Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SALUT
Núm. 4038
Proposta i resolució de desestiment de l’expedient CONTR 2016/591 per al subministrament de tòners i cartutxos d’impressió per a la Conselleria de Salut
Versió PDF
Fets
Primer.- El 25 de febrer de 2016 es va iniciar l’expedient de contractació del subministrament de tòners i cartutxos d’impressió amb els següents imports i anualitats:
|
Any |
Partida |
Import total |
Despesa |
|---|---|---|---|
|
2016 |
18101 G/411A01/22002/00 |
10.775,05 € |
10.775,05 € |
|
2017 |
18101 G/411A01/22002/00 |
18.471,51 € |
18.471,51 € |
|
2018 |
18101 G/411A01/22002/00 |
7.696,46 € |
7.696,46 € |
Segon.- Seguits els tràmits del procediment, aprovat l’expedient, despesa i plecs i ja en fase de licitació, s’ha detectat una errada en el preu unitari d’un dels productes, en concret el del tòner HP CF210X BK-131X 2400 h que ha de tenir un preu de licitació de 59,10 € sense IVA i figura en el PPT amb el preu de 30,95 € sense IVA, tot això d’acord amb l’informe de la cap de servei de Qualitat i Assumptes Generals de dia 11 d’abril de 2016.
Tercer.- Considerant que hi ha una gran diferència entre els dos preus i que a més es tracta d’un dels tòners respecte els qual hi ha una previsió important de consum (25), es considera oportú desistir de la licitació i rectificar el preu unitari de licitació i el pressupost màxim de despesa en una nova licitació ja que tant els preus unitaris com el pressupost màxim de licitació actuals queden desvirtuats per aquesta errada i no és aconsellable per tant seguir amb la licitació que ara es tramita.
Fonaments de dret
1. Art. 87 del RDL 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP) segons el qual l’òrgan de contractació ha de tenir cura que el preu sigui adequat per a l’efectiu compliment del contracte mitjançant la correcta estimació del seu import, atenent el preu general de mercat, en el moment de determinar el pressupost de licitació.
2. Art. 155.4 del TRLCSP segons el qual l’òrgan de contractació pot desistir del procediment cas que existeixi una infracció no esmenable de les normes de preparació del contracte o de les reguladores del procediment d’adjudicació.
Per això, i en virtut de les atribucions conferides a l’article 64 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, elevo a la consideració de la consellera de Salut la següent
Resolució
1. Desistir de la contractació del subministrament de tòners i cartutxos d’impressió (exp. Contr 2016/591).
2. Publicar aquesta Resolució en el perfil del contractant de la Conselleria de Salut i en el BOIB.
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament el recurs especial en matèria de contractació a què es refereix l’article 66 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, davant la consellera de Salut o davant la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació.
En cas que no s’opti per aquesta via, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació d’aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 14 d’abril de 2016
La cap del servei d’UGE i UAC
Assumpta Iturbide Bernaus
Vista la proposta, en dict Resolució
Palma, 14 d’abril de 2016
La secretària general
Rosario Sánchez Grau
(competència delegada per Resolució de la consellera de Salut de 30 de juliol de 2015
BOIB núm.117, de 4 d’agost)