Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 4378
Mitjantçant Decret d’Alcaldia núm. 2016-2004 de data 20/04/2016 s’acorda aprovar el següent: “Pla d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2016 i 2017”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjantçant   Decret d’Alcaldia núm. 2016-2004 de data  20/04/2016 s’acorda  aprovar el següent:

 “Pla d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2016 i 2017”

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.

En les temporades estivals dels últims anys, s’ha constatat que existeix una gran desproporció entre l’oferta d’aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran  part pel marcat component estacional de la demanda turística d’Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos d’estiu i, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l’any. Això ha provocat sobretot les últimes temporades estivals un creixent augment de l’oferta il·legal de transport de viatgers que, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de l’illa i produeix altres distorsions, com per exemple l’afectació de la seguretat viària.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de la seva competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les illes, va habilitar el Consell d’Eivissa, mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, per atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l'illa d'Eivissa.

Mitjançant l’aprovació del Decret Llei 1/2012, de 10 de febrer, de mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a l'illa d'Eivissa, el govern autonòmic va  habilitar els ajuntaments per concedir autoritzacions estacionals de taxi  amb caràcter d’urgència fins que la Comunitat Autònoma no legislés en matèria de transports urbans.

Mitjançant dita habilitació legal, l’Ajuntament d’Eivissa va aprovar un  Pla d'actuació municipal en aquesta matèria  per als anys 2012 i 2013 i un altre per als anys 2014 i 2015.

De conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l’article 48 de la Llei orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat  sostenible de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 28 de juny de 2014),  que a l’article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació al servei d’auto-taxi

La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d’auto-taxi i preveu la llicència municipal com a títol per a prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal indicant que aquestes últimes s’atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que en  determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a què s’han de subjectar, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i la resta de condicions que es considerin adequades o necessàries.

Es recull igualment l’obligació dels ajuntaments de comunicar la previsió anual de llicències temporals d’auto-taxi als òrgans insulars competents per expedir les autoritzacions interurbanes, a l’efecte de l’aplicació del règim jurídic que estableix l’article 69.2 d’aquesta llei  que és qui ha de disposar el que correspongui perquè es puguin fer els recorreguts interurbans en les mateixes condicions de prestació que els titulars de les llicències municipals fixes, amb subjecció a tot el règim de càrrega i descàrrega i  a les tarifes aprovades aplicables.

Quant al nombre d'autoritzacions atorgables, i atenent  a  informe dels serveis tècnics d’aquest Ajuntament  en que, entre altres, s’analitzen criteris de creixement poblacional, augment de places turístiques, demandes d'oci nocturn, comunicacions portuàries i aeroportuàries, canvis de tendència en els models de mobilitat i altres dades de caràcter objectiu, s'ha  constatat  la necessitat de disposar de 139 llicències temporals durant  els mesos estivals.

En relació al sistema d'adjudicació de les autoritzacions excepcionals de llicències estacionals,  atenent a l’establert a l’article 52 apartat 4, de la Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears que assenyala: “les llicències de caràcter temporal s’han d’atorgar preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari”,  s’ha estimat reservar un major percentatge de llicències temporals a atorgar als titulars de les llicències ordinàries de taxi  del municipi d’Eivissa i establir, com en plans anteriors, un percentatge menor per a aquells assalariats que, acomplint els requisits establerts en aquest Pla, vulguin accedir a aquestes. Es fixa així la distribució d’aquestes autoritzacions estacionals en: 70% per a titulars (97) i 30 % per a assalariats (42). 

En definitiva el  present  Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, una correcció de la desproporció entre l'oferta i la demanda del servei i una prevenció de l'oferta il·legal que s’aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d’aplicació per a  l’avaluació dels resultats obtinguts junt amb la persecució de l’intrusisme existent en el sector.

I - Objecte del Pla d'actuació

El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida a l’article 53.4  i 69.4 de la Llei   4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears,  per als anys 2016 i 2017 amb possibilitat de prorrogar-se  per un any més.

La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seua estacionalitat aplicable als dos anys de durada, que podrà prorrogar-se a un tercer si així ho acorda la Corporació amb anterioritat a la data de finalització del segon any de vigència del Pla (30 de setembre de 2017).

El titular d'una llicència temporal  estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar en cada moment, a través de l'augment  llicències en aquest cas temporals com a títols habilitants prevists legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa a un major control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).

I - Característiques de les  llicències  temporals

Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, han de reunir les característiques següents:

Estacionals: la durada d'aquestes autoritzacions, que es concediran en dos torns diferents (repartint al 50% de les autoritzacions estacionals en cadascun dels torns) seran:

1r torn: del dia 1 de juny fins al dia 31 d'agost dels anys 2016 i 2017 (tots els dies inclosos).

2n torn: del dia 1 de juliol fins al dia 30 de setembre dels anys 2016 i 2017 (tots els dies inclosos).

El compliment del segon període (el corresponent a l'any 2017) determinarà la caducitat de l'autorització sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats en l'autorització caducada. A la finalització del primer període (any 2016) l'autorització romandrà suspesa fins que s'iniciï el nou període de vigor de l'any 2017.

Biennals: El present Pla regulador tindrà una vigència de dos anys consecutius, 2016 i 2017 prorrogable a un any mes (2018)  en les mateixes condicions, si així ho determina la Corporació amb anterioritat a la finalització de la data de  vigència del 2n  any del Pla (30 de setembre de 2017).

Personal: La llicència tindrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una llicència temporal  per persona.

Intransmissibles: Aquestes llicències  no es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l'extinció de la llicència temporal  per caducitat, l'Ajuntament d'Eivissa podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei així com per l’incompliment de qualsevol de les circumstàncies que hagin  estat tingudes en compte per a l’adjudicació de  les llicències temporals objecte del present Pla.

Àmbit Municipal: Aquestes  llicències solament habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi d'Eivissa, sense perjudici de la possible autorització del Consell d'Eivissa per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta llicència  quedarà condicionada al consentiment municipal.

III - Determinació del nombre total  de llicències 

El present pla d'actuació estableix un nombre de llicències temporals  atorgables de 139,  i es constituirà un contingent  de reserves per als casos de renúncia o incompliment d’algun dels adjudicataris.

El contingent de reserva  estarà format per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut. En el cas que les sol·licituds presentades no cobrissin el nombre total de llicències temporals que s'ofereixen, es podrà formar un contingent de reserva amb els assalariats del municipi d'Eivissa que tinguin una antiguitat inferior a la requerida en el present pla.

IV - Procediment d'autorització

1. Inici

Una vegada aprovat el present Pla d'actuació, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de 10 dies naturals. Així mateix es publicarà en el tauler d'anuncis i en la  pàgina web de l'Ajuntament d'Eivissa www.eivissa.es  l’obertura d’aquest  termini, amb indicació  dels requisits exigits per optar a la concessió de les llicències,  

Tenint en compte la necessària posada en servei de les llicències objecte de licitació amb efectes des de l’1 de juny, l'expedient de licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències  recollides a l'art. 112 del TRLCSP.

De conformitat amb el que disposa l'art. 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, se sotmetrà a exposició pública per termini de cinc dies naturals el present Pla, simultàniament  a l’inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el  mateix se suspendrà la licitació així com el termini  per a la presentació de proposicions, en els casos que sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi d'aquest termini a partir del dia següent al de la resolució de les reclamacions.

Els requisits exigits per optar a la concessió de les llicències seran els que es detallen a continuació:

Requisits:

1.1. Ser persona física o persona jurídica.

1.2. Complir amb les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent.

1.3. Disposar del permís de conduir per a transport públic de viatgers, classe B o superior i del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa en vigor  i targeta identificativa així com la resta de requisits que s'assenyalen l’ordenança reguladora del servei d’auto-taxi del Municipi d’Eivissa.

1.4. Per aquells que optin com a titulars de llicència municipal, acomplir amb l’obligació  de l’explotació   personal de  la llicència,  la plena i exclusiva dedicació i la incompatibilitat amb altra professió. S’entén com a explotació personal la conducció del vehicle per part del titular de la llicència i no la seua gestió.

1.5  Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.

1.6. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l’excepció de la modalitat de jubilació contributiva.

1.7. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1, 1.2 i 1.3 anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de taxi de l'ajuntament d'Eivissa, al menys durant trenta  mesos durant els cinc anys anteriors a l’inici del termini  de presentació d'instàncies  així como haver realitzat aquest treball durant al menys dos mesos al llarg de l’any 2015.

Es consideraran assalariats aquells casos en que no s’hagi formalitzat un contracte laboral per tractar-se d’un autònom en “règim familiar”.

1.8. Podran presentar sol·licituds aquells treballadors assalariats del sector del taxi que tinguin una antiguitat inferior a la indicada anteriorment per passar a formar part del contingent de reserva residual que es podrà establir per al cas que no es cobrissin totes les llicències temporals previstes en el present Pla i no pogués formar-se el contingent de reserva contemplat als apartats 6 i 7 del mateix.

 

2. Sol·licituds i documentació a presentar.

2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla d'actuació, en instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit a l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).

En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clàusules del present Pla.

Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar-ho a la corporació mitjançant fax al número 971 199635 o correu electrònic (mobilitat@eivissa.es) dins del mateix dia.

Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. Transcorreguts, no obstant això, l'anterior, tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per part de l'Ajuntament, aquesta no s'admetrà.

També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits en elles establertes, sempre que tinguin entrada en les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.

2.2 Cada sol·licitant ha de presentar la següent documentació:

a) Document nacional d’identitat (original i fotocòpia per al seu acarament) i, si es el cas, l’escriptura d’apoderament degudament legalitzada, o  fotocòpies degudament autenticades.

b)  Declaració responsable de l’acompliment dels requisits establerts en el present Pla regulador.

c) Declaració responsable de no estar incurs el licitador en les prohibicions per contractar recollides a l’article 60 del TRLCSP.

d)  Certificats acreditatius de trobar-se al corrent  de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social establertes en la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos. La prova d’aquesta circumstància podrà fer-se per qualsevol dels mitjans indicats en la normativa de desenvolupament del TRLCSP (articles 13 a 16 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques) .

e) Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial  aprovat per Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s’aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles de motor i seguretat viària (Derogat per  Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre).

En cas de no tenir emès aquest certificat en temps per a la presentació de sol·licituds els interessats hauran d’aportar la sol·licitud de la cita (acreditant que s’han demanat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de documentació) i una declaració jurada de que no ha estat sancionat per resolució firma en els dos darrers anys per   les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial  aprovat per Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s’aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles de motor i seguretat viària (derogat per  Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre).

f)  Compromís  que s’adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a l’establert al present Pla regulador

g) Compromís d’aportar pòlissa d’assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys causats amb ocasió del transport.

h) Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació que li correspongui conforme a l'establert a l'apartat 7 del present Pla (Annexos II i III).

i) Permís municipal de conductor expedit per l’Ajuntament d’Eivissa.

j) Indicació del email o fax a efectes de notificacions quan procedeix.

k)Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.

Per al cas dels conductors assalariats, hauran d’aportar a més  la documentació que a continuació es detalla,

l) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment l’acompliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.

m) Declaració responsable en la qual indiquin l’antiguitat (no interrompuda) amb la qual compten i a la que hauran d’acompanyar una relació detallada dels titulars i números de llicència on s’han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dades d’inici i finalització dels serveis (conforme al model previst a l’Annex III d’aquest Plec)

Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsejàs la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament d'autoritzacions temporals

Les persones que com a titulars d'una llicència de taxi en el municipi d'Eivissa, optin a llicència hauran de fer constar en la seva sol·licitud el número de llicència de què són titulars, així com aportar una còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d’autònoms al llarg dels darrers vint mesos (1 mes per als Eurotaxis).  Pel que fa al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu,  emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social acreditatiu. Aquells que hagin optat per la modalitat de jubilació contributiva, hauran d’aportar certificat acreditatiu de tal extrem.

3. Esmena de deficiències.

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un termini de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.

A tals efectes l'Ajuntament exposarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.

L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.

Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que s'hagin trobat, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.

4. Llista provisional d'admesos

En el cas de no existir deficiències a esmenar o esmenades aquestes o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè les persones interessades puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.

5. Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes aquestes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Aquesta llista classificarà els admesos en dos Grups d’accés: titulars  i assalariats   segons el que es disposa a continuació i s'assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.

6. Classificació dels sol·licitants

El procediment per a l'adjudicació de les llicències estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució  de llicències  per grups d'accés:

• Grup d’accés  1: TITULARS DE LLICÈNCIA MUNICIPAL DE TAXI

• Grup d’accés  2: ASSALARIATS DEL SECTOR DEL TAXI

El nombre total de llicències temporals  serà de 139.

El procediment d’adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (grup d’accés 1) respecte dels assalariats (grup d’accés 2). Dins del terme municipal d'Eivissa s’estableix un contingent de reserva  d’atorgament de llicències a favor dels titulars d’un 70% el que es tradueix en un total de 97 llicències temporals a atorgar a favor dels titulars de llicències ordinàries. Per al cas  que el nombre de titulars sol·licitants no cobreixi el contingent  de llicències atorgables a aquest grup, el nombre restant incrementarà el contingent a atorgar a assalariats del terme municipal .

Les 42 llicències restants (30% del nombre total) s’atorgaran a assalariats de llicències de taxi del municipi d’Eivissa que acompleixin els requisits prevists al present Pla regulador, conforme al previst  a l’apartat següent. En cas que el nombre d’assalariats sol·licitants no cobreixi el contingent de llicències atorgables a aquest grup,  el nombre restant incrementarà el contingent a atorgar als titulars que l’hagessin sol·licitat.

Per al cas que es presentin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes,  format per les sol·licituds que  no s’hagin adjudicat ordenades conforme a la puntuació obtinguda conforme als criteris d’adjudicació que a l’apartat següent es descriu.

Si no es pogués constituir aquest contingent de reserva per falta de sol·licituds, es podrà constituir un contingent de reserva residual per cobrir el nombre de llicències temporals que quedessin vacants o les baixes que es poguessin produir i al que podran accedir aquells assalariats que haguessin presentat sol·licitud amb una antiguitat inferior a la indicada a l'apartat 1.7.

7. Adjudicació de les llicències temporals

Les llicències temporals s’atorgaran a aquells sol·licitants que obtinguin una major puntuació atenent als següents criteris:

Grup d’accés 1: Titulars de llicències ordinàries d’auto-taxi del municipi d’Eivissa (màxim 17 punts).

S’atorgarà la puntuació atenent als següents criteris:

  • No haver tingut prèviament autorització estacional: 5  punts
  • Haver tingut autorització estacional durant els anys 2012-2013 (però no en el pla 2014-2015): 2,5 punts
  • Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en el municipi d’Eivissa, 0,5 punts  per cada   any d’antiguitat amb un màxim de   5 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
  • Aportació d’un vehicle de menys de cinc anys d’antiguitat (computats des de la data de matriculació del vehicle): 2,5 punts
  • Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant  targetes de crèdit: 2 punts.

Per al cas d’empat. Si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar,  s’efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.

Grup d’accés 2: Assalariats (màxim 17 punts

S’atorgarà la puntuació atenent als següents criteris:

  • No haver tingut prèviament autorització estacional: 3 punts
  • Haver tingut autorització estacional durant els anys 2012-2013 (però no en el pla 2014-2015): 1,5 punts
  • Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en el municipi d’Eivissa com a conductors assalariats dels titulars de llicències d’auto-taxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de conductor expedit per l’Ajuntament d’Eivissa i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social: 0,35 punts per cada  any d’antiguitat amb un màxim de 7 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.

Aquesta continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s’abandoni la professió de conductor assalariat del taxi per un termini igual o superior a sis mesos. No es considerarà interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en els quals el sol·licitant es trobi en situació legal d’atur derivada del cessament involuntari en l’activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d’incapacitat temporal.

En tals situacions i a l'efecte de calcular l'antiguitat es computarà el temps de permanència en aquestes circumstàncies, sent el  màxim del còmput per a la situació legal d’atur de dos anys.

L’antiguitat en la condició de conductor assalariat del taxi els períodes en què s’hagi exercit aquesta activitat a temps parcial, es computarà en el percentatge corresponent, sempre que no es realitzi cap altra activitat.

No es computaran els períodes en els quals s'hagi compatibilitzat l'acompliment de l'activitat d'assalariat a temps parcial en el sector del taxi amb l'acompliment d'una altra professió (ja sigui cotitzant en el Règim General de la Seguretat Social o en el Règim Especial de Treballadors Autònoms) lloc que s’entén perduda l’exclusivitat.

L’antiguitat es pot acreditar per qualsevol mitjà admissible en dret.

  • Aportació d’un vehicle de menys de cinc anys  d’antiguitat(computats des de la data de matriculació del vehicle) : 2,5 punts
  • Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant  targetes de crèdit: 2  punts.

Per al cas d’empat. S’hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar,  s’efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.

8. Adscripció per torns

El dia i hora que a aquest efecte s'hagi assenyalat en l'aprovació de la llista definitiva d'admesos, l'Ajuntament durà a terme un sorteig públic per adscriure els admesos al primer o segon torn. És a dir, hi haurà una llista de 69 adjudicataris provisionals del primer torn ( de l’1 de juny fins a 31 d'agost) i una llista diferent de 70 per al segon torn (de l’1 de juliol fins a 30 de setembre).

En cas de no arribar a cobrir-se completament el contingent de 139 autoritzacions estacionals previstes, aquestes s'adscriuran per la seva meitat a cadascun dels torns previstos.

En la llista d'adjudicataris, els torns s'invertiran el segon any de vigència, de manera que aquells que hagin resultat adscrits al primer torn l'any 2016, resultaran adscrits al segon torn l'any 2017 i al revés.

9. Aprovació de la llista ordenada

La Corporació aprovarà mitjançant Resolució de la Regidoria delegada en matèria de taxis,  una llista ordenada per grups (titulars i assalariats) si escau, que s'exposarà al tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, i s'atorgarà un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d’aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de la llicència temporal,  l’eficàcia de la qual restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix i en les dates que  s’assenyalen  a continuació.

10. Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva

L'eficàcia de l'atorgament de  llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix, abans de les dates següents.

- Termini màxim per a la realització del pagament del cànon corresponent a l'any 2016 (apartat 9.5 següent) i del dipòsit (apartat 9.1. següent): Deu dies naturals després de la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Eivissa de la resolució d'adjudicació.

- Presentació de la resta de documentació (apartats 9.2 a 9.5): haurà d’aportar-se abans del dia 15 de maig de cada any de vigència.

Aquest termini s’aplicarà per a l'any 2016 i haurà de tornar a actualitzar-se l'any 2017. Així, l'any 2017, per poder prestar el servei haurà de presentar-se novament a l'Ajuntament d'Eivissa tota la documentació recollida en els apartats que segueixen (excepte el pagament del dipòsit, que només es farà efectiu l'any 2016), amb un termini que s'obrirà en data 2 de març de 2017 i finalitzarà el 15 de maig de 2017.

10.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500€) en la Tresoreria de l'Ajuntament d'Eivissa.

La prestació d'aquest dipòsit respondrà en cas de:

- renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva

- la no obtenció de l'autorització definitiva per no presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats

- el no compliment de l'obligació de retirar del vehicle /i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal  per a cada any o en els casos de substitució regulats a l'apartat V.

Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2016 i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, es procedirà a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2017, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per a la tornada del dipòsit o  2018 en cas de pròrroga  sempre i quan  es continuïn acomplint la resta de requisits establerts per  a la devolució del dipòsit.

10.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, sis per al cas dels Eurotaxis, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit,  arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima  a la qual s'hagi compromès, podent aportar un vehicle amb una antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació, que per al cas dels Eurotaxis podrà ser de 10 anys, instal·lació d'aparell taxímetre, sistema GPS autoritzat per l’Ajuntament d’Eivissa,  color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior i resta de condicions exigibles a l’Ordenança  de l'Ajuntament d'Eivissa per a la prestació del servei municipal de taxi.

El vehicle haurà de portar en ambdues portes davanteres l'establert en relació a la identificació externa (franges, colors, etc.) en les mateixes condicions d'identificació que els vehicles emparats per les respectives llicències municipals de taxi de l'Ajuntament d'Eivissa, regulat en el Reglament Municipal de taxi en el seu article set (BOIB núm. 25 22-02-2003).

Així mateix, haurà de portar en la part central d'ambdues portes davanteres l'escut de l'Ajuntament d'Eivissa inscrit en un rectangle de 21x10 centímetres creuat en horitzontal per franges groc i vermell de la bandera d'Eivissa (60x9 cm). A l'esquerra figurarà la paraula taxi en color blau (5 x 5 cm) tal com exigeix el Reglament municipal de taxi de l'Ajuntament d'Eivissa per als seus taxis En la cantonada superior de les portes davanteres figuraran en color vermell el nombre  de la llicència fixa  per al cas dels titulars i d'autorització estacional assignat per l'Ajuntament per al cas dels assalariats (començaran a aplicar-se a partir del 1001)d'acord amb la llista ordenada d'adjudicataris que s'aprovi (que es recollirà en la targeta de transports) i més a baix haurà de figurar la llegenda " Taxi Estacional", tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 175 punts d'ample. S'afegirà igualment la llegenda "Torn 1" (o "Torn 2") sota les línies anteriors, en lletres color vermell, font Arial, negreta, de 100 punts. El nombre d'autorització figurarà igualment en la part posterior esquerra del vehicle, en el mateix lloc on les llicències fixes porten la lletra corresponent als diferents torns en color vermell font Arial, negreta, de 175 punts d'ample. La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen al present Pla d'actuació. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle en aquestes autoritzacions  serà de vuit anys  (de deu per al cas dels Eurotaxis) comptats des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació (15 de maig de 2016). L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell d'Eivissa. Es permet la instal·lació  de plaques imantades  sempre que es respectin les  mateixes condicions expressades.

L'any 2017 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2016, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de  tenir un màxim de 8 anys (10 per als Eurotaxis) aplicats  des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació,  així com el compliment de les condicions que van ser tingudes en compte per a l'adjudicació de la llicència temporal . L'any 2017 es podrà superar l'antiguitat màxima de 8 anys (10 per als Eurotaxis) abans de dita data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2016.

10.3. Tenir assegurada de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització (els quatre   mesos de 2016 i els quatre  mesos de 2017) la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei.

10.4. Acreditació de disposar d'un conductor  amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent (B o superior), així com amb el permís local de conductor i targeta identificativa exigida per l'Ajuntament d'Eivissa.

10.5. Acreditació del pagament del cànon per l'import de  1.000 euros per cada mes (3.000 euros per cada temporada).  Els  vehicles adaptats (eurotaxis) estaran exempts del pagament del cànon.

11. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris provisionals

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciessin a l'autorització estacional o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta autorització quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant  que correspongui segons l'ordre  d’adjudicació resultant.

La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2016, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.

12. Emissió targeta de transports

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una autorització estacional rebran de l'Ajuntament d'Eivissa una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de l'autorització: una targeta que acrediti la vigència  de l’autorització durant els quatre  mesos de l’any 2016 i una altra (emesa desprès de la comprovació dels requisits l’any 2017)  que documentarà la vigència durant aquell any.

V - Prestació del servei. Drets i obligacions

A. Exercici de l'activitat.

1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional; no obstant això, poden donar-se supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:

SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a llicència temporal  atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seues dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest Pla exigeix per a la concessió de les llicències temporals (apartat 9.2).

A més, haurà d'acreditar mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.

Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetrà a aquest efecte nova targeta de transports.

En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.

Els vehicles  adaptats (Eurotaxis) únicament podran substituir el vehicle per un altre de les mateixes característiques. Per al cas que per qualsevol circumstància no es pogués substituir per un vehicle adaptat  serà obligatori abonar  el cànon  establert (1000 euros per mes i temporada).

SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, la persona interessada haurà de sol·licitar-ho a l'Ajuntament mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 9.2 i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada  estimada de la seua resolució.

En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització i que el vehicle de substitució temporal tingui una antiguitat superior a 8 anys (10 per als Eurotaxis).

Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, autoritzarà la substitució temporal  i emetrà a aquest efecte nova targeta de transports (també de caràcter temporal).

No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de llicència temporal, no podrà excedir de 15 dies. En el cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat la persona interessada haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.

Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle temporal.

Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.

2. Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment  i hauran de  comptar amb un o més conductors assalariats per tal de garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest Pla .

3. Tots els conductors hauran d'acreditar trobar-se en possessió  del  permís  B o superior i  del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa i la targeta identificativa municipal.

4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o  en el seu cas d’assalariats ) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

5. Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació en relació a temps màxims de conducció i descans per conductor.

Amb respecte als mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tindrà limitació horària.

6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament d'Eivissa d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del  torn   de la llicència l’any 2016, de la mateixa manera que es farà en el moment de l'extinció de  la llicència bianual en 2017.

Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del corresponent  termini del torn de l'any 2016, els serveis competents de l'Ajuntament emetran un informe per procedir, en finalitzar la temporada 2017, a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació provisional de  la llicència temporal.

No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2017) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació del signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2016.

B. Règim tarifari.

En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran  les mateixes que siguin d’aplicació per a les llicències de caràcter ordinari.

C. Règim sancionador.

L'incompliment per part del titular d'una llicència temporal de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seua obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat, mitjançant  l’oportú expedient sancionador tramitat a l’efecte, d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Llei 16/1987, de 30 de juliol). L'incompliment del que recull el Reglament municipal pel que fa al servei municipal de taxi determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'Ajuntament d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.

D. Revocació.

L'Ajuntament d'Eivissa podrà revocar la llicència temporal, que no tendrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei i suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a la llicència temporal  i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol  llicència temporal, serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VI - Pla d'inspeccions

Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per la Policia Local de l'Ajuntament d'Eivissa en coordinació amb el Consell d'Eivissa i amb les forces i els cossos de seguretat dependents dels diferents municipis i amb les restants forces i cossos de seguretat de l'Estat. En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques para controlar la competència deslleial al sector del taxi, amb preferència per ser realitzat en hores i ubicacions on s'acumuli una major presència d'intrusisme. Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l'Agrupació de Tràfic de la Guàrdia Civil a Eivissa, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular d'Eivissa, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància pel control de les pràctiques il·legals en relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.

ANNEX I
INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD

......................................................, amb DNI/CIF  núm., ..................... i domicili en ......................... al carrer ......................................................., ...................... codi postal ..................., telèfon núm. ……………...…………

EXPÒS

Que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2016 i 2017 aprovat per Decret d'Alcaldia de data ............ publicat en el BOIB núm. ...... de data ....... i que per aquest motiu

SOL·LICIT

poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una llicència  municipal temporal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyalo (s'adjunta documentació acreditativa):

Eivissa, .........de .................... de 2016

Signatura………………………….

ALCALDE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA

 

 

ANEXO II 
DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA PUNTUACIÓ TOTAL

Yo................................amb DNI................................ i domicili en........................TM de.....................

Declar sota la meva responsabilitat,  que la puntuació que me correspondria per a l’adjudicació d’una llicència temporal és la següent:

(* La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que l’ha d'emplenar, en cas de ser adjudicatari, conforme a l'indicat a l'apartat 9 del present pla regulador).

Grup 1 :  Titular de llicències ordinàries d’auto-taxi

Puntuació

No haver tingut prèviament  autorització estacional

Haver tingut autorització estacional durant els anys 2012-2013 (però no durant els anys 2014-2015)

Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en Eivissa (0,5 punts per cada any fins un màxim de 5 punts)

Aportació d’un vehicle de menys de cinc anys

*

Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit

*

TOTAL

Grup 2 : Assalariats

Puntuació

No haver tingut prèviament  autorització estacional

Haver tingut autorització estacional durant els anys 2012-2013 (però no durant els anys 2014-2015)

Per antiguitat com a  conductor assalariat  de titulars de llicència en Eivissa (0,35 punts per cada any fins un màxim de 7 punts)

Aportació d’un vehicle de menys de cinc anys

*

Aportació d’un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit

*

TOTAL

 

ANNEX III
(declaració responsable per al còmput d’antiguitat).

Yo… ... ….. …...............................................................amb DNI….............................   i   domicili en ……….. ...................................................................T. M. d’Eivissa

GRUP 1. Titulars:

Declar  sota la meva responsabilitat, que soc titular de la llicència de taxi núm. …… del servei d’auto-taxi del municipi d’Eivissa, des de l’any…………. amb una antiguitat com a titular de ……………. Anys.

GRUP 2 . Assalariats:

Declar sota la meva responsabilitat, que soc conductor assalariat del servei d’auto-taxi del municipi d’Eivissa, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de ………anys , per a lo qual adjunto la següent relació:

Núm. Llicència

Titular de la  Llicència

Data d’inici

Data Fin

Antiguitat

TOTAL

  

(*) L'antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput

ANNEX IV
LLICÈNCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME

Nom i cognoms del titular:

NIF:

Matrícula del vehicle:

Ajuntament d'adscripció:

Número de llicència temporal:

Vigència:

Concedida per Resolució de la Regidoria delegada en matèria de taxis  de data ... de ... ... de 2016, en aplicació del que disposa el Pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2016 i 2017 aprovat per Decret d'Alcaldia de data ..... de ......... de 2016 publicat en BOIB núm. ...... de ... de ....... de 2016 en  desenvolupament de la competència municipal prevista a l’article 53.4 de la Llei 4/2014, de 28 de juny de 2014.

CONDICIONS D'ÚS DE LA LLICÈNCIA

  • La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal
  • Els titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i mitjançant la contractació d'un o més conductors assalariats.
  • Els conductors (siguin els titulars de la llicència  o personal assalariat) han d'acreditar que es troben en possessió  del carnet B o superior i del permís local de conductor de l'Ajuntament d'Eivissa i la targeta identificativa municipal.
  • Els titulars han d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, sempre respectant l’establert en la normativa laboral d’aplicació  amb respecte a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que en resulti d'aplicació pel que fa al temps màxim de conducció i descans.  La prestació no tindrà limitació horària.
  • El servei es prestarà incardinat en el servei municipal de taxi del municipi d'Eivissa. Aquestes llicències temporals únicament habiliten la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi d'Eivissa, sense perjudici de la possible autorització del Consell d'Eivissa per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta llicència resta condicionada al consentiment municipal.

NOTA IMPORTANT: la caducitat de  la llicència  es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II .A del Pla d'actuació)”

Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, d’acord amb el que estableix l’article 116 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan de l'Ajuntament d'Eivissa que ha dictat el Pla, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà a la seva publicació  o impugnar-se directament davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació conforme a l’article 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.