació de les seves dades de contacte. Finalitzat l'ús es seguirà el mateix procés que en l'article anterior.

10 Durant les competicions, el responsable o delegat de cada equip serà la persona a la que es lliurarà les claus del vestidor de cadascú, i qui es farà responsable de les incidències en la instal·lació del seu equip. L'equip local, com entitat organitzadora, es farà responsable dels incidents amb repercussions esportives o sobre la instal·lació que es produeixin durant l'activitat.

Article 19. Horaris i calendaris d’obertura de les IEM

1. Cada IEM disposarà d'un horari i calendari de funcionament concret tant pel curs com per la temporada d'estiu, aprovat per la Batlia o, en el seu cas, per la Regidoria d’Esports.

2. Les persones, associacions o col·lectius que necessitin utilitzar puntualment les IEM fora de l'horari i calendari de funcionament aprovat, hauran de sol·licitar-ho a l’empresa municipal, motivant la necessitat de la sol·licitud. La Batlia o, en el seu cas, la Regidoria d’Esports resoldrà la idoneïtat de la sol·licitud, previ informe tècnic, en el seu cas. En el cas de rebre l’autorització, els usuaris hauran d'abonar les tarifes aprovades per aquest concepte.

3. Els horaris i calendaris de funcionament de les IEM podran ser modificats temporal o definitivament per la Regidoria d’Esports. En funció dels casos, la Regidoria d’Esports decidirà sobre la variació dels usos continuats i puntuals programats en altres IEM, per ubicar els usuaris afectats. Els usuaris seran distribuïts en funció de les prioritats d’ús establertes per aquesta ordenança.

Article 20. Responsabilitats dels usuaris

1. Amb l'ús de la IEM l'usuari accepta el contingut i les obligacions que es deriven d’aquesta ordenança. El seu desconeixement no eximeix del seu compliment.

2. L'usuari ha de vetllar pel bon ús de les IEM i del seu equipament així com pel respecte a la resta de persones usuàries.

3. L'usuari ha de respectar les recomanacions bàsiques de neteja, higiene i sanitàries.

4. Qualsevol persona que ocasioni desperfectes a les IEM o al seu equipament en serà directament responsable si és usuari individual, i, en el cas de ser usuari col·lectiu, ho serà l'entitat a la qual pertany. En ambdós casos s'haurà de fer càrrec de les despeses que s'originin.

5. El material o equipament que s'utilitzi, un cop finalitzat l'ús, haurà de ser dipositat en els magatzems o espais corresponents i en les condicions que indiqui el personal de la IEM.

6. L'usuari té la responsabilitat de comunicar al personal de la IEM qualsevol desperfecte o anomalia que hagi detectat durant el seu ús.

7. Les entitats que utilitzin les IEM seran responsables de qualsevol dany, accident o similar que succeeixi als seus associats o a tercers dintre del desenvolupament de les seves activitats.

8. En cas d’assistència de públic, persones espectadores o acompanyants, les persones, associacions o col·lectius usuaris seran els responsables de garantir l’ordre i el comportament cívic dels mateixos. En tot cas, es faran responsables de qualsevol incidència provocada per aquestes persones.

9. Cada usuari serà l'únic responsable dels objectes propis dipositats en qualsevol espai o equipament d’una IEM.

10. Les associacions que utilitzen les IEM, mitjançant conveni amb l’Ajuntament, hauran de fer referència a la denominació oficial de la IEM i la titularitat de l’Ajuntament de Vilafranca de Bonany en qualsevol tipus d’informació publicitària, incloent la descripció prèvia : “AMB EL SUPORT DE :”. S’haurà d’atendre als criteris d’imatge gràfica aprovats en cada moment.

Article 21. Limitacions d’ús

1. La responsabilitat immediata de vetllar pel bon ús de les IEM correspon al personal de l’empresa municipal de manera que tot usuari haurà de seguir les directrius que estableixi, sens perjudici de posteriors reclamacions o aclariments amb la Regidoria d’Esports.

2. El personal de l’empresa municipal responsable de la IEM podrà tancar-la o limitar-ne el seu ús per raons de seguretat, climatologia... i quan es produeixin circumstàncies que puguin ocasionar danys físics a persones i/o desperfectes a les IEM. Si és necessària la variació dels usos d'altres IEM es tindrà en compte l'especificat en l'article 19.3 de la present ordenança.

3. Qualsevol usuari que manifesti un comportament contrari a aquesta ordenança o que no respecti les persones o coses que es troben en aquell moment a les IEM, se li exigirà que l'abandoni.

4. Quan una persona, associació o col·lectiu usuari de les IEM disposi de claus d’accés d’una IEM per cessió de l’Ajuntament, només podrà accedir-hi dintre dels horaris d’obertura.

5. Els vestidors de cada IEM tenen un ús estrictament esportiu i no s'hi permet :

- Accedir-hi amb materials que no siguin necessaris per equipar-se.

- Utilitzar-los per guardar-hi objectes, encara que sigui temporalment.

- Mantenir reunions, xerrades, celebracions ...

6. No es permet l'entrada de vehicles a les IEM. Amb l’objectiu de facilitar els desplaçaments sostenibles s’habilitaran espais per aparcament de bicicletes a l’interior de les IEM; en conseqüència, s’hi permet l’accés de les bicicletes per utilitzar els aparcadors. No es permet la circulació amb bicicletes per l’interior de la instal·lació.

7. No es permet la col·locació de qualsevol element aliè a l'equipament de la IEM ni la modificació concreta d'algun equipament, excepte que es disposi d'autorització expressa.

8. Quan a la venda i consum de tabac, s’observaran les següents especificitats :

- No es permet la venda de tabac.

- IEM Coberta: no es permet fumar.

- IEM Descobertes: no es permet fumar en cap espai tancat (vestidors, magatzems...).

En tot cas, s’estarà al que estableixin altres normes de rang superior.

9. Quan a la venda i consum de begudes alcohòliques durant la celebració d’activitats esportives oficials, s’observaran les següents especificitats :

- No es podrà vendre, introduir ni consumir begudes alcohòliques d’alta graduació.

- Només es podrà accedir amb begudes a les zones reservades pels espectadors, vestíbuls i zones d’accés. Es permetrà l’accés de begudes sense alcohol als espais esportius amb l’únic objectiu de la hidratació dels esportistes.

- Totes les begudes s’hauran de consumir en envasos de cartró o envasos reciclables de múltiples usos. No es permeten baix cap concepte els envasos de vidre o metàl·lics.

En tot cas s’estarà al que estableixin altres normes de rang superior.

10. No es permet en cap espai de les IEM la venda, introducció o consum de productes amb closca (pipes, etc.), xiclets o productes similars que puguin malmetre les IEM o els seus equipaments o provocar molèsties a les persones usuàries o al públic.

11. No es permet la introducció d’elements que puguin resultar perillosos i ofensius per les IEM, les persones usuaris o el públic. Durant les competicions serà responsabilitat exclusiva de les persones, associacions o col·lectius usuaris el control d’aquesta directriu.

12. No es permet guardar o emmagatzemar materials dels usuaris i/o entitats a les dependències de les IEM. La Regidoria d’Esports podrà establir convenis amb les associacions inscrites en el Registre Municipal d’Entitats que utilitzin les IEM de forma continuada, per la cessió d’espais en les IEM per utilitzar com a magatzem de material d'ús esportiu. El cost de l'adequació de l'espai serà a càrrec del usuari. La Regidoria d’Esports no es farà responsable dels objectes dipositats. La decisió de cedir l'espai es prendrà per resolució de Batlia.

13. No es permet l'exposició d'elements de publicitat estàtica, permanent o no, a l'interior o exterior de les IEM per part dels usuaris de la IEM excepte en cas d'autorització expressa de la Regidoria d’Esports, que es concretaria en un conveni de contraprestacions. Per activitats puntuals serà suficient amb la comunicació als serveis tècnics de l’empresa municipal. En tot cas es complirà estrictament la normativa vigent per aquests casos.

DISPOSICIONS FINALS

1. Per acord exprés del Ple de l’ajuntament es podrà modificar parcial o totalment aquesta ordenança, ja sigui de forma temporal o permanent, així com incloure nous articles que la millorin o complementin. En tot allò no previst en la present ordenança s’estarà al que estableixin altres normes de rang superior.

2. La present ordenança entrarà en vigor a partir del dia següent al de la seva íntegra publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

ANNEX I

FULL SOL·LICITUD D’ACTIVITAT ALS EDIFICIS MUNICIPALS

PERSONA/ENTITAT:

ACTIVITAT A REALITZAR:

ESPAI:               

  

DATA DE REALITZACIÓ:

HORA INICI:

HORA FINALITZACIÓ:

REQUERIMENTS TÈCNICS:

TALL DE CARRER:   SI      NO

RESPONSABLE:

TELÈFON DE CONTACTE:

Sr. Batle President de l’Ajuntament de Vilafranca de Bonany

 

ANNEX II

FULL SOL·LICITUD D’ACTIVITAT PUNTUAL A LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES

PERSONA/ENTITAT:

ACTIVITAT A REALITZAR:

DATA DE REALITZACIÓ:

HORA INICI:

HORA FINALITZACIÓ:

REQUERIMENTS TÈCNICS:

RESPONSABLE:

TELÈFON DE CONTACTE:

 

INSTAL·LACIÓ

Camp de futbol

Futbol 7

Futbol 11

Pista multiesportiva coberta

M1

M4

Pista multiesportiva descoberta

Tennis

Bàsquet/Futbolet

Pista paddel

Piscina

Sr. Batle President de l’Ajuntament de Vilafranca de Bonany

ANNEX III

FULL SOL·LICITUD D’ACTIVITAT INSTAL·LACIONS ESPORTIVES PERMANENTS

PERSONA/ENTITAT:

ACTIVITAT A REALITZAR:

 

 

DES DEL:                                                                                       FINS AL:

HORA INICI:

HORA FINALITZACIÓ:

REQUERIMENTS TÈCNICS:

 

RESPONSABLE:

 

TELÈFON DE CONTACTE:

 

INSTAL·LACIÓ

Camp de futbol

Futbol 7

Futbol 11

Pista multiesportiva coberta

M1

M4

Pista multiesportiva descoberta

Tennis

Bàsquet/Futbolet

Pista paddel

Piscina

Sr.Batle- president de l’ajuntament de Vilafranca de Bonany

   

ANNEX IV:

TARIFES D’ÚS DELS EDIFICIS MUNICIPALS

Teatre Municipal:

Preu dia (8 hores)

150,00 €

Preu 5 hores

100,00 €

- Inclou tots els espais del teatre (camerinos i sala de reunió primer pis).

- Les entitats ciutadanes del municipi que organitzin actes públics o privats, oberts o no al públic en general, tindran un descompte del 80% de la tarifa general. En aquest cas, els serveis tècnics no estaran inclosos.

- Les empreses que lloguin el Teatre Municipal per més de tres actuacions anuals tindran una bonificació del 20%.

- Aquestes quanties s’han de fer efectives mitjançant ingrés en compte corrent designat per l’Ajuntament o l’empresa municipal.

- Els partits polítics amb presència a la localitat tindran la consideració d’entitats ciutadanes, sempre que sigui el comitè local el que faci la sol·licitud.

- En períodes electorals, l’Ajuntament podrà destinar aquest edifici com a espai electoral.

Casal d'entitats:

Preu dia (8 hores)

50,00 €

Preu 4 hores

25,00 €

Ajuntament, Casal de Cultura i Rectoria Vella:

1) Sala Francesc Amengual

Preu dia (8 hores)

30,00 €

½ dia (4 hores)

20,00 €

2) Resta de sales (*)

Preu

15,00 €

Carpa:

Preu dia (8 hores)

40,00 €

½ dia (4 hores)

20,00 €

(*) Aquesta tarifa és aplicable a cada un dels espais disponibles dins aquests edificis de forma separada.

  

ANNEX V:

TARIFES D’ÚS D’INSTAL·LACIONS ESPORTIVES

Camp de futbol 7 PREU HORA:

Concepte

Preu hora

Per utilització camp futbol 7

10,00 €

Camp de futbol 11 PREU HORA:

Concepte

Preu hora

Per utilització camp futbol 11

20,00 €

Piscina Municipal ENTRADA PERSONAL:

Per entrada personal (*)

5,00 €

Per entrada personal infants fins a 6 anys i discapacitats

gratuïta

Abonament temporada (només residents)

12,00 €

(*)Els residents a Vilafranca de Bonany tendran una bonificació del 70 % damunt aquest preu.

Pista multiesportiva coberta M4:

Concepte

Preu X 2 hores

Per utilització pista

15,00 €

Pista multiesportiva coberta M1:

Concepte

Preu x 2 hores

Per utilització pista

20,00 €

Pista pàdel:

Concepte

Preu

Abonament mensual per persona (només residents)

18,00 €

Per utilització pista, per hora

10,00 €

Pista multiesportiva descoberta:

Concepte

Preu hora

Per utilització pista de tennis (Abonament mensual per persona)

10,00 €

 

Vilafranca de Bonany, 2 de maig de 2016

 

El batle,

Montserrat Rosselló Nicolau