Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 4860
Consell Executiu. Aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del Consell Insular de Menorca a les agrupacions de defensa sanitària de Menorca i aprovació de la convocatòria de 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 18.4.2016, adopta els acords següents:

Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera a les agrupacions de defensa sanitària de Menorca, i els seus annexos, que s'adjunten.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent al període comprès entre la data de presentació de les sol·licituds i dia 30 de novembre de 2016, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall

Partida

Quantia màxima

6.41240.4890047 Control sanitari ADS

65.000 €

L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) La instrucció d'aquesta convocatòria correspondrà a la veterinària del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del Consell Insular de Menorca, Gemma Sintes Coll.

Tercer.- L'efectivitat de la convocatòria d'ajuts quedarà condicionada a la publicació del número de registre de la sol·licitud d'exempció en la pàgina web de la Direcció d'Agricultura i Desenvolupament Rural de la Comissió Europea, en compliment dels articles 14 RD 81/2015 i 9.1 del Reglament 702/2014.

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT I RESERVA DE BIOSFERA DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES AGRUPACIONS DE DEFENSA SANITARIA DE MENORCA

1. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte compensar el cost, des de la data de presentació de les sol·licituds fins al 30 de novembre de 2016, de les actuacions de vigilància, eradicació i control de malalties dels animals incloses en els programes sanitaris i zootècnics de les agrupacions de defensa sanitària ramadera (ADS) d’oví i boví de l’illa de Menorca aprovats per la Direcció General de Medi Rural i Marí del Govern de les Illes Balears.

Aquestes ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (CE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. També es tindran en compte les previsions previstes en el Reial decret 81/2015, de 13 de febrer, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes, que constitueix normativa bàsica, d'acord amb la disposició final primera de l'esmentada disposició.

2. Finalitat

La finalitat dels ajuts és aconseguir, mitjançant la posada en pràctica d'un programa sanitari comú, la millora sanitària i productiva de les explotacions ramaderes.

3. Finançament i import màxim

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. Activitats subvencionables, requisits i condicions

1. Poden ser subvencionables les despeses següents, derivades de les actuacions relacionades amb la realització, per part de les ADS, dels programes i les actuacions sanitàries comunes en relació amb les malalties que es recullen en la llista de malalties d'animals de l'Organització Mundial de la Sanitat Animal (OIE) o les malalties dels animals i zoonosis enumerades en els annexos I i II del Reglament (UE) núm. 652/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, del Parlament Europeu, i del Consell, de 25 de maig de 2014, pel qual s’estableixen disposicions per a la gestió de les despeses relatives a la cadena alimentària, la salut animal i el benestar dels animals i relatives a la fitosanitat i als animals de reproducció vegetal; es modifiquen les directrius 98/56/CE, 2000/29/CE i 2008/90/CE del Consell, els reglaments (CE) núm. 178/2002, (CE) núm. 882/2004, (CE) núm. 396/2005 i (CE) núm. 1107/2009 del Parlament Europeu i del Consell, i la Directiva 2009/128/CE del Parlament Europeu i del Consell, i es deroguen les decisions 66/399/CEE, 76/894/CEE i 2009/470/CE del Consell (article 4 de l'RD 81/2015, de 13 de febrer, pel quals s'estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes):

a) Controls sanitaris, proves diagnòstiques, anàlisis de laboratori o altres mesures de detecció de malalties dels animals, incloses les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS.

b) Compra i administració de vacunes, medicaments veterinaris, biocides o altres productes zoosanitaris, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions.

c) Sacrifici d'animals quan estiguin malalts o se sospiti que puguin estar-ho, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions.

d) Les despeses de destrucció de productes d’origen animal i la neteja i desinfecció de l’explotació i de l’equip, incloses les de l’actuació professional dels veterinaris de l’ADS.

2. Queden excloses de subvenció les despeses derivades de l’actuació professional dels veterinaris de les ADS en la presa de mostres o la realització de diagnòstics en el marc dels programes nacionals d’eradicació de malalties dels animals que rebin cofinançament de la Unió Europea.

De l'import màxim dels costs o les pèrdues que donen dret a l'ajuda s'han de deduir els imports rebuts d'acord amb règims d'assegurança (art. 4.2 RD 81/2015).

3. Són objecte de subvenció les despeses realitzades des de la data de presentació de les sol·licituds fins al 30 de novembre de 2016.

4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000 € en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de sol·licitar com mínim tres ofertes de proveïdors diferents amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o l'ofereixin, o quan la despesa s'hagi realitzat abans de presentar la sol·licitud de subvenció, quan així s'hagi establert. S’ha de justificar que el preu pagat pel servei no és superior al preu de mercat.

5. L’IVA no es pot subvencionar, llevat de quan no sigui recuperable pel beneficiari (art. 4.3 RD 81/2015).

5. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases i sens perjudici del que estableix el punt 4.2 d'aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas el límit del 100 % de l'import total de l'activitat objecte de subvenció, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts que, amb la mateixa finalitat, pugui rebre el beneficiari de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, nacional o internacional.

3. L'import de l'ajuda en cap cas pot superar, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacional, el cost total de l'activitat objecte de subvenció, ni els límits establerts en l'art. 26.11 del Reglament (CE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

4. L'obtenció concurrent d'ajudes atorgades per la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics i privats, nacionals o internacionals, o de pagaments de règims d'assegurança que cobreixin el mateix objecte o finalitats d'aquests ajuts, quan l'import total de les subvencions percebudes per cada beneficiari superi el cost de tota l'activitat subvencionable que s'hagi de desenvolupar, donarà lloc a la reducció proporcional que correspongui en l'import de les subvencions regulades en aquesta convocatòria, fins ajustar-se a aquest límit. Si, a més, la suma de les subvencions suposa una intensitat de l'ajuda superior als percentatges màxims establerts en l'article 7 del Reial decret 81/2015 o en la normativa estatal o comunitària aplicables, es reduirà fins al límit esmentat.

6. Requisits dels beneficiaris

1. Poden tenir la consideració de beneficiaris directes i demanar la subvenció les ADS de l’illa de Menorca integrades per productors que compleixin, a més dels requisits del punt 2 d'aquest apartat, i els següents:

a) Que, amb anterioritat a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, estiguin legalment constituïdes i reconegudes de conformitat amb el que s'estableix en el marc del que preveu el Reial decret 842/2011, de 17 de juny (BOE núm. 168, de 14 de juliol de 2011), l'Ordre del conseller d'Agricultura i Pesca, de 26 de maig de 1992, per la qual es regulen les Agrupacions de Defensa Sanitària ramaderes de les Illes Balears, que va ser modificada mitjançant l'Ordre de 3 de juliol de 2001 i complementada mitjançant l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 16 de març de 2007.

b) Que estiguin inscrites en el Registre Nacional d'Agrupacions de Defensa Ramadera.

c) Que disposin d’un programa sanitari aprovat, abans de la concessió de l’ajuda, per la Direcció General de Medi Rural i Marí del Govern de les Illes Balears, amb el contingut mínim que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 16 de març de 2007 segons l’espècie animal.

2. Poden ser beneficiaris finals de les ajudes previstes en aquesta resolució les petites i mitjanes explotacions agràries integrades en una de les agrupacions de defensa sanitària ramadera (ADS) de Menorcai que compleixin els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular de Menorca.

b) Que siguin titulars d'explotacions ramaderes en activitat i que les explotacions tenguin la condició de piime, d'acord amb l'annex I del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

c) Que l'explotació estigui inscrita en el Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA)

d) Que les explotacions no estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

e) Que no es tracti d’una empresa en crisi tal com es defineix a l’article 2 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d’empresa en crisi, d’acord amb les directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d’empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014/C249/01 de la Comissió de 31 de juliol de 2014)

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. De conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquestes bases, les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals.

5. A més dels requisits establerts en els punts anteriors, han de complir els requisits prevists en el Reial decret 81/2015, de 13 de febrer, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramadera, així com els establerts em la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a) Si és persona física, còpia acarada del NIF o DNI del sol·licitant.

b) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona.

c) Còpia acarada del NIF o DNI del representant.

d) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

e) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar un certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.

f) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) i/o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

g) Declaració responsable, signada pel sol·licitant o pel seu representant legal, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques que es recullen en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l’article 13 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, Llei general de subvencions, el model de la qual s’adjunta com a annex II d’aquestes bases.

h) Declaració responsable, signada pel sol·licitant o pel seu representant legal, relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat. Annex III.

i) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (vegeu annex I). La comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular es comprovarà d'ofici.

j) Si pertoca, document acreditatiu en què consti que l’organització està exempta de presentar la liquidació per l’import sobre el valor afegit.

k) Document de designació de compte bancari del beneficiari, segons el model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

Documentació específica

l) Programari sanitari per a la campanya 2016, aprovat abans de la concessió de l'ajut per la Direcció General de Medi Rural i Marí del Govern de les Illes Balears amb el contingut mínim que estableix l'Ordre esmentada de la consellera d'Agricultura i Pesca de 16 de març de 2007 segons de l'espècie animal.

m) Indicació de com està previst fer la difusió de l'ajut rebut pel CIM.

n) Pressupost detallat de les despeses i els ingressos prevists per al compliment efectiu del programa per al qual se sol·licita l'ajuda. El pressupost l'ha d'elaborar el veterinari de l'ADS o el cap dels veterinaris, si n'hi hagués més d'un, i l'ha de signar el president de l'ADS. Si l'ADS sol·licita altres ajudes per a la mateixa finalitat, al pressupost detallat s'han de separar les despeses que seran subvencionables per a cada entitat.

o) Pressupost actualitzat del període per al qual se sol·licita la subvenció.

p) Relació de ramaders que constitueixen l'ADS en el moment de la sol·licitud i dels codis d'explotació d'acord amb l'article 5 del Reial decret 479/2004, de 26 de març, pel qual s'estableix i es regula el Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA).

q) Certificat emès pel secretari de l’agrupació que acrediti l’aportació econòmica realitzada pels ramaders que constitueixen l’ADS durant el període per al qual es sol·licita la subvenció.

r) Documentació que acrediti la condició de pime de les explotacions integrades en l'ADS, que pot consistir en una declaració responsable dels titulars de l'explotació i s'ha d'ajustar al contingut d'aquestes bases. (Annex V) .

s) Documentació acreditativa, de cada una de les explotacions integrades en l'ADS, d'estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular. El sol·licitant pot substituir aquests certificats per una declaració de responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida en la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB). (Annex V)

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, d i k en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de quinze hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició d'acord amb l’article 71 de la Llei 30/92, de 26 de novembre.

 

8. Criteris que es tindran en compte per a la concessió dels d’ajuts i Determinació de l’import de la subvenció

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s’atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats a la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Si el total de l’ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits, i segons el següent (segons l'article 6 de l'RD 81/2015, de 13 de febrer, pel que s'estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramadera):

a) Percentatge d’explotacions en relació amb el màxim de Menorca:

-ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes > 90 % : 25 punts

-ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 60-90 % : 20 punts

-ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 30-59 % : 15 punts

-ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes < 30 % : 10 punts

b) Percentatge de reproductores en relació al màxim de Menorca:

-ADS amb nombre de reproductores > 90 % : 25 punts

-ADS amb nombre de reproductores entre 60-90 % : 20 punts

-ADS amb nombre de reproductores entre 30-59 % : 15 punts

-ADS amb nombre de reproductores < 30 % : 10 punts

c) Nombre de veterinaris: 3 punts per veterinari, amb un màxim de 15 punts.

La subvenció que correspon a cada ADS es calcularà sumant els punts obtinguts en els apartats anteriors i aplicant la següent taula de relació entre puntuació i import.

-Per més de 20 punts en un apartat: 15.000€

-Per entre 15 i 20 punts en un apartat: 12.500 €

-Per 10 punts en un apartat: 10.000 €

-Per 5 punts: 5.000 €

-Per menys de 5 punts: 2.500 €

1. L’import màxim que pot rebre una ADS és de 45.000 €.

2. Per calcular la subvenció s’han de tenir en compte les explotacions i els censos de reproductores d’aquestes explotacions de cada ADS declarats en el Registre General d’Explotacions Ramaderes (REGA). (Es comprovarà el cens de reproductores el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds).

