Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES MERCADAL
Núm. 4060
Convocatòria d'ajuts per la realització d'activitats a zones turístiques del terme municipal des Mercadal per entitats de conservació o associacions de propietaris o veïns
Des de l’Alcaldia de l’Ajuntament des Mercadal, dia 7 d’abril de 2016 s’ha dictat la següent resolució, la qual s’ha enregistrat amb el núm.303822 en la Base de Dades Nacional de Subvencions:
“Vista la proposta de la Regidoria de Zones Turístiques per a la convocatòria d'ajuts per la realització d'activitats a zones turístiques del terme municipal des Mercadal per entitats de conservació o associacions de propietaris o veïns, i vist l’informe favorable de fiscalització prèvia de l'esmentada convocatòria, i fent ús de les atribucions que m'han estat conferides,
RESOLC:
1r. Aprovar la convocatòria dels ajuts per col·laborar amb les entitats que realitzin activitats a zones turístiques del terme des Mercadal, segons les bases que es transcriuen en el punt següent.
2n. Aprovar les bases que regulen les condicions que hauran de complir les entitats que vulguin rebre ajuts per realitzar activitats que realitzin activitats a zones turístiques del terme des Mercadal.
BASES DELS AJUTS PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS A ZONES TURÍSTIQUES DEL TERME MUNICIPAL DES MERCADAL PER ENTITATS DE CONSERVACIÓ O ASSOCIACIONS DE PROPIETARIS O VEÏNS.
Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació.
És objectiu d’aquestes bases col·laborar amb les entitats que realitzen activitats de conservació, millora o foment de zones turístiques del terme municipal des Mercadal, segons les bases reguladores incloses en la base 14ena de les Bases d’Execució del Pressupost de 2016, aprovat inicialment pel Ple de 16 de desembre de 2015 i publicat definitivament en el BOIB núm. 8, de 16 de gener de 2016.
Article 2. Finançament i import màxim de la convocatòria.
1. Els ajuts concedits seran atesos amb càrrec a l’aplicació pressupostària 80.1532.48900 del Pressupost General de 2016, amb un import màxim conjunt de 41.500,00 euros.
2. Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en el punt anterior aquestes es prioritzaran segons els principis i criteris continguts en l’article 7.
Article 3. Règim de compatibilitat dels ajuts.
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat a aquestes bases seran compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho a aquest ajuntament en la forma establerta en aquestes bases.
2. L’import de les subvencions o ajuts que se concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionades.
Article 4. Requisits dels sol·licitants.
1. Els sol·licitants que es vulguin acollir a aquests ajuts hauran de reunir els següents requisits:
a) Ésser entitats de conservació o associacions de propietaris, de veïns o de comerciants encarregats de la conservació d’alguna de les zones turístiques del municipi des Mercadal.
b) Realitzar actuacions en l’àmbit de la conservació i manteniment de les zones turístiques del terme des Mercadal durant l’any 2016
c) No incórrer en cap dels supòsits de l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de Subvencions (LGS).
d) No estar incurses en les causes de prohibició previstes en els apartat 5 i 6 de l’article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d’Associació, així com en l’article 30.4. de la mateixa.
2. Queden expressament excloses:
a) Entitats amb finalitat lucrativa, en particular totes les societats mercantils i civils.
b) Cooperatives
c) Centres docents o d’ensenyament
d) Entitats polítiques o sindicals
Article 5. Forma de concessió dels ajuts.
La concessió d’aquests ajuts es realitzarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d’establir la prelació d’aquestes segons els criteris previstos a l’article 7 d’aquesta convocatòria.
Article 6. Sol·licituds i documentació a presentar.
1. Les sol·licituds s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, al Registre General de l’Ajuntament des Mercadal, i mitjançant l’imprès normalitzat inclòs a l’annex 1, mitjançant qualssevol de les formes admeses en dret, i juntament amb la següent documentació:
a) Còpia acarada del document d’identitat fiscal (CIF) de l’entitat
b) Fotocòpia del DNI de la persona que representa l’entitat.
c) Document de designació del compte bancari per rebre l’import de l’ajut (IBAN)
d) Certificat del representant legal de l’entitat del nombre de socis de l’entitat
e) Descripció de l’objecte de l’entitat i les activitats més rellevants realitzades els darrers anys
f) Projecte o memòria que inclogui una descripció de les activitats a realitzar per les quals es demana la subvenció, amb un calendari, fitxa tècnica i el pressupost detallat d’aquestes. S’indicarà de forma clara l’import del projecte a subvencionar, que serà el que s’haurà de justificar, segons preveu l’article 11.
g) Declaració responsable signada per la o pel representant legal de l’entitat de tots els ajuts obtinguts i/o sol·licitats de les administracions públiques per a l’execució de l’acció per a la qual se sol·licita l’ajut.
h) Certificat del secretari/ària de l’aprovació per l’entitat del Pressupost de despeses i ingressos de l’Entitat per a l’any 2016, amb el seu import detallat
i) Certificat de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i certificat d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat social
j) Declaració responsable signada per la o pel representant legal de l’entitat de no estar sotmès cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la LGS.
1. En el supòsit que no es presenti, dins del termini establert la documentació anterior, es requerirà a l’entitat perquè en deu dies naturals aporti els documents que manquin. Si no es presenten o aquests no compleixen amb els requisits indicats es denegarà la subvenció sol·licitada.
Article 7. Despeses subvencionables. Criteris en la concessió dels ajuts.
1. Seran subvencionables:
a) Obres de millora i renovació de les zones turístiques
b) Activitats de conservació, manteniment i neteja
c) Subministraments assumits per l’entitat (electricitat i similars)
d) Despeses festives i culturals, fins a un màxim d’un 20% del pressupost total a subvencionar
e) Despeses generals i d’administració de l’entitat, fins a un màxim d’un 15% del pressupost total a subvencionar
2. En cap cas seran subvencionables les despeses financeres. L’import total del projecte no podrà ser inferior dels ingressos de l’entitat, inclosa la subvenció, ni en el moment de la sol·licitud ni en el de la justificació.
3.En la selecció de les sol·licituds i la graduació dels ajuts, les sol·licituds seran valorades d’acord amb el següent ordre de prioritats i tot tenint en compte la dotació pressupostària recollida en l’article 2:
a) L’import màxim per sol·licitant és de 12.000 euros i en cap cas superarà el 50% del pressupost presentat.
b) Les obligacions legals en matèria de conservació i manteniment de la zona turística.
c) Contingut del projecte d’activitats a subvencionar
d) Import del pressupost presentat
e) El nombre de beneficiaris de l’ajut.
f) El nombre de socis de l’entitat
3. La subvenció en cap cas serà superior al 60% del pressupost total de l’entitat.
Article 8.- Tramitació i resolució dels ajuts.
1. La regidoria de zones turístiques serà l’òrgan instructor del procediment de concessió d’aquests ajuts.
2. La regidoria de zones turístiques analitzarà el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria i avaluarà les sol·licituds presentades, segons els criteris establerts en l’article 7.
3. La Comissió Informativa d’Hisenda examinarà l’informe anterior i emetrà un informe on es concretarà el resultat de l’avaluació efectuada
4. La regidoria de zones turístiques, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Informativa, formularà una proposta de resolució al batle, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
5. La resolució de l’expedient ha d’ésser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, l’import específic de cadascun dels ajuts .
6. En la resolució es podran incloure les condicions d’interès públic relacionades amb la pràctica de l’esport al municipi.
7. Els ajuts s’atorgaran per Decret de batlia en base a la proposta de la regidoria de zones turístiques. El termini màxim per resoldre serà de dos mesos, comptadors des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si no recau resolució en el termini indicat, les sol·licituds presentades s’entendran com desestimades.
8. La resolució del procediment se notificarà als interessats d’acord amb allò previst en l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.
9. La resolució de concessió dels ajuts es publicarà en el tauler d’anuncis de l’ajuntament, amb expressió de tots els elements indicats a l’article 18 de la LGS.
Article 9. Obligacions dels beneficiaris.
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Acomplir amb l’objectiu, executar el projecte o realitzar l’activitat que fonamenta la concessió de les subvencions
b) Justificar davant l’ajuntament el compliment dels requisits i condicions recollits a l’article 4 d’aquestes bases
c) Justificar la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió de la subvenció
d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que pertoquin per part de l’aquest Ajuntament, la Sindicatura de Comptes o d’altres òrgans de control extern, així mateix es comprometen a facilitar quanta informació els sigui requerida per aquestes en relació amb els ajuts concedits.
e) Comunicar a l’ajuntament l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades
f) Acreditar que es troben al corrent amb el compliment de les seves obligacions tributàries i davant de la Seguretat social
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents en els termes de la legislació sectorial aplicable.
h) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguin ésser objecte de les activitats de comprovació i control
i) Donar l’adequada publicitat del caràcter públic del finançament dels programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguin objecte de subvenció, en els termes reglamentàriament establerts.
Article 10.- Abonament dels ajuts
1. L’import de la subvenció s’abonarà, per defecte, un cop justificada la despesa.
2. Es podran realitzar pagaments parcials contra la justificació parcial de l’activitat o activitats subvencionades i a sol·licitud prèvia de l’entitat beneficiària.
3. Excepcionalment, es podran fer bestretes en els ajuts si es sol·liciten prèviament, ja sigui en la sol·licitud de la subvenció, ja sigui amb posterioritat, sempre que la Regidoria de Zones Turístiques ho informi favorablement.
Article 11. Justificació de les subvencions. Forma i règim de pagament.
1. La justificació de la inversió proposada en la resolució s’ha de realitzar abans del 31 de gener de 2017, amb efectes 31/12/2016.
2. La documentació a entregar per justificar la subvenció serà la següent:
a) Declaració d’haver realitzat la inversió projectada i d’haver acomplert la finalitat per a la qual es sol·licitava la subvenció.
b) Memòria relativa al projecte executat, amb la descripció de les activitats realitzades i relació definitiva dels ingressos i les despeses i de les subvencions rebudes o pendents de rebre per aquests conceptes. Els ingressos i les despeses es presentaran amb el mateix grau de detall que el que figuri en el pressupost.
c) Factures o altres comprovants de la despesa efectuada, les quals hauran d’anar acompanyades d’un llistat resum on consti, per cadascuna de les factures presentades, núm. de factura, descripció, proveïdor i import amb IVA.
d) Relació de les quotes dels associats percebuda per l’associació.
3. Els documents anteriors aniran signats pel president i el tresorer de l’entitat i portaran el seu segell i el NIF.
4. En el supòsit que no es presenti, dins del termini establert la documentació anterior, es requerirà a l’entitat perquè aporti els documents que manquin en un termini de deu dies naturals. Si no es presenten o aquests no compleixen amb els requisits indicats en el punt 2, la subvenció no es considerarà justificada i no es reconeixerà el dret a percebre cap quantitat econòmica.
5. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, es procedirà a la revisió de la quantia, tot minorant-se proporcionalment a la part no justificada.
Article 12. Normativa aplicable
1. En tot allò no previst expressament en aquestes bases serà d’aplicació l’ordenança general reguladora de la concessió de subvencions, aprovada inicialment pel Ple de l’ajuntament d’11 d’octubre de 2005 i publicada definitivament en el BOIB núm. 189, de 17/12/2005.
2. En qualsevol dels casos seran aplicables les disposicions contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 18/11/2003)
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB 31/12/2005).
3r. Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la Base de Dades Nacional de Subvencions.”
Es Mercadal, 7 d’abril de 2016
El batle
Francesc Ametller Pons