Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 3378
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, per la que es formula l’informe d’impacte ambiental del projecte d’ampliació de l’aparcament de l’estació de ferrocarril d’Alaró – Consell, T.M. de Consell, promogut per Serveis Ferroviaris de Mallorca (exp. 12a/2016)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l’informe tècnic amb proposta de resolució de dia 17 de març de 2016, i d’acord amb l’article 6 del Decret 29/2009, de 8 de maig d’organització, funcions i règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (endavant CMAIB) i l’Acord del Ple de la CMAIB sobre la delegació de competències del Ple en el seu President (BOIB núm. 168 de 14/11/2015), RESOLC FORMULAR:

L’Informe d’impacte ambiental del projecte d’ampliació de l’aparcament de l’estació de ferrocarril d’Alaró – Consell, T.M. de Consell, promogut per Serveis Ferroviaris de Mallorca, en els següents termes:

1- Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació.

El projecte està inclòs a l’annex II de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’Avaluacions d’Impacte Ambiental i Avaluacions Ambientals Estratègiques de les Illes Balears, grup 4.b “Projectes d’urbanització inclosa la construcció de centres comercials i aparcaments de vehicles”.

Per tant, com a projecte inclòs a l’Annex II de la Llei 11/2006, d’acord al que s’indica a la Circular del Conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca sobre tramitació de les avaluacions ambientals, s’ha de seguir la tramitació ambiental com a Avaluació d’Impacte Ambiental Simplificada establerta al capítol II secció 2a de la Llei 21/2013.

2- Descripció i ubicació del projecte.

El projecte consisteix en ampliar l’aparcament de l’estació Alaró-Consell en 76 places per vehicles, més dues places per PMR. Afecta a una parcel·la propietat de SFM. L’actuació ocupa 2.415m2.

El projecte s’ubica a SRG. No queden afectats espais protegits per la Llei 1/91 d’Espais Naturals, ni tampoc espais de la Xarxa Natura 2000. No queden afectades APRs del PTI. L’àmbit de l’actuació es troba a zona de vulnerabilitat d’aqüífers moderada.

3- Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades.

D’acord amb l’article 46 de la Llei 21/2013, s’han consultat les següents administracions:

Ajuntament de Consell, Departament de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca i Servei d’Estudis i Planificació. D.G. de Recursos Hídrics.

En el moment de redactar el present informe no s’ha rebut contestació de les consultes efectuades.

4- Anàlisi dels criteris de l’annex III de la Llei 21/2013.

S’han analitzat els criteris de l’annex III de la Llei 21/2013 d’Avaluacions Ambientals i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Per les característiques del projecte, es tracta d’un projecte de petites dimensions, amb una ocupació de 2.415m2, sense que es modifiquin les infraestructures ferroviàries existents. Com aspectes positius, el projecte afavoreix i permet la utilització del ferrocarril entre diferents termes municipals en detriment dels desplaçaments en vehicle privat. S’inclouen mesures de prevenció i minimització d’impacte.

2. El projecte es localitza en SRG. No afecta a espais protegits ni a espais de la Xarxa Natura 2000. No queden afectades APRs del PTI. Afecta a zona de vulnerabilitat d’aqüífers moderada.

Per les característiques del projecte no se supera la capacitat de càrrega del medi natural.

3. Es tracta d’un projecte de reduït àmbit, sense impactes transfronterers. S’avaluen els impactes i s’estableixen mesures protectores i correctores. Es presenta una proposta de programa de vigilància ambiental.

Conclusions de l’informe d’impacte ambiental

Primer.- No subjectar a avaluació d’impacte ambiental ordinària el projecte d’ampliació de l’aparcament de l’estació de ferrocarril d’Alaró-Consell. T.M. Consell, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d’acord amb els criteris de l’Annex III de la Llei 21/2013 d’Avaluació Ambiental i amb les mesures correctores contingudes en el document ambiental presentat, amb els condicionants següents:

1. L’excedent de terres i la possible generació de residus es gestionarà tal com especifica la normativa sectorial per cada tipus de residus.

2. Es prendran mesures per evitar els abocaments incontrolats ja que l’actuació es troba a zona de vulnerabilitat d’aqüífers moderada.

Segon.- Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposa l’article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’Avaluació Ambiental.

Tercer.- L’informe d’impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s’hagués procedit a l’autorització del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d’acord amb el que disposa l’article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart.- L’informe d’impacte ambiental no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l’acte, si és el cas, d’autorització del projecte, d’acord amb el que disposa l’article 47.6 de la Llei 21/2013.

Cinquè.- Aquesta resolució s’emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l’obtenció de l’autorització.

     

Palma, 23 de març de 2016

      

El president de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias