Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 4410
Resolució d’al·legacions i modificació del Pla d’actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme pels anys 2016 i 2017 del municipi de Sant Josep de sa Talaia publicat en el BOIB núm. 42 de 02 d’abril de 2016
Versió PDF
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en sessió celebrada en data 20 d’abril, per unanimitat, acordà:
Resoldre les al.legacions presentades en termini concedit.
Aprovar el Plà d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2016 i 2017, modificat amb base a les mateixes.
Publicar el present Pla al BOIB, al tauler d’anuncis de l’Ajuntament, a la web municipal i anunciar la seva publicació a un diari d’ambit Insular.
“PLA D'ACTUACIÓ EN TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2016 I 2017 DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector a l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.
En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran manera pel marcat component estacional de la demanda turística d'Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat sobretot en les últimes temporades estivals un creixent augment de l'oferta il·legal de transport de viatgers, que, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de la illa i produeix altres distorsions, com per exemple l'afectació de la seguretat viària.
La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de la seva competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les illes, ja va habilitar per a anys successius, mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, la possibilitat d'atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme al Consell Insular d’Eivissa, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estivala la illa d'Eivissa
Mitjançant l'aprovació del Decret llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a la illa d'Eivissa, el govern autonòmic va habilitar als ajuntaments de la illa d'Eivissa per concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter urgent fins que la Comunitat Autònoma no legislés en matèria de transports urbans.
Sobre la base d'aquesta habilitació legal, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia va aprovar un pla d'actuació en aquesta matèria per als anys 2012 i 2013 i un altre per als anys 2014 i 2015.
De conformitat a la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei Orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014 de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears en l'article de les quals 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació en el servei d'auto-taxi.
La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'auto-taxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal indicant que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a les quals hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i altres condicions que es considerin adequades o necessàries.
En quant al nombre de llicències otorgables, atès l'estudi de necessitats de llicències municipals del servei de taxi elaborat en 2014 per l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en el qual, entre uns altres, s'analitza l'extensió del municipi, el creixement poblacional dels últims anys, nombre de places turístiques i l'oferta turística existent en el municipi es constata la necessitat de disposar de 104 llicències temporals durant els mesos estivals.
En relació al sistema d'adjudicació de les llicències temporals, com s'ha indicat anteriorment, la llei preveu el seu atorgament amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries, reservant-se per tant un major percentatge de llicències temporals a atorgar per als titulars de llicències ordinàries de taxi de Sant Josep de sa Talaia i establint-se un percentatge menor per a aquells assalariats que complint els requisits establerts en aquest Pla vulguin accedir a elles.
En definitiva, el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts juntament amb la persecució de l'intrusisme existent en el sector.
I.- Objecte del Pla d'actuació
El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible dels Illes Balearas, per als anys 2016 i 2017 amb possibilitat de prorrogar-se per un més.
La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps pel seu estacionalidad aplicable als dos anys de durada, que podrá prorrogar-se a un tercer si així s'acorda per la Corporació abans de la finalització del segon any.
El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa al control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).
L'obtenció d'una llicència temporal segons l'establert en el present pla no podrà ser causa d'exclusió en futurs procediments per a l'obtenció d'una llicència ordinària de taxi.
II.- Característiques de les llicències temporals.
Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, reuniran les característiques següents:
III. Determinació del nombre màxim d'autoritzacions.
El present pla d'actuació estableix un nombre màxim total de 104 autoritzacions otorgables, constituint-se un contingent de reserva per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.
El contingent de reserva estarà format, en el cas que hi hagi més sol·licituds que llicencies a atorgar, per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut.
IV. Procediment d'autorització.
1.- Inici.
Una vegada aprovat el present Pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de 10 dies naturals. Així mateix es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la web municipal www.santjosep.org l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions.
Tenint en compte la necessària posada en servei de les llicència objecto de licitació amb efectes 1 de juny, l'expedient licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides en l'art. 112 del TRLCSP.
De conformitat amb el que es disposa en l'art. 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, se sotmetrà a exposició pública per termini de cinc dies naturals el present pla, simultàniament a l'inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el plec se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi d'aquest termini a partir de l'endemà al de la resolució de les reclamacions.
Els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:
1.Requisits:
1.1. Ser persona física o jurídica
1.2. Complir amb les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent.
1.3. Disposar del permís de conduir classe B o superior i del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en vigor i compliment de la resta de requisits que assenyali l'ordenança reguladora del servei d'auto-taxi de Sant Josep de sa Talaia
1.4. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i complir amb l'obligació de l'explotació personal de la llicència, la plena i exclusiva dedicació i la incompatibilitat amb una altra professió, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle per part del titular de la llicència i no la seva gestió.
1.5. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.
1.6. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat que segueix. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb excepció de la jubilació contributiva.
1.7 Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1., 1.2. i 1.3. anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de taxi de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia almenys durant trenta mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies, així com haver realitzat aquest treball durant almenys 2 mesos de l'any 2015.
Es consideraran assalariats aquells casos en els quals no s'hagi formalitzat un contracte laboral per tractar-se d'un autònom en “règim familiar".
2. Sol·licituds i documentació a presentar.
2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l'alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit en l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).
En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.
La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clausulas del present Pla.
Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar-ho a la corporació mitjançant fax al número 971 800 221 o correu electrònic (obres@santjosep.org) dins del mateix dia.
Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. Transcorreguts, no obstant això, l'anterior, tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per part de l'Ajuntament, aquesta no s'admetrà.
També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits en elles establerts, sempre que tinguin entrada en les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.
2.2. Cada sol·licitant presentarà la següent documentació
a) Document Nacional d'Identitat i, si és el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les seves fotocòpies degudament autenticades.
b) Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en el present pla regulador.
c) Declaració responsable de no estar inculpat el licitador en les prohibicions per contractar recollides en l'article 60 delTRLCSP.
d) Certificats acreditatius de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i, en particular amb l'Ajuntament de Sant Josep, imposades per les disposicions vigents, amb una antiguitat màxima de 6 mesos. La prova d'aquesta circumstància podrà fer-se per qualsevol dels mitjans indicats en la normativa de desenvolupament del TRLCSP.
e) Certificat expedit per la Prefectura provincial de trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària. En cas de no tenir emès aquest certificat a temps per a la presentació de sol·licituds els interessats hauran d'aportar la sol·licitud de la cita (acreditant que s'han demanat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de documentació) i una declaració jurada que no ha estat sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària.
f) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a l'establert en el present pla regulador.
g) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del transport.
h) Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació que li correspongui conforme a l'establert a l'apartat 7 del present Pla. (Annexos II i III).
i) Permís municipal de conductor expedit per l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia
j) Indicació del mail o fax a l'efecte de notificacions quan escaigui.
k) Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.
En el cas de conductors assalariats, hauran d'aportar a més documentació:
l) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment el compliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.
m) Declaració responsable en la qual indiquin l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual comptin i a la qual hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i nombres de llicència on s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dates d'inici i finalització dels Serveis. (Conforme al model previst en l'Annex III d'aquest plec).
Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions és determina que el sol·licitant que falsegés la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament d'autoritzacions temporals.
Les persones que, com a titulars d'una llicència de taxi en el municipi de Sant Josep de sa Talaia, optin a la llicència temporal hauran de fer constar en la seva sol·licitud el número de llicència que són titulars. Pel que fa al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-s'en tal circumstància hauran de presentar certificat acreditatiu negatiu emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Els qui hagin optat per la modalitat de jubilació contributiva, hauran d'aportar certificat acreditatiu de tal extrem.
3. Esmena de deficiències
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.
A tals efectes l'Ajuntament exposarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que éstrobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.
L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.
Transcorregut aquest termini sense esmenar els deficiències que anassin trobades, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.
4. Llista provisional d'admesos
En cas de no existir deficiències a esmenar o, esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la página web.
Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè els interessats puguin, si és el cas, al.legar el que al seu dret convingui.
5. Llista definitiva d'admesos
Transcorregut el termini per a la presentació d'a el·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes els mateixes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
Aquesta llista classificarà als admesos en dos grups (titulars i assalariats) segons el que és disposa a continuació i assenyalarà dia, hora i lloc en què és durà a terme el sorteig per a l'adjudicació dels llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de posibles adjudicataris.
6. Classificació dels sol·licitants admesos.
El procediment per a l'adjudicació dels autoritzacions estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:
- "Titulars": titulars de llicència municipal de taxi (categoria A).
- "Assalariats": assalariats del sector del taxi (categoria B).
El procediment d'adjudicació és regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B). En aquesta línia, s'estableix un contingent de reserva atorgament de llicències a favor dels titulars d'un 65%, la qual cosa és tradueix en un total de 68 de llicències temporals a atorgar a favor dels titulars de llicències ordinàries. Els 36 llicències restants (35% del número total) s'atorgaran a assalariats de llicències de taxi del municipi de Sant Josep de sa Talaia que compleixin els requisits prevists en el present Pla regulador, conforme al previst a l'apartat següent.
Per al supòsit que és presentin més sol·licituds que numero de llicències a atorgar, sempre i quant es compleixin els requisits, és constituirà un contingent de reserva al que poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per els sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades conforme a la puntuació obtinguda conformement als criteris d'adjudicació que a l'apartat següents es descriu.
7. Adjudicació de les autoritzacions temporals.
Les llicències temporals s'atorguessin a aquells sol·licitants que obtinguin una major puntuació atenent als següents criteris:
Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'auto-taxi de Sant Josep de sa Talaia (màxim 17 punts).
S'atorgarà la puntuació atenent als següents criteris:
- No haver tingut prèviament autorització estacional: 5 punts.
- Haver tingut autorització estacional durant els anys 2012-2013 (però no durant els anys 2014-2015): 2’5 punts
- Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en el municipi de Sant Josep de sa Talaia: 0,5 punts per cada any d'antiguitat amb un màxim de 5 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
- Aportació de vehicle de dos anys o menys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 5 punts.
- Aportació d'un vehicle de cinc anys o menys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 2,5 punts.
- Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 2 punts.
En cas d'empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorga, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.
Categoria B: Assalariats (màxim 17 punts)
S'atorgarà la puntuació atenent als següents criteris:
- No haver tingut mai autorització estacional: 3 punts
- Haver tingut autorització estacional durant els anys 2012-2013 (però no durant els anys 2014-2015): 1’5 punts
- Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en el municipi de Sant Josep de sa Talaia com a conductors assalariats dels titulars de llicències d'acte-taxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de Conductor expedit per l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social. 0,45 punts per cada any d'antiguitat amb un màxim de 9 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
La citada continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandona la professió de conductor assalariat del taxi per termini igual o superior a sis mesos.
No es considerarà interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en els quals el sol·licitant es trobi en situació legal de desocupació derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal. En tals situacions i a l'efecte de calcular l'antiguitat es computarà el temps de permanència en aquestes circumstàncies, sent el màxim del còmput per a la situació legal de desocupació de dos anys.
L'antiguitat en la condició de conductor assalariat del taxi els períodes en què s'hagi exercit aquesta activitat a temps parcial, es computarà en el percentatge corresponent, sempre que no es realitzi cap altra activitat.
No es computaran els períodes en els quals s'hagi compatibilitzat l'acompliment de l'activitat d'assalariat a temps parcial en el sector del taxi amb l'acompliment d'una altra professió (ja sigui cotitzant en el Règim General de la Seguretat Social o en el Règim Especial de Treballadors Autònoms) lloc que s'entén perduda l'exclusivitat.
L'antiguitat podrà acreditar-se per qualsevol mitjà admissible en Dret.
- Aportació de vehicle de dos anys o menys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 3 punts.
- Aportació d'un vehicle de cinc anys o menys d'antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 1,5
- Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit: 2 punts.
En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.
8.- Aprovació de la llista ordenada.
La Corporació aprovarà mitjançant Resolució de la regidoria delegada en matèria de taxis, la llista ordenada per classes, que s'exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, atorgant un termini per cumplir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.
La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de la llicència temporal, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.
9. Documentació a presentar per a l'adjudicació.
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal estarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, abans de les dates següents:
- Termini màxim per a la realització del dipòsit (apartat 7.1 següent): Deu dies naturals després de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de la resolució d'adjudicació.
- La resta de documentació (apartats 7.2. a 7.5), haurà d'aportar-se abans del dia 15 de maig de cada any de vigència.
9.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500 €) en la Tresoreria de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que respondrà en cas de:
- renúncia a l'obtenció de la llicència temporal definitiva.
- no presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament la llicència temporal.
- el no compliment de l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per a cada any o en els casos de substitució regulats a l'apartat V.
Transcorregut el període de vigència de la llicència temporal estacional per a la temporada 2016, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2017, o 2018 en cas de pròrroga, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per a la tornada del dipòsit.
9.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb pas a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima a la qual s'hagi compromès, podent aportar un vehicle amb una antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació; instal·lació d'aparell taxímetro, GPS, emissor-receptor de ràdio (o element de telecomunicació incorporat al vehicle), color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior i altres condicions exigibles en l'Ordenança municipal.
El vehicle haurà de portar en ambdues portes davanteres l'establert en relació a la identificació externa (banda transversal, franges, colors, etc.) en les mateixes condicions d'identificació que els vehicles emparats per la llicència municipal de taxi. Així mateix, haurà de portar en ambdues portes davanteres l'escut de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia inscrit en un rectangle de 10x10 centímetres, en model oficial amb les mesures exigides per l'Ajuntament en l'Ordenança municipal reguladora dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers abans esmentada. En l'altre costat de la banda transversal (o a baix de la franja horitzontal si escau), figuraran en color verd el nombre de llicència temporal assignat per l'Ajuntament. Començaran a comptar a partir de 1001 els vehicles dels adjudicataris de la categoria de “assalariats” d'acord amb la llista ordenada que s'aprovi i els titulars disposaran del mateix nombre de la seva llicència ordinària. En tots dos casos i més a baix haurà de figurar la llegenda "Taxi estacional", tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 125 punts d'ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30x15 cm.
La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen al present Pla regulador. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle a aquestes autoritzacions serà de 8 anys a comptar des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular d'Eivissa.
L'any 2017 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2016, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 8 anys comptats des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació, així com les condicions que van ser tingudes en compte per a l'adjudicació de la llicència temporal. L'any 2017 es podrà superar l'antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació abans d'aquesta data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2016.
9.3. Tenir assegurada de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de la llicència (els quatre mesos de 2016 i els quatre mesos de 2017,) la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei.
9.4. Acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i permís municipal de conductor.
9.5. Acreditació del pagament del cànon, en el moment de la presentació de la documentació per a l’adjudicació aportar el pagament de 1.000 euros i un segon pagament amb data màxima de trenta-u de juliol de 2016 de la resta del cànon.
10. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris
Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant.
La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2016, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.
1. Emissió de targeta de transports
Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin la concessió d'una llicència temporal rebran per part de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia una targeta de transports acreditativa del títol habilitante obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de la llicència temporal: una targeta que acrediti la vigència de la llicència durant els quatre mesos de l'any 2016 i una altra,emesa una vegada s'hagi comprovat per la Corporació el compliment dels requisits per a l'any 2017, que documentarà la vigència durant aquest any.
V.- Prestació del servei. Drets i obligacions
A. Desenvolupament de l'activitat.
1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal. No obstant això, poden donar-se suposats de substitució definitiva o temporal en els termes que es detallen a continuació:
- Substitució definitiva: En el supòsit que durant la prestació del servei el titular de la llicència temporal vulgui substituir el vehicle adscrit a la llicència temporal atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament, acreditant la disponibilitat d'un nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula i l'acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest Pla exigeix per a la concessió de llicències temporals.
A més, haurà d'acreditar-se mitjançant un certificat de la ITV la retirada de tots els distintius externs del vehicle original.
Comprovat l'anteriorment exposat, l'Ajuntament emetrà la resolució autoritzant la substitució.
- Substitució temporal: Excepcionalment es podrà accedir a una substitució temporal del vehicle adscrit a la llicència temporal otorgada en casos d'avaria o accident. En aquests supòsits, l'interessat haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament mitjançant una instància a la qual acompanyarà l'acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 9.2 i certificació del taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seva resolució.
En aquests casos excepcionals la substitució temporal no podrà tenir una vigència superior a 15 dies naturals, admetent-se que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el titular de la llicència temporal i que el vehicle de substitució temporal tingui una antiguitat superior a 8 anys. Transcorregut el termini màxim de 15 dies naturals per a la substitució temporal, el titular de la llicència haurà d'acreditar davant l'Ajuntament la retirada dels distintius externs del vehicle temporal dins del termini de 3 dies hàbils a explicar des de la finalització dels 15 dies naturals, sense que en cap cas es pugui simultanejar la prestació de tots dos vehicles.
Si el termini previst per a la resolució de l'avaria o l'accident fos superior a 15 dies naturals, el titular de la llicència temporal haurà d'acudir al procediment regulat per a la substitució definitiva del vehicle.
2. Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i hauran de comptar amb un o més conductors assalariats per garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest pla.
3. Tots els conductors hauran d'acreditar trobar-se en possessió (a més del permís de classe B o superior) del permís municipal de conducció.
4. Els titulars de les autoritzacions estacionals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.
5. Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació quant a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com en la legislació que resulti d'aplicació quant al temps màxim de conducció i descans per conductor.
Pel que fa a l'anterior, la prestació del servei no tindrà limitació horària.
6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i a acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del període pel qual s'atorga la llicència. Això, com ja s'ha dit, haurà de fer-se en 2016 de la mateixa manera que es farà al momento de l'extinció de la llicència bianual en 2017.
Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del corresponent torn de l'any 2016, s'emetrà un informe per part dels serveis competents de l'Ajuntament per procedir en finalitzar la temporada 2017 a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional.
No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2017) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació dels signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2016.
B. Règim tarifari.
En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que ho siguin per a les llicències de caràcter ordinari.
C. Règim sancionador.
L'incompliment per part del titular d'una llicència temporal de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de lescondicions exigides per a la seva obtenció determinaria el fet d'entendre que estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, per la qual cosa podrà ser sancionat d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L'incompliment del recollit en l'ordenança municipal abans citada determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'Ajuntament corresponent d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.
D. Revocació.
L'Ajuntament podrà revocar la llicència temporal, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, per l'incompliment de les condicions que van ser tingudes en compte com a criteri d'adjudicació o pel falsejament de les dades o documentació aportada al procediment d'autorització, si s'acredités tal extrem una vegada adjudicades les autoritzacions objecte del present pla i suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a la llicència i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol llicència temporal, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.
VI.- Pla d'inspeccions.
Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament en coordinació amb les forces i cossos de seguretat depenents dels diferents municipis i de l'Administració General de l'Estat i amb el serveis d'inspecció de Transports del Consell Insular d'Eivissa.
Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma (Mallorca) que resulti competent per repartiment, en el termini de dos mesos, explicats a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució, tot de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la jurisdicció.
b) El recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que ha dictat aquest acord en el termini següent de la notificació de la present resolució, tot de conformitat amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu davant l'òrgan jurisdiccional abans esmentat, en el termini de dos mesos, explicats a partir de l'endemà al de la recepció de la notificació de la desestimació del citat recurs. Una vegada transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició davant l'Ajuntament sense que s'hagi notificat la resolució, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
ANNEX I
INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD
Sr./a........................................................, amb DNI / CIF nº ..................... i domicili en ............................. al carrer ......................................................., ...................... codi postal ..................., telèfon n º. ..............................
EXPOSO:
Que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2016 i 2017 aprovat per Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per acord de data ............ (BOIB nº ....... de data .......) i que per aquest motiu
SOL·LICITO:
Poder participar en el procediment establert en l'esmentat Pla d'actuació per a la concessió d'una llicència temporal municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyalo (s'adjunta documentació acreditativa):
(Marqui la casella si escau)
( ) Autoritzo a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a sol·licitar la informació relativa al compliment de les obligacions fiscals al fet que es refereix l'apartat IV.2.3 del Pla. Sant Josep de sa Talaia, ......... de .................... de 2016,
Signatura...............................
ALCALDE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT SANT JOSEP DE SATALAIA
ANNEXO II
DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA PUNTUACIÓ TOTAL
Jo, …. D…… amb DNI… i domicili en…
Declaro sota la meva responsabilitat que la puntuació que em correspondria per a l'adjudicació d'una llicència temporal és la següent
(*La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que haurà d'emplenar, encas de ser adjudicatari, conforme a l'indicat a l'apartat 9 del present pla regulador)
|
Categoria A: Titular de llicències ordinàries de autotaxi |
Puntuació |
|---|---|
|
-No haver tengut previament autorització estacional: |
|
|
Haver tengut autorització estacional durant els anys 2012-2013 (però no durant els anys 2014-2015) |
|
|
Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi a Sant Josep de sa Talaia (0,5 punts per cada any, fins un màxim de 5) |
|
|
Aportació de vehicle de menys de 2 anys |
* |
|
Aportació de un vehicle de menys de cinc anys |
* |
|
Aportació d’un sistema de cobrament que facilite als usuarios el pagament del servicio metjançants tarjetes de crèdit |
* |
|
Categoría B: Assalariats |
Puntuació |
|
- No haver tengut previament autorització estacional |
|
|
Haver tengut autorització estacional durant els anys 2012-2013 (però no durant els anys 2014-2015) |
|
|
Per antiguitat com assalariat a Sant Josep de sa Talaia (0,45 punts per cada anys fins un maxim de 9) |
|
|
Aportació de vehícle de menys de 2 anys |
* |
|
Aportació d’un vehícle de menys de cinco anys |
* |
|
Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuarios el pagament del servei mitjançants targetes de crèdit |
* |
ANEXO III
(declaració responsable per el cómput de antiguitat)
La antiguitat es computarà a la data de la finalització de presentación de solicituts i unicament es computarà pels anys cumplits sense que es poguin tenir en compte la fracció o decimal que poguera resulta del esmentat cómput.
Yo… D. ….. … amb DNI… i domicili a ……….. T. M. de Sant Josep de sa Talaia,
Categoria A. Titulars :
Declaro baix la meva responsabilitat, que soc titular de la llicènica de taxi nº del servei d’auto-taxi del municipi de Sant Josep de sa Talaia, de de l’any comptan amb una antiguetat com a titular de anys.
Categoria B: Assalariats:.
Declaro baix la meva responsabilitat, que soc conductor assalaritat del servei de autotaxi del municipi de Sant Josep de sa Talaia, amb una antiguitat ininterrumpida acreditada de anys, per lo qual adjunto la sigüent relació:
|
Nº Llicència |
Titular de la Llicència |
Data Inici |
Data Fin |
Antiguitat |
|---|---|---|---|---|
Signar
ANNEXE IV
LLICÈNCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME
Nom i Cognoms del titular:
NIF
Matrícula del vehicle
Ayuntament de Sant Josep de sa Talaia
Número de llicència temporal;
Vigencia:
Concedida per la Resolució d’alcaldía en data, en aplicació del que es disposa en el pla regulador en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2016 i 2017 aprovat per acord de Junta de Govern de ......... de 2016 (BOIB nº. ...... de ... de ....... de 2016), en desenvolupament de la competència municipal prevista en l'article 53 .4 de la Llei 4/2014 de 28 de juny de 2014. CONDICIONS D'ÚS DE LA LLICÈNCIA
- La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal.
- Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i mitjançant la contractació d'uns o més conductors assalariats
- Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, sempre respectant l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació pel que fa al temps màxim de conducció i descans. En el cas d'existir restricció horària en la prestació del servei, aquest no podrà realitzar-se fora de les hores autoritzades pel respectiu Ajuntament.
- NOTA IMPORTANT: la caducitat de la llicència es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II.A del pla d'actuació)”
Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, d’acord amb allò establert en el article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú, recurs potestatiu de reposició en el termini d’1 mes des de la seva publicació en el BOIB o impugnar-se directament mitjançant recurs contenciós administratiu en el termini de 2 mesos des de la seva publicació en el BOIB.
Sant Josep de sa Talaia, 20 d’abril de 2016.
L’Alcalde,
Josep Marí Ribas.