3. El conjunt de tots els ajuts individuals no pot superar l’import de la convocatòria.

9. Comissió avaluadora dels ajuts

1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.

2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajut, que han d’anar acompanyats d’un informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.

3. La Comissió Avaluadora estarà integrada per persones que compleixin els criteris de competència professional i experiència. La seva composició serà la següent:

- President: el conseller executiu de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

-el director de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

-el veterinari del departament ubicat a Sa Granja

-el tècnic agrícola de la seu del CIM

-la tècnica mitjana de gestió del departament

4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president, del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.

10. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La instrucció correspondrà a un funcionari del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Prèviament a la tramitació de la concessió d'aquest ajut, la instrucció ha de comprovar que l'ajut és compatible amb altres ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu, cap del departament, n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

11. Abonament dels ajuts

Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

En el moment del pagament el beneficiari haurà d'acreditar que està al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i amb les seves obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'han de regir pel que estableix la base 6. No obstant, l'entitat beneficiària pot susbstituir els certificats que s'hi assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida en la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB)

12. Justificació de les despeses

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar la totalitat del projecte presentat a la convocatòria abans de dia 3 de desembre de l’any en curs.

2. Per tal de justificar l’ajut s’ha de presentar la documentació següent:

a) Compte justificatiu simplificat:

-Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

-Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV)

b) Liquidació del pressupost en la data de justificació.

c) Justificació de l’elecció entre les ofertes presentades.

3. En el cas de rebre qualsevol subvenció pública, s’han de lliurar els justificants de la subvenció rebuda i els conceptes pels quals s’ha rebut.

4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

5. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es procedirà a la reducció proporcional de la subvenció concedida.

6. Són despeses subvencionables les efectivament pagades abans que finalitzi el termini de justificació dels ajuts.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

13. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades.

b) Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO en la realització de les activitats subvencionades.

c) Dur a terme el programa sanitari comú, i la millora sanitària i productiva de les explotacions ramaderes.

d) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

e) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi.

f) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions establerts a aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

i) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

j) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

k) Acreditar, quan el Consell Insular ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.

14. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de graduació de possibles incompliment.

1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions que es recullen en aquestes bases; incorre en alguna de les causes de l'article 37 de l'LGS, o altera les condicions, els aspectes o les característiques rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajut, l'òrgan competent ha de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret al cobrament o, l'haurà de reintegrar.

D'acord amb l'establert respecte a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

2. Amb caràcter general, en cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència es regeixen el que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest s'ha degut a actuacions doloses o negligents, i si hi ha hagut bona o mala fe. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

4. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

5. Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut i, consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del criteri de gradació següent:

a) En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presenta deficiències perquè sigui inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases o per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable, l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.

b) En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.

c) Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

6. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte, superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

7. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

8. L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

15. Infraccions i sancions

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableixen el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el títol IV de la Llei 38/2002, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu, pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

-Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

-Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)

-Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003

-Reglament (CE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea

-Reial decret 81/2015, de 13 de febrer, pel qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramadera (BOE núm. 50 de 27 de febrer de 2015)

-Llei 8/2003, de sanitat animal, de 24 d'abril (BOE núm. 99 de 25 d'abril de 2003)

-Reial decret 842/2011, de 17 de juny, pel qual s'estableix la normativa bàsica de les associacions de defensa sanitària ramaderes, i es crea i es regula el seu registre

  • Annex I: Sol·licitud de participació en la convocatòria d'ajuts (consta en l'exedient)
  • Annex II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)
  • Annex III: Declaració responsable altres ajuts rebuts (consta en l'expedient)
  • Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del CIM a l'ADS per a l'any 2016 (consta en l'expedient)
  • Annex V: Declaració responsable (consta en l'expedient)

      

Maó, 27 d'abril de 2016

    

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón