Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 4964
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual s'arxiva l'expedient núm. 2073/07 relatiu al Pla Especial de l'ART. Diferida Núm 11,1 DEL PTM
Versió PDF
Fets
1. El 5 de febrer de 2007 (RE CMA núm. 2073 ) té entrada a la Comissió Balear de Medi Ambient (endavant CBMA) ofici de l’Ajuntament d’Inca pel qual sol·licita l’emissió del corresponent informe d’acord amb la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluació d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques de les Illes Balears, i s’adjunta un exemplar de la modificació i l’informe de sostenibilitat ambiental preliminar.
2. El 19 de juny de 2007 es celebra la reunió tècnica sobre la consulta prèvia de Pla, amb aixecament i posterior redacció del document de referència.
3. El 6 d’agost de 2007, l’ajuntament d’inca va remetre a la CBMA la proposta del Pla i l’ISA, per tal de formular observacions dins del tràmit de consultes. Es va emetre informe tècnic en data 26 de setembre de 2007.
4. El 21 de desembre de 2007 l’ajuntament d’inca va remetre a la CBMA la memòria ambiental del Pla Especial ART Diferida II.I PTM Inca, als efectes de la seva tramitació i adopció de l’acord corresponent per part de l’òrgan ambiental.
5. La Comissió Permanent de la CBMA en sessió de 14 de març de 2008 va acordar suspendre el termini per resoldre i notificar l’adopció de l’Acord de l’òrgan ambiental sobre la memòria ambiental (...) pel temps que transcorri entre la petició de l’informe o informes i la seva recepció i en tot, el termini de suspensió no podrà excedir de tres mesos.
6. La Comissió Permanent de la CMBA en sessió de 22 d’abril de 2008 va acordar:
“No emetre informe sobre la conformitat o no de la memòria ambiental del Pla Especial de l’ART Diferida 11.1 (TM Inca) fins que es presenti:
1. Aclariment sobre l’incompliment de la Norma 6.3 del PTM.
2. Estudi d’alternatives dels nous sectors 6, 7, 9 i 10 des de el punt de vista ambiental i justificació de l’alternativa proposada.
3. Avaluació de l’impacte sobre el transport, tant públic com privat: estudiar la necessitat de modificar el recorregut del transport públic, quantificar aproximadament la necessitat d’aparcaments en funció dels usos dels diferents sectors proposats, etc.
4. Completar el Projecte d’Intervenció Paisatgística en el sentit de preveure els efectes que es produiran sobre el paisatge amb l’execució del Pla proposat o d’un altre Pla que es pogués proposar de resultes de l’Estudi Paisatgístic. També s’han de proposar mesures protectores, correctores o compensatòries per tal d’integrar les noves construccions a la pròpia façana (tipologia construccions, zones verdes associades, limitació d’altures, etc.).
5. Estudi de viabilitat del projecte paisatgístic i una planificació de la despesa econòmica.
6. Memòria ambiental que valori la integració dels aspectes ambientals en la proposta de pla o programa, que analitzi el procés d’avaluació, l’informe de sostenibilitat ambiental i la seva qualitat, que avaluï el resultat de les consultes realitzades i com s’han pres en consideració i que analitzi la previsió dels impactes significatius de l’aplicació del pla o programa.
7. A la memòria ambiental també s’han d’especificar les determinacions finals, que han resultat del propi procediment de la AAE, que s’hagin d’incorporar al Pla Especial.
8. Certificat amb el resultat de l’exposició pública i les al·legacions efectuades en aquest tràmit”.
7. La Comissió Permanent de la CBMA en sessió de dia 14 d’octubre de 2008 va acordar la suspensió de l’avaluació de les determinacions del Pla Especial de l’ART diferida núm. 11,1 del PTM, Inca. dins l’àmbit afectat, fins que s’emeti per part del Consell de Mallorca informe en el què es pronunciï sobre la viabilitat de la tramitació del referit pla.
8. EL Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (en davant CMAIB) en sessió de 6 de novembre de 2009 va acordar:
“no emetre informe fins que es presenti la següent documentació:
1. Delimitació real de l’ART d’acord amb els límits de l’autopista ja executada i l’APT corresponent.
2. Detallar quines són les actuacions d’esponjament que es duran a terme en el casc antic que poden possibilitar l’existència de places residencials dins l’ART.
3. Estudi d’alternatives de zonificació dels nous sectors urbanitzables (6, 7, 9 i 10) des de el punt de vista ambiental i justificació de l’alternativa proposada.
4. Avaluació de l’impacte sobre el transport, tant públic com privat: estudiar la necessitat de modificar el recorregut del transport públic, quantificar aproximadament la necessitat d’aparcaments en funció dels usos dels diferents sectors proposats, etc. El Pla de Mobilitat redactat al municipi podria servir si s’ha inclòs l’àmbit de l’ART.
5. Completar el Projecte d’Intervenció Paisatgística en el sentit de preveure els efectes que es produiran sobre el paisatge amb l’execució del Pla proposat o d’un altre Pla que es pogués proposar de resultes de l’Estudi Paisatgístic. També s’han de proposar mesures protectores, correctores o compensatòries per tal d’integrar les noves construccions a la pròpia façana (tipologia construccions, zones verdes associades, limitació d’altures, etc.).
6. Estudi de viabilitat del projecte paisatgístic i una planificació de la despesa econòmica.
7. Annex a la Memòria ambiental que analitzi la previsió dels impactes significatius de l’aplicació del pla o programa.
8. A la memòria ambiental també s’han d’especificar les determinacions finals, que han resultat del propi procediment de la AAE, que s’hagin d’incorporar al Pla Especial, incorporant també les que hagin resultat del Pla de Mobilitat.
9. Certificat amb el resultat de l’exposició pública i les al·legacions efectuades en aquest tràmit.
10. Acreditació del compliment de l’art. 50.2 del PHIB respecte de la xarxa separativa per a la recollida de les aigües pluvials i residuals”.
9. El Ple de la CMAIB en sessió de 26 de juliol de 2013 va acordar, no emetre informe en relació a la Memòria Ambiental del Pla Especial de l’ART Diferida 11.1 del municipi d’Inca, fins que s’esmenin les deficiències esmentades en els atesos anteriors.
10. El Ple de la CMAIB en sessió de 30 de juny de 2015 va acordar:
a) “NO EMETRE INFORME sobre la conformitat o no de la memòria ambiental del Pla Especial ART Diferida 11.1 Inca fins que es presenti a l’òrgan ambiental un text refós que ha d’incloure:
a. L’anàlisi dels impactes del Pla Especial i no fase de construcció i a la fase d’ús.
b. Les determinacions finals que abans s’incloïen i que ara no s’indiquen (ex: rec de les zones verdes amb aigües depurades). A més s’han de redactar de tal manera que suposin la incorporació i/o modificació de la normativa del Pla Especial.
A més s’haurà de comptar amb els informes de l’administració hidrològica sobre la disponibilitat d’aigua potable, en quantitat i qualitat, i suficiència de la capacitat de la xarxa de sanejament i depuració, en relació amb la població prevista a les actuacions d’urbanització que es proposen. (art. 89 de la Llei 11/2006, d’AIA i AAE de les Illes Balears).
Es recomana que l’Ajuntament d’Inca estudiï la conveniència o no de sotmetre novament a exposició pública la documentació, en el cas que es consideri que la documentació exposada al públic (BOIB de data 18/08/2007) no compleix amb el que disposa l’article 87 de la Llei 11/2006, d’AIA i AAE de les Illes Balears”.
11. El 15 de març de 2016 (RE CMAAiP núm. 5470, SAA núm. 287) l’Ajuntament d’Inca remet ofici a la CMAIB pel qual comunica el desistiment/renúncia de l’expedient.
Fonaments de dret
1. L'article 87 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, contempla la resolució com una de les formes que posa fi a un procediment administratiu. També estableix el desistiment com una de les formes que posa fi a un procediment.
2. L'article 90 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que en tot interessat podrà desistir de la seva sol·licitud, o quant no estigui prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.
3. L'article 91.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que l'administració acceptarà el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment, tret que havent-se personat al mateix tercers interessats, instessin aquests la seva continuació.
4. L'Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de data 30/10/2015 de delegació de competències del Ple en el seu President (1.a. Tenir per desistit al promotor d'un projecte, pla o programa per manca d'esmena de deficiències o aportació de documentació en el termini concedit a l'efecte, previ informe jurídic). BOIB núm.168 de 14/11/2015.
Per tot això, i vist l’informe jurídic i proposta de resolució de dia d’avui, dict la següent
Resolució
1. Acceptar el desistiment de la petició de l'Ajuntament d’Inca.
2. Arxivar l'expedient núm.2073/2007 relatiu al Pla Especial de l’ART diferida 11.1 del Pla territorial insular de Mallorca. TM Inca.
3. Notificar aquesta Resolució a l'òrgan promotor de la tramitació ambiental.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució – que exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 28 d’abril de 2016
El President de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias