Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 4044
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa extraordinària d’aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants, substitucions i altres incidències de policia local i turística de l’Ajuntament de Consell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local en sessió extraordinària de data 12 d’abril de 2016 han estat aprovades la convocatòria i les següents bases específiques que regiran el concurs per a constituir una borsa extraordinària d’aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants, substitucions i altres incidències de policia local i turística de l’Ajuntament de Consell.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA EXTRAORDINÀRIA D’ASPIRANTS PER PROVEIR, COM A FUNCIONARIS INTERINS, PLACES VACANTS, SUBSTITUCIONS I ALTRES INCIDÈNCIES DE POLICIA LOCAL I TURÍSTICA DE L’AJUNTAMENT DE CONSELL

La Llei 48/2015, de 29 d’octubre, de pressupostos generals de l’Estat per al 2016, en el seu Art. 20.1.2.C), disposa que es podran reposar les places vacants de policia en un cent per cent complint els requisits establerts d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera exigits per llei. A l’art. 20.dos s’estableix que "Durant l’any 2016 no es procedirà a la contractació de personal temporal, ni al nomenament de personal estatutari temporal o de funcionaris interins excepte casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables que es restringiran als sectors, funcions i categories professionals que es considerin prioritaris o que afecten el funcionament dels serveis públics essencials".

En relació a aquesta convocatòria per a constituir una borsa extraordinària d’aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants, substitucions i altres incidències de policia local i turística de l’Ajuntament de Consell, cal destacar que la seva cobertura vendrà motivada per la falta d’efectius, així com, les vacants a causa de situacions d’incapacitat laboral temporal o altres situacions. Davant d’aquesta situació resulta que, en atenció al deure de manteniment de la seguretat ciutadana, caldrà reforçar l’àrea de policia local quan concorrin les circumstàncies objecte d’aquesta convocatòria.

Per tot l’anterior, i atès que l’àrea afectada és la de policia, és a dir, un servei públic essencial, podem afirmar que es compleix el supòsit legal excepcional previst en la LPGE.

Amb aquesta convocatòria es pretén crear un borsí per a cobrir interinament qualsevol de les places de policia de l’Ajuntament de Consell si concorren els requisits exigits per la LPGE i es dona alguna de les circumstàncies previstes a l’article 10 de la Llei 7/2007 de 12 d’abril, per la que s’aprova l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic amb la seva redacció donada per la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de Racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa, segon el qual es podran nomenar funcionaris interins sempre i quan es doni alguna de les següents circumstàncies:

a. L’existència de places vacants quan no sigui possible la seva cobertura per funcionaris de carrera.

b. La substitució transitòria dels titulars.

c. L’execució de programes de caràcter temporal, que no podrà tenir una duració superior a tres anys, ampliable fins a 12 mesos més per les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament d’aquest Estatut.

d. L’excés o acumulació de tasques per un termini màxim de 6 mesos dins un període de 12 mesos.

El cessament del personal funcionari interí es produirà:

a. Quan desapareguin les circumstàncies que van donar lloc al seu nomenament.

b. Per la provisió del lloc corresponent per un funcionari de carrera.

c. Per l’amortització del lloc de treball.

d. Quan es produeixi un incompliment sobrevingut dels requisits exigits pel seu nomenament com a conseqüència de la modificació de la classificació dels llocs de treball.

Primera. Objecte, procediment de selecció i normativa aplicable

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és la constitució d’una borsa d’aspirants per proveir, com a funcionari interí, les possibles necessitats de provisió urgent de places de policia local de l’Ajuntament de Consell.

2. Les citades places pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.

3. La selecció de les persones aspirants s’efectuarà mitjançant un concurs que consistirà en la valoració dels mèrits que detalla l´Annex I.

4. La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Consell, a la Casa Consistorial situada a la Plaça Major 3, a la pàgina web de la Corporació, www.ajconsell.net i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.

5. S’aplicarà a aquestes proves selectives: la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la lleis de l’estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i les demés disposicions vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i supletòriament el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants

Els aspirants hauran de complir els requisits següents:

a) Ser espanyol.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica per a policia local, expedit per l’Escola Balear d'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb validesa de tres anys o d'actualització en cas de caducitat del termini anterior. Per ser nomenat funcionari interí en la categoria de policia local és necessari haver superat la part teòrica del curs de formació bàsica de  l’Escola Balear d’Administració Pública, (tenen la consideració de part teòrica, totes les assignatures del curs de formació bàsica de l’Escola Balear d’Administració Pública, que han de ser superades), i haver superat la prova psicotècnica a què fa referència l’article 66.3 del Decret 28/2015 de 30 d’abril (en vigor i acreditada per qualsevol ajuntament de les Illes Balears, psicòleg col·legiat o per l’Escola Balear d’Administracions Públiques en el cas de no haver superat el termini de cinc anys des de la finalització del curs bàsic).

d) Estar en possessió o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport

e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits en l’annex 5 (quadre d’exclusions mèdiques) del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

f) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Compromís, mitjançant declaració jurada, de portar armes i, si escau, utilitzar-les.

i)  Estar en possessió el permís de conductor A2, B i BTP.

j)  No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

k) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal prevista a la base Tercera 3.e

l) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l’aportació del certificat de nivell B2 de coneixements de català, segons l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, pel qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o un altre organisme reconegut a aquest efecte a la legislació vigent. En el cas de no poder-ho acreditar documentalment es farà una prova específica a l’esmentat efecte i tindrà caràcter eliminatori. El resultat d’aquesta es qualificarà com a “apte” o “no apte”

m) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la pressa de possessió, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o d’incompatibilitat.

Tercera. Presentació de sol·licituds

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 2) i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i a la pàgina web www.ajconsell.net, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.

També podran presentar-se per les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:

a. Fotocòpia correctament compulsada del document nacional d’identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b. Fotocòpia correctament compulsada, del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l’EBAP en plena validesa.

c. Fotocòpia correctament compulsada de la titulació exigida.

d. Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen els requisits exigits a la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

e. El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

f. Resguard acreditatiu del pagament de la taxa (16 euros), segons estableix l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal (BOIB nº 14, de 31 de gener de 2012). Els aspirants hauran d’autoliquidar la taxa en el moment de presentar-se la oportuna sol·licitud per prendre part a les proves selectives convocades, el pagament es realitzarà a qualsevol dels comptes següents:

  • ES28 2100 0273 8602 0000 1156 LA CAIXA
  • ES64 0487 2153 9320 0000 1900 BMN
  • ES28 0049 3187 1110 1004 2120 BANC SANTANDER

g. Certificat de nivell B2 de coneixements de català o superior, segons l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, pel qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o un altre organisme reconegut a aquest efecte a la legislació vigent.

h. La indicació d’una adreça electrònica i telèfons (fix i mòbil) als efectes de comunicació amb l’Ajuntament de Consell.

i. La documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma establerta en la base cinquena d’aquesta convocatòria.

j. Una relació dels mèrits aportats (model annex 3). Estructurada segons els sis blocs en que es divideix el barem de mèrits recollit a l’Annex I d’aquestes bases.

4.La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud

Quarta. Admissió de les persones aspirants

1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha de publicar en el termini màxim de cinc dies hàbils, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ajuntament la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació del número de document nacional d’identitat. Als aspirants exclosos se’ls farà indicació de la causa d’exclusió. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el Batle ha de dictar una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, amb indicació del número de document nacional d’identitat. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional i a mes es publicarà al BOIB.

3. A l’efecte d’admissió dels aspirants es tendran en compte les dades que aquests facin constar en la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactitud o falsedat en les dades dels aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

4. Una vegada realitzada la prova específica de llengua catalana, si fos necessària, segons el que es disposa a la base setena, el Batle, dictarà una nova resolució en la qual declararà aptes o no aptes als aspirants que l’hagin realitzat, segons el resultat de la prova. Aquesta resolució, es publicarà al BOIB, en el tauler d’anuncis municipal i en la web de l’Ajuntament.

Cinquena.- Acreditació dels mèrits

1. Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a. Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta.

b. Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

d. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

e. Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f. Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g. Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.

2. Els mèrits s’han d’acreditar amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds

Sisena.- Òrgan de selecció

1.- L’òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador que es determinarà per resolució de la Batlia de l’Ajuntament de Consell. La composició del tribunal qualificador, s’ha de publicar en el tauló d’anuncis i a la web corporativa en la mateixa  publicació de la llista provisional d’admesos i exclosos.

2.- El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l’article 60 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refòs de l’estatut Bàsic de l’empleat públic, sent necessari, almenys, que un dels membres sigui personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

3.- L’òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a la exigida per a l’accés a les places convocades.

El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual, no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

4.- La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.

5.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents:

a. President: designat per l’ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.

b.  Vocals: un vocal proposat per la Direcció General, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública i un designat per l’ajuntament convocant.

c. Secretari: designat per l’ajuntament convocant amb veu i vot.

6.- El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a i les seves decisions s’adoptaran per majoria.

8.- Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els membres de la Corporació convocant o entre el personal al servei de les Administracions Públiques.

9.- Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú.

10.- Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l’article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

11.- Són funcions del Tribunal Qualificador

a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b. Requerir, si escau, les persones aspirants que hagin acreditat en temps mèrits amb defectes formals, a l’efecte de la seva esmena, o quan necessiten un aclariment d’algun dels mèrits acreditats dins el termini, i en la forma escaient.

c. Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d. Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.

e. Elevar al Batle la composició definitiva de la borsa.

f. Expedir a petició dels aspirants, els corresponents justificants d’assistència.  

12.- Els mèrits acreditats per les persones candidates s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a Annex 1 i que s’estructura en sis blocs: curs bàsic de capacitació; serveis prestats; estudis acadèmics oficials; coneixements de llengües; cursos de formació; reconeixements honorífics.

13.- Els membres del Tribunal són personalment responsables de l’estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l’aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria. En cas d’empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l’empat, aquest ho dirimirà el president amb el seu vot.

14.- Als efectes previstos en l’article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.

Setena. Desenvolupament del procés selectiu

1. El sistema de selecció serà el de concurs:

FASE DE CONCURS.

Aquesta fase es desenvoluparà segons l’Annex I.

La qualificació definitiva dels aspirants estarà determinada per la suma de punts obtinguda a la fase de concurs.

Vuitena. Prova de català

Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per formar part de les proves selectives, que estiguin en la llista d’admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.

La prova serà obligatòria i eliminatòria, i la qualificació serà d’apte/no apte, i serà prèvia a la realització de les proves objectives de la fase d’oposició. La qualificació de no apte o la no assistència de l’aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu. Els aspirants, hauran d’acudir a la celebració de la prova proveïts del seu Document Nacional d’Identitat o document equivalent, podent el Tribunal requerir-los en qualsevol moment perquè acreditin la seva identitat. Així mateix, si tingués coneixement que algun dels aspirants no compleix qualsevol dels requisits exigits en la convocatòria, prèvia audiència a la persona interessada, haurà de proposar la seva exclusió a l’autoritat convocant.

Novena. Resolució de la convocatòria i propostes de nomenament

1. Acabada la valoració dels mèrits, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions dels aspirants que vagin a formar part del borsí en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ajuntament, que passaran a constituir la borsa d’interins que la corporació utilitzarà per cobrir les vacants o baixes temporals que es produeixin en els llocs de treball de Policia Local, la qual serà utilitzada per rigorós ordre de puntuació globalment obtinguda.

2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:

- Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria.

- Més edat.

- Sorteig.

3. Tots els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, a comptar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant del tribunal, a la qual podran assistir acompanyats d’un assessor.

4. El tribunal tendrà un termini de 7 dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure l’esmena d’ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s’elevarà automàticament a definitiva.

Desena. Nomenament i presentació de documents

1. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per nomenar un funcionari interí, s’ha d’oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de feina per ocupar-lo.

2. S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d’un dia hàbil- o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l’ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils

3.- La persona aspirant haurà de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Consell, en termini, els documents següents:

a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

b) Targeta d’afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.

c) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap Administració Pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en cap de les causes legals d’incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

d) Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni tenir un expedient disciplinari o en el compliment d’una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d’ofici l’existència d’antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

e) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l’article I de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

f) Declaració jurada del compromís de portar i utilitzar, si és procedent, armes de foc, d’acord amb el punt 2.1.i) d’aquestes bases.

g) Acreditació d’haver superat la prova psicotècnica a què fa referència l’article 66.3 del Decret 28/2015 de 30 d’abril (en vigor i acreditada per qualsevol ajuntament de les Illes Balears, psicòleg col·legiat o per l’Escola Balear d’Administracions Públiques en el cas de no haver superat el termini de cinc anys des de la finalització del curs bàsic).

2. L’aspirant que, dins del termini fixat, excepte en cas de força major, no presenta la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base segona, no podrà ser nomenat i s’anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.

3. Els candidats que refusin una oferta quedaran exclosos del borsí, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbils la concurrència d’alguna de les situacions següents:

a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis com a personal funcionari interí en un altre municipi.

c) Prestar serveis com a personal funcionari de carrera en un altre municipi i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d’excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

f) Estar, en el moment de la crida, en la situació de serveis especials.

2. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de feina que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base onzena.

2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de feina.

3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina d’acord amb la seva posició en la borsa

Onzena. Funcionament intern del borsí constituït

1. Els aspirants proposats passaran a constituir una borsa de treball en aquest Ajuntament i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en llocs de treball d’igual categoria i similars característiques.

Les necessitats de proveir llocs de treball es cobriran amb els aspirants que hagin superat les proves per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

2. El borsí d’interins creat mantindrà la seva vigència fins que es realitzi una nova convocatòria, amb el límit màxim de dos anys, d’acord amb l’establert en l’article 170 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, a comptar des del següent al de la data de publicació de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat.

3. L’Ajuntament podrà deixar sense efecte el nomenament, prèvia motivació, si durant els dos primers mesos des de la presa de possessió es produeix una manifesta inidoneïtat de l’aspirant per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball. Aquest període de prova, formarà part del procés selectiu i es considerarà com a període de pràctiques.

Dotzena. Incidències

1. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.

Abans de la constitució del tribunal, s’atribueix al Batle, la facultat d’interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

2. Dins d’aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

Tretzena. Impugnació

Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin d’aquestes i de les actuacions del tribunal qualificador, podran ser impugnades conforme a l’establert en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Catorzena. Protecció de dades personals

De conformitat amb el que disposa l’article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s’informa els aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d’admissió, documentació que l’acompanyi o que es generi com a resultat d’aquesta convocatòria s’incorporaran al fitxer de dades de caràcter personal corresponent, del qual és responsable l’Ajuntament de Consell que té per finalitat, entre d’altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d’aquesta convocatòria.

Les dades personals que calgui poden ser publicades en el BOIB, tauler d’edictes municipal i web d’aquesta institució (www.ajconsell.net), d’acord amb el que disposen les bases d’aquesta convocatòria i l’article 59.6.b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Es fa constar que, en el cas que l’interessat hagi posat en coneixement de l’Ajuntament de Consell dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per complir les finalitats anteriorment exposades.

L’òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és la secretaria de l’Ajuntament (Plaça Major núm. 3 de Consell).

 

ANNEX 1
Barem de mèrits

El tribunal ha d’avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d’acord amb el barem següent:

1.- Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s’accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l’accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

2.- Valoració dels serveis prestats

2.1 Concurs per a l’ ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local i del concurs de les borses extraordinàries d’interins per a aquesta categoria.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d’altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

3.- Antiguitat.

L’antiguitat com a funcionari de carrera no es valora en els procediments d’accés a la categoria de policia.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments

4.- Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim d’1,5 punts.

b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5punts.

f. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c), obtindran 0,5 punts, d’acord a l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

g. Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

Només s’han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s’exigeix per a l’ingrés en la categoria a la qual s’accedeix o la possessió d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix .

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

5.- Valoració dels coneixements de llengües

5.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

  • Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
  • Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S’ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.

5.2 Coneixements d’altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:

Nivells del

Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació  contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

1r curs nivell inicial

0,10

2n curs nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs  nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs nivell mitja

0,80

B2

1,20

1

1r curs nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

C2

1,80

1,60

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.

6.- Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.

6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional

6.1.1 Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

  • Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
  • Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
  • Per cada certificat d’ impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.

6.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts.

a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d’1,5 punts.

c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional

6.2.1 Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.

a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora

b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora

6.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.

b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

7.- Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a. Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt

b. Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts

c. Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts

d. Felicitacions públiques: 0,01 punts

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurats per un ajuntament només s’han de valorar en els procediments per accedir a un lloc de treball d’aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d’una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l’ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l’efecte de concurs una de les dues.

 

ANNEX 2
SOL·LICITUD PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU PER CONSTITUIR UN BORSÍ DE POLICIA LOCAL

SOLICITANT

NOM I LLINATGES:

DNI:

ADREÇA:

CODI POSTAL:

MUNICIPI:

ILLA:

PROVÍNCIA:

PAÍS:

TELÈFON FIX:

TELÈFON MOBIL:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de la normativa reglamentaria de desenvolupament.

EXPOSA: Que havent estat publicada en el BOIB Nº________, de data ______, de ______________ de 201____,  la convocatòria per constituir una borsa extraordinària d’aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local de l’Ajuntament Consell.

SOL·LICITA: Que es tengui per presentada la present sol·licitud dins el termini concedit a l’efecte i sigui admès per prendre part en el concurs de mèrits per constituir aquesta borsa extraordinària.

______________, ___ de __________ de 2016

Signatura

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE CONSELL

 

 

ANNEX 3
RELACIÓ MERITS APORTATS

ASPIRANT (Nom llinatges i DNI):

CURS DE CAPACITACIÓ

(indicar nota)

-

SERVEIS PRESTATS

(indicar Ajuntament i mesos complets).

Ajuntaments Illes Balears

-

-

-

-

-

-

Cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d’altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional

-

-

ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS

(indicar títol)

-

-

-

-

-

CONEIXEMENTS LLENGÜES

(indicar idioma i nivell)

-

-

-

-

CURSOS DE FORMACIÓ

(indicar títol i hores)

Accions formatives relacionades amb l’àrea professional (indicar també la impartició)

-

-

-

-

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

-

-

-

Accions formatives no relacionades amb l’àrea professional

-

-

-

-

Formació universitària no oficial no relacionada amb l’àrea professional

-

-

-

-

RECONEIXEMENTS HONORÍFICS

(indicar tipus de reconeixement i administració atorgant)

-

-

-

-

-

  

Consell, 13 d’abril de 2016

El Batle
Andreu Isern Pol