Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 4066
Convocatòria d’ajudes del Consell Insular d'Eivissa per a estudiants d’Eivissa per al curs 2015-2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa en data 4 de març de 2016 de les bases de la convocatòria d’ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2015-2016, rectificades per acord de Consell Executiu en data 8 d’abril de 2016.

BDNS (Identif.): 302657

De conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l’extracte de la convocatòria d’ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2015-2016, següent:

Primer.- Justificació:

Per compensar el fet de la insularitat en matèria cultural i educativa i, així, corregir les desigualtats o els desequilibris entre els estudiants de l’illa d’Eivissa i els de la resta de l’Estat espanyol, el Consell Insular d’Eivissa té la voluntat de compensar els cost econòmic que suposa el desplaçament dels estudiants d’Eivissa, sempre tenint en compte que a la nostra illa encara no hi ha una oferta universitària i de cicles de formació professional completa i que el fet de la insularitat comporta un major cost per a les persones que han de viure fora del seu lloc habitual de residència i s’hi han de traslladar per realitzar els seus estudis.

Segon.- Objecte i destinataris:

2.1. És objecte d’aquesta convocatòria concedir subvencions, per al curs acadèmic 2015-2016, a estudiants residents a l’illa d’Eivissa per compensar part del cost que suposa realitzar els seus estudis.

2.2. Els estudis objecte d’aquesta convocatòria hauran de ser títols oficials cursats a centres de tot Espanya, presencials i amb validesa a tot l’Estat espanyol.

2.3. Aquesta convocatòria es divideix en dues línies d’ajudes:

a) MODALITAT A: Ajudes per desplaçaments

Seran objecte d’aquestes ajudes els següents estudis presencials cursats fora de l’illa d’Eivissa:

a.1) Estudis universitaris de grau.

a.2) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, sempre que no puguin cursar-se a l’illa d’Eivissa.

a.3) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, quan també s’imparteixin a l’illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hi hagi pogut obtenir-hi plaça, fet que s’haurà d’acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa.

b) MODALITAT B: Beques d’estudis

b.1) Estudis cursats fora de l’illa d’Eivissa:

b.1.1) Estudis universitaris de grau.

b.1.2) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, sempre que no puguin cursar-se a l’illa d’Eivissa.

b.1.3) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, quan també s’imparteixin a l’illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hi hagi pogut obtenir plaça, fet que s’haurà d’acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa.

b.2) Estudis cursats a l’illa d’Eivissa:

b.2.1) Estudis universitaris de grau.

Tercer.- Dotació econòmica

3.1. La quantia total de la convocatòria de subvencions per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2015-2016 és de 400.000 € (quatre-cents mil euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3230 48100 dels pressupostos de l’exercici 2016, distribuïts de la següent manera entre les dues modalitats:

a) MODALITAT A: Ajudes per desplaçaments: 200.000 € (dos-cents mil euros)

La quantia individual de l’ajuda per desplaçament serà de 550 € (cinc-cents cinquanta euros).

b) MODALITAT B: Beques d’estudis: 200.000 € (dos-cents mil euros)

b.1) Estudis cursats fora de l’illa d’Eivissa: La quantia de les beques convocades serà de 1.250 € (mil dos-cents cinquanta euros) cadascuna.

b.2) Estudis cursats a l’illa d’Eivissa: La quantia de les beques serà de 450 € (quatre-cents cinquanta euros) cadascuna.

Quart.- Termini de presentació de sol·licituds:

S’estableix un termini de presentació de 30 dies naturals que s’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

Eivissa, 12 d’abril de 2016

 

La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura,

Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut.

Maria Catalina Tur Torres.

  

 Bases de la convocatòria d’ajudes per a estudiants d’Eivissa per al curs 2015-2016

Primera.- Justificació

Atesa la importància de l’estudi en la formació cultural de les persones i atès l’elevat cost que tenen per a les famílies de l’illa d’Eivissa els estudis dels seus fills, tenint en compte la important despesa que suposen i atès així mateix que Eivissa encara no té una oferta universitària àmplia i que un gran nombre de persones cursen els seus estudis fora de l’illa, i que per això han de traslladar-se fora del seu lloc habitual de residència, el Consell Insular d’Eivissa vol posar en marxa les ajudes a les famílies i l’alumnat resident a l’illa d’Eivissa per tal de fomentar la cultura, la formació i els estudis tant a Eivissa com fora de l’illa.

Aquesta convocatòria vol contribuir a fer que, d’una banda, els estudiants de l’illa puguin enriquir el seu nivell cultural i el seu currículum educatiu i, d’una altra, que es puguin garantir les condicions d’igualtat en l’exercici del dret a la cultura i a l’educació per tal que tots els i les estudiants gaudeixin de les mateixes oportunitats.

Així mateix, el Consell Insular d’Eivissa, conscient que s’han d’establir mesures per compensar el fet de la insularitat en matèria cultural i educativa i, així, corregir les desigualtats o els desequilibris entre els estudiants de l’illa d’Eivissa i els de la resta de l’Estat espanyol, té la voluntat de compensar els cost econòmic que suposa el desplaçament dels estudiants d’Eivissa, sempre tenint en compte que a la nostra illa encara no hi ha una oferta universitària i de cicles de formació professional àmplia i que el fet de la insularitat comporta un major cost per a les persones que han de viure fora del seu lloc habitual de residència i s’hi han de traslladar.

Segona.- Objecte

2.1. És objecte d’aquesta convocatòria concedir subvencions, per al curs acadèmic 2015-2016, a estudiants residents a l’illa d’Eivissa per compensar part del cost que suposa realitzar els seus estudis.

2.2. Els estudis objecte d’aquesta convocatòria hauran de ser títols oficials cursats a centres de tot Espanya, presencials i amb validesa a tot l’Estat espanyol.

2.3. Aquesta convocatòria es divideix en dues línies d’ajudes:

a) MODALITAT A: Ajudes per desplaçaments

Seran objecte d’aquestes ajudes els següents estudis presencials cursats fora de l’illa d’Eivissa:

a.1) Estudis universitaris de grau.

a.2) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, sempre que no puguin cursar-se a l’illa d’Eivissa.

a.3) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, quan també s’imparteixin a l’illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hi hagi pogut obtenir-hi plaça, fet que s’haurà d’acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa.

b) MODALITAT B: Beques d’estudis

b.1) Estudis cursats fora de l’illa d’Eivissa:

b.1.1) Estudis universitaris de grau.

b.1.2) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, sempre que no puguin cursar-se a l’illa d’Eivissa.

b.1.3) Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, quan també s’imparteixin a l’illa, en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hi hagi pogut obtenir plaça, fet que s’haurà d’acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa.

b.2) Estudis cursats a l’illa d’Eivissa:

b.2.1)Estudis universitaris de grau.

Tercera.- Dotació econòmica

3.1. La quantia total de la convocatòria de subvencions per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2015-2016 és de 400.000 € (quatre-cents mil euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3230 48100 dels pressupostos de l’exercici 2016, distribuïts de la següent manera entre les dues modalitats:

a) MODALITAT A: Ajudes per desplaçaments: 200.000 € (dos-cents mil euros)

La quantia individual de l’ajuda per desplaçament serà de 550 € (cinc-cents cinquanta euros).

b) MODALITAT B: Beques d’estudis: 200.000 € (dos-cents mil euros)

b.1)Estudis cursats fora de l’illa d’Eivissa: La quantia de les beques convocades serà de 1.250 € (mil dos-cents cinquanta euros) cadascuna.

b.2) Estudis cursats a l’illa d’Eivissa: La quantia de les beques serà de 450 € (quatre-cents cinquanta euros) cadascuna.

3.2. En el cas que la consignació pressupostària establerta en aquesta convocatòria tant per a la modalitat A (ajudes per desplaçament) com per a la modalitat B (beques d’estudis) no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà l’import global màxim destinat a la convocatòria entre totes les sol·licituds amb dret a ajut.

Quarta.- Règim jurídic i justificació

4.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant els principis de publicitat i concurrència.

4.2. Aquesta convocatòria es regeix per les presents bases, per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

4.3. En el marc d’allò que preveuen l’article 30.7 de la Llei 38/2003 i l’article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, la justificació d’aquestes ajudes es produeix pel fet de reunir els requisits per ser-ne beneficiari.

Cinquena.- Compatibilitat

5.1. Les subvencions concedides en aquesta convocatòria seran incompatibles amb altres ajudes concedides pel mateix concepte per qualsevol altra administració o entitat pública o privada. No obstant això, seran compatibles entre si les dues línies d’ajudes objecte d’aquesta convocatòria: modalitat A (ajudes per desplaçament) i modalitat B (beques d’estudi).

5.2. Per poder fer efectiu l’abonament d’aquestes subvencions a aquelles persones beneficiàries que també hagin sol·licitat ajuda econòmica pel mateix concepte a altres administracions o entitats públiques o privades, hauran de justificar que no incorren en incompatibilitat mitjançant l’aportació de la resolució de les altres ajudes sol·licitades, que s’haurà de presentar al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut a través del Registre d’Entrada del Consell. En el cas que se li hagi concedit una altra ajuda pel mateix concepte, la persona sol·licitant quedarà automàticament exclosa d’aquesta convocatòria excepte en aquells casos en els quals s’acrediti haver presentat la renúncia expressa de l’altra beca o ajuda.

Sisena.- Requisits per ser beneficiari

6.1. Per optar a ser beneficiari/ària d’aquesta convocatòria els i les estudiants sol·licitants hauran de complir els requisits establerts en aquesta convocatòria en el moment en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

6.2. Requisits comuns a ambdues modalitats:

a) Requisits de residència

Portar almenys els últims dos anys empadronats de manera continuada a l’illa d’Eivissa.

b) Requisits acadèmics

b.1) Cursar durant el curs 2015-2016, els estudis presencials establerts a la base segona d’aquesta convocatòria, cursats a centres de tot Espanya.

b.2) Matricular-se, el curs 2015-2016, dels següents mínims:

b.2.1)Estudiants universitaris: almenys el 65 % dels crèdits previstos al pla d’estudis. En cap cas els estudiants no podran superar en més d’1 any la durada d’anys en què s’organitza la càrrega lectiva dels seus estudis superiors al pla d’estudis.

En cap cas no serà motiu d’exclusió la matriculació de menys del 65 % dels crèdits establerts per a l’últim curs al pla d’estudis, quan siguin la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació i sempre sense haver-se excedit en més d’1 any del número d’anys en què es distribueix la càrrega lectiva.

b.2.2) Estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà): 100 % del curs.

b.3) Haver cursat durant l’any acadèmic anterior els següents mínims:

b.3.1) En el cas dels estudiants universitaris de grau: el 65 % del número de crèdits corresponent al curs establerts al pla d’estudis.

b.3.2) En el cas d’estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà): el 100 % del curs realitzat.

Quan el darrer curs realitzat sigui segon de batxillerat, es computarà com a cursat el 100 %, independentment que s’hagi realitzat en més d’un any acadèmic.

c) Altres requisits

Complir el que disposen l’article 13 (Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora) i l’article 14 (Obligacions dels beneficiaris) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6.3. Requisits acadèmics exclusius per a la modalitat A, ajudes per desplaçament:

A més dels requisits comuns previstos a l’apartat 6.2, els següents:

6.3.1. Haver superat durant l’any acadèmic anterior els següents mínims:

a) En el cas d’estudis universitaris de grau: el 65 % dels crèdits matriculats.

b) En el cas de cicles formatius: el 100 % del curs.

6.4. Requisits exclusius per a la modalitat B, beques d’estudis:

A més dels requisits comuns previstos a l’apartat 6.2, els següents:

6.4.1. Requisits econòmics en relació amb l’exercici 2014:

a) Renda per càpita, de la unitat familiar igual o inferior a 19.000 €.

6.4.2. Requisits acadèmics

a) Tenir nota mitjana igual o superior a 5 l’any acadèmic anterior (obtenguda d’acord amb la base vuitena 3.a.

6.5. Casos especials

Excepcionalment, en el supòsit que hi hagi alguna sol·licitud que, per motius de força major o de situacions de gravetat degudament acreditats per l’Administració pertinent, no pugui complir algun dels requisits esmentats als paràgrafs anteriors, s’estudiarà com a cas especial.

Setena.- Exclusions

Són causes d’exclusió i no es baremaran, i per tant no podran obtenir ajuda, aquelles sol·licituds en què concorri qualsevol d’aquestos supòsits:

a) Les persones sol·licitants que no compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria (de residència, de compatibilitat, econòmics si escau, acadèmics i altres requisits), llevat dels casos excepcionals.

b) Les persones sol·licitants que no aportin tota la documentació requerida, una vegada complit el tràmit previst a la base dotzena d’aquesta convocatòria, o en qualsevol moment de la instrucció de l’expedient.

c) Les persones sol·licitants que hagin rebut altres ajudes o subvencions pel mateix concepte.

d) Les persones sol·licitants que no compleixin la resta d’obligacions establertes en aquestes bases.

Vuitena.- Criteris que han de servir de base per concedir les subvencions a estudiants de la modalitat B (beques d’estudis)

8.1. Situació econòmica familiar a 31 de desembre de 2014:

a) Es consideren membres computables de la unitat familiar a l’efecte de beca:

a.1) Pare, mare o tutor/a (els seus ingressos es consideren al 100 %)

a.2) Sol·licitant (els seus ingressos, si escau, es consideren al 50 %)

a.3) Germans/anes menors de 25 anys que convisquin en el domicili familiar (si escau es consideren al 50 %)

a.4) Germans/anes majors de 25 anys només amb discapacitat, física, psíquica o sensorial (els seus ingressos, si escau, es consideren al 50 %)

a.5) Ascendents que justifiquin la seua residència (els seus ingressos, si escau, es consideren al 50 %)

a.6) En cas de sol·licitants amb unitat familiar independent, els seus ingressos es consideren al 100 %, i seran membres computables, en el seu cas, el seu cònjuge (o relació anàloga) i fills i filles.

En els casos en què el/la sol·licitant al·legui la seua emancipació o independència familiar i econòmica, sigui quin sigui el seu estat civil, haurà d’acreditar fefaentment que compta amb mitjans econòmics propis suficients que permetin aquesta independència, així com la titularitat o el lloguer del seu domicili habitual. En cas contrari, i sempre que els ingressos acreditats resultin inferiors a les despeses suportades en concepte d’habitatge i altres despeses considerades indispensables, s’entendrà no provada la independència.

En el cas de divorci, separació legal o de fet, no és membre computable aquell excònjuge que no convisqui amb el/la sol·licitant; no obstant això, sí serà membre computable el nou cònjuge o unit per una relació anàloga, així com les seues rendes.

b) Llindars de renda anual per càpita de la unitat familiar:

b.1) Renda anual familiar per càpita fins a 3.676 € (inclòs) 20 punts

b.2)Renda anual familiar per càpita de 3.676 € (exclòs) fins a 7.094 € (inclòs) 18 punts

b.3) Renda anual familiar per càpita de 7.094 € (exclòs) fins a 10.337 € (inclòs) 15 punts

b.4) Renda anual familiar per càpita de 10.337 € (exclòs) fins a 13.557 € (inclòs) 10 punts

b.5) Renda anual familiar per càpita de 13.557 € (exclòs) fins a 16.770 € (inclòs) 5 punts

b.6) Renda anual familiar per càpita de 16770 € (exclòs) fins a 19.000 € (inclòs) 3 punts

Per al càlcul de la renda per càpita de la unitat familiar als efectes de beca d’estudis, es tendran en compte les rendes de l’exercici 2014 de tots els membres computables de la unitat familiar a partir de 16 anys que convisquin al domicili familiar a 31 de desembre de 2014 (amb les consideracions establertes més amunt) i es dividirà entre tots els membres.

8.2. Circumstàncies familiars:

a) Nombre de germans del sol·licitant que realitzin els seus estudis fora de l’illa d’Eivissa:

a.1) Tres o més estudiants 10 punts

a.2) Dos estudiants 8 punts

a.3) Un estudiant 6 punts

b) Situacions familiars amb necessitats especials o de risc (sempre que aquestes necessitats siguin comprovables i les hagin demostrat documentalment les persones interessades). Es podrà atorgar fins a un màxim de 7 punts. Als efectes d’aquest apartat, s’entenen per situacions de risc les següents:

b.1) Variacions socioeconòmiques evidents entre l’any fiscal anterior i l’actualitat (si l’estudiant esdevé orfe/òrfena, si algun membre de la unitat familiar esdevé vidu/vídua o pateix algun tipus de discapacitat temporal o malalties de llarga duració): 2 punts

b.2) Estudiant amb discapacitat física o sensorial:

– Grau de discapacitat igual o superior al 33 % fins al 65 % 4 punts

– Grau de discapacitat igual o superior al 65 % 5 punts

b.3)Cap de família amb discapacitat:

– Grau de discapacitat igual o superior al 33 % fins al 65 % 2 punts

– Grau de discapacitat igual o superior al 65 % 3 punts

b.4) Cònjuge del cap de família amb discapacitat:

– Grau de discapacitat igual o superior al 33 % fins al 65 % 2 punts

– Grau de discapacitat igual o superior al 65 % 3 punts

b.5) Germà/ana amb discapacitat:

– Grau de discapacitat igual o superior al 33 % fins al 65 % 2 punts

– Grau de discapacitat igual o superior al 65 % 3 punts

8.3. Dades acadèmiques:

a) A l’expedient acadèmic en relació amb l’últim curs realitzat, es realitzaran les següents equivalències:

a.1) Matrícula d’honor (10), es valorarà com a 10

a.2) Excel·lent (de 9 a 9,99), es valorarà com a 9

a.3) Notable (de 7 a 8,99), es valorarà com a 8

a.4) Aprovat (de 5 a 6,99), es valorarà com a 6

a.5) Qualsevol qualificació entre 0 i 4,99 es considerarà com a suspens i es valorarà com a 0.

A partir d’aquestes equivalències s’obtendrà la nota mitjana tenint en compte que:

– Les assignatures suspeses també es baremaran per a la nota mitjana amb puntuació de 0.

– Les assignatures a les quals el/la sol·licitant no s’hagi presentat es consideraran com una assignatura més i es baremaran, per obtenir la nota mitjana, com una assignatura suspesa amb una puntuació de 0.

b) Una vegada obtenguda la nota mitjana segons les equivalències esmentades, es puntuarà de la següent forma:

b.1) Nota mitjana 10 20 punts

b.2) Nota mitjana (de 9 a 9,99) 15 punts

b.3) Nota mitjana (de 7 a 8,99) 10 punts

b.4) Nota mitjana (de 5 a 6,99) 5 punts

b.5) Qualsevol nota mitjana entre 0 i 4,99 es considerarà com a suspens i la persona sol·licitant quedarà exclosa de la convocatòria.

Atès l’anterior i d’acord amb la puntuació que en resulti després de la valoració de les peticions, es formularan les propostes corresponents.

Novena.- Documentació a presentar

9.1. Les persones sol·licitants d’una subvenció per a estudiants de l’illa d’Eivissa, tant per desplaçaments (modalitat A) com per estudis (modalitat B), durant l’any acadèmic 2015-2016, hauran de presentar la documentació que es detalla a continuació:

1. L’imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat (Annex I), que es facilitarà gratuïtament al Departament d’Atenció al Ciutadà, 1r pis del Consell Insular d’Eivissa, i a la pàgina web www.conselldeivissa.es.

2. Fotocòpia del DNI en vigor.

En el cas d’alumnat estranger: fotocòpia del passaport, del NIE i/o de la targeta de residència en vigor.

3. Original del certificat o volant d’empadronament o, si fos necessari, certificat històric d’empadronament. No s’admetran certificats de resident.

4. Documentació acreditativa de l’historial acadèmic de l’estudiant en què constin:

a) Les notes de tots els cursos realitzats per la persona sol·licitant en relació amb la titulació, o quan es tracti de 1r curs, les notes de l’últim curs realitzat, o de segon de batxillerat segons correspongui. En cap cas no es consideren notes de cursos realitzats les notes de les proves de selectivitat.

b) La matrícula del curs 2015-2016.

c) La càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d’estudis).

5. Declaració responsable (Annex II) en relació amb la compatibilitat amb altres ajudes, en la qual la persona sol·licitant informa, entre altres, si ha demanat o no alguna altra ajuda.

6. Declaració responsable (Annex III) en relació amb el compliment de diversos requisits d’aquestes bases.

7. Imprès de transferència bancària del Consell Insular d’Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i segellat per l’entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d’Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es. La persona sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s’ha de realitzar l’ingrés. En el supòsit que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, i quan així ho manifesti la persona interessada, no serà necessari tornar-lo a presentar.

8. Resolució de concessió o de denegació de les ajudes sol·licitades pel mateix concepte a altres administracions o entitats públiques o privades, en el cas que s’hagin sol·licitat, per tal que el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut pugui comprovar que la persona sol·licitant no incorre en incompatibilitat. Si se li hagués concedit una altra ajuda pel mateix concepte, la persona sol·licitant quedaria automàticament exclosa d’aquesta convocatòria.

9. Qualsevol altre document que el Consell sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l’efectivitat de les condicions de concessió de l’ajuda.

9.2. A més de tota la documentació esmentada a l’apartat anterior, les persones que sol·licitin beca per estudis (modalitat B) hauran d’aportar també la documentació justificativa complementària que s’assenyala a continuació:

1. Documentació acreditativa de la matrícula dels germans o germanes que també estudiïn fora d’Eivissa, a l’efecte de poder puntuar segons la base vuitena, punt 2, de la convocatòria.

2. En el cas de situacions familiars amb necessitats especials o de risc, documentació acreditativa que ho demostri.

3. Declaració jurada del/de la cap de família de tots els membres que conviuen en el domicili, en la qual constin el nom i els llinatges de cada un dels membres, data de naixement i el número de document nacional d’identitat si en tenen (Annex IV).

4. Certificat d’ingressos expedit per la Delegació d’Hisenda d’Eivissa i Formentera de totes les persones a partir de 16 anys que conviuen al mateix domicili a 31 de desembre de 2014, tan sols en el cas en què no es marqui la casella que indica que s’autoritza el Consell Insular a accedir a la informació fiscal de la persona o les persones interessades.

9.3. Tota aquesta documentació s’haurà de presentar al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut a través del Registre d’Entrada del Consell Insular d’Eivissa, als ajuntaments de Santa Eulària des Riu, Sant Antoni de Portmany, Sant Joan de Labritja i Sant Josep de sa Talaia, que tenen signat conveni de col·laboració amb el Consell Insular d’Eivissa per donar registre a la documentació adreçada al Consell, o en els llocs previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

9.4. D’acord amb el que estableix l’article 35.f de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les persones que vulguin fer valer documents presentats amb anterioritat al Consell Insular, i sempre que no hagin passat més de 5 anys des que es va presentar la documentació, hauran d’indicar la data i l’òrgan en el qual es va presentar (Annex V).

Desena.- Protecció de dades

Les dades recollides en la sol·licitud i la documentació adjunta, així com les que es derivin del procediment per resoldre, es tractaran d’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, sobre protecció de dades de caràcter personal, i s’integraran en un fitxer. El responsable d’aquest fitxer és el Consell Insular d’Eivissa, davant el qual es podran exercir els drets d’accés, de rectificació, de cancel·lació i d’oposició, mitjançant un escrit adreçat a aquest Consell Insular d’Eivissa, avinguda d’Espanya, 49, 07800 Eivissa.

Onzena.- Termini i lloc de presentació de sol·licituds

11.1. S’estableix un termini de presentació de 30 dies naturals que s’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Així mateix, i d’acord el que estableix la normativa vigent en matèria de subvencions, aquesta convocatòria també es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i un extracte i les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears).

11.2. Les sol·licituds i la informació complementària per obtenir l’ajuda regulada en aquesta convocatòria podran presentar-se:

- Al Registre General del Consell Insular d’Eivissa.

- Als ajuntaments de Santa Eulària des Riu, Sant Antoni de Portmany, Sant Joan de Labritja i Sant Josep de sa Talaia, que tenen signat conveni de col·laboració amb el Consell Insular d’Eivissa per donar registre a la documentació adreçada al Consell.

- Així mateix, es podrà emprar qualsevol dels mitjans previstos a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Dotzena.- Esmena i millora de la sol·licitud

12.1. Dins el termini de 60 dies naturals, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut donarà a conèixer, mitjançant la publicació a la vegada al tauler d’anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es, una llista en què es requerirà les persones interessades perquè en el termini de 10 dies hàbils, si la sol·licitud i/o la documentació té cap defecte, l’esmenin d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i se’ls advertirà que, en el cas que no ho facin, es considerarà desestimada la seua petició.

12.2. La llista d’esmenes contendrà la següent informació: número de Registre d’Entrada (NRE), nom i llinatges i detall de les esmenes a realitzar.

12.3. El termini per esmenar (10 dies hàbils) començarà a comptar el dia després d’haver publicat la dita llista d’esmenes i, així mateix, les persones sol·licitants també podran al·legar el que considerin adient.

Tretzena.- Instrucció i resolució

13.1. El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut serà el competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds.

L’òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l’expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

13.2. Una vegada que l’òrgan instructor hagi rebut i revisat la documentació presentada per esmenar i les al·legacions presentades, la comissió avaluadora s’ha de reunir per elaborar una acta que ha de servir de base per resoldre les ajudes.

Amb fonament en la proposta de la comissió d’avaluació i en l’informe de l’òrgan instructor, les subvencions a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2015-2016 es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, que expressarà:

- Respecte a les persones beneficiàries de l’ajuda: la data i el número de Registre d’Entrada de la sol·licitud presentada, el nom i els llinatges de les persones beneficiàries proposades per a l’atorgament de la subvenció i la quantitat concedida.

- Respecte a les persones excloses: la data i el número de Registre d’Entrada de la sol·licitud presentada, el nom i els llinatges de les persones sol·licitants de la subvenció i la causa d’exclusió.

Catorzena.- Comissió avaluadora

14.1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els requisits i els criteris establerts a les bases sisena i vuitena d’aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

14.2. La Comissió d’avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en l’acord del Consell Executiu que ha d’aprovar les bases de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.

Quinzena.- Publicitat

15.1. Aquesta convocatòria es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions, un extracte i les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears, tal com estableix la normativa vigent de subvencions.

15.2. La presentació de la sol·licitud de la subvenció d’estudis, tant per a la modalitat A (ajudes per desplaçament) com per a la modalitat B (beques d’estudi), comportarà l’autorització de la persona sol·licitant al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut a publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del Consell (www.conselldeivissa.es) totes aquelles dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procediment administratiu.

15.3. De conformitat amb el que estableixen l’article 59.6.b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i l’article 18.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la resolució de l’expedient de concessió d’ajudes per a estudiants d’Eivissa per al curs 2015-2016 es publicarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa i a la pàgina web www.conselldeivissa.es i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

15.4. Pel que fa a la resolució de concessió i/o denegació de les subvencions per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2015-2016, tant per a la modalitat A (ajudes per desplaçament) com per a la modalitat B (beques d’estudi), s’hi expressaran:

- Respecte a les persones beneficiàries de l’ajuda: la data i el número de Registre d’Entrada de la sol·licitud presentada, el nom i els llinatges de les persones beneficiàries proposades per a l’atorgament de la subvenció i la quantitat concedida.

- Respecte a les persones excloses: la data i el número de Registre d’Entrada de la sol·licitud presentada, el nom i els llinatges de les persones sol·licitants de la subvenció i la causa d’exclusió.

Setzena.- Règim de recursos

Les resolucions del conseller executiu, dictades per delegació, i que s’han de considerar dictades per l’òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu) no exhaureixen la via administrativa i es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d’alçada previst als articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini d’un mes des de l’endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre de consells insulars i l’article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa. El recurs haurà de resoldre’s en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s’entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Dissetena.- Pagament

Les ajudes a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2015-2016 que atorgui el Consell Insular d’Eivissa es faran efectives mitjançant transferència bancària.

Divuitena.- Règim d’infraccions i sancions

18.1. Les persones beneficiàries de les ajudes per a estudiants d’Eivissa per al curs 2015-2016 queden sotmeses al règim d’obligacions, intervencions i sancions que estableixen la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i altra normativa que hi sigui d’aplicació.

18.2. L’incompliment de les seues obligacions per part de les persones beneficiàries i l’alteració substancial de les condicions determinants de l’atorgament de l’ajuda podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, el reintegrament de les ajudes concedides i l’aplicació del règim d’infraccions i sancions, tot això en aplicació de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

18.3. El falsejament de les dades contingudes en la sol·licitud o qualsevol dels seus documents (annexos i/o documentació presentada) suposarà l’obligació de reintegrar l’ajuda obtenguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2016-2017 i 2017-2018, als efectes previstos en el règim de sancions establert en els articles 59 i següents de l’esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

       

CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A ESTUDIANTS D’EIVISSA PER AL CURS 2015-2016

Annex I

SOL·LICITUD

LLINATGES I NOM:

DNI/NIE:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

tel. mòbil

ADREÇA FAMILIAR:

núm.:

LOCALITAT:

codi postal:

ESTUDIS QUE REALITZAU:

CURS:

UNIVERSITAT EN LA QUAL ELS CURSAU:

DOMICILI DEL CENTRE:

NOMBRE D’ASSIGNATURES O CRÈDITS DELS QUALS US HEU MATRICULAT:

TIPUS D’AJUDA QUE SOL·LICITAU

MODALITAT A:

DEPLAÇAMENT

 

MODALITAT B: ESTUDIS

A EIVISSA

FORA D’EIVISSA

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA

( ) Còpia del DNI en vigor.

( ) En el cas d’alumnat estranger: fotocòpia del passaport, del NIE i/o de la targeta de residència en vigor.

( ) Original del certificat d’empadronament o, si escau, del certificat històric d’empadronament. No s’acceptaran certificats de resident.

( ) Documentació acreditativa de l’historial acadèmic de l’estudiant en què constin:

- Notes de tots els cursos realitzats per la persona sol·licitant en relació amb la titulació, o quan es tracti de 1r curs, les notes de l’últim curs realitzat, o de 2n de batxillerat segons correspongui.

- Matrícula del curs 2015-2016.

- Càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d’estudis).

En cap cas no es consideren notes de cursos realitzats les notes de les proves de selectivitat.

( ) Declaració responsable (Annex II) en relació amb la sol·licitud de beca a una altra administració o entitat pública o privada.

( ) Declaració responsable (Annex III) de la persona sol·licitant de no estar sotmesa a cap causa de responsabilitat o prohibició d’obtenir ajudes o subvencions, d’acord amb l’art. 13 de la Llei 38/2003 (l’haurà de signar l’estudiant).

Imprès de sol·licitud de transferència bancària del Consell Insular degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i segellat per l’entitat bancària. El/La sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari on en el seu cas s’ha de realitzar l’ingrés En cas que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular, i quan així ho manifesti l’interessat, no serà necessari tornar-lo a presentar.

( ) No adjunt l’imprès de sol·licitud de transferència bancària. Ja consta a Tresoreria.

( ) Sí adjunt l’imprès de sol·licitud de transferència bancària. No consta a Tresoreria.

( ) Resolució d’altres ajudes sol·licitades pel mateix concepte a altres administracions o entitats públiques o privades, en el cas que s’hagin sol·licitat.

Documentació complementària a presentar obligatòriament pels sol·licitants de la MODALITAT B (beques d’estudis):

( ) Documentació acreditativa de la matrícula dels germans o germanes que també estudiïn fora d’Eivissa, a l’efecte de poder puntuar segons la base vuitena 2 de la convocatòria.

( ) En el cas de situacions familiars amb necessitats especials o de risc, original o còpia acarada de la documentació que ho demostri.

( )Declaració jurada del/de la cap de família de tots els membres que conviuen en el domicili, en la qual constin el nom i els llinatges de cada un dels membres, data de naixement i el número de document nacional d’identitat si en tenen (l’haurà de signar el/la cap de família), Annex IV.

( )Certificat d’ingressos expedit per la Delegació d’Hisenda d’Eivissa i Formentera de totes les persones a partir de 16 anys que conviuen al mateix domicili a 31 de desembre de 2014, tan sols en el cas que no es marqui la casella que indica que s’autoritza el Consell Insular a accedir a la informació fiscal de la persona o les persones interessades.

( ) S’autoritza el Consell Insular a accedir a la informació fiscal dels membres computables de la unitat familiar.

AUTORITZ la publicació en el tauler d’anuncis/pàgina web del Consell d’aquelles dades personals relatives a la meua identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procediment administratiu.

DECLAR que qued informat/ada que totes les meues dades personals facilitades en la present sol·licitud queden incloses en un fitxer creat sota responsabilitat del Consell Insular d’Eivissa amb l’exclusiva finalitat de valorar les sol·licituds de subvencions a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs acadèmic 2015-2016.

Així mateix, qued informat/ada també de la possibilitat d’exercir, en relació amb les meues dades personals, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició per mitjà d’escrit dirigit al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 EIVISSA, tot això en compliment de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

(Signat)

Eivissa, ___ d______________________ de 20__

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

NOTA INFORMATIVA: Per acollir-se al que disposa l'article 35.f de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les persones que vulguin fer valer documents presentats amb anterioritat al Consell Insular, i sempre que no hagin passat més de 5 anys des que es va presentar la documentació, hauran d'indicar, la data i l'òrgan en el qual es va presentar, mitjançant l'Annex V

   

 

Annex II

CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A ESTUDIANTS DE L’ILLA D’EIVISSA PER AL CURS 2015-2016

Declaració responsable (emplenada i signada per la persona sol·licitant)

El Sr./La Sra. ____________________________________________________, amb DNI / NIF __________________________,

INFORM:

( ) No he sol·licitat cap altra ajuda del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, de la Comunitat Autònoma, d’ajuntaments o de qualsevol altra administració o entitat pública o privada pel mateix concepte.

(  ) He sol·licitat una altra ajuda pel mateix concepte:

Al Ministeri d’Educació, Cultura i Esport

A la Comunitat Autònoma

A l’Ajuntament d_____________________________________________________________

A altres entitats (públiques o privades):___________________________________________

__________________________________________________________________________

DECLAR:

Que és certa i completa la informació que es fa constar en aquest Annex.

Que em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular d’Eivissa les noves ajudes que demani per a la mateixa finalitat durant el present any acadèmic.

(signatura del/de la sol·licitant)

Eivissa, ______ d_____________________ de 2016

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

   

Annex III

CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A ESTUDIANTS DE L’ILLA D’EIVISSA PER AL CURS 2015-2016

Declaració responsable (emplenada i signada per la persona sol·licitant)

El Sr./La Sra. ___________________________________________________, amb DNI/NIF ___________________________,

DECLAR que:

- No incorr en cap de les causes d’incompatibilitats o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

- Conec i accept les bases d’aquesta convocatòria.

- Estic al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell, la Comunitat Autònoma i l’Administració de l’Estat, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Tenc coneixement que el falsejament de les dades contingudes en la sol·licitud que formul o qualsevol dels seus documents (annexos i/o documentació presentada) suposarà l’obligació de reintegrar l’ajuda obtenguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2016-2017 i 2017-2018, als efectes previstos en el règim de sancions establert en els articles 59 i següents de l’esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

(signatura de la persona sol·licitant)

Eivissa, ______ d_____________________ de 20__

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

   

 

Annex IV

CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A ESTUDIANTS DE L’ILLA D’EIVISSA PER AL CURS 2015-2016

A emplenar només per les persones sol·licitants de la Modalitat B (beques d’estudis)

Declaració responsable (a signar pel/per la cap de família)

LLINATGES I NOM (sol·licitant):

DNI/NIE:

LLINATGES I NOM (cap de família):

DNI/NIE:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

tel. mòbil:

ADREÇA FAMILIAR:

núm.:

LOCALITAT:

CODI POSTAL:

DECLAR que:

1. Visc al domicili ubicat a (via pública o nom de la casa) ________________________________________________, número _________, localitat _______________________________________________, codi postal _________.

2. A 31 de desembre de 2014, convivien al domicili familiar els següents membres:

Nom i llinatges

Data de naixement

núm. DNI

     

       

 

      

     

 

        

      

 

        

     

 

       

     

 

       

   

       

          

Declaració responsable que efectua a l’efecte de la Convocatòria d’ajudes per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2015-2016.

(signatura del/la cap de família)

Eivissa, ______ d ________________ de 20____

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

     

Annex V

CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A ESTUDIANTS DE L’ILLA D’EIVISSA PER AL CURS 2015-2016

A emplenar només per les persones que vulguin fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d’Eivissa, d’acord amb l’article 35.f de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú.

LLINATGES I NOM (sol·licitant):

DNI/NIE:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

tel. mòbil:

ADREÇA FAMILIAR:

núm.:

LOCALITAT:

CODI POSTAL:

 

 

La documentació que s’especifica a continuació ja es va presentar al Consell al Departament i en la data que s’esmenten:

Documentació aportada

Departament davant el qual es va presentar

Data de presentació

Número registre general entrada

            

      

      

         

      

      

      

      

      

      

      

      

(signatura del/la sol·licitant)

Eivissa, _____ d _________________ de 20____

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA.