Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 4159
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 5 d’abril de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, una plaça del grup administratiu de la funció administrativa (C1) de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Centrals del Servei de Salut
Antecedents
1. L’article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei —i en els supòsits i sota els requisits que a l’efecte s’estableixin a cada servei de salut— es pot oferir al personal estatutari fix acomplir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents a places d’una categoria del mateix nivell de titulació o d’un nivell superior, sempre que es tengui el títol corresponent. Aquests procediments han de ser negociats en les meses corresponents.
2. En el BOIB núm. 31/2012, de 28 de febrer, es va publicar el Pacte de 24 de febrer pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit posteriorment en el BOIB núm. 36/2012, de 8 de març). L’objecte principal del Pacte és establir els criteris generals per a la promoció interna temporal i l’ordre de cessament d’aquest personal. A més, d’acord amb aquest Pacte, els Serveis Centrals del Servei de Salut es consideren una gerència diferenciada.
Per tot el que s’ha exposat, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, una plaça del grup de administratiu de la funció administrativa (C1) que està vacant.
2. Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (annex 1), el model de sol·licitud (annex 2) i el barem de mèrits (annex 3).
3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.
Palma, 5 d’abril de 2016
La directora de Recursos Humans i Relacions Laborals
Guadalupe Pulido Román
Per delegació de competències (BOIB 10/2016)
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Plaça convocada i funcions que ha d’acomplir
Una plaça vacant del grup administratiu de la funció administrativa del subgrup C1, adscrita inicialment a la Subdirecció de Compres i Logística del Servei de Salut de les Illes Balears, tot i que pot ser destinada posteriorment a una altra unitat i a un altre servei. Té assignades les funcions pròpies de la categoria, però mentre duri l’assignació a la Subdirecció de Compres i Logística (Àrea de Farmàcia) també cal acomplir aquestes altres:
2. Característiques de la plaça
a. Lloc i centre de treball inicial
Subdirecció de Compres i Logística del Servei de Salut de les Illes Balears (c/ de Jesús, 40, de Palma).
b. Tipus de nomenament
A la persona seleccionada per ocupar la plaça indicada se li expedirà un nomenament per promoció interna temporal d’una plaça del grup administratiu de la funció administrativa (subgrup C1) que està vacant.
c. Règim jurídic
Durant el temps en què la persona seleccionada ocupi la plaça, el règim jurídic és el següent:
3. Requisits per optar a la plaça
Els sol·licitants han de complir els requisits següents:
Aquests requisits s’han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i s’han de mantenir durant tot el procés selectiu. Els aspirants els han d’acreditar fefaentment en el moment de presentar la sol·licitud, a excepció del requisit del darrer punt.
4. Presentació de sol·licituds
a. Els interessats a participar en la selecció per cobrir la plaça convocada han de presentar la sol·licitud corresponent segons el model que s’adjunta en l’annex 2.
b. El termini per presentar sol·licituds és de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució de convocatòria.
c. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears (c/ de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma) o en el registre de les gerències del Servei de Salut, o bé per qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les sol·licituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.
d. Els aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si els la requereixen en qualsevol moment del procés selectiu.
5. Documentació
a. A la sol·licitud cal adjuntar original (o una còpia acarada) de la documentació que acrediti que es compleixen els requisits i els mèrits al·legats.
b. A més, a la sol·licitud cal adjuntar l’original (o una còpia acarada) d’aquests altres documents:
o Document d’identitat (DNI o NIE).
o Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol) o bé el justificant d’haver pagat els drets d’expedició del títol, acompanyat d’un certificat de la universitat corresponent que especifiqui que el títol encara no s’ha expedit.
c. La consignació de dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l’exclusió definitiva de l’aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.
d. Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s’han d’entregar traduïts convenientment a un d’aquests idiomes per un organisme oficial competent.
6. Procediment de selecció
La selecció es farà pel sistema de concurs de mèrits i amb una prova teoricopràctica específica de les funcions que cal acomplir.
a. Llista provisional d’aspirants admesos en la convocatòria
o Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director general del Servei de Salut amb les llistes provisionals que contendran els aspirants admesos, els exclosos —indicant-ne la causa de l’exclusió— i els que han d’esmenar les deficiències de la sol·licitud.
o Els aspirants disposen d’un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de les llistes, per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències (en cas que no ho facin es considerarà que han desistit de la sol·licitud). Tots els documents s’han d’adreçar a la Direcció General del Servei de Salut i es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.
b. Llista definitiva d’admesos en la convocatòria
En els 10 dies hàbils següents, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució amb les llistes definitives d’aspirants admesos i d’exclosos —fent-hi constar la causa de l’exclusió— i es publicarà en el web del Servei de Salut.
c. Llista provisional de mèrits dels candidats
En els 10 dies hàbils següents, la comissió de selecció baremarà els mèrits, i per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut es publicarà en el web del Servei de Salut la llista provisional dels mèrits reconeguts als candidats, que disposaran d’un termini de 5 dies hàbils —comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la resolució, adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.
d. Llista definitiva de mèrits dels candidats, i lloc, dia i hora de la prova
o En els 10 dies hàbils següents, per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut es publicarà en el web del Servei de Salut la llista definitiva dels mèrits dels candidats, en la qual s’establiran també el lloc, el dia i l’hora en què hauran de fer una prova teoricopràctica, que es valorarà fins a un màxim de 45 punts, a fi d’acreditar davant la Comissió de Selecció els coneixements i la capacitat professional amb relació a les funcions específiques que cal acomplir.
o A més de les preguntes pròpies de les funcions definides, es considerarà que forma part del temari de la prova la normativa relacionada amb la Subdirecció de Compres específicament i la normativa general que, a mode orientatiu, s’enumera a continuació:
e. Llista provisional amb la puntuació total de la prova teoricopràctica
o Una vegada que la Comissió de Selecció hagi baremat els mèrits dels candidats i aquests hagin fet la prova teoricopràctica, per mitjà d’una resolució del director del Servei de Salut es publicarà en el web del Servei de Salut la llista provisional amb la puntuació total de la prova.
o Els candidats disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació obtenguda, adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.
f. Llista definitiva de puntuació total.
A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades contra la puntuació provisional obtenguda en la prova teoricopràctica i establirà la llista definitiva, que es publicarà en el web del Servei de Salut.
7. Comissió de Selecció
a. La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que són personal estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional (o d’un de superior) que el de la plaça convocada, tots amb veu i vot:
o President: Juan Martorell Font. Suplent: Miguel Ángel Puente de Mena.
o Vocal: Rafael Mesquida Oliver. Suplent: Marta Pallarès Ruiz.
o Secretari: Francisco Salvà Gallego. Suplent: Guillem Mas Gornals.
b. Els membres de la Comissió de Selecció s’han d’abstenir d’intervenir en el procés —i ho han de notificar a l’autoritat que els hagi designat— si hi concorre alguna de les circumstàncies previstes en l’article 28.2 de la Llei 30/1992.
c. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
o Valorar els mèrits al·legats i acreditats pels candidats segons el model establit en aquestes bases.
o Proposar, elaborar i valorar la prova teoricopràctica.
o Requerir —si cal— als candidats que esmenin en el termini previst els defectes formals dels mèrits al·legats, o bé que aclareixin en el termini i en el mode prevists algun dels mèrits al·legats.
o Confeccionar una llista dels seleccionats per ordre de prelació.
o Resoldre les reclamacions presentades pels candidats en el termini establit i en la forma oportuna.
o Elevar a l’òrgan de selecció la llista definitiva de seleccionats i de les puntuacions obtengudes.
8. Baremació dels mèrits
a. La Comissió de Selecció ha de fer en primer lloc la valoració dels mèrits dels candidats, desglossada d’aquesta manera i d’acord amb el que estableixi la convocatòria:
o Experiència professional: màxim, 30 punts.
o Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement: màxim, 20 punts.
o Coneixements de llengua catalana: màxim, 5 punts.
b. Els mèrits que es valoren en aquesta convocatòria figuren en l’annex 2.
c. La prova teoricopràctica pot valer com a màxim 45 punts i consistirà en un examen de tipus test de 20 preguntes més dues de reserva, en la qual es puntuarà amb 2,25 punts cada resposta encertada i es descomptaran 0,75 punts per cada resposta incorrecta.
9. Resolució de la convocatòria
a. La Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuacions i el nom de la persona proposada per al nomenament. Aquesta llista es publicarà igualment en el web del Servei de Salut i en els taulers d’anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut.
b. El nomenament s’oferirà al candidat amb la puntuació més alta. En cas que diversos candidats tenguin la mateixa puntuació en la llista definitiva, s’hi aplicaran els criteris de desempat següents:
o Amb caràcter general, tendran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i en l’especialitat, de conformitat amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
o A continuació, qui hagi acreditat en la llista més serveis prestats en la categoria dins del Servei de Salut i subsidiàriament en el Sistema Nacional de Salut.
o Si l’empat persisteix, el nomenament s’oferirà en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l’apartat relatiu a l’experiència professional.
o Si tot i així l’empat persisteix, tendrà prioritat qui tengui la puntuació més alta en l’apartat de formació continuada.
o Finalment, si els candidats continuen empatats, el desempat es dirimirà segons l’escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere; i, per últim, qui tengui més edat.
c. La resolució d’adjudicació definitiva de la plaça es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Nomenament i presa de possessió
La persona seleccionada disposarà d’un termini de tres dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la resolució d’adjudicació en el BOIB per prendre possessió de la plaça.
ANNEX 2
Model de sol·licitud
Sol·licitud per participar en el procés selectiu de promoció interna temporal per cobrir una plaça vacant del grup administratiu de la funció administrativa (C1) dels Serveis Centrals del Servei de Salut, convocada per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de 5 d’abril de 2016.
Dades de l’aspirant
Primer llinatge: ...............................................
Segon llinatge:.................................................
Nom: ...............................................................
Núm. doc. identitat:........................................
Dades a l’efecte de rebre-hi notificacions
Nom de la via: .....................................................................................................................
Núm.: ........... Pis: ........ Porta: ........ Localitat: .................................................................
Codi postal: ................. Municipi: .......................................................................................
Telèfons: ......................................................... ..........................................................
Adreça electrònica: .............................................................................................................
EXPÒS:
1. Que el _____ d ____________de 2016 es va publicar en el BOIB la Resolució del director general del Servei de Salut per convocar una plaça del grup administratiu de la funció administrativa dels Serveis Centrals del Servei de Salut. (Codi CF)
2. Que complesc els requisits exigits en la convocatòria.
Per això SOL·LICIT:
Ser admès/admesa en la convocatòria, per a la qual cosa adjunt a aquesta sol·licitud la documentació exigida i l’autobaremació dels mèrits.
Palma, ____ d ____________________ de 2016
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DEL SERVEI DE SALUT
REGISTRE |
ANNEX 3
Autobaremació
Grup administratiu de la funció administrativa
(BOIB ___/2016, de ___ d _____________)
Nom |
............................................................................. |
Primer llinatge |
............................................................................. |
Segon llinatge |
............................................................................. |
Núm. doc. identitat |
..................................... |
Experiència professional (màxim, 30 punts)
A. Experiència professional general (20 punts) Es computa el temps de serveis prestats que els aspirants tenguin reconeguts fins a la data de publicació de la convocatòria, llevat dels serveis que es valoren en l’apartat B, d’acord amb el barem següent: |
Autobaremació |
Comissió |
1. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s’opta o en places amb el mateix contengut funcional: 0,14 punts. |
|
|
2. Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contengut funcional: 0,105 punts. |
|
|
3. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la categoria grup de gestió de la funció administrativa o en places amb el mateix contengut funcional: 0,105 punts. |
|
|
4. Per cada mes de servei prestat ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (només es valoren els serveis prestats si hom té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,14 punts. |
|
|
5. Per cada mes de serveis prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent a la categoria a la qual s’opta: 0,07 punts. |
|
|
TOTAL DE L’APARTAT |
|
|
B. Experiència professional en les funcions que consten en la base 1 (10 punts) Es computa el temps de serveis prestats que els aspirants tenguin reconeguts fins a la data de la publicació de la convocatòria, d’acord amb el barem següent: (En el cas dels centres estatutaris, el certificat acreditatiu de les funcions l’ha d’expedir el director gerent o el director de gestió i serveis generals del centre o l’òrgan equivalent.) 1. Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques com personal estatutari, funcionari o laboral: 0,14 punts. 2. Per cada mes de serveis prestats a centres públics no sanitaris com a funcionari o laboral: 0,105 punts. C. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents: · La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 30 punts. · Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d’un dels subapartats que l’integren. · El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats a cada un dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365. El quocient resultant es multiplica per 12, es menyspreen els decimals del resultat obtingut i s’hi aplica el valor assignat al mes complet en el subapartat corresponent. · Tenen la consideració d’institucions sanitàries públiques els serveis centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l’INGESA, els de l’extint INSALUD i els organismes equivalents de la Unió Europea. |
Formació (màxim, 20 punts)
1. Llicenciatura, diplomatura o grau universitari: 10 punts. 2. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb les funcions de la plaça convocada (10 punts) i d’acord amb els criteris següents: · Han de versar sobre les temàtiques següents: informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari; sistema de gestió logístic, econòmic i financer SAP MM; coneixements de SAP (mòdul de contractació GEXAP); coneixements de sharepoint; farmacoeconomia; contractació administrativa; aplicacions específiques (Paciwin, Nutriwin, Mercurio, Hsopiwin, Millenium, RELE, e-SIAP), i qualsevol altra que segons el parer de la Comissió estigui relacionada amb les funcions de la categoria. · Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d’acord amb l’article 2 de la Llei 30/1992) o per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. Si l’activitat ha estat organitzada per una entitat de dret públic conformement amb l’article 2.2 de la Llei 30/1992, l’aspirant ha d’acreditar aquesta condició. · Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. · Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords. 3. Els diplomes o els certificats es valoren així: · Quan acreditin l’assistència o l’aprofitament: 0,1 punts per cada crèdit. · Quan acreditin la impartició: 0,2 punts per cada crèdit. · Si en el diploma o certificat figura el nombre d’hores en lloc del de crèdits, s’atorgarà un crèdit per cada deu hores. Si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es farà sempre pels crèdits certificats. Si no s’hi especifiquin hores ni crèdits, no es valorarà l’activitat. · La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 20 punts |
||
|
Autobaremació |
Comissió |
TOTAL DE L’APARTAT |
|
|
Coneixements orals i escrits de català (màxim, 5 punts)
Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura relacionats amb els nivells de coneixements que s’indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 10 punts: |
Autobaremació |
Comissió |
1. Nivell intermedi (certificat B2): 2 punts |
|
|
2. Nivell de suficiència (certificat C1): 3 punts |
|
|
3. Nivell superior (certificat C2): 4 punts |
|
|
4. Llenguatge administratiu (certificat LA): 1 punt |
|
|
TOTAL DE L’APARTAT |
|
|
Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, el valor del qual se suma al d’un altre certificat acreditat. Si hi ha dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que cal atorgar-hi, es pot sol·licitar un informe a la Direcció de Política Lingüística. |
La documentació aportada ha de ser original o una fotocòpia compulsada, i s’ha d’adjuntar amb aquest model seguint el mateix ordre que l’establit en l’autobaremació.
Marcau la casella de la documentació aportada:
( ). Experiència professional
( ). Formació continuada
( ). Coneixements orals i escrits de català
L’interessat manifesta que totes les dades aportades són certes i sol·licita participar en la fase de concurs del procés selectiu.
........... , ................................. d de 2016
[rúbrica]