Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 4479
Aprovació definitiva Reglament de funcionament intern dels Consells Sectorials
Versió PDF
El Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària celebrada el dia 25.02.16 va aprovar provisionalment el Reglament de funcionament intern dels Consells Sectorials.
En el BOIB núm. 33 de dia 12.03.16 es publica l’anunci de l’esmentada aprovació.
Atès que durant el període establert a l’efecte no s’han presentat al·legacions, l’esmentat Reglament s’entén aprovat definitivament.
Atès a la legislació vigent, es publica íntegrament el Reglament indicat:
REGLAMENT DE FUNCIONAMENT INTERN DELS CONSELLS SECTORIALS
Article 1
Els Consells Sectorials són l’òrgan de participació i debat de tots els assumptes relacionats amb cada consell.
Article 2
Els Consells tindran competència per proposar a la corporació municipal, mitjançant els seus òrgans de representació política, aquells temes o projectes que consideri oportuns i que puguin suposar una millora per a les diverses àrees de gestió.
Article 3
Els Consells Sectorials estan constituït per:
- President: Sr/a. Batle/essa de Sant Lluís o persona en qui delegui.
- Vice-president Primer: membre de la ciutadania elegits a la primera reunió entre membres no polítics
- Vice-president Segon: membre de la ciutadania elegits a la primera reunió entre membres no polítics
- Secretari: actuarà de secretari, amb veu però sense vot, el secretari de la Comissió Informativa pertinent, o persona en qui delegui.
- Vocals:
o Un representant de cadascun dels partits polítics i sindicats que comptin amb agrupació a Sant Lluís. En el cas de coalicions o agrupacions d’electors, per defecte es prioritzaran aquestes últimes per sobre dels partits que en formen part o li donen suport explícit
o Un representant de cadascuna de les associacions, agrupacions o altres tipus de persones jurídiques, d’àmbit local o insular (sempre i quan realitzin part de la seva activitat dins Sant Lluís) i que la seva activitat estigui relacionada amb la temàtica del consell sectorial.
Article 4
Funcions del Consell Sectorial Municipals:
a) Presentar iniciatives, propostes o suggeriments a l’Ajuntament, per tractar-ne a les comissions informatives corresponents.
b) Debatre el programa anual d’actuacions i el pressupost de l’àrea pertinent.
c) Ser informat dels acords adoptats per la Comissió de Govern i el Ple de l’Ajuntament respecte d’aquells temes d’interès per a cada consell sectorial creat.
d) Participar en el seguiment de la gestió municipal de cada àrea pertinent.
e) Qualsevol altre assumpte que redundi i tingui especial interès pels diferents consells.
Article 5
Funcions dels membres dels Consells.
Correspon a la Presidència del Consell:
a) Convocar, presidir i aixecar les sessions, així com dirigir els debats.
b) La representació legal de cada consell Sectorial Municipal.
c) Elaborar l’ordre del dia.
d) Resoldre, en cas d’empat, amb vot de qualitat.
Correspon als Vicepresidents del Consell Sectorial:
a) Substituir, per ordre de nomenament, el president en el cas de vacances, absències, malaltia o qualsevol altra circumstància que impossibiliti l’exercici de les seves atribucions.
Correspon als vocals del Consell Sectorial:
a) Sol·licitar informació i documentació sobre qualsevol matèria o intervenció que afecti el camp d’actuació del Consell Sectorial.
b) Formular propostes a l’Ajuntament sobre els problemes i assumptes que els afectin.
El secretari del Consell ha de comunicar als membres la convocatòria de cada sessió amb un mínim de deu dies d’antelació per a les sessions ordinàries i de dos dies per a les extraordinàries.
A fi de facilitar les funcions del Consell, els membres hauran de comunicar al secretari el seu domicili a afectes de comunicacions i notificacions.
Prèviament s’haurà de remetre a cadascun dels membres del Consell una còpia de la sessió anterior.
Article 6
Els acords del Consells Sectorials s’han d’adoptar per majoria simple dels membres presents i seran traslladats a la corporació municipal a efectes de la tramitació, si n’és el cas, de l’oportú expedient, fent-hi constar el sentit de vot dels participants.
Article 7
Els Consells sectorial es reuniran de manera ordinària semestralment establint el seu calendari a la primera reunió convocada. Es celebrarà sessió extraordinària sempre que ho disposi el President, o ho sol·liciti la quarta part del membres que composen el Consell.
Article 8
Per a tots els casos que aquí no es preveuen, caldrà ajustar-se a les disposicions del Reglament de participació ciutadana de l’Ajuntament de Sant Lluís i, si escau, al Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals.
DISPOSICIÓ FINAL
El present Reglament entrarà en vigor i començarà a aplicar-se l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB; serà vigent fins que s’acordi modificar-lo derogar-lo.
Sant Lluís, 22 d’abril de 2016
La Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís
M. Montserrat Morlà Subirats